Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Ao longo da ESO, na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL víronse determinados contidos e ferramentas de DEBUXO TÉCNICO (entendendo por tal os diferentes trazados xeométricos, a xeometría plana e espacial). Nos cursos de DEBUXO TÉCNICO I e II veranse, polo miúdo, todos estes coñecementos dun xeito sistemático.

Dadas as diferentes circunstancias e vicisitudes do alumnado, a materia de DEBUXO TÉCNICO empeza de cero, ou sexa, non require coñecementos previos de debuxo técnico, inda que os que xa traen os alumnos benefician e facilitan a súa aprendizaxe, no seu caso.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Interpretar elementos ou conxuntos arquitectónicos e de enxeñaría, empregando recursos asociados á percepción, ao estudo, á construción e á investigación de formas, para analizar as estruturas xeométricas e os elementos técnicos utilizados.
OBX2 Utilizar razoamentos indutivos, dedutivos e lóxicos en problemas de índole gráfico-matemática, aplicando fundamentos da xeometría plana para resolver graficamente operacións matemáticas, relacións, construcións e transformacións.
OBX3 Desenvolver a visión espacial, utilizando a xeometría descritiva en proxectos sinxelos, considerando a importancia do debuxo na arquitectura e nas enxeñarías, para resolver problemas e interpretar e recrear graficamente a realidade tridimensional sobre a superficie do plano.
OBX4 Formalizar e definir deseños técnicos aplicando as normas UNE e ISO de maneira apropiada e valorando a importancia que ten o esbozo para documentar graficamente proxectos arquitectónicos e de enxeñaría.
OBX5 Investigar, experimentar e representar dixitalmente elementos, planos e esquemas técnicos mediante o uso de programas específicos CAD de xeito individual ou grupal, apreciando o seu uso nas profesións actuais, para virtualizar obxectos e espazos en dúas dimensións e tres dimensións.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 XEOMETRÍA PLANA 20 30
2 SISTEMA DIÉDRICO 45 50
3 SISTEMA AXONOMÉTRICO 20 30
4 SISTEMA ACOUTADO 10 20
5 NORMALIZACIÓN E ACOTACIÓN 5 10

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Fundamentos xeométricos
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5
CA1.1 - Analizar, ao longo da historia, a relación entre as matemáticas e o debuxo xeométrico, valorando a súa importancia en diferentes campos como a arquitectura ou a enxeñaría, desde a perspectiva de xénero e a diversidade cultural, empregando adecuadamente o vocabulario específico técnico e artístico.
CA1.2 - Solucionar graficamente cálculos matemáticos e transformacións básicas aplicando conceptos e propiedades da xeometría plana.
CA1.3 - Resolver graficamente tanxencias e trazar curvas aplicando as súas propiedades, cunha actitude de rigor na súa execución.
CA1.4 - Trazar graficamente construcións poligonais baseándose nas súas propiedades e amosando interese pola precisión, a claridade e a limpeza.
CA1.5 - Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Contidos
C1.1 - Desenvolvemento histórico do debuxo técnico. Campos de acción e aplicacións: debuxo arquitectónico, mecánico, proxectivo, eléctrico e electrónico, xeolóxico, urbanístico, etc.
C1.2 - Orixes da xeometría. Thales, Pitágoras, Euclides, Hipatia de Alexandría.
C1.3 - Concepto de lugar xeométrico. Arco capaz. Aplicacións dos lugares xeométricos ás construcións fundamentais da xeometría plana.
C1.4 - Proporcionalidade, equivalencia e semellanza.
C1.5 - Triángulos, cuadriláteros e polígonos regulares. Propiedades e métodos de construción específicos e xerais.
C1.6 - Tanxencias básicas. Curvas técnicas.
C1.7 - Interese polo rigor nos razoamentos, e precisión, claridade e limpeza nas execucións.
Bloque B2. Xeometría proxectiva
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5
CA2.1 - Representar en sistema diédrico elementos básicos no espazo determinando a súa relación de pertenza, posición e distancia
CA2.2 - Definir elementos e figuras planas en sistemas axonométricos valorando a súa importancia como métodos de representación espacial.
CA2.3 - Representar e interpretar elementos básicos no sistema de planos acotados facendo uso dos seus fundamentos.
CA2.4 - Debuxar elementos no espazo empregando a perspectiva cónica.
CA2.5 - Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Contidos
C2.1 - Fundamentos da xeometría proxectiva.
C2.2 - Sistema diédrico: representación de punto, recta e plano. Trazas con planos de proxección. Determinación do plano. Pertenzas.
C2.3 - Relacións entre elementos: interseccións, paralelismo e perpendicularidade. Obtención de distancias: punto a punto, punto a recta, recta a plano, plano a plano, dúas rectas paralelas e mínima distancia entre dúas rectas que se cruzan.
C2.4 - Sistema axonométrico, ortogonal e oblicuo. Perspectivas isométrica e cabaleira. Disposición dos eixes e uso dos coeficientes de redución. Elementos básicos: punto, recta e plano.
C2.5 - Sistema de planos acotados. Fundamentos e elementos básicos: punto, recta e plano. Identificación de elementos para a súa interpretación en planos.
C2.6 - Sistema cónico: fundamentos e elementos do sistema. Perspectiva frontal e oblicua.
Bloque B3. Normalización e documentación gráfica de proxectos
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5
CA3.1 - Solucionar graficamente cálculos matemáticos e transformacións básicas aplicando conceptos e propiedades da xeometría plana.
CA3.2 - Documentar graficamente obxectos sinxelos mediante as súas vistas acotadas aplicando a normativa UNE e ISO na utilización de sintaxe, escalas e formatos, valorando a importancia de usar unha linguaxe técnica común.
CA3.3 - Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
CA3.4 - Utilizar o esbozo e o bosquexo como elementos de reflexión na aproximación e indagación de alternativas e solucións aos procesos de traballo.
Contidos
C3.1 - Escalas numéricas e gráficas. Construción e uso.
C3.2 - Formatos. Dobradura de planos.
C3.3 - Concepto de normalización. As normas fundamentais UNE, ISO e DIN. Aplicacións da normalización: simboloxía industrial e arquitectónica.
C3.4 - Elección de vistas necesarias. Liñas normalizadas. Acotación.
Bloque B4. Sistemas CAD
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5
CA4.1 - Crear figuras planas e tridimensionais mediante programas de debuxo vectorial, usando as ferramentas que achegan e as técnicas asociadas.
CA4.2 - Recrear virtualmente pezas en tres dimensións aplicando operacións alxébricas entre primitivas para a presentación de proxectos en grupo.
CA4.3 - Utilizar o esbozo e o bosquexo como elementos de reflexión na aproximación e na indagación de alternativas e solucións aos procesos de traballo nos que interveñen sistemas CAD.
Contidos
C4.1 - Aplicacións vectoriais 2D-3D.
C4.2 - Fundamentos de deseño de pezas en tres dimensións.
C4.3 - Modelaxe de caixa. Operacións básicas con primitivas.
C4.4 - Aplicacións de traballo en grupo para conformar pezas complexas a partir doutras máis sinxelas.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 XEOMETRÍA PLANA
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar, ao longo da historia, a relación entre as matemáticas e o debuxo xeométrico, valorando a súa importancia en diferentes campos como a arquitectura ou a enxeñaría, desde a perspectiva de xénero e a diversidade cultural, empregando adecuadamente o vocabulario específico técnico e artístico.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA1.2 Solucionar graficamente cálculos matemáticos e transformacións básicas aplicando conceptos e propiedades da xeometría plana.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 19
CA1.3 Resolver graficamente tanxencias e trazar curvas aplicando as súas propiedades, cunha actitude de rigor na súa execución.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 19
CA1.4 Trazar graficamente construcións poligonais baseándose nas súas propiedades e amosando interese pola precisión, a claridade e a limpeza.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 19
CA1.5 Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA2.5 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Proba escrita
Entender os conceptos 19
CA3.1 Solucionar graficamente cálculos matemáticos e transformacións básicas aplicando conceptos e propiedades da xeometría plana.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 21
CA3.3 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1

2 SISTEMA DIÉDRICO
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.5 Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA2.1 Representar en sistema diédrico elementos básicos no espazo determinando a súa relación de pertenza, posición e distancia
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 32
CA2.3 Representar e interpretar elementos básicos no sistema de planos acotados facendo uso dos seus fundamentos.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 32
CA2.5 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA3.2 Documentar graficamente obxectos sinxelos mediante as súas vistas acotadas aplicando a normativa UNE e ISO na utilización de sintaxe, escalas e formatos, valorando a importancia de usar unha linguaxe técnica común.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 31
CA3.3 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA3.4 Utilizar o esbozo e o bosquexo como elementos de reflexión na aproximación e indagación de alternativas e solucións aos procesos de traballo.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA4.3 Utilizar o esbozo e o bosquexo como elementos de reflexión na aproximación e na indagación de alternativas e solucións aos procesos de traballo nos que interveñen sistemas CAD.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1

3 SISTEMA AXONOMÉTRICO
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.5 Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA2.1 Representar en sistema diédrico elementos básicos no espazo determinando a súa relación de pertenza, posición e distancia
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 24
CA2.2 Definir elementos e figuras planas en sistemas axonométricos valorando a súa importancia como métodos de representación espacial.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 24
CA2.4 Debuxar elementos no espazo empregando a perspectiva cónica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA2.5 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA3.3 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 24
CA4.1 Crear figuras planas e tridimensionais mediante programas de debuxo vectorial, usando as ferramentas que achegan e as técnicas asociadas.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA4.2 Recrear virtualmente pezas en tres dimensións aplicando operacións alxébricas entre primitivas para a presentación de proxectos en grupo.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 24

4 SISTEMA ACOUTADO
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.5 Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA2.3 Representar e interpretar elementos básicos no sistema de planos acotados facendo uso dos seus fundamentos.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 97
CA2.5 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1
CA3.3 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos 1

5 NORMALIZACIÓN E ACOTACIÓN
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.5 Valorar o rigor gráfico do proceso; a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA2.3 Representar e interpretar elementos básicos no sistema de planos acotados facendo uso dos seus fundamentos.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA2.5 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1
CA3.1 Solucionar graficamente cálculos matemáticos e transformacións básicas aplicando conceptos e propiedades da xeometría plana.
Proba escrita
Aprobar o exame respectivo ou a recuperación no seu caso. 96
CA3.3 Valorar o rigor gráfico do proceso, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Entender os conceptos. 1

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


- Relacionar a teoría coa práctica, buscando a aplicación do aprendido. A materia terá unha orientación exclusivamente práctica: Non haberá exames teóricos senón prácticos, con exercicios que o alumno deberá resolver aplicando a teoría explicada.

- Traballar con casos prácticos encamiñados á resolución de problemas reais, presentes na vida cotiá.

- Propiciar o traballo en grupo, respectando a iniciativa e creatividade de cada unha das persoas que o compoñen. Os exercicios prácticos faranse, na medida do posible, na clase para que os alumnos podan resolver os problemas en grupo coa axuda do profesor no seu caso. O traballo de croquización farase en grupo exclusivamente.

- Uso das novas tecnoloxías da información e comunicación, tanto para a busca e selección de informacións específicas como para a elaboración de proxectos creativos. Neste sentido faise necesaria a dotación de ordenadores portátiles (un por alumno).

- Potenciar a flexibilidade na elección de tratamentos ou recursos gráficos na resolución de proxectos.

- Incidir na necesidade do esforzo e tenacidade para o logro de destrezas e precisión nos obxectivos previstos.

- Haberá especial preocupación polo uso axeitado do material de debuxo, tanto manual (escuadra, cartabón, compás, paralex, etc.) como informático, sempre que se dote á aula de debuxo técnico de ordenadores e programas axeitados.


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
O libro de texto: DEBUXO TÉCNICO I (1ºBAC)
Material de debuxo técnico: Compás, portagomas de precisión, portaminas, escuadro e cartabón, regra, transportador de ángulos
Ordenadores e programas de Autocad

MATERIAIS ESPECÍFICOS do alumno para a materia.-

En xeral:

- O libro de texto: DEBUXO TÉCNICO I (1ºBAC)

- Follas en branco . Formato DIN A4.

- Portaminas de 0,5mm (2H)

- Escuadra e cartabón

- Compás

- Regra

- Goma branda.

- Transportador de ángulos

OUTROS RECURSOS DIDÁCTICOS

- Aula de Debuxo Técnico con unha mesa de debuxo con paralex por alumno.

- Un ordenador portátil por alumno con programa de CAD. Esta dotación non existe ate o memento.

- Calibres

- Flexómetros

- Pezas metálicas para croquizar.

- Caixa de volumes xeométricos.

RECURSOS DIDÁCTICOS COS QUE NON CONTAMOS, DE MOMENTO:

-Un ordenador portátil por alumno.

- Un programa de AUTOCAD por alumno.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


Non hai avaliación inicial. Partimos de cero na materia.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 20.0 45.0 20.0 10.0 5.0 100.0
Proba escrita 97.0 95.0 96.0 97.0 96.0 95.84999999999998
Táboa de indicadores 3.0 5.0 4.0 3.0 4.0 4.15

Se realizará un exame (e a súa correspondente recuperación) por cada unha das catro partes da materia:

XEOMETRÍA PLANA. (1/4 da nota).

SISTEMA DIÉDRICO. (1/4 da nota).

SISTEMA AXONOMÉTRICO. (1/4 da nota).

NORMALIZACIÓN. (1/8 da nota).

En cada unha das catro partes da materia faranse exercicios prácticos para que o alumno comprobe que efectivamente comprende e ten asimilada a materia. O alumno fará os exercicios en clase coa asistencia do profesor, despois o profesor corrixiraos na clase para tódolos alumnos e, finalmente, cada alumno corrixirá os seus na casa.

Unha vez corrixidos os exercicios fixarase, de común acordo entre os alumnos e o profesor, unha data de entrega para os exercicios corrixidos. O profesor revisaraos e poñeralles nota. Cando un alumno non entregue as seus exercicios corrixidos, na data fixada de común acordo, non terá dereito a esa corrección por parte do profesor.

As notas que o alumno obteña nos exercicios non serán como as dun exame normal (lembremos que se trata de exercicios xa corrixidos polo profesor) e servirán, no seu conxunto, para mellorar (nunca empeorar) a nota do exame nunha cantidade non superior a 1,5 puntos.

A nota que o alumno levará nunha avaliación será a que o alumno acadou no exame respectivo (ampliada no seu caso segundo quedou indicado no parágrafo anterior) da parte de materia que se viu nesa avaliación. Se nunha avaliación se fixeran dous ou máis exames, a nota que o alumno levará na avaliación será a media de todas elas. O alumno deberá recuperar soamente as partes da materia que teña suspensas (e terá que facelo aínda que nunha avaliación leve un aprobado como consecuencia da media dos exames que fixo en ela).

Ó final do curso realizarase un exame final que incluirá tódolos contidos desenrolados no curso e que servirá para facer media (1/8 da nota) cas outras catro partes na nota final.

Cando un alumno se incorpore ao curso unha vez iniciado este, fará un exame específico das partes da materia non cursadas (despois do correspondente apoio do profesor e na data fixada de común acordo). Terá dereito, tamén, ao correspondente exame de recuperación. O alumno poderá optar por presentarse ao exame especial (de 3 horas de duración) que incluirá toda a materia impartida no curso.

Cando un alumno suspenda o exame dunha das partes da materia terá dereito a facer unha recuperación.

Cando un alumno suspenda as 3 primeiras partes da materia (xeometría plana, diédrico e axonométrico), non poderá presentarse ao exame final e deberá, obrigatoriamente, facer o exame especial e aprobalo para poder superar o curso; a nota que levará será a que acade no devandito exame, sen contar as notas parciais que teña..

Os alumnos que non acaden un 5 na avaliación ordinaria deberán facer un exame para a avaliación extraordinaria, realizarase tendo en conta exclusivamente os resultados acadados no exame respectivo, de 1hora e 30 minutos e que incluirá unha escolma dos contidos máis salientables do curso.

Durante o tempo de clase entre a avaliación ordinaria e a extraordinaria, os alumnos repasarán, coa axuda do profesor, toda a materia do curso, facendo exercicios e preguntando as dúbidas. Os alumnos que obtiveran un 5 ou máis na avaliación ordinaria asistiran ás clases e repasarán cos seus compañeiros, pero non farán a proba extraordinaria.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Este caso poderá darse no caso de levar pendente a materia de DEBUXO TÉCNICO I no segundo curso do BAC. Na respectiva programación dese curso se recollen as medidas de reforzo e recuperación.

No propio curso e para tratar de que cada alumno recupere a parte da materia que ten suspensa no exame e na recuperación (que constitúe por si mesma unha medida de reforzo) se lle ofrecerá a posibilidade de facer máis exercicios para seguir practicando pola súa conta (estes exercicios serán corrixidos polo profesor e devoltos ó alumno).


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


É obrigatoria a asistencia a clase por parte do alumno e o procedemento para que o alumno acredite os coñecementos necesarios son os exercicios e os exames que fai e o profesor corrixe.

Cando un alumno se incorpore ao curso unha vez iniciado este, fará un exame específico das partes da materia non cursadas (despois do correspondente apoio do profesor e na data fixada de común acordo). Terá dereito, tamén, ao correspondente exame de recuperación. O alumno poderá optar por presentarse ao exame especial (de 3 horas de duración) que incluirá toda a materia impartida no curso.

Cando un alumno suspenda as 3 primeiras partes da materia (xeometría plana, diédrico e axonométrico), non poderá presentarse ao exame final e deberá, obrigatoriamente, facer o exame especial.

O alumnado poderá acreditar os coñecementos da correspondente materia de primeiro antes do inicio das actividades lectivas do curso académico de 2º de bac. Esta acreditación realizarase a través dunha proba semellante ao exame final de DEBUXO TÉCNICO I, que recolle as catro partes da materia: Xeometría plana, diédrico, axonométrico e acoutado (tellados).
No caso de non superar a proba de acreditación dos coñecementos da correspondente materia de primeiro curso, o alumnado deberá matricularse da dita materia e cursala como pendente nas condicións establecidas no artigo 11. A materia de primeiro non será computable para os efectos de modificar as condicións en que o alumnado promocionou ao segundo curso.
Deixarase constancia desta acreditación no expediente académico mediante unha dilixencia, que se axustará no seu contido ao modelo que se establece no anexo II.


6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


A mesma definición do Proxecto Educativo e das súas concrecións curriculares constitúe unha medida de atención á diversidade. Por outro lado, o seu desenvolvemento nas programacións dos diferentes temas e leccións xerará un conxunto de propostas que favorezan a adaptación ás capacidades e motivacións dos alumnos respectando sempre un traballo común de base e intención formativa global que permita a consecución das competencias básicas.

Aparte dos programas e actividades de recuperación mencionados no apartado anterior, se ofrecerá ós alumnos a posibilidade de facer máis exercicios e de máis nivel que os normais da programación, coa intención de favorecer a consecución da excelencia ou máis altas cotas na aprendizaxe da materia.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5
1 ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PROXECTO LECTOR
2 ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PLAN DE INTEGRACIÓN DAS TIC

ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PROXECTO LECTOR: Na materia de DEBUXO TÉCNICO I cumpriranse as especificacións do PROXECTO LECTOR do centro. ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PLAN DE INTEGRACIÓN DAS TIC: Na materia de DEBUXO TÉCNICO I cumpriranse as especificacións do PLAN DE INTEGRACIÓN DAS TIC do centro. Independentemente do indicado no parágrafo anterior, a materia de DEBUXO TÉCNICO I ten, de xeito específico, as seguintes medidas de integración das TIC: O libro de texto DEBUXO TÉCNICO I, do que é autor o profesor Senén Olano, estará a disposición dos alumnos na Aula Virtual da materia en formato pdf e poderá ser descargado e manexado en copia impresa ou nun dispositivo dixital polo alumno nas clases. O profesor exporá os temas mediante recursos interactivos, para tal fin será necesario contar con un canón conectado a un ordenador portátil na aula de DEBUXO. Os alumnos que queiran, poderán facer os exercicios de prácticas de cada tema nun ordenador portátil (poderán traelo para traballar na clase). Cando o seminario de Debuxo estea dotado de ordenadores portátiles a razón de un por alumno, usarase na materia como ferramenta básica e fundamental para a realización dos traballos e a preparación dos temas. Neste sentido, sinalamos a dotación necesaria da materia (que aínda non temos)para un axeitado desenrolo das TIC: - Instalación dunha rede de ordenadores portátiles (un por alumno) conectados ó servidor (o ordenador portátil da mesa do profesor). O interese de que sexan ordenadores portátiles é porque, ás veces, habería que retiralos das mesas de traballo para facer os exercicios que requiran procedementos tradicionais (manuais). - Impresora a cor en formato DIN A3, táboa dixitalizadora e táboa gráfica conectadas á rede. - Programas informáticos (versión educativa) de: Debuxo técnico (tipo Autocad), deseño gráfico (tipo Illustrator), tratamento de imaxes (tipo Photoshopt), tratamento de textos (tipo Word) e de presentacións (tipo Power Point).

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Exposicións e conferencias No caso de existir algunha exposición, conferencia ou similar de interese para a materia.

Non están previstas actividades complementarias e extraescolares (máis aló das inherentes ó estudio e exercicio da materia por parte do alumno na súa casa).

Se se dera a posibilidade de asistir a algunha exposición de interese para a materia de DEBUXO TÉCNICO I aproveitaríase.

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Exames
Porcentaxe de aprobados na materia
Resultados comparados co resto das materias

O principal indicador de logro serán os exames que se farán de cada parte da materia; tamén os exercicios prácticos, e a súa valoración polo profesor. Na medida en que estes resultados de ámbolos dous elementos (exames e prácticas) sexan parellos ou similares, o proceso de ensino será coherente.

As porcentaxes de aprobados son, tamén, como en calquera outra materia, importantes indicadores do axeitado dos exercicios e exames ás capacidades dos alumnos e ás exposicións, correccións e explicacións do profesor; unha porcentaxe de suspensos superior ao corenta por cento sería un indicador de malformacións no proceso de ensino e obrigaría a un estudo e, no seu caso, reconsideración do proceso de ensino.

Tamén é importante ter en conta os resultados, nas avaliacións, da materia de debuxo técnico, e que sexan semellantes aos das outras


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


1.- A final de curso (xuño) o Departamento de debuxo comprobará o grao de cumprimento e exposición dos CONTIDOS previstos na programación e tomará as medidas oportunas para o futuro. No caso de que se chegara a conclusión da conveniencia de modificar algún dos CONTIDOS, METODOLOXÍA ou RECURSOS DIDÁCTICOS, se fará a correspondente modificación na programación para que xurda efecto ó curso seguinte.

2.- Cando os resultados da avaliación final de xuño na materia de DEBUXO TÉCNICO I sexan negativos (nota inferior a 5) nunha porcentaxe de alumnos superior ó 40% do número total de alumnos matriculados na materia e que teñan asistido a clase con regularidade durante o curso, o Departamento estudará a necesidade de facer as reformas ou adaptacións precisas da programación con vista ó curso seguinte


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver