Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Estamos nun mundo globalizado (cada vez máis) onde a cultura e a información plástica e visual son, non só enormes e esenciais, senón na maioría dos casos o elemento central da comunicación ou da relación entre as empresas, as culturas e as persoas individuais.
A imaxe é un elemento esencial nas comunicacións actuais (correos electrónicos, páxinas web, redes sociais, televisión, etc.), razón pola cal a aprendizaxe do seu manexo, comprensión e manipulación son esenciais; e deben ser, polo tanto, o obxectivo central da aprendizaxe dos nosos alumnos.
O noso centro é urbano e con moita diversidade de culturas, isto acentúa a importancia da imaxe e do seu manexo dadas as diferentes orixes culturais do alumnado. O noso centro deberá, nas distintas materias, dar solución ao manexo e integración deas diferentes culturas.
Neste curso a materia é optativa. Tódolos alumnos teñen xa a base da materia vista en 1º e 3º da ESO. Aproveitaremos para asentar os coñecementos e destrezas adquiridas e amplialos cun dobre obxectivo: Moverse mellor no mundo das imaxes, da plástica e da arte e, ademais, introducir xa enfoques encamiñados a futuros estudos artísticos ou de deseño.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Analizar manifestacións artísticas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais e valorando o proceso de creación e o resultado final, para educar a mirada, alimentar o imaxinario, reforzar a confianza e ampliar as posibilidades de gozar do patrimonio cultural e artístico.
OBX2 Explorar as posibilidades expresivas de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando distintos medios, soportes, ferramentas e linguaxes, para incorporalas ao repertorio persoal de recursos e desenvolver o criterio de selección das máis adecuadas a cada necesidade ou intención.
OBX3 Explorar as posibilidades expresivas de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins, para incorporalos ao repertorio persoal de recursos e desenvolver o criterio de selección dos máis adecuados a cada necesidade ou intención.
OBX4 Crear producións artísticas, individuais ou grupais, realizadas con diferentes técnicas e ferramentas, incluído o propio corpo, a partir dun motivo ou intención previos, adaptando o deseño e o proceso ás necesidades e indicacións de realización e tendo en conta as características do público destinatario, para compartilas e valorar as oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional que poden derivarse desta actividade.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 A COMPOSICIÓN PLÁSTICA Unha COMPOSICIÓN PLÁSTICA é calquera obra creativa e orixinal que intenta conseguir unha sensación estética ou artística no observador. Os ARTISTAS ou creadores usan moitos e moi diversos medios para conseguir esa sensación: O DEBUXO, o GRAVADO, a FOTOGRAFÍA, a PINTURA, a ESCULTURA, a INSTALACIÓN, a ARTE DIXITAL¿ e outras derivadas das anteriores ou mesturadas entre si. 12 13
2 COMUNICACIÓN VISUAL Esta unidade está dedicada a contar cousas mediante imaxes (COMUNICACIÓN VISUAL). As imaxes úsanse, hoxe en día, como medio fundamental para facérmonos chegar información que non sempre nos interesa ou que non sempre é certa ou obxectiva. Aquí poderás coñecer algunhas das claves para entender a PUBLICIDADE e poderás, se cadra, defenderte mellor contra ela. 12 12
3 A FIGURA HUMANA Esta unidade stá dedicada ao DEBUXO, en concreto ao debuxo da FIGURA HUMANA. O DEBUXO é unha técnica e como tal podemos aprendela. Esta é a finalidade deste tema, aprender o procedemento do debuxo, dende a toma de PROPORCIÓNS ou o ENCAIXE ate o DEBUXO final. 13 15
4 A PAISAXE Nesta unidade coñecerás o que é a PAISAXE, estudarás algúns dos elementos que deberás valorar cando representes ou analices unha paisaxe. Practicarás cos SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN para definir obxectos de tres dimensións e verás, ao final do tema, catro exemplos de artistas que representaron nos seus cadros A PAISAXE URBANA. 13 15
5 DESEÑO Nesta unidade coñecerás o que é o DESEÑO, estudarás algúns dos aspectos que inflúen nel (a cor ou a ergonomía). Practicarás con determinados TRAZADOS XEOMÉTRICOS que te axudarán a entender moitas formas deseñadas e verás, ao final do tema, catro exemplos reais de creadores ou campos concretos do DESEÑO. 13 12
6 DESEÑO GRÁFICO Nesta unidade coñecerás o que é o DESEÑO GRÁFICO en xeral e a COMUNICACIÓN VISUAL e a IMAXE CORPORATIVA en particular. Practicarás coas COMPOSICIÓNS MODULARES e verás, ao final do tema, catro exemplos reais de creadores ou campos concretos do DESEÑO GRÁFICO. 12 12
7 IMAXE FOTOGRÁFICA Neste tema coñecerás as ORIXES e a EVOLUCIÓN da FOTOGRAFÍA. Coñecerás os principais XÉNEROS FOTOGRÁFICOS e verás os rudimentos do TRATAMENTO e MODIFICACIÓN DE IMAXES cun programa informático. Ao final do tema coñecerás catro dos máis salientables FOTÓGRAFOS internacionais. 12 12
8 IMAXE CINEMATOGRÁFICA Neste tema coñecerás as ORIXES e a EVOLUCIÓN do CINE. Coñecerás a LINGUAXE CINEMATOGRÁFICA, os principais XÉNEROS CINEMATOGRÁFICOS e verás os rudimentos do TRATAMENTO DE VÍDEO cun programa informático. Ao final do tema coñeceras a catro dos máis salientables DIRECTORES DE CINE. 13 14

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Técnicas gráfico-plásticas
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8
CA1.1 - Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
CA1.2 - Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
CA1.3 - Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
CA1.4 - Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
CA1.5 - Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
CA1.6 - Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Contidos
C1.1 - Os efectos do xesto e do instrumento: ferramentas, medios e soportes. Calidades plásticas e efectos visuais.
C1.2 - Técnicas de debuxo e pintura: técnicas secas e húmidas.
C1.3 - Técnicas mixtas e alternativas das vangardas artísticas. Posibilidades expresivas e contexto histórico.
C1.4 - Técnicas de estampaxe. Procedementos directos, aditivos, subtractivos e mixtos.
C1.5 - Graffiti e pintura mural.
C1.6 - Técnicas básicas de creación de volumes.
C1.7 - A arte da reciclaxe. Consumo responsable. Produtos ecolóxicos, sustentables e innovadores na práctica artística. Arte e natureza.
C1.8 - Seguridade, toxicidade e impacto ambiental dos diferentes materiais artísticos. Prevención e xestión responsable dos residuos.
C1.9 - Exemplos de aplicación de técnicas gráfico-plásticas en diferentes manifestacións artísticas e no ámbito do deseño.
Bloque B2. Fotografía, linguaxe audiovisual e multimedia
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8
CA2.1 - Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
CA2.2 - Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
CA2.3 - Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
CA2.4 - Realizar producións audiovisuais, individuais ou colaborativas asumindo diferentes funcións, incorporando o uso das tecnoloxías dixitais cunha intención expresiva, buscando un resultado final axustado ao proxecto preparado previamente e seleccionando e empregando, con corrección e de forma creativa, as ferramentas e medios dispoñibles máis adecuados.
CA2.5 - Crear un produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
CA2.6 - Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
CA2.7 - Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Contidos
C2.1 - Elementos e principios básicos da linguaxe visual e da percepción. Cor e composición.
C2.2 - Narrativa da imaxe fixa: encadramento e planificación, puntos de vista e angulación. A imaxe secuenciada.
C2.3 - Fotografía analóxica: cámara escura. Fotografía sen cámara (fotogramas). Técnicas fotográficas experimentais: cianotipia ou antotipia.
C2.4 - Fotografía dixital. A fotomontaxe dixital e tradicional.
C2.5 - Seguridade, toxicidade e impacto ambiental dos diferentes materiais artísticos. Prevención e xestión responsable dos residuos.
C2.6 - Narrativa audiovisual: fotograma, secuencia, escena, toma, plano e montaxe. O guión e o storyboard.
C2.7 - O proceso de creación. Realización e seguimento: guión ou proxecto, presentación final e avaliación (autorreflexión, autoavaliación e avaliación colectiva).
C2.8 - Publicidade: recursos formais, lingüísticos e persuasivos. Estereotipos e sociedade de consumo. O sexismo e os canons corporais e sexuais nos medios de comunicación.
C2.9 - Campos e ramas do deseño: gráfico, de produto, de moda, de interiores, escenografía.
C2.10 - Técnicas básicas de animación.
C2.11 - Recursos dixitais para a creación de proxectos de videoarte.
Bloque B3. Debuxo técnico aplicado ás artes plásticas e ao deseño
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8
CA3.1 - Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
CA3.2 - Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
CA3.3 - Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
CA3.4 - Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Contidos
C3.1 - Construcións xeométricas fundamentais.
C3.2 - Representación obxectiva da realidade nun soporte bidimensional. Vistas (sistema europeo). Sistemas perspectivos.
C3.3 - Conceptos básicos de normalización.
C3.4 - Aplicación das construcións técnicas bidimensionais e tridimensionais nas diferentes manifestacións artísticas e no ámbito do deseño.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 A COMPOSICIÓN PLÁSTICA
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 8
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 8
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 5
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 5
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 5
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 4
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 4
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 5
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8

2 COMUNICACIÓN VISUAL
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10

3 A FIGURA HUMANA
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 8
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 9
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 9
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 9
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 9
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 9
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3

4 A PAISAXE
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 12
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 12
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 10
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. 11

5 DESEÑO
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10

6 DESEÑO GRÁFICO
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9

7 IMAXE FOTOGRÁFICA
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.4 Realizar producións audiovisuais, individuais ou colaborativas asumindo diferentes funcións, incorporando o uso das tecnoloxías dixitais cunha intención expresiva, buscando un resultado final axustado ao proxecto preparado previamente e seleccionando e empregando, con corrección e de forma creativa, as ferramentas e medios dispoñibles máis adecuados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.5 Crear un produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 3

8 IMAXE CINEMATOGRÁFICA
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Analizar manifestacións artísticas de diferentes épocas e culturas, contextualizándoas, describindo os seus aspectos esenciais, valorando o proceso de creación e o resultado final e evidenciando unha actitude de apertura, interese e respecto na súa recepción.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.2 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de diferentes producións gráfico-plásticas, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade na exploración de diferentes técnicas gráfico-plásticas, empregando ferramentas, medios, soportes e linguaxes diversas.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA1.4 Elaborar producións gráfico-plásticas de forma creativa, determinando as intencións expresivas e seleccionando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.5 Crear un produto artístico individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA1.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto artístico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.1 Valorar criticamente os hábitos, os gustos e os referentes artísticos de diferentes épocas e culturas, a través de producións visuais, audiovisuais e multimedia, reflexionando sobre a súa evolución e sobre a súa relación cos do presente.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA2.2 Elaborar producións visuais, audiovisuais e multimedia de forma creativa, determinando as intencións expresivas, seleccionando e empregando con corrección as ferramentas, medios, soportes e linguaxes máis adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.3 Participar, con iniciativa, confianza e creatividade, na exploración de diferentes medios, técnicas e formatos audiovisuais, descodificando as súas linguaxes, identificando as ferramentas e distinguindo os seus fins.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.4 Realizar producións audiovisuais, individuais ou colaborativas asumindo diferentes funcións, incorporando o uso das tecnoloxías dixitais cunha intención expresiva, buscando un resultado final axustado ao proxecto preparado previamente e seleccionando e empregando, con corrección e de forma creativa, as ferramentas e medios dispoñibles máis adecuados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA2.5 Crear un produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, de forma colaborativa e aberta, deseñando as fases do proceso e seleccionando as técnicas e ferramentas máis adecuadas para conseguir un resultado adaptado a unha intención e a un público determinados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA2.6 Expoñer o resultado final da creación dun produto visual, audiovisual ou multimedia, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA2.7 Identificar oportunidades de desenvolvemento persoal, social, académico ou profesional relacionadas co ámbito visual, audiovisual ou multimedia, comprendendo o seu valor engadido e expresando a opinión persoal de forma razoada e respectuosa.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA3.1 Participar con iniciativa, confianza e rigor na exploración da linguaxe gráfica de tipo técnico em-pregando distintas ferramentas.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 10
CA3.2 Elaborar producións gráficas de tipo técnico con interese pola corrección, determinando as intencións comunicativas e seleccionando as ferramentas, medios, soportes e linguaxes ma¿is adecuadas de entre os que conforman o repertorio persoal de recursos.
Proba escrita
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 9
CA3.3 Valorar o rigor do proceso de creación gráfica, a claridade, a precisión e o proceso de resolución e construción gráfica.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2
CA3.4 Analizar o resultado final da creación dun produto de creación gráfica de tipo técnico, individual ou grupal, poñendo en común e valorando criticamente o desenvolvemento da súa elaboración, as dificultades atopadas, os progresos realizados e os logros alcanzados.
Táboa de indicadores
Proba escrita: Facer o traballo práctico con interese e manexando axeitadamente as técnicas explicadas na aula. Táboa de indicadores:Traballar cos compañeiros do grupo, expoñer axeitadamente o traballo. Ler o libro de texto e traballar axeitadamente na clase. 2

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ÁREA
a) Pártese do nivel de desenvolvemento do alumno, nos seus distintos aspectos, para construír, a partir diso, outras aprendizaxes que favorezan e melloren o devandito nivel de desenvolvemento.
b) Sublíñase a necesidade de estimular o desenvolvemento de capacidades xerais e de competencias básicas e específicas por medio do traballo das materias.
c) Dáse prioridade á comprensión dos contidos que se traballan fronte á súa aprendizaxe mecánica.
d) Propícianse oportunidades para poñer en práctica os novos coñecementos, de xeito que o alumno poida comprobar o interese e a utilidade do aprendido.
e) Foméntase a reflexión persoal sobre o realizado e a elaboración de conclusións con respecto ao que se aprendeu, de modo que o alumno poida analizar o seu progreso respecto dos seus coñecementos.
Todos estes principios teñen como finalidade que os alumnos sexan, gradualmente, capaces de aprender de forma autónoma.
 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Non se atoparon elementos.

MATERIAIS CURRICULARES
No que respecta aos recursos metodolóxicos, a Educación Plástica e Visual contemplará os mesmos principios de carácter psicopedagóxico que constitúen a referencia esencial para unha formulación curricular coherente e integradora entre todas as materias dunha etapa; debe reunir un carácter comprensivo á vez que respectuoso coas diferencias individuais. Os principios son os seguintes:
- Promoveremos a adquisición de aprendizaxes funcionais e significativas.
- Buscaremos formas de adaptación na axuda pedagóxica ás diferentes necesidades do alumnado.
- Impulsaremos un estilo de avaliación que sirva como punto de referencia á nosa actuación pedagóxica, que lle proporcione ao alumno información sobre o seu proceso de aprendizaxe e permita a participación do alumno nesta a través da autoavaliación e a coavaliación.
- Fomentaremos o desenvolvemento da capacidade de socialización e de autonomía do alumno.
A configuración de imaxes ou formas, e en xeral as actividades procedimentais, non son en si mesmas o obxectivo básico da materia, senón unha das vías de acceso á comprensión e goce da realidade visual. O cultivo de destrezas ten sentido para conseguir representacións e para interiorizar conceptos.
Desenvolverase a capacidade creadora nas experiencias dos traballos dos alumnos. Para iso protexerase a expresión individual, estimularase a iniciativa e a espontaneidade. Este é un ensino activo con respostas inmediatas, onde o alumno debe buscar solucións en vez de expresar a resposta do profesor.

A concreción dos principios plasmarase na busca sistemática da construcción de procedementos do seguinte tipo:
¿ Análise e clasificación de linguaxes visuais na entorna.
¿ Descricións, comparacións e representacións de formas.
¿ Diferenciacións e representacións de matices.
¿ Recoñecemento e utilización de distintos soportes e técnicas.
En relación aos recursos ambientais e materiais teremos en conta que no noso contexto cultural un gran número dos estímulos que recibimos son de natureza táctil ou visual. Esta información provén de dúas grandes fontes: a que proporciona a natureza e a que provén da actividade e creación humana, onde están incluídos o deseño e as artes en xeral.
O ensino e aprendizaxe da materia facilítase polo desenvolvemento intelectual que progresa do pensamento concreto ao pensamento formal. A didáctica desta materia debe partir da apreciación do máis próximo para chegar ao máis afastado. Trátase, ante todo, de que o alumno asimile a contorna visual e plástica en que vive. Nesta interacción coa contorna, teñen un papel importante as manifestacións da arte popular, que poden atoparse en calquera lugar e que conteñen valores estéticos; a análise e aprecio da mesma contribúen a educar a sensibilidade artística. Ao tempo, débese axudar, estimular e intercambiar ideas nas aulas para lograr unha crecente sensibilidade cara ao feito artístico, tendo como referencia a obra dos grandes artistas.
A realidade cotiá, tanto natural como de imaxes e feitos plásticos, na que viven inmersos os alumnos, e onde están os obxectos dos distintos deseños e as imaxes transmitidas polos diversos medios (cinema, TV, imaxe dixital etc.), deberá ser sempre o punto de partida.
MATERIAIS ESPECÍFICOS do alumno para a materia.-
En xeral:
- O libro de texto: EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL 4 ESO, de Senén Olano
- Láminas en branco . Formato DIN A3 e A4.
- Rotuladores de cores (12 cores).
- Lapis brando (2B).
- Goma branda.
- Tesoiras, cola
Para trazados xeométricos:
- Portaminas de 0,5mm (2H)
- Compás
- Escuadra e cartabón
- Regra


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


Nada máis iniciar o curso realizarase unha AVALIACIÓN INICIAL que terá coma obxectivos:
1.- Que o profesor vexa as destrezas e os coñecementos dos alumnos.
2.- Descubrir as carencias de cada alumno.
As probas e exercicios estarán baseadas nas máis salientables do curso de plástica de 3º de ESO e permitirá ao profesor coñecer o poso que ese curso deixou nos alumnos.
En función do resultado da avaliación inicial e, despois da xuntanza da xunta de avaliación, deseñarase a estratexia axeitada, e personalizada en cada alumno, para potenciar as destrezas e paliar as carencias descubertas


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 12.0 12.0 13.0 13.0 13.0 12.0 12.0 13.0 100.0
Proba escrita 56.0 76.0 85.0 85.0 85.0 90.0 81.0 84.0 80.42999999999996
Táboa de indicadores 44.0 24.0 15.0 15.0 15.0 10.0 19.0 16.0 19.570000000000018

1.- Haberá tres avaliacións, coincidindo coas do curso xeral. A avaliación do alumno será unha nota segundo os criterios xerais marcados en cada caso pola Consellería de Educación; dita nota será a refundición de outras catro:
a. Unha nota correspondente á valoración dos traballos que o alumno faga para o desenrolo de cada tema. Esta nota será o 40% da nota da avaliación.
b. Unha nota correspondente á valoración do traballo do alumno no equipo ó que pertenza. A nota de cada alumno será individual e recollerá tanto o traballo do alumno no equipo como a asimilación persoal dos contidos e conceptos traballados. A nota persoal de cada alumno será a media aritmética entre a nota do grupo e a nota individual, sempre que esta non sexa inferior a 3. Esta nota será o 20% da nota da avaliación.
c. Unha nota correspondente á valoración do traballo do alumno na clase (traer o material, traballar axeitadamente, interese, atención ás explicacións, etc.). Esta nota será o 20% da nota da avaliación.
d. Unha nota correspondente ás preguntas que sobre cada unha das leccións lle faga o profesor a cada alumno (cando se vexa un novo tema o profesor avisará ós alumnos previamente para que lean a lección correspondente na casa; na clase, unha vez clarexadas as dúbidas que puidese haber, o profesor preguntará ós alumnos con cadanseu libro aberto). Esta nota será o 20% da nota da avaliación.
e. Cando algún alumno, polas razóns que sexan, no teña nota nalgún dos apartados b, c ou d, a porcentaxe da nota do apartado a será do 60%.
2.- Será obrigatorio entregar tódolos traballos prácticos na data que, en cada caso, sinale o profesor de común acordo cos alumnos (de xeito excepcional, un traballo poderá ser entregado ao longo do día da data marcada, sempre que o profesor estime xustificada a non entrega do traballo na clase). Non entregar un traballo na data marcada implicará o suspenso na avaliación correspondente. No momento da entrega do traballo o profesor dirá ao alumno se o traballo está aprobado ou non para que, no seu caso, o alumno poida corrixilo con tempo antes da data de entrega ao final da avaliación. A obtención dun cero en algunha das catro (a, b, c, d) partes implicará o suspenso da avaliación correspondente.
3.- Despois de cada avaliación (independentemente de que estea aprobada ou non) o profesor indicará a cada alumno os traballos que debe volver facer para recuperar os traballos suspensos. A data de entrega destes traballos corrixidos será a data final de entrega da avaliación seguinte.
4.- No caso de que un alumno iniciara o curso despois da data oficial, o alumno realizaría os traballos necesarios (coa axuda e supervisión do profesor) para acadar o nivel axeitado ou ben faría un exame correspondente ás partes da materia non vistas.
5.- A nota final será a media (valorando, no seu caso, a evolución do alumno) das notas das tres avaliacións do curso.
6.- Avaliación Ordinaria.- Alumnos aprobados na media das tres avaliacións: Practicarán o retrato e a caricatura (encaixe, sombreado, debuxo a tinta e lapis) cos compañeiros como modelos (ninguén posará, cada quen estará a facer o seu traballo). A valoración de estes traballos poderá mellorar a media do curso. Alumnos suspensos na media das tres avaliacións: O profesor dirá a cada alumno os traballos que debe volver a realizar (os que teña suspensos ou non entregados) en clase ou as leccións do libro que deberá ler ou os traballos de arte que deberá realizar. Todos estes traballos serán individuais e realizaranse na clase. Os criterios de cualificación serán os mesmos que se usaron durante o resto das avaliacións. Os alumnos que non acaden o aprobado, a pesar da recuperación de traballos, poderán facer un exame práctico extraordinario de unha clase de duración, no que entrarán todas as prácticas do curso. A nota do alumno será a que acade no exame, se é superior á ordinaria.
7.- Cando un alumno se incorpore ao curso unha vez empezado faráselle un plan específico (que inclúa o estudo dos temas xa vistos e a realización dos traballos correspondentes), ou ben a realización dun exame desa parte da materia. Isto soamente se fará no caso de que o alumno non teña documentación escolar que xustifique a superación das avaliacións non cursadas no centro.

3.- Despois de cada avaliación (independentemente de que estea aprobada ou non) o profesor indicará a cada alumno os traballos que debe volver facer para recuperar os traballos suspensos. A data de entrega destes traballos corrixidos será a data final de entrega da avaliación seguinte.
4.- No caso de que un alumno iniciara o curso despois da data oficial, o alumno realizaría os traballos necesarios (coa axuda e supervisión do profesor) para acadar o nivel axeitado ou ben faría un exame correspondente ás partes da materia non vistas.
5.- A nota final será a media (valorando, no seu caso, a evolución do alumno) das notas das tres avaliacións do curso.
6.- Avaliación Ordinaria.- Alumnos aprobados na media das tres avaliacións: Practicarán o retrato e a caricatura (encaixe, sombreado, debuxo a tinta e lapis) cos compañeiros como modelos (ninguén posará, cada quen estará a facer o seu traballo). A valoración de estes traballos poderá mellorar a media do curso. Alumnos suspensos na media das tres avaliacións: O profesor dirá a cada alumno os traballos que debe volver a realizar (os que teña suspensos ou non entregados) en clase ou as leccións do libro que deberá ler ou os traballos de arte que deberá realizar. Todos estes traballos serán individuais e realizaranse na clase. Os criterios de cualificación serán os mesmos que se usaron durante o resto das avaliacións. Os alumnos que non acaden o aprobado, a pesar da recuperación de traballos, poderán facer un exame práctico extraordinario de unha clase de duración, no que entrarán todas as prácticas do curso. A nota do alumno será a que acade no exame, se é superior á ordinaria.
7.- Cando un alumno se incorpore ao curso unha vez empezado faráselle un plan específico (que inclúa o estudo dos temas xa vistos e a realización dos traballos correspondentes), ou ben a realización dun exame desa parte da materia. Isto soamente se fará no caso de que o alumno non teña documentación escolar que xustifique a superación das avaliacións non cursadas no centro.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non resulta de aplicación neste curso

5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


1.- A mesma definición do Proxecto Educativo e das súas concrecións curriculares constitúe unha medida de atención á diversidade. Por outro lado, o seu desenvolvemento nas programacións de aula e nas súas unidades didácticas xerará un conxunto de propostas que favorezan a adaptación aos intereses, capacidades e motivacións dos alumnos respectando sempre un traballo común de base e intención formativa global que permita a consecución das competencias básicas e dos obxectivos de cada curso e da Etapa.
2.- O profesor valorará a evolución de cada alumno en particular.
3.- Se na avaliación inicial detectárase a existencia dun alumno procedente do estranxeiro cun descoñecemento severo das dúas linguas oficiais, que lle impida o normal seguimento da materia, (e en cumprimento do indicado na circular 8/2009) seguirase co/cos alumnos o seguinte PROGRAMA ESPECÍFICO PERSONALIZADO:
3.01.- Solicitar, con caracter inmediato, que o alumno estea asistido por un intérprete na clase, cuxa misión será traducir ao alumno as explicacións do profesor e/ou do libro. Para facilitar o seu labor se poderán utilizar gravadoras ou calquera outro instrumento audiovisual que, de común acordo, consideren adecuado o profesor e o intérprete - tradutor.
Esta medida aplicarase para cada alumno (ou grupo de alumnos) en función da súa lingua materna. Se existisen dous ou máis alumnos con linguas maternas diferentes, deberán estar asistidos por intérpretes diferentes.
3.02.- De non ser posible aplicar a medida anterior, facilitaranse os medios audiovisuais necesarios para gravar as clases. Estas gravacións servirán para que, cun desfasamento temporal nunca superior a 7 días, o alumno dispoña das explicacións e/ou documentos ou exercicios expostos polo profesor traducidos ao seu idioma por un tradutor habilitado pola Delegación de Educación para este labor.
Esta medida considérase como unha excepción (ao non dispor o alumno dun apoio específico na clase non podería preguntar ao profesor nin resolver as súas dúbidas no momento de producirse, impedíndolle así seguir adecuadamente o ritmo da clase), sendo unicamente admitida con caracter temporal e mentres non é posible arbitrar a solución exposta no punto 3.01.
3.03.- As medidas expostas nos puntos anteriores non excluirían a asistencia do alumno ao correspondente grupo de adquisición de linguas que, no seu caso, organizárase no centro.
3.04.- Na avaliación do alumno teríanse en conta os criterios e instrumentos normais previstos na programación da materia. Dados os posibles desfasamentos temporais que o normal desenvolvemento deste programa puidese expor, o profesor realizará (en coordinación co intérprete se fose necesario) un calendario específico para o alumno.
3.05.- Como complemento ao exposto neste programa, o profesor (logo da correspondente avaliación inicial) exporá as medidas complementarias que considere necesarias para unha mellor posta en práctica ou adaptación do presente programa.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8
1 ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PROXECTO LECTOR
2 ACCIÓNS PREVISTAS DE ACORDO CO PLAN DE INTEGRACIÓN DAS TIC

Na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL cumpriranse as especificacións do PROXECTO LECTOR do centro.
Na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL se contribúe ó fomento da lectura coas seguintes medidas:
- Os alumnos deben ler cada unha das leccións no libro e responder ás preguntas do profesor co libro aberto. Con esta medida estase a inculcar nos alumnos a valoración da lectura comprensiva por riba da memorística.
- Os alumnos deberán buscar información para elaborar, en grupo, un traballo sobre o artista ou estilo artístico que toque en cada tema. Con esta medida foméntase, a través da lectura, a procura de información e a adquisición de estratexias axeitadas para elo.
- Cando un alumno do grupo expón o traballo do punto anterior na clase, o profesor pregunta a tódolos integrantes do grupo sobre o mesmo; de este xeito foméntase de novo a lectura comprensiva e, ademais, a capacidade de análise e de síntese do lido.

Na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL cumpriranse as especificacións do PLAN DE INTEGRACIÓN DAS TIC do centro.
Independentemente do indicado no parágrafo anterior, a materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL ten, de xeito específico, as seguintes medidas de integración das TIC:
O libro de texto EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL 4ESO, do que é autor o profesor Senén Olano, estará a disposición dos alumnos na Aula Virtual da materia en formato pdf e poderá ser descargado e manexado en copia impresa ou nun dispositivo dixital polo alumno nas clases.
No traballo que os alumnos fan en grupo sobre un artista ou estilo artístico, usaran (case que de forma prioritaria) internet para a procura da información, como método máis rápido e completo na procura da información tanto escrita como gráfica.
Na exposición dos traballos de grupo os que faciamos referencia no punto anterior, as imaxes proxéctanse para toda a clase mediante un canón conectado a un ordenador.
Os traballos prácticos de TRAZADOS e SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN (os exercicios e as correccións) estarán na AULA VIRTUAL da páxina web do departamento. Ao inicio do curso os alumnos daranse de alta na AULA VIRTUAL.

Tiña máis texto neste punto, pero o programa PROENS non deixa poñelo.
 

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Exposicións e conferencias No caso de existir algunha exposición, conferencia ou similar de interese para a materia.
Bibliotecas Visita a bibliotecas da cidade, de ser o caso

Unha das partes da materia (ARTE) é preparada polos alumnos, en grupos, fora de clase: Buscarán a información nas bibliotecas (do centro ou da cidade) ou en internet (este é o método recomendado por ser o máis rápido e de información máis ampla).
Recomendarase ós alumnos a asistencia ás exposicións de arte que se fagan na cidade así como a asistencia periódica ós museos. Se se dera o caso (número de alumnos, data, etc.) o profesor organizaría algunha saída para ver exposicións ou eventos de interese para a materia.

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Resultado das avaliacións

1.- A final de curso (xuño) o Departamento de Debuxo comprobará o grao de cumprimento e exposición dos CONTIDOS previstos na programación e tomará as medidas oportunas para o futuro. No caso de que se chegara a conclusión da conveniencia de modificar algún dos CONTIDOS, METODOLOXÍA ou RECURSOS DIDÁCTICOS, se fará a correspondente modificación na programación para que xurda efecto ó curso seguinte.
2.- Cando os resultados da avaliación final de xuño na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL sexan negativos (nota inferior a 5) nunha porcentaxe de alumnos superior ó 30% do número total de alumnos matriculados na materia e que teñan asistido a clase con regularidade durante o curso, o Departamento estudará a necesidade de facer as reformas ou adaptacións precisas da programación con vista ó curso seguinte.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


Este aspecto xa está incluido no apartado anterior:

1.- A final de curso (xuño) o Departamento de Debuxo comprobará o grao de cumprimento e exposición dos CONTIDOS previstos na programación e tomará as medidas oportunas para o futuro. No caso de que se chegara a conclusión da conveniencia de modificar algún dos CONTIDOS, METODOLOXÍA ou RECURSOS DIDÁCTICOS, se fará a correspondente modificación na programación para que xurda efecto ó curso seguinte.
2.- Cando os resultados da avaliación final de xuño na materia de EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL sexan negativos (nota inferior a 5) nunha porcentaxe de alumnos superior ó 30% do número total de alumnos matriculados na materia e que teñan asistido a clase con regularidade durante o curso, o Departamento estudará a necesidade de facer as reformas ou adaptacións precisas da programación con vista ó curso seguinte.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
1. Non vexo a pertinencia de outros apartados

Sen indicacións


Volver