Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación e contextualización normativa

  • Art. 111 bis que fai referencia ás tecnoloxías da información e a comunicación, Art. 121 que indica que o proxecto educativo do centro ten que recoller a estratexia dixital do mesmo, e Art. 132 que outorga á dirección a tarefa de promover a innovación educativa da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-22 que insta aos centros a elaborar no curso 2021-22 o plan dixital de centro.
  • Plan de Recuperación e Resiliencia da Unión Europea e no marco do Plan de Acción de Educación Dixital (2021-2027), liña que segue a Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades para concretar a transformación dixital dos centros educativos de Galicia como organizacións a fin de que sexan dixitalmente competentes nos procesos de ensinoa-prendizaxe, de xestión e de relación o que require de un proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital do Centro como organización.
  • O Regulamento polo que se establece o Mecanismo de Recuperación e Resiliencia do Consello Europeo do 11 de febreiro de 2021 establece como un dos seus principais eixos a transformación dixital na procura da excelencia, a universalidade e a equidade na educación.
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022. Esta resolución establece os principios, a temporalización, os instrumentos, a formación e a coordinación para a realización do Plan Dixital.

A contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo da Escola Superior de Conservación e Restauración de Bens Culturais de Galicia reside na mellora nas competencias dixitais de alumnado e profesorado, na mellor xestión da comunicacion coa comunidade educativa e na mellora dos servizos e equipamento do centro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos de recollida de información para o Plan Dixital de 2024-2025 son os mesmos que os das dúas convocatorias anteriores, en concreto:

  • Informe de resultados do SELFIE.
  • Acreditación da Competencia Dixital Docente (CDD).
Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Pouco uso de certos equipamentos. Habería que sacarlle moito máis partido. Infraestruturas Si
Debilidade Licencias de software específico en uso pero obsoletas Infraestruturas Si
Debilidade Mínimo coñecemento da fenda dixital do alumnado. Asúmese que ao estar nunha formación superior as familias e o propio alumnado ten capacidade suficiente. Organización de centro Non
Debilidade Pouca formación sobre a lexislación sobre a protección de datos Persoal docente Non
Debilidade Falta de coñecemento de todas as capacidades de tarefas e avaliación da aula virtual Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado aprecia poder facer un seguemento das súas tarefas a través da AV Alumnado Non
Fortaleza Base de datos para a xestión das pezas dos talleres renovada e en proceso de implantación Infraestruturas Si
Fortaleza Neste momento equipamento informático suficiente e en boas condicións (PCs, Raman, Láser, impresora 3D, dron, etc.). Infraestruturas Si
Fortaleza Suficientes equipos dispoñibles para o alumnado e permítese o uso de equipos persoais Organización de centro Non
Fortaleza Presencia en internet potente (sitio web, RRSS) Outras Non
Fortaleza Uso da inmensa maioría dos docentes da AV para entrega de tarefas e contidos do curso Persoal docente Non
Fortaleza PAS con coñecemento dixital e vontade de colaboración e mellora Persoal non docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Conexión á rede pouco fiable ou lenta Administración educativa Si
Ameaza Poucos cursos dispoñibles para as necesidades específicas de formación Administración educativa Non
Ameaza Pouca información sobre como desbotar os equipos obsoletos Administración educativa Non
Oportunidade Vontade da Consellería para dotar ao centro de material dixital (equipos informáticos e pantallas dixitais) Administración educativa Non
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Para este curso 2024-2025 mantense a análise DAFO realizada durante os dous cursos anteriores, coa previsión de realizar unha nova análise DAFO para o curso 2025-2026, na que se terá en conta a Competencia Dixital Docente (CDD) do profesorado.

No marco da DAFO actual, hai algúns aspectos principais a destacar:

  • No marco das "debilidades", destacan dúas con moita máis importancia que o resto. En concreto, a falta de uso de certos equipamentos e a obsolescencia nas licenzas de software para certas materias.
  • No marco das "fortalezas" sobresae a boa dotación en certos equipamentos tecnolóxicos de recente adquisición, así como a existencia dunha base de datos renovada para a xestión dos bens culturais na ESCRBCG.
  • No marco das "ameazas" hai que destacar a persistencia das dificultades na conexión pública á rede, sexa a través de cable ou a través de wifi.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Comprobar e mellorar a conectividade á rede
O02PD Fomentar o uso da base de datos interna nos talleres de conservación-restauración.
003PD Mellora puntual de hardware e software para certos usos especializados, nas materias e especialidades nas que os requerimentos tecnolóxicos sexan máis elevados.
004PD Optimización do uso de hardware e software.

Seguimento

Procedemento
  • Reunión periódicas cos responsables das diferentes accións postas en marcha para actualizar indicadores, especialmente a través das reunións de claustro e consello escolar.
  • Facer seguimento no plan dixital cos cambios detectados.
  • Tomar medidas correctoras para aquelas incidencias que xurdan.
1º Trimestre


 

2º Trimestre

 

 

3º Trimestre

Trataremos os dous primeiros apartados como cuadrimestres, tal e como establece a organización do noso centro.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Avaliación procesual: realizarase a finais do primeiro cuadrimestre. Valorarase o estado da execución das accións, os resultados e, se fora necesario, as posibles modificacións das accións e propostas de mellora. Concretarase nunha enquisa global de necesidades para toda a comunidade educativa, é dicir, profesorado, alumnado e PAS.

Avaliación final: realizarase ao remate do curso escolar. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora, así como a planificación do Plan Dixital para o curso 2025-2026 no eido da formación do profesorado (en colaboración coa coordinación FPROFE).

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A información principal relativa ó plan dixital estará dispoñible na páxina web do centro. As informacións máis detalladas, como os protocolos de uso e xestión dos equipamentos, empregarán a aula virtual moodle para a súa consulta, así como para a comunicación das aportacións e suxerencias que poidan xurdir por parte da comunidade educativa. En certos casos poderán empregarse as redes sociais da ESCRBCG para a difusión dos principais resultados e experiencias de éxito.

Haberá reunións específicas coa comunidade educativa para a comunicación e difusión do plan. Para o caso do profesorado, estas reunións serán principalmente canalizadas a través das reunións de claustro, aínda que tamén poderán realizarse reunións con departamentos específicos no caso de ser necesario, especialmente no referido ó uso da base de datos e certos equipamentos específicos. Para alumnado e PAS, a difusión do plan será obrigatoriamente a través dos consellos escolares pero, dependendo do desenvolvemento das enquisas, poderán programarse reunións opcionais específicas con estes grupos.