Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Esta programación didáctica está pensada para a materia de Matemáticas do 3º curso da ESO. Para a súa elaboración tívose como referencia o decreto 156/2022, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

O IES Marco do Camballón está situado no concello Vila de Cruces na provincia de Pontevedra. O centro ofrece ensinanzas de ESO, Bacharelato, Formación Profesional Básica na modalidade de servizos administrativos, Ciclo Medio de soldadura e caldeiraría e Ciclo Medio de atención a persoas en situación de dependencia.

A procedencia do alumnado é moi variada, en particular no relativo aos ciclos medios, xa que ao alumnado do Concello hai que engadirlle un gran número de rapaces e rapazas dos concellos circundantes.

En canto ao nivel económico, a zona non presenta grandes desigualdades, cuestión que se transmite ao funcionamento do centro, xa que esta característica actúa como elemento homoxeneizador do alumnado.

O curso de 3º da ESO consta de 38 alumnas e alumnos, distribuídos en dous grupos con 19 alumnas e alumnos cada un. Hai dúas alumnas/os en situación de repetición, unha en cada grupo.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotiá e propios das matemáticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucións.
OBX2 Analizar as solucións dun problema usando diferentes técnicas e ferramentas e avaliando as respostas obtidas para verificar a súa validez e idoneidade desde un punto de vista matemático e a súa repercusión global.
OBX3 Formular e comprobar conxecturas sinxelas ou expor problemas de forma autónoma, recoñecendo o valor do razoamento e a argumentación para xerar novos coñecementos.
OBX4 Utilizar os principios do pensamento computacional organizando datos, descompoñendo en partes, recoñecendo patróns, interpretando, modificando e creando algoritmos para modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz.
OBX5 Recoñecer e utilizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos interconectando conceptos e procedementos para desenvolver unha visión das matemáticas como un todo integrado.
OBX6 Identificar as matemáticas implicadas noutras materias e en situacións reais susceptibles de ser abordadas en termos matemáticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situacións diversas.
OBX7 Representar, de forma individual e colectiva, conceptos, procedementos, información e resultados matemáticos usando diferentes tecnoloxías, para visualizar ideas e estruturar procesos matemáticos.
OBX8 Comunicar de forma individual e colectiva conceptos, procedementos e argumentos matemáticos usando unha linguaxe oral, escrita ou gráfica e utilizando a terminoloxía matemática apropiada, para lles dar significado e coherencia ás ideas matemáticas.
OBX9 Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emocións, poñendo en práctica estratexias de aceptación do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adaptándose ante situacións de incerteza para mellorar a perseveranza na consecución de obxec
OBX10 Desenvolver destrezas sociais recoñecendo e respectando as emocións e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heteroxéneos con roles asignados para construír unha identidade positiva como estudante de matem
Non se rexistrou texto

3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Números racionais Esta unidade traballa as operacións con números racionais respectando a xerarquía, as potencias e as súas propiedades e problemas que se resolven mediante o uso de números racionais. 6 11
2 Potencias e raíces As operacións con potencias e as súas propiedades e as expresións con radicais, a súa transformación e simplificación, son obxecto desta unidade. 6 11
3 Proporcionalidade Nesta unidade trátase a proporcionalidade (directa, inversa e composta) en diferentes contextos así como tamén a matemática financieira. 6 11
4 Sucesións O desenvolvemento desta unidade está orientado ao tratamento das sucesións de cara á identificación de patróns e á obtención de fórmulas e termos xerais. 8 11
5 Expresións alxébricas. Polinomios e produtos notables Esta unidade está dedicada ao traballo alxébrico: expresións alxébricas, produtos notables e ás operacións con polinomios, incluíndo a regra de Ruffini e a factorización. 8 11
6 Ecuacións e sistemas A resolución de ecuacións lineais e cadráticas e de sistemas lineais e a súa aplicación á resolución de problemas trátanse nesta unidade. 8 11
7 Funcións e gráficas. Funcións lineais e cadráticas Nesta unidade trabállanse as funcións lineais e cadráticas, a súa representación gráfica e a dedución de información relevante a partir das súas diferentes expresións. 8 11
8 Táboas, parámetros e gráficos estatísticos O desenvolvemento desta unidade oriéntase cara o traballo estatístico: a análise, interpretación e elaboración de táboas e gráficos, os conceptos de proboación e mostra, e a obtención de conclusións e toma de decisións en problemas contextualizados. 6 11
9 Azar e probabilidade Esta unidade traballa a probabilidade e os seus conceptos máis relevantes (espazo mostral, sucesos, fenómenos deterministas e aleatorios, regra de Laplace...) e a resolución e problemas contextualizados. 6 11
10 Problemas métricos no plano O desenvolvemento desta unidade está orientado ao traballo da xeometría plana (lonxitudes, áreas, teorema de Pitágoras, teorema de Tales) en problemas contextualizados. 6 11
11 Movementos no plano As transformacións elementais (xiros, translacións e simetrías) son o obxecto desta unidade. 6 11
12 Corpos xeométricos Nesta unidade trátanse as figuras xeométricas tridimensionais e o seu uso en problemas contextualizados. 6 11
13 Matemáticas para a vida en sociedade Trátase dunha unidade transversal que reune os criterios de avaliación e contidos asociados ao sentido sociafectivo e que se traballarán ao longo de todo o curso. 20 8

