Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


A presente programación didáctica, elaborada para a materia de Anatomía Aplicada de 1ºBAC ten como referencia o Decreto 157/2022, do 15 de Setembro do 2022, que establece o currículo da Educación Secundaria Obrigatoria e do Bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

 

Esta materia pretende que o alumnado comprenda e valore o corpo humano con respecto á saúde e as súas manifestacións artísticas. Tamén é unha oportunidade para relacionar os coñecementos adquiridos con etapas posteriores por exemplo, os ciclos formativos e graos relacionados coas ciencias da saúde e a actividade física, ou mesmo con ensinanzas artísticas superiores.

 

Os rapaces e rapazas deste curso sitúanse na última etapa de operacións formais onde o individuo vólvese un ser reflexivo, capaz de aprender sistemas abstractos do pensamento que lle permiten usar a lóxica proposicional (inferencia obtida a partires da relación entre dúas premisas), o razoamento científico (pensamento hipotético-dedutivo), o razoamento combinatorio (busca de múltiples combinacións) e o razoamento proporcional (cálculo ou estimación de probabilidades) o que lle permite abordar os contidos desta materia, sempre e cando o proceso de ensino e aprendizaxe se axuste as súas necesidades.

 

Para a elaboración das unidades didácticas que desenvolverá a programación tívose como referencia un currículo que afonda nos coñecementos adquiridos na Educación Secundaria Obrigatoria, especialmente en 3ºESO. Neste sentido esta materia céntrase no estudo do corpo humano facendo fincapé na anatomía e fisioloxía, así como das enfermidades máis comúns de cada un dos aparatos e sistemas que integran o organismo, sen esquecer a importancia dos hábitos saudables.

 

 

 

 


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Interpretar e transmitir información e datos científicos argumentando sobre eles con precisión e utilizando diferentes formatos para analizar conceptos, procesos, métodos, experimentos ou resultados relacionados coa anatomía humana.
OBX2 Localizar e utilizar fontes fiables identificando, seleccionando e organizando a información, avaliándoa criticamente, e contrastando a súa veracidade para resolver preguntas relacionadas coa anatomía humana.
OBX3 Analizar traballos de investigación ou divulgación relacionados coa anatomía humana comprobando con sentido crítico a súa veracidade e/ou se seguen correctamente os pasos do método científico para avaliar a fiabilidade das súas conclusións.
OBX4 Expor e resolver problemas e cuestións buscando e utilizando as estratexias adecuadas, analizando criticamente as solucións e reformulando o procedemento, se for necesario, para explicar fenómenos relacionados coa anatomía humana.
OBX5 Analizar criticamente os efectos de determinadas accións sobre a saúde baseándose nos fundamentos da anatomía humana para promover e adoptar hábitos que permitan manter e mellorar a saúde individual e colectiva.
OBX6 Analizar os elementos anatómicos humanos utilizando fundamentos científicos para explicar a súa fisioloxía e relacionar esta coas actividades físicas e artísticas.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 A organización do corpo humano Nesta unidade descríbese a organización xeral do corpo humano a través do estudo dos niveis de organización e as funcións vitais. 8 10
2 A coordinación nerviosa Nesta unidade estúdase a anatomía e fisioloxía do sistema nervioso así como tamén dos órganos sensoriais e o efecto das drogas sobre a saúde. 9 12
3 O sistema óseo Nesta unidade estúdase a anatomía e fisioloxía do sistema óseo así como tamén as enfermidades máis comúns e hábitos saudables. 9 12
4 O sistema muscular Nesta unidade abórdase a anatomía e fisioloxía do sistema muscular xunto coas enfermidades e hábitos saudables 9 12
5 O movemento Nesta unidade trabállase as características das accións motoras 8 12
6 O aparello dixestivo Nesta unidade estúdase a anatomía e fisioloxía do aparello dixestivo facendo fincapé no metabolismo. Ademais abórdase as enfermidades máis comúns e a importancia dos hábitos nutricionais para a saúde. 9 12
7 O aparello respiratorio Nesta unidade estúdase a anatomía e fisioloxía do aparello respiratorio e fonador ao igual que as enfermidades e hábitos saudables. 9 12
8 O aparello circulatorio Nesta unidade trabállase a anatomía e fisioloxía do aparello circulatorio ademais das enfermidades e hábitos saudables. 9 12
9 O aparello excretor Esta unidade focaliza o seu estudo na anatomía e fisioloxía do aparello excretor así como tamén as enfermidades máis comúns e hábitos saudables. 9 12
10 A coordinación hormonal Nesta unidade trabállase a anatomía e fisioloxía do sistema endócrino xunto coas enfermidades e hábitos saudables 9 12
11 O aparello reprodutor Nesta unidade abórdase a anatomía e fisioloxía do aparello reprodutor analizando as enfermidades e hábitos saudables asociados a dito aparello 9 12
12 A comunicación corporal Esta unidade céntrase na expresión corporal como linguaxe de comunicación. 3 10

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. O traballo nas ciencias
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA1.1 - Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
CA1.2 - Elaborar proxectos utilizando as estratexias adecuadas tanto no seu procedemento de traballo como na comunicación de procesos e resultados.
CA1.3 - Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
CA1.4 - Valorar a ciencia recoñecendo a actividade desenvolvida polas persoas que se dedican a ela e a súa contribución ao avance da sociedade humana en diferentes ámbitos, así como tamén o papel das mulleres nela.
Contidos
C1.1 - Metodoloxía científica de traballo na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
C1.2 - Estratexias para a elaboración de proxectos e de comunicación no proceso de aprendizaxe.
C1.2.1 - Formulación de hipóteses e preguntas.
C1.2.2 - Procura, recoñecemento e utilización de fontes fiables de información.
C1.2.3 - Comunicación de procesos e resultados con vocabulario científico a través de ferramentas dixitais e formatos de uso frecuente (presentación, gráfica, vídeo, póster, informe e outros).
C1.2.4 - Linguaxe científico: interpretación, produción e comunicación eficaz de información de carácter científico no contexto académico en diferentes formatos.
C1.3 - Espazos e recursos de aprendizaxe científica (como o laboratorio e os espazos virtuais): utilización adecuada que asegure a conservación da saúde propia e a comunitaria, a seguridade e o respecto ao ambiente.
C1.4 - Valoración da ciencia e da actividade desenvolvida polas persoas que se dedican a ela, e recoñecemento da súa contribución aos distintos ámbitos do saber humano e no avance e a mellora da sociedade. O papel das mulleres.
Bloque B2. A organización do corpo humano
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA2.1 - Identificar e localizar os termos básicos da anatomía humana utilizando diagramas e modelos.
CA2.2 - escribir a organización xeral do corpo humano a través da localización dos diferentes tecidos, órganos, aparellos e sistemas, e a identificación das súas funcións.
CA2.3 - Interpretar e comprender a evolución dos canons de beleza ao longo da historia e a súa influencia na sociedade.
Contidos
C2.1 - Terminoloxía básica da anatomía humana.
C2.1.1 - Planos e cortes anatómicos. Posición e dirección.
C2.1.2 - Rexións e cavidades do corpo humano.
C2.2 - Niveis de organización do corpo humano.
C2.2.1 - As células
C2.2.2 - Os tecidos.
C2.2.3 - Os órganos, aparellos e sistemas.
C2.3 - Funcións vitais.
C2.4 - Os canons de beleza ao longo da historia.
Bloque B3. O aparello dixestivo e o metabolismo
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA3.1 - Recoñecer os procesos de dixestión e absorción de alimentos e nutrientes explicando as estruturas orgánicas implicadas en cada un.
CA3.2 - Reflexionar sobre a importancia da alimentación e da nutrición para o bo funcionamento do organismo recoñecendo as súas diferenzas e funcións básicas.
CA3.3 - Valorar os hábitos nutricionais que inciden favorablemente na saúde relacionando os tipos de dietas co balance enerxético establecido segundo as actividades realizadas.
CA3.4 - Identificar os trastornos alimenticios máis comúns e os efectos que teñen sobre a saúde, analizando os factores sociais que conducen á aparición daqueles.
CA3.5 - Identificar e diferenciar os procesos que comprende o metabolismo aeróbico e anaeróbico establecendo os mecanismos enerxéticos que interveñen na acción motora, co fin de xestionar a enerxía e mellorar a eficiencia da acción.
Contidos
C3.1 - O aparello dixestivo.
C3.1.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C3.1.2 - Alimentación e nutrición. Tipos de nutrientes e de alimentos.
C3.1.3 - Dieta equilibrada e a súa relación coa saúde. Balance enerxético.
C3.1.4 - Pautas saudables de alimentación en función da actividade realizada.
C3.1.5 - Trastornos do comportamento nutricional: dietas restritivas, anorexia e bulimia.
C3.1.6 - Factores sociais e derivados da propia actividade física e artística que conducen á aparición de distintos tipos de trastorno do comportamento nutricional.
C3.2 - Metabolismo humano.
C3.2.1 - Principais vías metabólicas de obtención de enerxía. Metabolismo aeróbico e anaeróbico.
C3.2.2 - Metabolismo enerxético e actividade física.
Bloque B4. O aparello circulatorio e o respiratorio
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA4.1 - Recoñecer as características xerais dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador, e describir a anatomía e a función dos distintos órganos que conforman os ditos aparellos empregando diferentes soportes e recursos.
CA4.2 - Explicar o percorrido do sangue na circulación maior e menor, identificando as estruturas implicadas en imaxes en diferentes formatos e valorando os parámetros de saúde cardiovascular.
CA4.3 - Explicar os movementos respiratorios de inspiración e expiración distinguindo os órganos e as estruturas implicadas.
CA4.4 - Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA4.5 - Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador localizando, seleccionando e organizando a información.
Contidos
C4.1 - O aparello circulatorio.
C4.1.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C4.1.2 - A circulación.
C4.1.3 - Parámetros de saúde cardiovascular.
C4.1.4 - Enfermidades e hábitos saudables.
C4.2 - O aparello respiratorio.
C4.2.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C4.2.2 - O proceso respiratorio.
C4.2.3 - Coordinación da respiración co movemento corporal e a súa intensidade.
C4.2.4 - Enfermidades e hábitos saudables.
C4.3 - O aparello fonador.
C4.3.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C4.3.2 - Enfermidades e hábitos saudables.
Bloque B5. O aparello uroxenital
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA5.1 - Describir a anatomía e identificar a función das distintas partes do aparello excretor e reprodutor empregando diferentes soportes e recursos.
CA5.2 - Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos excretor e reprodutor relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA5.3 - Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co aparello excretor e reprodutor localizando, seleccionado e organizando a información.
Contidos
C5.1 - O aparello excretor.
C5.1.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C5.1.2 - Enfermidades e hábitos saudables.
C5.2 - O aparello reprodutor.
C5.2.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C5.2.2 - Enfermidades e hábitos saudables.
Bloque B6. Os sistemas de coordinación e de regulación
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA6.1 - Valorar os sistemas nervioso e endócrino como responsables da coordinación e regulación xeral do organismo recoñecendo as características xerais de cada un deles.
CA6.2 - Describir a anatomía e función das partes dos órganos sensoriais, dos compoñentes do sistema nervioso e das glándulas do sistema endócrino empregando diferentes soportes e recursos.
CA6.3 - Diferenciar os movementos reflexos e voluntarios e relacionalos cos órganos implicados en cada un utilizando esquemas ou debuxos.
CA6.4 - Diferenciar as funcións de cada glándula endócrina localizando cada unha delas e empregando diferentes soportes e recursos.
CA6.5 - Analizar as enfermidades máis comúns dos sistemas nervioso e endócrino relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos e recoñecendo os efectos das drogas sobre o sistema nervioso así como a súa prevención.
CA6.6 - Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos Sistemas nervioso e endócrino, localizando, seleccionado e organizando a información.
Contidos
C6.1 - O sistema nervioso.
C6.1.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C6.1.2 - Os órganos sensoriais. Anatomía e fisioloxía.
C6.1.3 - Movementos reflexos e voluntarios.
C6.1.4 - Enfermidades e hábitos saudables.
C6.1.5 - Drogas legais e ilegais. Prevención e efectos sobre a saúde.
C6.2 - O sistema endócrino.
C6.2.1 - Características xerais, estrutura anatómica e fisioloxía.
C6.2.2 - A función hormonal.
C6.2.3 - Enfermidades e hábitos saudables.
Bloque B7. O aparello locomotor e o movemento
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA7.1 - Localizar e diferenciar os compoñentes do aparello locomotor empregando diagramas e modelos.
CA7.2 - Explicar a fisioloxía do aparello locomotor a través da función de músculos, ósos e articulacións.
CA7.3 - Identificar as principais enfermidades e lesións do aparello locomotor recoñecendo e valorando os hábitos e costumes saudables, tanto na vida cotiá como na práctica de actividade física.
CA7.4 - Comprender a biomecánica humana relacionándoa coas súas aplicacións.
CA7.5 - Describir as características da execución das accións motoras empregando os termos e elementos do movemento e relacionándoas coa finalidade expresiva das actividades artísticas.
Contidos
C7.1 - Aparello locomotor. Os músculos, os ósos e as articulacións.
C7.1.1 - Anatomía e fisioloxía.
C7.1.2 - Enfermidades e lesións do aparello locomotor.
C7.1.3 - Hábitos e costumes saudables. A hixiene postural.
C7.1.4 - Importancia do quecemento e da recuperación na práctica de actividade física
C7.2 - O movemento.
C7.2.1 - Termos e elementos do movemento.
C7.2.2 - Características da execución das accións motoras.
C7.2.3 - Biomecánica humana e as súas aplicacións.
C7.2.4 - O movemento como ferramenta artístico-expresiva.
Bloque B8. Expresión e comunicación corporal
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
CA8.1 - Recoñecer as características principais da motricidade humana pondo de manifesto o seu papel no desenvolvemento persoal e social.
CA8.2 - Comunicarse corporalmente adquirindo a conciencia do corpo e do espazo a través do movemento, da utilización de elementos rítmicos, obxectos e con focos expresivos.
CA8.3 - Identificar as diferentes formas de expresión corporal recoñecendo a capacidade do corpo para manifestarse cunha linguaxe propia como fonte de desenvolvemento creativo.
Contidos
C8.1 - Características da motricidade humana. Achegas das actividades físicas e artísticas no desenvolvemento persoal e da sociedade.
C8.2 - Toma de conciencia do corpo e do espazo. Movemento e elementos rítmicos. Focos expresivos do corpo.
C8.3 - Formas de expresión corporal e fontes de desenvolvemento creativo.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 A organización do corpo humano
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar con certa soltura a metodoloxía científica na resolución de problemas en relación a organización do corpo humano 5
CA1.2 Elaborar proxectos utilizando as estratexias adecuadas tanto no seu procedemento de traballo como na comunicación de procesos e resultados.
Táboa de indicadores
Utilizar maioritariamente estratexias acordes con cada procedimento de traballo e comunicar de xeito coherente os resultados 5
CA1.3 Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
Táboa de indicadores
Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os recursos de aprendizaxe 5
CA1.4 Valorar a ciencia recoñecendo a actividade desenvolvida polas persoas que se dedican a ela e a súa contribución ao avance da sociedade humana en diferentes ámbitos, así como tamén o papel das mulleres nela.
Táboa de indicadores
Valorar a ciencia recoñecendo a súa contribución ao avance da sociedade humana 5
CA2.1 Identificar e localizar os termos básicos da anatomía humana utilizando diagramas e modelos.
Proba escrita
Identificar os termos básicos da anatomía humana 35
CA2.2 escribir a organización xeral do corpo humano a través da localización dos diferentes tecidos, órganos, aparellos e sistemas, e a identificación das súas funcións.
Proba escrita
Identificar máis da mitade das funcións e localizar os tecidos, órganos aparellos e sistemas 35
CA2.3 Interpretar e comprender a evolución dos canons de beleza ao longo da historia e a súa influencia na sociedade.
Proba escrita
Recoñecer os principais canons de beleza ao longo da historia 10

