Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Con esta programación didáctica para bacharelato, pretendo axustarme na medida do posible á normativa vixente e contribuir a la vez a un ensino de calidade, donde o alumno se forme e adquira as competencias que a partir das características da materia de EF contribuyan a seu bo desenvolvemento nestas idades (16-17 anos) .

Sobre a base deste punto de partida previo, propoñerei uns Obxectivos que manteñan unha relación directa coas competencias a desenrolar por parte do alumno, e os contidos a impartir, así como los criterios de valoración e os métodos e recursos de que nos valdremos na Materia de Educación Física nesta etapa educativa.

 

 

Contextualización legal.

O pasado mes de xaneiro de 2021 despois da súa publicación no Boletín Oficial do Estado do 30 de decembro de 2020, entrou en vigor a Lei Orgánica 3/2020, de 29 de decembro. A LOMLOE, pola que quedaba modificada a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación. Máis coñecida por LOE e que á súa vez estaba modificada pola Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa, a denominada como LOMCE, a cal queda derrogada. A LOMLOE é, por tanto, a lei educativa de aplicación desde a data da súa entrada en vigor. Esta norma modifica progresivamente diferentes aspectos do sistema educativo español. Neste ano académico, entrará en vigor para os cursos impares da ESO primeiro e terceiro a elaboración do curriculo competencial que deberá rexistrarse nesta aplicación institucional "PROENS" Así quedan marcados os obxectivos da materia de Educación Física que perseguen consolidar un estilo de vida activo e saudable que lle permita ao alumnado perpetualo ao longo da súa vida a través da planificación autónoma e da autorregulación da súa práctica física e de todos os compoñentes que afecten a saúde. A motricidade desenvolverase no seo de prácticas motrices con diferentes lóxicas internas, con obxectivos variados e en contextos de certeza e incerteza. A resolución de situacións motrices en diferentes espazos permitiralle ao alumnado afrontar a práctica motriz con distintas finalidades: lúdica, agonística, funcional, social, expresiva e comunicativa, creativa, catártica ou de interacción co medio urbano e natural. Para abordar con posibilidades de éxito as numerosas situacións motrices ás que se verá exposto o alumnado ao longo da súa vida, será preciso desenvolver de maneira integral capacidadesde carácter cognitivo e motor, pero tamén afectivo-motivacional, de relacións interpersoais e deinserción social. Deste xeito, o alumnado terá que aprender a xestionar as súas emocións e as súas habilidades sociais en contextos variados de práctica motriz. Cabe, pois, destacar a gran cantidade de posibilidades que ofrece a E.F. para traballar en diversos aspectos, baixo unha organización interdisciplinaria, tendencia moi acusada nas actuais propostas renovadoras do ensino secundario. O alumnado tamén deberá recoñecer e valorar diferentes manifestacións da cultura motriz, como parte relevante do patrimonio cultural, expresivo e artístico, que poden converterse en obxecto de gozo e aprendizaxe. Este coñecemento deberá dirixirse a comprender, entre outros, o lugar que ocupa o deporte nas sociedades actuais, así como as súas implicacións no ámbito económico, político, social e da saúde, como máxima representación da cultura motriz na actualidade. Finalmente, continuarase insistindo na necesidade de convivir de maneira respectuosa co medio ambiente, desenvolvendo para iso actividades físico-deportivas en contextos variados e participando na súa organización desde formulacións baseadas na conservación e na sostibilidade.

 

Características dos alumnos nesta etapa educativa.

O interese pola actividade física na maior parte dos adolescentes é unha agradable realidade. Malia esta implícita predisposición, para conseguir uns bos resultados e cumprir os obxectivos que se perseguen, é necesaria unha organización, unha aplicación e un tratamento metodolóxico da E.F. fundamentados e adecuados aos procesos de maduración e ás características que presentan os mozos, no momento en que se atopan. Nesta etapa o alumno necesita afianzarse no seu propio coñecemento, aumentar a súa autoestima, desenvolver a súa personalidade e sentirse integrado, aceptado e útil dentro do grupo. Para conseguir isto debemos suscitarlle exercicios que requiran deles, iniciativa, independencia nas accións motoras, prestación de axudas aos compañeiros, en busca dun obxectivo común, capacidade para superar dificultades e para dirixir os seus actos, así como o dominio sobre si mesmos. Sobre a base deste punto de partida previo, propoñerei a organización do proceso formativo a partir dos Obxectivos, procurando que manteñan unha relación directa coas competencias a desenrolar por parte do alumno, e os contidos a impartir, así como los criterios de valoración e os métodos e recursos de que nos valdremos na Materia de Educación Física.

 

A materia de Educación Física ten como finalidade principal que os alumnos e as alumnas alcancen un desenrolo pleno e unha competencia motriz propia da súa etapa madurativa, entendida como un conxunto de coñecementos, procedementos, actitudes e emocións que interveñen nas múltiples interaccións que realiza unha persoa no seu medio e coas demais, que permite que o alumnado supere os problemas motores propostos tanto nas sesión de Educación Física como na súa vida cotiá; sempre actuando de forma coherente e en concordancia co nivel de desenvolvemento psicomotor, e outorgándolle especial sensibilidade á atención á diversidade nas aulas, utilizando estratexias inclusivas e procurando a integración dos coñecementos, os procedementos, as actitudes e as emocións que se vinculan á conduta motora.

A competencia motriz, malia non estar recollida como unha das competencias clave, é fundamental para o desenvolvemento destas, O traballo por competencias integra un coñecemento de base conceptual, outro relativo ás destrezas e procedementos, e por último, un con grande influencia social e cultural, que implica un alto conxunto de valores e actitudes. Dende o ámbito motor pódense abordar un gran número de aprendizaxes transversais e competenciais de interés para a futura integración do alumno na vida social e profesional.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Interiorizar o desenvolvemento dun estilo de vida activo e saudable, planificando responsable e conscientemente a súa actividade física a partir da autoavaliación persoal con base en parámetros científicos e avaliables, e axustando as prácticas motrices ás súas necesidades e motivacións persoais para satisfacer as súas demandas de lecer activo e de benestar persoal, así como coñecer posibles saídas profesionais asociadas á actividade física.
OBX2 Adaptar autonomamente as capacidades físicas, perceptivo-motrices e coordinativas, así como as habilidades e destrezas motrices específicas das modalidades practicadas, a diferentes situacións con distintos niveis de dificultade, aplicando eficientemente procesos de percepción, decisión e execución adecuados á súa lóxica interna para resolver situacións motrices vinculadas con distintas actividades físicas funcionais, deportivas, expresivas e recreativas, e consolidar actitudes de superación, crecemento e resiliencia ao enfrontarse a desafíos físicos.
OBX3 Difundir e promover novas prácticas motrices, compartindo espazos de actividade físico-deportiva con independencia das diferenzas culturais, sociais, de xénero e de habilidade, priorizando o respecto cara aos participantes e ás regras sobre os resultados, adoptando unha actitude crítica e proactiva ante comportamentos antideportivos ou contrarios á convivencia e desenvolvendo procesos de autorregulación emocional que canalicen o fracaso e o éxito nestas situacións, para contribuír autonomamente ao entendemento social e ao compromiso ético nos diferentes espazos nos que se participa, fomentando a detección precoz e o coñecemento das estratexias para abordar calquera forma de discriminación ou violencia.
OBX4 Analizar criticamente, e investigar, sobre as prácticas e manifestacións culturais vinculadas coa motricidade segundo a súa orixe e evolución, desde a perspectiva de xénero e desde os intereses económicos, políticos e sociais que condicionasen o seu desenvolvemento, practicándoas e fomentando a súa conservación para ser capaz de defender, desde unha postura ética e contextualizada, os valores que transmiten.
OBX5 Implementar un estilo de vida sustentable e comprometido coa conservación e mellora da contorna, organizando e desenvolvendo accións de servizo á comunidade vinculadas á actividade física e ao deporte, asumindo responsabilidades na seguridade das prácticas, para contribuír activamente ao mantemento e coidado do medio natural e urbano e dar a coñecer o seu potencial entre os membros da comunidade.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Acondiciinamiento Físico e Inicicación al Trabajo de Musculación. Acondicionamiento cardiovascular en la muralla de Lugo + Conocemos la forma de trabajar con cargas nuestra condición física. Uso de APPs para la mejora de la Condición Física. El cuidado del la postura y la relajación (Yoga). 30 32
2 Iniciación al Tenis de Mesa + Primeros auxilios (Si contamos con material) o Técnicas básicas de masaje. Conoceremos su Origen, los materiales de juego, sus Reglas básicas, y la Técnica y Táctica elementales. Primeros auxilios (PAS) o Técnicas básicas de masaje y recuperación muscular. 30 31
3 Iniciación a la Defensa Personal Frente Agresores Desarmados. Taller de Juegos Teatrales El derecho a la defensa legítima. Formas de combate de diferentes culturas. La distancia del combate y las Posturas Básicas defensivas. El cuerpo como arma. Las Esquivas y Bloqueos, los golpeos. Defensa de los ataques más comunes y Defensa desde el suelo. Primeros Auxilios La Expresión Corporal, Juegos de Simulación, Teatro de máscarás y sombras. Teatro social. 30 32
4 Proyecto NEXUS_Por un Movimiento Formativo. https://view.genially.com/66f8da6d9b9c4de02a90499a/horizontal-infographic-timeline-nexus-2425 Nexus_Por un Movimiento Formativo. https://view.genially.com/66f8da6d9b9c4de02a90499a/horizontal-infographic-timeline-nexus-2425 10 10

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Vida activa e saudable
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA1.1 - Planificar, elaborar e poñer en práctica de maneira autónoma un programa persoal de actividade física dirixido á mellora ou ao mantemento da saúde, aplicando os diferentes sistemas de desenvolvemento das capacidades físicas implicadas, segundo as necesidades e intereses individuais e respectando a propia realidade e identidade corporal, avaliando os resultados obtidos.
CA1.2 - Incorporar de forma autónoma, e segundo as súas preferencias persoais, os procesos de activación corporal, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural e relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, reflexionando sobre a súa relación con posibles estudos posteriores ou futuros desempeños profesionais.
CA1.3 - Actuar de forma crítica, comprometida e responsable ante os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal e os comportamentos que poñan en risco a saúde, aplicando con autonomía e independencia criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade á información recibida.
CA1.4 - Empregar de maneira autónoma aplicacións e dispositivos dixitais relacionados coa xestión da actividade física, respectando a privacidade e as medidas básicas de seguridade vinculadas á difusión pública de datos persoais.
Contidos
C1.1 - Saúde física.
C1.1.1 - Programa persoal de actividade física atendendo á frecuencia, volume, intensidade e tipo de actividade.
C1.1.2 - Autoavaliación das capacidades físicas e coordinativas como requisito previo á planificación: técnicas, estratexias e probas de valoración.
C1.1.3 - Identificación de obxectivos motrices, saudables, de actividade ou similares a alcanzar cun programa de actividade física persoal.
C1.1.4 - Avaliación do logro dos obxectivos do programa e reorientación de actividades a partir dos resultados.
C1.1.5 - Planificación para o desenvolvemento das capacidades físicas básicas: forza e resistencia.
C1.1.6 - Sistemas de adestramento.
C1.1.7 - Profesións vinculadas á actividade física e á saúde.
C1.1.8 - Dietas equilibradas segundo as características físicas e persoais.
C1.1.9 - Ferramentas dixitais para a xestión da actividade física.
C1.1.10 - Técnicas básicas de descarga postural e relaxación.
C1.1.11 - Exercicios compensatorios da musculatura segundo a actividade física.
C1.1.12 - Musculatura lumbo-pélvica para adestramento da forza.
C1.1.13 - Identificación de problemas posturais básicos e planificación preventiva da saúde postural en actividades específicas.
C1.2 - Saúde social.
C1.2.1 - Beneficios e regras da práctica de actividade física para a saúde individual ou colectiva.
C1.2.2 - Hábitos sociais e os seus efectos na condición física e a saúde.
C1.2.3 - Vantaxes e inconvenientes do deporte profesional.
C1.3 - Saúde mental.
C1.3.1 - Técnicas de respiración, visualización e relaxación para liberar tensión e os seus beneficios na atención e concentración.
C1.3.2 - Trastornos vinculados coa imaxe corporal.
C1.3.3 - Tipoloxías corporais predominantes na sociedade e análise crítica da súa presenza en publicidade, e medios de comunicación e redes sociais.
Bloque B2. Organización e xestión da actividade física
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA2.1 - Coñecer e implementar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da actividade física, así como para a aplicación de primeiros auxilios ante situacións de emerxencia ou accidente, poñendo en práctica normas de seguridade individuais e colectivas, identificando as posibles transferencias que estes coñecementos teñen ao ámbito profesional e ocupacional.
CA2.2 - Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
CA2.3 - Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Contidos
C2.1 - Xestión das medidas relacionadas coa planificación da actividade física e deportiva (tipo de deporte, material necesario, obxectivos da preparación, actividades e similares).
C2.2 - Selección responsable e sustentable do material deportivo.
C2.3 - Análise crítica de estratexias publicitarias.
C2.4 - Autoxestión de proxectos persoais de carácter motor.
C2.5 - Prevención de accidentes nas prácticas motrices.
C2.5.1 - Xestión do risco propio e do dos demais: planificación de factores de risco en actividades físicas, medidas colectivas de seguridade.
C2.5.2 - Protocolos ante alertas escolares.
C2.6 - Actuacións críticas ante accidentes.
C2.6.1 - Conduta PAS: protexer, avisar, socorrer.
C2.6.2 - Desprazamentos e transporte de accidentados.
C2.6.3 - Reanimación mediante desfibrilador automático (DEA) ou semiautomático (DESA).
C2.6.4 - Protocolo RCP (reanimación cardiopulmonar).
C2.6.5 - Técnicas específicas e indicios de accidentes cardiovasculares (manobra de Heimlich, sinais de ictus e similares).
C2.6.6 - Contido básico de caixa de primeiros auxilios.
Bloque B3. Resolución de problemas en situacións motrices
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA3.1 - Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
CA3.2 - Solucionar de forma autónoma situacións de oposición, colaboración ou colaboración-oposición en contextos deportivos ou recreativos con fluidez, precisión e control, aplicando de maneira automática procesos de percepción, decisión e execución en contextos reais ou simulados de actuación e adaptando as estratexias ás condicións cambiantes que se producen na práctica.
CA3.3 - Identificar, analizar e comprender os factores clave que condicionan a intervención dos compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade na realización de xestos técnicos ou situacións motrices variadas, identificando erros comúns e propoñendo solucións para estes.
CA3.4 - Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Contidos
C3.1 - Toma de decisións.
C3.1.1 - Resolución de situacións motrices variadas axustando eficientemente os compoñentes da motricidade en actividades individuais.
C3.1.2 - Análise colectiva de resultados e reaxuste de actuacións para conseguir o éxito en actividades cooperativas.
C3.1.3 - Accións que provocan situacións de vantaxe con respecto ao adversario nas actividades de oposición.
C3.1.4 - Oportunidade, pertinencia e risco das accións nas actividades físico-deportivas de contacto a partir da análise dos puntos fortes e débiles propios e do rival.
C3.1.5 - Desempeño de roles variados en procedementos ou sistemas tácticos postos en práctica para conseguir os obxectivos do equipo.
C3.2 - Capacidades perceptivo-motrices en contexto de práctica: integración do esquema corporal; toma de decisións previas á realización dunha actividade motriz sobre os mecanismos coordinativos, espaciais e temporais, así como reaxuste da propia intervención para resolvela adecuadamente respecto a si mesmo, aos participantes e ao espazo no que se desenvolve a práctica.
C3.3 - Perfeccionamento das habilidades específicas dos deportes ou actividades físicas.
C3.4 - Creatividade motriz: creación de retos e situacións-problema coa resolución máis eficiente de acordo cos recursos dispoñibles.
Bloque B4. Autorregulación emocional e interacción social en situacións motrices
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA4.1 - Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
CA4.2 - Establecer mecanismos de relación e entendemento co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía e facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, e situándose activa, reflexiva e criticamente fronte aos estereotipos, as actuacións discriminatorias e a violencia, así como coñecer as estratexias para a súa prevención, detección precoz e abordaxe.
CA4.3 - Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Contidos
C4.1 - Xestión do éxito e da fama en contextos físico-deportivos: exemplos, dificultades e estratexias.
C4.2 - Habilidades sociais: estratexias de inclusión doutras persoas nas actividades de grupo, animando á súa participación e respectando as diferenzas.
C4.3 - Medidas para fomentar a igualdade no deporte.
C4.4 - Desempeño de roles e funcións relacionados co deporte: arbitraxe, persoal técnico, participante, público e outros.
C4.5 - Identificación e rexeitamento de condutas contrarias á convivencia en situacións motrices.
C4.6 - Deporte e perspectiva de xénero: estereotipos de xénero en contextos físico-deportivos, presenza en medios de comunicación e redes sociais.
Bloque B5. Manifestacións da cultura motriz
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA5.1 - Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
CA5.2 - Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
CA5.3 - Crear e representar composicións corporais individuais ou colectivas, con e sen base musical, aplicando con precisión, idoneidade e coordinación escénica as técnicas expresivas máis apropiadas a cada composición para representalas ante as súas compañeiras e compañeiros ou outros membros da comunidade.
Contidos
C5.1 - Os xogos e deportes tradicionais e autóctonos e o seu vínculo cultural: orixe, evolución, preservación e factores condicionantes.
C5.2 - Técnicas específicas de expresión corporal.
C5.3 - Práctica de actividades rítmico-musicais con intencionalidade estética ou artístico-expresiva.
C5.4 - Historias de vida significativas de deportistas profesionais de ambos os xéneros, exemplos de boas prácticas profesionais no deporte.
C5.5 - Deporte: análise crítica da súa influencia na sociedade.
C5.6 - Mercado, consumismo e deporte.
C5.7 - Saídas profesionais no ámbito deportivo.
Bloque B6. Interacción eficiente e sustentable coa contorna
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA6.1 - Promover e participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais terrestres ou acuáticas, interactuando con elas de maneira sustentable, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir reducindo ao máximo a súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións dirixidas á conservación e mellora das condicións dos espazos nos que se desenvolvan.
CA6.2 - Practicar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas para previr e controlar os riscos intrínsecos á propia actividade derivados da utilización dos equipamentos, a contorna ou a propia actuación dos participantes.
Contidos
C6.1 - Fomento da mobilidade activa, segura, saudable e sustentable en actividades cotiás. A aprendizaxe da práctica ciclista urbana segura.
C6.2 - Análise das posibilidades da contorna natural e urbana e actuacións para a súa mellora desde o punto de vista da motricidade, para a práctica de actividade física e deporte: equipamentos, accesibilidade, usos e necesidades.
C6.3 - Prevención de riscos asociados ás actividades e os derivados da propia actuación e da do grupo.
C6.4 - Materiais e equipamentos: manexo segundo as súas especificacións técnicas.
C6.5 - Uso sustentable e conservación de recursos urbanos e naturais para a práctica de actividade física.
C6.6 - Promoción e usos creativos da contorna desde a motricidade.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Acondiciinamiento Físico e Inicicación al Trabajo de Musculación.
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Planificar, elaborar e poñer en práctica de maneira autónoma un programa persoal de actividade física dirixido á mellora ou ao mantemento da saúde, aplicando os diferentes sistemas de desenvolvemento das capacidades físicas implicadas, segundo as necesidades e intereses individuais e respectando a propia realidade e identidade corporal, avaliando os resultados obtidos.
Táboa de indicadores
Elaboración dun programa de traballo persoal, a concretar nun par de sesións. 10
CA1.2 Incorporar de forma autónoma, e segundo as súas preferencias persoais, os procesos de activación corporal, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural e relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, reflexionando sobre a súa relación con posibles estudos posteriores ou futuros desempeños profesionais.
Táboa de indicadores
Fai as sesións acorde cunha práctica saudable. 10
CA1.4 Empregar de maneira autónoma aplicacións e dispositivos dixitais relacionados coa xestión da actividade física, respectando a privacidade e as medidas básicas de seguridade vinculadas á difusión pública de datos persoais.
Táboa de indicadores
Comprende a utilización de al menos un recurso dixital ou APP para a práctica de actividade física, ou coidado e seguimento da saúde. 10
CA2.1 Coñecer e implementar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da actividade física, así como para a aplicación de primeiros auxilios ante situacións de emerxencia ou accidente, poñendo en práctica normas de seguridade individuais e colectivas, identificando as posibles transferencias que estes coñecementos teñen ao ámbito profesional e ocupacional.
Táboa de indicadores
Realiza as partes da sesión e sabe como actuar nuha situación de emerxencia ou accidente (Proteger Avisar Socorrer). 10
CA2.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Executa o programa das sesións adaptando a exisencia a seu nivel e buscando alternativas as dificultades en canto a recursos físicos e materiais. 5
CA2.3 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Mostra interese polo bo discurrir das sesións e o progreso individual e colectivo, aportando solucións para a mellora práctica do grupo. 5
CA3.1 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Executa o programa das sesións adaptando a exisencia a seu nivel e buscando alternativas as dificultades en canto a recursos físicos e materiais. 5
CA3.4 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Mostra interese polo bo discurrir das sesións e o progreso individual e colectivo, aportando solucións para a mellora práctica do grupo. 5
CA4.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Mostrase dialogante e non poñe pegas a hora de asumir diferentes roles no desempeño das actividades. (rol de corrector do movemento, executante, axudante na distribución do material,...) 5
CA4.2 Establecer mecanismos de relación e entendemento co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía e facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, e situándose activa, reflexiva e criticamente fronte aos estereotipos, as actuacións discriminatorias e a violencia, así como coñecer as estratexias para a súa prevención, detección precoz e abordaxe.
Táboa de indicadores
Trato cordial, participativo y dinamizador nas sesións de EF e nas actividades complementarias, aceptando o rol que ten asignado él e os seus iguals na aula. 10
CA4.3 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Coñecer a Orixe das actividades tratadas na aula, xurdindo como resposta a unha necesidade da sociedade. 5
CA5.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Execución da actividade complementaria NEXUS por un Movimiento Formativo 5
CA5.2 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Coñecer a Orixe e a súa resposta a unha función social das diferentes prácticas desenvolvidas nas sesións 5
CA6.1 Promover e participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais terrestres ou acuáticas, interactuando con elas de maneira sustentable, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir reducindo ao máximo a súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións dirixidas á conservación e mellora das condicións dos espazos nos que se desenvolvan.
Táboa de indicadores
Participar das sesión levadas a cabo de manera extraescolar e na actividad "a carón da Muralla" Respetando as normas de coidado medioambiental. 5
CA6.2 Practicar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas para previr e controlar os riscos intrínsecos á propia actividade derivados da utilización dos equipamentos, a contorna ou a propia actuación dos participantes.
Táboa de indicadores
Participar das sesión levadas a cabo de manera extraescolar e na actividad "a carón da Muralla" Respetando as normas de coidado medioambiental. 5

2 Iniciación al Tenis de Mesa + Primeros auxilios (Si contamos con material) o Técnicas básicas de masaje.
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.2 Incorporar de forma autónoma, e segundo as súas preferencias persoais, os procesos de activación corporal, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural e relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, reflexionando sobre a súa relación con posibles estudos posteriores ou futuros desempeños profesionais.
Táboa de indicadores
Realiza de maneira formal as tarefas dá sesión de traballo autorregulando ou esforzo dás distintas partes dá sesión e desenrolando as habilidades específicas do tenis de mesa. 15
CA1.3 Actuar de forma crítica, comprometida e responsable ante os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal e os comportamentos que poñan en risco a saúde, aplicando con autonomía e independencia criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade á información recibida.
Táboa de indicadores
Participa mostrando interés por integrar a los compañeros de aula y contribuye a un uso correcto del material sin riesgos para él ni para los compañeros. Realiza las técnicas de masaje siendo cuidadoso con todos los compañeros. 10
CA2.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Participa y colabora en la organización de los encuentros de tenis de mesa. Adoptando diversos roles árbitro, xogador, registrador en mesa,...según le corresponda. 15
CA3.3 Identificar, analizar e comprender os factores clave que condicionan a intervención dos compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade na realización de xestos técnicos ou situacións motrices variadas, identificando erros comúns e propoñendo solucións para estes.
Táboa de indicadores
Se muestra receptivo a las indicaciones dadas para la mejora de los gestos técnicos y procura seguirlas, modificando algún detalle de los indicados. 15
CA4.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Se muestra receptivo a conocer los lugares de práctica del tenis de mesa en su ciudad y el valor de interacción social que le brinda. Participa de las sesiones de masaje valorando las posibildades de interacción social que le brinda e analizando os beneficios que a este le reporta. 5
CA4.2 Establecer mecanismos de relación e entendemento co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía e facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, e situándose activa, reflexiva e criticamente fronte aos estereotipos, as actuacións discriminatorias e a violencia, así como coñecer as estratexias para a súa prevención, detección precoz e abordaxe.
Táboa de indicadores
No genera conflictos y colabora a la solución de las posibles diferencias entre compañeros de manera dialogante + Actividad NEXUS Cuida realizar un contacto medido y respetuoso al aplicar las técnicas de masaje. 5
CA4.3 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Atiende y se muestra receptivo a conocer los orígenes del tenis de mesa así como la evolución e influencia cultural y social de este deporte. + Actividad Nexus 5
CA5.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Se muestra receptivo a conocer los lugares de práctica del tenis de mesa en su ciudad y el valor de interacción social que le brinda. 5
CA5.2 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Atiende y se muestra receptivo a conocer los orígenes del tenis de mesa así como la evolución e influencia cultural y social de este deporte. + Actividad Nexus 5
CA6.1 Promover e participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais terrestres ou acuáticas, interactuando con elas de maneira sustentable, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir reducindo ao máximo a súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións dirixidas á conservación e mellora das condicións dos espazos nos que se desenvolvan.
Táboa de indicadores
Contribue ao coidado do material (distribución e uso) e a instalación para a práctica do tenis de mesa. 10
CA6.2 Practicar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas para previr e controlar os riscos intrínsecos á propia actividade derivados da utilización dos equipamentos, a contorna ou a propia actuación dos participantes.
Táboa de indicadores
Participa mostrando interés por integrar a los compañeros de aula y contribuye a un uso correcto del material sin riesgos para él ni para los compañeros. 10

3 Iniciación a la Defensa Personal Frente Agresores Desarmados. Taller de Juegos Teatrales
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.2 Incorporar de forma autónoma, e segundo as súas preferencias persoais, os procesos de activación corporal, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural e relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, reflexionando sobre a súa relación con posibles estudos posteriores ou futuros desempeños profesionais.
Táboa de indicadores
Autorregula accións de combate ou de acondicionamento físico a través de exercicios propios de actividades de loita. 10
CA1.3 Actuar de forma crítica, comprometida e responsable ante os estereotipos sociais asociados ao ámbito do corporal e os comportamentos que poñan en risco a saúde, aplicando con autonomía e independencia criterios científicos de validez, fiabilidade e obxectividade á información recibida.
Táboa de indicadores
Reflexiona sobre actitudes corporais non desafiantes e formas de incitar á calma sen pór en risco o seu benestar e procurando causar o menor dano reducindo e non atacando ao agresor ou opoñente 5
CA2.1 Coñecer e implementar de maneira responsable e autónoma medidas específicas para a prevención de lesións antes, durante e despois da actividade física, así como para a aplicación de primeiros auxilios ante situacións de emerxencia ou accidente, poñendo en práctica normas de seguridade individuais e colectivas, identificando as posibles transferencias que estes coñecementos teñen ao ámbito profesional e ocupacional.
Táboa de indicadores
Cumpre coas partes da sesión (quecemento ou activación, parte específica e volta a niveis de repouso). Actúa conforme ás normas de seguridade nas actividades ou exercicios de defensa persoal, coidando non danarse nin danar ao opoñente. 10
CA2.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Prepara de maneira coidadosa e progresando na execución técnica un combate simulado entre 2/4 integrantes 5
CA2.3 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Mostra iniciativa propón alternativas na proposta de técnicas a empregar no combate simulado. 5
CA3.2 Solucionar de forma autónoma situacións de oposición, colaboración ou colaboración-oposición en contextos deportivos ou recreativos con fluidez, precisión e control, aplicando de maneira automática procesos de percepción, decisión e execución en contextos reais ou simulados de actuación e adaptando as estratexias ás condicións cambiantes que se producen na práctica.
Táboa de indicadores
É capaz de actuar fronte a unha agresión non prevista analizando as circunstancias e recursos cos que conta e tendo en conta as características propias e as do agresor. 5
CA3.3 Identificar, analizar e comprender os factores clave que condicionan a intervención dos compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade na realización de xestos técnicos ou situacións motrices variadas, identificando erros comúns e propoñendo solucións para estes.
Táboa de indicadores
Realización da KATA "Heian Shodan" analizando os elementos técnicos básicos e progresando nos detalles marcados para a súa realización. 10
CA3.4 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Mostra iniciativa propón alternativas na proposta de técnicas a empregar no combate simulado. 5
CA4.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Atende ás posibles formas de defensa e a súa utilidade nas diferentes rexións e paises. Reflexiona sobre os beneficios da práctica de actividades de combate. Interésase por coñecer lugares de práctica na súa localidade ou cidade. 5
CA4.2 Establecer mecanismos de relación e entendemento co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía e facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, e situándose activa, reflexiva e criticamente fronte aos estereotipos, as actuacións discriminatorias e a violencia, así como coñecer as estratexias para a súa prevención, detección precoz e abordaxe.
Táboa de indicadores
Non xera conflitos nas sesións e en caso de presencialos, intervén como un axente conciliador. 10
CA4.3 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Interésase pola orixe das diferentes formas de combate. Sabe das formas de combate olímpicas e non olímpicas E coñece algún practicante destacado. 5
CA5.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Atende ás posibles formas de defensa e a súa utilidade nas diferentes rexións e paises. Reflexiona sobre os beneficios da práctica de actividades de combate. Interésase por coñecer lugares de práctica na súa localidade ou cidade. 5
CA5.2 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Interésase pola orixe das diferentes formas de combate. Sabe das formas de combate olímpicas e non olímpicas E coñece algún practicante destacado. 5
CA5.3 Crear e representar composicións corporais individuais ou colectivas, con e sen base musical, aplicando con precisión, idoneidade e coordinación escénica as técnicas expresivas máis apropiadas a cada composición para representalas ante as súas compañeiras e compañeiros ou outros membros da comunidade.
Táboa de indicadores
Prepara de maneira coidadosa e progresando na execución técnica un combate simulado entre 2/4 integrantes 5
CA6.1 Promover e participar en actividades físico-deportivas en contornas urbanas e naturais terrestres ou acuáticas, interactuando con elas de maneira sustentable, minimizando o impacto ambiental que estas poidan producir reducindo ao máximo a súa pegada ecolóxica e desenvolvendo actuacións dirixidas á conservación e mellora das condicións dos espazos nos que se desenvolvan.
Táboa de indicadores
Coida que se dean unhas boas condicións prácticas e preocúpase do bo uso e coidado dos recursos materiais de que dispón. 5
CA6.2 Practicar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas para previr e controlar os riscos intrínsecos á propia actividade derivados da utilización dos equipamentos, a contorna ou a propia actuación dos participantes.
Táboa de indicadores
Coida que se dean unhas boas condicións prácticas e preocúpase do bo uso e coidado dos recursos materiais de que dispón. Utilizando os elementos de protección indicados para cada exercicio ou tipo de combate. 5

4 Proyecto NEXUS_Por un Movimiento Formativo. https://view.genially.com/66f8da6d9b9c4de02a90499a/horizontal-infographic-timeline-nexus-2425
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Planificar, elaborar e poñer en práctica de maneira autónoma un programa persoal de actividade física dirixido á mellora ou ao mantemento da saúde, aplicando os diferentes sistemas de desenvolvemento das capacidades físicas implicadas, segundo as necesidades e intereses individuais e respectando a propia realidade e identidade corporal, avaliando os resultados obtidos.
Táboa de indicadores
Presenta o seu proxecto de Traballo do xeito indicado na proposta dá actividade. 10
CA1.2 Incorporar de forma autónoma, e segundo as súas preferencias persoais, os procesos de activación corporal, autorregulación e dosificación do esforzo, alimentación saudable, educación postural e relaxación e hixiene durante a práctica de actividades motrices, reflexionando sobre a súa relación con posibles estudos posteriores ou futuros desempeños profesionais.
Táboa de indicadores
Relaza unha reflexión clara da motivación que lle leva a realizar o proxecto presentado e reflexiona sobre a súa utilidade práctica. 10
CA1.4 Empregar de maneira autónoma aplicacións e dispositivos dixitais relacionados coa xestión da actividade física, respectando a privacidade e as medidas básicas de seguridade vinculadas á difusión pública de datos persoais.
Táboa de indicadores
Aproveita recursos tecnolóxicos para unha presentación e análise coidada da súa proposta 5
CA2.2 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Móstrase emprendedor e expón alternativas creativas ou varibles posibles no seu proxecto. 10
CA2.3 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Achega ao grupo de traballo e non xera problemas de incumprimento de tarefas para o mesmo. 7
CA3.1 Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, xestionando autonomamente calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso de forma eficiente, creativa e axustada aos obxectivos que se pretendan alcanzar.
Táboa de indicadores
Móstrase emprendedor e expón alternativas creativas ou varibles posibles no seu proxecto. 10
CA3.4 Colaborar mostrando iniciativa durante o desenvolvemento de proxectos e producións motrices, liquidando de forma coordinada calquera imprevisto ou situación que poida ir xurdindo ao longo do proceso.
Táboa de indicadores
Achega ao grupo de traballo e non xera problemas de incumprimento de tarefas para o mesmo. 8
CA4.1 Organizar e practicar diversas actividades motrices, valorando o seu potencial como posible saída profesional e analizando os seus beneficios desde a perspectiva da saúde, o gozo, a autosuperación e as posibilidades de interacción social, adoptando actitudes de interese, esforzo, liderado e empatía ao asumir e desempeñar distintos roles relacionados con elas.
Táboa de indicadores
Expón os posibles roles motrices e posibilidades de interacción social do proxecto seleccionado. 10
CA4.2 Establecer mecanismos de relación e entendemento co resto de participantes durante o desenvolvemento de diversas prácticas motrices con autonomía e facendo uso efectivo de habilidades sociais de diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade de competencia motriz, e situándose activa, reflexiva e criticamente fronte aos estereotipos, as actuacións discriminatorias e a violencia, así como coñecer as estratexias para a súa prevención, detección precoz e abordaxe.
Táboa de indicadores
Actúa como mediador nos posibles debates ou conflitos que poidan xurdir durante o proxecto. 10
CA4.3 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Actúa cun talante integrador dos diferentes compoñentes do grupo. E mostra rexeitamento ás manifestacións de desigualdade que na evolución da actividade puidesen darse. 5
CA5.2 Comprender e contextualizar a influencia cultural e social das manifestacións motrices máis relevantes no panorama actual, analizando as súas orixes e a súa evolución ata a actualidade e rexeitando aqueles compoñentes que non se axusten aos valores dunha sociedade aberta, inclusiva, diversa e igualitaria.
Táboa de indicadores
Actúa cun talante integrador dos diferentes compoñentes do grupo. E mostra rexeitamento ás manifestacións de desigualdade que na evolución da actividade puidesen darse. 5
CA6.2 Practicar e organizar actividades físico-deportivas no medio natural e urbano, asumindo responsabilidades e aplicando normas de seguridade individuais e colectivas para previr e controlar os riscos intrínsecos á propia actividade derivados da utilización dos equipamentos, a contorna ou a propia actuación dos participantes.
Táboa de indicadores
Realizar unha proposta respectando a seguridade dous participantes e ou lugar de práctica. 10

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


Considerando a aprendizaxe como un proceso de instrución do alumno guiado polo profesor, faise necesario empregar estratexias pedagóxicas ou diferentes métodos adecuados á situación; ao alumnado ou ao contido que vaiamos abordar. Na E.F. existen numerosas posibilidades didácticas para a intervención educativa. De forma Xeral concretarémolas seguindo estes modelos:

 

*Modelo Didáctico:

Instrución Directa: O profesor dirixe as accións e organiza os recursos.

Exemplos: Instrución Directa, Asignación de Tarefas. Rep. de Modelos

Descubrimento Guiado: O alumno elixe entre varias opcións, a que mellor se

adapte ás súas

necesidades.

Resolución de Problemas: Os alumnos investigan sobre as solucións dun

interrogante.

 

* Formas de Dirección da Clase:

Instrutiva: O profesor toma a maior parte das decisións.

Participativa: Algúns contidos e obxectivos son determinados mediante

acordos entre o profesor e o alumno.

Emancipativa: A maioría das decisións corresponden aos alumnos.

 

* Formas de Organización:

En gran grupo: Toda a clase traballa nunha mesma actividade, de forma

Simultánea. Indicada para tarefas

sinxelas que non esixan unha diferenciación.

En grupos reducidos: Cada grupo segue unhas orientacións marcadas polo

profesor e adecuadas ás súas particularidades.

Por parellas ou tríos: Agrupación moi propicia para actividades técnicas

De forma individual: Cada alumno traballa ao seu ritmo.

 

Como resumo, sinalar que nós pensamos que hai cabida para a utilización de todas estas estratexias. Pero de forma xeral, iremos pasando dunha instrución directa no primeiro curso, a un descubrimento guiado nos cursos medios, para terminar coa resolución de problemas no cuarto curso e bacharelato. Por suposto a utilización de esta metodoloxía non e total. Se fará uso das mesmas en maior medida (dende a mais dirixida ou maxistral a máis participativa e autónoma ) a medida que o alumno vai madurando. No bacharelato se intentará dar unhas pautas iniciais ao alumnado para que se inicie na práctica do contenido a impartir mediante un descubrimiento guiado e a resolución autónoma dos problemas que poda atopar.

 

En moitas ocasións a metodoloxia vese condicionada polos escasos recursos e materiales dos que dispón o Departamento. Ximnasio con 1/3 das dimensions legáis, patio exterior e material vencellado. (Disponiendo dun ridículo presuposto anual 150 Euros)

 

 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
*O DEPARTAMENTO DE E.F. - Infraestrutura e Recursos. O Instituto conta cunhas deficitarias instalacións deportivas e o seguinte material específico. (Casi todo en mal estado: A partida presupuestaria anual con que conta o departamento para a reposición de material é a todas luces insuficiente).
*PISTAS EXTERIORES (Sin ser cubertas, con a choiva e o frío convértense en inutilizables, e cando fai temperaturas altas non se aguanta ao sol) Pista de balonmán 2 porterías de balonmán 40x20m. Mini cancha de baloncesto con 2 canastas 23x13m Pista de Voleibol con Postes de pé 18x9m
*GIMNASIO de 15x10x4 m (Este ten 1/3 da dimensión recomendada e legal para un Centro con estas unidades educativas e número de alumnos) 3 perchas + 3 perchas no departamento. 1 encerado verde moi pequeno. 1 Taboleiro de anuncios de Cortiza, pequeno. 18 espaldeiras de 2 prazas. 6 postes de pé lixeiros 13 bancos suecos (8 simples- 5 dobres) 2 barras de Equilibrio de ximnasia 3 canastras adosadas a espadeira (desmontables)
Material de Trepa 2 cordas de trepa (1 con nós e a outra lisa) 1 barra de trepa 1escaleira de trepa 1 escaleira transversal colgante e fixa de madeira
Colchonetas 2 colchonetas de caída de saltos (1 en muy mal estado) 4 tapices polyamida de 2x3 metros deslizantes Hip Hop 18 colchonetas finas de ximnasia (12 moi usadas)
Aparatos de salto 4 trampolíns de saltos tipo reuter (en mal estado) 3 ramplas de salto en madeira (2 en mal estado) 3 plintos (en mal estado) 5 poldros (en mal estado)3 simples+2cabalos
Vestiarios 2 vestiarios con un banco sueco dobre cada un. Que desde o COVID se nos ha retirado la posibilidad de utilizarlos.
Despacho 1 mesa profesor con 2 cadeiras ¿ un andel con libros ¿ Un armario co equipo de música ¿ Un andel para almacenar material lixeiro. Tres perchas de aula. Material TIC 1 PORTÁTIL - 1 CAÑÓN - PANTALLA FIXA - PANTALLA MÓVIL EN MAL ESTADO
Material alternativo: Xogo de 12 conos altos (6 laranxas, 6 rosas )Xogo de 46 conos baixos (12 en color amarelo, branco, 11 azul y 10 en color vermello ), y 26 aros pequenos - 7 pelotas de foam. 10 paos de escoba Varias bandas elásticas
Material de ximnasia: 15picas, 29 aros grandes (15 aros redondos 6 aros redondos rotos 8 aros finos de madeira). 6 pelotas específicas de ximnasia rítmica desinchadas. 30 cordas e 9 combas.
Material de atletismo: 2 cintas métricas de 25 m e de 30 m Carreiras: xogo de 5 vallas - xogo de relevos (12 Testigos de paos de escoba e 6 de inicicación) Lanzamientos: dos pesos e un disco
Material de baloncesto: 2 aros desmontados - 13 balóns (+5 de mala calidade e en mal estado)
Material de fútbol: 2 balóns específicos + 1 pvc (plástico lixeiro _en realidade son balóns multiuso)
Material de balonmán: 16 balóns (pvc)+3 coiro
Material de hóckey: 20 sticks nuevos. 30 sticks viejos (10 laranxas, 10 verdes, 5 amarelos, 5 azuis) ¿ 6 pelotas tamaño grande - 20bolas+18bolas en mal estado - 4 pastillas (3naranjas+1 negra)
Material de Tiro con arco 6 arcos de iniciación y 12 flechas
Material de Rugby Juego de 20 Cintas de Rugby Tag (10 roxas / 10 azuis) 25 roxas da federación+15 balones
Material deportes de Raqueta Material de Tenis: 28 Raquetas - 33 Pelotas con bote + 51 sin bote Material de bádminton: 20 raquetas (en uso utilizadas) Material de Tenis de Mesa: 12 tableros de tenis de mesa para completar 6 mesas - 20 palas en buen estado - 50 pelotas Material de SQUASH 18 Raquetas Raquetas varias.- 6 Palas máxicas- 6 Palas de Playa- 6 Palas de Plástico- 6 Guantes pala-6 Palas de Tela. 17 raquetas de paddle
Material de voley: 2 redes 3 balóns en mal estado (2 minivoleibol) (11 voley-playa)
Material de Musculación e aeróbic 12 Balóns Medicinais. (1 de 2kg- 2 de 3kg (+3 abollados)-4de 4kg ¿ 1 vermello de 5kg 8 Barras Lastradas(4kg) ¿ Mancuernas de 0,5kg ¿ 1kg ¿ 1,5kg ¿ 2kg ¿ 2,5kg ¿ 3kg 14 Bandas Elásticas (2 rojas+4 amarillas+8 verdes) 3 cintas elásticas+cámaras de bici
Material de Defensa Personal 4 bloques defensa de golpeos + 4 manoplas def golpeos+ 1 juego de guantes+1juego de protección de antebrazos +21 protectores de antebrazo reciclados+10 guantillas recicladas. 2 Petos Protectores+Saco de boxeo+Balón de 3kg grande y soft. Cuatro bolas locas.
Material complementario e de almacenamento: 1 Bombín de pé - agullas para hinchar - 6 redes porta balóns, 1 bolsa porta balóns en mal estado , andel de madeira en mal estado. 1 cronómetro - 36 bolas de Malabares - 10 Diábolos - 100 bolas de papel de períódico. - 9 balones variados para juegos alternativos y reciclado.- 6 balones de goma espuma en mal estado.
Material malabares10 Diábolos
Material ultimate 6 discos básicos 2 de aro da profesora con moito volo

Cada profesor facilita ao alumno a documentación que conteña os contidos a tratar. Utilizarase material adaptado para a iniciación aos deportes e material oficial, ou regulamentario para a práctica deportiva.

 

 

 

 

 


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial levarase a cabo a través da observación nas sesións de acondicionamento xeral e mediante un rexistro por grupos das probas que se valorarán no apartado de Condición Física:

Resistencia

1. Control ritmo básico de carrera en 12’. (Debo poder hablar no es una prueba extenuante)

2. Potencia do tren inferior (Salto Horizontal)

3. Forza do tronco (Abdominales y Plancha Mantenida)

4. Forza do tren superior (Fondos )

5. Manexo de obxectos

Nas sesión realizarase un traballo de repaso do aparello locomotor introducindo os movementos que desencadenan os diferentes grupos musculares ¿Cal é sua acción principal? Se rexistrará quen ten ou non os coñecementos básicos. Así como presentarase os elementos básicos para o traballo con cargas. E nas primeiras sesión deberán manexar o nome específico do material a emplear.

Se observará o grado de implicación e autonomía na sesión. Con propostas de actividades abertas, según el grado de acondicionamiento físico y obxetivos persoais.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 30.0 30.0 30.0 10.0 100.0
Proba escrita 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
Táboa de indicadores 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0

A avaliación será continua, terá un carácter formativo e orientador. E terá como referencia as competencias básicas, os obxectivos xerais e específicos da etapa.

 

 

Valoraranse:

 

As Actitudes positivas, en relación a adquirir unha mellor calidade de vida cun maior coidado persoal e a preocupación polo benestar común, social e medioambiental.

O aumento da capacidade física do alumno, de acordo co seu nivel madurativo e coa súa idade.

O esforzo por adquirir novas aprendizaxes, así como por adquirir novos coñecementos das actividades físicas e deportivas.

E Coñecer o valor sociocultural das actividades físicas.

 

A Valoración levarase a cabo mediante táboas de rexistro, na que suele incluirse o rexistro do resultado dunha proba escrita:

 

*Unha proba escrita e a oferta de diversas tarefas dixitáis multinivel para ver o desenrolo formativo do alumno na asimilación de contidos..

*Unhas probas prácticas, mediante a aplicación de test de condición física e mediante planillas de observación das actividades deportivas a desenvolver. Contrastaranse os resultados obtidos con outros núcleos de poboación e co nivel de partida.

Un traballo de fichas de observación; obrigatorio para os exentos e alumnos que non podan realizar a práctica.

*Un control de asistencia e actitude.

*Unha boa asistencia; a puntualidade; o coidado do material; o comportamento correcto en clase, en relación ao profesor e aos compañeiros; e traballar ben, mostrando interese por mellorar e aprender; valorarase positivamente e subirá a nota. Pola contra, unha mala asistencia e unha actitude negativa no sumarán puntos na calificación e un comportamento disruptivo poderá supoñer un motivo de suspenso.

 

Tamén se levará a cabo un control da actividade docente desenvolvida nas sesións e da efectividade do proceso educativo, mediante unha análise do desenvolvemento das sesións, mediante unha valoración dos resultados obtidos e contrastando opinións cos alumnos implicados no proceso de ensino.

 

CÓDIGOS DE CORRECCIÓN PARA CADA EXERCICIO OU ACTIVIDADE ESCRITA

 

Colores do Semáforo co azul añadido.

 

VERMELLO Claramente Erróneo.

AMARELO Falta algo ou algún erro.

VERDE Correcto/Ben con posibilidade de expresalo mellor.

AZUL MOI BEN. Coidado en data e forma de entrega e en contido ESTRATOSFÉRICO! Con selo persoal.

 

Rúbrica ou criterios de corrección en relación á Predisposición ao traballo persoal e colaborativo / Participación e constancia / Coidado na realización das tarefas solicitadas.

 

VERMELLO (0/3) Non confirma recepción de tarefas. Entrega con atraso ou non entrega tarefas. Realización moi descoidada.

AMARELO (4/5) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Fai a tarefa para pasar.

VERDE (6/7/8) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Realiza de forma coidada a tarefa. Bríndase a colaborar no bo desenvolvemento da tarefa con outros e co profesor.

AZUL (9/10) Confirma recepción de tarefas. Entrega en data e hora actividades. Realiza de forma coidada a tarefa. Bríndase a colaborar no bo desenvolvemento da tarefa con outros e co profesor. Ofrécese voluntario para mellorar aspectos das tarefas. Aporta de forma creativa elementos a la tarea.

 

NOTA DE AVALIACIÓN

/ TRABALLO E PROGRESIÓN PRÁCTICA

/ TEÓRICO E/Ou TAREFAS TELEMÁTICAS

/ ACTITUDE E PARTICIPACIÓN

+Actividade Complementaria

 

EN NINGÚN APARTADO PODE OBTERSE MENOS DUN 3 PARA QUE FAGA MEDIA. Unha nota moi baixa, supón o non superar a Avaliación.

A partir do 3 faise media entre as 3 cualificacións e esa é a nota de Ev.

 

NOTA DE FINAL DE CURSO

É a nota media das 3 Ev. + a cualificación das actividades complementarias. (NEXUS_Por un Movimiento Formativo)

O alumno que logre ter unha media das tres Avaliacións aprobada, terá superado o curso.

No caso de ter unha media negativa, terá que recuperar nas sesións de Xuño cun grupo de tarefas (de repaso y formulario valorativo) e unha práctica en relación á materia non superada.

 

Os Reforzos Educativos Consistirán en:

 

1) Crearanse unhas condicións de práctica facilitada que diminúan a dificultade das actividades.

As tarefas se ¿desgranarán¿ de forma analítica para practicar cada unha das súas fases de forma illada e posteriormente iranse ensamblando ata lograr executalas de forma global.

2) A aqueles alumnos que presentan dificultades na súa capacidade de compresión lectora ou a nivel de adquisición de contidos teóricos. Mandarlles como reforzo, a realización de esquemas ou resumos dos contidos a tratar en cada avaliación e realizaríase un seguimento periódico do seu avance neste aspecto.

 

 

Con relación á forma de avaliar:

 

 

*Terase en consideración o tipo de exame que mellor se lles dá (test, resposta curta, resposta de desenvolvemento).

E a aqueles alumnos con dificultades, valoraríaselles a realización dos esquemas e resumos dos contidos.

*Na proba práctica pode realizarse atendendo máis ao grado de mellora que ás capacidades adquiridas. E sería conveniente dedicar dous ou tres sesións á corrección de erros dos alumnos nas probas a valorar.

*No apartado do comportamento, traballo e actitude; se establecerá un sistema de valoración que lles leve a mellorar a súa forma de traballar e que con iso obteñan tamén unha mellora xeral. Por exemplo; realizar unha valoración por grupos ou o asignar unhas tarefas concretas e puntuables a realizar de forma fixa por distintos alumnos,...

 

 

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non procede, pois en 1º de Bacharelato non hai alumnos coa materia pendente.


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta materia

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Uso do marco teórico DUA (Deseño Universal da Aprendizaxe).

Potenciación e sensibilización á escola inclusiva, sen etiquetar ao alumnado e si eliminando barreiras co uso de todos os recursos de que dispomos para estimular os procesos inmersos nas redes de coñecementos, redes de estratexias e redes afectivas que configuran a aprendizaxe, baseándonos na neurociencia.

Deseño de actividades desde un enfoque DUA para que sexan accesibles a todo o alumnado. Levar a cabo un deseño da programación en base ás necesidades da aula, priorizando o estímulo de emocións e intereses, e a proposta de actividades colaborativas que xeran unha maior riqueza ao achegar entre todos ao grupo.

Potenciando a co-docencia compartida en secundaria e en canto á Ev. levar a cabo oferta de tarefas de multinivel, así como o establecemento de rúbricas claras para o alumnado e as súas familias.

Tamén levar a cabo o uso de REA (Recursos educativos abertos), facilitándo algunhas ligazóns de interese para ter referencias e botar a andar, tomando vos alumnos diferentes camiños alternativos a ese inicio que se lles brinda.

Debemos analizar a aula, é interesante analizar as barreiras que hai no centro que impiden a aprendizaxe do alumnado e que debesen estar incluídos no plan de atención á diversidade.

 

Poñer énfasis na detección temprana do alumnado que requira unha atención diferente. (Alumnado repetidor, alumnado con altas capacidades, inmigrantes con descoñecemento da lingua).

 

Isto supón programar actividades para o groso do grupo, actividades de reforzo para o alumnado con alguha dificultade de comprensión e ritmo máis lento. E actividades de ampliación ou xogos educativos adicionáis para quen remata antes as tarefas.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
1 A Educación para a convivencia, educación para a saúde, A paz, a democracia, o respecto aos dereitos humanos, o respecto por igual aos homes e ás mulleres, e ás persoas con discapacidade, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia.,educación do consumidor, respeto e coidado do medio ambiente,...
2 * A Educación para a convivencia, se promoverá a aprendizaxe da prevención e resolución pacífica de conflitos, estará presente en todas e cada unha das sesións. E verase reflectida na cualificación, a través do apartado de actitude do alumno; en aspectos como o coidado do material, o comportamento cos seus compañeiros, o comportamento co profesor, as axudas e colaboracións, o xogo limpo.
3 * A educación para a saúde (en relación coa educación cívica e constitucional) será tratada fundamentalmente no bloque de condición física, onde se fará fincapé na importancia de ter uns hábitos sans.
4 * A paz, a democracia, o respecto aos dereitos humanos, o respecto por igual aos homes e ás mulleres, e ás persoas con discapacidade, e a prevención de calquera tipo de violencia. Será tratada ao longo de todo o curso, poñéndose interese na integración de todolos alumnos nas actividades, estableciéndose distintos criterios de selección de equipos. E primará a participación sobre o resultado.
5 * A educación do consumidor. Falarase do material máis básico adecuado para a práctica a desenvolver, así como o seu mantemento e adecuada utilización Aconsellándolles que adquiran o material que realmente necesiten, cunha relación calidade- prezo adecuada e que o coiden e reparen para unha maior duración do mesmo.
6 * A Educación ambiental será tratada no transcurso das actividades no contorno natural e urbano. Piragüismo, senderismo,...
7 * A educación multicultural. No bloque de xogos e deportes trataranse as orixes, a evolución das actividades deportivas a desenvolver e a súa interrelación, como fenómeno cultural.
8 * A educación para o lecer. En todos os bloque ofertarase a actividade realizada como unha posible actividade de lecer, con repercusións positivas para todas as persoas.

Os TEMAS TRANSVERSALES

 

A Educación para a convivencia, educación para a saúde, A paz, a democracia, o respecto aos dereitos humanos, o respecto por igual aos homes e ás mulleres, e ás persoas con discapacidade, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia.,educación do consumidor, respeto e coidado do medio ambiente,...

forman parte de cada un dos aprendizaxes que se generan na sociedade y como non na escola. Están presentes en cada unha das sesións da materia e se centrará a atención sobre eles en cada trimestre. Y de manera muy marcada nas actividades grupais, complementarias e extracolares.

 

 

 

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
NEXUS_24/25. https://view.genially.com/66f8da6d9b9c4de02a90499a/horizontal-infographic-timeline-nexus-2425 POR UN MOVEMENTO FORMATIVO. Mejoras espacios deportivos y comunes del IES Xoán Montes
A Carón da Muralla Salidas a la muralla y zonas anexas al Centro e a mesma. (Sen necesidade de cruzar a carreteira) Para paliar na medida do posible a carencia dunhas instalación adecuadas para a práctica de determinadas cualidades físicas. Además de dar a coñecer a cidade e a Muralla romana de Lugo, os seus accesos e posible aproveitamento para un traballo na urbe, de acondicionamiento físico.

A actividade NEXUS busca interrelaccionar nun proyecto de formación multidisciplinar todos os elementos competenciales e trasversais que se poidan xerar a partir do movemento e a actividade física. Este ano vai dirixido aos alumnos do segundo ciclo da ESO e BAC -  Para su realización me valgo dun archivo Genially.  https://view.genially.com/66f8da6d9b9c4de02a90499a/horizontal-infographic-timeline-nexus-2425

En caso de ser efectuada de un modo cuidadoso, se les otorgará a los componentes un extra de un 10% na súa calificación.

También de forma voluntaria se ofrece la posibilidad de realizar 3 Actividades más.-

El recreo activo (Organización y puesta en práctica de una actividad deportiva en el recreo)

Proyecto personal (Presentación de una práctica personal deportiva)

Movida Lectora (Elaboración de un podcast grupal sobre una lectura con temática deportiva)

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Durante a execución das actividades e ao finalizar cada Ev. cunha análise de resultados e unha enquisa de opinión.

En cada sesión levará a cabo unha reflexión acerca da metodoloxía empregada, implicación do alumnado, a dinámica resultante, e cumprimento de obxectivos. Por observación e procurarase en caso dun resultado negativo, levar a cabo os cambios pertinentes para lograr mellorar.

Ao finalizar a Ev. realizarei unha análise dos resultados procurando realizar unha reflexión que busque a mellora dos mesmos (pois todo é mellorable).

E realizarei unha enquisa de valoración aos alumnos, un formulario. Onde lles solicitarei que acheguen ideas para mellorar a dinámica e efectividade do proceso formativo.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


As propostas de mellora estarán encamiñadas á revisar a adecuación das tarefas como marcadores da consecución dos obxectivos e criterios de avaliación. E .buscar unha metodoloxía e recursos mais adaptados as necesidades concretas dos alumnos no proceso de formación. para xerar a maior implicación do alumno na dinámica da aula. Para iso buscarase o emprego de actividades lúdicas e creativas ás que poida dárselles un carácter persoal diferenciado. Potenciando a coevaluación e o traballo en equipo.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver