Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 

O Plan Dixital do noso centro deriva da seguinte normativa

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

Contextualización do PD no centro e contribución ao Proxecto Educativo.

 
  • O centro particia no proxecto ABALAR dende o ano 2010/11 e foi un dos primeiros centros de secundaria en entrar no proxecto EDIXGAL, accedendo 1º e 2º da ESO

  • no curso 2015-16. Por este motivo o centro atópase nos centros de vanguaria na aplicación das ferramantas dixitais no eido educativo.

  • O Plan dixital do centro contribúe no Proxecto Educactivo do centro e por ende nas PXA anuais nos obxetivos de mellora dos resultados académicos e da mellora da convivencia. Levarónse a cabo proxectos de innovación educativa de dinamización dixital como os plan proxecta de Aprendo programando; implantouse a materia de programación dende o curso 2019-20; ampliouse a implantación do programa EDIXGAL aos cursos de 3º e 4º da ESO dende o ano 2021-22.

Proceso de elaboración

O procedemento para a elaboración do presente Plan Dixital de centro seguir as instrucións recibidas pola consellería de educación dentro do programa organizado, e que tivo os seguintes pasos:
1º PASO: Ana¿lise da situacio¿n do centro por medio do cuestionario SELFIE.
2º PASO: Ana¿lise da competencia dixital docente.
3º PASO: Ana¿lise DAFO para detectar necesidades.
4º PASO: Establecemento dos obxectivos do Plan de Accio¿n.
5º PASO: Elaboración do plan dixital

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Informe Selife
  • Test CDD
Interno
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes nos equipos EDIXGAL Alumnado Si
Debilidade H Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Alumnado Non
Debilidade H Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes na plataforma EDIXGAL Alumnado Si
Debilidade H Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Alumnado Non
Debilidade H Falta de retroalimentación Alumnado Si
Debilidade Falta de acceso xeneralizado a Internet de alta velocidade Familias Non
Debilidade Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Familias Non
Debilidade Falta de retroalimentación Familias Non
Debilidade Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes nos equipos EDIXGAL Familias Si
Debilidade Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Familias Non
Debilidade C8 Cableado desconectado no equipo de profesor da aula Infraestruturas Non
Debilidade C3.Falta de cobertura no pavillón e no patio Infraestruturas Non
Debilidade C7 A dirección e administración non ten equipos coorporativos Infraestruturas Si
Debilidade C2 3. Proxectores antigos que non dan boa intensidade Infraestruturas Non
Debilidade Falta de continuidade dunha materia de contido dixital na etapa educativa Oferta Non
Debilidade Mantense os problemas de conectividade para a realización de clases virtuais Oferta Non
Debilidade Falta de disco virtual compartido no servidor para arquivar datos educativos Organización de centro Non
Debilidade Non dispoñibilidade das instalacións e recusos TIC fora do hoario lectivo Organización de centro Non
Debilidade Baixa cobertura da garantía dos equipos de alumnado ante danos derivados dun uso ordinario Organización de centro Non
Debilidade Falta de espazos comúns TIC para o uso do alumnado Organización de centro Non
Debilidade Falta de instrucións no NOF para o arquivo e control de datos educativos. Organización de centro Non
Debilidade A3 Descoñecemento das configuración das pizarras, equipos EDIXGAL Persoal docente Si
Debilidade A3. Descoñecemento da ferramenta EPOPTES Persoal docente Si
Debilidade A3 Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Persoal docente Non
Debilidade E3 Desaproveitamento dos recursos dixitais presentes en EDIXGAL Persoal docente Si
Debilidade E3 Falta de hábitos na xestión dixital de datos confidencias Persoal docente Si
Debilidade G1. Descoñecemento da xestión de equipos informáticos Persoal non docente Si
Debilidade G1 Falta de hábitos de seguridade na xestión de contas e usuarios Persoal non docente Si
Debilidade G1 Falta de hábitos na xestión dixital de datos confidenciais Persoal non docente Si
Fortaleza C8 Disposición ao emprego de ferramentas TIC Alumnado Non
Fortaleza C8. Nativos no eido dixital Alumnado Si
Fortaleza H Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Alumnado Si
Fortaleza Acceso xeneralizado á conexión a internet nos domicilios Familias Non
Fortaleza Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Familias Non
Fortaleza C3 Conexión de Fibra de gran velocidade Infraestruturas Si
Fortaleza C8. Todo o alumnado conta con equipos corporativos Infraestruturas Non
Fortaleza C2 Todo o profesorado conta con equipos coorporativos Infraestruturas Non
Fortaleza C3. Cobertura wifi en todas aulas de grupo e administración Infraestruturas Si
Fortaleza C2. Todas as aulas de grupo contan con proxectores e pizarras dixitais Infraestruturas Non
Fortaleza C8. A maqueta docente ABALAR non permite modificacións Infraestruturas Non
Fortaleza Nova modalidade de Bacharelato de ciencia e tecnoloxía Oferta Non
Fortaleza Dispoñiblidade da plataforma de eduxcación DIXITAL` Oferta Non
Fortaleza Nova materia de Tecnoloxía e dixitalización Oferta Non
Fortaleza Emprego de ferramentas corporativas por norma xeral Organización de centro Non
Fortaleza Emprego de ferramentas de videochamada para a realización de reunións. Organización de centro Non
Fortaleza Existencia do soporte Premium para todo o alumnado e profesorado Organización de centro Non
Fortaleza Creación do equipo do Plan Dixital Organización de centro Non
Fortaleza E4 Acceso á formación por parte dos CFR Persoal docente Non
Fortaleza E1. Uso xeneralizado dos equipos informáticos como recurso docente puntual Persoal docente Non
Fortaleza D1 Recoceñemento da necesidade de incluir contidos TIC na docencia Persoal docente Non
Fortaleza B2. Disposición ao emprego de ferramentas coorporativas Persoal docente Non
Fortaleza G10 OP Disposición ao emprego de ferramentas corporativas Persoal non docente Non
Fortaleza G1 Coñecemento de ferramentas básicas de ofimática Persoal non docente Non
Fortaleza G3 Dispibilidade horaria para atender incidencias do alumnado Persoal non docente Non
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de cobertura dos danos nos equipos do alumnado pola garantía Administración educativa Non
Ameaza Restricción do uso de ferramentas non corporativas Administración educativa Non
Ameaza Falta de sensibilidade ante os riscos da protección de datos Contorna Si
Ameaza Existencia de Fenda dixital nas familias de baixos recursos Contorna Si
Ameaza Disparidade entre o marco legal o sentir xeral do uso das tecnoloxías Lexislación Si
Ameaza Grandes restricción no uso de datos confidenciais Lexislación Si
Ameaza Grandes restriccións no emprego de ferramentas non corporativas Lexislación Si
Ameaza Fiscalización dos conflitos do alumnado polo uso das TIC. Lexislación Si
Ameaza Negativa do profesorado ao uso das TIC polas restrccións normativas Lexislación Si
Ameaza Falta de implicación das empresas nas formación do alumnado Outras Non
Ameaza Baixa implicación do concello na dixitalización do rural Outras Non
Oportunidade Disposición cara a dixitalización da docencia Administración educativa Si
Oportunidade Fomento do uso de ferramentas coorporativas Administración educativa Si
Oportunidade Participación no programa EDIXGAL Administración educativa Non
Oportunidade Implantación xeneralizado dun coñecemento das TIC ANPA Non
Oportunidade Fomento do uso correcto das redes sociais Contorna Si
Oportunidade Organización de actividades de formación nas TIC Contorna Si
Oportunidade Gran poder de convocatoria e comunicación coas familias Contorna Non
Oportunidade Protocolo de protección de datos actualizado Lexislación Si
Oportunidade Protección dos dereitos dos datos persoais no uso das aulas virtuais EDIXGAL Lexislación Si
Oportunidade Protección dos dereitos de autor grazas ao emprego de EDIXGAL Lexislación Si
Oportunidade Creación do Plan Dixital como base legal Lexislación Si
Oportunidade Plan de dixitalización da administración Lexislación Si
Oportunidade Proximidade de centros educativos con proxectos TIC Outras Non
Oportunidade Implicación do Concello de Marín polo fomento das TIC Outras Non
Oportunidade Implicación da UVIGO na realización de proxectos TIC nos centros Outras Non
Oportunidade Participación da Policía nacional na formación en riscos TIC Outras Si
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Fomentar o emprego das comunicacións de mensaxería entre o profesorado e familias para anticipar os problemas académicos ou de convivencia.
O02PD Consolidar as normas básicas de uso dos equipos EDIXGAL nas NOF do centro
O03PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital (B3*)
O04PD Creación dun espazo virutal no EDIXGAL para a compartición de recursos dixitais para o profesorado
O05PD COMPLETAR A COBERTURA DE CONEXIÓN INALÁMBRICA NO CENTRO
O06PD Dotar ao alumnado de recursos para a creación de copias de seguridade dos seus datos
O07PD INCORPORAR EQUIPOS INFORMÁTICOS CORPORATIVOS PARA ADMINISTRACIÓN E DIRECCIÓN
O08PD Divulgar as melloras no eido Dixital no centro e compartir experiencias con centros da proximidade (D3*)
O09PD Empregar as ferramentas de creación recursos dixitais por parte do profesorado no EDIXGAL
O10PD Empregar a ferramenta de Epoptes por parte dos docentes para realizar o apoio e supervisión das actividades do alumando
O11PD Promover o uso de EDIXGAL entre o alumnado para comunicarse co profesorado (E3*)
O12PD Creación de contidos para revista do centro a través da aula virutal
O13PD Empregar a ferramenta de avaliación por parte dos docentes
O14PD Fomentar avaliación autocrítica dos hábitos de seguridade nas contas e redes.

Seguimento

Procedemento

Seguimento das accións a través do seguimentos das accións

Equisa reaizada a través do Plan Dixital

1º Trimestre

AO01.3: Realizar unha enquisa final para recoller o aumento de docentes que empregan e trasladalo á memoria final 20/6/22 Enquisa enviada ao profesorado a completar antes do final do mes de xuñoA

O07.1:Solicitar á Xefatura Territorial da dotación de equipos informáticos17/8/22indican que o entregaran de oficio se procede

AO01.1: Realizar unha enquisa ao persoal docente sobre as ferramentas que emprega15/11/22Enquisa realizada a través de enquisa da plataforma Abalarbox

AO04.1:Crear a materia Recursos Docentes e inscribir ao profesorado15/11/22Completado satisfactoriamente

AO04.2:Cargar a documentación de recursos para o novo docentes15/11/22Completado satisfactoriamente

AO04.3: Cargar a documentación necesaria para a avaliación.15/12/22Completado satisfactoriamente

2º Trimestre

AO02.1:Presentar e debatir na CCP as propostas de normas TIC do centro1/2/23Posposto por decisión falta de de tempos de debate

AO02.2: Difundir as normas aprobadas sobre o uso das TIC entre a comunidade educativa.1/2/23Posposto por decisión falta de de tempos de debate

AO12.1:Solicitar ao servizo PREMIUM a creación dunha materia Revista que teña acceso todo o profesorado e alumnado do centro1/2/23Completado, creouse en Edixgal unha materia Recursos para o alumnado

AO08.2:Solicitar a autorización para o uso de redes sociais non corporativas para difundir experencias15/3/23Completado, a inspección elimina a súa restricción e dependemos do protocolo de protección de datos

3º Trimestre

AO08.1:Organizar unha actividade entre centros docentes no eido dixital15/4/23Propúxose a participación conxunta na competición de robótica pero non se completoAO07.2:Solicitar a autorización para a adquisición de equipación por parte do centro15/5/23Anulado dado que a consellería aprobou unha partida para dotar ao equipo directivo equipamentoAO05.1:Solicitar á Xefatura Territorial da dotación de novos puntos de acceso Wifi.11/6/23Completado e autorizado pola conselleríaAO05.2:Solicitar a autorización para a adquisición de equipación por parte do centro e puntos de acceso Wifi.11/6/23Completado, non se permiteAO05.3:Recoller na memoria final do centro as melloras nas infraestucturas e na conexión inalámbrica11/6/23Completado parcialmente, no centro disponse de Wifi no pavillónAO02.3: Realizar unha enquisa final para recoller o aumento de docentes que empregan e trasladalo á memoria final30/6/23Posposto por falta de aprobación das novas normasAO09.1:Divulgar as formacións dipsobinles sobre as ferramentas EDIXGAL do centro30/10/23Completado via correo electrónico AO11.1:Divulgar as feramenta de comunciación EDIXGAL do centro.30/10/23Completado via correo electrónicoAO06.1:Entregar ao alumnado memorias USB para a realización de copias de seguridad20-dicCompletado coa dotacion do PFPP AO10.2: Divulgar as instruccións sobre o uso da ferramenta EPOPTES do centro20/12/23Realizado a través de correo electrónico por parte da direcciónAO10.1: Actualizar a configuración do Epoptes nos equipos de aula.11/12/0022Realizado AO01.2: Remitir un recordatorio da importancia de empregar a ferramenta de abalar pro.22/'5/2023Completado co envío por parte da dirección do centroAO03.1:Solicitar as charlas do programa Navegar con Rumbo"30/06/0023En lugar destas xornadas realizouse o Plan dixital e o Programa Pegada segura da cosnellería e unha videoconferencia encargada por FAD AO03.2:Invitar a profesionais do eido dixital para dar charlas a ser posible que sexan exalumnas/os30/06/0023Posposto por falta de candidatosAO03.3:Contabalizar e avaliar na memoria final as colaboracións realizadas30/06/0023Non se aumentaron o número de colaboraciónsAO04.4: Realizar unha enquisa final para recoller a valoración dos docentes e trasladalo á memoria final30/06/0023Completado a través de Abalar Box AO06.2:Consultar ao alumnado se conta con dispositivos a través da enquisa final.30/06/0023Posposto ata o inicio do vindeiro cursoAO07.3: Consultar ao equipo directivo os equipos na enquisa final.30/06/0023Completado. Quedan pendentes os equipos de Orientación, conserxería e sala de profesoradoAO08.3: Recoller na memoria final o número de experiencias ou vías de comunicación e a súa avalaición.30/06/0023Non se reaizaronAO09.2. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta30/06/0023Completado a través de Abalar BoxAO10.3. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta30/06/0023Non alcanzado, dado que o alumnado pode desconectarse fai que o profesorado non empregue esta ferramenta de forma habitualAO11.2. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta30/06/0023Completado a través de enquisa de AbalarBox AO12.2: Recolección das tarefas onde o alumnado 30/06/0023Non acadada, pero renovarase para o vindeiro cursoAO12.3. Consultar a través da enquisa final o número de alumnos que participaron na revista.30/06/0023Non completado dado que non se considerou procedente realizar unha enquisa para  ao alumnado.AO13.1:Remitir ao persoal docente as instrucións para activar o módulo de avaliación de EDIXGAL30/06/0023Non completado dado que o profesorado non ten a competencia dixital precisa para esta xestiónAO13.2. Consultar a través da enquisa final o número de docentes que emprega esta ferramenta30/06/0023Completado a través de enquisa de AbalarBoxAO14.1:Explicar nos grupos dos criterios para ter unha seguridade no uso de contas e redes30/06/0023Posposto por falta de ponentes AO14.2. Consultar a través da enquisa final o número de alumnos que emprega criterios de seguridade.30/06/0023Non realizado porque considerouse que non procede realizar unha enquisa ao alumnado

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Reunións de avaliacións do equipo do plan dixital

Valoración xeral

O01 Fomentar o emprego das comunicaciós de mensaxeríaa entre o profesorado e familias para anticipar os problemas académicos ou de convivencia: Completado satisfactoriamente

O02. Consolidar as normas ba¿sicas de uso dos equipos EDIXGAL nas NOF do centro: Non acadado por falta de aprobación das normas

O03  Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital (B3*). Acadado xa que realizáronse as 3 actividades propostas

O04 Creacio¿n dun espazo virutal no EDIXGAL para a comparticio¿n de recursos dixitais para o profesorado Completado satisfactoriamente e que contamos que siga mellorando en anos seguintes

O05 COMPLETAR A COBERTURA DE CONEXIO¿N INALA¿MBRICA NO CENTRO: completado parcialmente, pendente de completar todos os espazos sen WiFi

O06 Dotar ao alumnado de recursos para a creacio¿n de copias de seguridade dos seus datos: Completado pero é preciso crear hábitos para que o alumnado non perda o dispostivo e o traia ao centro

O07 INCORPORAR EQUIPOS INFORMA¿TICOS CORPORATIVOS PARA ADMINISTRACIO¿N E DIRECCIO¿N: En proceso. Quedan pendentes os equipos de Orientación, conserxería e sala de profesorado

O08 Divulgar as melloras no eido Dixital no centro e compartir experiencias con centros da proximidade (D3*) Divulgar as melloras no eido Dixital no centro e compartir experiencias con centros da proximidade (D3*)  Non alcanzado, posposto para o vindeiro ano

O09 Empregar as ferramentas de creación recursos dixitais por parte do profesorado no EDIXGAL. Acadado. O profesorado emprega de forma habitual esta ferramenta

O10 Empregar a ferramenta de Epoptes por parte dos docentes para realizar o apoio e supervisión das actividades do alumando. Non acadado, dado que o alumnado pode desconectarse fai que o profesorado non empregue esta ferramenta de forma habitual

O11 Promover o uso de EDIXGAL entre o alumnado para comunicarse co profesorado. Non completado, polo que é preciso aumentar a promoción desta ferramenta

O12 Creacio¿n de contidos para revista do centro a trave¿s da aula virutal. Completado, o alumnado consultou actividades Matemáticas na materia do concurso e de dos vídeos de música

O13 Empregar a ferramenta de avaliacio¿n por parte dos docentes. Completado pero é preciso aumentar a compencia dixital do profesordo

O14 Fomentar avaliacio¿n autocri¿tica dos ha¿bitos de seguridade nas contas e redes.. Posposto para a seguinte convocatoria

Proposta de mellora

Creación de materiais e contidos para a difusión das competencias dixitais do alumando, familia e profesorado

Completar os obxetivos non superados

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan estara¿ a disposcio¿n da comunidade educativa e podera¿ ser consultado na web  do centro, dentro do apartado de documentos organizativos