2 A coordinación nerviosa
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar mínimamente a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 10
CA6.1 Valorar os sistemas nervioso e endócrino como responsables da coordinación e regulación xeral do organismo recoñecendo as características xerais de cada un deles.
CA6.1.1. Valorar o sistema nervioso como responsable da coordinación e regulación xeral do organismo recoñecendo as súas características xerais.
Proba escrita
Identificar pa mitades das características xerais do sistema nervioso 20
CA6.2 Describir a anatomía e función das partes dos órganos sensoriais, dos compoñentes do sistema nervioso e das glándulas do sistema endócrino empregando diferentes soportes e recursos.
CA6.2.1. Describir a anatomía e función das partes dos órganos sensoriais, dos compoñentes do sistema nervioso empregando diferentes soportes e recursos.
Proba escrita
Distinguir a mitade da anatomía e función das partes dos órganos sensoriais e dos compoñentes do sistema nervioso 20
CA6.3 Diferenciar os movementos reflexos e voluntarios e relacionalos cos órganos implicados en cada un utilizando esquemas ou debuxos.
Proba escrita
Identificar algúns dos movementos reflexos e voluntarios 20
CA6.5 Analizar as enfermidades máis comúns dos sistemas nervioso e endócrino relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos e recoñecendo os efectos das drogas sobre o sistema nervioso así como a súa prevención.
CA6.5.1. Analizar as enfermidades máis comúns do sistemas nervioso relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos e recoñecendo os efectos das drogas sobre o sistema nervioso así como a súa prevención.
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns traballadas na unidade dos sistemas nervioso 20
CA6.6 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos Sistemas nervioso e endócrino, localizando, seleccionado e organizando a información.
CA6.6.1. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co sistema nervioso localizando, seleccionado e organizando a información.
Táboa de indicadores
Recoñecer a importancia de hábitos saudables relacionado co sistema nervioso 10

3 O sistema óseo
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar con certa soltura a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 20
CA7.1 Localizar e diferenciar os compoñentes do aparello locomotor empregando diagramas e modelos.
CA7.1.1. Localizar e diferenciar os compoñentes do sistema óseo empregando diagramas e modelos.
Proba escrita
Localizar máis da mitade dos compoñentes do sistema óseo 27
CA7.2 Explicar a fisioloxía do aparello locomotor a través da función de músculos, ósos e articulacións.
CA7.2.1. Explicar a fisioloxía do sistema óseo a través da función de ósos e articulacións.
Proba escrita
Recoñecer a fisioloxíabásica do sistema óseo 27
CA7.3 Identificar as principais enfermidades e lesións do aparello locomotor recoñecendo e valorando os hábitos e costumes saudables, tanto na vida cotiá como na práctica de actividade física.
CA7.3.1. Identificar as principais enfermidades e lesións do sístema óseo recoñecendo e valorando os hábitos e costumes saudables, tanto na vida cotiá como na práctica de actividade física.
Proba escrita
Identificar a mitade das principais enfermidades e lesións do sístema óseo vistas na unidade 26

4 O sistema muscular
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar de xeito adecuado a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 20
CA7.1 Localizar e diferenciar os compoñentes do aparello locomotor empregando diagramas e modelos.
CA7.1.2. Localizar e diferenciar os compoñentes do sistema muscular empregando diagramas e modelos.
Proba escrita
Localizar a maís da mitade dos compoñentes do sistema muscular 30
CA7.2 Explicar a fisioloxía do aparello locomotor a través da función de músculos, ósos e articulacións.
CA7.2.2. Explicar a fisioloxía do sistema muscular a través da función de músculos.
Proba escrita
Recoñecer e explicar de xeito que se entenda a fisioloxía do sistema muscular 25
CA7.3 Identificar as principais enfermidades e lesións do aparello locomotor recoñecendo e valorando os hábitos e costumes saudables, tanto na vida cotiá como na práctica de actividade física.
CA7.3.2. Identificar as principais enfermidades e lesións dosistema muscular recoñecendo e valorando os hábitos e costumes saudables, tanto na vida cotiá como na práctica de actividade física.
Proba escrita
Identificar a mitade das principais enfermidades e lesións do sistema muscular vistas durante a unidade 25

5 O movemento
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar de xeito adecuado a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 20
CA7.4 Comprender a biomecánica humana relacionándoa coas súas aplicacións.
Proba escrita
Comprender os principais movementos e relacionala mínimamente coa súa aplicación 40
CA7.5 Describir as características da execución das accións motoras empregando os termos e elementos do movemento e relacionándoas coa finalidade expresiva das actividades artísticas.
Proba escrita
Describir as características principais da execución das accións motoras 40

6 O aparello dixestivo
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar de xeito adecuado a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 5
CA1.2 Elaborar proxectos utilizando as estratexias adecuadas tanto no seu procedemento de traballo como na comunicación de procesos e resultados.
Táboa de indicadores
Elaborar un proxecto relacionado co aparello dixestivo (por exemplo un proxecto dirixido a valoración da dieta propia e propostas de mellora) 5
CA3.1 Recoñecer os procesos de dixestión e absorción de alimentos e nutrientes explicando as estruturas orgánicas implicadas en cada un.
Proba escrita
Identificar os procesos de dixestión e absorción de alimentos e nutrientes 30
CA3.2 Reflexionar sobre a importancia da alimentación e da nutrición para o bo funcionamento do organismo recoñecendo as súas diferenzas e funcións básicas.
Proba escrita
Recoñecer cun mínimo de razoamento a importancia da alimentación e da nutrición para o bo funcioamento do organismo 30
CA3.3 Valorar os hábitos nutricionais que inciden favorablemente na saúde relacionando os tipos de dietas co balance enerxético establecido segundo as actividades realizadas.
Táboa de indicadores
Valorar de xeito máis ou menos razoado os hábitos nutricionais que inciden favorablemente na saúde 5
CA3.4 Identificar os trastornos alimenticios máis comúns e os efectos que teñen sobre a saúde, analizando os factores sociais que conducen á aparición daqueles.
Táboa de indicadores
Identificar case todos trastornos alimenticios traballados na clase e os efectos que teñen sobre a saúde 5
CA3.5 Identificar e diferenciar os procesos que comprende o metabolismo aeróbico e anaeróbico establecendo os mecanismos enerxéticos que interveñen na acción motora, co fin de xestionar a enerxía e mellorar a eficiencia da acción.
Proba escrita
Identificar os procesos que comprende o metabolismo aeróbico e anaeróbico 20

7 O aparello respiratorio
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sinxelos sobre o aparello respiratorio 10
CA1.3 Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
Táboa de indicadores
Utilizar de forma mínimamente segura e respectuosa co medio natural os espazos 10
CA4.1 Recoñecer as características xerais dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador, e describir a anatomía e a función dos distintos órganos que conforman os ditos aparellos empregando diferentes soportes e recursos.
CA4.1.2. Recoñecer as características xerais dos aparellos respiratorio e fonador e describir a anatomía e función dos distintos órganos que conforman ditos aparellos empregando diferentes soportes e recursos
Proba escrita
Recoñecer as características xerais dos aparellos respiratorio e fonador e identificar máis da mitade d anatomía e función dos distintos órganos que conforman ditos aparellos 20
CA4.3 Explicar os movementos respiratorios de inspiración e expiración distinguindo os órganos e as estruturas implicadas.
Proba escrita
Recoñecer os movementos básicos respiratorios de inspiración e expiración 20
CA4.4 Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA4.4.2. Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos respiratorio e fonador relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns dos aparellos respiratorio e fonador 20
CA4.5 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador localizando, seleccionando e organizando a información.
CA4.5.2. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos aparellos respiratorio e fonador localizando, seleccionando e organizando a información.
Proba escrita
Recoñecer a importancia dos principais hábitos saudables relacionados cos aparellos respiratorio e fonador 20

8 O aparello circulatorio
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar a metodoloxía cientifica na resolución de problemas sinxelos sobre o aparello circulatorio (por exemplo a disección dun corazón como actividade práctica) 10
CA1.3 Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
Táboa de indicadores
Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos 10
CA4.1 Recoñecer as características xerais dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador, e describir a anatomía e a función dos distintos órganos que conforman os ditos aparellos empregando diferentes soportes e recursos.
CA4.1.1. Recoñecer as características xerais do aparello circulatorio e describir a anatomía e función dos distintos órganos que conforman dito aparello empregando diferentes soportes e recursos
Proba escrita
Recoñecer máis da metades das características xerais do aparello circulatorio e identificar máis da metade a anatomía e función dos distintos órganos que conforman dito aparello 20
CA4.2 Explicar o percorrido do sangue na circulación maior e menor, identificando as estruturas implicadas en imaxes en diferentes formatos e valorando os parámetros de saúde cardiovascular.
Proba escrita
Recoñecer o percorrido do sangue na circulación maior e menor sinalando os principais vasos sanguíneos. 20
CA4.4 Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA4.4.1. Analizar as enfermidades máis comúns do aparello circulatorio relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns vistas na unidade do aparello circulatorio 20
CA4.5 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos aparellos circulatorio, respiratorio e fonador localizando, seleccionando e organizando a información.
CA4.5.1. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionado co aparello circulatorio localizando, seleccionando e organizando a información.
Proba escrita
Recoñecer mínimamente a importancia de hábitos saudables relacionado co aparello circulatorio 20

9 O aparello excretor
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar a metodoloxía científica básica na resolución de problemas sobre o aparello excretor 10
CA1.3 Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
Táboa de indicadores
Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos 10
CA5.1 Describir a anatomía e identificar a función das distintas partes do aparello excretor e reprodutor empregando diferentes soportes e recursos.
CA5.1.1. Describir a anatomía e identificar a función das distintas partes do aparello excretor empregando diferentes soportes e recursos
Proba escrita
Identificar mais da mitade da anatomía e a función das distintas partes do aparello excretor 30
CA5.2 Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos excretor e reprodutor relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA5.2.1. Analizar as enfermidades máis comúns do aparello excretor relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns do aparello excreto 25
CA5.3 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co aparello excretor e reprodutor localizando, seleccionado e organizando a información.
CA5.3.1. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co aparello excretor localizando, seleccionado e organizando a información.
Proba escrita
Recoñecer a importancia do hábitos saudables básicos relacionado co aparello excretor 25

10 A coordinación hormonal
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar mínimamente a metodoloxía científica con certa soltura para resolver diferentes problemas 10
CA6.1 Valorar os sistemas nervioso e endócrino como responsables da coordinación e regulación xeral do organismo recoñecendo as características xerais de cada un deles.
CA6.1.2. Valorar o sistema endócrino como responsable da coordinación e regulación xeral do organismo recoñecendo as súas características xerais
Proba escrita
Identificar as características básicas xerais do sistema endócrino 20
CA6.2 Describir a anatomía e función das partes dos órganos sensoriais, dos compoñentes do sistema nervioso e das glándulas do sistema endócrino empregando diferentes soportes e recursos.
CA6.2.2. Describir a anatomía e función das glándulas do sistema endócrino empregando diferentes soportes e recursos.
Proba escrita
Distinguir a mitade da anatomía e función das glándulas do sistema endócrino 20
CA6.4 Diferenciar as funcións de cada glándula endócrina localizando cada unha delas e empregando diferentes soportes e recursos.
Proba escrita
Identificar as principAIS funcións de cada glándula endócrina 20
CA6.5 Analizar as enfermidades máis comúns dos sistemas nervioso e endócrino relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos e recoñecendo os efectos das drogas sobre o sistema nervioso así como a súa prevención.
CA6.5.2. Analizar as enfermidades máis comúns do sistema endócrino relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns do sistema endócrino vistas na unidade. 20
CA6.6 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados cos Sistemas nervioso e endócrino, localizando, seleccionado e organizando a información.
CA6.6.2. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co sistema endócrino localizando, seleccionado e organizando a información.
Táboa de indicadores
Recoñecer a importancia do hábitos saudables básicos relacionados co sistema endócrino 10

11 O aparello reprodutor
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar a metodoloxía científica básica na resolución de problemas sobre o aparello excretor 10
CA1.2 Elaborar proxectos utilizando as estratexias adecuadas tanto no seu procedemento de traballo como na comunicación de procesos e resultados.
Táboa de indicadores
Elaborar un proxecto relacionado co aparello reprodutor utilizando de xeito mínimamente correcto os procedementos de trraballo e a comunicación de resultados. 10
CA5.1 Describir a anatomía e identificar a función das distintas partes do aparello excretor e reprodutor empregando diferentes soportes e recursos.
CA5.1.2. Describir a anatomía e identificar a función das distintas partes do aparello reprodutor empregando diferentes soportes e recursos
Proba escrita
Identificar máis da mitade da anatomía e función das distintas partes do aparello reprodutor 30
CA5.2 Analizar as enfermidades máis comúns dos aparellos excretor e reprodutor relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
CA5.2.2. Analizar as enfermidades máis comúns do aparello reprodutor relacionándoas coas súas causas, síntomas e tratamentos.
Proba escrita
Identificar as enfermidades máis comúns vistas na unidade do aparello reprodutor 25
CA5.3 Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co aparello excretor e reprodutor localizando, seleccionado e organizando a información.
CA5.3.2. Reflexionar sobre a importancia de hábitos saudables relacionados co aparello reprodutor localizando, seleccionado e organizando a información.
Proba escrita
Recoñecer a importancia do hábitos saudables básicos relacionado co aparello reprodutor 25

12 A comunicación corporal
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Utilizar a metodoloxía científica na resolución de problemas sobre o funcionamento do corpo humano, a saúde, a motricidade e as actividades artísticas.
Táboa de indicadores
Utilizar a metodoloxía científica básica na resolución de problemas sobre as actividades artísticas. 5
CA1.3 Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos e recursos de aprendizaxe científica.
Táboa de indicadores
Utilizar de forma segura e respectuosa co medio natural os espazos 5
CA8.1 Recoñecer as características principais da motricidade humana pondo de manifesto o seu papel no desenvolvemento persoal e social.
Proba escrita
Recoñecer as mínimas caraterísticas da motricidade humana 80
CA8.2 Comunicarse corporalmente adquirindo a conciencia do corpo e do espazo a través do movemento, da utilización de elementos rítmicos, obxectos e con focos expresivos.
Táboa de indicadores
Comunicarse mínimamente corporalmente adquirindo a conciencia do corpo e do espazo 5
CA8.3 Identificar as diferentes formas de expresión corporal recoñecendo a capacidade do corpo para manifestarse cunha linguaxe propia como fonte de desenvolvemento creativo.
Táboa de indicadores
Identificar as formas básicas de expresión corporal 5

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


No bacharelato, dadas as características do alumnado en canto á súa madurez intelectual, é posible aumentar a autonomía na aprendizaxe respecto a cursos anteriores. Dita autonomía non significa que os estudantes traballen unicamente de xeito individual, senón que poderán facelo en pequenos grupos, desenvolvendo actitudes de cooperación entre eles.

 

As propostas pedagóxicas elaboraranse tendo en conta a atención á diversidade e os diferentes ritmos de aprendizaxe e a metodoloxía didáctica será activa, potenciadora da aprendizaxe construtiva favorecendo a capacidade de aprender por si mesmos, promovendo o traballo cooperativo e aplicando os métodos apropiados de investigación subliñando a relación dos aspectos teóricos coas súas aplicacións prácticas. É por iso que utilizarase estratexias didácticas variadas, que combinen, dun xeito en que cada docente considere máis apropiada, as estratexias expositivas acompañadas de actividades de aplicación e as estratexias de indagación.

 

PRINCIPIOS PEDAGÓXICOS

No proceso de ensinanza e aprendizaxe han de asegurar distintos tipos de aprendizaxe:

1º: Aprendizaxe significativa: partindo dos coñecementos previos, os alumnos e alumnas han de ser capaces de aprender a aprender, adquirindo unha serie de coñecementos, habilidades e actitudes para poder establecer relacións entre a materia e a súa propia realidade.

2º: Aprendizaxe funcional: os novos contidos deberán ser aplicados en diferentes contextos cando os estudantes o precisen.

3º: Aprendizaxe cooperativa: traballar a materia en grupo, no laboratorio, no desenvolvemento de proxectos de investigación ou mediante debates favorecerá o interese pola mesma e axuda ao estudante no seu perfeccionamento persoal e social.

4º: Aprendizaxe mediante o emprego das TICs: coa utilización de Internet, de vídeos divulgativos e do encerado dixital, que será utilizado como recurso

 

Baseándonos no anterior, e co fin de desenvolver as capacidades que os obxectivos de bacharelato requiren propóñense as seguintes estratexias metodolóxicas:

- Crear na aula un clima que favoreza as aprendizaxes significativas, que desenvolva o interese pola materia e os seus estudos posteriores, e que permita a comunicación e o intercambio de saberes e experiencias na aula como base para o desenvolvemento integral como persoas.

- Propiciar a construción dunha imaxe da ciencia, e en particular da bioloxía e xeoloxía, non estática, entendendo que a provisionalidade das súas conclusións e teorías é unha das súas características fundamentais.

- Ter en conta as ideas previas do alumnado para o deseño e a secuencia de actividades, e facilitar a construción de aprendizaxes cooperativas que propicien o cambio conceptual, metodolóxico e actitudinal.

- Dotar ao alumnado de ferramentas que lle permitan iniciarse nos métodos de investigación mediante o desenvolvemento de prácticas de laboratorio. Estas actividades proporciónalle aos estudantes un campo de probas onde poden ampliar as súas experiencias e modificar as súas ideas e interpretacións facéndoas máis coherentes co coñecemento científico e, ademais, posibilita a súa conexión coa realidade. Non podemos esquecer que unha materia de ciencias que non teña prácticas de laboratorio queda totalmente afastada da realidade científica actual e implica a perda de coñecemento imposible de adquirir de forma teórica.

- Propoñer actividades que poñan de manifesto a correlación entre os fenómenos estudados na aula e os da vida cotiá, mediante análise de situacións concretas, comentarios de novas de actualidade ou realizando saídas didácticas (centros de investigación, itinerarios xeolóxicos, etc.) combinadas con informes ou traballos específicos utilizando diferentes formatos.

-Favorecer o uso das tecnoloxías da información e a comunicación valorando a súa importancia na sociedade actual e propiciando a súa integración na aula.

 

TIPOS DE ACTIVIDADES

Realizaranse actividades diversas de acordo coa seguinte secuencia didáctica:

-Actividades de iniciación: necesarias para coñecer as ideas previas do alumnado sobre os contidos que se van tratar con posterioridade; para que os alumnos e alumnas recorden coñecementos e comproben que estes deben ser ampliados e transformalos e para dispoñelos favorablemente para a aprendizaxe.

-Actividades de desenvolvemento e estruturación: serven para que o alumnado tome contacto, poña en práctica e asimile os contidos, compare os coñecementos anteriores cos novos e para que incorpore os novos contidos á súa experiencia persoal.

-Actividades de aplicación e afondamento: necesarias para que os estudantes amplíen e apliquen as novas situacións e contextos os coñecementos adquiridos.

-Actividades de consolidación e síntese: para dar solidez e firmeza ao aprendido.

-Actividades de reforzo: para aqueles estudantes que non progresan adecuadamente.

-Actividades específicas de avaliación que serven para comprobar o grao de aprendizaxe logrado polos alumnos e alumnas e para detectar erros, inexactitudes e dificultades nos coñecementos adquiridos e para reforzar aprendizaxes

 

DESENVOLVEMENTO DAS UNIDADES

O fío condutor que se seguirá á hora de desenvolver as distintas unidades didácticas será o seguinte:

a) Introdución á unidade didáctica.

b) Análise dos coñecementos previos do alumnado.

c) Desenvolvemento da unidade a través de diferentes tarefas e actividades.

d) Resumo e síntese dos contidos da unidade.

 

TIPOS DE AGRUPAMENTOS

As diversas formas de agrupamento que se utilizarán, divídense en tres tipos:

- Gran grupo.

- Equipos de traballo cooperativo (por parellas ou máis)

- Traballo individual.

 

CONTRIBUCIÓN A PLANS E PROXECTOS

Preténdese realizar unha adecuada contribución ao Plan Lector do Centro, coa proposta de lectura voluntaria de distintos libros ou capítulos relacionados coa materia, así como coa lecturas de artigos xornalísticos e textos do libro do estudante. Así mesmo, contribuirase ao Plan TICs coa utilización de diferentes recursos (proxección de vídeos, simulacións, presentacións, avaliacións interactivas, kahoots...).

A materia tamén deberá contribuír a outros plans incluídos no Proxecto Educativo do centro como o Plan de Actividades do Departamento de Orientación, o Plan de Acción Titorial, o Plan de Atención á Diversidade ou o Proxecto Lingüístico de Centro, tendo presente en todo momento a Programación Xeral Anual que se redactou ao inicio de curso.

 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Aula virtual da materia
Caderno ou portfolio do estudante
Aula (mobiliario, equipamento e materiais propios)
Laboratorio (instrumental e materias propios)
Actividades de iniciación, desenvolvemento, estruturación, aplicación, afondamento, consolidación, síntese, reforzo e específicas de avaliación.
Libros de divulgación científica
Tratados de Anatomía
Modelos anatómicos (esqueleto humano,...)
Materiais audiovisuais: vídeos didácticos, documentais...

O espazo habitual no que se desenvolverán as sesións é no laboratorio convenientemente equipado cun encerado dixital ou proxector e outro tradicional, dispoñendo o alumnado de mesas corridas de laboratorios, o que facilitará o traballo en parellas ou grupal, sen ser un problema no traballo individual xa que non hai unha gran cantidade de alumnado cursando a materia.

 

O espazo empregado para as clases prácticas será o laboratorio de bioloxía e de xeoloxía, dotado do instrumental e materiais presentes de xeito habitual nun laboratorio escolar.

En relación ás ferramentas que centrarán o traballo do alumnado na aula, as principais serán todos os materiais que formen parte dos contidos da aula virtual da materia, na súa maioría deseñadas polo docente.

 

Na aula virtual o docente colgará material para o alumnado que por razóns xustificadas non asista de forma prolongada ao centro.

 


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial permítenos coñecer e valorar o punto de partida do estudante e así atopar as dificultades de aprendizaxe do alumnado e as súas carencias, para así adoptar posteriormente as medidas de reforzo educativo que se consideren máis axeitadas.

 

Ao inicio de curso, nas primeiras sesións, realizarase unha proba inicial baseada en competencias e contidos necesarios para enfrontar a materia. O seu obxectivo é facilitar información sobre distintos aspectos do alumnado, tales como o seu coñecemento das destrezas da materia así como posibles dificultades de aprendizaxe ou capacidades por riba da media do grupo. Dita información servirá para programar as adaptacións precisas, así como as actividades de reforzo e ampliación no caso de ser necesarias.

 

Os resultados da avaliación inicial formarán parte da orde do día dunha reunión dos membros do Departamento de Bioloxía e Xeoloxía e as conclusións obtidas a partir da súa análise quedarán reflectidas no caderno do profesorado e na acta da reunión do Departamento.

 

Os resultados de dita proba daranse a coñecer tamén a xefatura de estudos que, xunto co Departamento de Orientación levarán a cabo as medidas pertinentes

 


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 8.0 9.0 9.0 9.0 8.0 9.0 9.0 9.0 9.0 9.0 9.0 3.0 100.0
Proba escrita 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 80.0 79.99999999999999
Táboa de indicadores 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 20.0 19.99999999999999

Os criterios de avaliación serán o referente fundamental para valorar tanto o grao de adquisición das competencias clave como a consecución dos obxectivos.

 

En cada un dos tres trimestres realizaranse dúas probas escritas cos contidos específicos asociados aos criterios de avaliación.

En cada avaliación teranse en conta os seguintes criterios:

 

Realización de probas escritas: a media da nota obtida nas probas representará o 80% da nota da avaliación.

 

O 20% restante obterase da corrección de exercicios e tarefas de aula, proxectos de investigación e informes de actividades prácticas no laboratorio. As producións do alumnado serán refrendadas cun rexistro do docente.

 

A cualificación só será positiva se os estudantes superan todos os contidos mínimos establecidos para cada avaliación e o aprobado establécese no cinco.

 

A cualificación final da materia será a media aritmética das notas globais das tres avaliacións do curso ou, de ser o caso, na proba final.

 

No caso de decimais na nota final de cada avaliación seguiranse os seguintes criterios:

- Decimais menores a 5 serán redondeados á enteiro inferior (exemplo: 6,4 correspóndelle un 6 na avaliación).

- Decimais iguais ou maiores a 5 serán redondeados ao enteiro superior (exemplo: 6.5 correspóndelle un 7 na avaliación)

 

O alumnado que obteña unha cualificación negativa nalgunha das tres avaliacións do curso realizará unha recuperación despois de cada avaliación. No caso de ser a terceira avaliación, esta recuperación será ao principio de xuño cunha proba final para recuperar as avaliacións pendentes. A cualificación da avaliación nesta proba final será o 100% da nota da avaliación. O aprobado establécese no cinco.

 

Avaliación extraordinaria

Os alumnos e as alumnas que ao remate do período ordinario non supere a materia poderán realizar unha proba escrita extraordinaria no mes de xuño.

 

A cualificación nesta convocatoria será 100% do resultado de dita proba. A materia estará superada cunha nota igual ou superior a 5.

 

No caso de decimais na cualificación final ordinaria ou extraordinaria, seguiranse os seguintes criterios:

- Decimais menores a 5 serán redondeados á enteiro inferior (exemplo: 6,4 correspóndelle un 6 na avaliación).

- Decimais iguais ou maiores a 5 serán redondeados ao enteiro superior (exemplo: 6.6 correspóndelle un 7 na avaliación).

 

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


No centro non consta a principio de curso alumnado coa materia pendente doutros cursos.

 

De aparecer algún alumno/a ao longo do curso disporá o material para preparar a materia así coma o Plan de recuperación de pendentes que, ademáis serve de información aos familiares e debe vir asinado por un dos tutores do alumno/a.

Nese plan explícaríase pormenorizadamente os obxectivos mínimos a acadar, os criterios de avaliación, as estratexias metodolóxicas, as tarefas a realizar coa sùa temporalización, así coma o seguemento e a avaliación do alumno.

Faríase entrega dos boletíns a realizar en cada período informando da obriga de entregalos en tempo e forma para ser avaliados, así como a forma de contacto coa docente para resolver calqueira dùbida ao respecto.

Os boletíns realizríase coa axuda do material colgado na aula virtual e terán un peso na nota final do 40% e as probas escritas establecidas terán un peso do 60% da nota da materia.


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta materia

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


No bacharelato, etapa na que as diferenzas persoais en capacidades específicas e intereses están a miúdo bastante definidas, a organización da ensinanza permite que o propio alumnado resolva esta diversidade mediante a elección de modalidades e optativas como é, por exemplo, esta materia que nos ocupa.

 

Sen embargo, consideramos conveniente dar resposta, xa desde as mesmas materias, a un feito corroborado: a diversidade dos estudantes que manifestan en intereses, motivacións, capacidades e estilos de aprendizaxe. Polo tanto é preciso ter en conta os estilos diferentes de aprendizaxe dos escolares e adoptar medidas oportunas para afrontar esta diversidade (estudantes reflexivos, impulsivos, analíticos, sintéticos..).

 

Dar resposta a esta diversidade é difícil pois a intención última de todo proceso educativo é lograr que o alumnado acade os obxectivos propostos.

Así, para acometer o tratamento da diversidade neste materia proponse facelo principalmente por dúas vías:

 

A atención á diversidade na programación dos contidos, presentándoos dende dúas fases: a información xeral e a información básica, que se tratará mediante esquemas, resumos, paradigmas, etc.

 

A atención á diversidade na programación das actividades. As actividades constitúen un excelente instrumento de atención ás diferenzas individuais dos alumnos e das alumnas. Neste sentido esta materia é propicia para adaptarse ás características do alumnado propoñendo actividades diversas con distinto nivel de dificultade que permiten a adaptación a diferentes capacidades intereses e motivacións.

Por eso mesmo están programadas actividades variadas e motivadoras que teñan en conta os diferentes tipos de aprendizaxe: visual, auditivo, quinestèsico, etc, grazas a gran variedade de recursos e medios dispoñibles.

 


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12
1 Comprensión da lectura
2 Expresión oral e escrita
3 Comunicación audiovisual
4 Competencia dixital
5 Emprendemento social e empresarial
6 Fomento do espírito crítico e científico
7 Educación emocional e en valores
8 Igualdade de xénero
9 Creatividade

Realizaranse as seguintes accións:

 

-Promoverase a aprendizaxe da prevención e resolución pacífica de conflitos en todos os ámbitos da vida persoal, familiar e social, así como dos valores que sustentan a liberdade, a xustiza, a igualdade, o pluralismo político, a paz, a democracia, o respecto polos dereitos humanos e o rexeitamento da violencia terrorista, a pluralidade, o respecto polo Estado de dereito, o respecto e a consideración polas vítimas do terrorismo, e a prevención do terrorismo e de calquera tipo de violencia.

 

-Evitaranse os comportamentos, os estereotipos e os contidos sexistas, así como aqueles que supoñan discriminación por razón da orientación sexual ou da identidade de xénero.Actividades complementarias

 

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Conferencias online Conferencias de interese biolóxico realizadas de forma online por un experto
Charlas divulgativas Coloquios ou charlas de divulgación científica realizada por expertos.

As charlas e conferencias iránse programando en función da oferta educativa das diferentes entidades que as realizan,on podendo establecer dende o inicio de curso a data exacta da realización das mesmas.

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Adecuación do nivel de dificultade ás necesidades do alumnado
Clima de traballo na aula Participación activa de todo o alumnado
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Adecuación á temporalización das unidades didácticas
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Colaboración das familias
Medidas de atención á diversidade Toma de medidas de atención á diversidade para atender ao alumnado con dificultades de aprendizaje nas actividades
Medidas de atención á diversidade Toma de medidas de atención á diversidade para atender ao alumnado con dificultades de aprendizaje na elaboración de probas escritas
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Utilización de distintas estratexias metodolóxicas en función das unidades didácticas
Metodoloxía empregada Utilización dos distintos instrumentos de avaliación
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Combinación do traballo individual e cooperativo
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Eficacia dos programas de apoio, reforzo, recuperación e ampliación

Estes indicadores de logro pretenden avaliar aspectos como a adecuación da proposta educativa ás características do grupo, a idoneidade das metodoloxías empregadas en cada momento, o grao de participación de alumnado e familias no proceso de ensino ou a adecuada resposta ás necesidades específicas do alumnado.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


A principal referencia da que se disporá para este procedemento de seguimento e autoavaliación será a temporalización definida ao inicio do curso, debéndose analizar de xeito periódico se o programado se corresponde coas necesidades do alumnado, de modo que o desenvolvemento das unidades didácticas siga o calendario previsto. O documento elaborado para levar dito seguimento constituirase como un caderno de traballo na aula. Neste caderno do profesor, reflectirase o desenvolvemento efectivo das sesións, facendo fincapé no aproveitamento destas e dos recursos dispoñibles.

 

Asemesmo, as enquisas realizadas ao alumnado servirán para a obtención de información que axuda nese proceso de mellora.

 

Ademais nas reunións de departamento comentarse o grao de consecución dos criterios de avaliación das materias e constarán en actas as posibles modificacións. Xunto con estas reflexións e acordos tomados polos membros do departamento, a memoria final de curso será tamén un instrumento para concretar os principais problemas e boas prácticas en relación á programación. Con todos estes datos os membros do departamento tomarán acordos e realizarán as modificacións pertinentes que se deberán incluír na programación dos cursos correspondentes.

 


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver