Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
A materia de Tecnoloxía dálle continuidade á materia de Tecnoloxía e Dixitalización cursada nos primeiros anos da etapa de educación secundaria obrigatoria. Permite, ademais, profundar na adquisición de competencias, así como desenvolver unha actitude emprendedora con vistas a realizar estudos posteriores ou ao desempeño de actividades profesionais.
Os obxectivos da materia están intimamente relacionados con algúns dos elementos esenciais que conforman esta materia e que determinan o proceso de ensino e aprendizaxe desta: a natureza transversal propia da tecnoloxía, o impulso da colaboración e do traballo en equipo, o pensamento computacional e as súas implicacións na automatización e na conexión de dispositivos a Internet, así como o fomento de actitudes como a creatividade, a perseveranza, a responsabilidade no desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento incorporando as tecnoloxías dixitais. Por outra banda, cómpre salientar a resolución de problemas interdisciplinarios como eixe vertebrador da materia que reflicte o enfoque competencial desta.
A materia organizase en cinco bloques interrelacionados: O proxecto tecnolóxico; Deseño e fabricación; Elementos de máquinas, sistemas e robots; Programación, automatización e robótica; Documentación e comunicación dixital
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
Para levar a cabo esta programación necesítase estar traballando continuamente nun taller con dispoñibilidade de ordenadores, maquinaria de fabricación e material de electrónica, pneumática e control e robótica.
A metodoloxía seguida en cada unidade didáctica segue o seguinte esquema:
1) Exposición teórica por parte do profesor.
2) Realización de exercicios e de tarefas informáticas (aquí se incluén dende prácticas con simuladores ata entornos de programación).
3) Realización de exames escritos e/ou cuestionarios.
4) Montaxe das diferentes prácticas de electrónica na aula-taller de tecnoloxía
5) Elaboración, mediante proxectos de deseño e investigación, de produtos que dean resposta aos problemas propostos. Todas as unidades didácticas están enfocadas á preparación para a realización dun proxecto de atomatización, control e robótica.
Promoverase a participación do alumnado,resaltando o traballo colectivo como forma de afrontar os desafíos e os retos tecnolóxicos que propón a nosa sociedade para reducir as fendas dixital e de xénero, prestando especial atención á desaparición de estereotipos que dificultan a adquisición de competencias en condicións de igualdade.
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
Ao comezo do curso e, trás explicar o funcionamento da aula virtual, o alumnado realizará as seguintes accións:
Un cuestionario sobre os seus recursos TIC, que permitirá ao profesor coñecer os recursos dos que dispón o alumnado e saber se poden dende a súa casa acceder aos contido do curso na aula virtual.
Unha enquisa sobre a súa actitude cara o aprendizaxe que ten como obxectivo coñecer as actitudes do alumnado cara o aprendizaxe tanto colaborativo como individualizado.
Ao comezo de cada unidade didáctica proporánse unha serie de actividades dinámicas e participativas (preguntas, vídeos, ...) coas que se pretende incentivar a curiosidade dos alumnos e alumnas polos contidos e desterzas a desenvolver na unidade temática correspondente.
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
A atención á diversidade implica que desenvolvamos estratexias que nos permitan a posibilidade de ter diferentes niveis de actuación co noso alumnado no día a día. Por ese motivo, as actuacións previstas nesta programación didáctica, contemplan intervencións educativas dirixidas a dar resposta ás diferentes capacidades, ritmos e estilos de aprendizaxe, motivacións, intereses, situacións socioeconómicas e culturais e do alumnado, coa finalidade de facilitar o acceso aos aprendizaxes propios desta etapa así como a adquisición das competencias clave e o logro dos obxectivos por parte de todo o alumnado.
Como primeira medida de atención á diversidade e, coa fin de ter unha visión xeral do alumnado, realizaránse unhas enquisas ao principio do curso sobre: o interese na materia, os recuros tic dipoñibles polo alumando e as súas actitides cara o pensamento e o aprendizaxe., Unha vez realizada dita avaliación inicial, e perante as dificultades individuais ou grupais detectadas, poderase adecuar as agrupacións á hora do desenvolvemento dos proxectos e das prácticas en equipo, graduar o nivel de dificultade de ditas actividades e prestar unha atención máis individualizada a aqueles alumnos e alumnas que amosen máis carencias á hora de asimilación de contidos. Para medidas máis concretas e pormenorizadas o profesorado que imparte a materia estará a espera do informe ou informes que o Departamento de orientación teña a ben comunciar así como dos pasos e medidas a seguir co alumnado ao que sexa necesario facerlle algunha adaptación mási específica.
Outra medida tomada é a de propóñer actividades e tarefas nas que o alumnado poderá por en práctica diversos procesos cognitivos, evitando que as situacións de aprendizaxe se centren no desenvolvemento de só algúns deles permitindo, deste xeito, o axuste destas propostas a diferentes estilos de aprendizaxe. En liña co anterior, en calquera unidade didáctica as súas diferentes actividades serán flexibles e poderanse plantear nun xeito ou nun número diferente a cada alumno ou alumna.
Outra medida é a inclusión de actividades e tarefas que requiran a cooperación e o traballo en equipo para a súa realización. A axuda entre iguais permitirá que o alumnado aprenda dos demais estratexias, destrezas e habilidades que contribuirán ao desenvolvemento das súas capacidades e a adquisición das competencias clave.
Tamén se contempla implementar actuacións de acordo coas características individuais do alumnado que contribúan á atención á diversidade e a compensación de desigualdades, facilitando os procesos de detección e tratamento das dificultades de aprendizaxe tan pronto como se presenten.
Estas actuacións se levarán a cabo a través de medidas de carácter xeral con criterios de flexibilidade organizativa, co obxecto de favorecer a autoestima e expectativas positivas no alumnado e obter o logro dos obxectivos e as competencias clave.
Adaptación dos tempos, instrumentos ou procedementos de Avaliación
Aplicación dos protocolos educativos específicos (TEA, TDAH, etc.) ao alumnado que o requira
No caso do alumnado que permaneza un ano máis no mesmo curso, seguiranse o establecido no plan específico personalizado elaborado polo equipo docente baixo a coordinación do profesorado titor.
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
O seguimento da programación realizarase periodicamente nas distintas reunións de departamento e, a través do apartado de "Seguimento" da aplicación Proens.
Para cada UD comprobaranse as datas de inicio e final, a correspondencia entre sesións previstas e realizadas e o grado de cumprimento do programado para a unidade.
No caso de detectar problemas realizaranse as propostas de mellora e correccións necesarias.
Realizarase a avaliación da programación nos seguintes períodos de tempo:
- Mensualmente: revisarase a temporalización da programación así como a secuenciación e a profundidade dos contidos impartidos nos distintos grupos, adaptando esta á diversidade do alumnado.
- Ao final de cada trimestre: revisarase a temporalización da programación, a secuenciación e a profundidade dos contidos impartidos nos distintos grupos, e o grado de cumprimento de obxectivos e de adquisición de competencias. Revisarase a programación e notaranse as modificacións nas actas do Departamento.
- Ao final do curso: Revisarase a temporalización da programación, a secuenciación e a profundidade dos contidos impartidos nos distintos grupos, e o grado de cumprimento de obxectivos e de adquisición de competencias. Revisarase a programación e anotaranse as modificacións na memoria final do departamento, as cales se terán en conta para a programación do curso seguinte.