Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación: O presente Plan Dixital toma como punto de partida, ademáis da Lei orgánica 2/2006, a “Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional. Nesta resolución se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022”. Na resolución do 3 de setembro díctanse os principios, obxectivos e referentes nos que se debe basar o Plan Dixital e que se amosan na páxina 9 do Plan Dixital que adxuntamos no apartado Anexos.

Contextualización: A Illa de Arousa atópase nas Rías Baixas, no medio da Ría a que debe o seu nome, na provincia de Pontevedra. É a maior de todas as illas de Galicia cos seus 7 km de superficie nos que os seus casi 5000 habitantes concéntranse no istmo ou parte máis estreita. Este istmo é considerado o núcleo máis poboado e onde se desenvolve a maior actividade económica, cultural e social deste municipio. A contextualización mais completa pode verse nás páxinas 5 a 8 do Plan Dixital que adxuntamos no apartado Anexos.

Proceso de elaboración:

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital do IES da Illa de Arousa componse de tres persoas, que son:

 

·       Rita Mª Martinez Portas (Directora e docente do departamento de Música).

·       Susana Oubiña Falcón (Coordinadora E-Dixgal e docente do departamento de Tecnoloxía).

·       Mónica Núñez Carballa (Docente do departamento de Física e Química)

 

Para realizar unha análise da situación do centro educativo usáronse dúas ferramentas: o SELFIE e o Test de Competencia Dixital Docente.

Para a diagnose da situación en relación á competencia dixital, a Resolución do 3 de setembro de 2021 remínenos a ferramenta de autoavaliación SELFIE, coa finalidade de obter en liña un informe de autoavaliación do centro (informe SELFIE). Esta ferramenta foi desenvolvida pola Comisión Europea ao abeiro do Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes (DigCompOrg)

Inicialmente, a coordinadora rexistróu ao IES da Illa da Arousa na plataforma SELFIE e, conseusuou co Equipo de Dinamización do Plan Dixital a selección dos grupos (líderes, profesorado e alumnos/as que participarían) así como, o período de realización do exercicio anónimo SELFIE e a descarga dos ligazóns dos diferentes test SELFIE. En todo momento cumpríronse os prazos dados pola administración educativa.

 

De xeito complementario, o profesorado realizou o test CDD baseado no marco DigCompEdu desde o seu perfil persoal. Este test permite obter un Informe Individual coa valoración global do seu nivel competencial (A1- C2), segundo as áreas establecidas neste Marco, e devolve un detallado feedback. E, a partir destes informes individuais, xérase o Informe do Centro.

 

Baseándonos nos resultados obtidos no SELFIE e no Informe do Centro da CDD o Equipo de Dinaminación do Plan Dixital realizou un exercicio de diagnose da situación do centro educativo que queda plasmado na DAFO que se inclúe neste documento.

 

Na procura do Plan de Acción, a partir da DAFO, escollimos obxectivos SMART que nos dean solucions para as nosas debilidades ou que afronten ameazas aproveitando, se é posible, as fortalezas e as oportunidades. Os obxectivos están englobados nas áreas de mellora segundo o Marco Europeo DigCompOrg (marco para as Organizaciónss Educativas Dixitalmente Competentes), para poder analizalos cun SELFIE máis adiante. Finalmente, concretamos os indicadores e as diferentes acción que nos levarán a acadar os obxectivos. Este Plan de Acción inclúese neste documento.

Para máis información, ver o punto 1.4 do Anexo que presentamos.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

As fontes empregadas para a realización da análise DAFO foron o informe SELFIE e, en menor medida o Informe do Centro sobre a CDD.

Incluímos, na páxina 15 do Anexos  a información do resumo das áreas do informe SELFIE na etapa educativa que ofrece o centro.

O Informe grupal do TestCDD sérvenos para avanzar nas competencias profesionais docentes relacionadas co ámbito dixital, permitindo planificar unha formación persoal que atenda ao nivel de partida de cada docente. Así mesmo, o informe de centro permitirá planificar a liña de formación a través dos PFP. Incluímos neste documento a información recollida nas táboas 1.3 relativa co perfil do profesorado participante no TestCDD e nas táboas 2.1, 2.2 e 2.3 relativa ao informe grupal do TestCDD. Estas táboas poden verse nas páxinas 15 e 16 do Plan dixital que incluimos no anexo desta aplicación.

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1.Aprender a codificar ou programar Alumnado Si
Debilidade 1.Tecnoloxías asistenciais para alumnos con NEE Infraestruturas Si
Debilidade 1.Non contamos con unha estratexia dixital ben definida Oferta Si
Debilidade 1.Repositorios ou bibliotecas en liña con materiais de ensino e aprendizaxe Organización de centro Non
Debilidade 1.Prácticas de avaliación con retroalimentación axeitada Persoal docente Si
Fortaleza 1.Desenvolve habilidades dixitais para diferentes materias Alumnado Non
Fortaleza 1.O profesorado valora a boa asistencia técnica no IES cando xorden problemas coas tecnoloxías Infraestruturas Si
Fortaleza 1.Probamos novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais Oferta Non
Fortaleza 1.Busca e utiliza recursos educativos en liña 2.Utiliza tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo 3.Participación na FPP (no ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais) 4.Alta implicación en formación dixital en diversas temáticas Persoal docente Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1.Plantilla insuficiente no centro para axudar dixitalmente (problemas, dúbidas, investigación) ao equipo directivo, profesorado e alumnado 2.A UAC non repón os equipos dixitais das aulas no edixgal que se rompen: ordenador da aula ou encerado dixital 3.A sobrecarga horaria do profesorado fai imposible desenvolver prácticas de ensino dixital (avaliacións, etc) 4.Material informático insuficiente: dúas aulas de informática non chegan para cubrir o uso en todas as materias Administración educativa Non
Ameaza 1.Conexión a internet lenta (necesítase mellorar a infraestructura la rede na contorna) Contorna Non
Oportunidade 1.Apoio xeral na implantación Edixgal ANPA Non
Oportunidade 1.Sistemas de protección de datos 2.Respetamos os dereitos de autor e as licenzas de uso Lexislación Non
Oportunidade 1.Axuda económica por parte da Cofradía de Pescadores da Illa para: alumnado que non dispoña de internet, material para proxectos dixitais Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE e do da CDD, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver. Esta análise DAFO é a que pode verse nas seguintes táboas divididas por factores internos e externos nas diferentes categorías.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Implementar unha estratexia dixital ben definida (A2)
O02PD O profesorado utiliza tecnoloxías dixitais para retroalimentar o traballo do alumnado (G)
O03PD Crear un espazo multifuncional (polo creativo, steam, aula de innovación) con todo tipo de recursos para mellorar as competencias dixitais do alumnado e profesorado. (C)
004PD Crear unha base de datos actualizada (IPs, Modelo, ano, MAC, tipo de dispositivos, lugar, ano de chegada, expediente, baixa ou non, imaxen do dispositivo, etc) dos equipos dixitais do IES (A2)

Seguimento

Procedemento

Partimos da consecucións dos obxectivos do ano 2021/2022. Neles, o obxectivo número 3, pensado para dous anos, intentaremos acadalo neste 2023

 

Segundo pode verse nas táboas de obxectivos do punto 3 (Plan de Acción) do Plan Dixital que se axunta como anexo, cada acción dispón dunha data final (prevista e pensada) para a súa realización. Algún obxectivo  estrutúrase en trimestres, pero outros en meses concretos. No caso de que sexan obxectivos a levar a cabo durante todo o curso lectivo, farase unha avaliación procesual en cada trimestre onde se recollerán nos aspectos a valorar, o estado de execución das accións, a análise e a valoración dos resultados. E. De ser o caso, as posibles modificacións das accións e das propostas de mellora.

 

Relativo á avaliación final, esta farase en xuño, ao remate do curso lectivo e nela incluiremos a valoración de logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Obxectivo 1:

A acción AO1.1 acadouse en novenbro.

Nas outras duas accións estase traballando ben nelas.

Obxectivo 2:

A acción AO2.1 acadouse en prazo.

Obxectivo 3:

Relativo a acción AO3.6 seguimos traballando en robótica e comenzamos a formarnos na radio

Obxectivo 4:

Acadouse en prazo a acción AO4.1

2º Trimestre

Obxectivo 1:

A acción AO1.1 acadouse en novenbro.

Nas outras duas accións estase traballando ben nelas.

Obxectivo 2:

As acciósn AO2.1 e AO2.2. acadáronse en prazo.

Obxectivo 3:

Relativo a acción AO3.6 seguimos traballando en robótica e na radio. A acción considérase acadada.

Obxectivo 4:

Acadouse en prazo a acción AO4.1 e AO4.2

3º Trimestre

Obxectivo 1:

Consideramos que se acadóu o obxectivo 1

Obxectivo 2:

Consideramos que se acadóu o obxectivo 1

Obxectivo 3:

Consideramos que se acadóu o obxectivo 1

Obxectivo 4:

A última acción,  AO4.3: Actualizar a base de datos acaduse en xuño de 2024.

Coa entrada de novos equipos para a Aula de Informática do centro, estivemos traballando na maqueta que levarán eses equipos e rematamos incluindo estos novos equipos na base de datos. A equipación informática está ao dia na base de datos.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Trátase de facer un seguemento das accións deseñadas para conseguir cada obxectivo proposto.

 

Partimos da consecucións dos obxectivos do ano 2021/2022. Neles, o obxectivo número 3, pensado para dous anos, intentaremos acadalo neste 2023

 

Segundo pode verse nas táboas de obxectivos do punto 3 (Plan de Acción), cada acción dispón dunha data final (prevista e pensada) para a súa realización. Algún obxectivo se estrutúrase en trimestres, pero outros en meses concretos. No caso de que sexan obxectivos a levar a cabo durante todo o curso lectivo, farase unha avaliación procesual en cada trimestre onde se recollerán nos aspectos a valorar, o estado de execución das accións, a análise e a valoración dos resultados. E. De ser o caso, as posibles modificacións das accións e das propostas de mellora.

 

Relativo á avaliación final, esta farase en xuño, ao remate do curso lectivo e nela incluiremos a valoración de logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

Os obxectivos foron todos acadados. Ben é certo que temos que seguir trabajjando neles xa que o profesorado cambia de centro (vanse uns e veñen outros), e, obviamente, a base de datos dos equipos informáticos require de tempo para que sempre esté actualizada (virán paneis para as aulas etc).

Proposta de mellora

Revisaranse as propostas de mellora, no caso de que se teñan, na avaliación final.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan foi publicado na web do IES, así como tamén a través da aula virtual, no apartado FAMILIAS, unha vez aprobado polo claustro e o Consello Escolar (aprobouse 0 18 de outobro de 2023)

O link na web do IES é o seguinte:

Plan Dixital 2023/2024