Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


A tecnoloxía desenvolve un papel fundamental na sociedade actual, porque proporciona un conxunto de coñecementos e de técnicas que permiten satisfacer as necesidades individuais e colectivas. Neste sentido, a tecnoloxía achégalle ao currículo a capacidade de analizar e redeseñar a relación entre os dispositivos tecnolóxicos e as necesidades sociais, ámbito no que a innovación e a condición de inmediata que lle son propias dotan esta materia dunha grande relevancia educativa. Na resolución de problemas tecnolóxicos conxúganse, ademais da innovación, elementos como o traballo en equipo ou o carácter emprendedor, que son imprescindibles para formar unha cidadanía autónoma e competente. Ademais, o coñecemento da tecnoloxía proporciona unha imprescindible perspectiva científico-tecnolóxica sobre a necesidade de construír unha sociedade sustentable, formada por unha cidadanía crítica con respecto ao que acontece arredor dela.

A materia organízase en cinco bloques interrelacionados: O proxecto tecnolóxico; Deseño e fabricación; Elementos de máquinas, sistemas e robots; Programación, automatización e robótica; Documentación e comunicación dixital.
A posta en práctica do bloque «O proxecto tecnolóxico» será mediante estratexias e metodoloxías que teñan como fin unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos.
Así, incorporaranse técnicas actuais adaptadas do mundo empresarial e industrial, en consonancia coas tendencias educativas doutros países. Ademais, aborda o coñecemento e a aplicación de criterios de sostibilidade no uso de materiais, no deseño de procesos e en cuestións enerxéticas, recoñecendo a importancia da diversidade persoal, social e cultural e incidindo sobre temas como as comunidades abertas de aprendizaxe e servizos á comunidade cun compromiso activo, tanto no ámbito local como no global. Trátase dun bloque transversal que se debe abordar globalmente, integrado xunto cos outros bloques de contidos, de maneira que os proxectos que se desenvolvan na aula utilicen as estratexias propostas e se realicen con criterios de sostibilidade.
O bloque «Deseño e fabricación» abrangue o proceso de investigación, ideación, deseño e fabricación de obxectos e recolle especialmente as ferramentas de deseño asistido por ordenador en tres dimensións e a fabricación dixital.
O bloque «Elementos de máquinas, sistemas e robots» trata de aplicar coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control para deseñar, construír e controlar sistemas automáticos e robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma.
O bloque «Programación, automatización e robótica» establece as bases, non soamente para entender, senón tamén para saber programar ordenadores ou dispositivos móbiles.
A incorporación de módulos de intelixencia artificial e técnicas de enxeñaría de datos ofrece aquí un valor engadido. Nesta mesma liña, a integración de telecomunicacións nossistemas de control ábrelle a porta á internet das cousas e permite o seu uso en aplicacións prácticas ao poder responder ás necesidades persoais ou colectivas.
O bloque «Documentación e comunicación dixital» inclúe un adecuado tratamento da fase de presentación e comunicación de resultados, como un aspecto chave para a difusión dos traballos realizados.

 


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Identificar e propor problemas tecnolóxicos con iniciativa e creatividade, estudando as necesidades da súa contorna próxima e aplicando estratexias e procesos colaborativos e iterativos relativos a proxectos, para idear e planificar solucións de maneira eficiente, accesible, sostible e innovadora.
OBX2 Aplicar de forma apropiada e segura distintas técnicas e coñecementos interdisciplinarios utilizando procedementos e recursos tecnolóxicos, ao tempo que se analiza o ciclo de vida de produtos para fabricar solucións tecnolóxicas accesibles e sostibles que dean resposta ás necesidades expostas.
OBX3 Expresar, comunicar e difundir ideas, propostas ou solucións tecnolóxicas en diferentes foros de maneira efectiva cunha linguaxe inclusiva e non sexista, empregando os recursos dispoñibles e aplicando os elementos e as técnicas necesarios para intercambiar a información de maneira responsable e fomentar o traballo en equipo.
OBX4 Desenvolver solucións automatizadas a problemas expostos aplicando os coñecementos necesarios e incorporando tecnoloxías emerxentes para deseñar e construír sistemas de control programables e robóticos.
OBX5 Aproveitar e empregar de maneira responsable as posibilidades das ferramentas dixitais, adaptándoas ás súas necesidades, configurándoas e aplicando coñecementos interdisciplinarios para a resolución de tarefas dunha maneira máis eficiente.
OBX6 Analizar procesos tecnolóxicos, tendo en conta o seu impacto na sociedade e a contorna aplicando criterios de sostibilidade e accesibilidade, para facer un uso ético e ecosocialmente responsable da tecnoloxía.
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Deseño e fabricación 2D e 3D Sistemas de representación de obxectos. Deseño asistido por ordenador en 2D e 3D. Fabricación con impresión 3D. Presentar e compartir o proxecto realizado, con todos os planos, esquemas, programas, material gráfico e audiovisual. 17 18
2 Electrónica analóxica Conceptos fundamentias e aplicacións da electricidade analóxica. Elementos e circuítos analóxicos. Simulación e construción de circuítos electrónicos analóxicos. Presentar e compartir o proxecto realizado, con todos os planos, esquemas, programas, material gráfico e audiovisual. 17 18
3 Electrónica dixital Sistemas de numeración. Álxebra de Boole. Resolución de problemas con circuítos lóxicos. Simulación e construción de circuítos electrónicos dixitais. Presentar e compartir o proxecto realizado, con todos os planos, esquemas, programas, material gráfico e audiovisual. 17 18
4 Neumática Elementos e circuítos pneumáticos. Resolución de problemas con circuítos neumáticos. Simulación e construción de circuítos neumáticos. Presentar e compartir o proxecto realizado, con todos os planos, esquemas, programas, material gráfico e audiovisual. 17 18
5 Pensamento computacional, automatización e robótica Prácticas de control programado de circuítos e introdución a IoT, BD e IA Deseño dun sistema de control e robótica que resolva un problema determinado. Contrución do sistema de control e robótica previamente deseñado, aplicando os coñecementos adquiridos de elementos de máquinas, sistemas e robots e de fabricación. 17 18
6 Tecnoloxía sostible Impacto medioambiental da actividade tecnolóxica. Tecnoloxía sostible e aforro enerxético. Arquitectura bioclimática. 15 15

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. O proxecto tecnolóxico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA1.1 - Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
CA1.2 - Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
CA1.3 - Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
CA1.4 - Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
CA1.5 - Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
CA1.6 - Analizar os beneficios que, no coidado da contorna, achegan a arquitectura bioclimática e o eco-transporte, valorando a contribución das tecnoloxías ao desenvolvemento sostible.
CA1.7 - Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Contidos
C1.1 - Aplicación de técnicas de ideación, estratexias de xestión de proxectos colaborativos e técnicas de resolución de problemas iterativas, utilizando vocabulario técnico axeitado.
C1.2 - Estudo de necesidades do centro, locais, rexionais etc. Deseño de proxectos colaborativos ou cooperativos.
C1.3 - Emprendemento, perseveranza, iniciativa e creatividade na resolución de problemas desde unha perspectiva interdisciplinaria da actividade tecnolóxica e satisfacción e interese polo traballo e a calidade deste.
C1.4 - Ciclo de vida dun produto e as súas fases. Análises sinxelas.
C1.5 - Tecnoloxía sostible: aforro enerxético no transporte e nas edificacións. Arquitectura bioclimática.
C1.6 - Comunidades abertas, voluntariado tecnolóxico e proxectos de servizo á comunidade.
Bloque B2. Deseño e fabricación
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA2.1 - Fabricar produtos e solucións tecnolóxicas aplicando ferramentas de deseño asistido, técnicas de elaboración manual, mecánica e dixital e utilizando os materiais e recursos mecánicos, eléctricos, electrónicos e dixitais adecuados.
CA2.2 - Facer un uso responsable da tecnoloxía, mediante a análise e a aplicación de criterios de sostibilidade e accesibilidade na selección dos materiais e no seu deseño, así como nos procesos de fabricación de produtos tecnolóxicos, minimizando o impacto negativo sobre a sociedade e o ambiente.
Contidos
C2.1 - Estratexias de selección de materiais baseándose nas súas propiedades ou requisitos.
C2.2 - Sostibilidade e accesibilidade na selección de materiais e no deseño de procesos, produtos e sistemas tecnolóxicos.
C2.3 - Ferramentas de deseño asistido por ordenador en tres dimensións na representación e/ou fabricación de pezas aplicadas a proxectos.
C2.4 - Técnicas de fabricación manual e mecánica. Aplicacións prácticas.
C2.5 - Técnicas de fabricación dixital. Impresión en tres dimensións e corte. Aplicacións prácticas.
Bloque B3. Elementos de máquinas, sistemas e robots
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA3.1 - Deseñar, construír, controlar e/ou simular sistemas automáticos ou robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma, aplicando coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control, así como outros coñecementos interdisciplinarios.
CA3.2 - Utilizar vocabulario técnico, símbolos e esquemas de sistemas tecnolóxicos apropiados.
Contidos
C3.1 - Electrónica analóxica. Compoñentes básicos, simboloxía, análise de circuítos elementais.
C3.2 - Electrónica dixital básica. Compoñentes básicos. Resolución de problemas lóxicos e circuítos.
C3.3 - Pneumática básica. Compoñentes e circuítos básicos.
C3.4 - Deseño, montaxe física e/ou simulada de circuítos electrónicos e/ou pneumáticos elementais, enfocado á resolución de problemas técnicos e proxectos.
C3.5 - Compoñentes de sistemas de control programado: controladores, sensores e actuadores. Elementos mecánicos, electrónicos e pneumáticos aplicados á robótica.
C3.6 - Deseño e montaxe física ou simulada dun sistema automático ou robot.
Bloque B4. Programación, automatización e robótica
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA4.1 - Automatizar procesos, máquinas e sistemas, mediante a análise, a programación de robots e os sistemas de control.
CA4.2 - Utilizar, con sentido crítico e ético, aplicacións informáticas e tecnoloxías dixitais de control e simulación, como a internet das cousas, o big data e/ou a intelixencia artificial.
CA4.3 - Resolver tarefas propostas de maneira eficiente mediante o uso e a configuración de diferentes aplicacións e ferramentas dixitais, aplicando coñecementos interdisciplinarios con autonomía.
Contidos
C4.1 - O ordenador e os dispositivos móbiles como elementos de programación e control.
C4.2 - Traballo con simuladores informáticos na verificación e comprobación do funcionamento dos sistemas deseñados.
C4.3 - Robótica. Control de robots sinxelos de maneira física ou simulada.
C4.4 - Telecomunicacións en sistemas de control dixital. A Internet das cousas: elementos, comunicacións e control. Aplicacións prácticas.
C4.5 - Iniciación á intelixencia artificial e ao big data: aplicacións prácticas. Espazos compartidos e discos virtuais.
Bloque B5. Documentación e comunicación dixital
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA5.1 - Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
CA5.2 - Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
CA5.3 - Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Contidos
C5.1 - Vocabulario técnico apropiado.
C5.2 - Presentación e difusión do proxecto empregando ferramentas dixitais e audiovisuais. Elementos, técnicas e ferramentas.
C5.3 - Comunicación efectiva: entoación, expresión, xestión do tempo, adaptación do discurso e uso dunha linguaxe inclusiva, libre de estereotipos sexistas.
C5.4 - Propiedade intelectual.
C5.5 - Técnicas de tratamento, organización e almacenamento seguro da información. Copias de seguridade.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Deseño e fabricación 2D e 3D
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade 5
CA2.1 Fabricar produtos e solucións tecnolóxicas aplicando ferramentas de deseño asistido, técnicas de elaboración manual, mecánica e dixital e utilizando os materiais e recursos mecánicos, eléctricos, electrónicos e dixitais adecuados.
CA2.1.1. Comprender e utilizar conceptos básicos de debuxo asistido por ordenador para o deseño de obxectos
Proba escrita
Utilizar conceptos básicos de debuxo asistido por ordenador. 50
CA2.2 Facer un uso responsable da tecnoloxía, mediante a análise e a aplicación de criterios de sostibilidade e accesibilidade na selección dos materiais e no seu deseño, así como nos procesos de fabricación de produtos tecnolóxicos, minimizando o impacto negativo sobre a sociedade e o ambiente.
Táboa de indicadores
Facer un uso responsable da tecnoloxía. 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Presentar propostas de maneira efectiva. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Aplicar técnicas de almacenamento da información. 5

2 Electrónica analóxica
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos. 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade. 5
CA3.1 Deseñar, construír, controlar e/ou simular sistemas automáticos ou robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma, aplicando coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control, así como outros coñecementos interdisciplinarios.
CA3.1.1. Coñecer compoñentes electrónicos analóxicos básicos, a súa función e simboloxía.
Proba escrita
Identificar os compoñentes electrónicos analóxicos básicos e a súa función. 25
CA3.1.4. Realizar prácticas de circuítos representativos para a súa aplicación en proxectos
Proba escrita
Realizar montaxes prácticas básicas. 25
CA3.2 Utilizar vocabulario técnico, símbolos e esquemas de sistemas tecnolóxicos apropiados.
Proba escrita
Utilizar correctamente os símbolos e esquemas electrónicos. 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Presentar propostas de maneira efectiva. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Aplicar técnicas de almacenamento da información. 5

3 Electrónica dixital
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos. 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto. 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade. 5
CA3.1 Deseñar, construír, controlar e/ou simular sistemas automáticos ou robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma, aplicando coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control, así como outros coñecementos interdisciplinarios.
CA3.1.2. Coñecer os elementos dun sistema electrónico dixital e resolver problemas lóxicos sinxelos.
Proba escrita
Resolución de problemas sinxelos de electrónica dixital 25
CA3.1.4. Realizar prácticas de circuítos representativos para a súa aplicación en proxectos
Táboa de indicadores
Montaxes prácticas ou simuladas de circuítos electrónicos dixitais a partir de esquemas ou da formulación dun problema. 25
CA3.2 Utilizar vocabulario técnico, símbolos e esquemas de sistemas tecnolóxicos apropiados.
Proba escrita
Identificación de compoñentes e a súa función, interpretar circuítos e resolver problemas 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Presentar propostas de maneira efectiva. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Aplicar técnicas de almacenamento da información. 5

4 Neumática
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos. 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto. 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade. 5
CA3.1 Deseñar, construír, controlar e/ou simular sistemas automáticos ou robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma, aplicando coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control, así como outros coñecementos interdisciplinarios.
CA3.1.3. Coñecer compoñentes básicos dun sistema pneumático, a súa función e simboloxía.
Proba escrita
Identificar os diferentes elementos dun circuíto pneumático e a súa función. 25
CA3.1.4. Realizar prácticas de circuítos representativos para a súa aplicación en proxectos
Proba escrita
Montaxes prácticas de circuítos pneumáticos a partir de esquemas ou a partir da formulación dun problema a resolver. 25
CA3.2 Utilizar vocabulario técnico, símbolos e esquemas de sistemas tecnolóxicos apropiados.
Táboa de indicadores
Utilizar correctamente os símbolos e interpretar esquemas de circuítos pneumáticos. 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Presentar propostas de maneira efectiva. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Aplicar técnicas de almacenamento da información. 5

5 Pensamento computacional, automatización e robótica
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos. 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto. 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade. 5
CA2.1 Fabricar produtos e solucións tecnolóxicas aplicando ferramentas de deseño asistido, técnicas de elaboración manual, mecánica e dixital e utilizando os materiais e recursos mecánicos, eléctricos, electrónicos e dixitais adecuados.
CA2.1.1. Comprender e utilizar conceptos básicos de debuxo asistido por ordenador para o deseño de obxectos
Proba escrita
Realización de prácticas de deseño por ordenador de obxectos e sistemas en 2D e 3D. . 6
CA2.1.2. Deseñar e construír mediante ferramentas de fabricación dixital e manual obxectos e modelos sinxelos
Proba escrita
Deseño e fabricación de obxectos e modelos que cumpran cunha necesidade ou solucionen un problema determinado. 6
CA2.2 Facer un uso responsable da tecnoloxía, mediante a análise e a aplicación de criterios de sostibilidade e accesibilidade na selección dos materiais e no seu deseño, así como nos procesos de fabricación de produtos tecnolóxicos, minimizando o impacto negativo sobre a sociedade e o ambiente.
Táboa de indicadores
Uso responsable e sostible dos materiais e utilización da maquinaria e instrumentación respectando as medidas de seguridade e hixiene. 5
CA3.1 Deseñar, construír, controlar e/ou simular sistemas automáticos ou robots que sexan capaces de realizar tarefas de forma autónoma, aplicando coñecementos de mecánica, electrónica, pneumática e compoñentes dos sistemas de control, así como outros coñecementos interdisciplinarios.
CA3.1.4. Realizar prácticas de circuítos representativos para a súa aplicación en proxectos
Táboa de indicadores
Aplicar as prácticas dos circuítos nos proxectos. 6
CA3.1.5. Coñecer os elementos dun sistema automático ou robot e a súa función no conxunto.
Proba escrita
Coñecer os elemenos dun sistema automático. 6
CA3.2 Utilizar vocabulario técnico, símbolos e esquemas de sistemas tecnolóxicos apropiados.
Táboa de indicadores
Utilizar vocabularios técnico. 5
CA4.1 Automatizar procesos, máquinas e sistemas, mediante a análise, a programación de robots e os sistemas de control.
Táboa de indicadores
Analizar robots e sistemas de control. 5
CA4.2 Utilizar, con sentido crítico e ético, aplicacións informáticas e tecnoloxías dixitais de control e simulación, como a internet das cousas, o big data e/ou a intelixencia artificial.
CA4.2.1. Deseñar, construír e programar un proxecto sinxelo de IoT
Proba escrita
Deseñar un proxecto sinxelo de IoT. 6
CA4.2.2. Comprender os conceptos básicos de BD e IA
Proba escrita
Comprender BD e IoT de forma sinxela. 5
CA4.3 Resolver tarefas propostas de maneira eficiente mediante o uso e a configuración de diferentes aplicacións e ferramentas dixitais, aplicando coñecementos interdisciplinarios con autonomía.
Táboa de indicadores
Resolver tarefas con ferramentas dixitais. 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Presentar propostas de maneira efectiva. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Aplicar técnicas de almacenamento da información. 5

6 Tecnoloxía sostible
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Idear e planificar solucións tecnolóxicas emprendedoras que xeren un valor para a comunidade a partir da observación e da análise da contorna máis próxima, estudando as súas necesidades, requisitos e posibilidades de mellora.
Táboa de indicadores
Idear solucións tecnolóxicas a problemas predefinidos. 5
CA1.2 Aplicar con iniciativa estratexias colaborativas de xestión de proxectos cunha perspectiva interdisciplinaria e seguindo un proceso iterativo de validación desde a fase de ideación ata a difusión da solución.
Táboa de indicadores
Aplicar estratexias colaborativas. 5
CA1.3 Abordar a xestión do proxecto de forma creativa, aplicando estratexias e técnicas colaborativas axeitadas, así como métodos de investigación para a ideación de solucións o máis eficientes, accesibles e innovadoras posibles.
Táboa de indicadores
Xestionar o proxecto de forma eficiente. 5
CA1.4 Analizar o deseño dun produto que dea resposta a unha necesidade exposta, avaliando a súa demanda, evolución e previsión de fin de ciclo de vida, cun criterio ético, responsable e inclusivo.
Táboa de indicadores
Analizar o deseño dun produto. 5
CA1.5 Intercambiar información e fomentar o traballo en equipo de maneira asertiva.
Táboa de indicadores
Fomentar traballo en equipo. 5
CA1.6 Analizar os beneficios que, no coidado da contorna, achegan a arquitectura bioclimática e o eco-transporte, valorando a contribución das tecnoloxías ao desenvolvemento sostible.
Táboa de indicadores
Valorar a contribución da tecnoloxía ó desenvolvemento sostible. 55
CA1.7 Identificar e valorar a repercusión e os beneficios do desenvolvemento de proxectos tecnolóxicos de carácter social por medio de comunidades abertas, accións de voluntariado ou proxectos de servizo á comunidade.
Táboa de indicadores
Valorar os proxectos tecnolóxicos ao servizo da comunidade. 5
CA5.1 Crear contidos, elaborar materiais e difundilos en distintas plataformas, configurando correctamente as ferramentas dixitais habituais da contorna de aprendizaxe, axustándoas ás súas necesidades e respectando os dereitos de autor.
Táboa de indicadores
Crear contidos respectando os dereitos de autor. 5
CA5.2 Presentar e difundir as propostas ou solucións tecnolóxicas de maneira efectiva, empregando a entoación, expresión, xestión do tempo e adaptación adecuada do discurso, así como unha linguaxe inclusiva e non sexista.
Táboa de indicadores
Difusión dos proxectos con linguaxe respectuosa e culta. 5
CA5.3 Organizar a información de maneira estruturada aplicando técnicas de almacenamento seguro.
Táboa de indicadores
Organización eficiente y segura de los programas realizados. 5

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


A metodoloxía é o conxunto de recursos pedagóxicos, estratexias, e procedementos que usa o docente para levar a cabo o proceso de ensino-aprendizaxe, coa finalidade de que o alumnado acade os obxectivos, competencias e contidos programados. En primeiro lugar, dende unha perspectiva constructivista do ensino, onde é o alumnado quen constrúe o seu propio coñecemento, é necesario deseñar unha metodoloxía que explore as ideas previas do alumnado para promover unha aprendizaxe significativa. Trátase dunha metodoloxía activa e participativa, na que o alumnado non é un simple receptor pasivo, senón o protagonista do proceso, e o profesor é un facilitador das experiencias que levan á aprendizaxe . Para iso, é necesario un enfoque multidisciplinar do proceso educativo, implicando ás familias no seguimento do alumnado. É necesario ter en conta os diferentes ritmos de aprendizaxe do alumnado, xa que uns serán máis rápidos adquirindo novos contidos e outros máis lentos. Isto ten moito que ver co nivel de motivación e co estilo de aprendizaxe de cada un. É fundamental motivar ao alumnado conectando os obxectivos de aprendizaxe cos seus intereses, xerando un clima de curiosidade e relacionando a materia coa resolución de problemas do mundo real. Os estilos de aprendizaxe pódense relacionar coa Teoría das intelixencias múltiples de Gardner, que considera que cada persoa ten máis potenciada unha maneira concreta de aprender (visual, musical, lóxica, verbal, etc), polo que é moi importante combinar tarefas explicativas, con gráficas, imaxes, traballos individuais, grupais, etc. Según estes principios, as estratexias metodolóxicas usadas nas UD son: a) Método expositivo. Trátase da realización de exposicións orais estruturadas e sistematizadas dos contidos da materia. Será empregado tanto o alumno como polo profesor. O obxectivo é transmitir moita información en pouco tempo. Busca motivar ó grupo e presentar contidos e obxectivos formativos. b) Traballo individual e cooperativo. É necesario o estudo persoal para o desenvolvemento da propia persoa, e o traballo en grupo, onde ademáis do enriquecemento e aprendizaxe compartido, se favorece a integración, coevaluación, adquisición de valores de respecto e tolerancia. c) Memorización comprensiva de conceptos, fórmulas, leis, teorías, etc..., incorporando os novos coñecementos aos esquemas de pensamento previos. d) Tarefas integradas. Actividades que traballan simultaneamente varias competencias clave como vimos no apartado de competencias. e) Elaboración de sínteses, comentarios de textos, vídeos, exposicións orais, mapas conceptuais, para axudar a centrar a información relevante e levar a iniciativa dun aprendizaxe autónomo, así como contribuír á CCL. f) Resolución de problemas. Exercicios nos que deben aplicar os contidos aprendidos á resolución de problemas, situacións da vida real, etc. g) Tarefas de reforzo/ampliación tendo en conta os diferentes ritmos de aprendizaxe. Tendo en conta os principios e estratexias metodolóxicas, as UD organízanse en 5 tipos de actividades de ensinoaprendizaxe: a) Iniciais. Actividades para explorar as ideas previas (chuvias de ideas, coloquio, test individual), espertar a curiosidade, motivar (video, animación). b) Desenvolvemento. Para introducir os contidos do tema e afondar sobre eles: exposición do profesor (usando as TIC, encerado, applets, etc), traballos individuais/grupais, realización de redaccións sobre artigos técnicos, boletíns de problemas, tarefas de investigación, elaboración de mapas conceptuais, exposicións orais, etc... c) Consolidación. Para reforzar a adquisición significativa dos contidos xa desenvoltos: proxecto trimestral, exposicións orais, vídeo, applets, taller, etc. d) Avaliación. Para determinar o grao de consecución dos elementos curriculares propostos: exame, observación, exposición oral, caderno de clase. e) Reforzo/ampliación. Mediante actividades coma as expostas arriba. Respecto aos agrupamentos na aula, realizaranse dun xeito flexible en función da tarefa e tendo en conta os diferentes ritmos de aprendizaxe e características persoais, favorecendo a integración. Referente aos espazos, farase uso principalmente da aula de informática. A distribución do tempo será flexible e adaptable ás circunstancias (nivel de concentración, complexidade da tarefa, etc), tendo en conta que a capacidade máxima de concentración dun adolesce


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Aula-taller de tecnoloxía
Ordenadores con conexión a internet. Un ordenador por alumna/o.
Materiais para a fabricación, tratando de potenciar a reutilización.
Ferramentas manuais e eléctricas propias do taller de tecnoloxía.
Dispositivos de fabricación dixital: impresoras 3D e cortadora láser.
Compoñentes eléctricos e electrónicos e elementos meánicos e estruturais.
Equipos para control e robótica: Placas controladoras, sensores, actuadores, fontes de alimentación, etc.
Materiais e recursos de creación propia e recursos educativos abertos.
Aula virtual do centro.

Os recursos teóricos serán proporcionados polo profesorado a través da aula virtual, e para a realización de prácticas utilizarase o material dispoñible no taller de tecnoloxía.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


É un dos piares da pedagoxía constructivista da educación. Sirve para facer un diagnóstico do alumnado, explorar os seus coñecementos previos e circunstancias persoais, e coñecer así as posibilidades de aprendizaxe para axustar mellor o proceso de ensino. Realízase unha avaliación inicial nas primeiras semanas recollendo información específica de cada alumno (dpto. orientación, profesor do curso anterior, expediente académico), e a través dun test realizado nunha sesión de aula con preguntas tipo para avaliar se o alumnado posúe un grao mínimo nas competencias clave máis relacionadas coa materia. Ademais, realizarase unha avaliación inicial na primeira sesión de cada UD mediante as actividades xa descritas (chuvia de ideas, comentario de imaxes, tests, etc) en grupo grande, pequenos, ou de xeito individual. O obxectivo é aflorar os coñecementos adquiridos noutros cursos académicas, na familia, ideas erróneas, etc para reaxustar o proceso ou facer un repaso se é preciso. Non se utiliza esta avaliación inicial para a cualificación das unidades.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 17.0 17.0 17.0 17.0 17.0 15.0 100.0
Proba escrita 50.0 55.0 30.0 50.0 29.0 0.0 36.38000000000002
Táboa de indicadores 50.0 45.0 70.0 50.0 71.0 100.0 63.62000000000004

O 60% da nota da unidade corresponderase co exame, o cal constará de 20 preguntas tipo test en formato multiple choice (ningunha correcta, todas correctas, unha correcta, dúas, etc...) con catro posibilidades. Cada pregunta puntuará 0,5 e a corrección será ben ou mal, é dicir, se nunha pregunta a resposta correcta son todas, o alumno que poña tres nada máis, non obterá ningún punto. 

O 40% da nota corresponderá coas actividades e proxectos da aula, as cales serán subidas a moodle (aula virtual do centro). As actividades contarán un 20% e o outro 20% será a presentación do proxecto perante a clase. 

Haberá dous exames por trimestre.  - As recuperacións dos exames realizaranse o trimestre seguinte, agás na última avaliación. 

No caso de que un alumno/a supere o grao mínimo en tódolos criterios de tódalas UD dun trimestre, pero a media das UD segundo o seu peso non supere o 5, poderá realizar unha proba escrita de recuperación á fin do trimestre daquelas UD suspensas (con calificación menor de 5) que versará sobre a materia non superada d2) Do mesmo xeito, calquera alumno que queira subir nota nalgunha UD poderá realizar a proba escrita de toda a unidade (conservando finalmente a maior calificación). d3) No caso de non ter superado o grao mínimo dalgún criterio, o alumno/a deberá realizar unha proba á fin do trimestre nun día indicado para esto, que incluirá só os criterios suspensos. A continuación recalcularíase a nota da UD correspondente. Para superar a avaliación é preciso acadar o grao mínimo en tódolos criterios. d4) Se un alumno/a non supera a avaliación dun trimestre, ou ben por grao mínimo dalgún criterio, ou ben por non acadar o 5 coa media das UD do trimestre, realizarase ao inicio do seguinte trimestre (paralelamente ao ritmo normal da clase) outra nova proba similar ou adaptada segundo as características da persoa (traballo, exposición, etc). d5) Finalmente, á fin do curso se poderá realizar a recuperación do último trimestre e dalgún outro todavía pendente nun día específico para elo.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non resulta de aplicación neste curso

5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Entre outras, contémplanse as seguintes medidas de atención á diversidade:

- Aplicación dos protocolos educativos específicos (TEA, TDAH, etc.) ao alumnado que o requira

- Adecuación da organización e xestión da aula ás características do alumnado

- Adaptación dos tempos, instrumentos ou procedementos de Avaliación

- Desdobramento de grupos

- Reforzo educativo e apoio con profesorado do departamento

- Programas de enriquecemento curricular (a.a.c.c.)

- Adaptacións curriculares

No caso do alumnado que permaneza un ano máis no mesmo curso, seguiranse o establecido no plan específico personalizado elaborado polo equipo docente baixo a coordinación do profesorado titor.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
1 Comprensión lectora
2 Expresión oral e escrita
3 Comunicación audiovisual
4 Competencia dixital
5 Emprendemento social e empresarial
6 Espírito crítico e científico
7 Educación emocional e en valores:
8 Igualdade de xénero
9 Creatividade
10 Educación para a saúde
11 Formación estética
12 Educación para a sostibilidade e o consumo responsable
13 Respecto mutuo e cooperación entre iguais

Comprensión de lectura: tarefas de clase e proxectos, nas que o alumnado terá que comprender os distintos enunciados e procurar información para investigar e resolver os problemas propostos.

Expresión oral e escrita: resolución das tarefas de clase e elaboración de documentación. Farase maior fincapé no uso do vocabulario e a linguaxe técnica, tamén traballarase técnicas de comunicación de ideas.

ComUnicación audiovisual: presentación de proxectos mediante creacións audiovisuais.

Competencia dixital: intrínseca aos contidos propios da materia.

Emprendemento social e empresarial: desenvolvemento de proxectos.

Espírito crítico e científico: procura de información e a investigación nas tarefas e proxectos.

Educación emocional e en valores: contidos sobre seguridade na rede e benestar dixital. O desenvolvemento de proxectos fomentará o traballo en equipo.

Igualdade de xénero: buscarase o reparto axeitado de roles no traballo colaborativo en grupos á hora de desenvolver proxectos, evitando nos proxectos os nesgos de xénero, e aplicando criterios de igualdade.

Creatividade: desenvolvemento de proxectos.

Educación para a saúde: contidos relacionados co benestar dixital, tan importante para conservar a saúde emocional na actualidade.

Formación estética: procesos de deseño e acabado nos proxectos.

Educación para a sostibilidade e o consumo responsable: contidos sobre tecnoloxía sostible, respecto pola propiedade intelectual na elaboración de contidos e aplicación de criterios de sostibilidade.

Respecto mutuo e cooperación entre iguais: contidos relacionados coa etiqueta dixital. Este respecto e a cooperación entre iguais serán fundamentais no traballo en equipo no desenvolvemento de proxectos.

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Saídas didácticas Visitas a empresas que teñan unha actividade relacionada cos contidos da materia.

Calquera actividade complementaria proposta deberá axudar a reforzar os contidos nas distintas unidades didácticas do curso. Asemade, cada actividade contará coa aprobación e apoio do Equipo Directivo do centro.

 

Para cada actividade complementaria indicaranse as seguintes características:

- Obxectivos

- Profesorado responsable.

- Alumnado participante.

- Datas e lugar de celebración.

- Repercusións económicas.

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Metodoloxía empregada Realizouse unha avaliación inicial para coñecer o punto de partida do alumnado.
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico A selección e temporalización de contidos foi axeitada.
Metodoloxía empregada acilitáronse ao alumnado estratexias de aprendizaxe: lectura comprensiva, búsqueda de información crítica, redacción de documentación técnica...
Clima de traballo na aula O ambiente da clase foi axeitado e produtivo.
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Os recursos e materiais utilizados foron axeitados.
Metodoloxía empregada As actividades propostas foron variadas e axeitadas para favorecer o desenvolvemento dos contidos.
Medidas de atención á diversidade As medidas de atención á diversidade foron axeitadas para atender ás necesidades de todo o alumnado.
Metodoloxía empregada As actividades complementarias cumpliron os obxectivos cos que foron propostas.
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Os criterios de avaliación e cualificación foron claros e rigorosos e permitiron un seguimento do progreso do alumnado.
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Facilitouse ao alumnado e as familias o coñecemento dos criterios de avaliación e calificación de cada unidade didáctica, ao comezo da mesma.
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Proporcionouse ao alumnado información sobre o seu progreso e cualificacións.
Metodoloxía empregada Proporcionáronse actividades e procedementos para que o alumnado fose recuperando as partes non superadas da materia.
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Existiu coordinación entre os distintos profesores/as.

Farase un seguimento da relación de elementos de avaliación do proceso de ensino e a práctica docente que se indican.

 


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


O seguimento da programación realizarase periodicamente nas distintas reunións de departamento, e a través do apartado de "Seguimento" da aplicación Proens.

Para cada UD comprobaranse as datas de inicio e final, a correspondencia entre sesións previstas e realizadas e o grado de cumprimento do programado para a unidade.

No caso de detectar problemas realizaranse as propostas de mellora e correccións necesarias.

Ao remate do curso realizarase unha avaliación da programación mediante unha táboa de cotexo, baseada nos indicadores de logro do apartado 8.1 desta programación.

Na última semana do curso realizarase entre o alumnado unha avaliación da actividade docente, baseada nos indicadores de logro do apartado 8.1 desta programación.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver