Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CMUS da Estrada comeza a súa andaina na década dos 80 como filial do Conservatorio da Real Sociedad Económica del País de Santiago e de maneira independente dende o ano 1996.

O Conservatorio está situado no concello da Estrada, a 25km de Santiago de Compostela. A Estrada é un concello que conta con arredor de 20000 habitantes, divididos en 51 parroquias que, exceptuando a parroquia da Estrada, son principalmente de ámbito rural e desenvolven a súa actividade económica no sector servizos e sobre todo nas explotacións agrícolas e gandeiras.

Por outra banda, a área de influencia do centro esténdese a outros concellos limítrofes como Cuntis, Silleda, Teo...así como a un conxunto de comarcas lindantes e núcleos nas aforas, algúns deles pequenos, dispersos e de poboación máis reducida, dos que proceden unha parte dos alumnos.

A Comarca de Tabeirós - Terra de Montes en xeral e A Estrada en particular, goza dunha gran tradición cultural e musical e conta coa existencia de agrupacións de distintas tradicións: grupos de música moderna, agrupacións de música tradicional, orquestras, charangas, bandas de música, etc., que se nutren tamén, de músicos formados no Conservatorio da Estrada.

A proximidade a Santiago de Compostela e que esta sexa unha cidade de enorme tradición universitaria tamén facilita que moitos alumnos que acceden ao Conservatorio poidan compaxinar ao mesmo tempo unha carreira universitaria cos estudos de música.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

- Autoavaliación SELFIE.

- Outras fontes: Todo o profesorado incluído é definitivo no centro, polo que o coñecemento do mesmo e da contorna tamén influíron para a realización deste DAFO.

Interno
21 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Falta dunha ferramenta corporativa de comunicación coas familias Familias Si
Debilidade Faltan especialidades instrumentais para completar a oferta. Oferta Non
Debilidade Ausencia de reflexión sobre o uso axeitado de recursos dixitais (tratamento da imaxe, protección de dereitos, licenzas, software libre, plaxio, etc.) Organización de centro Si
Debilidade Non existe unha estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade Non hai unha estratexia de comunicación con outros centros educativos Organización de centro Si
Debilidade Política de protección de datos pouco clara Organización de centro Si
Debilidade Non hai debate sobre os usos da tecnoloxía para a aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade Non está informado de oportunidades de formación Persoal docente Non
Debilidade Descoñecemento sobre dereitos de autor e licenzas de uso Persoal docente Si
Debilidade A maioría consideran que as súas competencias dixitais son insuficientes Persoal docente Non
Fortaleza Adquiren habilidades dixitais específicas para o seu campo de estudo Alumnado Non
Fortaleza Utilizan tecnoloxías para a realización de actividades de ensino aprendizaxe Alumnado Non
Fortaleza Acceso a dispositivos dixitais fora do Centro Alumnado Non
Fortaleza Hai asistencia técnica Infraestruturas Si
Fortaleza Hai equipos dixitais dispoñibles Infraestruturas Non
Fortaleza Hai acceso a Internet Infraestruturas Non
Fortaleza Utilízanse canles de comunicación axeitados coa comunidade educativa Organización de centro Non
Fortaleza Uso de aulas virtuais e plataformas dixitais promovidas pola administración Organización de centro Non
Fortaleza Plantilla de profesorado estable Persoal docente Non
Fortaleza Participación en proxectos interdisciplinares Persoal docente Si
Fortaleza Contamos con persoal non docente suficiente. Persoal non docente Non
21 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Imposibilidade de acceso a formación específica para o profesorado Administración educativa Non
Ameaza Imposibilidade de uso de ferramentas corporativas para comunicación coas familias. Administración educativa Non
Ameaza Dependencia de varias administracións: Consellería e concello. Administración educativa Non
Ameaza Concello grande con dispersión poboacional. Contorna Non
Ameaza Excesiva carga curricular nos últimos cursos do grao profesional. Lexislación Non
Ameaza Competencia con outras escolas de música no concello. Outras Non
Ameaza Achegas económicas que recibe o centro. Outras Non
Oportunidade Posibilidade de creación de espazos web (webs dinámicas) Administración educativa Si
Oportunidade Concello cunha arraigada tradición musical. Contorna Non
Oportunidade Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Contorna Si
Oportunidade Posibilidade de colaboracións con outras organizacións ou institucións. Outras Si
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tras a análise do SELFIE, das demais fontes e do que coñecemos do centro, acordamos centrar os obxectivos nas seguintes áreas SELFIE:

- Pedagoxía: Apoios e recursos.

- Competencia dixital do alumnado.

Establecemos obxectivos que inflúan directamente na práctica educativa diaria, no establecemento de boas prácticas no eido dixital e na mellora da competencia dixital de profesorado e alumnado.

Por que cada un dos obxectivos?

1. Dar a coñecer información precisa sobre as licenzas e dereitos de autor

Necesitamos maior coñecemento sobre licenzas de uso e dereitos de autor, software libre, plaxio, bancos de recursos para uso educativo, etc. Esta información será de proveito para profesorado e alumnado.

2. Crear unha nova web do CMUS en drupal (webs dinámicas)

Aínda que o centro conta desde hai anos cunha páxina web propia, esta necesita ser actualizada e adaptada, polo que se procederá á migración da mesma ao espazo que proporciona a Consellería de Educación aos centros.

3. Colaborar con algunha institución allea ao CMUS

No marco máis amplo dunha estratexia de comunicación con outros centros educativos ou organizacións do Concello e da contorna, valórase positivamente a posibilidade de establecer colaboracións con outras institucións.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Dar a coñecer información precisa sobre as licenzas e dereitos de autor
O02PD Crear unha nova web do CMUS en drupal (webs dinámicas)
O03PD Colaborar con algunha institución allea ao CMUS

Seguimento

Procedemento

A avaliación farase en diferentes momentos ao longo do curso:
- Avaliación procesual: Cada trimestre farase avaliación por parte do Claustro, para valorar o estado das accións previstas para dito trimestre, na que se decidirán as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora, de ser o caso.
- Avaliación final: A finais de curso, para incluír na memoria e poder definir os obxectivos e accións do seguinte Plan Dixital, realizaremos unha avaliación recollendo a valoración das distintas accións previstas así como o seu estado.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación farase en diferentes momentos ao longo do curso:
- Avaliación procesual: Cada trimestre farase avaliación por parte do Claustro, para valorar o estado das accións previstas para dito trimestre, na que se decidirán as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora, de ser o caso.
- Avaliación final: A finais de curso, para incluír na memoria e poder definir os obxectivos e accións do seguinte Plan Dixital, realizaremos unha avaliación recollendo a valoración das distintas accións previstas así como o seu estado.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez coñecido polo Claustro e aprobado no Consello Escolar, este plan publicaráse na páxina web do centro. Comunicarase a súa publicación a toda a Comunidade Educativa a través das canles habituais.