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Sentido numérico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e estratexias apropiadas.
CA1.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
CA1.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
CA1.5 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA1.6 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Contidos
C1.1 - Cálculo.
C1.1.1 - Aplicación de estratexias variadas para facer recontos sistemáticos en situacións da vida cotiá. Introdución á combinatoria.
C1.2 - Cantidade.
C1.2.1 - Realización de estimacións coa precisión requirida.
C1.2.2 - Uso dos números enteiros, fraccións, decimais e raíces para expresar cantidades en contextos da vida cotiá coa precisión requirida.
C1.2.3 - Aplicación de diferentes formas de representación de números, incluída a recta numérica. Obtención da fracción xeratriz dun número decimal.
C1.2.4 - Selección e utilización da representación máis adecuada dunha mesma cantidade (natural, enteiro, decimal, fracción ou radical) para cada situación ou problema.
C1.2.5 - Transformación e simplificación de expresións con radicais.
C1.3 - Relacións.
C1.3.1 - Comprensión e representación de cantidades con números enteiros, fraccións, decimais e raíces.
C1.3.2 - Identificación de patróns e regularidades numéricas. Progresións aritméticas e xeométricas.
C1.4 - Razoamento proporcional.
C1.4.1 - Desenvolvemento e análise de métodos para resolver problemas en situacións de proporcionalidade directa, inversa e composta en diferentes contextos (aumentos e diminucións porcentuais, rebaixas e subidas de prezos, impostos, cambios de divisas, cálculos x
C1.5 - Educación financeira.
C1.5.1 - Interpretación da información numérica en contextos financeiros sinxelos.
C1.5.2 - Aplicación do Interese simple e composto en problemas contextualizados.
C1.5.3 - Métodos para a toma de decisións de consumo responsable atendendo ás relacións calidade-prezo e ao valor-prezo en contextos cotiáns.
Bloque B2. Sentido da medida
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA2.1 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA2.2 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
CA2.3 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA2.4 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Contidos
C2.1 - Medición.
C2.1.1 - Representación e modelización de obxectos tridimensionais para visualizar as súas propiedades e resolver problemas con eles.
C2.1.2 - Resolución de problemas contextualizados que impliquen o cálculo de lonxitudes, áreas, volumes e capacidades en formas planas e tridimensionais.
C2.2 - Estimación e relacións.
C2.2.1 - Formulación de conxecturas sobre medidas ou relacións entre as mesmas baseadas en estimacións.
C2.2.2 - Estratexias para a toma de decisión xustificada do grao de precisión requirida en situacións de medida.
Bloque B3. Sentido espacial
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA3.1 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA3.2 - Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
CA3.3 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
CA3.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA3.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
CA3.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Contidos
C3.1 - Figuras xeométricas de dúas e tres dimensións.
C3.1.1 - Descrición e clasificación de figuras xeométricas planas e tridimensionais e o seu uso en problemas contextualizados.
C3.1.2 - Construción de figuras xeométricas con ferramentas manipulativas e dixitais, como programas de xeometría dinámica, realidade aumentada etc.
C3.2 - Movementos e transformacións.
C3.2.1 - Análise de transformacións elementais, como xiros, translacións e simetrías en situacións diversas utilizando ferramentas tecnolóxicas e/ou manipulativas.
C3.3 - Visualización, razoamento e modelización xeométrica.
C3.3.1 - Modelización xeométrica para representar e explicar relacións numéricas e alxébricas na resolución de problemas.
C3.3.2 - Relacións xeométricas: investigación en diversos sentidos (numérico, alxébrico, analítico) e diversos campos (arte, ciencia, vida diaria).
Bloque B4. Sentido alxébrico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA4.1 - Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.
CA4.2 - Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).
CA4.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
CA4.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
CA4.5 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA4.6 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir
CA4.7 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
CA4.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Contidos
C4.1 - Patróns.
C4.1.1 - Patróns: identificación e comprensión, determinando a regra de formación de diversas estruturas en casos sinxelos.
C4.1.2 - Fórmulas e termos xerais: obtención mediante a observación de pautas e regularidades sinxelas e a súa xeneralización.
C4.1.3 - Transformación de expresións alxébricas. Identidades notables.
C4.2 - Modelo matemático.
C4.2.1 - Modelización de situacións da vida cotiá usando representacións matemáticas e a linguaxe alxébrica.
C4.2.2 - Dedución de conclusións razoables sobre unha situación da vida cotiá unha vez modelizada.
C4.3 - Igualdade e desigualdade.
C4.3.1 - Realización de operacións sinxelas con polinomios. Regra de Ruffini. Factorización de polinomios.
C4.3.2 - Identificación e aplicación da equivalencia de expresións alxébricas na resolución de problemas baseados en relacións lineais e cadráticas.
C4.3.3 - Procura de solucións en ecuacións lineais e cadráticas en situacións da vida cotiá. Resolución de ecuacións sinxelas de grao superior a dous.
C4.3.4 - Procura de solucións en sistemas lineais de dúas ecuacións e dúas incógnitas en problemas contextualizados.
C4.3.5 - Uso da tecnoloxía para a resolución de ecuacións e sistemas de ecuacións lineais con dúas incógnitas.
C4.4 - Relacións e funcións.
C4.4.1 - Aplicación e comparación das diferentes formas de representación dunha relación.
C4.4.2 - Identificación de funcións lineais e cadráticas e comparación das súas propiedades a partir de táboas, gráficas ou expresións alxébricas. Identificación dos seus elementos característicos.
C4.4.3 - Identificación de relacións cuantitativas en situacións da vida cotiá e determinación da clase ou clases de funcións que a modelizan.
C4.4.4 - Uso da álxebra simbólica para a representación e a explicación de relacións matemáticas.
C4.4.5 - Dedución da información relevante de funcións lineais e cadráticas a partir das súas diferentes expresións.
C4.4.6 - Uso da tecnoloxía para a construción e a representación de funcións.
C4.5 - Pensamento computacional.
C4.5.1 - Xeneralización e transferencia de procesos de resolución de problemas a outras situacións.
C4.5.2 - Identificación de estratexias para a interpretación e a modificación de algoritmos.
C4.5.3 - Uso de calculadoras gráficas e distintos programas para a construción e representación de funcións.
Bloque B5. Sentido estocástico
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA5.1 - Investigar conxecturas sinxelas de forma autónoma analizando patróns, propiedades e relacións.
CA5.2 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
CA5.3 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
CA5.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
CA5.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
CA5.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
CA5.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada, para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
CA5.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Contidos
C5.1 - Organización e análise de datos.
C5.1.1 - Análise e interpretación de táboas e gráficos estatísticos de variables cualitativas, cuantitativas discretas e cuantitativas continuas.
C5.1.2 - Recollida e organización de datos de situacións da vida cotiá que involucran unha soa variable.
C5.1.3 - Elaboración das representacións gráficas máis adecuadas mediante o uso de diferentes ferramentas tecnolóxicas (calculadora, folla de cálculo, aplicacións móbiles...) para pescudar como se distribúen os datos, interpretalos e obter conclusións razoadas.
C5.2 - Incerteza.
C5.2.1 - Identificación de fenómenos deterministas e aleatorios. Espazo mostral e sucesos.
C5.2.2 - Interpretación da probabilidade como medida asociada á incerteza de experimentos aleatorios.
C5.2.3 - Asignación de probabilidades mediante a regra de Laplace.
C5.2.4 - Estudo das propiedades básicas da probabilidade e resolución de problemas contextualizados.
C5.2.5 - Planificación e realización de experiencias sinxelas para analizar o comportamento de fenómenos aleatorios.
C5.2.6 - Asignación de probabilidades a partir dos resultados dun experimento aleatorio. Frecuencia relativa e probabilidade.
C5.2.7 - Papel do cálculo de probabilidades en distintos avances científicos e sociais.
C5.3 - Inferencia.
C5.3.1 - Formulación de preguntas adecuadas para coñecer as características de interese dunha poboación.
C5.3.2 - Diferenciación entre poboación e mostra en problemas contextualizados. Selección e representatividade da mostra en casos sinxelos.
C5.3.3 - Presentación de datos relevantes para dar resposta a cuestións expostas en investigacións estatísticas.
C5.3.4 - Obtención de conclusións razoables a partir dos resultados obtidos, co fin de emitir xuízos e de tomar decisións adecuadas en problemas contextualizados.
Bloque B6. Sentido socioafectivo
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante, aceptando a crítica razoada ao facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo, respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión e a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
Contidos
C6.1 - Crenzas, actitudes e emocións.
C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara á aprendizaxe das matemáticas.
C6.1.2 - Recoñecemento das emocións que interveñen na aprendizaxe como a autoconciencia e a autorregulación.
C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisións.
C6.2.1 - Técnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e construír coñecemento matemático.
C6.2.2 - Condutas empáticas e estratexias de xestión de conflito.
C6.3 - Inclusión, respecto e diversidade.
C6.3.1 - Promoción de actitudes inclusivas e aceptación da diversidade presente na aula e na sociedade.
C6.3.2 - Recoñecemento da contribución das matemáticas ao desenvolvemento dos distintos ámbitos do coñecemento humano desde unha perspectiva de xénero.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Números racionais
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de operacións de números racionais organizando os datos dados e representando a información, cando é preciso, para facilitar a súa resolución. 45
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de números racionais e as súas operacións aplicando a xerarquía das operacións e utilizando a ferramenta adecuada según tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora). 45
CA1.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes na aplicación dos números racionais noutras materias (p. ex. Música), recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. 10

