Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


No duodécimo curso de funcionamento do IES do Milladoiro mantemos a tendencia de crecente aumento de alumnado, cos conseguintes problemas de espazos e recursos materiais e humanos. Este departamento está integrado por unha profesora, que imparte Latín de 4º ESO, 1º e 2º Bacharelato. O departamento ten asignada tamén a materia de Proxecto Competencial de 2º ESO cun total de 74 alumnos distribuídos en tres aulas.

 

A presente programación didáctica ten como referencia normativa a ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

A proposta educativa que describiremos nesta PD está enmarcada nos programas educativos Proxecta+ da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e ten como finalidade que o alumnado da materia de Proxecto competencial en 2º ESO constrúa un espazo dixital propio onde axudar aos seus compañeiros a acceder a páxinas web fiables e dende onde difundir novas e información do seu interese. A nosa referencia, polo tanto, será a aprendizaxe-servizo ao buscar a proxección e mobilización fóra da aula das aprendizaxes realizadas, como unha forma de cooperar e participar na comunidade educativa.


Os eixes sobre os que pivotará a construción desta proposta serán dous: desenvolver habilidades sociais coas que aprendan a exercer unha cidadanía responsable e  xestionar a sobrecarga informativa que caracteriza o momento no que vivimos.


(É un programa da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado que pretende contar con alumnos que actúen como antenas informativas en cada centro educativo, que se responsabilicen de recoller e xestionar a información en materia de xuventude para que chegue aos potenciais interesados).


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Deseñar un plan de traballo para a realización dun proxecto ou a resolución dun problema a través da definición de obxectivos e das accións para acadalos, tendo en conta as necesidades da contorna.
OBX2 Desenvolver o proxecto segundo a planificación prevista mobilizando conxuntamente as competencias transversais que se requiran.
OBX3 Presentar os resultados asociados ao proxecto competencial empregando dun xeito respectuoso estratexias e ferramentas de comunicación adecuadas cunha linguaxe verbal e corporal positiva, con control das emocións negativas e, de ser o caso, co uso de recursos informáticos e audiovisuais.
  • Recompilar e difundir a información da páxina http://www.xuventude.net, que consideremos de maior interese para o alumnado nun espazo dixital creado polos equipos de correspondentes ao que se poderá acceder a través da páxina web do centro.

 

  • Establecer unha canle de comunicación fluída entre o concello e o centro para promocionar novas de interese para a mocidade e a súa contorna.

 

  • Fomentar unha educación responsable que favoreza a maduración persoal e as relacións entre iguais, ao permitirlles formarse e sentirse responsables de informar aos seus compañeiros.

 

  • Remitir a Xuventude información do noso centro que poida ser de interese para correspondentes doutros puntos de Galicia.

 

  • Formar na xestión e tratamento da información, potenciando a capacidade crítica e a asunción de responsabilidades entre o alumnado participante.

 

  • Contribuír ao intercambio de boas prácticas educativas posto que se trata dunha actividade aberta ao resto da comunidade educativa e que podemos compartir con outros centros dándolle visibilidade na web do centro.

 

  • Crear e manter actualizados espazos de difusión da información da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado na biblioteca, no taboleiro do EDLG e no taboleiro e/ou pantalla do centro que servan de antena para canalizar actividades, informacións e reunións do alumnado.

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Selección das novas En cada grupo haberá un equipo que seleccione as novas e a información de maior interese para a comunidade educativa 30 10
2 Redacción das novas En cada grupo haberá un equipo que redacte e presente as novas e a información seleccionadas previamente 30 10
3 Difusión das novas En cada grupo haberá un equipo que elabore cartelaría e contribúa a creación do espazo dixital do programa. 30 10
4 Presentación sobre o encontro con outros centros, co Concello e coa Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado Participación de todos os alumnos en encontros coa DXXPV e co Concello 10 5

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Definición de proxectos
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA1.1 - Recoñecer a importancia da temática do proxecto que se pretende abordar.
CA1.2 - Identificar e determinar os recursos e materiais necesarios para a realización do proxecto.
CA1.3 - Identificar, seleccionar e analizar a información que se precisa.
CA1.4 - Realizar a secuencia e a temporización das actuacións necesarias para a execución do proxecto.
CA1.5 - Prever as incidencias que se poidan producir no desenvolvemento das actuacións do proxecto e propoñer posibles solucións a estas.
Contidos
C1.1 - Procura e selección de información relacionada cos proxectos.
C1.2 - Planificación: secuenciación e temporización.
Bloque B2. Execución de proxectos
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA2.1 - Executar as actuacións asociadas coa secuencia e coa temporización prevista
CA2.2 - Aplicar os coñecementos axeitados e mobilizar as competencias cos niveis de calidade requiridos.
CA2.3 - Empregar, de ser o caso, os recursos e materiais previstos para a execución das actuacións.
CA2.4 - Resolver, dentro do seu nivel de autonomía, ou comunicar as incidencias xurdidas durante a execución das actuacións.
CA2.5 - Valorar os resultados logrados ao termo da execución do proxecto.
Contidos
C2.1 - Execución de proxectos: dinámicas e roles.
Bloque B3. Presentación de proxectos
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
CA3.1 - Presentar o proxecto realizado e, de ser o caso, os produtos finais obtidos.
CA3.2 - Empregar unha linguaxe verbal con corrección e claridade, para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
CA3.3 - Empregar unha linguaxe corporal e a presenza escénica como códigos comunicativos para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
CA3.4 - Potenciar as emocións positivas na exposición e controlar, de ser o caso, a conduta asociada ás emocións negativas.
CA3.5 - Empregar recursos dixitais, audiovisuais ou plásticos como apoio na presentación do proxecto.
Contidos
C3.1 - Presentación de proxectos: a expresión verbal e corporal; control das emocións e da conduta.
C3.2 - Uso de recursos dixitais, audiovisuais ou plásticos de apoio á comunicación para a presentación do proxecto.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Selección das novas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Recoñecer a importancia da temática do proxecto que se pretende abordar.
Táboa de indicadores
Recompilar e difundir a información da páxina http://www.xuventude.net, que consideremos de maior interese para o alumnado nun espazo dixital creado polos equipos de correspondentes ao que se poderá acceder a través da páxina web do centro. 10
CA1.2 Identificar e determinar os recursos e materiais necesarios para a realización do proxecto.
Táboa de indicadores
Crear e manter actualizados espazos de difusión da información da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado na biblioteca, no taboleiro do EDLG e no taboleiro e/ou pantalla do centro que servan de antena para canalizar actividades, informacións e reunións do alumnado. 10
CA1.3 Identificar, seleccionar e analizar a información que se precisa.
Táboa de indicadores
Identificar, seleccionar e analizar a información necesaria para a realización do proxecto. 10
CA1.4 Realizar a secuencia e a temporización das actuacións necesarias para a execución do proxecto.
Táboa de indicadores
Temporalizar as distintas fases do proxecto. 10
CA1.5 Prever as incidencias que se poidan producir no desenvolvemento das actuacións do proxecto e propoñer posibles solucións a estas.
Táboa de indicadores
Solventar incidencias que poidan xurdir. 10
CA3.1 Presentar o proxecto realizado e, de ser o caso, os produtos finais obtidos.
Táboa de indicadores
Crear e manter actualizados espazos de difusión da información da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado na biblioteca, no taboleiro do EDLG e no taboleiro e/ou pantalla do centro que servan de antena para canalizar actividades, informacións e reunións do alumnado 10
CA3.2 Empregar unha linguaxe verbal con corrección e claridade, para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
difundir a información da páxina http://www.xuventude.net, que consideremos de maior interese para o alumnado nun espazo dixital creado polos equipos de correspondentes ao que se poderá acceder a través da páxina web do centro. 10
CA3.3 Empregar unha linguaxe corporal e a presenza escénica como códigos comunicativos para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
Formar na xestión e tratamento da información, potenciando a capacidade crítica e a asunción de responsabilidades entre o alumnado participante. 10
CA3.4 Potenciar as emocións positivas na exposición e controlar, de ser o caso, a conduta asociada ás emocións negativas.
Táboa de indicadores
Contribuír ao intercambio de boas prácticas educativas posto que se trata dunha actividade aberta ao resto da comunidade educativa e que podemos compartir con outros centros dándolle visibilidade na web do centro 10
CA3.5 Empregar recursos dixitais, audiovisuais ou plásticos como apoio na presentación do proxecto.
Táboa de indicadores
Crear e manter actualizados espazos de difusión da información da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado na biblioteca, no taboleiro do EDLG e no taboleiro e/ou pantalla do centro que servan de antena para canalizar actividades, informacións e reunións do alumnado. 10

2 Redacción das novas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Executar as actuacións asociadas coa secuencia e coa temporización prevista
Táboa de indicadores
Executar as actuacións planificadas. 20
CA2.2 Aplicar os coñecementos axeitados e mobilizar as competencias cos niveis de calidade requiridos.
Táboa de indicadores
Aplicar os coñecementos axeitados. 20
CA2.3 Empregar, de ser o caso, os recursos e materiais previstos para a execución das actuacións.
Táboa de indicadores
Empregar recursos e materiais necesarios. 20
CA2.4 Resolver, dentro do seu nivel de autonomía, ou comunicar as incidencias xurdidas durante a execución das actuacións.
Táboa de indicadores
Resolver as incidencias xurdidas. 20
CA2.5 Valorar os resultados logrados ao termo da execución do proxecto.
Táboa de indicadores
Valorar os resultados logrados. 20

3 Difusión das novas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Presentar o proxecto realizado e, de ser o caso, os produtos finais obtidos.
Táboa de indicadores
Difundir a información da páxina http://www.xuventude.net, que consideremos de maior interese para o alumnado nun espazo dixital creado polos equipos de correspondentes ao que se poderá acceder a través da páxina web do centro. 40
CA3.2 Empregar unha linguaxe verbal con corrección e claridade, para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
Empregar unha linguaxe verbal con corrección e claridade. 30
CA3.3 Empregar unha linguaxe corporal e a presenza escénica como códigos comunicativos para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
Empregar unha linguaxe corporal e a presenza axeitadas. 10
CA3.4 Potenciar as emocións positivas na exposición e controlar, de ser o caso, a conduta asociada ás emocións negativas.
Táboa de indicadores
Potenciar as emocións positivas na exposición. 10
CA3.5 Empregar recursos dixitais, audiovisuais ou plásticos como apoio na presentación do proxecto.
Táboa de indicadores
Empregar recursos dixitais na presentación do proxecto. 10

4 Presentación sobre o encontro con outros centros, co Concello e coa Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Presentar o proxecto realizado e, de ser o caso, os produtos finais obtidos.
Táboa de indicadores
Crear e manter actualizados espazos de difusión da información da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado na biblioteca, no taboleiro do EDLG e no taboleiro e/ou pantalla do centro que servan de antena para canalizar actividades, informacións e reunións do alumnado. 30
CA3.2 Empregar unha linguaxe verbal con corrección e claridade, para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
Formar na xestión e tratamento da información, potenciando a capacidade crítica e a asunción de responsabilidades entre o alumnado participante. 10
CA3.3 Empregar unha linguaxe corporal e a presenza escénica como códigos comunicativos para enxalzar a expresividade e eficacia do discurso.
Táboa de indicadores
Contribuír ao intercambio de boas prácticas educativas posto que se trata dunha actividade aberta ao resto da comunidade educativa e que podemos compartir con outros centros dándolle visibilidade na web do centro. 20
CA3.4 Potenciar as emocións positivas na exposición e controlar, de ser o caso, a conduta asociada ás emocións negativas.
Táboa de indicadores
Fomentar unha educación responsable que favoreza a maduración persoal e as relacións entre iguais, ao permitirlles formarse e sentirse responsables de informar aos seus compañeiros. 20
CA3.5 Empregar recursos dixitais, audiovisuais ou plásticos como apoio na presentación do proxecto.
Táboa de indicadores
Formar na xestión e tratamento da información, potenciando a capacidade crítica e a asunción de responsabilidades entre o alumnado participante. 20

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


A proposta educativa será realizada en grupos de traballo cooperativo, nos cales cada alumna ou alumno adopta un rol concreto e asume tarefas individuais que integrarán o resultado final do proxecto.


Empregaremos unha metodoloxía activa, cooperativa e interdisplinar. Activa porque os participantes construirán a súa propia aprendizaxe ao interactuar cos materiais da http://www.xuventude.net, espertando o seu interese pola investigación cando seleccionan a información e implicándoos na súa difusión. Cooperativa porque organizaremos o traballo en grupos mixtos e heterexéneos, dado que existen diferenzas de nivel entre o alumnado, que tomarán as súas decisións e asumirán as diferentes funcións necesarias para o desenvolvemento do proxecto. A interdisciplinariedade vén dada polas diferentes actividades que se lle propoñen ao alumnado desde Xuventude. A oferta conta con propostas de voluntariado, bolsas de estudos, certames literarios, matemáticos, científicos, artísticos... permitíndonos  entroncar  a proposta coas titorías e con diferentes departamentos e contrubuíndo ao desenvolvemento, entre outras, das seguintes competencias clave: 

 

  •     Competencia en comunicación lingüística
  •     Competencia dixitais
  •     Competencias sociais e cívicas
  •     Competencia en sentido de iniciativa e espírito emprendedor
  •     Competencia en conciencia e expresións culturais

 

Para minimizar as diferenzas de nivel do alumnado, e para paliar as súas carencias na  miña práctica docente, seguirei os principios fundamentados no Deseño Universal para a Aprendizaxe (DUA) que ten en conta os diferentes ritmos e estilos do alumnado á hora de aprender. Así, o feito de utilizar resursos dixitais é unha forma de facilitar o acceso á información e á aprendizaxe de diferentes formas: visual, auditiva... necesarios nun estilo de ensino personalizado.


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Ordenadores
Información recibida da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado
Novas do centro recollidas no EDLG, na biblioteca e en Vicedirección
Información e encontros co OMIX

Na web (xuventude.xunta.es), no apartado de Correspondentes Xuvenís, estarán colgados todos os materiais que nos permitirán desenvolver o programa: información relacionada con convocatorias, concursos, saídas extraescolares, novidades literarias e toda a información de interese para o resto de correspondentes. Nas canles de comunicación dos departamentos de cultura e/ou xuventude dos concellos e deputacións galegos publícase información susceptible de ser traballada e difundida polos correspondentes.

 

A maioría das sesións serán levadas a cabo na aula de informática onde os grupos traballarán as distintas fases de desenvolvemento do proxecto.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


Ao inicio de curso, nas primeiras sesións, realizarase unha proba inicial baseada en competencias clave. O seu obxectivo é facilitar información sobre distintos aspectos do alumnado, tales como posibles dificultades de aprendizaxe ou capacidades por riba da media do grupo. A dita información servirá para programar as adaptacións precisas, así como para a elaboración das actividades de reforzo e de ampliación no caso de ser necesarias. Os resultados da dita proba daranse a coñecer durante unha reunión establecida polo centro ao inicio do curso e na que se atopará a totalidade da xunta avaliadora. En función dos resultados obtidos, e sempre coa intervención do departamento de orientación levaranse a cabo as medidas de atención pertinentes.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 30.0 30.0 30.0 10.0 100.0
Proba escrita 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
Táboa de indicadores 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0

O seguimento e avaliación do plan de traballo incluirá a práctica docente e as aprendizaxes do alumnado:

 

Práctica docente: a autoavaliación do docente, incluíndo  os seguintes indicadores:  


    1. Consecución da tarea/produto final.
    2. Adecuación da temporalización.
    3. Actividades traballadas.
    4. Adquisición de competencias.

 

Alumnado: potenciaremos a autoavaliación e a coavaliación contribuíndo a desenvolver a capacidade do alumno para facerse responsable da súa propia aprendizaxe e entroncando así coa aprendizaxe ao longo da vida promovida no ODS 4. Educación de calidade da Axenda 2030.

 

Empregaremos así instrumentos de avaliación como os seguintes:

 

1. Escala de actitudes 
2. Cuestionarios en liña que permitan recoller o nivel de implicación e a evolución dos participantes.
3. Listaxes de cotexo 
4. Escalas de observación 
5. Rúbricas 
6. Dianas de aprendizaxe creadas con Google Forms

 

Nestes instrumentos avaliaranse aspectos de traballo cooperativo, desempeño de rol concreto, realización de tarefas individuais, presentación, orde...

 

A nota da avaliación final vén dada pola seguinte fórmula:

 

NOTA AVALIACIÓN FINAL: NOTA 1ª avaliación x 0.33 + NOTA 2ª avaliación x 0.33+ NOTA  3ª avaliación x 0.33

 

O resultado dos cálculos redondearase cara a unidade seguinte, sempre e cando a cifra que ocupa a posición da décima sexa cinco ou maior que cinco.

No caso de que un alumna/o non realice as tarefas asignadas ou non coopere adecuadamente no grupo de traballo dificultando o desenvolvemento do proxecto, terá que realizar unha proba escrita, a cal constará de distintas preguntas test de resposta única sobre diferentes aspectos traballados neste proxecto.

 

A nota de dita proba representará a nota da avaliación parcial correspondente.

 

De igual xeito, no caso de que unha alumna/o teña dúas avaliacións suspensas, deberá realizar unha proba escrita final, con preguntas test de resposta única sobre diferentes aspectos traballados neste proxecto.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Ao alumnado que durante este curso académico esté en terceiro ou cuarto da ESO con esta materia pendente, se lle exixirá o mesmo grao mínimo de consecución dos criterios de avaliación que ao alumnado que cursa a materia por primeira vez. 

 

Este alumnado, deberá facer e entregar un proxecto de temática libre. De este modo:

 

  • Na primeira avaliación entregará un dossier coa planificación e escolla de información do proxecto.
  • Na segunda avaliación amosará as distintas fases de execución do proxecto.
  • Na terceira avaliación presentará o proxecto final. 

 

Como instrumentos de avaliación, empregaranse distintas listas de cotexo e rúbricas asociadas aos anteriores procedementos. Nestas rúbricas avaliaranse aspectos como a realización de tarefas encomendadas, presentación, orde, produto finais, claridade expositiva...

 

A nota da avaliación ordinaria en xuño virá dada pola media aritmética das notas das avaliacións parciais.


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Tal e como se recolle no artigo 3 da ORDE do 8 de setembro de 2021 pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia en que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, enténdese por atención á diversidade "o conxunto de medidas e accións que teñen como finalidade adecuar a resposta educativa ás diferentes características e necesidades, ritmos e preferencias de aprendizaxe, motivacións, intereses e situacións sociais e culturais de todo o alumnado".

 

Polo tanto, a nosa PD ten que darlle unha resposta adaptando a actuación docentes ás diferentes necesidades do alumnado. Para elo, teremos en conta os diferentes ritmos, estilos e capacidades de aprendizaxe, así como as múltiples motivacións e intereses seguindo os principios de normalizacion e inclusións, garantía de igualdade oportunidades entre o alumnado.  Así para minimizar as diferenzas de nivel do alumnado, e para paliar as súas carencias na miña práctica docente, seguirei os principios fundamentados no Deseño Universal para a Aprendizaxe (DUA) que ten en conta os diferentes ritmos e estilos dos alumnos e alumnas á hora de aprender.

 

As adaptacións que realizaremos non só ordinarias, tal e como aparecen no artigo 8 do D229/2011, polo que mantemos os elementos prescriptibles do currículo para todo o alumnado, sendo a metodoloxía o elemento clave a través da que se dará resposta ás diversas necesidades do noso alumnado. Por elo, e tal e como indicamos no apartado 4 desta PD, as nosas clases serán activas, propoñendo actividades de reforzo e ampliación, así como o uso de diferentes recursos que nos garantan a mellor resposta deses diferentes ritmos e aprendizaxes. Só no caso de ser necesario, valoraríanse as medidas, extraordinarias, tal e como se estipula no artigo 9 do citado decreto, seguindo os principios como o de normalización e inclusión.

 

Dentro do noso alumnado, podemos contar con casos de Trastorno por déficit de atención e hiperactividade (TDAH) e con casos de Dislexia. Ambos presentan, Necesidades Específicas de Apoio Educativo (NEAE) que tal e como recolle o artigo 6 da ORDE do 8 de setembro de 2021, pola que se desenvolve o D229/2011, é aquel alumnado "que require unha atención educativa diferente á ordinaria, por presentaren necesidadeseducativas especiais, por atraso madurativo, por trastornos do desenvolvemento da linguaxe e da comunicación, por trastornos de atención ou de aprendizaxe, por descoñecemento grave da lingua de aprendizaxe, por se atoparen en situación de vulnerabilidade socioeducativa, polas súas altas capacidades intelectuais, por se teren incorporado tarde ao sistema educativo ou por condicións persoais ou de historia escolar".

 

En todo momento, as accións que levemos a cabo estarán en coordinación co D.O, enmarcadas no Plan Xeral de Atención á Diversidade do noso centro educativo, así como no Plan de Acción Titorial.

 

Para os alumnos/as con necesidades específicas de apoio educativo serán deseñadas de xeito específico de modo que se facilite o desempeño do seu rol no proxecto. Do mesmo modo, prestaráselle unha maior atención na aula e nas acividades fóra da aula, estando pendentes en todo momento do seu desempeño así como da consecución das súas tarefas individuais. Todo isto sen prexuízo de que a medida que avance o curso poida detectarse a necesidade deste tipo de actividades individualizadas noutros alumnos/as establecéndose, de ser o caso, os necesarios reforzos educativos.

 

Por outra banda, tamén están previstas actividades de ampliación para aquel alumnado que presente un maior ritmo de aprendizaxe. Tratarase de actividades motivadoras, que en todo caso vaian máis aló dos xa afianzados mínimos da materia e que supoñan un maior desafío na busca de información, así como a interrelación dos diferentes contidos.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4
1 Comprensión da Lectura
2 Expresión Oral e Escrita
3 Comunicación Audiovisual
4 Competencia Dixital
5 Emprendemento social e empresarial
6 Fomento do espírito crítico e científico
7 Educación emocional e en valores
8 Igualdade de xénero
9 Creatividade

No deseño de actividades á hora de traballar en grupo:

 

- Fomentaranse de maneira transversal a igualdade entre mulleres e homes, a educación para a saúde, incluída a afectivo-sexual, a formación estética, a educación para a sustentabilidade e o consumo responsable, o respecto mutuo e a cooperación entre iguais.

 

- Promoverase a aprendizaxe da prevención e da resolución pacífica de conflitos en todos os ámbitos da vida persoal, familiar e social, así como dos valores que sustentan a liberdade, a xustiza, a igualdade, o pluralismo político, a paz, a democracia, o respecto polos dereitos humanos e o rexeitamento da violencia terrorista, a pluralidade, o respecto polo Estado de dereito, o respecto e a consideración polas vítimas do terrorismo, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia.

 

- Evitaranse os comportamentos, os estereotipos e os contidos sexistas, así como os que supoñan discriminación por razón da orientación sexual ou da identidade de xénero.

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Participación na semana interculturalidade que se celebrará no centro como correspondentes da actividade Difusión informativa do proxecto.
Encontro da DXXPV co alumnado e profesorado participantes unha sesión de formación e acompañamento en cada trimestre. Sesión de formación e acompañamento en cada trimestre
Encontros provinciais organizados pola DXXPV no segundo trimestre Formación do alumnado nas destrezas que se aplican neste programa
Posibilidade de participar nunha fin de semana de convivencia nun albergue xuvenil dependente da Xunta Formación en materia de ferramentas dixitais e difusión de información e con actividades lúdicas.

A DXXPV manterá co alumnado e profesorado participantes unha sesión de formación e acompañamento en cada trimestre. As datas destas sesións serán acordadas cos centros a principio de curso e celebraranse en cada instituto. O obxectivo é que o alumando e profesorado participantes teñan un seguimento por parte da DXXPV e recollan propostas e consellos de como traballar e difundir a información, así como trasladen á DXXPV as suxestións e ideas que teñan a ben.

 

Para formar o alumnado nas destrezas que se aplican neste programa, a DXXPV organizará encontros provinciais no segundo trimestre. Servirán para recibiren formación nas materias que se poñen en xogo no programa, así como para facer valoración do traballo feito nos meses pasados e na proxección que se faga do que reste de curso.

 

Todos os anos a DXXPV organiza un encontro de correspondentes xuvenís a final de curso. Adoita consistir nunha fin de semana de convivencia nun albergue xuvenil dependente da Xunta, con formacións en materia de ferramentas dixitais e difusión de información e con actividades lúdicas.

 

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Adecuación do nivel de dificultade ás necesidades do alumnado.
Metodoloxía empregada Participación activa de todo o alumnado.
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Adecuación á temporalización das unidades didácticas.
Clima de traballo na aula Apoio e implicación por parte das familias no traballo do alumnado.
Medidas de atención á diversidade Toma de medidas de atención á diversidade para atender ao alumnado con NEAE no deseño das actividades.
Metodoloxía empregada Utilización de distintas estratexias metodolóxicas en función das unidades didácticas.
Outros Utilización dos distintos instrumentos de avaliación.
Medidas de atención á diversidade Eficacia dos programas de apoio, reforzo, recuperación, ampliación.

O seguimento e avaliación do plan de traballo incluirá a práctica docente e as aprendizaxes do alumnado:

Práctica docente: a autoavaliación do docente, incluíndo  os seguintes indicadores:  


    1. Consecución da tarea/produto final.
    2. Adecuación da temporalización.
    3. Actividades traballadas.
    4. Adquisición de competencias.

 

Alumnado: potenciaremos a autoavaliación e a coavaliación contribuíndo a desenvolver a capacidade do alumno para facerse responsable da súa propia aprendizaxe e entroncando así coa aprendizaxe ao longo da vida promovida  no ODS 4. Educación de calidade da Axenda 2030. Empregaremos así instrumentos de avaliación como os seguintes:

 

1. Escala de actitudes 
2. Cuestionarios en liña que permitan recoller o nivel de implicación e a evolución dos participantes.
3. Listaxes de cotexo 
4. Escalas de observación 
5. Rúbricas 
6. Dianas de aprendizaxe creadas con Google Forms

 

Nestes instrumentos avaliaranse aspectos de traballo cooperativo, desempeño de rol concreto, realización de tarefas individuais, presentación, orde...

 

A persoa docente realizará unha avaliación do proceso de ensino e da súa propia práctica docente, polo menos, unha vez ao mes. Deixarase constancia da dita avaliación así como das posibles modificacións ou propostas de mellora nas correspondentes actas mensuais de departamento.

 

Xunto co anterior, de ser posible, farase unha avaliación trimestral dos indicadores de logro sinalados, de cara a ter unha información concreta e fiable sobre o proceso do ensino e a practica docente. Empregaranse diferentes instrumentos de avaliación (listas de control, actas de avaliación...) e os resultados obtidos se incluirán, no seu caso, nas correspondentes actas de departamento.

 

De cara a reflectir a comunicación realizada da información, será suficiente con que o profesorado titor así o faga constar nas correspondentes actas de departamento en cada unha das actas posteriores ás da xunta de avaliación parcial; neste centro a comunicación da información será, polo xeral, a través dunha pequena xuntanza, podendo ampliarse esta a través de comunicación electrónica.

 


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


O seguimento da programación didáctica levarase a cabo a través da aplicación Proens, cando menos, unha vez ao mes. Cómpre destacar a importancia da valoración dos datos recollidos na programación de aula de cara a comprobar o desenvolvemento da actividade lectiva (esta ferramenta permítenos comprobar se o programado inicialmente se desenvolveu sen dificultade ou hai que realizar algunha modificación).

 

Este procedemento terá en conta os seguintes puntos:

 

1. Analizarase regularmente a adecuación da programación didáctica a cada grupo, formulando propostas de mellora e realizando os axustes necesarios sempre que sexa preciso. Terase en conta, cando menos, informar sobre o seguinte:

 

  • Reunións trimestrais do equipo docente da coordinación de ciclo.
  • Unidades didácticas: datas de inicio e fin, número de sesións previstas e realizadas.
  • Propostas xerais de mellora e outras observacións.

 

2. Analizaranse as dificultades atopadas no alumnado. Valorarase se os resultados son positivos (continuarase na mesma liña de traballo) ou negativos (realizaranse propostas de mellora).

 

3. Realizaranse propostas de mellora. Revisaranse as necesidades de atención educativa (apoio, reforzo, adaptación curricular etc.) tomando como referencia a información obtida de aplicar indicadores como:

 

  • O ofrecemento ao alumnado, de forma individualizada, das explicacións que precise.
  • A elaboración das actividades atendendo ás dificultades observadas.
  •  A proposta de probas de avaliación de distinta dificultade.
  • O comentario co alumnado dos erros máis significativos dos traballos realizados.

 

A información que se obteña incluirase na memoria final da área, con especial relevancia nas posibles propostas de mellora para levar a cabo no seguinte curso académico. As ditas propostas de mellora reorientarán e modificarán a nova programación, se é o caso, e mesmo poderán poñerse en práctica aquelas propostas de mellora identificadas durante o seguimento  susceptibles de aplicación no curso actual.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver