Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Con esta programación didáctica para a ESO, pretendo axustarme na medida do posible á normativa vixente (LOMLOE) e contribuir a la vez a un ensino de calidade, donde o alumno se forme e adquira as competencias que a partir das características da materia de EF contribuyan a seu bo desenvolvemento nestas idades (12-17 anos) . 

Contextualización legal. 

O pasado mes de xaneiro de 2021 despois da súa publicación no Boletín Oficial do Estado do 30 de decembro de 2020, entrou en vigor a Lei Orgánica 3/2020, de 29 de decembro. A LOMLOE, pola que quedaba modificada a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación. Máis coñecida por LOE e que á súa vez estaba modificada pola Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa, a denominada como LOMCE, a cal queda derrogada. 

A LOMLOE é, por tanto, a lei educativa de aplicación desde a data da súa entrada en vigor. Esta norma modifica progresivamente diferentes aspectos do sistema educativo español. Neste ano académico, entrará en vigor para os cursos impares da ESO primeiro e terceiro a elaboración do curriculo competencial que deberá rexistrarse nesta aplicación institucional 

"PROENS" 

Así quedan marcados os obxectivos da materia de Educación Física que perseguen consolidar un estilo de vida activo e saudable que lle permita ao alumnado perpetualo ao longo da súa vida a través da planificación autónoma e da autorregulación da súa práctica física e de todos os compoñentes que afecten a saúde. 

A motricidade desenvolverase no seo de prácticas motrices con diferentes lóxicas internas, con obxectivos variados e en contextos de certeza e incerteza. A resolución de situacións motrices en diferentes espazos permitiralle ao alumnado afrontar a práctica motriz con distintas finalidades: lúdica, agonística, funcional, social, expresiva e comunicativa, creativa, catártica ou de interacción co medio urbano e natural. 

Para abordar con posibilidades de éxito as numerosas situacións motrices ás que se verá exposto o alumnado ao longo da súa vida, será preciso desenvolver de maneira integral capacidadesde carácter cognitivo e motor, pero tamén afectivo-motivacional, de relacións interpersoais e deinserción social. Deste xeito, o alumnado terá que aprender a xestionar as súas emocións e as súas 

habilidades sociais en contextos variados de práctica motriz. Cabe, pois, destacar a gran cantidade de posibilidades que ofrece a E.F. para traballar en diversos aspectos, baixo unha organización interdisciplinaria, tendencia moi acusada nas actuais propostas renovadoras do ensino secundario. 

O alumnado tamén deberá recoñecer e valorar diferentes manifestacións da cultura motriz, como parte relevante do patrimonio cultural, expresivo e artístico, que poden converterse en obxecto de gozo e aprendizaxe. Este coñecemento deberá dirixirse a comprender, entre outros, o lugar que ocupa o deporte nas sociedades actuais, así como as súas implicacións no ámbito económico, político, social e da saúde, como máxima representación da cultura motriz na actualidade. 

Finalmente, continuarase insistindo na necesidade de convivir de maneira respectuosa co medio ambiente, desenvolvendo para iso actividades físico-deportivas en contextos variados e participando na súa organización desde formulacións baseadas na conservación e na sostibilidade. 

Características dos alumnos nesta etapa educativa. 

Ao longo da puberdade e a adolescencia sucédense cambios físicos importantes; varían as proporcións corporais, os carácteres sexuais primarios e secundarios e a fisionomía do rostro; de maneira que a integración de todos eles faise dificultosa. A miúdo, ao mozo, o seu corpo parécelle estraño, alleo e a súa nova imaxe non lle resulta familiar. 

Ante esta situación, o mozo buscará novas experiencias motrices, para vivenciar as súas novas posibilidades, contrastalas e asumilas. Gran parte desta tarefa corresponde á función do profesor de E.F., quen tendo como base o seguimento individualizado da evolución dos seus alumnos, pois se dá un desenvolvemento desigual, haberá de intentar que se alcance o reequilibrio do esquema corporal e a potenciación das cualidades físicas básicas. 

O interese pola actividade física na maior parte dos adolescentes é unha agradable realidade. Malia esta implícita predisposición, para conseguir uns bos resultados e cumprir os obxectivos que se perseguen, é necesaria unha organización, unha aplicación e un tratamento metodolóxico da E.F. fundamentados e adecuados aos procesos de maduración e ás características que presentan os mozos, no momento en que se atopan. 

Nesta etapa o alumno necesita afianzarse no seu propio coñecemento, aumentar a súa autoestima, desenvolver a súa personalidade e sentirse integrado, aceptado e útil dentro do grupo. Para conseguir isto debemos suscitarlle exercicios e xogos que requiran deles, iniciativa, independencia nas accións motoras, prestación de axudas aos compañeiros, en busca dun obxectivo común, capacidade para superar dificultades e para dirixir os seus actos, así como o dominio sobre si mesmos. 

Sobre a base deste punto de partida previo, propoñerei a organización do proceso formativo a partir dos Obxectivos, procurando que manteñan unha relación directa coas competencias a desenrolar por parte do alumno, e os contidos a impartir, así como los criterios de valoración e os métodos e recursos de que nos valdremos na Materia de Educación Física. 

 


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Adoptar un estilo de vida activo e saudable, seleccionando e incorporando intencionalmente actividades físicas e deportivas nas rutinas diarias, a partir dunha análise crítica dos modelos corporais e do rexeitamento das prácticas que carezan de base científica para facer un uso saudable e autónomo do seu tempo libre e así mellorar a calidade de vida.
OBX2 Adaptar, con progresiva autonomía na súa execución, as capacidades físicas, perceptivo-motrices e coordinativas, así como as habilidades e destrezas motrices, aplicando procesos de percepción, decisión e execución adecuados á lóxica interna e aos obxectivos de diferentes situacións con dificultade variable, para resolver situacións de carácter motor vinculadas con distintas actividades físicas funcionais, deportivas, expresivas e recreativas e para consolidar actitudes de superación, crecemento e resiliencia ao enfrontarse a desafíos físicos.
OBX3 Compartir espazos de práctica físico-deportiva con independencia das diferenzas culturais, sociais, de xénero e de habilidade, priorizando o respecto entre os participantes e as regras sobre os resultados, adoptando unha actitude crítica ante comportamentos antideportivos ou contrarios á convivencia e desenvolvendo procesos de autorregulación emocional que canalicen o fracaso e o éxito nestas situacións, para contribuír con progresiva autonomía ao entendemento social e ao compromiso ético nos diferentes espazos en que se participa.
OBX4 Practicar, analizar e valorar distintas manifestacións da cultura motriz aproveitando as posibilidades e recursos expresivos que ofrecen o corpo e o movemento, afondando nas consecuencias do deporte como fenómeno social e analizando criticamente as súas manifestacións desde a perspectiva de xénero e desde os intereses económico-políticos que o rodean, para alcanzar unha visión máis realista, contextualizada e xusta da motricidade no marco das sociedades actuais.
OBX5 Adoptar un estilo de vida sostible e ecosocialmente responsable aplicando medidas de seguridade individuais e colectivas na práctica físico-deportiva segundo a contorna e desenvolvendo colaborativa e cooperativamente accións de servizo á comunidade vinculadas á actividade física e ao deporte, para contribuír activamente á conservación do medio natural e urbano.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Unidade de Condición Física e Saude; Exercício físico Saudável; educación postural, respetar as necesidades de descanso e relaxación. COMPETENCIA MOTRIZ Aprendemos a través del movimiento; pretendemos mejorar nuestra capacidad motora y aprovecharnos de todas las posibilidades de interacción, formación y disfrute que nos ofrece la actividad física. Buscamos estar cómodos con nuestro cuerpo y mantenernos activos. BIENESTAR Y SALUD COMPETENCIA MOTRIZ Aprendemos a través del movimiento; pretendemos mejorar nuestra capacidad motora y aprovecharnos de todas las posibilidades de interacción, formación y disfrute que nos ofrece la actividad física. Buscamos estar cómodos con nuestro cuerpo y mantenernos activos. Buscamos BIENESTAR Y SALUD mediante la actividad física. 30 22
2 Iniciación al HIP HOP Primeiros auxilios Na segunda Avaliación damos prioridade ao desenrolo das cualidades coordinativas e expresivas, a través do aprendizaxe de técnicas do Break dance e Pooping 30 22
3 Iniciación al Voleibol E seguindo a liña dos outros cursos da ESO, nesta 3ºEv. Abordamos a práctica dun deporte de equipo. Nesta ocasión trataremos o voleibol. 30 20
4 Actividade Nexus por un movemento formativo Faremos dentro da actividade NEXUS un traballo conxunto interniveis con propostas de melloras de espazos deportivos e comuns do IES Xoán Montes. 10 6

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Vida activa e saudable
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA1.1 - Planificar e autorregular a práctica de actividade física orientada ao concepto integral de saúde e ao estilo de vida activo, segundo as necesidades e os intereses individuais e respectando a propia realidade e identidade corporal.
CA1.2 - Incorporar de forma autónoma os procesos de activación corporal, autoavaliación, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural, relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, interiorizando as rutinas propias dunha práctica motriz saudable e responsable.
CA1.3 - Adoptar actitudes comprometidas que rexeiten os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal, do xénero e da diversidade sexual, e os comportamentos que poñan en risco a saúde, contrastando con autonomía e independencia calquera información con base en criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade.
CA1.4 - Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Contidos
C1.1 - Saúde física:
C1.1.1 -      Control de resultados e variables fisiolóxicas básicas como consecuencia do exercicio físico.
C1.1.2 -      Autoavaliación das capacidades físicas (como requisito previo á planificación): probas de valoración.
C1.1.3 -      Autorregulación e planificación do adestramento.
C1.1.4 -      Alimentación saudable.
C1.1.5 -      Educación postural: movementos, posturas e estiramentos ante dores musculares.
C1.1.6 -      Coidado do corpo: quecemento específico autónomo.
C1.1.7 -      Prácticas insás perigosas, mitos e falsas crenzas arredor do corpo e da actividade física.
C1.1.8 -      Reflexión crítica sobre a importancia das medidas e pautas de hixiene en contextos de práctica de actividade física.
C1.2 - Saúde social:
C1.2.1 -      Suplementación e dopaxe no deporte.
C1.2.2 -      Riscos e condicionantes éticos.
C1.3 - Saúde mental:
C1.3.1 - Exixencias e presións da competición.
C1.3.2 -      Tipoloxías corporais predominantes na sociedade e análise crítica da súa presenza nos medios de comunicación e nas redes sociais.
C1.3.3 -      Efectos negativos dos modelos estéticos predominantes e trastornos vinculados ao culto insán ao corpo.
C1.3.4 -      Creación dunha identidade corporal definida e consolidada afastada de estereotipos sexistas.
Bloque B2. Organización e xestión da actividade física
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA2.1 - Actuar de acordo cos protocolos de intervención ante situacións de emerxencia ou accidentes aplicando medidas específicas de primeiros auxilios.
CA2.2 - Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
CA2.3 - Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
CA2.4 - Participar activamente nunha gran variedade de actividades motrices asumindo responsabilidades na organización, xestión e preparación destas.
CA2.5 - Coñecer as normas de seguridade individuais e colectivas valorando a súa importancia e aplicándoas na práctica de actividades motrices, dentro e fóra do centro escolar.
Contidos
C2.1 - Elección da práctica física: xestión e enfoque dos diferentes usos e finalidades da actividade física e do deporte en función do contexto, da actividade e dos compañeiros e compañeiras de realización.
C2.2 - Preparación da práctica motriz: disposición, mantemento e reparación de material deportivo.
C2.3 - Planificación e autorregulación de proxectos motores:
C2.3.1 -      Establecemento de mecanismos para rexistrar e controlar as achegas realizadas polos integrantes do grupo ao longo dun proxecto.
C2.3.2 -      Ferramentas dixitais para a xestión da actividade física.
C2.4 - Prevención de accidentes nas prácticas motrices:
C2.4.1 -      Xestión do risco propio e do dos demais, medidas colectivas de seguridade.
C2.5 - Actuacións críticas ante accidentes:
C2.5.1 -      Reanimación mediante desfibrilador automático (DEA) ou semiautomático (DESA).
C2.5.2 -      Protocolo RCP (reanimación cardiopulmonar).
C2.5.3 -      Técnicas específicas e indicios de accidentes cardiovasculares (manobra de Heimlich, sinais de ictus e similares).
Bloque B3. Resolución de problemas en situacións motrices
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA3.1 - Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
CA3.2 - Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
CA3.3 - Mostrar habilidades para a adaptación e a actuación ante situacións cunha elevada incerteza, aproveitando eficientemente as propias capacidades e aplicando de maneira automática procesos de percepción, decisión e execución en contextos reais ou simulados de actuación, reflexionando sobre as solucións e os resultados obtidos.
CA3.4 - Evidenciar control e dominio corporal ao empregar os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa, resolvendo problemas en todo tipo de situacións motrices transferibles ao seu espazo vivencial con autonomía.
CA3.5 - Colaborar na práctica de diferentes producións motrices e proxectos para alcanzar o logro individual e grupal, participando con autonomía na toma de decisións vinculadas á asignación de roles, á xestión do tempo de práctica e á optimización do resultado final.
Contidos
C3.1 - Toma de decisións:
C3.1.1 -      Procura de adaptacións motrices para resolver eficientemente tarefas de certa complexidade en situacións motrices individuais.
C3.1.2 -      Resolución coordinada en situacións motrices cooperativas.
C3.1.3 -      Elección dunha resposta óptima en función do movemento do rival, así como da situación do móbil, se o hai.
C3.1.4 -      Organización anticipada das accións individuais en función das características do contrario en situacións de oposición de contacto.
C3.1.5 -      Delimitación de estratexias previas de ataque e defensa en función das características dos integrantes do equipo propio e do rival en situacións motrices de colaboración-oposición, de persecución e de interacción cun móbil.
C3.2 - Capacidades perceptivo-motrices nun contexto de práctica: integración do esquema corporal e toma de decisións previas á realización dunha actividade motriz acerca dos mecanismos coordinativos, espaciais e temporais para resolvela adecuadamente.
C3.3 - Capacidades condicionais, planificación para o desenvolvemento das capacidades físicas básicas (forza e resistencia):
C3.3.1 -      Sistemas de adestramento.
C3.4 - Habilidades motrices específicas en actividades físico-deportivas: afondamento, execución, identificación e corrección dos erros máis comúns.
C3.5 - Creatividade motriz: creación de retos e situacións-problema con resolución posible de acordo cos recursos dispoñibles.
Bloque B4. Autorregulación emocional e interacción social en situacións motrices
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA4.1 - Practicar e participar activamente asumindo responsabilidades na organización nunha gran variedade de actividades motrices, valorando as implicacións éticas das prácticas antideportivas, adoptando estratexias de superación, evitando a competitividade desmedida e actuando con deportividade ao asumir os roles de público, participante ou outros.
CA4.2 - Relacionarse e entenderse co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía, facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, situándose activamente fronte aos estereotipos e ás actuacións discriminatorias e fronte a calquera tipo de violencia e facendo respectar o propio corpo e o dos demais.
CA4.3 - Adoptar actitudes comprometidas e conscientes acerca dos distintos estereotipos de xénero e comportamentos sexistas que se seguen producindo nalgúns contextos da motricidade, identificando os factores que contribúen ao seu mantemento e axudando a difundir referentes de distintos xéneros no ámbito físico-deportivo.
Contidos
C4.1 - Autorregulación emocional: control de estados de ánimo e estratexias de xestión do fracaso en situacións motrices.
C4.1.1 -      Capacidades volitivas e de superación.
C4.2 - Habilidades sociais: estratexias de negociación e mediación en contextos motrices.
C4.3 - Respecto ás regras: xogo limpo nos distintos niveis de deporte e actividade física.
C4.4 - Identificación e rexeitamento de condutas contrarias á convivencia en situacións motrices.
C4.5 - Deporte e perspectiva de xénero: igualdade no acceso ao deporte.
C4.5.1 -      Estereotipos de competencia motriz percibida segundo o xénero, a idade ou calquera outra característica.
C4.5.2 -      Exemplos de deportistas de Galicia de distintos sexos, idades e outros parámetros de referencia.
Bloque B5. Manifestacións da cultura motriz
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA5.1 - Identificar e contextualizar a influencia social do deporte nas sociedades actuais, valorando as súas orixes, evolución, distintas manifestacións e intereses económico-políticos, practicando diversas modalidades relacionadas coa cultura propia, coa tradicional ou coas procedentes doutros lugares do mundo.
CA5.2 - Crear e representar composicións individuais ou colectivas con e sen base musical e de maneira coordinada, utilizando intencionadamente e con autonomía o corpo e o movemento como ferramenta de expresión e comunicación a través de diversas técnicas expresivas específicas e axudando a difundir e a compartir estas prácticas culturais entre compañeiros ou outros membros da comunidade.
Contidos
C5.1 - Achegas da cultura motriz á herdanza cultural.
C5.2 - Os deportes como sinal de identidade cultural.
C5.3 - Usos comunicativos da corporalidade: técnicas específicas de expresión corporal.
C5.4 - Práctica de actividades rítmico-musicais con carácter artístico-expresivo.
C5.5 - Organización de espectáculos e eventos artístico-expresivos.
C5.6 - Influencia do deporte na sociedade actual en diferentes contextos: xeográfico, cultural, político, económico...
Bloque B6. Interacción eficiente e sostible coa contorna
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA6.1 - Adoptar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da práctica de actividade física, aprendendo a recoñecer situacións de risco para actuar preventivamente.
CA6.2 - Participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais, terrestres ou acuáticos, gozando destas de maneira sostible, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir, sendo conscientes da súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións intencionadas dirixidas á conservación e á mellora das condicións dos espazos en que se desenvolvan.
CA6.3 - Deseñar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas.
Contidos
C6.1 - Respecto ás normas viarias nos desprazamentos activos cotiáns para unha mobilidade segura, saudable e sostible.
C6.2 - O uso da bicicleta como medio de transporte habitual.
C6.3 - Novos espazos e prácticas deportivas urbanas.
C6.4 - Análise e xestión do risco propio e do dos demais nas prácticas físico-deportivas no medio natural e urbano, medidas colectivas de seguridade.
C6.5 - Deseño e organización de actividades físicas no medio natural e urbano.
C6.6 - Coidado da contorna próxima, como servizo á comunidade, durante a práctica de actividade física.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Unidade de Condición Física e Saude; Exercício físico Saudável; educación postural, respetar as necesidades de descanso e relaxación.
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Planificar e autorregular a práctica de actividade física orientada ao concepto integral de saúde e ao estilo de vida activo, segundo as necesidades e os intereses individuais e respectando a propia realidade e identidade corporal.
Táboa de indicadores
Participa na práctica das sesións regulando actividade e levando a cabo principios saludables. 5
CA1.2 Incorporar de forma autónoma os procesos de activación corporal, autoavaliación, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural, relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, interiorizando as rutinas propias dunha práctica motriz saudable e responsable.
Táboa de indicadores
Participa na práctica das sesións regulando actividade e levando a cabo principios saludables. 5
CA1.3 Adoptar actitudes comprometidas que rexeiten os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal, do xénero e da diversidade sexual, e os comportamentos que poñan en risco a saúde, contrastando con autonomía e independencia calquera información con base en criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade.
Táboa de indicadores
Participa na práctica das sesións regulando actividade e levando a cabo principios saludables. independentemente do nível de partida sin presentar pre suizos de xénero ou outro tipo 5
CA1.4 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Proba escrita
Utilizar os recursos e aplicacións dixitais facilitados na materia. Apuntamentos, tarefas,. Aroveita os recursos virtuais para adquirir os conocimientos mínimos necesarios para planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá. 15
CA2.2 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Actúa como un axente de prevención de accidentes nas sessions e en caso de caídas, presta atención aos compañeiros afectados.. Desenvolve unha práctica segura nas actividades de aula asume o rol de ayudante sen poñer en risco a integridade dos seus compañeiros. 5
CA2.3 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Colabora na realización da Webquest test de cooper, Intervén nos recreos activos,.. 5
CA2.4 Participar activamente nunha gran variedade de actividades motrices asumindo responsabilidades na organización, xestión e preparación destas.
Táboa de indicadores
Propón actividades para a celebración de días conmemorativos. Propón actividades para os recreos activos. 5
CA2.5 Coñecer as normas de seguridade individuais e colectivas valorando a súa importancia e aplicándoas na práctica de actividades motrices, dentro e fóra do centro escolar.
Táboa de indicadores
Ten un comportamiento seguro na práctica levada a cabo na aula (uso correcto del material) e sigue as indicación de seguridade dadas para a práctica na muralla. 5
CA3.1 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Supera as probas físicas que se realizan na Unidade. 5
CA3.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Traballo ca Webquest test de Cooper 5
CA3.4 Evidenciar control e dominio corporal ao empregar os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa, resolvendo problemas en todo tipo de situacións motrices transferibles ao seu espazo vivencial con autonomía.
Táboa de indicadores
Supera as probas físicas que se realizan na Unidade. 5
CA4.1 Practicar e participar activamente asumindo responsabilidades na organización nunha gran variedade de actividades motrices, valorando as implicacións éticas das prácticas antideportivas, adoptando estratexias de superación, evitando a competitividade desmedida e actuando con deportividade ao asumir os roles de público, participante ou outros.
Táboa de indicadores
Participa na prática das sesións regulando a actividade e levando a cabo gran variedade de atividades e colaborando no progresso dos demais membros do grupo 5
CA4.2 Relacionarse e entenderse co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía, facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, situándose activamente fronte aos estereotipos e ás actuacións discriminatorias e fronte a calquera tipo de violencia e facendo respectar o propio corpo e o dos demais.
Táboa de indicadores
Participa na prática das sesións regulando a actividade e levando a cabo gran variedade de atividades e colaborando no progresso dos demais membros do grupo 5
CA4.3 Adoptar actitudes comprometidas e conscientes acerca dos distintos estereotipos de xénero e comportamentos sexistas que se seguen producindo nalgúns contextos da motricidade, identificando os factores que contribúen ao seu mantemento e axudando a difundir referentes de distintos xéneros no ámbito físico-deportivo.
Táboa de indicadores
Participa na prática das sesións regulando a actividade e levando a cabo gran variedade de atividades e colaborando no progresso dos demais membros do grupo 5
CA5.1 Identificar e contextualizar a influencia social do deporte nas sociedades actuais, valorando as súas orixes, evolución, distintas manifestacións e intereses económico-políticos, practicando diversas modalidades relacionadas coa cultura propia, coa tradicional ou coas procedentes doutros lugares do mundo.
Táboa de indicadores
Participa na actividad Nexus Deporte sostenible,. 5
CA6.1 Adoptar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da práctica de actividade física, aprendendo a recoñecer situacións de risco para actuar preventivamente.
Táboa de indicadores
Quenta nas sesións e segue os principios do entrenamiento, seguindo indicaciones para evitar ou solventar situacións de risco e fai unha volta á calma, al finalizar as sesións.. 5
CA6.2 Participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais, terrestres ou acuáticos, gozando destas de maneira sostible, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir, sendo conscientes da súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións intencionadas dirixidas á conservación e á mellora das condicións dos espazos en que se desenvolvan.
Táboa de indicadores
Coida a instalación e material na práctica que leva a cabo durante as sesións 5
CA6.3 Deseñar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas.
Táboa de indicadores
Ten un comportamiento seguro na práctica levada a cabo na aula (uso correcto del material) e sigue as indicación de seguridade dadas para a práctica na muralla. 5

2 Iniciación al HIP HOP Primeiros auxilios
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.3 Adoptar actitudes comprometidas que rexeiten os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal, do xénero e da diversidade sexual, e os comportamentos que poñan en risco a saúde, contrastando con autonomía e independencia calquera información con base en criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade.
Táboa de indicadores
Acepta a calquera menbro do curso para a formación de diferentes grupos de traballo. 5
CA1.4 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Elabora a montaxe individual e a montaxe grupal de HipHop, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso coma do resultado. 5
CA2.1 Actuar de acordo cos protocolos de intervención ante situacións de emerxencia ou accidentes aplicando medidas específicas de primeiros auxilios.
Táboa de indicadores
Atiende nas sesión de Primeiros auxilios e fai intervencións axeitadas nas actuación de emerxencia plantexadas 5
CA2.2 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Participa na práctica das sesións regulando actividade e levando a cabo principios saludables. 5
CA2.3 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Elabora a montaxe individual e a montaxe grupal de HipHop, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso coma do resultado. 5
CA2.4 Participar activamente nunha gran variedade de actividades motrices asumindo responsabilidades na organización, xestión e preparación destas.
Táboa de indicadores
Propon pasos e técnicas novidosas para a elaboración das montaxes da Avaliación. 5
CA2.5 Coñecer as normas de seguridade individuais e colectivas valorando a súa importancia e aplicándoas na práctica de actividades motrices, dentro e fóra do centro escolar.
Táboa de indicadores
Segue as consignas dadas para unha segura nas actividades da aula. 5
CA3.1 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Presenta as Montaxe utilizando os recursos dixitais establecidos para ello. 5
CA3.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Valora de forma equitativa e respetuosa a práctica e o resultado dos seus compañeiros durante as sesións de preparación das montaxes. 5
CA3.3 Mostrar habilidades para a adaptación e a actuación ante situacións cunha elevada incerteza, aproveitando eficientemente as propias capacidades e aplicando de maneira automática procesos de percepción, decisión e execución en contextos reais ou simulados de actuación, reflexionando sobre as solucións e os resultados obtidos.
Táboa de indicadores
Resolve situacións de tipo coordinativo e expresivo en concordancia coa música e tendo en conta as capacidades individuais dos membros do grupo al que pertence. 5
CA3.4 Evidenciar control e dominio corporal ao empregar os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa, resolvendo problemas en todo tipo de situacións motrices transferibles ao seu espazo vivencial con autonomía.
Táboa de indicadores
Realiza de un modo básico desplazamientos rítmicos propios del Hip Hop. 5
CA3.5 Colaborar na práctica de diferentes producións motrices e proxectos para alcanzar o logro individual e grupal, participando con autonomía na toma de decisións vinculadas á asignación de roles, á xestión do tempo de práctica e á optimización do resultado final.
Táboa de indicadores
Participa activamente en la elaboración, preparación e execución do montaxe de Hip Hop. 5
CA4.1 Practicar e participar activamente asumindo responsabilidades na organización nunha gran variedade de actividades motrices, valorando as implicacións éticas das prácticas antideportivas, adoptando estratexias de superación, evitando a competitividade desmedida e actuando con deportividade ao asumir os roles de público, participante ou outros.
Táboa de indicadores
Participa activamente en la elaboración, preparación e execución do montaxe de Hip Hop. Axudando e potenciando o bon desempeño de todo o grupo. 10
CA4.2 Relacionarse e entenderse co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía, facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, situándose activamente fronte aos estereotipos e ás actuacións discriminatorias e fronte a calquera tipo de violencia e facendo respectar o propio corpo e o dos demais.
Táboa de indicadores
Resolve as diferencias que poidan surdir na elaboración, preparación e posta en práctica dos montaxes colectivos. 5
CA4.3 Adoptar actitudes comprometidas e conscientes acerca dos distintos estereotipos de xénero e comportamentos sexistas que se seguen producindo nalgúns contextos da motricidade, identificando os factores que contribúen ao seu mantemento e axudando a difundir referentes de distintos xéneros no ámbito físico-deportivo.
Táboa de indicadores
Acepta a calquera menbro do curso para a formación de diferentes grupos de traballo. 10
CA5.1 Identificar e contextualizar a influencia social do deporte nas sociedades actuais, valorando as súas orixes, evolución, distintas manifestacións e intereses económico-políticos, practicando diversas modalidades relacionadas coa cultura propia, coa tradicional ou coas procedentes doutros lugares do mundo.
Táboa de indicadores
Atiende e mostra interés nas sesións donde se fala da orixe do Hip Hop e a sua evolución ata a sociedade actual. 5
CA5.2 Crear e representar composicións individuais ou colectivas con e sen base musical e de maneira coordinada, utilizando intencionadamente e con autonomía o corpo e o movemento como ferramenta de expresión e comunicación a través de diversas técnicas expresivas específicas e axudando a difundir e a compartir estas prácticas culturais entre compañeiros ou outros membros da comunidade.
Táboa de indicadores
Elabora a montaxe individual e a montaxe grupal de HipHop, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso coma do resultado. 5
CA6.1 Adoptar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da práctica de actividade física, aprendendo a recoñecer situacións de risco para actuar preventivamente.
Táboa de indicadores
Realiza unha práctica estructurada minimizando os riscos de lesión 5

3 Iniciación al Voleibol
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.3 Adoptar actitudes comprometidas que rexeiten os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal, do xénero e da diversidade sexual, e os comportamentos que poñan en risco a saúde, contrastando con autonomía e independencia calquera información con base en criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade.
Táboa de indicadores
E un axente dinamizador nas sesión, propiciando unha distribución efectiva do material e unha organización grupal rápida a la hora de llevar a cabo os exercicios. E favoreciendo o xogo limpo e respetuoso coas diferencias entre os participantes. 5
CA1.4 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Inerven na procura dunha mellora técnica nas sesións, así como na procura dun desempeño grupal máis eficiente 10
CA2.4 Participar activamente nunha gran variedade de actividades motrices asumindo responsabilidades na organización, xestión e preparación destas.
Táboa de indicadores
Participa na práctica das sesións regulando actividade e levando a cabo principios saludables. 10
CA3.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Inerven na procura dunha mellora técnica nas sesións, así como na procura dun desempeño grupal máis eficiente 10
CA3.3 Mostrar habilidades para a adaptación e a actuación ante situacións cunha elevada incerteza, aproveitando eficientemente as propias capacidades e aplicando de maneira automática procesos de percepción, decisión e execución en contextos reais ou simulados de actuación, reflexionando sobre as solucións e os resultados obtidos.
Táboa de indicadores
Resolve situacións de xogo con diferente número de xogadores e diferentes formacións. 5
CA3.4 Evidenciar control e dominio corporal ao empregar os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa, resolvendo problemas en todo tipo de situacións motrices transferibles ao seu espazo vivencial con autonomía.
Táboa de indicadores
Pasa as probas de manexo e xogo requeridas na Avaliación. Tras a práctica das mesmas. 10
CA3.5 Colaborar na práctica de diferentes producións motrices e proxectos para alcanzar o logro individual e grupal, participando con autonomía na toma de decisións vinculadas á asignación de roles, á xestión do tempo de práctica e á optimización do resultado final.
Táboa de indicadores
Colabora cos demais menbros do equipo no calentamento, nos exercicios e na preparación de estratexias de xogo. 5
CA4.1 Practicar e participar activamente asumindo responsabilidades na organización nunha gran variedade de actividades motrices, valorando as implicacións éticas das prácticas antideportivas, adoptando estratexias de superación, evitando a competitividade desmedida e actuando con deportividade ao asumir os roles de público, participante ou outros.
Táboa de indicadores
E un axente dinamizador nas sesión, propiciando unha distribución efectiva do material e unha organización grupal rápida a la hora de llevar a cabo os exercicios. E favoreciendo o xogo limpo e respetuoso coas diferencias entre os participantes. 5
CA4.2 Relacionarse e entenderse co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía, facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, situándose activamente fronte aos estereotipos e ás actuacións discriminatorias e fronte a calquera tipo de violencia e facendo respectar o propio corpo e o dos demais.
Táboa de indicadores
E un axente dinamizador nas sesión, propiciando unha distribución efectiva do material e unha organización grupal rápida a la hora de llevar a cabo os exercicios. E favoreciendo o xogo limpo e respetuoso coas diferencias entre os participantes. 10
CA4.3 Adoptar actitudes comprometidas e conscientes acerca dos distintos estereotipos de xénero e comportamentos sexistas que se seguen producindo nalgúns contextos da motricidade, identificando os factores que contribúen ao seu mantemento e axudando a difundir referentes de distintos xéneros no ámbito físico-deportivo.
Táboa de indicadores
E un axente dinamizador nas sesión, propiciando unha distribución efectiva do material e unha organización grupal rápida a la hora de llevar a cabo os exercicios. E favoreciendo o xogo limpo e respetuoso coas diferencias entre os participantes. 5
CA5.1 Identificar e contextualizar a influencia social do deporte nas sociedades actuais, valorando as súas orixes, evolución, distintas manifestacións e intereses económico-políticos, practicando diversas modalidades relacionadas coa cultura propia, coa tradicional ou coas procedentes doutros lugares do mundo.
Proba escrita
Coñece a Hª do voleibol. Coñece os equipos da cidade de Lugo. Sabe donde puede practicar este deporte na cidade de Lugo. Coñece as reglas básicas as técnicas e tácticas básicas do voleibol. 20
CA6.1 Adoptar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da práctica de actividade física, aprendendo a recoñecer situacións de risco para actuar preventivamente.
Táboa de indicadores
Estructura a sesión de maneira adecuada para evitar lesións 5

4 Actividade Nexus por un movemento formativo
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.4 Planificar, desenvolver e compartir con seguridade a práctica física cotiá manexando recursos e aplicacións dixitais vinculados ao ámbito da actividade física e do deporte.
Táboa de indicadores
Segue as indicacions da webquest elaborada para a realización da actividade complementaria sostenibilidade e deporte 5
CA2.3 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Presenta a tarefa NEXUS Sustentabilidade e Deporte. 10
CA2.4 Participar activamente nunha gran variedade de actividades motrices asumindo responsabilidades na organización, xestión e preparación destas.
Táboa de indicadores
Participa na actividade Estudio das emisiones de CO2 no IES Xoán Montes. E na actividade eliminación de barreras arquitectónicas no IES XoánMontes 10
CA2.5 Coñecer as normas de seguridade individuais e colectivas valorando a súa importancia e aplicándoas na práctica de actividades motrices, dentro e fóra do centro escolar.
Táboa de indicadores
Segue as normas para a elaboración de materiais requeridos na actividad NEXUS 10
CA3.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, establecendo mecanismos para reconducir os procesos de traballo e asegurar unha participación equilibrada, incluíndo estratexias de autoavaliación e coavaliación tanto do proceso como do resultado.
Táboa de indicadores
Realiza unha reconducción das suas prácticas sostenibles en función do traballo desenvolvido na actividade Nexus 10
CA4.1 Practicar e participar activamente asumindo responsabilidades na organización nunha gran variedade de actividades motrices, valorando as implicacións éticas das prácticas antideportivas, adoptando estratexias de superación, evitando a competitividade desmedida e actuando con deportividade ao asumir os roles de público, participante ou outros.
Táboa de indicadores
Asume a responsabilidades que o grupo de traballo no que esté lle asigne. 10
CA4.2 Relacionarse e entenderse co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía, facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, situándose activamente fronte aos estereotipos e ás actuacións discriminatorias e fronte a calquera tipo de violencia e facendo respectar o propio corpo e o dos demais.
Táboa de indicadores
Actúa como un alumno conciliador dentro do grupo de traballo. 10
CA4.3 Adoptar actitudes comprometidas e conscientes acerca dos distintos estereotipos de xénero e comportamentos sexistas que se seguen producindo nalgúns contextos da motricidade, identificando os factores que contribúen ao seu mantemento e axudando a difundir referentes de distintos xéneros no ámbito físico-deportivo.
Táboa de indicadores
Acepta os membros do grupo sen mostrar prexuizos de calquera tipo. 10
CA6.1 Adoptar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da práctica de actividade física, aprendendo a recoñecer situacións de risco para actuar preventivamente.
Táboa de indicadores
Adopta e favorece medidas de tipo sustentable para a práctica deportiva. 10
CA6.2 Participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais, terrestres ou acuáticos, gozando destas de maneira sostible, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir, sendo conscientes da súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións intencionadas dirixidas á conservación e á mellora das condicións dos espazos en que se desenvolvan.
Táboa de indicadores
Mostrase respetuoso ca contorna en actividades propostas polo departamento. 10
CA6.3 Deseñar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas.
Táboa de indicadores
Adopta e favorece medidas de tipo sustentable para a práctica deportiva. 5

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


Considerando a aprendizaxe como un proceso de instrución do alumno guiado polo profesor, faise necesario empregar estratexias pedagóxicas ou diferentes métodos adecuados á situación; ao alumnado ou ao contido que vaiamos abordar. Na E.F. existen numerosas posibilidades didácticas para a intervención educativa. De forma Xeral concretarémolas seguindo estes modelos: 

Modelo Didáctico: 

- Instrución Directa: O profesor dirixe as accións e organiza os recursos. 

Exemplos: Instrución Directa, Asignación de Tarefas. Rep. de Modelos 

              - Descubrimento Guiado: O alumno elixe entre varias opcións, a que mellor se adapte ás súas necesidades. 

- Resolución de Problemas: Os alumnos investigan sobre as solucións dun 

             interrogante. 

Formas de Dirección da Clase: 

- Instrutiva: O profesor toma a maior parte das decisións. 

- Participativa: Algúns contidos e obxectivos son determinados mediante 

              acordos entre o profesor e o  alumno. 

- Emancipativa: A maioría das decisións corresponden aos alumnos. 

Formas de Organización: 

- En gran grupo: Toda a clase traballa nunha mesma actividade, de forma simultánea. Indicada para tarefas sixelas.

              - En grupos reducidos: Cada grupo segue unhas orientacións marcadas polo profesor e adecuadas ás súas 

               particularidades. 

- Por parellas ou tríos: Agrupación moi propicia para actividades técnicas

- Diferenciada. Cada alumno o grupo ten asignada unha tarefa ou función independiente, traballando ao seu ritmo.

Como resumo, sinalar que nós pensamos que hai cabida para a utilización de todas estas estratexias. Pero de forma xeral, iremos pasando dunha instrución directa no primeiro curso, a un descubrimento guiado nos cursos medios, para terminar coa resolución de problemas no cuarto curso e bacharelato. Por suposto a utilización de esta metodoloxía non e total. Se fará uso das mesmas en maior medida (dende a mais dirixida ou maxistral a máis participativa e autónoma ) a medida que o alumno vai madurando 

En moitas ocasións a metodoloxia vese condicionada polos escasos recursos e materiales dos que dispón o Departamento. Ximnasio con 1/3 das dimensions legáis, patio exterior e material vencellado. (Disponiendo dun ridículo presuposto anual 150 Euros) 


 

 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Non se atoparon elementos.

Denominación

*O DEPARTAMENTO DE E.F. - Infraestrutura e Recursos. O Instituto conta cunhas deficitarias instalacións deportivas e o seguinte material específico. (Casi todo en mal estado: A partida presupuestaria anual con que conta o departamento para a reposición de material é a todas luces insuficiente).

*PISTAS EXTERIORES (Sin ser cubertas, con a choiva e o frío convértense en inutilizables, e cando fai temperaturas altas non se aguanta ao sol) Pista de balonmán 2 porterías de balonmán 40x20m. Mini cancha de baloncesto con 2 canastas 23x13m Pista de Voleibol con Postes de pé 18x9m

*GIMNASIO de 15x10x4 m (Este ten 1/3 da dimensión recomendada e legal para un Centro con estas unidades educativas e número de alumnos) 3 perchas + 3 perchas no departamento. 1 encerado verde moi pequeno. 1 Taboleiro de anuncios de Cortiza, pequeno. 18 espaldeiras de 2 prazas. 6 postes de pé lixeiros 13 bancos suecos (8 simples- 5 dobres) 2 barras de Equilibrio de ximnasia 3 canastras adosadas a espadeira (desmontables)

Material de Trepa 2 cordas de trepa (1 con nós e a outra lisa) 1 barra de trepa 1escaleira de trepa 1 escaleira transversal colgante e fixa de madeira

Colchonetas 2 colchonetas de caída de saltos (1 en mal estado) 4 tapices polyamida de 2x3 metros deslizantes Hip Hop 18 colchonetas finas de ximnasia (12 moi usadas)

Aparatos de salto 4 trampolíns de saltos tipo reuter (en mal estado) 3 ramplas de salto en madeira (2 en mal estado) 3 plintos (en mal estado) 5 poldros (en mal estado)3 simples+2cabalos

Vestiarios 2 vestiarios con un banco sueco dobre cada un.

Despacho 1 mesa profesor con 2 cadeiras ¿ un andel con libros ¿ Un armario co equipo de música ¿ Un andel para almacenar material lixeiro. Tres perchas de aula. Material TIC 1 PORTÁTIL - 1 CAÑÓN - PANTALLA FIXA - PANTALLA MÓVIL EN MAL ESTADO

Material alternativo: Xogo de 12 conos altos (6 laranxas, 6 rosas )Xogo de 46 conos baixos (12 en color amarelo, branco, 11 azul y 10 en color vermello ), y 26 aros pequenos - 7 pelotas de foam. 10 paos de escoba Varias bandas elásticas

Material de ximnasia: 15picas, 29 aros grandes (15 aros redondos 6 aros redondos rotos 8 aros finos de madeira). 6 pelotas específicas de ximnasia rítmica desinchadas. 30 cordas e 9 combas.

Material de atletismo: 2 cintas métricas de 25 m e de 30 m Carreiras: xogo de 5 vallas - xogo de relevos (12 Testigos) Lanzamientos: dos pesos e un disco

Material de baloncesto: 3 aros desmontados - 13 balóns (+5 de mala calidade e en mal estado)

Material de fútbol: 15 balóns específicos (9 estado muy usados) + 5 pvc (plástico lixeiro _en realidade son balóns multiuso)

Material de balonmán: 16 balóns (pvc)+3 coiro

Material de hóckey: 30 sticks viejos (10 laranxas, 10 verdes, 5 amarelos, 5 azuis) ¿ 6 pelotas tamaño grande - 20bolas+18bolas en mal estado - 4 pastillas (3naranjas+1 negra)

Material deportes de Raqueta Material de Tenis: 28 Raquetas - 33 Pelotas con bote + 51 sin boteMaterial de bádminton: 20 raquetas (en uso utilizadas) Material de Tenis de Mesa: 12 tableros de tenis de mesa para completar 6 mesas - 26 palas - 50 pelotas Material de SQUASH 18 Raquetas Raquetas varias.- 6 Palas máxicas- 6 Palas de Playa- 6 Palas de Plástico- 6 Guantes pala-6 Palas de Tela.

Material de voley: 2 redes 24 balóns 13en coiro regulamentario (7 voley-playa) +11 en mal estado.

Material de Musculación e aeróbic 12 Balóns Medicinais. (1 de 2kg- 2 de 3kg (+3 abollados)-4de 4kg ¿ 1 vermello de 5kg 8 Barras Lastradas(4kg) ¿ Mancuernas de 0,5kg ¿ 1kg ¿ 1,5kg ¿ 2kg ¿ 2,5kg ¿ 3kg 14 Bandas Elásticas (2 rojas+4 amarillas+8 verdes) 3 cintas elásticas+cámaras de bici

Material de Tiro con arco 6 arcos de iniciación y 12 flechas

Material de Rugby Juego de 10 Cintas de Rugby Tag +12 balones

Material de Defensa Personal 4 bloques defensa de golpeos + 4 manoplas def golpeos+ 1 juego de guantes+1juego de protección de antebrazos +21 protectores de antebrazo reciclados+10 guantillas recicladas. 2 Petos Protectores+Saco de boxeo+Balón de 3kg grande y soft. Cuatro bolas locas.

Material complementario e de almacenamento: 1 Bombín de pé - agullas para hinchar - 6 redes porta balóns, 1 bolsa porta balóns en mal estado , andel de madeira en mal estado. 1 cronómetro - 36 bolas de Malabares - 10 Diábolos - 200 bolas de papel de períódico. - 9 balones variados para juegos alternativos y reciclado.- 6 balones de goma espuma en mal estado.

Cada profesor facilita ao alumno a documentación que conteña os contidos a tratar. Utilizarase material adaptado para a iniciación aos deportes e material oficial, ou regulamentario para a práctica deportiva.

O DEPARTAMENTO DE E.F. - Infraestrutura e Recursos. 

O Instituto conta cunhas deficitarias instalacións deportivas e o material específico anteriormente exposto. (Case todo en mal estado: A partida orzamentaria anual con que conta o departamento para a reposición de material é de xeito evidente insuficiente).

 


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial levarase a cabo mediante as seguintes probas.-

- Control ritmo básico de carrera en 12’. (Debo poder hablar no es una prueba extenuante)

- Test de CORE

- Test de Salto Horizontal en Colchoneta

- Fondos

Se realizarán unha encuesta de valoración inicial. Donde deben ser capaces de tener nociones sobre Frecuencia Cardíaca Respiratoria, IMC, hábitos deportivos,...

 


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 30.0 30.0 30.0 10.0 100.0
Proba escrita 15.0 0.0 20.0 0.0 10.5
Táboa de indicadores 85.0 100.0 80.0 100.0 89.5

A avaliación será continua, terá un carácter formativo e orientador. E terá como referencia as competencias básicas, os obxectivos xerais e específicos da etapa. 

Valoraranse: 

As Actitudes positivas, en relación a adquirir unha mellor calidade de vida cun maior coidado persoal e a preocupación polo benestar común, social e medioambiental. O coidado da seguridade na práctica e na aula. A boa predisposición favoreciendo un bon desenrolo da sesión (organización e traballo en equipo) 

O aumento da capacidade física do alumno, de acordo co seu nivel madurativo e coa súa idade. 

O esforzo por adquirir novas aprendizaxes, así como por adquirir novos coñecementos das actividades físicas e deportivas. 

E Coñecer o valor sociocultural das actividades físicas. 

A Valoración levarase a cabo mediante táboas de rexistro, na que suele incluirse o rexistro do resultado dunha proba escrita: 

*Unha proba escrita e a oferta de diversas tarefas dixitáis multinivel para ver o desenrolo formativo do alumno na asimilación de contidos.. 

*Unhas probas prácticas, mediante a aplicación de test de condición física e mediante planillas de observación das actividades deportivas a desenvolver. 

Tamén se levará a cabo un control da actividade docente desenvolvida nas sesións e da efectividade do proceso educativo, mediante unha análise do desenvolvemento das sesións, mediante unha valoración dos resultados obtidos e contrastando opinións cos alumnos implicados no proceso de ensino.

Colores do Semáforo co azul añadido. 

VERMELLO Claramente Erróneo. 

AMARELO Falta algo ou algún erro. 

VERDE Correcto/Ben con posibilidade de expresalo mellor. 

AZUL MOI BEN. Coidado en data e forma de entrega e en contido ESTRATOSFÉRICO! Con selo persoal. 

Rúbrica ou criterios de corrección en relación á Predisposición ao traballo persoal e colaborativo / Participación e constancia / Coidado na realización das tarefas solicitadas. 

VERMELLO (0/3) Non confirma recepción de tarefas. Entrega con atraso ou non entrega tarefas. Realización moi descoidada. 

AMARELO (4/5) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Fai a tarefa para pasar.

VERDE (6/7/8) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Realiza de forma coidada a tarefa. Bríndase a colaborar no bo desenvolvemento da tarefa con outros e co profesor. 

AZUL (9/10) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Realiza de forma coidada a tarefa. Bríndase a colaborar no bo desenvolvemento da tarefa con outros e co profesor. Ofrécese voluntario para mellorar aspectos das tarefas. Aporta de forma creativa elementos á tarea. 

NOTA DE AVALIACIÓN 

/ TRABALLO E PROGRESIÓN PRÁCTICA 

/ TEÓRICO E/Ou TAREFAS TELEMÁTICAS 

/ ACTITUDE COLABORACIÓN / TRABALLO EN EQUIPO / SEGURIDADE NAS SESIÓN

NOTA DE FINAL DE CURSO 

É a nota media das 3 Ev. + a cualificación da actividade complementaria NEXUX

En cada Ev. se oferta a realización dunha actividade voluntaria que se valoraría como unha puntuación extra de 1 punto sobre a media de Ev.

Estas acticidades son.- Recreo alternativo activo / Movida Lectora (Corre y lee) / Mi deporte; mi poryecto personal)

 

 

O alumno que logre ter unha media das tres Avaliacións aprobada, terá superado o curso. 

No caso de ter unha media negativa, terá que recuperar nas sesións de Xuño cun grupo de tarefas (de repaso y formulario valorativo) e unha práctica en relación á materia non superada. 

Os Reforzos Educativos Consistirán en: 

1) Crearanse unhas condicións de práctica facilitada que diminúan a dificultade das actividades. 

As tarefas se ¿desgranarán¿ de forma analítica para practicar cada unha das súas fases de forma illada e posteriormente iranse ensamblando ata lograr executalas de forma global. 

2) A aqueles alumnos que presentan dificultades na súa capacidade de compresión lectora ou a nivel de adquisición de contidos teóricos. Mandarlles como reforzo, a realización de esquemas ou resumos dos contidos a tratar en cada avaliación e realizaríase un seguimento periódico do seu avance neste aspecto. 

Con relación á forma de avaliar: 

*Terase en consideración o tipo de exame que mellor se lles dá (test, resposta curta, resposta de desenvolvemento). 

E a aqueles alumnos con dificultades, valoraríaselles a realización dos esquemas e resumos dos contidos. 

*Na proba práctica pode realizarse atendendo máis ao grado de mellora que ás capacidades adquiridas. 

E sería conveniente dedicar dous ou tres sesións á corrección de erros dos alumnos nas probas a valorar. 

*No apartado de traballo e actitude; se establecerá un sistema de valoración que lles leve a mellorar a súa forma de traballar e que con iso obteñan tamén unha mellora xeral. Por exemplo; realizar unha valoración por grupos ou o asignar unhas tarefas concretas e puntuables a realizar de forma fixa por distintos alumnos,... 

 

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non resulta de aplicación neste curso

5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Uso do marco teórico DUA (Diseño Universal del Aprendizaje). 

Potenciación y sensibilización a la escuela inclusiva, sin etiquetar al alumnado y sí eliminando barreras con el uso de todos los recursos de que disponemos para estimular los procesos inmersos en las redes de conocimientos, redes de estrategias y redes afectivas que configuran el aprendizaje, basándonos en la neurociencia. 

Diseño de actividades desde un enfoque DUA para que sean accesibles a todo el alumnado. Llevar a cabo un diseño de la programación en base a las necesidades del aula, priorizando el estímulo de emociones e intereses, y la propuesta de actividades colaborativas que generan una mayor riqueza al aportar entre todos al grupo. 

Potenciando la co-docencia compartida en secundaria y en cuanto a la Ev. llevar a cabo oferta de tareas de multinivel, así como el establecimiento de rúbricas claras para el alumnado y sus familias. 

También llevar a cabo el uso de REA (Recursos educativos abiertos), facilitándo algunos enlaces de interés para tener referencias y echar a andar. 

Es interesante analizar las barreras que hay en el centro que impiden el aprendizaje del alumnado y que debieran estar incluidos en el plan de atención a la diversidad. 

Poñer énfasis na detección temprana do alumnado que requira unha atención diferente. (Alumnado repetidor, alumnado con altas capacidades, inmigrantes con descoñecemento da lingua,...) 

Isto supón programar actividades para o groso do grupo, actividades de reforzo para o alumnado con alguha dificultade de comprensión e ritmo máis lento. E actividades de ampliación ou xogos educativos adicionáis para quen remata antes as tarefas. 

 


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
1 A Educación para a convivencia, educación para a saúde, A paz, a democracia, o respecto aos dereitos humanos, o respecto por igual aos homes e ás mulleres, e ás persoas con discapacidade, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia.,educación do consumidor, respeto e coidado do medio ambiente,...
2 A Educación para a convivencia, se promoverá a aprendizaxe da prevención e resolución pacífica de conflitos, estará presente en todas e cada unha das sesións. E verase reflectida na cualificación, a través do apartado de actitude do alumno; en aspectos como o coidado do material, o comportamento cos seus compañeiros, o comportamento co profesor, as axudas e colaboracións, o xogo limpo.
3 A educación para a saúde (en relación coa educación cívica e constitucional) será tratada fundamentalmente no bloque de condición física, onde se fará fincapé na importancia de ter uns hábitos sans.
4 A paz, a democracia, o respecto aos dereitos humanos, o respecto por igual aos homes e ás mulleres, e ás persoas con discapacidade, e a prevención de calquera tipo de violencia. Será tratada ao longo de todo o curso, poñéndose interese na integración de todolos alumnos nas actividades, estableciéndose distintos criterios de selección de equipos. E primará a participación sobre o resultado.
5 A educación do consumidor. Falarase do material máis básico adecuado para a práctica a desenvolver, así como o seu mantemento e adecuada utilización Aconsellándolles que adquiran o material que realmente necesiten, cunha relación calidade- prezo adecuada e que o coiden e reparen para unha maior duración do mesmo.
6 A Educación ambiental será tratada no transcurso das actividades no contorno natural e urbano. Surf, senderismo,...
7 A educación multicultural. No bloque de xogos e deportes trataranse as orixes, a evolución das actividades deportivas a desenvolver e a súa interrelación, como fenómeno cultural.
8 A educación para o lecer. En todos os bloque ofertarase a actividade realizada como unha posible actividade de lecer, con repercusións positivas para todas as persoas.

Non se rexistraron observacións

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Actividade Movida Lectora Lectura por parejas de un libro con temática deportiva y elaboración de un podcast comentándolo
"Xornada de Surf " Escola de Surf de Viveiro

 

 

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Durante a execución das actividades e ao finalizar cada Ev. cunha análise de resultados e unha enquisa de opinión.
Medidas de atención á diversidade En función dos resultados acadados realizaranse os axustes necesarios para a obtención dun aprendizaxe significativo e efectivo.
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Día a día se valora por observación si a sesión é dinámica e nela os alumnos son proactivos.
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Se irá na procura dunha práctica responsable e independiente, asignando unha responsabilidade ao alumno cada vez mayor. Se fose posible.

En cada sesión levará a cabo unha reflexión acerca da metodoloxía empregada, implicación do alumnado, a dinámica resultante, e cumprimento de obxectivos. Por observación e procurarase en caso dun resultado negativo, levar a cabo os cambios pertinentes para lograr mellorar. 

Ao finalizar a Ev. realizarei unha análise dos resultados procurando realizar unha reflexión que busque a mellora dos mesmos (pois todo é mellorable). 

E realizarei unha enquisa de valoración aos alumnos, un formulario. Onde lles solicitarei que acheguen ideas para mellorar a dinámica e efectividade do proceso formativo. 

 


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


As propostas de mellora estarán encamiñadas á revisar a adecuación das tarefas como marcadores da consecución dos obxectivos e criterios de avaliación. E .buscar unha metodoloxía e recursos mais adaptados as necesidades concretas dos alumnos no proceso de formación. para xerar a maior implicación do alumno na dinámica da aula. Para iso buscarase o emprego de actividades lúdicas e creativas ás que poida dárselles un carácter persoal diferenciado. Potenciando a coevaluación e o traballo en equipo. 

 


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver