DATOS BÁSICOS
Nome: 36019876 - CPR Santa María
Dirección: R/ Irmáns Maristas s/n - 36700 - Tui, Pontevedra
Teléfono: 986607025
Correo electrónico: cpr.santamaria.tui@edu.xunta.gal
Páxina web: https://maristastui.org/
Oferta educativa:
- Educación infantil
- Educación primaria
- Educación secundaria
XUSTIFICACIÓN
Decretos autonómicos nos que se recolle a obriga de inclusión do PD no Proxecto Educativo:
-
DECRETO 156/2022, do 15 de setembro:
-
DECRETO 157/2022, do 15 de setembro:
O que recollen ditos artigos é o seguinte:
“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”
Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o Plan Dixital de Centro (PDC a partir de agora), no seguinte articulado:
-
Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da ESO na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
-
Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
-
Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
Atendendo ás necesidades e demandas da sociedade en materia de competencia dixital e entendendo que a principal misión da escola é formar ó alumnado para a vida presente e futura, consideramos fundamental desenvolver unha estratexia dixital reflexionada e consensuada que aparece recollida neste documento. Un PDC que nos sirva de folla de ruta a curto e medio prazo para converter o CPR Santa María de Tui nunha institución educativa dixitalmente competente e que isto dedunde en beneficio do noso alumnado en particular e da sociedade en xeral.
CONTEXTUALIZACIÓN E CONTRIBUCIÓN Ó PEC
O Colexio Marista “Santa María” de Tui está ubicado nunha das zonas de máis recente construción deste concello. Trátase dunha área de extensa poboación cun nivel socioeconómico medio. É un centro aberto ao entorno: ao Concello, aos pais (AMPA)... onde teñen cabida actividades nas que pode participar toda a comunidade educativa tales como: actos culturais, celebracións, Día das Letras Galegas, festas, grupo MarCha, etc.
As familias do noso alumnado usan de maneira habitual as ferramentas de comunicación baseadas nas TIC, acceden á web colexial e utilizan o portal de comunicación.
Consideramos que existen razóns de peso para que o noso Centro siga dotándose de recursos técnicos, que permitan aumentar a presenza das novas Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) nos procesos de ensinanza-aprendizaxe e na nosa xestión administrativa.
Aínda que o noso centro evolucionou considerablemente no uso das TIC, xa que están integradas na nosa práctica docente de forma bastante xeneralizada, recoñecemos que queda percorrido por facer.
Temos que facer, sen dúbida, referencia ao Marco de Referencia da Competencia Dixital Docente, no que se definen áreas, competencias, etapas, niveis e indicadores de logro. De esta forma é imprescindible:
-
Integrar nas programacións didácticas o uso das tecnoloxías dixitais, de forma creativa, segura e crítica para mellorar a eficacia da práctica docente.
-
Xestionar e coordinar adecuadamente as intervencións didácticas dixitais, asegurando o funcionamento dos dispositivos, recursos e servizos durante a implementación da programación didáctica.
-
Utilizar as medidas e servicios dixitais, cumprindo coas medidas de seguridade e protección de datos, para mellorar a interacción individual e colectiva co alumnado, dentro e fora das sesións de aprendizaxe.
-
Seleccionar a utilizar tecnoloxías dixitais seguras para mellorar a aprendizaxe do alumnado a través da colaboración.
-
Proporcionar estratexias ao alumnado para utilizar as tecnoloxías dixitais de comunicación e cooperación co fin de enriquecer os procesos de aprendizaxe e desenvolver a súa capacidade de aprender a aprender entre iguais.
-
Utilizar as tecnoloxías dixitais para favorecer no alumnado a metacognicións, a través da reflexión sobre a propia aprendizaxe e o desenvolvemento de accións para mellorar a aprendizaxe.
-
Utilizar as tecnoloxías dixitais para atender as diferenzas entre o alumnado, garantindo os seus dereitos dixitais, de forma que todos poidan alcanzar os obxectivos de aprendizaxe.
PROCESO ELABORACIÓN
Para a realización do Plan Dixital, o equipo TIC colexial formado por José Antonio Soutelo Muñoz (Coordinador TIC) ,Ana Isabel Álvarez Alonso (Coordinadora Comunicación) , Ana Collazo Martínez, Lidia Barciela Martínez e Rosa María Rey Coto foi o designado polo Centro para esta tarefa.