Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

· Datos básicos do centro

O CMUS Profesional Manuel Quiroga é un centro sostido con fondos públicos dependente da Consellería de Cultura, Educación e Universidade que imparte ensinanzas de Réxime Especial de Música correspondentes ao Grao Elemental e Grao Profesional. Está situado na cidade de Pontevedra, Rúa Virxinia Pereira Renda, nº4. Actualmente, no curso 2023/24, conta cunha matrícula de 518 alumnos e un cadro docente de 66 profesores. A páxina web do centro é https://www.conservatoriomanuelquiroga.gal e o correo electrónico cmus.pontevedra@edu.xunta.gal.

· Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O CMUS Profesional Manuel Quiroga está situado no barrio pontevedrés de A Parda, un barrio cada vez máis importante polo gran número de prestacións coas que conta (un centro de saúde, unha escola infantil, un colexio, supermercados, bancos, etc.).

O alumnado do conservatorio pertence maioritariamente aos municipios da comarca de Pontevedra. O alumnado, con idades que van dende os oito anos ata a adolescencia, presenta características e necesidades moi variadas.

Considérase de vital importancia contar cun Plan Dixital no centro, tendo en conta a evolución que as Novas Tecnoloxías están a ter no ámbito educativo en xeral, tanto para o alumnado como para o profesorado. Trataremos que as actividades do centro estean en todo momento interrelacionadas coas Novas Tecnoloxías e, por suposto, de que o noso profesorado poida contar coa formación dixital necesaria para facer fronte a todos aqueles aspectos da súa labor docente.

· Lexislación

A nivel normativo, este Plan Dixital baséase en:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

· Proceso de elaboración

A elaboración do Plan Dixital para o curso 2023/24 tivo como referente a experiencia do curso 2022/23, da cal se realizou un seguimento e avaliación final.

O Equipo do Plan Dixital reuniuse a finais o curso pasado e ao inicio do curso actual para a elaboración do Plan Dixital 2023/24, ademais de asistir a sesións informativas e recibir o asesoramento/seguimento do mentor asignado ao centro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

As fontes empregadas para realizar a análise DAFO son a Autoavaliación SELFIE e o Test CDD (Competencia Dixital Docente) realizados no curso 2021/22. Adxúntanse táboas no apartado Anexos.

Interno
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Non existe unha estratexia definida para que o alumnado desenvolva habilidades dixitais nas diferentes materias Alumnado Si
Debilidade Non existe unha estratexia para avaliar o progreso no ensino e na aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Fortaleza No noso centro existen sistemas de protección de datos Infraestruturas Si
Fortaleza O equipo directivo reflexiona connosco sobre as nosas necesidades de FPC en relación ao ensino con tecnoloxías dixitais Infraestruturas Si
Fortaleza No noso centro a infraestrutura dixital apoia o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías Dixitais Infraestruturas Si
Fortaleza No noso centro existen dispositivos dixitais para o seu uso na docencia Infraestruturas Si
Fortaleza O profesorado ten acceso a posibilidades de DPC en relación co ensino e a aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais Infraestruturas Si
Fortaleza Os profesores buscan recursos educativos dixitais na Rede Persoal docente Si
Fortaleza Os profesores utilizan as tecnoloxías dixitais para adaptar o seu método de ensino ás necesidades individuais do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza Os profesores utilizan actividades de aprendizaxe dixital que fomentan a creatividade do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza O equipo directivo axuda ao profesorado a utilizar as tecnoloxías dixitais para a avaliación Persoal docente Si
Fortaleza Os profesores facilitan aos estudantes o uso das tecnoloxías dixitais para documentar a súa aprendizaxe Persoal docente Si
Fortaleza O equipo directivo apoia aos profesores a explorar novas formas de ensinar coas tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado utiliza tecnoloxías dixitais para a comunicación relacionada co centro educativo Persoal docente Si
Fortaleza Os profesores utilizan as tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades dos estudantes Persoal docente Si
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de dispositivos dixitais portátiles, propios ou xestionados polo centro, para o uso do alumnado nas instalacións ou para levar a casa Administración educativa Si
Ameaza Un débil acceso a Internet pode limitar o ensino e a aprendizaxe Contorna Si
Ameaza O factor tempo impide que os profesores exploren como mellorar o seu método de ensino coas tecnoloxías dixitais Contorna Non
Oportunidade Existe un mentor que axuda no proceso de dixitalización do centro Administración educativa Non
Oportunidade O Plan Dixital é unha oportunidade de cara a dixitalización do centro Administración educativa Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partires do Informe SELFIE e do Test CDD xerouse unha análise DAFO que permite realizar unha aproximación á realidade dixital do centro e trazar as líneas fundamentais do Plan Dixital (obxectivos e plan de acción).

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Fomentar a formación continua do profesorado na competencia dixital
O02PD Fomentar o desenvolvemento da competencia dixital no alumnado/familias
O03PD Realizar un inventario do equipamento, mantemento e actualización de infraestruturas TIC

Seguimento

Procedemento

Reunións mensuais do Equipo do Plan Dixital

1º Trimestre

Obxectivo 1

O01PD Fomentar a formación continua do profesorado na competencia dixital | En proceso

Accións

AO01.1PD Detección de necesidades de formación do profesorado | En proceso

AO01.2PD Difusión de actividades TIC | En proceso

AO01.3PD Formación sobre medios, ferramentas TIC | Iniciado

 

Obxectivo 2

O02PD Fomentar o desenvolvemento da competencia dixital no alumnado/familias | Programado

Accións

AO02.1PD Formación sobre a xestión de medios e uso de ferramentas TIC. Redes sociais. | Programado para o segundo/terceiro trimestres

 

Obxectivo 3

O03PD Realizar un inventario do equipamento, mantemento e actualización de infraestruturas TIC | Programado

Accións

AO3.1PD Realización dun inventario dos equipos TIC do conservatorio | Programado para o segundo trimestre

2º Trimestre

Obxectivo 1

O01PD Fomentar a formación continua do profesorado na competencia dixital | En proceso

Accións

AO01.1PD Detección de necesidades de formación do profesorado | En proceso

AO01.2PD Difusión de actividades TIC | En proceso

AO01.3PD Formación sobre medios, ferramentas TIC | En proceso

 

Obxectivo 2

O02PD Fomentar o desenvolvemento da competencia dixital no alumnado/familias | Programado

Accións

AO02.1PD Formación sobre a xestión de medios e uso de ferramentas TIC. Redes sociais. | Programado para o terceiro trimestre

 

Obxectivo 3

O03PD Realizar un inventario do equipamento, mantemento e actualización de infraestruturas TIC | Programado

Accións

AO3.1PD Realización dun inventario dos equipos TIC do conservatorio | Programado para o terceiro trimestre

3º Trimestre

Obxectivo 1

O01PD Fomentar a formación continua do profesorado na competencia dixital | Acadado

Accións

AO01.1PD Detección de necesidades de formación do profesorado | Realizada

AO01.2PD Difusión de actividades TIC | Realizada

AO01.3PD Formación sobre medios, ferramentas TIC | Realizada

 

Obxectivo 2

O02PD Fomentar o desenvolvemento da competencia dixital no alumnado/familias | Acadado

Accións

AO02.1PD Formación sobre a xestión de medios e uso de ferramentas TIC. Redes sociais. | Realizada parcialmente

 

Obxectivo 3

O03PD Realizar un inventario do equipamento, mantemento e actualización de infraestruturas TIC | Acadado parcialmente

Accións

AO3.1PD Realización dun inventario dos equipos TIC do conservatorio | Realizada parcialmente

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Seguimento continuo, ao longo de curso, do grao de cumprimento dos obxectivos do Plan Dixital para avaliar o plan e introducir posibles modificacións ou propostas de mellora (avaliación procesual). A través de cuestionarios ao profesorado, índice de participación nas actividades de formación e análise a través dos diferentes órganos de goberno do centro. Avaliación do grao de execución das accións, análise e valoración de resultados.

Cada departamento poderá recoller na Memoria do curso as súas reflexións e/ou propostas de mellora.

Valoración xeral

A formación en Competencia Dixital Docente (CDD) foi un dos obxectivos clave do Plan Dixital no curso 2023/24. As accións dirixidas ao profesorado valóranse como satisfactorias segundo o feedback recibido, así como o interese e a participación do mesmo na actividade de formación en paneis dixitais interactivos organizada dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado do centro en colaboración co CFR de Pontevedra.

Conclúese que a tecnoloxía educativa tivo un impacto positivo na aula xa que especialmente nas materias grupais teórico-prácticas, pero tamén nas individuais, empregáronse medios, aplicacións e recursos educativos dixitais no proceso de ensinanza-aprendizaxe. Polo tanto, valórase como satisfactoria a incidencia da tecnoloxía na aula, o que contribúe ao desenvolvemento da competencia dixital do alumnado.

O obxectivo relacionado co Inventario foi acadado parcialmente. Actualmente, o centro conta cun inventario por aulas que se actualiza cada ano. Prevese que para o curso que vén se poida facer un seguimento do mesmo unha vez estea activa a aplicación Inventario en Educalidade.

Proposta de mellora

Para o curso 2024/25 proponse unha continuidade das accións desenvoltas este ano:

  • accións orientadas á mellora da competencia dixital do profesorado e do alumnado, incidindo no ámbito dos recursos educativos dixitais
  • desenvolvemento de melloras nos espazos dixitais do centro, co obxectivo de seguir dinamizando a información e ampliar as prestacións 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A comunicación e difusión do Plan Dixital realízase a través da páxina web do centro.