2 Potencias e raíces
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de potencias ou raíces e as súas propiedades organizando os datos dados e representando a información, cando é preciso, para facilitar a súa resolución. 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de potencias ou raíces aplicando as súas propiedades e utilizando a ferramenta adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora). 30
CA1.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Expón variantes dun problema de propiedades de potencias ou raíces dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións. 30
CA1.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes na aplicación das potencias e as raíces noutras materias (p. ex. TICs), recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. 10

3 Proporcionalidade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de proporcionalidade recoñecendo magnitudes directamente proporcionais e elaborando representacións de razóns e proporcións en relacións cuantitativas. 40
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e estratexias apropiadas.
Proba escrita
Resolve problemas de proporcionalidade directa calculando a constante de proporcionalidade e aplicando a extratexia apropiada (razón de proporcionalidade ou porcentaxes). 40
CA1.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Expón variantes dun problema dado modificando a constante de proporcionalidade utilizada. 10
CA1.5 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando proporcións ou porcentaxes comunicando correctamente o proceso. 5
CA1.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes entre as proporcións e outras materias (p. ex. Química), recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. 5

4 Sucesións
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
Proba escrita
Interpreta problemas de sucesións de números naturais relacionando os termos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. 20
CA1.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Expón variantes nos termos dun problema de sucesións dado modificando, segundo o caso, a diferenza ou a razón. 15
CA1.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Recoñece patróns nos termos dunha sucesións e descompón un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. 20
CA1.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes entre os termos das sucesións e outras materias (p. ex. Economía ou Bioloxía), recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. 10
CA4.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Expón variantes dun problema de termo xeral de sucesións dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións para que quede modificado o termo xeral. 15
CA4.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Organiza datos e descompón o termo xeral dun problema de sucesións en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. 20

5 Expresións alxébricas. Polinomios e produtos notables
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA4.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Recoñece patróns e descompón un problema de cadrados de binomios en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. 30
CA4.6 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir
Proba escrita
Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas mediante expresións alxébricas comunicando correctamente o proceso. 30
CA4.7 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Representa expresións alxébricas usando diferentes ferramentas (Geogebra, Calc etc.) e valorando a súa utilidade para compartir información. 10
CA4.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Proba escrita
Recoñece e emprega con precisión e rigor as expresións alxébricas sinxelas presentes na vida cotiá. 30

6 Ecuacións e sistemas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA4.1 Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.
Proba escrita
Comproba, sen resolver, a corrección das solucións dunha ecuación e dun sistema de ecuacións. 10
CA4.2 Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).
Proba escrita
Resolve sistemas de ecuacións desde a perspectiva de igualdade xénero e interpreta o resultado obtido. 40
CA4.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
Proba escrita
Modifica sistemas de ecuacións lineais e resolveos graficamente comparándoos. 20
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Calcula a expresión alxébrica de ecuacións e sistemas a partir dun enunciado. Resolve ecuacións e sistemas de ecuacións seleccionando o método máis axeitado. 20
CA4.6 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir
Proba escrita
Recoñece situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ecuacións e sistemas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real. 10

7 Funcións e gráficas. Funcións lineais e cadráticas
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Identifica as funcións lineais e cuadráticas a partir das súas ecuacións. Estuda as propiedades relevantes destas funcións a partir das táboas e gráficas. 40
CA4.6 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir
Proba escrita
Recoñece as relacións lineais e cuadráticas en situacións da vida real e represéntaas a partir da súa ecuación. 50
CA4.7 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Utiliza software específico para a construción de gráficas e como apoio para xustificar os razoamentos dun problema. 10

8 Táboas, parámetros e gráficos estatísticos
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA5.1 Investigar conxecturas sinxelas de forma autónoma analizando patróns, propiedades e relacións.
Proba escrita
Identifica e fai propostas de variables cualitativas, cuantitativas discretas e cuantitativas continuas. 10
CA5.2 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Recoñece os principais tipos de mostraxe e organiza datos dados dunha variable continua, agrupándoos en intervalos e construíndo a táboa de frecuencias. 20
CA5.3 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Interpreta e calcula correctamente as medidas de centralización, posición, dispersión e o coeficiente de variación. 25
CA5.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Interpreta a táboa de frecuencias dunha variable continua e aplica conexións dos datos co mundo real. 10
CA5.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Resolve problemas de estatística con aplicación ás Ciencias Socias ou a Economía e analiza de forma crítica a achega da estatística a esas materias. 10
CA5.6 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Organiza os datos dados de forma gráfica. 10
CA5.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada, para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
Proba escrita
Elixe a representación gráfica adecuada para describir os datos dados. 10
CA5.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Proba escrita
Recoñece información estatística desta unidade recollida en medios de comunicación e outros ámbitos. Emprega a linguaxe estatística con precisón e rigor. 5

9 Azar e probabilidade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
Proba escrita
Recoñece as principais agrupacións e recontos de elementos de combinatoria. 20
CA5.1 Investigar conxecturas sinxelas de forma autónoma analizando patróns, propiedades e relacións.
Proba escrita
Investiga conxecturas en experimentos aleatorios a través de experiencias sinxelas. 10
CA5.3 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Calcula probabilidades de sucesos empregando as propiedades da probabilidade e a regla de Laplace. 30
CA5.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica a probabilidade experimental coa frecuencia relativa dun suceso e recoñece a súa utilidade en avances científicos e sociais. 15
CA5.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada, para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
Proba escrita
Comunica a súa interpretación da probabilidade utilizando a linguaxe asociada á incerteza de experimentos aleatorios. 10
CA5.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
Proba escrita
Recoñece e emprega con precisión os conceptos de fenómenos deterministas, fenómenos aleatorios, espazo mostral e suceso. 15

10 Problemas métricos no plano
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Resolve problemas contextualizados de cálculo de lonxitudes, áreas, volumes ou/e capacidades en figuras planas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos (T. de Tales, T. de Pitágoras). 20
CA2.2 Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
Proba escrita
Realiza conexións entre diferentes procesos matemáticos relacionados coa medida en figuras planas aplicando extratexias para a toma de decisión do grao de precisión requirida. 20
CA2.3 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións do mundo real susceptibles de ser formuladas mediante conxecturas sobre medidas ou relacións entre as mesmos baseadas en estimacións clasificando correctamente os elementos usados. 10
CA2.4 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Representa figuras planas usando diferentes ferramentas (lapis e papel ou programas gráficos, p. ex. Geogebra) e valorando a súa utilidade para compartir información. 20
CA3.3 Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
Proba escrita
Describe, clasifica e representa figuras xeométricas planas aplicando distintas ferramentas para a súa construcción (lapiz e papel ou programas de xeometría, p. ex. Geogebra). 20
CA3.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións coherentes entre figuras xeométricas planas correctamente clasificadas e outras materias (p. ex. Tecnoloxía) recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. 10

11 Movementos no plano
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA3.1 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Resolve problemas aplicando transformacións no plano. 45
CA3.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante transformacións no plano. 10
CA3.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
Proba escrita
Identifica conexións entre as transformacións do plano e o campo da arte. 10
CA3.6 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Representa vectores e as transformacións no plano con ferramentas dixitais e manipulativas. 35

12 Corpos xeométricos
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA2.1 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
Proba escrita
Resolve problemas de cálculo de volúmenes e áreas de figuras tridimensionais. 20
CA2.3 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece situacións do mundo real, relacionadas co cálculo de medidas, susceptibles de ser resoltas mediante estratexias de estimación e grao de precisión. 20
CA2.4 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Representa obxectos tridimensionais con diferentes ferramentas que permitan visualizar as súas propiedades. 20
CA3.2 Recoñecer e usar as relacións entre os coñecementos e as experiencias matemáticas formando un todo coherente.
Proba escrita
Recoñece a relación entre unha figura tridimensional e o seu desenvolvemento no plano, empregando ferramentas manipulativas. 20
CA3.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
Proba escrita
Recoñece figuras xeométricas tridimensionais do mundo real e clasifícaas correctamente. 10
CA3.6 Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Proba escrita
Representa con ferramentas dixitais figuras xeométricas compostas para o estudo das relacións numéricas. 10

13 Matemáticas para a vida en sociedade
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
Táboa de indicadores
Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
Táboa de indicadores
Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante, aceptando a crítica razoada ao facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
Táboa de indicadores
Mostra unha actitude positiva e perseverante, aceptando a crítica razoada ao facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo, respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
Táboa de indicadores
Colabora activamente no traballo en equipo, respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión e a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
Táboa de indicadores
Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, favorecendo a inclusión e a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo. 20

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


A metodoloxía didáctica neste etapa será nomeadamente activa e participativa, favorecendo o traballo individual e o cooperativo do alumnado, así como o logro dos obxectivos das competencias correspondentes; unha metodoloxía baseada en actividades ou proxectos matemáticos que poñan en xogo os estándares de aprendizaxe a lograr, o que permitirá fortalecer a autonomía persoal e o traballo en equipo, entre outras habilidades.

Á vista de que non é posible aplicar unha única estratexia metodolóxica, por ter que garantir a atención á diversidade e o acceso de todo o alumnado á educación común ( proporanse reforzos educativos e adaptacións curriculares ao alumando con necesidades específicas de apoio educativo tal como se detalla no apartado 12 desta programación) é necesario fixar unhas liñas metodolóxicas xerais que son as que se expoñen a continuación:

1. Sempre que se poida, iniciaranse as unidades didácticas cunha avaliación inicial (que non ten que ser unha proba escrita) para axustar a axuda pedagóxica ás características individuais dos alumnos.

2. Aínda que nun primeiro momento sexa o profesor o que faga as preguntas encamiñadas a conseguir definicións ou resolucións, máis adiante serán eles os que dirixirán o proceso. En ningún momento, se a distribución do tempo o permite, se lles proporcionará información que non sexan capaces de construír por si mesmos, ben de xeito individual ou colectivo. Moitas veces o grao de complexidade dos contidos fai necesaria a exposición do profesor non só no que se refire á demostración dalgúns contidos, senón tamén na explicación dos procedementos que han de aprender.

3. Faranse actividades de tipo colectivo, aproveitando estas para actuacións individualizadas sempre que a materia e os problemas propostos sexan os axeitados para tal fin.

4. Facilitarase a aprendizaxe empregando materiais complementarios ao libro de texto como fotocopias, calculadoras, aplicacións informáticas, artigos e vídeos da web, xogos matemáticos... e calquera outro material adecuado ao seu nivel e dispoñible nese intre.

5. Buscarase que na aula haxa sempre un talante democrático, con actitudes de respecto e evitando imposicións, pero pedindo responsabilidades non só en dereitos senón tamén en deberes.

6. En todos os bloques nos que se estrutura o curso, proporanse actividades de reforzo para resolver na casa e que posteriormente se correxirán na aula colectivamente sempre que sexa posible.Facilitaranse actividades de ampliación para os alumnos que as precisen. A corrección destas non terá lugar nas horas lectivas, senón que se realizará en horas de titorías ou de aclaracións de dúbidas que o profesorado indique.

7. En todas as unidades resolveranse problemas de aplicacións e nalgunhas proporanse traballos de investigación, de maneira que o alumnado poida iniciarse na modelización da realidade, desenvolvendo fundamentalmente por esta vía a consecución das distintas competencias clave. Así por exemplo, a competencia social e cívica, ao implicar unha actitude aberta ante diferentes enfoques e solucións; a competencia aprender a aprender, tomando conciencia do proceso desenvolvido, das respostas logradas e das que aínda quedan por resolver; a competencia de conciencia e expresións culturais, na medida en que o proxecto incorpore elementos culturais ou artísticos con base matemática e por suposto, a competencia de comunicación lingüística como medio de comunicación imprescindible en todo o proceso.

8. Procurarase que á hora de corrixir, sexan eles quen o fagan, e que expoñan con naturalidade o procedemento no encerado

9. Observaranse as notas que tome cada alumno e os exercicios que fai no seu caderno para poder detectar erros ou deficiencias

10. Valoraranse os esforzos e logros do alumno e propiciarase a reflexión sobre o traballo realizado nun determinado período para que o alumno analice o proceso, destaque acertos e erros e propoña suxestións de modificacións (CAA)

11. As estratexias que se empregarán para acadar os diferentes estándares de aprendizaxe e con iso o logro das competencias serán variadas:

- No caso dos estándares de aprendizaxe transversais a metodoloxía terá diversas naturezas por ir estes implícitos ao desenvolvemento dos estándares concretos: traballo en equipo, actividades individuais de investigación, debates grupais, lecturas propostas, actividades con aplicacións e ferramentas tic¿

- Para acadar os estándares de aprendizaxe concretos as probas escritas complementaranse coas actividades diarias (as enumeradas no parágrafo anterior) que se realizarán individual e colectivamente na aula e na casa así como con diversos traballos de investigación ou proxectos que dependendo da temática tamén poderán ser individuais o en grupo.

12. Adicarase tamén un tempo á lectura que será como mínimo o estipulado polo plan lector do centro.

 


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Libro de texto dixital interactivo: SmartClassroom Netex (eDixgal)
Aula virtual (boletíns e videotitoriais)
Caderno da/o alumna/o
Dotación da aula (encerado dixital, pupitres, encerado,...)

O desenvolvemento das clases terá lugar fundamentalmente nunha aula convenientemente equipada con encerado dixital e encerado tradicional no que o alumnado disporá de pupitres individuais que facilitarán a mobilidade para a realización de traballos en equipo.

Os materiais (libro dixital, boletíns de exercicios, videotitoriais) aloxaranse na aula virtual eDixgal.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial lévase a cabo ao comezo do curso e ao comezo de cada unidade. A súa función é coñecer o lugar de partida dos diferentes contidos a tratar no desenvolvemento deste curso e de cada unidade. Esta avaliación inicial poderá realizarse de diversas maneiras a través dunha proba escrita, dunha tarefa desenvolta na aula ou do traballo realizado en unidades previas. Será o punto de partida para o tratamento dos contidos e para prever a necesidade de adaptacións ou a programación de actividades de reforzo ou ampliación, se fose necesario.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 6.0 6.0 6.0 8.0 8.0 8.0 8.0 6.0 6.0 6.0 6.0 6.0 20.0 100.0
Proba escrita 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 0.0 80.0
Táboa de indicadores 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 100.0 20.0

En cada avaliación realizarase un mínimo de dúas probas escritas cos contidos específicos asociados aos diferentes criterios de avaliación. O 90% da nota da avaliación estará conformado polas probas escritas, .

O 10 % restante asóciase a rúbricas e listas de cotexo cos que se avaliará o caderno de aula, actividades de consolidación e reforzo e observación diaria na aula.

A nota final do curso obterase como a media aritmética das notas das tres avaliacións.

Cada alumna/o que non supere unha avaliación terá a oportunidade de recuperala ao inicio da seguinte avaliación a través dunha proba escrita baseada nos mínimos de aceptación das unidades didácticas traballadas en dita avaliación. Unha nota igual ou superior a 5 puntos significará que esa avaliación estará superada.

Na penúltima semana de curso o profesor indicará a cada alumno/a a superación do curso ou a necesidade da realización, e acadar unha nota de 5 ou superior, das actividades ou dos exames correspondentes, para a superación das avaliacións que teña suspensas.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


O alumnado que teña unha materia pendente dos cursos anteriores será obxecto dun seguimento mediante actividades propostas para entregar de xeito trimestral coas que se traballará a materia de cara á preparación dunha proba escrita final.

Desde o curso 2013-14 desenvólvese un plan de reforzo dirixido ao alumnado con materias pendentes dos cursos previos. Na CCP do día 10-10-2013 aprobáronse pautas de actuación comúns a todos os departamentos didácticos, e salvo variacións mínimas mantéñense vixentes neste curso 2022-23.

A. Tarefas semanais

Con intención de orientar de maneira gradual dos contidos que se van avaliar nas probas escritas de febreiro e maio, entregaranse unha serie de boletíns de exercicios e problemas que se axustarán aos criterios establecidos na CCP:

  • O total de entregas previstas para todo o curso é de 12 seguindo un calendario fixado.
  • Déixanse libres as semanas de exames das avaliacións ordinarias e mais as de exames específicos de pendentes de xaneiro.
  • En cada entrega constan claramente o número de entrega e mais a semana.
  • Para facilitar a coordinación e o seguimento do alumnado, as xefaturas de departamento, as titorías e o profesorado do Plan recibirán un documento específico, que tamén inclúe o calendario de entregas.
  • Correccións: o profesorado deixará as tarefas (ou copia delas) nos casilleiros do curso correspondente tan pronto como as teña corrixidas. En todo caso, ao final de cada trimestre, como data límite, o alumnado debe dispoñer de todas as tarefas debidamente revisadas. O titor/a será o encargado de entregarllas.

O profesorado e alumnado que participen no programa traballarán con estes contidos seguindo o calendario semanal establecido para o presente curso. Se algún alumno ou alumna non fose membro do programa de atención a pendentes pode consultar as súas dúbidas coa profesora ou profesor xefe do departamento de matemáticas.

B. Probas escritas

Faranse dúas probas ao longo do curso (xaneiro e abril) nas que se repartirán os contidos.

Os contidos da 1ª proba serán os seguintes:

  • NÚMEROS RACIONAIS
  • POTENCIAS E RAÍCES. 
  • PROPORCIONALIDADE
  • SUCESIÓNS
  • EXPRESIÓNS ALXÉBRICAS. POLINOMIOS E PRODUTOS NOTABLES
  • ECUACIÓNS

Convén sinalar que para ter dereito a esta proba, será requisito ter entregado un mínimo de 4 das 6 tarefas propostas para o alumnado nos prazos previstos. Se non cumpriu con este mínimo, perdería o dereito a esta proba e tería que presentarse na proba oficial de maio coa materia completa.

De superar a primeira parte en xaneiro, os contidos que se avaliarán en abril serán:

  • SISTEMAS DE ECUACIÓNS
  • FUNCIÓNS E GRÁFICAS. FUNCIÓNS LINEAIS E CADRÁTICAS
  • TÁBOAS, PARÁMETROS E GRÁFICOS ESTATÍSTICOS
  • AZAR E PROBABILIDADE
  • PROBLEMAS MÉTRICOS NO PLANO
  • CORPOS XEOMÉTRICOS

As probas escritas serán similares aos problemas e exercicios proporcionados nos boletíns.

C. Criterios de cualificación

Na CCP do día 10-10-13 acordáronse os seguintes criterios comúns de cualificación:

  • Tarefas: 50% da cualificación global. Avaliaría o nivel de asimilación dos contidos, corresponderíalle aos distintos departamentos.
  • Exames: 50% da cualificación global. Cada un dos departamentos que realicen dous exames debe especificar o seu sistema de cómputo dentro deste 50%. Na CCP do 05-10-14 acadouse un acordo segundo o cal todos os departamentos esixen unha nota mínima dun 3,25 na proba escrita para facer a media co resto.

No caso de aprobar as dúas partes, a nota final será a media das dúas probas escritas que á súa vez só suporá un 50% do total final.

No caso de suspender a primeira proba, deberán examinarse de toda a materia na segunda. Neste caso, a nota final será a obtida nesta proba de abril, que á súa vez só suporá un 50% do total.

Cando un alumno/a acade unha nota menor que 5 na cualificación global do plan de reforzo, terá dereito a realizar unha proba final na que se examinará de toda a materia.

D. Criterios de cualificación da proba final

  • Para o alumnado que presente un mínimo de oito tarefas das 12 propostas, os criterios de cualificación serán os mesmos que rexen para os exames parciais.
  • Para o alumnado que NON presente un mínimo de oito tarefas das 12 propostas, a nota do exame será o 100% da cualificación global.

A nota na avaliación final será a máis alta de entre estas dúas:

A cualificación global do plan de reforzo

A cualificación da proba final.


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


Para o alumnado que requira unha atención educativa diferente á ordinaria, por presentar necesidades educativas especiais, por dificultades específicas de aprendizaxe, trastorno por déficit de atención e hiperactividade (TDAH), polas súas altas capacidades intelectuais, por se incorporar tarde ao sistema educativo ou por condicións persoais ou de historia escolar, estableceranse, na medida do posible, de forma coordinada co departamento de orientación e tendo en conta as posibilidades do centro, as medidas curriculares e organizativas necesarias co fin de que poida alcanzar o máximo desenvolvemento das súas capacidades persoais e os obxectivos e competencias establecidas en cada etapa para todo o alumnado.

No caso de alumnado con altas capacidades intelectuais, flexibilizarase a súa escolarización nos termos que determina a normativa vixente. Esta flexibilización poderá incluír tanto a impartición de contidos e a adquisición de competencias propias de cursos superiores como a ampliación de contidos e competencias do curso corrente, así como outras medidas que determine a consellerería con competencias en materia de educación.

Actualmente, no noso centro están vixentes estas medidas de atención á diversidade:

- Medidas organizativas: Refírense á forma na que están estruturados os agrupamentos para acadar a atención á diversidade.

- Permanencia dun ano máis é unha medida extraordinaria que ten o fin de facilitar a consecución das diversas competencias para un determinado curso.

- Formación Profesional Básica, dirixida aos alumnos que non cumpren os requisitos académicos mínimos para incorporarse a algunhas das medidas ou programas anteriores. Esta modalidade formativa permitiralles incorporarse ao mundo laboral, acadar título da ESO, e proseguir cursando ciclos formativos de grao medio.

- Medidas curriculares: Aplicaranse en calquera momento do proceso de ensinaza aprendizaxe como resposta a observacións diarias.

- Elaboración de actividades variadas e con diferente nivel de dificultade.

- Atención aos diferentes ritmos de aprendizaxe.

- Establecemento de agrupamentos que favorezan o traballo en grupo.

- Utilización de distintos recursos e materiais.

- Proposta de actividades de reforzo para o alumnado que non segue o ritmo de aprendizaxe do grupo.

- Proposta de actividades de ampliación para aqueloutros que van diante na súa aprendizaxe.

- Acción titorial.

- Apoios fóra do grupo ordinario para alumnos que o precisen tras realizar a avaliación inicial.

- Adaptacións do currículo ou reforzos educativos para alumnos con especiais dificultades.

- Especial atención ao alumnado con necesidade específica de apoio educativo.

 


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 UD 7 UD 8 UD 9 UD 10 UD 11 UD 12 UD 13
1 Comprensión da lectura e expresión oral e escrita
2 A comunicación audiovisual e a competencia dixital
3 O emprendemento social e empresarial
4 O fomento do espírito crítico
5 A educación emocional e en valores
6 A igualdade de xénero
7 A creatividade
8 Educación para a saúde
9 A formación estética
10 Educación para a sustentabilidade e o consumo responsable

Non se rexistraron observacións

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Proxecto NOSA Deseño, construción e lanzamento dunha cápsula estratosférica
Proxecto matemáticXs en acción As matemáticas como ferramenta útil no ámbito social

Non se rexistraron observacións

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Idoneidade das actividades propostas para acadar as aprendizaxes
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Adecuación do nivel de dificultade ás características do alumnado. Facilitación do proceso de visualización, revisión e integración dos erros cometidos por parte do alumnado
Metodoloxía empregada Incorporación das novas tecnoloxías ao proceso de ensino-aprendizaxe de maneira efectiva
Metodoloxía empregada Combinación do traballo individual e en equipo de xeito eficiente
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Participación activa de todo o alumnado
Medidas de atención á diversidade Adecuación dos diferentes procedementos e instrumentos de avaliación son eficaces
Outros Ofrecemento ao alumnado de forma rápida do resultado das probas
Medidas de atención á diversidade Facilitación a cada alumna/o a axuda individualizada que precisa
Medidas de atención á diversidade Atención adecuada á diversidade do alumnado
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Información do proceso de ensino-aprendizaxe ao alumnado, persoa titora e familias
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Implicación do profesorado nas funcións de titoría e orientación
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Comunicación apropiada coa familia por parte de profesorado

Ademais da avaliación das aprendizaxes do alumnado tal e como nos indica o decreto 156/2022 no seu artigo 24.4 (CAPÍTULO IV) hai que avaliar "os procesos de ensino" e a propia "práctica docente", para o que se establecerán "indicadores de logro". Estes indicadores de logro establecidos valoraranse en catro niveis do xeito que segue: excelente/conseguido/mellorable/non acadado.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


O procedemento de revisión e avaliación da programación didáctica será realizada polas persoas docentes implicadas no desenvolvemento da materia deste curso. Analizaranse fundamentalmente adecuación da secuenciación e da temporalización, o logro dos mínimos de consecución establecidos para os diferentes criterios de avaliación e a adecuación dos procedementos de recuperación establecidos para as diferentes avaliacións, no período entre a avaliación ordinaria e a avaliación extraordinaria e para o alumnado con materias pendentes.


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
Non se atoparon elementos.

Volver