Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Esta programación didáctica está pensada para a materia de Matemáticas do 1º curso da ESO. Para a súa elaboración tívose como referencia o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

 

A contorna no que se atopa o IES Xoan Montes de Lugo e claramente urbán e recibe de forma continua novo alumnado immigrante o longo do curso. As instalacións do centro serán útiles para o desenvolvemento do proceso de ensino-aprendizaxe,

 

No 1º curso da ESO deste centro educativo hai 3 grupos compostos, a día de hoxe, por 69 alumnas e alumnos.

 

 

Tanto as características e contorna do centro como as características do alumnado se tiveron en conta á hora de crear os principios metodolóxicos.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotiá e propios das matemáticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucións.
OBX2 Analizar as solucións dun problema usando diferentes técnicas e ferramentas e avaliando as respostas obtidas para verificar a súa validez e idoneidade desde un punto de vista matemático e a súa repercusión global.
OBX3 Formular e comprobar conxecturas sinxelas ou expor problemas de forma autónoma, recoñecendo o valor do razoamento e a argumentación para xerar novos coñecementos.
OBX4 Utilizar os principios do pensamento computacional organizando datos, descompoñendo en partes, recoñecendo patróns, interpretando, modificando e creando algoritmos para modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz.
OBX5 Recoñecer e utilizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos interconectando conceptos e procedementos para desenvolver unha visión das matemáticas como un todo integrado.
OBX6 Identificar as matemáticas implicadas noutras materias e en situacións reais susceptibles de ser abordadas en termos matemáticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situacións diversas.
OBX7 Representar, de forma individual e colectiva, conceptos, procedementos, información e resultados matemáticos usando diferentes tecnoloxías, para visualizar ideas e estruturar procesos matemáticos.
OBX8 Comunicar de forma individual e colectiva conceptos, procedementos e argumentos matemáticos usando unha linguaxe oral, escrita ou gráfica e utilizando a terminoloxía matemática apropiada, para lles dar significado e coherencia ás ideas matemáticas.
OBX9 Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emocións, poñendo en práctica estratexias de aceptación do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adaptándose ante situacións de incerteza para mellorar a perseveranza na consecución de obxec
OBX10 Desenvolver destrezas sociais recoñecendo e respectando as emocións e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heteroxéneos con roles asignados para construír unha identidade positiva como estudante de matem
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Números naturais e potencias Esta unidade traballa as operacións con números naturais respectando a xerarquía, as potencias e as súas propiedades e problemas que se resolven mediante o uso de números naturais e potencias. 8 12
2 Divisibilidade Os criterios de divisibilidade, a descomposición de números naturais e a obtención do MCM e do MCD, así como tamén a súa aplicación en problemas contextualizados son obxecto desta unidade didáctica. 8 11
3 Números enteiros O desenvolvemento desta unidade está orientado ao traballo das operacións con números enteiros respectando a xerarquía de operacións e problemas contextualizados que se resolven mediante o uso de números enteiros. 8 12
4 Fraccións Nesta unidade trabállanse as operacións con fraccións respectando a xerarquía de operacións e problemas contextualizados que se resolven mediante o uso de fraccións. 8 12
5 Decimais Esta unidade está adicada ás operacións con números decimais respectando a xerarquía de operacións e á resolución de problemas contextualizados que se resolven mediante o uso de números decimais. 8 11
6 Proporcionalidade Os conceptos de razón e proporción, as magnitudes directamente proporcionais e o uso de procentaxes na resolución de problemas son os contidos traballados nesta unidade. 8 12
7 Álxebra e ecuacións O desenvolvemento desta unidade está orientado á introducción na álxebra e na resolución de ecuacións así como tamén a resolución de problemas alxébricos contextualizados. 8 12
8 Unidades de medida. Sistema métrico decimal Nesta unidade trabállase os concepto de magnitude e as súas diferentes unidades de medida e uso destas, de xeito apropiado, na resolución de problemas. 8 12
9 Figuras planas Esta unidade dedícase ao estudo das figuras xeométricas planas e dos seus elementos característicos. 8 11
10 Perímetros e áreas O uso das formulas de perímetros e áreas, a súa deducción e a aplicación en problemas contextualizados son o obxecto desta unidade. 8 12
11 Funcións. Táboas e gráficas O desenvolvemento desta unidade está orientado ao traballo das coordenadas cartesianas e ao uso das funcións e das súa representacións para obter información relevante. 8 12
12 Estatística Nesta unidade trabállanse os conceptos estatísticos fundamentais, as representacións gráficas e a análise e interpretación de táboas e gráficos en contextos da vida real. 8 10
13 Matemáticas para a vida en sociedade Trátase dunha unidade transversal que reune os criteiros de avaliación e contidos aocidos ao sentido sociafectivo e que se traballarán ao longo de todo o curso. 4 1

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Sentido numérico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
CA1.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
CA1.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA1.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Contidos
C1.1 - Cálculo.
C1.1.1 - Utilización do cálculo para resolver problemas da vida cotiá adaptando a estratexia e o tipo de cálculo ao tamaño dos números.
C1.2 - Cantidade.
C1.2.1 - Identificación, comprensión e representación de cantidades con números enteiros.
C1.2.2 - Expresión de cantidades mediante números enteiros, fraccións, decimais e raíces cadradas exactas en contextos da vida cotiá coa precisión requirida.
C1.2.3 - Recoñecemento e aplicación de diferentes formas de representación de números naturais e enteiros, incluída a recta numérica.
C1.2.4 - Resolución de problemas en diferentes contextos, seleccionando a representación máis adecuada dunha mesma cantidade (natural, enteiro, decimal ou fracción).
C1.3 - Sentido das operacións.
C1.3.1 - Aplicación de estratexias de cálculo mental para resolver operacións con números naturais, fraccións e decimais.
C1.3.2 - Identificación e aplicación das operacións con números enteiros, fraccionarios ou decimais útiles para resolver situacións contextualizadas.
C1.3.3 - Resolución de problemas contextualizados con operacións combinadas de números naturais, enteiros, fraccionarios e decimais, tendo en conta a xerarquía e aplicando as propiedades adecuadas para realizar os cálculos de maneira eficiente.
C1.4 - Relacións.
C1.4.1 - Utilización de factores, múltiplos e divisores. Factorización en números primos para resolver problemas, mediante estratexias e ferramentas diversas, incluído o uso da calculadora.
C1.4.2 - Comparación e ordenación de fraccións, decimais e porcentaxes de maneira eficiente.
C1.5 - Razoamento proporcional.
C1.5.1 - Comprensión e representación de razóns e proporcións en relacións cuantitativas.
C1.5.2 - Recoñecemento de magnitudes directamente proporcionais. Cálculo e significado da constante de proporcionalidade directa.
C1.5.3 - Comprensión e utilización de porcentaxes na resolución de problemas.
Bloque B2. Sentido da medida
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA2.1 - Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
CA2.2 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA2.3 - Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
CA2.4 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
CA2.5 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Contidos
C2.1 - Magnitude.
C2.1.1 - Recoñecemento das magnitudes e das súas diferentes unidades de medida. Uso dos factores de conversión.
C2.1.2 - Elección das unidades e operacións adecuadas en problemas que impliquen medida.
C2.1.3 - Estimación de medidas coa precisión adecuada a cada situación.
C2.2 - Medición.
C2.2.1 - Dedución, interpretación e aplicación das principais fórmulas para obter lonxitudes e áreas en formas planas.
Bloque B3. Sentido espacial
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA3.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
CA3.2 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA3.3 - Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
CA3.4 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
CA3.5 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA3.6 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
CA3.7 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Contidos
C3.1 - Figuras xeométricas de dúas e tres dimensións.
C3.1.1 - Descrición de figuras planas e dos seus elementos característicos: ángulos, rectas e puntos notables.
C3.1.2 - Clasificación das figuras xeométricas planas en función das súas propiedades ou características.
C3.1.3 - Construción de figuras xeométricas con ferramentas manipulativas e dixitais, como programas de xeometría dinámica, realidade aumentada etc.
C3.2 - Localización e sistemas de representación.
C3.2.1 - Localización e descrición de relacións espaciais: coordenadas cartesianas e outros sistemas de representación. Uso de ferramentas tecnolóxicas.
Bloque B4. Sentido alxébrico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA4.1 - Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.
CA4.2 - Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).
CA4.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
CA4.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
CA4.5 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA4.6 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA4.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
CA4.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Contidos
C4.1 - Modelo matemático.
C4.1.1 - Tradución de expresións da linguaxe cotiá que representan situacións reais á linguaxe alxébrica, e viceversa. Cálculo do valor numérico dunha expresión alxébrica.
C4.1.2 - Uso de modelos matemáticos para representar e comprender situacións da vida cotiá.
C4.1.3 - Dedución de conclusións razoables sobre unha situación da vida cotiá unha vez modelizada.
C4.2 - Variable.
C4.2.1 - Comprensión do concepto de variable. Variable dependente e independente.
C4.3 - Igualdade e desigualdade.
C4.3.1 - Uso da álxebra simbólica para representar relacións lineais en situacións da vida cotiá.
C4.3.2 - Identificación e aplicación da equivalencia de expresións alxébricas na resolución de problemas baseados en relacións lineais.
C4.3.3 - Procura de solucións de ecuacións lineais. Contextualización das devanditas solucións.
C4.3.4 - Uso da tecnoloxía para comprobar as solucións dunha ecuación.
C4.4 - Relacións e funcións.
C4.4.1 - Aplicación e comparación das diferentes formas de representación dunha relación lineal. Coordenadas cartesianas.
C4.4.2 - Identificación de funcións, lineais ou non lineais e comparación das súas propiedades a partir de táboas, gráficas ou expresións alxébricas.
C4.4.3 - Modelización das relacións lineais en distintas situacións da vida real.
C4.4.4 - Representación da recta a partir da súa ecuación en problemas contextualizados.
C4.4.5 - Uso da álxebra simbólica para a representación e a explicación de relacións matemáticas.
C4.4.6 - Dedución da información relevante dunha función mediante o uso de diferentes representacións simbólicas.
C4.5 - Pensamento computacional.
C4.5.1 - Xeneralización e transferencia de procesos de resolución de problemas a outras situacións.
C4.5.2 - Identificación de estratexias para a interpretación e a modificación de algoritmos.
C4.5.3 - Uso de calculadoras gráficas e software específico para a construción e interpretación de gráficas.
Bloque B5. Sentido estocástico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA5.1 - Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
CA5.2 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
CA5.3 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA5.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA5.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
CA5.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
CA5.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
CA5.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Contidos
C5.1 - Organización e análise de datos.
C5.1.1 - Concepto de poboación, mostra e individuo. Variables cualitativas e cuantitativas.
C5.1.2 - Recollida, organización e tratamento de datos de variables unidimensionais. Frecuencias.
C5.1.3 - Análise e interpretación de táboas e gráficos estatísticos de variables cualitativas e cuantitativas en contextos da vida real.
C5.1.4 - Elaboración das representacións gráficas máis adecuadas a cada caso para visualizar como se distribúen os datos, interpretalos e obter conclusións razoadas. Uso de procedementos manuais e tecnolóxicos (calculadora, folla de cálculo, programas informáticos
C5.1.5 - Medidas de centralización: interpretación e cálculo.
C5.1.6 - Uso da calculadora e outras ferramentas tecnolóxicas para o cálculo analítico das medidas de centralización, así como a súa interpretación en situacións da vida real.
Bloque B6. Sentido socioafectivo
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
Contidos
C6.1 - Crenzas, actitudes e emocións.
C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara á aprendizaxe das matemáticas.
C6.1.2 - Recoñecemento das emocións que interveñen na aprendizaxe, como a autoconciencia e a autorregulación.
C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisións.
C6.2.1 - Técnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e construír coñecemento matemático.
C6.2.2 - Condutas empáticas e estratexias de xestión de conflitos.
C6.3 - Inclusión, respecto e diversidade.
C6.3.1 - Promoción de actitudes inclusivas e aceptación da diversidade presente na aula e na sociedade.
C6.3.2 - Recoñecemento da contribución das matemáticas ao desenvolvemento dos distintos ámbitos do coñecemento humano desde unha perspectiva de xénero.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Números naturais e potencias
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de |N e as súas operacións (+, -, x, /, ^ e/ou raíces exactas sinxelas) organizando os datos dados e describindo a xerarquía correcta para a súa resolución. 40
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de operacións combinadas de |N aplicando a xerarquía de operacións e utilizando a estratexia máis adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora). 60

2 Divisibilidade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas sinxelos de divisibilidade organizando os datos dados e describindo os pasos para a súa resolución. 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de divisibilidade utilizando a factorización en primos e aplicando a estratexia máis adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora) cos pasos axeitados. 40
CA1.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Expón variantes dun problema dado da vida cotiá en cuxa resolución se utilice a factorización en números primos modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións. 30

3 Números enteiros
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de números enteiros e as súas operacións (+, -, x, /) organizando os datos dados e representando a información de modo que permita atopar estratexias para a súa resolución. 40
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de operacións combinadas de Z aplicando a xerarquía de operacións e utilizando a estratexia máis adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora). 60

4 Fraccións
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de operacións elementais (suma, resta, producto ou cociente) e ordenación de fraccións organizando os datos dados e representando a información para facilitar a súa resolución. 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de fraccións e as súas operacións elementais aplicando a xerarquía de operacións e usando a estratexia adecuada segundo o tamaño dos números(mental, lapis e papel ou calculadora) 40
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando fraccións comunicando correctamente o proceso matemático inherente. 30

5 Decimais
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas nos que realiza operacións elementais (+, -, x, /) e ordenación de números decimais organizando os datos dados e representando a información para facilitar a súa resolución. 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de números decimais e operacións elementais aplicando a xerarquía de operacións e utilizando a estratexia adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora) 40
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando os números decimais e as súas operacións comunicando correctamente o proceso matemático inherente. 30

6 Proporcionalidade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas sinxelos de proporcionalidade recoñecendo magnitudes directamente proporcionais e elaborando representacións de razóns e proporcións en relacións cuantitativas. 25
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas sinxelos de proporcionalidade directa calculando a constante de proporcionalidade e aplicando a extratexia apropiada (razón de proporcionalidade ou porcentaxes). 35
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando proporcións ou porcentaxes comunicando correctamente o proceso. 25
CA1.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias (tecnoloxía), recoñecendo a achega da proporcionalidade ao progreso da humanidade. 15

7 Álxebra e ecuacións
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA4.1 Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.
Proba escrita
Comproba sen resolver a corrección das solucións dunha ecuación lineal. 10
CA4.2 Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).
Proba escrita
Comprobar a validez das solucións de ecuacións lineais segundo o contexto do problema. Fai unha análise crítica da solución desde distintas perspectivas. 10
CA4.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Busca a partir dunha relación entre dúas variables dadas (variable dependente e independente), variables novas que garden a mesma relación. 10
CA4.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Realiza correctamente as operacións elementais con polinomios. 30
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Calcula a expresión alxébrica dunha ecuación lineal a partir dun enunciado. Resólvea e interpreta o resultado obtido. 30
CA4.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Proba escrita
Identifica e traduce a linguaxe alxébrica (expresións alxébricas ou ecuacións) unha situación da vida real. 10

8 Unidades de medida. Sistema métrico decimal
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
Proba escrita
Identifica as magnitudes en cada situación e relacionaas coas súas unidades de medida. 30
CA2.2 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Emprega correctamente os factores de conversión para as operacións en problemas que impliquen medidas. 40
CA2.5 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Fai estimacións de medidas coa precisión adecuada. 30

9 Figuras planas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Constrúe figuras planas con lapis e papel, con ferramentas manipulativas e con ferramentas dixitais. 30
CA3.2 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Resolve problemas relacionados con distancias e ángulos de figuras planas. 40
CA3.3 Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
Proba escrita
Clasifica correctamente os tipos de figuras planas e identifica os seus elementos característicos (ángulos, rectas e puntos notables). 30

10 Perímetros e áreas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.2 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Interpreta e aplica as principais fórmulas para obter lonxitudes e áreas en formas planas. 30
CA2.3 Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
Proba escrita
Calcula perímetros e áreas de figuras a partir de perímetros e áreas doutras figuras dadas. 20
CA2.4 Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
Proba escrita
Emprega o teorema de Pitágoras para o cáculo de perímetros e de áreas. 30
CA3.7 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Constrúe diferentes figuras xeométricas con ferramentas dixitais para relacionar os seus perímetros e áreas. 20

11 Funcións. Táboas e gráficas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.4 Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
Proba escrita
Representa correctamente pares de coordenadas nun sistema de coordenadas e tamén calcula as coordenadas de puntos do plano. 20
CA3.5 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Fai predicións a partir da gráfica ou da ecuación dunha función lineal. 20
CA3.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Representa funcións doutras materias, como por exemplo a ecuación do movemento rectilíneo uniforme e interprétaa. 10
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Identifica as funcións lineais e non lineais. Estuda as propiedades relevantes das funcións a partir das táboas e gráficas. 20
CA4.6 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Modeliza as relacións lineais en situacións da vida real e representa a recta a partir da súa ecuación. 20
CA4.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
Proba escrita
Usa software específico para a construción de gráficas e como apoio para xustificar os razoamentos dun problema. 10

12 Estatística
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA5.1 Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
Proba escrita
Identifica e fai propostas de variables cualitativas e cuantitativas. Pón exemplos de poboación, mostra e individuo. 10
CA5.2 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Organiza os datos dados dunha variable unidimensional e constrúe a táboa de frecuencias. 20
CA5.3 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Interpreta e calcula correctamente as medidas de centralización. 20
CA5.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Interpreta a táboa de frecuencias dunha variable unidimensional e aplica conexións dos datos co mundo real. 10
CA5.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Resolve problemas de estatística con aplicación ás Ciencias Socias ou a Economía e analiza de forma crítica a achega da estatística a esas materias. 10
CA5.6 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Organiza os datos dados de forma gráfica. 10
CA5.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
Proba escrita
Elixe a representación gráfica adecuada para describir os datos dados. 10
CA5.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Proba escrita
Recoñece información estatística sinxela recollida en medios de comunicación e outros ámbitos. Emprega a linguaxe estatística con precisón e rigor. 10

13 Matemáticas para a vida en sociedade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
Táboa de indicadores
Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
Táboa de indicadores
Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
Táboa de indicadores
Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
Táboa de indicadores
Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
Táboa de indicadores
Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo. 20

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe son a base nas que se asenta a metodoloxía a seguir nesta proposta didáctica para que sexa activa e participativa. Utilizaránse distintas metodoloxías buscando a acción educativa máis axeitada en función do momento e contidos a tratar, e que ademais sirvan para atender os distintos ritmos de aprendizaxe. Tamén se intentará que a organización da aula sexa o máis axeitada para o desenvolvemento do traballo en equipo, sempre en coordinación co resto do profesorado.

PRINCIPIOS METODOLÓXICOS

Busca dunha aprendizaxe significativa: por distintos medios obteremos información das ideas previas que posúe o alumnado, para que partindo deste coñecementos, cada alumno poida enriquecer, modificar e reorganizar os seus esquemas cognitivos.

Busca dunha aprendizaxe funcional: é moi importante que o alumnado coñeza a utilizade dos contidos tratados. Para conseguilo, introduciranse os contidos a partir de situacións problemáticas que as/os mesmas/os alumnas/os aplicarán os coñecementos adquiridos á resolución de problemas.

Fomentarase a reflexión persoal sobre o proceso de aprendizaxe, de xeito que o alumnado poida valorar o seu progreso e corrixir os erros cometidos.

Promoverase a colaboración entre o alumnado, para que así sexan conscientes das vantaxes de intercambiar información, unir esforzos e do apoio mutuo.

MÉTODOS DE ENSINANZA

Os principios dos que falamos anteriormente sérvenos de base para o proceso de ensino, pero non describe de maneira precisa e concreta como ensinar, de que forma organizar a aula e ao alumnado, que métodos poñer en práctica... A continuación pasamos a detallar máis este aspecto presentando diferentes métodos para o ensino dos contidos propostos nesta programación didáctica.

A clase invertida

Nalgunhas partes da materia xa coñecidas propoñeráselles ás/aos alumnas/os que revisen na casa certos conceptos básicos e utilizarase a aula para resolver dúbidas e practicar eses conceptos.

Métodos expositivos

Fronte á mera transmisión de contidos (lección maxistral) buscarase a interacción co alumnado (lección comunicativa), buscando que se impliquen mediante intervencións espontáneas (ou provocadas pola persoa docente) de forma ordenada.

Métodos demostrativos

A diferencia deste tipo de métodos con respecto aos métodos expositivos radica en que a información se centra na explicación de exemplos prácticos que serven de modelo para a resolución de tarefas posteriores. En xeral, nas sesións introductorias dos diferentes contidos combinaránse métodos expositivos e métodos demostrativos.

Método titorial

A idea deste método é que o alumnado traballe de forma individual e acuda ao profesorado en busca de apoio e axuda para que o guíe. As diferentes formas de comunicación a través de internet, utilizando por exemplo a aula virtual do centro, facilita a interacción continua co alumnado. Deste xeito, pode achegar as súas dúbidas ao profesor e o profesor pode transmitir diferentes tarefas de reforzo e ampliación aos contidos traballados na aula.

Método interrogativo

As preguntas son a forma de aprendizaxe a través da cal se trata de implicar ao alumnado. Pode haber preguntas introdutorias que nos guíen no desenvolvemento dun contido ou preguntas concretas que aparezan nas diferentes situacións problemáticas propostas do tipo: Que ocorre se cambiamos estas condicións nun problema determinado? As preguntas son a guía da aprendizaxe e ir respondéndoas lévanos a traballar os contidos e a acadar os obxectivos da materia.

TIPOS DE ACTIVIDADES

As actividades son os medios nos que toman forma os principios metodolóxicos nos que se basea esta proposta didáctica e concretan os métodos didácticos. Temos varios tipos de actividades e tarefas, en función do momento no que se levan a cabo e da intención educativa que teñan.

Actividades iniciais

A súa finalidade é coñecer as ideas previas do alumnado e ser unha motivación de cara a aprendizaxe dos contidos que se van desenvolver a continuación.

Actividades de desenvolvemento

Son as tarefas que serven para traballar os novos contidos. Deben ser inicialmente máis estruturadas e guiadas para adquirir a base que permita realizar máis adiante actividades menos estruturadas e menos pautadas.

Actividades de reforzo e ampliación

Ante a realidade da existencia de diferentes ritmos de aprendizaxe e capacidades do alumnado faise necesario propoñer actividades de reforzo para traballar os contidos básicos e ademais débense propoñer actividades de ampliación para propoñer contidos relacionados coa unidade pero non pensados para todo o alumnado.

Actividades de avaliación

Calquera actividade pode ser avaliada aínda así, poden programarse actividades que especificamente teñan esa función avaliadora. Son, por tanto, actividades nas que se tratan os contidos e os criterios de avaliación que se queren valorar.


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Libro de texto: Anaya 1ºESO (ISBN: 978-84-143-0528-7)
Fichas de actividades de consolidación
Fichas de actividades de reforzo
Fichas de actividades de ampliación
Materiais manipulativos (para o traballo da xeometría, por exemplo)
Caderno da/o alumna/o
Dotación da aula (canón proxetor, pupitres, encerado,...). Non todas as aulas poseen pizarra dixital
Aula de informática
Software específico e aplicacións web (Google Form, Plickers, Geogebra) e calquera outro que sexa necesario no momento adecuado
Fichas de actividades de aula
Libros de lectura de literatura con contido matemático

O desenvolvemento das clases terá lugar fundamentalmente nunha aula equipada con canón proxector e encerado tradicional no que o alumnado disporá de pupitres individuais que facilitarán a mobilidade para a realización de traballos en equipo. Non todas as aulas poseen Pizarra dixital.

Ademais tamén poderá utilizarse a aula de informática na que haberá ordenadores nos que se instalará o software libre necesario para o desenvolvemento das tarefas relacionadas coa materia e nos que se utilizarán tamén aplicacións web.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial lévase a cabo ao comezo do curso ou cando un alumno/a incorporase. A súa función é coñecer o lugar de partida dos diferentes contidos a tratar no desenvolvemento deste curso e de cada unidade. Esta avaliación inicial poderá realizarse de diversas maneiras a través dunha proba escrita ou virtual, dunha tarefa desenvolta na aula ou do traballo realizado en unidades previas. Será o punto de partida para o tratamento dos contidos e para prever a necesidade de adaptacións ou a programación de actividades de reforzo ou ampliación, se fose necesario.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 8.0 4.0 100.0
Proba escrita 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 0.0 95.99999999999994
Táboa de indicadores 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 100.0 4.0

Para a cuantificación da nota da avaliación, non só é necesario o coñecemento das unidades didácticas respectivas senón que tambien é importante coñecer cal é a actitude do alumnado na aula, por iso a nota da avaliación non se corresponde coa nota de conociementos da unidade didáctica, polo que o departamento establece o seguinte baremo:
    • 90% Contidos e procedementos. Realizaranse probas, traballos e exames das distintas unidades didácticas ou dos distintos contidos matemáticos da programación, que poderán ser tanto orais como escritas. Se un exame engloba máis materia que outros poderá ter máis peso no cálculo da media, de forma que esta poderá ser ponderada.
    • 10% Traballo diario que poderá ser tanto o realizado na aula como na casa. Actitude participativa (traballos, actividades complementarias, lecturas matemáticas, participación  no blog, concursos, …) e positiva (puntualidade, actitude e ausencia de faltas) Dito porcentaxe farase a criterio do profesor.

A nota final do curso obterase como a media aritmética ou ponderada dos exames feitos (90%) e do traballo (10%) tal e como se reflexa nos párrafos anteriores a criterio do profesor..

Se un alumno copia ou intenta copiar mediante chuletas, usos das tecnoloxías ou calquera outro medio a súa nota será un cero.

NOTA: Se algún alumno non pode realizar un ou varios exames por estar confinado por recomendación médica ou ten unha enfermedade incapacitante para a asistencia a clase entón a criterio do profesor/profesora:
- este exame realizarase máis tarde se o confinamento ou incapacidade é temporal, 
- non se realizará o exame se o profesor/profesora entende que xa ten suficientes datos para dar unha nota,
- realizarase un exame virtual, que pode ser oral, escrito ou a través de ferramentas informáticas baixo as condicións de seguridade académica que se consideren necesarias (uso de varias cámaras, conexión telefónica, etc.). A realización deste exame virtual poderá ser gravada con fins académicos. Transcorridos os períodos de reclamación esta gravación será destruída. Para a realización desta proba, se fose necesario a Consellería dará os medios necesarios para realizala.

 

 

Cada alumna/o que non supere unha avaliación terá a oportunidade de recuperala na seguinte avaliación a través dunha proba escrita baseada nos mínimos de aceptación das unidades didácticas traballadas en dita avaliación. Unha nota igual ou superior a 5 puntos significará que esa avaliación estará superada.

Se chegado o final de curso un alumno ten alguna avaliación suspensa fará un exame final.

Se un alumno ten só unha avaliación suspensa realizará no exame final a recuperación da materia correspondente a dita avaliación. Para aprobar a materia. deberá obter polo menos un 5 na cualificación de dito exame final.

Se un alumno ten dúas ou máis avaliacións suspensas fará un exame final de toda a materia. Para aprobar a materia. deberá obter polo menos un 5 na cualificación en dito exame final.

 

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non procede.


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


A diversidade de alumnado que nos atopamos nas aulas débese a diferentes razóns como son as seguintes: as formas de aprender, os ritmos de aprendizaxe e de traballo, a motivación, a capacidade intelectual, a capacidade de dispersión, a madurez, a diversidade cultural, a incorporación tardía ao sistema educativo, o sistema educativo previo, os coñecementos previos e o nivel sociocultural. Isto dará lugar á utilización de diversos mecanismos de apoio e reforzo para os cales  se necesitára profesorado de apoio específico. Para o alumnado con necesidades específicas de apoio educativo poderanse realizar adaptacións curriculares e organizativas co fin de que poida alcanzar o máximo desenvolvemento das súas capacidades persoais.

Se algún alumno non pode asistir a clase por estar confinado por recomendación médica ou ten unha enfermedade incapacitante para a asistencia a clase entón a criterio do profesor/profesora:
- os exames realizarase máis tarde se o confinamento ou incapacidade é temporal, 
- non se realizarán exames se o profesor/profesora entende que xa ten suficientes datos para dar unha nota,
- realizarase exames virtuais, que pode ser oral, escrito ou a través de ferramentas informáticas baixo as condicións de seguridade académica que se consideren necesarias (uso de varias cámaras, conexión telefónica, micrófonos, etc.). A realización deste exame virtual poderá ser gravada con fins académicos. Transcorridos os períodos de reclamación esta gravación será destruída. Para a realización desta proba, se fose necesario a Consellería dará os medios necesarios para realizala.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
1 Comprensión da lectura e expresión oral e escrita
2 A comunicación audiovisual e a competencia dixital
3 O emprendemento social e empresarial e a creatividade
4 O fomento do espírito crítico
5 A educación emocional e en valores
6 A igualdade de xénero
7 A creatividade
8 Educación para a saúde
9 A formación estética
10 Educación para a sustentabilidade e o consumo responsable

Non se rexistraron observacións

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Posibilidade de participación no Estalmat Co obxectivo de participar activamente na busca de talentos matemáticos e fomentar o interese por participar nun futuro nas olimpíadas matemáticas de 2º de ESO organizadas pola AGAPEMA proporase ao alumnado participar no proceso de selección do proxecto Estalmat.

Non se rexistraron observacións

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Idoneidade das actividades propostas para acadar as aprendizaxes
Medidas de atención á diversidade Adecuación do nivel de dificultade ás características do alumnado. Facilitación do proceso de visualización, revisión e integración dos erros cometidos por parte do alumnado
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Incorporación das novas tecnoloxías ao proceso de ensino-aprendizaxe de maneira efectiva
Clima de traballo na aula Combinación do traballo individual e en equipo de xeito eficiente
Clima de traballo na aula Participación activa de todo o alumnado
Metodoloxía empregada Adecuación dos diferentes procedementos e instrumentos de avaliación son eficaces
Metodoloxía empregada Ofrecemento ao alumnado de forma rápida do resultado das probas
Medidas de atención á diversidade Facilitación a cada alumna/o a axuda individualizada que precisa
Medidas de atención á diversidade Atención adecuada á diversidade do alumnado
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Información do proceso de ensino-aprendizaxe ao alumnado, persoa titora e familias
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Implicación do profesorado nas funcións de titoría e orientación
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Comunicación apropiada coa familia por parte de profesorado

Ademais da avaliación das aprendizaxes do alumnado tal e como nos indica o Decreto 156/2022, do 15 de setembro no seu artigo 24.4 (CAPÍTULO IV) hai que avaliar "os procesos de ensino" e a propia "práctica docente", para o que se establecerán "indicadores de logro". Estes indicadores de logro establecidos valoraranse en catro niveis do xeito que segue: excelente/conseguido/mellorable/non acadado.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


O procedemento de revisión e avaliación da programación didáctica será realizada polas persoas docentes implicadas no desenvolvemento da materia deste curso. Analizaranse fundamentalmente adecuación da secuenciación e da temporalización, o logro dos mínimos de consecución establecidos para os diferentes criterios de avaliación e a adecuación dos procedementos de recuperación establecidos para as diferentes avaliacións.

Dentro dos procedementos para avaliar a nosa programación, teremos en conta os seguintes:
 
¿      Análise da avaliación ordinaria de xuño:Teremos en conta a porcentaxe de aprobados en relación cos resultados obtidos noutras materias.
 
¿      Análise da metodoloxía empregada ao longo do curso: Segundo o nivel académico dos/das alumnos/as e tendo en conta as súas necesidades específicas (outras etnias, inmigrantes, alumnos/as con discapacidade, …) facer novas adaptacións curriculares ou cambiar a metodoloxía empregada. Claro está que neste caso, o máis apropiado sería facer grupos de reforzo con un/unha profesor/a de apoio.
 
¿      Materia impartida durante o curso:  No caso de que queden contidos sen impartir durante o curso analizar as causas; que poden ser por falta de tempo, porque o nivel do grupo fose moi baixo, por adicarlle moitas sesión a probas de avaliación e recuperacións, … Neste caso, como xa se fixo en cursos anteriores, recoméndase comezar o curso seguinte por aqueles temas non impartidos ou nos que non se afondou demasiado. 
 
¿      Análise das TIC empregadas: Pode ser que os/as alumnos/as necesiten máis motivación en determinados temas como o emprego da pizarra dixital, navegar máis por internet, programas audiovisuais de reforzo, etc
     
¿     Calquera outra que se considere oportuna


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver