Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Esta programación didáctica desenvolve a materia de Filosofía para o 2º curso de Bacharelato tendo como referencia o Decreto XX/2022 de 2022 onde se define o curriculum da ESO e Bacharelato na CCAA de Galicia.

Na elaboración das unidades didácticas tivose en conta en primeiro lugar a especificidade da filosofía. A introdución á reflexión filosófica nesta matería afróntase cunha perspetiva histórica. Os modelos clásicos cos que se ten respondido aos problemas filosóficos universais e fundacionais desde a reflexión crítica e racional son estudados dende o século VII a.C ata o presente. Coa intención de por un lado de promoven a madurez persoal e social do alumnado tanto teóricamente como na práctica, ao mesmo tempo que un achegamento crítico aos grandes contidos teóricos da disciplina.

Neste sentido Historia da filosofía é unha introdución a filosofía centrada en tres finalidades:

1) Ofrecer un marco conceptual e metodolóxico das inquietudes universais e fundacionais do ser humano ao longo da historia;

2) Fomentar os intrumentos de dialogo e escoita racional dunha sociedade democrática e ética coas ferramentas da argumentación racional; e

3) Adquirir as ferramentas para a reflexión crítica e creativa sobre un mesmo e sobre os problemas da sociedade contemporánea.

Esta introdución á filosofía fomenta a adquisición no alumnado de:

a) unha perspectiva holística e interdiciplinar sobre os principais problemas filosóficos ao longo da historia

b) un uso rigoroso e non dogmático da pluralidade de perspectivas filosóficas

c) o pensamento autónomo e rigoroso

d) o recoñecemento das diversas concepción e ideas sobre os problemas filosóficos.

A materia, sendo obrigatoria con 3 horas semanais, organizase cunha metodoloxía para favorecer unha aprendizaxe significativa. Nos dous primeiros trimestres traballarase coa historia da filosofía ata o século XIX, coa adquisición das ferramentas necesarias para a redación de comentarios de textos cos criterios das probas de acceso a universidade. Os criterios de avaliacion e os mínimos indicadores de logro están diseñados cos obxectivos indicados e tendo en conta os criterios destas probas de acceso. A programación desenvólvese nunha avaliación contínua

Esta programación se desenvolve nun IES  do Milladoiro tendo en conta que no presente curso entra en vigor un novo modelo de EBAU, O docente ten o seu deber co curriculum da materia non coa proba de entrada na Universidade, non obstante e na medida do posible se intentará adecuar á programación as demandas desta proba. Ao longo do curso recibiremas mais información a este respecto, posiblemente adaptemos aspectos da programación a estes cambios

 

 


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Buscar, analizar, interpretar, producir e transmitir información relativa a feitos histórico-filosóficos, a partir do uso crítico e seguro de fontes e o dominio de técnicas sinxelas de investigación, para xerar coñecementos e producións propias sobre a historia dos problemas e ideas filosóficos.
OBX2 Recoñecer as normas e pautas da argumentación e o diálogo filosóficos, mediante a súa identificación e análise en distintos soportes e a través de diversas actividades, para aplicalas con rigor na construción e exposición de argumentos e no exercicio do diálogo cos demais.
OBX3 Comprender e expresar diferentes concepcións filosóficas historicamente dadas, mediante o achegamento ás súas fontes e o traballo crítico sobre estas, para desenvolver o coñecemento dun acervo que constitúe parte esencial do patrimonio cultural común.
OBX4 Recoñecer a natureza esencialmente plural e diversa das concepcións filosóficas historicamente dadas, mediante a súa posta en relación dialéctica, de confrontación e complementariedade, para xerar unha concepción complexa e dinámica da historia do pensamento, e promover unha actitude tolerante e comprometida coa resolución racional e dialogada dos conflitos.
OBX5 Recoñecer o modo en que se formularon sucesivamente, a través de distintas épocas e concepcións filosóficas, os mesmos problemas filosóficos, mediante a análise e interpretación de textos e outros modos de expresión filosófica ou máis amplamente culturais historicamente dados, para afrontar tales problemas a partir da reflexión crítica sobre o coñecemento do achegado pola tradición.
OBX6 Recoñecer as formas diversas en que os interrogantes filosóficos e os seus intentos de resposta se presentaron historicamente noutros ámbitos da cultura, mediante a análise interpretativa de textos e outras manifestacións pertencentes a eses ámbitos, para promover unha concepción sistemática, relacional e complexa da historia da cultura occidental e do papel das ideas filosóficas nela.
OBX7 Analizar problemas fundamentais e de actualidade, mediante a exposición crítica de distintas posicións histórico-filosóficas relevantes para a comprensión e discusión daqueles, para desenvolver a autonomía de xuízo e promover actitudes e accións cívica e eticamente consecuentes.

Rigor no uso dos conceptos, fio expostivo lóxico, con sentido e ben razoado. Capacidade de manexo de ideas, de vertebración en teoría e bloques tematicos. Capacidade de integrar datos e información ata enriquecer o discurso do alumno; que non sexa unha mera replica de libros ou apuntes. Autonomia no uso do razonamento de dos coñecementos, de modo que se eviten respostas rixidas e predeseñadas.


3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Filosofía Grega Introdución ao inicio da filosofía na sociedade androcéntrica Grega: Platón e Aristóteles 20 15
2 Filosofía medieval A produción filosófica da sociedade feudal cristia europea 10 10
3 Filosofía moderna A filosofia europea do renacemento: revolución científica e política 15 15
4 Filosofía Ilustrada A filosofia ilustrada: os dereitos e os deberes da cidadania 20 15
5 Filosofía contemporánea: século XIX As filosofías críticas no capitalismo europeo 20 17
6 Filosofía séculos XX e XXI Filosofía tras as guerras mundiais na sociedade global postmoderna: feminismos. 15 15

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Da orixe da filosofía en Grecia ata o fin da Antigüidade
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA1.1 - Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación destes, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
CA1.2 - Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
CA1.3 - Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
CA1.4 - Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
CA1.5 - Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
CA1.6 - Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
CA1.7 - Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
CA1.8 - Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
CA1.9 - Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
CA1.10 - Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
CA1.11 - Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Contidos
C1.1 - Introdución á historia da filosofía.
C1.1.1 - A universalidade dos problemas aos que se enfronta.
C1.1.2 - A historicidade das concepcións filosóficas propostas.
C1.1.3 - Os métodos de traballo en historia da filosofía.
C1.2 - O xurdimento da filosofía occidental en Grecia: o paso do mito ao logos.
C1.2.1 - A orixe grega da filosofía occidental. A filosofía noutras tradicións culturais.
C1.2.2 - A cosmovisión mítica.
C1.2.3 - A teorización filosófica como proposta dunha cosmovisión racional.
C1.2.4 - O pensamento dos presocráticos sobre a realidade.
C1.3 - O século V, o esplendor de Atenas.
C1.3.1 - A democracia ateniense e a época de Pericles.
C1.3.2 - Aspasia de Mileto e o papel das mulleres na cultura e na filosofía gregas.
C1.3.3 - A reflexión sofista sobre o individuo e a cidadanía.
C1.3.4 - A figura de Sócrates e o compromiso coa polis.
C1.4 - O problema da realidade.
C1.4.1 - A solución platónica: a teoría das ideas e o dualismo ontolóxico e a súa problematicidade.
C1.4.2 - As críticas aristotélicas á teoría das ideas. Hilemorfismo, teoría das causas e teleoloxismo na natureza.
C1.5 - O problema do coñecemento.
C1.5.1 - Os conceptos universais en Sócrates.
C1.5.2 - A teoría platónica do coñecemento. A dialéctica como saber. A reminiscencia.
C1.5.3 - O proceso de coñecemento segundo Aristóteles. Experiencia sensible e o traballo do entendemento.
C1.6 - A antropoloxía na filosofía clásica.
C1.6.1 - O método socrático e o coñecemento de si.
C1.6.2 - O dualismo antropolóxico platónico. A teoría da alma.
C1.6.3 - As funcións da alma en Aristóteles.
C1.7 - A discusión ética.
C1.7.1 - O intelectualismo socrático.
C1.7.2 - A fundamentación teórica da xustiza e as virtudes en Platón.
C1.7.3 - Eudemonismo e virtudes na ética aristotélica.
C1.8 - O debate político.
C1.8.1 - O isomorfismo ético-político en Platón: o estado xusto e o papel da educación.
C1.8.2 - O ser humano como animal político. A reflexión aristotélica sobre a polis.
C1.9 - A época helenística.
C1.9.1 - Alexandre Magno. Da polis ao imperio.
C1.9.2 - Filosofía, ciencia e cultura no Helenismo. A figura de Hipatia de Alexandría.
C1.9.3 - As grandes escolas morais no Helenismo. Estoicismo e Epicureísmo.
Bloque B2. Da Idade Media á modernidade europea
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA2.1 - Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación deste, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
CA2.2 - Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
CA2.3 - Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
CA2.4 - Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
CA2.5 - Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
CA2.6 - Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
CA2.7 - Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
CA2.8 - Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
CA2.9 - Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
CA2.10 - Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
CA2.11 - Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Contidos
C2.1 - A asimilación do pensamento grego pola filosofía cristiá. Etapas e cuestións fundamentais na filosofía medieval.
C2.1.1 - O encontro do cristianismo coa filosofía grega.
C2.1.2 - A patrística: o neoplatonismo en Agostiño de Hipona.
C2.1.3 - A filosofía árabe e xudía.
C2.1.4 - A escolástica. O aristotelismo en Tomé de Aquino e a crise da escolástica en Guillerme de Ockham.
C2.1.5 - A personalidade polifacética de Hildegard von Bingen.
C2.1.6 - O problema da relación entre fe e razón na filosofía medieval. De Agostiño a Ockham.
C2.2 - O nacemento da modernidade europea.
C2.2.1 - O Renacemento.
C2.2.2 - A reforma protestante.
C2.2.3 - A revolución científica.
C2.3 - O xiro epistemolóxico da modernidade.
C2.3.1 - O Racionalismo: René Descartes.
C2.3.2 - O Empirismo: David Hume.
C2.4 - O debate metafísico na modernidade.
C2.4.1 - A teoría cartesiana das substancias.
C2.4.2 - O materialismo desde Thomas Hobbes á ilustración.
C2.5 - A cuestión da orixe e fundamento da sociedade e o poder na modernidade.
C2.5.1 - A ruptura co pensamento político medieval.
C2.5.2 - A teoría do contrato social. Thomas Hobbes, John Locke e Jean-Jacques Rousseau.
C2.6 - A Ilustración como cumio da modernidade.
C2.6.1 - O proxecto ilustrado: potencia e límites da razón.
C2.6.2 - Os dereitos do home.
C2.6.3 - A filosofía crítica de Immanuel Kant e o problema da metafísica como ciencia.
C2.6.4 - A ética formal kantiana fronte ás éticas materiais (éticas da felicidade e utilitarismo).
Bloque B3. Da modernidade á posmodernidade
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA3.1 - Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación destes, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
CA3.2 - Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
CA3.3 - Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
CA3.4 - Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
CA3.5 - Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
CA3.6 - Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
CA3.7 - Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
CA3.8 - Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
CA3.9 - Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
CA3.10 - Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
CA3.11 - Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Contidos
C3.1 - O cuestionamento do proxecto político da ilustración desde o século XIX á actualidade.
C3.1.1 - O pensamento revolucionario de Marx: dialéctica e materialismo histórico.
C3.1.2 - A crítica aos totalitarismos no século XX: da dialéctica da ilustración na Escola de Frankfurt á banalidade do mal en H. Arendt.
C3.2 - A creba do pensamento filosófico occidental.
C3.2.1 - A crítica á cultura occidental en Nietzsche. Nihilismo e transvaloración.
C3.2.2 - Alén do suxeito da modernidade. Posmodernidade, deconstrución e pensamento feble.
C3.3 - O xiro lingüístico na análise dos problemas filosóficos. Wittgenstein e a filosofía analítica.
C3.4 - O Existencialismo.
C3.4.1 - A analítica do ser-aí. Heidegger.
C3.4.2 - Existencia humana e liberdade radical. Sartre.
C3.5 - O pensamento feminista desde a ilustración.
C3.5.1 - A reclamación do carácter de suxeito das mulleres: Mary Wollstonecraft e Olympe de Gouges.
C3.5.2 - A loita polos dereitos civís e políticos das mulleres durante os séculos XIX e XX. Simone de Beauvoir.
C3.5.3 - O pensamento feminista na actualidade.
C3.6 - A filosofía española no século XX: do raciovitalismo de Ortega y Gasset á razón poética de María Zambrano.
C3.7 - O pensamento galego no século XX.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Filosofía Grega
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación destes, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Proba escrita
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 10
CA1.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 9
CA1.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 9
CA1.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 9
CA1.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Proba escrita
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 9
CA1.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 9
CA1.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 9
CA1.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Táboa de indicadores
Comprende e expón de xeito oral ou escrito o contexto dos problemas filosóficos 9
CA1.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA1.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Táboa de indicadores
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 9
CA1.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Táboa de indicadores
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

2 Filosofía medieval
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación deste, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Táboa de indicadores
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 9
CA2.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 9
CA2.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 9
CA2.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 9
CA2.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 9
CA2.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 9
CA2.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 9
CA2.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Proba escrita
Comprende e expón de xeito oral ou escrito o contexto dos problemas filosóficos 10
CA2.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA2.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Táboa de indicadores
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 9
CA2.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Táboa de indicadores
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

3 Filosofía moderna
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación deste, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Táboa de indicadores
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 9
CA2.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 9
CA2.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 9
CA2.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 9
CA2.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 9
CA2.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 9
CA2.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 9
CA2.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Proba escrita
Comprende e expón de xeito oral ou escrito o contexto dos problemas filosóficos 9
CA2.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA2.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Proba escrita
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 10
CA2.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Táboa de indicadores
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

4 Filosofía Ilustrada
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación deste, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Proba escrita
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 9
CA2.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 9
CA2.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 9
CA2.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 9
CA2.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Proba escrita
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 9
CA2.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 9
CA2.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 9
CA2.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Proba escrita
Comprende e expón de xeito oral ou escrito o contexto dos problemas filosóficos 10
CA2.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA2.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Táboa de indicadores
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 9
CA2.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Proba escrita
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

5 Filosofía contemporánea: século XIX
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación destes, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Proba escrita
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 10
CA3.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 10
CA3.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 10
CA3.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 10
CA3.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 10
CA3.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 10
CA3.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 5
CA3.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Proba escrita
Tanto a través dos coñecementos de base do alumnado como do uso de introducións históricas 8
CA3.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA3.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Proba escrita
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 9
CA3.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Táboa de indicadores
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

6 Filosofía séculos XX e XXI
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Xerar un coñecemento rigoroso de fontes e documentos filosoficamente relevantes, aplicando técnicas de busca, organización, análise, comparación e interpretación destes, e relacionándoos correctamente con contextos históricos, problemas, teses, autoras e autores, así como con elementos pertencentes a outros ámbitos culturais.
Proba escrita
Analiza e relaciona épocas, contextos e problemáticas diferentes 10
CA3.2 Construír xuízos propios sobre problemas histórico-filosóficos, a través da elaboración e presentación de documentos e traballos de investigación sobre estes con precisión e aplicando os protocolos ao uso, tanto de forma individual como grupal e cooperativa.
Táboa de indicadores
Elabora un traballo de investigación con conclusións propias 9
CA3.3 Empregar argumentos de modo rigoroso, recoñecendo e aplicando normas, técnicas e pautas lóxicas, retóricas e argumentativas, e evitando modos dogmáticos, falaces e nesgados de soster opinións e hipóteses.
Táboa de indicadores
Exprésase de xeito oral ou escrito empregando unha boa argumentación 9
CA3.4 Soster o hábito do diálogo argumentativo, empático, aberto e construtivamente comprometido coa procura do coñecemento, a través da participación activa, respectuosa e colaborativa en cantas actividades se propoñan.
Táboa de indicadores
As súas intervencións parten da escoita activa e integran as aportacións das compañeiras e compañeiros 9
CA3.5 Adquirir e expresar un coñecemento significativo das máis importantes propostas filosóficas que se sucederon ao longo da historia, a través da indagación sobre elas e a identificación das cuestións ás que responden.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito oral ou escrito alo menos un elemento principal de cada proposta filosófico ao longo da historia. 9
CA3.6 Identificar, comprender e debater sobre os principais problemas, ideas, teses e controversias filosóficas da historia do pensamento, a través da análise e comentario crítico de textos e documentos filosóficos ou relevantes para a filosofía.
Proba escrita
Comprende e extrae a idea principal dun texto filosófico 9
CA3.7 Xerar unha concepción plural, dialéctica, aberta e crítica da historia do pensamento, a través da comprensión, a realización de sínteses comparativas e a exposición das relacións de oposición e complementariedade entre teses, escolas, filósofas e filósofos dunha mesma época ou tradición ou de distintas épocas e tradicións.
Táboa de indicadores
Expresa de xeito escrito a importancia do diálogo entre escolas filosóficas ao longo da historia 9
CA3.8 Afrontar os grandes problemas filosóficos no seu dobre aspecto histórico e universal, a través da análise e exposición crítica das condicións culturais que permitiron a aparición e evolución daqueles en distintos momentos da historia.
Táboa de indicadores
A través de contextualizacións históricas e coñecementos de base dos alumnos 9
CA3.9 Comprender a dimensión temporal e universal dos problemas filosóficos máis importantes, comparando mediante esquemas ou outros produtos ou actividades o tratamento filosófico que se fai deles en distintas épocas, escolas, tradicións, autoras e autores.
Táboa de indicadores
Expón de xeito oral ou escrito a trascendencia dos problemas filosóficos 9
CA3.10 Adquirir unha concepción sistémica e relacional da historia da cultura occidental, e do papel das ideas filosóficas nela, mediante a análise, comentario e comparación de textos ou documentos literarios, historiográficos, xornalísticos, científicos ou relixiosos, así como de calquera outra manifestación cultural, nos que se expresen problemas e concepcións filosoficamente relevantes.
Táboa de indicadores
Distingue tipoloxías textuais á hora de investigar sobre a cultura occidental 9
CA3.11 Desenvolver a autonomía de xuízo e promover formulacións, actitudes e accións ética e civicamente consecuentes con respecto a problemas fundamentais da actualidade, a partir da comprensión de ideas, teorías e controversias histórico-filosóficas que poidan contribuír a clarificar tales problemas, e a elaboración de propostas de carácter crítico e persoal con respecto a estes.
Táboa de indicadores
Elabora un xuizo persoal argumentado acerca das diferentes propostas éticas e cívicas 9

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


As orientacións metodolóxicas nesta materia orientanse a:

- Espertar a curiosidade e interese do alumnado polos problemas suscitados noutras etapas históricas mediante a planificación de contextos e estratexias de aprendizaxe que o acheguen ao seu contexto vivencial, establecendo similitudes con problemas actuais.

- Propiciar a autonomía na busca e procesamento da información para os temas tratados.

- Promover a lectura e análise de textos filosóficos e a elaboración de comentarios sobre eles que inclúan reflexións críticas argumentadas.

- Propoñer a planificación e elaboración, por parte das alumnas e dos alumnos, de traballos de inestigación ou creación que potencien a relación da filósofa ou filósofo con outras materias e contextos culturais.

- Mellorar as estratexias de procura de información, xestión e creación de coñecemento a través da Rede.

- Formular as diversas actividades con diferente grao de complexidade en función dos recursos cognitivos necesarios para realizalas, coa dobre finalidade de atender á diversidade dentro da aula e permitir unha autoavaliación axeitada e unha motivación progresiva cara a niveis de maior complexidade.

- Promoverase nos alumnos e nas alumnas a capacidade de determinar cales son as súas propias necesidades de información, tanto xeral coma específica e como satisfacelas ensinándolle a distinguir a información e súa calidade e pertinencia.

- Finalmente, o exercicio da composición fomentará a capacidade de determinar enfoques propios a temas tradicionais, xunto coa capacidade de establecer relacións e de argumentar, habilidades todas elas necesarias para acada-la madurez intelectual.

En cada unidade o profesorado fará unha selección de textos (tendo en conta os seleccionados para as ABAU) e exercitará a técnica de lectura, comprensión e expresión escrita e oral do alumnado tendo de referencia o vocabulario filoósfico específico.

 

A metodoloxía será activa e participativa, na que ao mesmo tempo se propiciará a escoita activa do alumnado entre si tamén do profesorado.

 

Ao inicio de cada unidade didáctica exporanse os instrumentos de avaliación a aplicar e a súa ponderación.

Deseñaranse e aplicaranse probas e tarefas axustadas ás características do alumnado, actividades de avaliación con diferentes niveis de complexidade, activando diferentes recursos cognitivos.

Avaliación continua nunha ampla variedade de situacións, avaliando tarefas individuais e grupais. Nas tarefas grupais avaliararanse, ademais dos progresos na aprendizaxe, a implicación e aportacións do alumnado participante.

A avaliación, ademais de informar dos erros cometidos e da puntuación acadada, trasladará propostas de mellora. Deseñaranse criterios de avaliación ou rúbricas para autoavaliación ou coavaliación do alumnado.

No caso de ser preciso realizar atención educativa non presencial procederase tal como se expón:

- Desenvolvemento das sesións empregando a videoconferencia como ferramenta. Sesións individuais de reforzo ao alumnado que presenta maiores dificultades (desenvoltas en sesións distintas das previstas para a materia nos horarios dos grupos).

- Foros Aula Virtual: facilitadores da comunicación colectiva.

- Mensaxería Aula Virtual: facilitadora das comunicacións individuais.

- Entrega de tarefas Aula Virtual: facilitan o envío dos exercicios propostos.

 

Cada unidade didáctica contará cos seguintes elementos:

1. Unha selección de textos filosóficos (referencia os propostos pola CIUG)

2. Unha explicación teórica por parte da profesora ou profesor para achegar os contidos

3. Exercitación da técnica de lectura e comprensión de textos

4. Exercitación da expresión escrita e oral en base ao vocabulario técnico e a precisión conceptual que requira cada teoría filosófica.

 

O tipo de actividades que se levarán a cabo, adaptarase ás características de cada alumno/a, favorecendo a súa capacidade para aprender por si mesmo/a, traballando a profundización en diversos aspectos da Historia da Filosofía.. Ademais terase en conta:

- Incorporación da dimensión práctica ás áreas.

- Fomentar o traballo en equipo.

- Fomentar a capacidade de autonomía do alumnado e desenvolver a capacidade de aprender a aprender.

 

 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Apuntamentos propios do profesorado
Libro de texto
Videos titoriais de apoio das explicacións e tarefas
Páxina da ciuga/cesga para os textos
Aula virtual da materia.
Ordenador conectado a internet, proxector, altavoces
Libros e artigos de lectura

Cada sesión terá lugar nun aula no centro cun ordenador conectado a internet e unha pantalla con proxector e sonido, Os pupitres individuais serviran tanto para o traballo individual como para conformar diversos grupos segundo as necesidades de cada UD. En cada aula usaranse

os apuntamentos ou o libro de texto, folios para escribir e diversos documentos impresos entregados ao longo do curso: textos, mapas conceptuais, fotocopias con actividades diversas.

Os libros de lectura serán actividades voluntarias para redondear ou subir a nota final. A aula virtual na web do centro servira como repositorio de materias, como lugar de entrega de traballos, ferramenta de avaliación e como instrumento de comunicación.

 


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


Dase a circunstancia que todolos alumnos xa o forón o pasado curso do docente. De modo que o docente non precisa de procedementos complexos. Revisará nalguns casos en que amemoria falle documentos de avaliación do curso pasado

 


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 20.0 10.0 15.0 20.0 20.0 15.0 100.0
Proba escrita 28.0 19.0 28.0 46.0 37.0 19.0 31.150000000000006
Táboa de indicadores 72.0 81.0 72.0 54.0 63.0 81.0 68.84999999999997

 

En segundo de bacharelato haberá unha proba escrita por avaliación e unha proba escrita de recuperación por cada avaliación con resultado vencellante . Dentro dun plan de mellora e recuperación se lle pode ofertar a alumnos novas probas de recuperación, estas estan vencelladas a o progreso do alumno; non son universais se fan se o profesor apreza que o alumno si ten progresado cara os obxetivos da materia (ou da etapa).

Ás notas das probas escritas uniráselle para a nota final de curso ás notas dos comentarios de texto que se traballarán en clase ou na casa que constituirán o 20 por cento da nota.

En cada avaliación, sexa coa proba de avaliación ou coa recuperación da avaliación, o alumno deberá obter unha nota mínima de tres sobre dez, en caso contrario o alumno non poderá superar en avaliación final ordinaria a materia, salvo coa proba final de toda a materia.

O departamento terá unha proba final de recuperación da materia común para todos e que abrangue toda a materia e que valerá o oitenta por cento da nota final, permitira probas de respesca por avaliación substitutiva da proba final.

Todo alumno ten dereito a unha proba final de toda a materia conforme ós contidos minimos e cunha estrutura parecida ou igual á da proba de ABAU de Historia da Filosofía, agora ben pode renunciar a facela e tentar superar a materia mediante probas de recuperación parciais, en caso de que se lle dea esta oportunidade. O departamento non está obrigado a ofertar estas novas probas de recuperación extras, pode facelo ou non.

A cualificación da corrección de cada proba estará vencellada ao indicado nesta programación nos apartados de obxectivos, contidos e o docente, en caso de ser requirido, deberá explicar cada unha das cualificacións parciais e a cualificación final apoiándose nesta vinculación.

 

Dúas situacións excepcionais:

a) No caso de que un alumno copiara en calquera das probas escritas terá automaticamente a cualificación de 0 nunha parte ou na proba referida; queda isto a xuízo do docente. Se é na recuperación respetaraselle a nota que tivera na proba escrita da avaliación, se é na avaliación deberá sacar unha nota superior a tres puntos na proba de recuperación para ter opcións de aprobar a materia. Se é na proba final supón non aprobar á materia.

b) No caso de circunstancias de tipo medico ou persoais excepcionais, se deseñara para o alumno unha planificación específica para a obtención da cualificación da materia, esta planificación procurará desviarse o mínimo posible da exposta aquí e se baseara no compromiso de alumno e docente de non aproveitarse dos cambios excepcionais para desvirtuar o obxectivo fundamental dos criterios de cualificación; establecer mediante unha nota o nivel real de coñecementos do alumno.

O Departamento de orientación, a Orientadora do centro é a que debe valorar alumnado con necesidades especificas, especiais e, se fose o caso, situacións que demanden a excepcionalidade. Nin o docente nin as familais nin os informes determinan a excepcionalidade; orientación, informada daquelo que se vexa pertinente é, de seu, quen indicará ao departamento ou ao docente a situación que demande alterar os procedementos de avaliación comúns.

 

 

 

 

COMO AVALIAMOS, PROCEDEMENTOS DE AVALIACIÓN

 

AVISO XERAL: Non é lóxico que este apartado o teña que redactar un departamento xurídico, pregase ás instancias que deban servirse del, que teñan en conta o espiritu e sentido dos contidos de este apartado, que non e un regulamento, nen unha norma, só un procedemento normal no traballo educativo.

 

En xeral se avaliara tomando os seguintes elementos:

Participación na clase: debates e preguntas do profesor a respostar oralmente

Traballo xeral facendo actividades, principalmente "Comentarios dun texto Filosófico" de xeito individual aínda que algun podería ser en grupo

Traballo por documentos en fotocopias ou colgados na páx web do centro en grupo ou individual ocasionalmente

Proba escrita de avaliación sempre

Probas escritas de recuperación, unha por avaliación, posiblemente algún tipo de repesca sempre que se vexa xustificado por particularidades na situación do alumno e que este se comprometa a internar variar aquelas circunstancias que lle teñen levado a non aprobar a materia

 

  1. A cualificación por avaliación será; noventa por cento probas escritas o resto actitude, conduta e traballo na clase. O redondeo será cara arriba con mais de 0´75 e cara abaixo con menos. Ex. 5,74 calificase 5/ 5´76 calificase 6

    A realización de actividades, principalmente o Comentario dun Texto Filosófico" conduta actitude e traballo xeral na materia se avalían ao final de xeito global.

    Cada avaliación se recuperará sempre mediante unha proba escrita de recuperación, toda nota menor a 5 significa que o alumno non recuperou a avaliación, adicionalmente poderá haber segundas probas escritas a medida individual do alumno sempre que se vexan xustificadas por unha situación de cambio constatado na situación do alumno de modo que este teña modificado aquelo que lle impedira a obtención de resultados adecuados. A parte da cualificación relativa a traballo-actitude non se recupera, o alumno non pode volver atrás no tempo e facer ben ou mal; este aspecto xa está cualificado definitivamente.

    O alumno que copie ou faga trampas poderá ser sancionado polo docente coa repetición do que fixo irregularmente no caso dunha actividade, no caso das probas escritas de avaliación ou recuperación o profesor optará por cualificar toda a proba cun cero ou só unha parte dela. Unha ou outra medida dependerá só do profesor que a tomará segundo estime a gravidade da irregularidade ou trampa por parte do alumno.

    Os alumnos con circunstancias excepcionais de saude ou personais terán un plano individualizado de avaliación adaptado ás suas circunstancias na medida do posible.

 

Nota final na avaliación ordinaria de Maio

Probas escritas de avaliación

80% nota

Exames de avaliación acordados cos alumnos, con data precisa. Comprenden as probas de recuperación

Traballo de Comentarios dun Texto filosófico

20% nota

Comprende o traballo diario na clase, as achegas dos alumnos, o reflexo de traballos feitos na clase, fichas e toda outra cousa indicada polo profesorado como:

intervencións na clase, actitude, traballo, participación en debates e realización adecuada das actividades e cuestións tanto na clase como na casa, fichas de comnprensión de lecturas etc.

Mais fundamentalmente os Comentarios de Texto de Filosofía segundo o modelo da EBAU

 

Chegada a avaliación final ordinaria o docente, tomará as cualificacións das tres avaliacións que figuren no Xade, é dicir as oficiais e fará a media exacta, no caso de que algunha avaliación se recuperara ou se fixera proba de subida de nota o profesor dará unha cualificación precisa do que é o instrumento de avaliación, é decir, da proba escrita de recuperación e a cualificación redondeada coa nota de actitude conduta e traballo do 10% o redondeo será como o indicado para a proba ordinaria de avaliación. Este numero redondo, de ser maior que o da avaliación ordinaria, será o que se empregue para a media da avliación final.

A continuación fará a media entre esta cualificación e a media ata segundo decimal dos Comentarios de Texto. A proporción como consta será: media académica das tres avaliacións oitenta por cento (80%) e media dos traballos de comentario de texto (20%) A media resultante se redondeará de 0´75 para abaixo á cifra enterira anterior ( ex 6´59= 6) de 0´75 para arriba á superior (ex 6´79= 7)

 

Toda consideración de comportamento, traballos etc, xa está recollida na elaboración das cualificacións ordinarias de avaliación, por tanto non figura nin conta. Sendo así a cualificación ordinaria final será pura e obedecerá só ao calculo establecido.

En caso de que a cualificación obtida non sea suficiente para superar a materia; menos de 5 puntos (suficiente), o departamento ofertará unha proba escrita de departamento final, os seus contidos serán correspondentes a esta programación, a cualificación será por unidades divisibles en 0´25, 0´50 e 0´75 puntos, nunca menos; no redondeo 0´25 e 0´50 redondearan cara abaixo e 0´75 redondeará cara arriba. Precisamos aquí que o departamento por tanto ten limitada a posibilidade de ofrecer flexibilidade para esta proba, chegado o caso é o alumno quen debe esforzarse en presentarse á proba.

Os alumnos suspensos na avaliación final ordinaria deberan asistir ás clases de preparación da avaliación extraordinaria, a non asistencia salvo causa xustificada segundo os canles ordinarios e habituais, titor/a e Xefatura de Estudos, suporá o cualificación mais baixa nos documentos de avaliación: fichas, intervencións en clase, en debates etc. A asistencia é obrigatoria para todos e durante todo o calendario lectivo.

Os profesores durante o período de preparación das probas finais extraordinarias, procuraran traballar especificamente aqueles aspectos onde o alumno ten resultados deficientes, segundo reflicten os resultados das memorias finais dos últimos cursos; esta é unha medida posible. De non poder ofrecer unha atención individualizada o profesor deberá establecer instrumentos que cuantifiquen os progresos do alumno e avalialos, non estamos a indicar que esta avaliación entre na cualificación da proba extraordinaria, si que se deba de facer para operar. Ao termino do periodo entre a avaliación ordinaria e a extraordinaria e nas datas fixadas pola XE, o profesor procederá á realizar a proba escrita final correspondente á avaliación final extraordinaria. Os seus contidos serán correspondentes a esta programación, a cualificación será por unidades divisibles en 0´25, 0´50 e 0´75 puntos, nunca menos; no redondeo 0´25 e 0´50 redondearan cara abaixo e 0´75 redondeará cara arriba. A data será única e igual para tódolos alumnos deste nivel.

 

 

 

 

 

Habrá un examen escrito por evaluación, el alumno tendrá modelo de como son. Fuera de su fecha el profesor no considera hacer más examenes, salvo motivos de fuerza mayor y plenamente justificados, pretendemos evitar con ello una práctica que se empieza a extender de buscar ventaja u ocasión de copiar a través de la busqueda de situaciones excepcionales.

 

En el examen estará términantemente prohibido portar u usar dispositivos electronícos. El profesor advierte que va a usar dispositivos de control de redes y flujos de datos por internet y que considera lo que estos digan como prueba suficiente de prácticas prohibidas en el examen. La nota será de 0 en la prueba en caso de portar estos aparatos.

La cualificación da evaluación se realizará con el resultado de estas pruebas en un 90% y de la atención/trabajo/ presencia en un 10%.

 

Probas recuperadoras:

 

O profesor marcará ao alumno as deficiencias que non están a permitir a aprendizaxe e as competencias nas que debe progresar. Orientará ao alumno cun plan de mellora, que se procurará sinxelo, practico e asequible.

Para medir a mellora do alumnado se farán probas escritas de recuperación que, nas duas primeiras avaliacións serán distanciadas da avaliación ordinaria a fin de dar tempo ao Plan de mellora. É importante ter claro que a recuperación está no traballo e que a proba de recuperación non é outra tentativa senón a oportunidade de reflectir o progreso tanto na aprendizaxe de contidos como na consecución de capacidades e competencias.

 

Polo menos unha proba escrita de recuperación por avaliación. Computa para a Avaliación final a cualificación mais alta xa sexa no periodo avaliativo xa sexa en periodo posterior de recuperación. Pero hai que ter en conta que á cualificación da proba de recuperación será un 90%, a cualificación de conduta e traballo dunha avaliación xa pasada non se recuperan, un alumno non pòde ir atrás no tempo e modificar esto.

Así cada avaliación terá unha nota que se procurará sexa enteira, o profesor dispón de elementos de avaliación suficientes como para poder concretar a cualificación

 

Evaluación final ordinaria

 

Se hará una media entre las tres evaluación. El redondeo se hará hacia la calificación entera superior siempre que los decimales sean de 0´75 o más. Esta media será o oitenta por cento da nota final, o outro vinte por cento virá dado pola media dos oito traballos de Comentarios entregados mais o redondeo por conduta e traballo finais. En caso de que o alumno non entregue como mínimo cinco comentarios de texto, reais a nota por comentarios será 0 .

Asi 80% media das tres avalicións, 20% media dos comentarios. Redondeo mediante conduta e traballo á nota enteira, sen decimais próxima

 

Avaliación final extraordinaria:

 

Proba escrita final de toda á materia 80%, traballos 20%

 

O procedemento de recuperación será por trimestre a través da posibilidade refacer traballos ou unha proba, a determinar polo profesorado do departamento no caso de ter que ter en conta algunha cuestión concreta para favorecer a adaptación ao alumnado.

Cando un alumno/a teña dúas ou tres avaliacións suspensas, terá a oportunidade de facer unha proba extraordinaria baseada nos criterios mínimos das unidades correspondentes. A avaliación será superada cando a súa nota sexa igual ou superior a 5.

A cualificación da avaliación extraordinaria estará composta exclusivamente polo resultado dunha proba escrita diseñada polo departamento de Filosofía dacordo cos criterios das probas de acceso a universidades (aplicarase ao resultado final o redondeo xa detallado na programación). O alumnado supera a materia cando acada una cualificación igual ou superior a 5, unha vez aplicado o redondeo.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non resulta de aplicación neste curso

5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta materia

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Este curso na PXA, se preven cambios profundos no apartado de medidas de atención á diversidade, é un dos polos de mellora do centro. O departamento irá adaptando este apartado as novidades que durante o curso vaian oficilizandose. A programación será dinámica neste apartado.

 

O proceso de aprendizaxe ensinanza precisa ser inidividualizada as necesidades do alumnado. Neste sentido as medidas de atención a diversidade son actuacións, estratexias e / ou programas destinadas a proporcionar resposta ás necesidade educativas do alumnado (artigo 7 decreto 229/2011, da lei orgánica 2/2006 de 3 maio).

Na avaliación previa e en coordinación coa xunta de avaliación e o departamento de orientación se desenvolveran as seguintes medidas no caso de ser precisas.

ORDINARIAS: Facilitan a adecuación do curriculum sen alteracións significativas dos obxectivos, contidos nin dos Criterios de avaliación. Dan resposta as diferenzas en competencias, motivación, estratexias , estilos e ritmos de aprendizase. Sinalamos as seguintes:

1) Adaptación da xestión da aula as características concretas da aual, favorenzo o acceso aos recursos e a convicencia. 2) Adecuación da programación ao alumnado e circunstancias do seu contorno. Logo de identificadas as barreiras (accesibilidade física, sensorial, cognitiva e emocional) deseñaranse actividades partindo dos principios do deseño universal de aprendizaxe para que as aprendizaxes sexan accesibles. 3) Metodoloxías baseadas no traballo colaborativo en grupos heteroxéneos, titoría entre iguais, aprendizaxes por proxectos. 4) Adaptación dos tempos, dos instrumentos e dos procedementos de avaliación ás circunstancias do alumnado, tales como, forma de comunicación co alumnado, secuenciación de tarefas, verificación da comprensión das tarefas, dispoñibilidade dos recursos tecnolóxicos, concesión do tempo necesario. Aplicaranse as propostas recollidas nos plans, proxectos, programas, guías e protocolos elaborados pola Consellería. 5) Reforzo educativo. Posta en práctica de mecanismos de reforzo tan pronto como se detecten dificultades no progreso do alumnado. 7) Programas de enriquecemento curricular para o alumnado que presenta altas capacidades intelectuais.

EXTRAORDINARIAS. Diseñadas para atender necesidade específicas de apoio que reguiran modificacións significativas do curriculum ou supoñan unhamodificaión organizativa ou ben doxeito de acceder ao curriculum ou da modalidade de escolarización. Serán aplicadas cando as ordinarias sexan insuficientes ou se demostren esgotadas. Son casos nos que ai barreiras singificativas para conseguir os obxectivos da aprendixase axeitadas ao seu desenvolvemento (atraso madurativo, transtornos do desenvolvemento relacionados coa linguaxe e/ou comunicación, descoñecemento da (s) lingua(s) de aprendizaxe, vulnerabilidade socio educativa ou polas altas capacidades entre outras). En colaboración co titor e o departamento de orientación se fara unha planificación e desenvolvemento de actuacións destinadas ao axuste dos procesos de ensino e aprendizaxe. Na avaliación inicial permitirá adaptar as ensinanzas ao alumnado e facilitar a debida progresión na súa aprendizaxe.

No proceso de avaliación promoverase o uso de instrumentos de avaliación variados, diversos, flexibles e adaptados ás distintas situacións de aprendizaxe que permitan a valoración obxectiva do alumnado e garantan que as condicións de realización dos procesos asociados á avaliación se adapten ás necesidades do alumnado con necesidade específica de apoio educativo. Proporánse medidas de reforzo individualizadas mediante lecturas, vídeos e outros materiais complementarios para alumnado que presente dificultades coas competencias

básicas. Todos eles dispoñibles a través da aula virtual.

Neste sentido para os alumnos con Necesidades Específicas de Apoio Educativo serán deseñadas de xeito específico actividades en cada unha das unidades didácticas (enunciados curtos, unir, completar, ordenar, sinalar...), así como probas escritas adaptadas ás súas características específicas. Estas probas, se ben presentarán os mesmos contidos en concordancia cos criterios de avaliación, estarán formuladas de xeito máis directo e compostas por cuestións análogas ás anteriormente comentadas. Sempre coa finalidade de potenciar o espirto critico, a autonomía do alumnado propios da filosofía. Todo isto sen prexuízo de que a medida que avance o curso poida detectarse a necesidade deste tipo de actividades individualizadas noutros alumnos/as establecéndose, de ser o caso, os necesarios reforzos educativos.

Por outra banda, tamén están previstas actividades de ampliación para aquel alumnado que presente un maior ritmo de aprendizaxe. Tratarase de actividades motivadoras, que en todo caso vaian máis aló dos xa afianzados mínimos da materia e que supoñan un maior desafío na busca de información, así como a interrelación dos diferentes contidos. Nas actividades voluntarias especificadas na metodoloxia ofreceránse este tipo de reforzos.

 


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
1 Comprensión lectora
2 Expresión oral e escrita
3 Comunicación audivisual
4 Competencia dixital
5 Emprendemento social e empresarial
6 Fomento do espíritu crítico e científico
7 Igualdade de xénero
8 Creatividade

A materia de Historia da Filosofía é un instrumentos peffecto na traballo escolar común na consecución dos elementos tranversais recollidos na lexislación. Ao provover o espíritu crítico para adquirir ferramentas teóricas e prácticas no uso autónomo da razón do alumnado contribúe explícitamente, como se ven espedificando en tódolos apartados da programación, nesta transversalidade.

A educación emocional en valores democáticos, respectusos coa diversidades e consciente da discriminacións (eurocentrismo, machismo, racismo...) coa metdoloxía planificada será a clave.

A Historia da filosofía se fundamenta en textos e nas ferramentas de lectura e comentario crítico dos mesmos. O uso de ferramentas dixitais e alfabetización no uso de buscadores en internet sen outro dos pilares da materia.

No deseño de actividades á hora de traballar en grupo: 1) Fomentaranse a igualdade entre mulleres e homes, a educación para a saúde, incluída a afectivo-sexual, a formación estética, a educación para a sustentabilidade e o consumo responsable, o respecto mutuo e a cooperación entre iguais. 2) - Promoverase a aprendizaxe da prevención e da resolución pacífica de conflitos en todos os ámbitos da vida persoal, familiar e social, así como dos valores que sustentan a liberdade, a xustiza, a igualdade, o pluralismo político, a paz, a democracia, o respecto polos dereitos humanos e o rexeitamento da violencia terrorista, a pluralidade, o respecto polo Estado de dereito, o respecto e a consideración polas vítimas do terrorismo, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia. 3) Evitaranse os comportamentos, os estereotipos e os contidos sexistas, así como os que supoñan discriminación por razón da orientación sexual ou da identidade de xénero.

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Olimpíada Filosófica Presentación do alumnado á Olimpíada Filosófica na categoría de Disertación Filosofica, Fotografía ou Video a determinar.

A olimpíada filosófica é una iniciativa educativa que pretende achegar a Filosofía ao alumnado de diferentes xeitos, e que ten como obxectivo fomentar o espíritu crítico, o coñecemento e respecto de todo o alumnado galego que cursa materias do Departamento de Filosofía.

No caso de bacharelato a modalidade específica é Disertación, ferramenta que se traballa durante o curso, tendo como complementarias Video e Fotografía.

No caso de non celebrarse ou de non ter aceptación por parte do alumnado esta actividade non se realizará.

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico 1. Adecuación do deseño das unidades didácticas, temas a partir dos elementos do currículo.
Clima de traballo na aula 2. Adecuación da secuenciación e da temporalización das unidades didácticas
Metodoloxía empregada 3. O desenvolvemento da programación respondeu á secuenciación e a temporalización previstas.
Clima de traballo na aula 4. Adecuación da secuencia de traballo na aula.
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos 5. Adecuación dos materiais didácticos utilizados
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico 6. Adecuación do plan de avaliación inicial deseñado, incluídas as consecuencias da proba.
Metodoloxía empregada 7. Adecuación das pautas xerais establecidas para a avaliación continua: probas, traballos, etc.
Clima de traballo na aula 8. Adecuación dos criterios establecidos para a recuperación
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico 9. Adecuación dos criterios establecidos para a avaliación final
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos 10. Adecuación do desenvovlementos dos contidos ao ritmo de aprendizaxe do alumnado

Cada indicador valorarase nunha escala do 1 ao 4, indicando o 1 a menor consecución e o 4 a maior.

Os resultado desta avaliación recolleranse na memoria final de curso e poñerase en coñecemento na reunión do Departamento para poder incorporar melloras en vindeiros cursos.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


Farase un seguimento a través da aplicación Proens dúas veces por avaliación, correspondendo coas dúas unidades didácticas que se desenvolven en cada unha, para poder adiantarnos aos cambios no proceso de ensino aprendizaxe. Estes seguimentos faranse de xeito individual e poñeranse en común nas reunións de departamento.

Neste seguimento terase en conta:

1. Se as sesión prevista por UD foron as suficientes e datas de inicio e final de cada UD

2. O grao de cumprimento do desenvolvemento das UD.

3. Propostas de mellora

4. Concreción das propostas de mellora para materializar en cursos vindeiros.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
1. A NOVA ABAU

Como xa se indicou na presentación, as probas de acceso a Universidade empezan unha nova etapa con cambios nos obxectivos; a destacar o fomento da autonómía do alumno á hora de amosar os seus logros na formación e a súa capacidade. Desde a CIUGA se darán durante o curso pasos concretos que poden repercutir na necesidade de cambiar aspectos desta programación.


Volver