Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
A materia de Historia de 4º de ESO ten como temas fundamentais a Idade contemporánea do mundo, de España e o desenvolvemento artístico neste contexto. A evolución social, económica, ideolóxica e artística entre o século XVIII e a actualidade conforman os conceptos e procesos a tratar neste curso.
A formación que se plantexa nesta programación debería proporcionar ao alumnado un coñecemento global que resulta necesario para coñecer o pasado e para entender o presente, especialmenta algúns dos procesos históricos actuais.
É preciso tamén para facer emerxer no estudo da historia suxeitos históricos ata hai pouco moi silenciados, como as mulleres, a clase obreira, os pobres... dándolles o protagonismo que lles corresponde e que vai permitir unha renovación do discurso histórico.
Esta materia é fundamental para fortalecer a base cultural que lles permitirá desenvolver a súa formación e lles acompañará no futuro como cidadáns.
É importante a adquisición dun vocabulario conceptual propio e a capacidade para utilizalo correctamente. Do mesmo xeito, cumpriría ampliar e desenvolver as competencias clave, a capacidade de expresarse adecuadamente na escrita e desenvolver unha lectura comprensiva para enlazar cos coñecementos previos as novas aportacións e ideas que imos traballar.
É fundamental no referente á metodoloxía desenvolver un proceso que permita dar importancia a saber interpretar documentos e imaxes, á comprensión dos elementos básicos do proceso histórico (causa, desenvolvemento, consecuencia; espazo e tempo), á intencionalidade na interpretación dos procesos e ó uso adecuado da información. Así como ó análise crítico da información e dos datos referentes á materia tratada.
Pódese plantexar de forma cronolóxica, atendendo ás necesidades básicas de comprensión dos procesos para logo chegar a unha perspectiva transversal (pero sólo despois de que se adquiran uns coñecementos básicos que permitan transitar analizando fenómenos históricos e artísticos ó longo do tempo).
A finalidade desta materia é dar ó alumnado unha visión global do mundo e un conxunto de valores para que adopten unha actitude ética e comprometida dentro dunha sociedade plural e solidaria. E completar os obxectivos plantexados e a adquisición das competencias clave de forma inclusiva atendendo á diversidade do alumnado.
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
A metodoloxía didáctica é o conxunto de estratexias, procedementos e accións organizadas e planificadas polo profesorado, de xeito consciente e reflexivo, coa finalidade de posibilitar a aprendizaxe do alumnado e o logro dos obxectivos.
A metodoloxía didáctica será activa e participativa, favorecento o traballo individual (fomentando a capacidade de aprender por si mesmos) e cooperativo do alumnado. Buscará a consecución dos obxectivos e das competencias clave.
O obxectivo fundamental da ensinanza é a consecución de aprendizaxes significativos, partindo dos contidos (“saber”) o alumno deberá ser capaz de aplicar o aprendido á práctica, debe “saber facer” e acadar as competencias propostas no currículo. Partindo duns coñecementos previos tentaremos acadar que o alumno sexa capaz da aprender por si mesmo, “aprender a aprender”, e aplicar o aprendido á realidade da súa vida cotiá. Pero para chegar a este punto precisamos un longo proceso, plantexamos un obxectivos que deberán ter como punto de partida os coñecementos previos, cos que parte o alumno, para adaptarnos a eles e acadar unha progresión que buscará fomentar a participación activa do alumno na aprendizaxe.
A metodoloxía didáctica empregada para a construción do coñecemento significativo combina a intervención da profesora no proceso de ensino- aprendizaxe e a intervención e implicación do alumnado para acadar a compresión dos contidos e a súa aplicación práctica tanto nos temas de carácter histórico como os xeográficos ou artísticos. É dicir, trátase dunha metodoloxía integradora onde se combina a aprendizaxe por recepción e por descubrimento.
A motivación é un aspecto importante para captar o interese dos alumnos e alumnas, é necesario que a presentación dos temas conecte o máis directamente posible cos intereses dos alumnos, cos seus coñecementos previos da temática a tratar, ca súa experiencia persoal ou ca actualidade económica, política e social.
Entre as actividades que facilitarán a asimilación dos contidos e a posta en práctica do tratado na clase están:
- Análise de textos históricos, periodísticos, mapas ou de materiais audiovisuais (vídeos, presentacións,...)
- Análise dos feitos no contexto temporal e espacial.
- Identificación e interpretación de estilos e imaxes artísticas.
- Realización de síntesis, esquemas ou cadros sinópticos.
- Realizacion de traballos individuais ou cooperativos sobre aspectos varios da
materia.
- Integración de tecnoloxías da información e comunicación.
O tratamento metodolóxico da materia débese axustar ó nivel competencial inicial do alumnado, partindo de aprendizaxes máis simples, respectando ritmos e estilos de aprendizaxe que teñan en conta a atención á diversidade.
Consideramos que neste nivel da educación obrigatoria é necesario priorizar as estratexias metodolóxicas de carácter motivador, que estimulen o interese dos alumnos polos temas tratados na área.
Para iso, as unidades didácticas desenvolveranse por medio dunha metodoloxía esencialmente activa, non limitándose á exposición, que se tentará reducir á explicación dos conceptos máis confusos e os máis básicos, buscando a participación constante do alumnado na construción dos coñecementos.
Dentro de cada unidade comezarase sempre por explorar os coñecementos previos sobre o tema: remuíños de ideas, preguntas na aula... Estes instrumentos facilitarán información relevante para a avaliación inicial do docente.
Consideramos necesario permitirlles ós alumnos que afonden naqueles aspectos que lles resulten máis interesantes da materia, así como aprender a facer autoavaliación.
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
As probas de avaliación inicial deben ter como obxectivo a detección das dificultades de aprendizaxe, máis o coñecemento das competencia e coñecementos previos do alumnado. Os seus resultados permitiranos a elaboración de programas de reforzo específicos ou cambios na programación para suplir as carencias detectadas.
Antes de realizar un instrumento de avaliación inicial, debemos ter en conta as seguintes premisas:
· Que esperamos que saiba o alumnado neste momento.
· Que competencias clave deben ter ou deben adquirir.
· Que grao de coñecemento teñen do vocabulario específico da materia.
· Cal é o seu nivel de comprensión de textos.
Ademais, calquera proba ou instrumento de avaliación inicial deberá valorar diferentes tipos de contidos e utilizar diferentes técnicas que nos permitan ver a situación do grupo en canto a súa capacidade de expresión (oral ou escrita), comprensión lectora, lectura en voz alta, interpretación de imaxes, gráficos e mapas e comprensión de nocións básicas.
As probas de avaliación inicial realizaranse de forma individualizada nos primeiros días de clase e os seus resultados serán contrastados co resto do equipo docente de cada grupo para elaborar unha estratexia de ensinanza-aprendizaxe conxunta nas avaliacións iniciais do centro.
Ó inicio de cada unidade, si se considera axeitado, plantexaranse unha serie de cuestións orais ó alumnado para saber cales son os seus coñecementos previos que ten o alumnado sobre o tema que se vai abordar co obxectivo de acadar unha aprendizaxe significativa.
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
Tanto a avaliación inicial como a avaliación continua permiten detectar as necesidades e plantexar diferentes medidas de atención á diversidade que poden ser necesarias, para o alumnado que necesite reforzo ou adaptación curricular e para o alumnado con altas capacidades intelectuais. Para iso, partimos das indicacións e instrucións ofrecidas polo Departamento de Orientación do centro do centro.
(http://www.edu.xunta.gal/centros/iesmilladoiro/taxonomy/term/137).
Máis concretamente, no caso de 4º da ESO, segundo as necesidades específicas do noso alumnado, aplicaremos as seguintes medidas e respostas educativas, que se suman as aplicadas dende o Departamento de Orientación:
- Alumnado con TDAH: Terase en conta o establecido no punto 8.1. Anexo 1 apartado 8.1.2 de Prevención e intervención dentro da aula do “Protocolo de consenso sobre TDAH na infancia e na adolescencia nos ámbitos educativo e sanitario”.
http://www.edu.xunta.es/portal/node/13546
- Alumnado con problemas de lecto–escritura: traballaremos a exactitude lectora e ortografía básica, a velocidade lectora, a segmentación e a comprensión lectora e composición escrita.
- Alumnado de altas capacidades: proporanse actividades adaptadas ao currículo da materia cun maior grao de complexidade e fondura, sempre partindo dos coñecementos previos sobre o asunto a tratar, e que serán detectados a través da observación na aula ou consensuando co propio alumno. Tamén teremos en conta as propostas ofrecidas en http://www.edu.xunta.gal/portal/node/3700 http://www.edu.xunta.gal/portal/node/3630.
- Alumnado con desfase curricular por proceder do estranxeiro: contarán con apoios fora da aula cun PT e co dos docentes. Teremos tamén en conta as propostas ofrecidas pola Xunta en http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/146
- Alumnado con necesidades específicas de aprendizaxe: seguiremos as propostas ofrecidas pola Xunta en http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2011/12/12/b3c87937d68caecf138e091156bcb427.pdf
- Alumnado con desvantaxe socioeducativa: seguiremos as propostas ofrecidas en http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/410
Tras a realización da proba inicial ou sempre que se considere necesario ó longo do curso si se observasen poblemas competenciais no alumnado, de asimilación de contidos ou de aplicación destos contidos na práctica, tratarase de buscar alternativas que garantan a consecución do grado mínimo de competencias clave.
Dependendo do grao de dificultade observada no alumnado requerirase a valoración da problemática por parte do Departamento de Orientación tentando acadar conxuntamente unha solución que permita superar os problemas plantexados.
As vixentes disposicións e normas indican que se debe dar un tratamento específico ó alumnado, que polas súas circunstancias o precisen, facendo uso dos protocolos sobre atención á diversidade elaborados pola Consellería de Educación e recomendados para a súa atención.
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
A avaliación desta programación estará vinculado ó seguimento a través da aplicación Proens por períodos de avaliación que realizará o profesorado que imparta a materia e que poderá revisar o Departamento.
Nas reunións de Departamento analarizarase o grao de cumprimento dos obxectivos programados e as dificultades atopadas, podéndose introducir as medidas correctoras que se consideren oportunas. Os problemas detectados sinalaranse na Memoria final para facer modificacións precisas na programación do vindeiro curso.
A programación avaliarase según os seguintes criterios:
- Consecución de obxectivos.
- Evolución do alumnado e resultados do proceso de ensino-aprendizaxe.
- Asimilación de valores e actitudes.
- Asimilación de competencias clave.
- Adecuación do plantexado na programación: contidos, secuenciación, temporalización, metodoloxía.