Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Datos básicos do centro

O IES Salvaterra de Miño atópase na parroquia de Salvaterra (cabeceira do concello) en Chan da Ponte Nº 12. Está situado no polígono industrial da vila, polo que está rodeado de empresas dedicadas a diferentes actividades (metal, pedra, transportes...). O centro leva en pé dende o curso 1998/99,

Páxina web do centro https://www.edu.xunta.gal/centros/iessalvaterramino/ ; Correo electrónico ies.salvaterra.mino@edu.xunta.gal

Alumnado

O alumnado do IES Salvaterra de Miño procede, na súa maioría, do propio concello. Principalmente chegan ao centro tralo seu paso polos colexios adscritos, que son o CEP Carlos Casares (situado na parroquia de Alxén), o CEIP Infante Felipe de Borbón (situado na parroquia de Salvaterra) e o CEIP de Leirado (parroquia de Leirado). Isto é motivo máis que suficiente para que un dos obxectivos do IES Salvaterra de Miño sexa o de manter reunións periódicas coas direccións de ditos centros co fin de tratar de impulsar a cooperación entre o IES e os centros adscritos, preparar a chegada ao centro dese alumnado e tratar de prever posibles problemas académicos e de conduta.

Grazas á oferta educativa do IES Salvaterra de Miño, chegan, tamén, alumnos procedentes de concellos limítrofes, como Salceda de Caselas, Ponteareas e As Neves. Temos que ter en conta, ademais, que, aínda que nunha porcentaxe ben pequena, ao centro chega tódolos anos alumnado inmigrante (Marrocos, Brasil, Cuba, México…) o que obriga a tomar medidas para a súa integración no noso sistema educativo.

Neste curso contamos con 573 alumnos e alumnas cunha tendencia ao alza que se consolida ano a ano.

Profesorado

No IES Salvaterra de Miño somos un total de 55 profesoras e profesores divididos en 19 departamentos didácticos, sendo as mulleres ampla maioría. A maior parte do profesorado ten destino definitivo no centro, habendo arredor dun 23% do profesorado en expectativa de destino ou en situación de interinidade.

Oferta educativa

Cos cambios lexislativos que se foron producindo ao longo dos últimos anos, a oferta educativa do IES Salvaterra de Miño, ao igual que a de outros moitos centros da Comunidade Autónoma Galega, viuse bastante modificada. Actualmente no noso centro impártense as seguintes ensinanzas:

  • Ensinanza Secundaria Obrigatoria (ESO)

  • Bacharelato, nas modalidades de Bacharelato Científico e Bacharelato de Humanidades e Ciencias Sociais

  • Ciclo de grao medio de Soldadura e Caldeiraría

  • Ciclo de Formación Profesional Básica de Carpintaría e Moble.

2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Situado na comarca do Condado do Tea, o concello ten unha extensión de 62 km² e está constituído por 17 parroquias, con aproximadamente 9800 habitantes. O seu relevo, chan e a abundancia de auga únense ao seu especial microclima convertendo ao concello nunha zona ideal para as plantacións vitivinícolas e hortícolas. A isto tamén contribúen os seus cinco ríos: Uma, Tea, Caselas, Mendo e Miño.

A vila experimenta nos últimos anos, unha fase expansiva directamente relacionada co desenvolvemento da PLISAN, de aí o auxe da construción e a mellora das infraestruturas viarias en dirección O Porriño, Ponteareas e As Neves. Aumentaron o número de empresas e edificios do seu polígono industrial, paralelamente á potenciación do concello como destino de lecer e turismo, polas súas boas condicións climáticas e paisaxísticas (rutas de sendeirismo, club de piragüismo no río Miño, festa do viño...). Con todo, trátase dunha área rural cun hábitat disperso e con predominio de actividades económicas primarias. Neste sentido, as condicións económicas das familias están no segmento medio-baixo. Feitos coma este contan moito á hora de organizar as actividades do centro tanto a nivel extraescolar como académico. O transporte é outro problema a ter en conta xa que este non conta con horarios flexibles nin percorridos apropiados para que as familias poidan comunicarse facilmente coa cabeza do concello, feito que dificulta a relación das familias co centro, importante no ámbito educativo.

O Plan Dixital de Centro debe contribuír á superación da fenda dixital do noso alumnado, mellorar a súa competencia dixital, facilitar a comunicación coas familias e contribuír dun xeito activo ao desenvolvemento integral do alumnado.

Na Programación Xeral Anual do curso 2023-2024 recollemos nos apartados 1.1 e 2.1 a necesidade de continuar co Plan Dixital de Centro. De cara á Programación Xeral Anual do curso 2023-2024 o PD aparecerá recollido nos aspectos organizativos, didácticos, do Plan de Acción Titorial e de formación do profesorado segundo os Plans de Acción deseñados dentro do PD para o vindeiro curso.

3. Breve xustificación do mesmo

Contextualización normativa en relación co Plan Dixital do noso centro:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Análise DAFO e test CDD.

Ver ANEXO 1_Infraestructura, equipamento e servizos dixitais

Ver ANEXO 2_Fontes empregadas para a análise Dafo

 

Interno
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Uso das tecnoloxías dixitais para mellorar a aprendizaxe fora do centro Alumnado Si
Debilidade 1. Non temos sistemas de protección de datos. 2. Espazos físicos para o desenvolvemento do ensino baseado en tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Si
Debilidade 1. Non temos unha boa estratexia dixital. 2. Non avaliamos o noso progreso en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade 1. Falta de tempo para explorar como mellorar a nosa forma de ensino coa utilización de tecnoloxías dixitais. 2. Falta debate sobre as vantaxes e desvantaxes de empregar as tecnoloxías dixitais no ensino aprendizaxe. 3. Uso das TIC para a colaboración con outras organizacións. 4. Non empregamos as tecnoloxías dixitais para: - Adaptar o noso método de ensino ás necesidades individuais do alumnado. - Facilitar a retroalimentación adecuada ao alumnado. - O alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. - O alumnado reflexione sobre os traballos de outros alumnos. Persoal docente Si
Debilidade O persoal docente non ten tempo de realizar estudos en profundidade dos equipamentos dixitais do centro. Persoal docente Si
Debilidade O persoal docente non ten os coñecementos necesarios para utilizar equipamento de nova dotación. Persoal docente Si
Debilidade Falta de tempo para realizar os mantementos relacionados coas TICs Persoal docente Si
Fortaleza 1. Hai dispositivos dixitais que son propiedade do centro ou que xestionamos a disposición do alumnado cando o precisa. 2. Hai dispositivos dixitais portátiles que son propiedade do centro ou que xestionamos que o alumnado pode levar a casa cando o precise. 3. Hai acceso a unha base de datos de provedores de formación de centros de traballo. 4. Hai acceso a dispositivos dixitais fora do centro. Alumnado Si
Fortaleza 1. Comunicación coas familias mediante tecnoloxías dixitais (ABALAR MÓBIL, WEB ) Familias Si
Fortaleza 1. A infraestrutura dixital respalda a ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. 2. Temos: - dispositivos dixitais para o seu uso no ensino. - un acceso a internet no centro que permite o uso das tecnoloxías dixitais - dispositivos dixitais que son propiedade do centro ou que xestionamos á disposición do alumnado cando os precisa. - O alumnado non necesidades educativas especiais teñen acceso a tecnoloxías asistenciais. Infraestruturas Si
Fortaleza 1. Asistencia técnica propia. 2. O alumnado con necesidades educativas especiais teñen acceso a Tecnoloxías Dixitais Organización de centro Si
Fortaleza 1. Existe debate e reflexión sobre a necesidade do DPC no relativo ao ensino con tecnoloxías dixitais. 2. Dentro do noso centro temos acceso e a ter un DPC no relativo ao ensino con tecnoloxías dixitais. 3. Empregamos internet para buscar recursos educativos. Persoal docente Si
Fortaleza Temos persoal cualificado para analizar o estado actual dos equipamentos dixitais do centro. Persoal docente Si
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Non temos: 1. Sistemas para a protección de datos. 2. Coñecemento e aplicación das normas sobre dereitos de autor. 3. Falta de tempo dentro do horario profesional para adaptar as tecnoloxías dixitais a nosa forma de ensino aprendizaxe. Administración educativa Non
Ameaza Non temos medidas para identificar as dificultades relacionadas coas necesidades de aprendizaxe e contexto socioeconómico das familias Contorna Non
Ameaza Falta de tempo para explorar como mellorar a nosa forma de ensino coa utilización de tecnoloxías dixitais. Lexislación Si
Ameaza Uso das tecnoloxía dixital para a colaboración con outras organizacións. Outras Non
Oportunidade 1. Temos: - Dispositivos dixitais para o seu uso no ensino, ABALAR, EDIXGAL. - Un acceso a internet no centro que permite o uso das tecnoloxías dixitais. - Dispositivos dixitais que son propiedade do centro ou que xestionamos a disposición do alumnado cando os precisa. Administración educativa Si
Oportunidade 1. Hai dispositivos portátiles que son propiedade da ANPA que xestionamos e que o alumnado pode levar a casa cando o precisa. ANPA Non
Oportunidade Temos contratado un servicio informático que resolve moitos problemas. Outras Si
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Realizadas as investigacións pertinentes a través da enquisa SELFIE e do TCDD e analizados os resultados que presentan os informes de ambas as dúas probas, xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do PDC e o conxunto do Claustro, obsérvanse unhas FORTALEZAS e DEBILIDADES (Nivel Interno) e unhas OPORTUNIDADES e AMEAZAS (Nivel Externo) que aparecen recollidas no presente Análise DAFO.

Esta observación é froito dunha revisión inicial de tipo CUANTITATIVO establecendo unhas prioridades que pasan a continuación por un filtro CUALITATIVO que identifica as PRIORIDADES que atenderemos en distintas TEMPORALIZACIÓNS. Aquelas que son de atención máis urxente serán as que nos servirán de base para a elaboración do PLAN de ACCIÓN, convertendo os items en OBXECTIVOS que trataremos de acadar ó longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes ACCIÓNS. Todo isto recollerase na pestana seguinte (Obxectivos).

A nosa análise DAFO indícanos que debemos mellorar en:

  • Infraestructura e equipamento (interno):

    • Sistemas de protección da datos

    • Espazos físicos para desenrolar as actividades basadas en TIC

  • Persoal docente (interno)

    • Buscar tempo para explorar a nosa forma de ensino coas TIC

    • Debate sobre as vantaxes e desvantaxes de empregar as TIC no ensino/apredizaxe

    • Uso das TIC para colaborar con outras organizacións

    • O persoal docente non ten tempo de realizar estudos en profundidade dos equipamentos dixitais do centro.

  • Alumnado (interno):

    • Uso das tecnoloxías dixitais para mellorar a aprendizaxe fora do centro

  • Organización do centro (interno):

    • Non temos unha boa extratexia dixital

    • Non avaliamos o noso progreso en materia de ensino/apredizaxe con TIC

  • Administración educativa (externo):

    • Busqueda de tempo no horario profesional para adaptar as TIC para o metodo ensino/aprendizaxe.

  •  

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Empregar as ferramentas de avaliación en contornas MOODLE (G1)
O02PD Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado de ESO para a analizar a fiabilidade da información (H5)
O03PD Adaptar actividades de aprendizaxe dixital ás necesidades do alumnado de incorporación tardía (F1)
O04PD Realizar un inventario exhaustivo dos equipamentos dixitais do centro
O05PD Promover o uso do abalar como medio de comunicación coas familias.
O06PD Mantemento de primeiro nivel nos equipos edixgal e outro equipamento audiovisual do centro.
O07PD Formación do profesorado nas pizarras dixitais

Seguimento

Procedemento

Nas horas asignadas "TIC" os profesores responsables do plan dixital reunense para dixitalizar toda a documentación do PD en papel a este novo formato dixital. O seguemento desde plan dixital faise de común acordo entre os membros "TIC" do instituto para optimizar os seguementos.

1º Trimestre

Aclaración valores obxectivos: O ser o PD é un plan anual, só teremos en conta o valor inicial e valor obxectivo ano 1. Os valores obxectivos do ano 2 en adiante, non se terán en conta.

2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos,será o seguinte:

  • Unha vez ao trimestre: Realizarase unha sesión conxunta do Equipo Directivo, Coordinadores TICS e Abalar e o responsable do obxectivo concreto para a valoración do estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, propoñer as posibles modificacións das accións.

  • A avaliación final se fará nas datas propostas en cada obxectivo. Realizarase da mesma maneira que a anterior e incluirán, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora e das actuacións/obxectivos a realizar para o curso seguinte.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Difusión do plan

O Plan Dixital presentase en claustro a todo o profesorado, na páxina web do centro no apartado de "Proxecto Educativo", onde pode ser consultado por toda a comunidade educativa e informarase ás familias por mensaxe abalar para que podan consultalo na web.