PREMIO A PITIÑOS: UN PROXECTO DO OVO Á GALIÑA, REALIZADO NO CEIP NOSA SEÑORA DOS REMEDIOS

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria concedeulle un premio ao CEIP Nosa Señora dos Remedios de Ponteareas, por Pitiños: un proxecto do ovo á galiña.

Este proxecto foi premiado na categoría de ciencias no IV CONCURSO DE TRABALLOS POR PROXECTOS, convocado ao abeiro do PLAN LÍA de Bibliotecas Escolares (Lectura, información e aprendizaxe).

O concurso fomenta os traballos de aula que empregan a biblioteca do Centro como un espazo non só de búsqueda de información senón tamén, de realización de diversas actividades, como a de seguir pistas con robótica, empregando unha metodoloxía de aprendizaxe baseada en proxectos (ABP).

As titoras Maite Domínguez e Susana Lamela motivaron a toda a comunicade educativa cunha incubadora que puxeron entre as dúas aulas. O coidado dos ovos, o nacemento e a adopción dos pitiños, o traballo cooperativo, o uso de dispositivos móbiles, a robótica, os experimentos, a colaboración coas familias, a elaboración de receitas co ovo como ingrediente... son palabras clave que nos achegan un pouco máis á definición deste proxecto.

Co proceso de pescuda dimos respostas a preguntas como:

• Como sabemos se un ovo foi fertilizado?

• Podemos comer os ovos de todos os animais?

• Como sabe unha galiña cales son os seus ovos?

• Que comen as galiñas?

• Como saen os pitiños do ovo?

• Que hai dentro dun ovo

• En que se parece e se diferenza unha galiña dun galo?

• A que temperatura ten que estar a incubadora para que nazan os pitiños? É sempre a

• mesma temperatura durante os 21 días?

• As galiñas son felices no galiñeiro?

• Que outros animais nacen do ovo?

• Que produtos se elaboran con ovos?

• Os ovos caducan? Cando?

Se o alumnado se ilusiona aprende moito mellor.