Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 

O Plan Dixital do noso centro deriva da seguinte normativa

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

Contextualización do PD no centro e contribución ao Proxecto Educativo.

 
  • O centro particia no proxecto ABALAR dende o ano 2010/11 e foi un dos primeiros centros de secundaria en entrar no proxecto EDIXGAL, accedendo 1º e 2º da ESO

  • no curso 2015-16. Por este motivo o centro atópase nos centros de vanguaria na aplicación das ferramantas dixitais no eido educativo.

  • O Plan dixital do centro contribúe no Proxecto Educactivo do centro e por ende nas PXA anuais nos obxetivos de mellora dos resultados académicos e da mellora da convivencia. Levarónse a cabo proxectos de innovación educativa de dinamización dixital como os plan proxecta de Aprendo programando; implantouse a materia de programación dende o curso 2019-20; ampliouse a implantación do programa EDIXGAL aos cursos de 3º e 4º da ESO dende o ano 2021-22.

Proceso de elaboración

O procedemento para a elaboración do presente Plan Dixital de centro seguir as instrucións recibidas pola consellería de educación dentro do programa organizado, e que tivo os seguintes pasos:
1º PASO: Ana¿lise da situacio¿n do centro por medio do cuestionario SELFIE.
2º PASO: Ana¿lise da competencia dixital docente.
3º PASO: Ana¿lise DAFO para detectar necesidades.
4º PASO: Establecemento dos obxectivos do Plan de Accio¿n.
5º PASO: Elaboración do plan dixital

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Informe Selife
  • Test CDD
Interno
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes nos equipos EDIXGAL Alumnado Si
Debilidade H Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Alumnado Non
Debilidade H Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes na plataforma EDIXGAL Alumnado Si
Debilidade H Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Alumnado Non
Debilidade H Falta de retroalimentación Alumnado Si
Debilidade Falta de acceso xeneralizado a Internet de alta velocidade Familias Non
Debilidade Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Familias Non
Debilidade Falta de retroalimentación Familias Non
Debilidade Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes nos equipos EDIXGAL Familias Si
Debilidade Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Familias Non
Debilidade C8 Cableado desconectado no equipo de profesor da aula Infraestruturas Non
Debilidade C3.Falta de cobertura no pavillón e no patio Infraestruturas Non
Debilidade C7 A dirección e administración non ten equipos coorporativos Infraestruturas Si
Debilidade C2 3. Proxectores antigos que non dan boa intensidade Infraestruturas Non
Debilidade Falta de continuidade dunha materia de contido dixital na etapa educativa Oferta Non
Debilidade Mantense os problemas de conectividade para a realización de clases virtuais Oferta Non
Debilidade Falta de disco virtual compartido no servidor para arquivar datos educativos Organización de centro Non
Debilidade Non dispoñibilidade das instalacións e recusos TIC fora do hoario lectivo Organización de centro Non
Debilidade Baixa cobertura da garantía dos equipos de alumnado ante danos derivados dun uso ordinario Organización de centro Non
Debilidade Falta de espazos comúns TIC para o uso do alumnado Organización de centro Non
Debilidade Falta de instrucións no NOF para o arquivo e control de datos educativos. Organización de centro Non
Debilidade A3 Descoñecemento das configuración das pizarras, equipos EDIXGAL Persoal docente Si
Debilidade A3. Descoñecemento da ferramenta EPOPTES Persoal docente Si
Debilidade A3 Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Persoal docente Non
Debilidade E3 Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes en EDIXGAL Persoal docente Si
Debilidade E3 Falta de hábitos na xestión dixital de datos confidencias Persoal docente Si
Debilidade G1. Descoñecemento da xestión de equipos informáticos Persoal non docente Si
Debilidade G1 Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Persoal non docente Si
Debilidade G1 Falta de hábitos na xestión dixital de datos confidenciais Persoal non docente Si
Fortaleza C8 Disposición ao emprego de ferramentas TIC Alumnado Non
Fortaleza C8. Nativos no eido dixital Alumnado Si
Fortaleza H Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Alumnado Si
Fortaleza Acceso xeneralizado á conexión a internet nos domicilios Familias Non
Fortaleza Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Familias Non
Fortaleza C3 Conexión de Fibra de gran velocidade Infraestruturas Non
Fortaleza C8. Todo o alumnado conta con equipos corporativos Infraestruturas Non
Fortaleza C2 Todo o profesorado conta con equipos coorporativos Infraestruturas Non
Fortaleza C3. Cobertura wifi en todas aulas de grupo e administración Infraestruturas Non
Fortaleza C2. Todas as aulas de grupo contan con proxectores e pizarras dixitais Infraestruturas Non
Fortaleza C8. A maqueta docente ABALAR non permite modificacións Infraestruturas Non
Fortaleza Nova modalidade de Bacharelato de ciencia e tecnoloxía Oferta Non
Fortaleza Dispoñiblidade da plataforma de eduxcación DIXITAL` Oferta Non
Fortaleza Nova materia de Tecnoloxía e dixitalización Oferta Non
Fortaleza Emprego de ferramentas corporativas por norma xeral Organización de centro Non
Fortaleza Emprego de ferramentas de videochamada para a realización de reunións. Organización de centro Non
Fortaleza Existencia do soporte Premium para todo o alumnado e profesorado Organización de centro Non
Fortaleza Creación do equipo do Plan Dixital Organización de centro Non
Fortaleza E4 Acceso á formación por parte dos CFR Persoal docente Non
Fortaleza E1. Uso xeneralizado dos equipos informáticos como recurso docente puntual Persoal docente Non
Fortaleza D1 Recoceñemento da necesidade de incluir contidos TIC na docencia Persoal docente Non
Fortaleza B2. Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Persoal docente Non
Fortaleza G10 OP Disposición ao emprego de ferramentas corporativas Persoal non docente Non
Fortaleza G1 Coñecemento de ferramentas básicas de ofimática Persoal non docente Non
Fortaleza G3 Dispibilidade horaria para atender incidencias do alumnado Persoal non docente Non
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de cobertura dos danos nos equipos do alumnado pola garantía Administración educativa Non
Ameaza Restricción do uso de ferramentas non corporativas Administración educativa Non
Ameaza Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Contorna Si
Ameaza Existencia de Fenda dixital nas familias de baixos recursos Contorna Si
Ameaza Disparidade entre o marco legal o sentir xeral do uso das tecnoloxías Lexislación Non
Ameaza Grandes restricción no uso de datos confidenciais Lexislación Si
Ameaza Grandes restriccións no emprego de ferramentas non corporativas Lexislación Si
Ameaza Fiscalización dos conflitos do alumnado polo uso das TIC. Lexislación Non
Ameaza Negativa do profesorado ao uso das TIC polas restrccións normativas Lexislación Non
Ameaza Falta de implicación das empresas nas formación do alumnado Outras Non
Ameaza Baixa implicación do concello na dixitalización do rural Outras Non
Oportunidade Disposición cara a dixitalización da docencia Administración educativa Si
Oportunidade Fomento do uso de ferramentas coorporativas Administración educativa Si
Oportunidade Participación no programa EDIXGAL Administración educativa Non
Oportunidade Implantación xeneralizado dun coñecemento das TIC ANPA Non
Oportunidade Fomento do uso correcto das redes sociais Contorna Si
Oportunidade Organización de actividades de formación nas TIC Contorna Si
Oportunidade Gran poder de convocatoria e comunicación coas familias Contorna Non
Oportunidade Protocolo de protección de datos actualizado Lexislación Si
Oportunidade Protección dos dereitos dos datos persoais no uso das aulas virtuais EDIXGAL Lexislación Si
Oportunidade Protección dos dereitos de autor grazas ao emprego de EDIXGAL Lexislación Si
Oportunidade Creación do Plan Dixital como base legal Lexislación Si
Oportunidade Plan de dixitalización da administración Lexislación Si
Oportunidade Proximidade de centros educativos con proxectos TIC Outras Non
Oportunidade Implicación do Concello de Marín polo fomento das TIC Outras Non
Oportunidade Implicación da UVIGO na realización de proxectos TIC nos centros Outras Non
Oportunidade Participación da Policía nacional na formación en riscos TIC Outras Si
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Fomentar o emprego das comunicacións de mensaxería entre o profesorado e familias para anticipar os problemas académicos ou de convivencia.
O02PD Consolidar as normas básicas de uso dos equipos EDIXGAL nas NOF do centro
O03PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital (B3*)
O04PD Creación dun espazo virutal no EDIXGAL para a compartición de recursos dixitais para o profesorado
O05PD INCORPORAR EQUIPOS INFORMÁTICOS CORPORATIVOS PARA PROFESORADO E ORIENTACIÓN
O06PD Divulgar as melloras no eido Dixital no centro e compartir experiencias con centros da proximidade (D3*)
O07PD Empregar a ferramenta de Epoptes por parte dos docentes para realizar o apoio e supervisión das actividades do alumando
O08PD Promover o uso de EDIXGAL entre o alumnado para comunicarse co profesorado (E3*)
O09PD Creación de contidos para revista do centro a través da aula virutal
O10PD Empregar a ferramenta de avaliación por parte dos docentes
O11PD Fomentar avaliación autocrítica dos hábitos de seguridade nas contas e redes.
O12PD Dixitalización do inventario do centro a través da plataforma corporativa

Seguimento

Procedemento

Seguimento das accións a través do seguimentos das accións

Equisa reaizada a través do Plan Dixital

1º Trimestre

Esta é o resume das accions levadas a cabo:

acción  Data realización                     Data completado                       valoración

AO04.4: Cargar a documentación necesaria para a avaliación   31/10/23 23/02/23: Completado satisfatoriamente

AO01.1: Realizar unha enquisa ao persoal docente sobre as ferramentas que emprega  18/11/23  05/12/23 Completado satisfatoriamente

AO08.1:Divulgar as feramenta de comunciación EDIXGAL do centro.  20/11/23   30-10-23:  Completado satisfatoriamente

AO01.2: Remitir un recordatorio da importancia de empregar a ferramenta de abalar pro.  30/11/23 01/12/23: Completario satisfactoriamente

AO07.2: Divulgar as instruccións sobre o uso da ferramenta EPOPTES do centro  01/12/23   05-12-23: Completado satisfatoriamente

AO10.1:Remitir ao persoal docente as instrucións para activar o módulo de avaliación de EDIXGAL 01/12/23  05-12-23: Completado satisfatoriamente

AO04.1 Crear unha materia en Edixgal de Titoría para engadir o material preciso para o profesorado titor  31/12/23  30/11/2023:  Créase un tema dentro da Materia de titoría

 

2º Trimestre

Esta é o resume das accions levadas a cabo:

acción  Data realización                     Data completado                       valoración

AO04.3: Cargar a documentación de recursos para o novo docentes     01/01/24 26/02/24   Completado satisfatoriamente

AO09.1: Crear unha materia Revista que teña acceso todo o profesorado e alumnado do centro  01/01/24 01/02/24 Completado satisfatoriamente

AO05.1:Solicitar á Xefatura Territorial da dotación de equipos informáticos   01/01/24 17/03/2024 : Completado dado que dotaron de dous equipos que foron empregados para orientación e conxerería e van completar a aula de informática con máis equipos 

AO07.1: Actualizar a configuración do Epoptes nos equipos de aula.   01/01/24 30/01/0024  Completado satisfatoriamente

AO04.2:Crear a materia Recursos Docentes e inscribir ao profesorado   01/01/24 30/11/2023: Créase un tema dentro da Materia de titoría

AO02.1:Presentar e debatir na CCP as propostas de normas TIC do centro   01/03/24 01/02/2024:_ Posposto ata a próxima revisión xeral do NOF

AO06.2: Reanudar o uso das redes sociais do centro seguindo as instruccións do protocolo de protección de datos.   01/03/24 15/12/2023 Completado. O centro conta coa rede social de Instagram

AO11.1:Explicar nos grupos dos criterios para ter unha seguridade no uso de contas e redes   01/03/24 30/04/0024  Completado dado que impártese na materia educación dixital, tecnoloxía e dixitalización e Dixitalización. Ademáis realizáronse charlas a través de Navegar con rumbo e o plan Director

AO12.1 Volcado e revisión do inventariado do Xade   31/03/24 15/04/2024:  Prorrogado ata o vendeiro ano dado que non se completou a fase de pilotaxe

3º Trimestre

AO09.2: Recolección das tarefas onde o alumnado: Non chegouse a empregar por non ter reforzado o emprego por parte do profesorado

AO03.2:Invitar a profesionais do eido dixital para dar charlas como o Plan Director:  Realizouse formación a través do plan Director de forma satisfactoria.

AO03.1:Solicitar as charlas do programa Navegar con Rumbo : REalizouse a formación con alumnado de 2 durante o mes de maio. A formación é mellorable

AO06.3: Recoller na memoria final o número de experiencias ou vías de comunicación e a súa avaliación. Realizáronse as programadas

AO06.1:Organizar unha actividade entre centros docentes no eido dixital  Propúxose a participación conxunta na competición de robótica pero non se completo

AO11.2. Consultar a través da enquisa final o número de alumnos que emprega criterios de seguridade.  Prorrogado ata o vendeiro ano dado que non se completou a fase de pilotaxe

AO02.3: Realizar unha enquisa final para recoller o aumento de docentes que empregan e trasladalo á memoria final  Posposto ata a próxima revisión xeral do NOF

AO03.3:Contabalizar e avaliar na memoria final as colaboracións realizadas completado. Realizáronse duas colaboracións segundo o programado.

AO12.2 Incorporación dos datos de inventario do centro na plataforma Prorrogado ata o vendeiro ano dado que non se completou a fase de pilotaxe

AO01.3: Realizar unha enquisa final para recoller o aumento de docentes que empregan e trasladalo á memoria final Completado: recóllese que un 91 aumentou o xa o empregaba habitualmente 

AO04.5: Realizar unha enquisa final para recoller a valoración dos docentes e trasladalo á memoria final Completado: un 33 empregou esta ferramenta

AO07.3. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta Completado: un 91 dos que responden a enquisa afirman empregalo de forma habitual ou que aumentou o seu emprego.

AO08.2. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta :Completado: un 83 dos que responden a enquisa afirman empregalo de forma habitual ou que aumentou o seu emprego.

AO09.3. Recoller o número de alumnos que comunicaron os seus traballos a través desta plataforma completado: non se empregou esta ferramenta

AO10.2. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta :Completado: un 83 dos que responden a enquisa afirman empregalo de forma habitual ou que aumentou o seu emprego.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Reunións de avaliacións do equipo do plan dixital

Valoración xeral

O01PD Fomentar o emprego das comunicacións de mensaxería entre o profesorado e familias para anticipar os problemas académicos ou de convivencia.

Valoración: Completado satisfactoriamente

O02PD Consolidar as normas básicas de uso dos equipos EDIXGAL nas NOF do centro.

Valoración: Non completado, posposto para o curso que ven

O03PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital .

Valoración: Completado satisfactoriamente

O04PD Creación dun espazo virutal no EDIXGAL para a compartición de recursos dixitais para o profesorado.

Valoración: completado satisfactoriamente

O05PD INCORPORAR EQUIPOS INFORMÁTICOS CORPORATIVOS PARA PROFESORADO E ORIENTACIÓN:

Valoración: completado satisfactoriamente

O06PD Divulgar as melloras no eido Dixital no centro e compartir experiencias con centros da proximidade.

Valoración: completado satisfactoriamente

O07PD Empregar a ferramenta de Epoptes por parte dos docentes para realizar o apoio e supervisión das actividades do alumando.

Valoración: completado satisfactoriamente

O08PD Promover o uso de EDIXGAL entre o alumnado para comunicarse co profesorado.

Valoración: completado satisfactoriamente

O09PD Creación de contidos para revista do centro a través da aula virutal:

Valoración: Non completado, posposto para o curso que ven

O10PD Empregar a ferramenta de avaliación por parte dos docentes.

Valoración: completado satisfactoriamente
O11PD Fomentar avaliación autocrítica dos hábitos de seguridade nas contas e redes.

Valoración: completado satisfactoriamente

O12PD Dixitalización do inventario do centro a través da plataforma corporativa .

Valoración: Non completado, posposto para o curso que ven

Proposta de mellora

Non hai

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan estará a disposción da comunidade educativa e poderá ser consultado na web  do centro, dentro do apartado de documentos organizativos