Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O Equipo de Dinamización do PD realizará, polo menos, unha xuntanza por trimestre para valorar as evolucións do Plan a través da valoración do estado da execución das accións.
O seguimento trimestral quedará reflectido na aplicación Educalidade a que ten acceso a persoa coordinadora do PD de forma que queden rexistrados os avances deste plan baixo a supervisión da persoa directora.
A persoa mentora Adix realizará, como mínimo, unha visita por trimestre para analizar coa persoa coordinadora do PD, o desenvolvemento do devandito plan Dixital.
No 1º trimestre ralizase unha única reunión co mentor ADIX o día 21/11/2023 (10:40 h). Nesta reunión faise o seguimento da implantación do PD e se resolven dudas da aplicación Educalidade.
As accións do PD que se completan neste trimestre son:
- AO3.1: Solicitar no PFPP un itinerario de afondamento nas ferramentas dixitais que permitan e faciliten a aprendizaxe colaborativa en proxectos interdisciplinarios.
- AO3.2: Lograr a participación do 50% do profesorado.
- AO4.1: Configurar un caderno dixital de avaliación nas aulas virtuais (moodle ou edixgal) - EN PROCESO.
- Accións relativas ao Polo creativo:
- 20/10/23 asistencia as xornadas de formación avanzada para persoas coordinadoras de Polos creativos.
- 04/12/2023 realízase reaunión á reunión da COMISIÓN PEDAGÓXICA na que uns dos puntos da orde do día a tratar é o traballo do proxecto de polos creativos a levar a cabo por cada Departamento didáctico.
Esta información atópase tamén recollida nos anexos.
No segundo trimestre realízase una única reunión co mentor ADIX o día 12/03/24 ás 10:40 horas da mañá. Nesta reunión concretanse a consecución de dúas accións máis ( en total 5 accións completadas ata o momento e tres en proceso).
As accións do PD que se completan neste trimestre son:
- AO1.1: Incluir no PFPP unha docencia ao profesorado sobre a propiedade intelectual no eido da educación
- AO1.3: Realizar enquisas ou cuestionarios entre o profesorado e o alumnado para determinar o indicador de logro acadado.
- Accións relativas ao Polo creativo:
- 18/01/24 reunión da CCP na un dos puntos da orde do día é o “POLO CREATIVO” e na que se solicitan as concreción das actividades a levar a cabo por cada departamento e a súa temporalización.
- Semana do 22 de xaneiro: presentación dos kits singulares pertencentes ao programa de Polos Creativos e entrega aos centros dos kits singulares (posposto por encontrarse a profesora de Baixa por enfermidade).
- 29/02/24 asistencia a primeira xornada de formación avanzada para persoas coordinadoras de Polos creativos no CFR de Pontevedra.
- 14/03/24 reunión da CCP na que un punto da orde do día e o seguimento das actividades realizadas por cada departamento didáctico.
O xoves 21 de marzo infórmase a todos os membros do equipo do Plan dixital sobre os puntos tratados na reunión do 12/03/2024 co mentor ADIX.
No terceiro trimestre non se realiza reunión co mentor ADIX.
As accións do PD que se completan neste trimestre son:
- AO1.2: Atribuír paulatinamente os recursos dixitais educativos non propios do profesorado segundo as leis de propiedade intelectual.
- O 27,3% do profesorado sempre amosa a licenza de PI dos recursos educativos que emprega e o 54,5% o fai algunas veces.
- O 44,5 % do alumnado case sempre emprega materiais de Internet de dominio público ou con licenza Creative Commons, o 47,5 % algunas veces empregan estas licenxzas.
- AO1.3: Realizar enquisas ou cuestionarios entre o profesorado e o alumnado para determinar o indicador de logro acadado.
- Completada tamén no 2º trimestre.
- AO4.2: Deseñar probas e tarefas para o alumnado que impliquen a autoavaliación e coavaliación dixital.
- O 63,6% do profesorado empregou as ferramentas dixitais como instrumento de autoavaliación e coavaliación.
- O 54,1% do alumnado afirma que algunha vez realizou tarefas en edixgal ou na aula virtual de autoavaliación e coavaliación.
- AO4.3: Realizar enquisas a profesorado e alumnado sobre as prácticas de autoavaliación e coavaliación ao remate do curso.
- Realización de enquisas o rematar o 3º trimestre, na última semana do curso.
Das 10 accións do Plan Dixital complétanse 8 e quedan pendentes 2, son as accións relativas ao Polo creativo, Obxectivo 2: DESEÑAR PROXECTOS INTERDISCIPLINARES QUE FOMENTEN A COMPETENCIA DIXITAL DO ALUMNADO (PEDAGOXÍA: IMPLEMENTACIÓN NA AULA)
- A acción AO2.1, está moi avanzada, pero non deu tempo a terminala na súa totalidade. Preténdese completar esta acción ao longo do primeiro trimestre do curso 2024-2025.
- A acción AO2.2, queda pendente para o vindeiro curso.
Avaliación
Cada ano, ao longo do mes de xuño e setembro, a persoa directora e a persoa coordinadora do plan, xunto co equipo dinamizador do plan dixital, manterán diferentes reunións nas que acordarán as datas nas que se revisarán o estado de execución das accións e as mesmas serán recollidas nun calendario compartido.
Na medida do posible elaboraranse enquisas que nos proporcionen a información requirida para a análise.
- Avaliación procesual:
Seguimento: en xeral, trimestral.
Para accións cuxo intervalo de tempo previsto de consecución sexa inferior a un trimestre, levarase a cabo una revisión ao vencemento da data prevista de finalización.
A análise e valoración dos resultados acadados na execución das distintas accións, farase en base ao seu tipo e segundo os indicadores sinalados en cada un dos obxectivos. Para iso elaboraranse unhas rúbricas de valoración para os sectores da comunidade educativa implicados nos distintos obxectivos.
- Avaliación final:
• Seguimento: Anual ( na última semana do mes de xuño). Tomando como referencia os resultados das valoracións procesuais, cubriranse nas táboas do Plan de Acción o grao de consecución de cada unha das accións que integran os distintos obxectivos.
• Toma de decisións: Dirección e responsable do Plan, en función do grao de cumprimento dos obxectivos, valorarán a necesidade de ampliar o prazo de implementación do plan ou de marcarse novos obxectivos, de modificar ou mellorar as accións.
Das 10 accións propostas completanse 8 con bos resultados e dúas está pendentes de completarse. O balance xeral da implementación do Plan Dixtal no IES Faro das Lúas é moi bo.
Puntos a ter en conta:
-É especialmente importante seguir ofertando e reforzando a formación en Propiedade intelectual, facendo fincapé na importancia do respeito dos dereitos de autor, tanto no alumnado coma no profesorado.
-É preciso formentar tamén a avaliación dixital por parte do todo o profesorado xa que quedou de manifesto a clara preferencia do alumnado por este tipo de avaliación e está claro que permite sempre un nivel de transparencia inequívoco.
Quedan pendentes dúas accións do Plan dixital, que se ben una delas está moi avanzada, non foron completadas. As dúas accións son relativas ao Polo Creativo que está pensado para se desenvolver en dous ou máis cursos académicos.
Tendo en conta as accións que quedaron pendentes e de cara ao próximo curso é importante que todo o profesorado elabore as súas programacións didácticas incorporando de forma clara as accións que vai levar a cabo dentro do Polo Creativo.
Comunicación e difusión
O plan presentarase ao claustro e o consello escolar para a súa aprobación.
A difusión do Plan Dixital faise a través da aplicación Educalidade e a través da páxina Web do centro..