Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
A presente programación desenvolve o currículo da materia 2ª Lingua estranxeira - Francés en 1º Bacharelato no centro educativo IES DO MILLADOIRO.
A materia Francés Segunda Lingua Estranxeira impártese en 1º Bacharelato e conta cunha carga semanal de 4 sesións.
O grupo 1º Bacharelato A-B está composto por 9 alumnos/as.
As linguas son un instrumento de coñecemento, comunicación e creatividade, ademais, culturas e modos de ser e de facer. Así, o coñecemento de varias linguas pon a persoa usuaria en contacto cunha diversidade rica e complexa de experiencias e de construcións culturais, tanto individuais como colectivas.
O coñecemento de linguas é, pola súa vez, un instrumento esencial para a existencia curiosa e participativa nun mundo global, no que se desenvolve un sentido de comunidade que está a dar lugar a comunidades dixitais, estilos de vida, hábitos de consumo e sensibilidades comúns respecto do que consumimos ou das condicións ambientais. Transitar adecuadamente, con instrumentos lingüísticos e culturais suficientes, por estes ámbitos da globalización, converteuse nunha necesidade para que poidan fluír o diálogo intercultural, a solidariedade internacional e os dereitos humanos universais.
Ao acceder ao bacharelato, o alumnado ten desenvolvidas a competencia en comunicación lingüística e a competencia plurilingüe grazas ás experiencias de aprendizaxe nas linguas ambientais e en dúas linguas estranxeiras, que o puxeron en relación con culturas e modos de interaccións diferentes ao seu contexto habitual.
Nesta nova etapa educativa o alumnado posúe xa unha madurez lingüística e social que lle ha permitir ampliar as marxes da súa competencia plurilingüe e pluricultural e utilizar conscientemente todo o repertorio de recursos lingüísticos e culturais que posúe, para enfrontarse con maior dominio ás actividades lingüísticas de produción, comprensión, interacción e mediación nesta segunda lingua estranxeira, á vez que fai evolucionar tal repertorio.
Mediante a competencia plurilingüe e pluricultural, o alumnado poderá mobilizar o repertorio plural dos recursos lingüísticos e culturais das linguas que conforman o seu repertorio lingüístico (linguas cooficiais da nosa comunidade, linguas estranxeiras ¿vivas ou clásicas¿ e linguas de migración, se é o caso) e así enfrontarse á necesidade de comunicar noutra lingua estranxeira apoiado polos coñecementos e experiencias lingüísticas e culturais adquiridos en todas as linguas coñecidas ou aprendidas. A segunda lingua estranxeira contribuirá a que o alumnado desenvolva a súa competencia intercultural, abríndolle o ámbito da alteridade e axudándoo a comprender mellor ao outro; ampliando as súas competencias de mediación entre diferentes grupos sociais e a súa capacidade de cuestionar aqueles aspectos da súa propia cultura que puidesen parecer incuestionables.
En definitiva, a aprendizaxe dunha segunda lingua estranxeira desenvolveranse actitudes abertas para aprender tanto a xestionar con intelixencia emocional outras formas de contacto coa alteridade, como a afrontar con curiosidade, empatía e seguridade o encontro co descoñecido.
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
A metodoloxía aplicada nas clases francés 1º Bacharelato segunda lingua estranxeira, guiárase polos seguintes puntos:
- Activa e participativa, favorecendo tanto o traballo individual, por parellas ou en grupo fomentando o traballo autónomo e a autoavaliación, de cara a procurar os progresos.
- Aprendizaxe significativa, de modo que as novas adquisicións do estudante enlacen cos coñecementos previos, tanto do seu repertorio lingüístico como do mundo, para dar lugar a reestruturacións mentais cada vez máis inclusivas, amplas e ricas.
- Aprendizaxe funcional, segundo o cal as actividades de ensino-aprendizaxe parten de situacións reais, académicas e sociais, e retornan a elas en formas diversas de aplicación científica, técnica, social, etcétera.
- Recursos didácticos diversos e fontes de información variadas, coa intención de chegar ás preferencias, gustos e habilidades dun maior número de alumnado, e ofrecer unha visión o máis ampla posible das culturas que vehicula a lingua estranxeira.
- Aprendizaxe lúdica. Na medida do posible as actividades levadas a cabo terán unha compoñente lúdica, de cara a crear un clima de traballo positivo, favorecendo que o alumnado demande máis traballo-xogo e, en consecuencia, a aprendizaxe progrese cun ritmo e profundidade maior.
- Métodos que teñan en conta os diferentes ritmos de aprendizaxe, favorezan a capacidade de aprender por si mesmos e promovan a aprendizaxe en equipo.
- Emprego do francés como lingua vehícular na maior parte dos contextos posibles, tanto nas interaccións orais como nas escritas, favorecendo que o alumnado tamén a empregue para dirixirse ao profesorado, mais tamén aos seus iguais.
- Deseñaranse actividades de aprendizaxe integradas que lle permitan ao alumnado avanzar cara aos resultados de aprendizaxe de máis dunha competencia ao mesmo tempo.
- Reflexión sobre o funcionamento da lingua, encamiñándoa a que o alumnado poida utilizar os coñecementos adquiridos sobre o novo sistema lingüístico como instrumento de control e autocorreción das produccións propias e como recurso para comprender mellor as alleas.
- Tratarase o erro como un elemento necesario no proceso de aprendizaxe, evidenciando que calquera falante e aprendiz dunha lingua estranxeira os comete. Levaranse a cabo correccións conxuntas e sistemáticas das produccións realizadas no grupo ou produccións alleas, mostrando que a detección de erros contribúe a evitar os propios. Valorarase positivamente a expresión, mesmo con erros ou recurso a outras linguais, fronte á non expresión (silencio).
- Disposición da aula en pequenos grupos, o que facilita a interacción visual, a cooperación e promove unha mellor comunicación. Desaparecen por outra banda os lugares privilexiados de "diante-atrás", asimilados con frecuencia ao alumnado con mellor-peor rendemento e/ou actitude na aula.
- Recursos dixitais: Farase uso da aula virtual, presentando material explicativo, tarefas, audios, vídeos, etc. Proporanse pequenas actividades de busca de información ou realización de exercicios on-line, que requiran documentarse ou apoiarse en ferramentas dixitais para a súa execución, contribuíndo así á adquisición da competencia dixital, entre outras.
- A integración da preparación de probas de certificación (DELF Scolaire) resulta nunha mellora das destrezas lingüísticas e nun incremento da motivación do alumnado .
- A materia contribúe á competencia plurilingüe ofrecendo oportunidades para interactuar en situacións comunicativas e para reflexionar sobre a linguaxe en xeral a través da comparación entre as distintas linguas que se están a aprender (TIL - Tratamento Integrado das Linguas). O recoñecemento e a aprendizaxe progresiva das regras de funcionamento do sistema interno da lingua estranxeira, a partir das linguas que se coñecen, mellorará a adquisición desta competencia.
- De ser o caso, contar coa asignación dunha persoa auxiliar de conversa sería un elemento clave para acercar a realidade cultural e lingüística francófona ao noso alumnado e para facilitar a expresión oral. Achegaría a cultura dos países francófonos, reforzando a compoñente de multiculturalidade.
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
No inicio do curso haberá un proba escrita que recabará datos para a avaliación inicial. A proba avaliará fundamentalmente a capacidade de comprensión e expresión escrita e estará baseada nos contidos curriculares básicos da materia a nivel da ESO. Farase tamén unha proba de expresión oral (presentación, familia,vida académica, etc.).
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
Neste curso non procede, xa que non hai ningún alumno/a repetidor/a. Todo o alumnado empeza unha nova etapa educativa.
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
Non procede.
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
As medidas de atención á diversidade estarán orientadas a responder ás necesidades educativas concretas do alumnado e á consecución das competencias básicas e o dos obxectivos da educación secundaria obrigatoria e non poderán, en ningún caso, supoñer unha discriminación que lles impida acadar os devanditos obxectivos e a titulación correspondente.
Deste xeito, utilizaremos fichas complementarias para insistir no logro de determinadas de aprendizaxes para o alumnado con dificultades; outras de ampliación para o alumnado que acade rápidamente estes logros, e tamén outras fichas para recuperar os contidos non acadados.
Teremos en conta a información proporcionada polo Departamento de Orientación para este curso 2023/24 e o Plan Xeral de Atención á Diversidade do centro no que xa se recollen as accións, cara ao alumnado con dificultades. Ademais observaremos e intentaremos detectar as dificultades co idioma, reforzando, repetindo, volvendo a explicar o necesario. Igualmente, procurarase subministrar material específico para os alumnos e alumnas que estean por encima do nivel medio do grupo.
Proposta punto Medidas de Atención á Diversidade para as programacións :
a) O disposto no PXAD do IES do Milladoiro aprobado o 14/06/17 na CCP: http://www.edu.xunta.gal/centros/iesmilladoiro/taxonomy/term/137
b) O tipo de necesidades que, en xeral, presenta o noso alumnado e as pautas e protocolos xerais, legais e organizativos existentes para dar resposta educativa, que se reflicten na seguinte táboa.
c) "O profesorado, facendo uso da súa autonomía, adaptará as propostas dos protocolos sobre atención á diversidade elaborados pola Consellería de Educación á realidade e necesidade do alumnado e do centro".
Necesidades do alumnado
Medidas no IES
Protocolos da Consellería EOU e outras
Coordinación outras Institucións
Educativas Especiais:
Discapacidade intelectual
*B, D, E, F, I, J, K, M
¿Orientacións e respostas educativas: Alumnado con discapacidade intelectual¿
http://www.edu.xunta.es/portal/node/3644
Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria: Contratos - Programa
Discapacidade motórica
B
¿Orientacións e respostas educativas: Alumnado con discapacidade motora¿
http://www.edu.xunta.es/ftpserver/portal/DXC/libros/motora.pdf
Pautas do EOE de A Coruña
Discapacidade sensorial
B,C
¿Protocolo para a atención educativa ao alumnado con discapacidade auditiva¿
https://www.edu.xunta.gal/portal/node/27080
Pautas do EOE de A Coruña
Trastornos xeralizados do desenvolvemento (TEA) - Síndrome Asperger
B
¿Orientacións e respostas educativas: Alumnado con trastornos xeneralizados do desenvolvemento¿
http://www.edu.xunta.es/portal/node/3655
http://www.edu.xunta.es/portal/node/3703
ASPERGA A Coruña
http://www.asperga.org/
Trastornos graves de conduta
A, B, L
Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria:
http://www.edu.xunta.gal/portal/convivencia
http://www.edu.xunta.gal/portal/Educonvives.gal
Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria:
Contratos - Programa
Específicas de Apoio Educativo:
Altas Capacidades
A, B, C, I
-Orientacións e respostas educativas: Alumnado con sobredotación intelectual
http://www.edu.xunta.es/portal/node/3630
http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/144
-Coordinación con ASAC
-Pautas do EOE de A Coruña
TDAH:
A, B, C, E, I, K, N
Terase en conta o establecido no punto 8.1. Anexo 1 apartado 8.1.2 de Prevención e intervención dentro da aula do ¿Protocolo de consenso sobre TDAH na infancia e na adolescencia nos ámbitos educativo e sanitario¿: http://www.edu.xunta.es/portal/node/13546
-Orientacións da Asociación Compostelana de Niños/as con TDAH:
http://www.acnhsantiago.org/
Dislexia:
A, B, C, D, E, I
Orientacións e respostas educativas: Alumnado con trastornos da aprendizaxe:
https://www.edu.xunta.gal/portal/node/3656
-Orientacións da Asociación de Dislexia: http://www.agadix.es/
-Orientacións EOE de A Coruña
-ANEXO XI, Proposta do DO
Incorporación tardía (Alumnado estranxeiro de recente incorporación).
D, E, F, G, H, I, J, K, M, O
Alumnado de incorporación tardía (procedente do estranxeiro):
http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/146
-UTS do Milladoiro
-OMIX Concello
Necesidades específicas de aprendizaxe:
A, B, C, D, E, F, I, J, K, M, N, O
-¿Orientacións e respostas educativas: Alumnado con trastornos da aprendizaxe¿
http://www.edu.xunta.es/portal/node/3656
http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/409
-UTS do Milladoiro
-OMIX Concello: Clases de Reforzo
-Contratos ¿ Programa e Convenio con Igaxes3: Programa Anaquiños Matemáticos
Desvantaxe Socio-Educativa:
Ambientes desfavorecidos ¿ marxinais:
A, B, C, D, I, J, L, N, O
Alumnado con necesidades específicas de apoio educativo por condicións persoais ou de historia escolar
http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/145/410
Instituto Galego para a Xestión do Terceiro Sector Igaxes3
http://www.igaxes.org/?lang=es
-UTS do Milladoiro
-OMIX Concello: Clases de Reforzo
-Convenio con Igaxes3
-Contratos - Programa
Etnia xitana:
B, D, E, I, Ñ, O
-Programas e plans:
http://www.edu.xunta.gal/portal/diversidadeorientacion/141/412
http://www.edu.xunta.gal/portal/node/3791
-Convenio de colaboración entre o IES do Milladoiro e o Secretariado Xitano (Programa Promociona) https://www.gitanos.org/galicia/santiago_de_compostela/
Atención Educativa por Enfermidade:
Atención educativa domiciliaria
B, P
¿Protocolo de atención educativa domiciliaria¿
http://www.edu.xunta.gal/portal/Educonvives.gal
http://www.edu.xunta.gal/portal/node/17722
Atención educativa hospitalaria
B, Q
http://www.edu.xunta.gal/portal/Educonvives.gal
A: Axenda escolar
*B: Seguimento titorial do rendemento
C: Reforzo Educativo
D: Exención da 2ª Lingua Estranxeira, Inglés / Programa de lectoescritura
E: Apoio fóra / dentro da aula do profesorado de PT
F: ACS
G: Grupos de adquisición de linguas
H: Grupos de competencia curricular
I: Agrupamentos Flexibles
J: Integración da materias en ámbitos
K: PMAR
L: Programa de HHSS
M: PROA
N: Clases do Concello
Ñ: Programa Promociona, Secretariado Xitano
O: Desenvolvemento das Competencias clave
P: Atención Educativa Domiciliaria
Q: Atención Educativa Hospitalaria
10.1. Atención á diversidade na metodoloxía
Corresponde ao profesor do grupo clase, tendo en conta a información facilitada polo Departamento de Orientación, observar deficiencias ou sobredotación e en que grado necesitan apoio extraordinario. Partindo dos contidos mínimos, procuraremos ao longo do curso escolar:
- Facilitar estratexias ao alumnado que presente máis dificultades
- Propoñer actividades complementarias en función dos coñecementos (de ampliación ou de reforzo.)
- Motivar aos alumnos mellor formados confiándolles tarefas con maior grao de dificultade de xeito que enriquezan a súa aprendizaxe.
- Para os alumnos que non cursaran francés en anos anteriores e/ou teñen un nivel mais baixo que o resto do grupo, adaptaránselles os contidos facéndolles asequible a materia dese curso e proporáselles material complementario para subsanar as carencias. Avaliaráselles en función da súa actitude e da súa progresión persoal ao longo de todo o curso.Hai que incidir na importancia da disposición e o esforzo persoal que debe realizar o alumnado para intentar acadar o nivel requerido.
En resumo, trataremos de axustar na medida do posible, a axuda pedagóxica ás diferentes necesidades do noso alumnado e facilitarlles recursos e estratexias variadas.
10.2 Atención á diversidade en alumnos/as con dificultades
Corresponderá ó profesor a graduación e categorización das dificultades nas actividades de xeito que introduza as variacións convenientes e acomode a súa metodoloxía ás necesidades do seu alumnado, establecéndose, nos materiais elexidos, repertorios de actividades de baixa, media ou alta complexidade.
- Actividades de reforzo / fotocopias de actividades entregadas polo profesor.
- Estudo dos contidos gramaticais e de vocabulario básicos.
- Realización de diversos exercicios de comprensión oral e escrita.
10.3 Actividades de ampliación :
Finalmente, para os alumnos que progresan satisfactoriamente nos niveis básicos ofréceselles en cada Unidade didáctica actividades de ampliación:
A través de recursos en internet con actividades complementarias de progresiva dificultade con respostas integradas, que permiten a profundización dos coñecementos adquiridos á vez que facilitan a autoevaliación.
Realización de lecturas voluntarias.
10.4. Adaptacións curriculares :
Coas indicaciones do Departamento de Orientación, o Departamento elaborará adaptacións curriculares a aqueles alumnos que manifesten dificultades especiales de aprendizaxe ou de integración na actividade ordinaria do centro, dos alumnos de alta capacidade intelectual e dos alumnos con discapacidade. O Noso Departamento dispón de materiais específicos cun grao de dificultade menor ao libro de texto, e otros dunha dificultade maior.
Para concluír este apartado, procurarase atender as necesidades educativas de cada alumno e alumna e conseguir nos grupos, en xeral moi heteroxéneos, o maior aproveitamento posible seguindo os ritmos diferentes na clase segundo as capacidades e circunstancias de cadaquén. Así, os tempos para a realización de probas orais ou escritas poden ser diferentes (máis amplos) para o alumnado con dificultades, se o consideramos necesario.
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
A programación didáctica da materia de 1º Bacharelato Francés Segunda Lingua Estranxeira estará a disposición da comunidade educativa do centro.
A programación didáctica da materia de Francés SegundaLingua Estranxeira será obxecto de seguimento (Proens) e avaliación.
O departamento de francés, cunha periodicidade mensual, reunirase para, entre outros asuntos, facer o seguimento e as coodinacións oportunas para levar a cabo a aplicación da programación.
A avaliación da programación realizarase a través dos seguintes indicadores de logro :
- A programación didáctica elaborouse de maneira coordinada entre as profesoras do departamento de francés.
- Os criterios de avaliación establecidos valoran con efectividade a consecución dos obxectivos.
- os procedementos e instrumentos de avaliación axústanse aos criterios de avaliación indicados.
- As actividades desenvoltas adáptanse á metodoloxía.
- A programación didáctica contempla e manexa con eficacia os recursos e materiais necesarios para favorecer a adquisición dos contidos e obxectivos.
- A programación didáctica organiza os tempos destinados as actividades previstas.
- A programación didáctica inclúe actividades de reforzo , ampliación, e recuperación adecuados ao perfil, características e necesidades do alumnado.
- A programación didáctica adáptarase ao acontexto escolar do centro educativo e deixará constancia do grao de cumprimento, dos resultados, das propostas de mellora e, de habelas, das variacións que tivesen lugar.
Asi mesmo, realizarase o seguimento de cada unidade didáctica a través da aplicación PROENS. O profesorado fará o seguimento da programación didáctica e ao remate de cada trimestre deixarase constancia do seu desenvolvemento, do grao de cumprimento dos obxectivos, dos resultados, das propostas de mellora e, de habelas, das variacións que tivesen lugar.
As propostas de mellora da programación didáctica derivarán da análise da efectividade da mesma e dos resultados académicos obtidos nas distintas avaliacións e examinados nas reunións do deparatamento celebradas ao longo do curso.
Ademais, na memoria final, contemplaranse as propostas de mellora, vinculadas á adaptación da metodoloxía, materiais e recursos empregados para favorecer a consecución dos obxectivos establecidos.