Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O Plan Dixital vixente do centro redactouse no curso 2021 - 2022, Tras a realización do cuestionario SELFIE do que se obtivo un gráfico DAFO e elixíronse os obxectivos do Plan de Acción do curso pasado (2022 - 23) no que aparecían reflectidos catro obxectivos principais:
Obx1 - Mellorar a atención do alumnado en Bacharelato para reducir a fenda dixital das familias. Propónse seguir con este obxectivo un ano máis para incorporalo como un protocolo máis de centro.
ACTIVIDAD: Realizar a enquisa na segunda quincena de setembro todos os cursos académicos. NOTA: Pode incluirse na carpeta de titores de principio de curso.
Obx2 - Implementar prácticas de autoreflexión de xeito dixital sobre o proceso de ensino-aprendizaxe.
Obx3 - Desenvolver prácticas de autoevaluación e coavalición de xeito dixital sobre o proceso de ensino-aprendizaxe.
Estes obxectivos non se levarona cabo até o final do curso pasado, neste faremos fincapé na necesidade de incidir neste tipo de práctica e dinamizar as prácticas de autoreflexión ligadas ao PAT (Plan de Acción Titorial) e á práctica docente. Estás prácticas están ligadas ao obxectivo 4, do que faremos unha revisión generailizada da concreción curricular do centro e como se traballan as competencias dixitais que conducen ao perfil dixital de saída do alumnado. Unha vez feito isto poderemos expor as técnicas de avaliación e coavaliación.
Obx4 - Coordinación de traballo departamental no ensino das competencias básicas dixitais.
Cos resultados da enquisa feita o curso pasado que amosan, en xeral, que moitos departamentos traballan nas competencias dixitais básicas ao longo de toda a etapa da ESO propónse seguir con este obxectivo un ano máis, afondando nel, traballando criterios comúns á hora de entregar os traballos en formato dixital. Faremos un seguimento nas CCPs do curso.
Obxectivo 1. Acadado. Baseandonos na Táboa do Plan de Acción do Plan Dixital de Centro para obxectivo 1 da páxina 20 podemos dicir que está desenvolvido, tras as enquisas de principio de curso, os computadores para atender ao alumnado con necesidades de Bacharelato están preparados e as posibles necesidades cubertas. Nota. Engadimos Anexo Obxectivo 1 no apartado de Anexos.
Obxectivo 2 e 3. Pendente. Baseandonos na Táboa do Plan de Acción do Plan Dixital de Centro para obxectivos 2 e 3 da páxina 21 e 22 os obxectivos están pendentes, á espera do desenvolvemento do obxectivo 4.
Obxectivo 4. Parcialmente realizado. Estamos en proceso de elaboración dun mapa de procedementos dixitais que traballen os descriptores do perfil dixital de saída dun alumno na ESO. Nas dúas primeiras CCP do curso expúxose a necesidade de traballalo, cun exemplo do departamento de Tecnoloxía e no momento actual se está a traballar nos departamentos.
Obxectivo 1. Acadado desde o primeiro trimestre.
Obxectivo 2 e 3. Pendente. Baseandonos na Táboa do Plan de Acción do Plan Dixital de Centro para obxectivos 2 e 3 da páxina 21 e 22 os obxectivos están pendentes, á espera do desenvolvemento do obxectivo 4.
Obxectivo 4. Parcialmente realizado. Tras o traballo na CCP, onde se puido facer un resumo das distintas achegas dos departamentos, elaborarase un recurso de consulta tanto para o alumnado como para o profesorado no que se vexan exemplos concretos que se usan para desenvolver a competencia dixital dos alumnos no noso centro. O documento base para o traballo é o seguinte: Achegas ao perfil de saída dos departamentos.
Obxectivo 1. Acadado desde o primeiro trimestre.
Obxectivo 2 e 3. Para avaliar estes obxectivos, despois de presentar o recurso "Perfil de saída do alumnado na ESO" (ver obxectivo 4), pasouse aos departamentos a seguinte enquisa: "Enquisa de asvaliación dixital".
A avaliación e comparación dos resultados cos obtidos hai dous anos na enquisa SELFIE farase a final de curso no apartado de "avaliación".
Obxectivo 4. Parcialmente acadado.
Desenvolveuse e presentou na CCP o seguinte recurso que relaciona o PLE (Contorna persoal de aprendizaxe) do alumnado da ESO, coa competencia dixital de saída.
Este recurso ten a vocación de converterse en referencia, tanto para profesorado como para alumnado, da relación que existe entre as aplicacións da maqueta dos portátiles do alumnado, as actividades que se poden facer para desenvolver a competencia dixital e as normas comúns que se lle piden ao alumnado para a elaboración das devanditas actividades para a consecución dos obxectivos.
Avaliación
Ao finalizar o curso farase unha avaliación do plan e o conseguinte axuste do Plan de Acción
coas propostas de mellora para o curso seguinte.
En conclusión:
Obxectivo 1. Acadado desde o primeiro trimestre.
Obxectivo 2 e 3. Acadado no ano en curso.
Para avaliar estes obxectivos, despois de presentar o recurso "Perfil de saída do alumnado na ESO" (ver obxectivo 4), pasouse aos departamentos a seguinte enquisa: "Enquisa de avaliación dixital".
Despois de ver os resultados, podemos indicar que polo menos catro departamentos utilizan, a lo menos algunhas veces, técnicas de avaliación dixital no alumnado, polo que podemos concluír que estes obxectivos están conseguidos.
Obxectivo 4. Parcialmente acadado.
Desenvolveuse e presentou na CCP o recurso que relaciona o PLE (Contorna persoal de aprendizaxe) do alumnado da ESO, coa competencia dixital de saída.
Este recurso ten a vocación de converterse en referencia, tanto para profesorado como para alumnado, da relación que existe entre as aplicacións da maqueta dos portátiles do alumnado, as actividades que se poden facer para desenvolver a competencia dixital e as normas comúns que se lle piden ao alumnado para a elaboración das devanditas actividades para a consecución dos obxectivos.
Valoración
Os obxectivos 1, 2 e 3 vanse incorporando á práctica docente curso a curso, co que o ano próximo debemos seguir aplicando estes procedementos e tentando conseguir os obxectivos.
En canto ao obxectivo catro, débese traballar dunha forma máis dinámica cun grupo de traballo e cunha representación variada de departamentos.
Temos o seguinte escenario a partir do próximo curso:
- PISA 2025 vai avaliar a competencia dixital. (Fonte INEE. Ademais, en cada ciclo explórase unha competencia innovadora, como a resolución colaborativa de problemas, en 2015, a competencia global, en 2018, o pensamento creativo, en 2022, ou a de aprender nun mundo dixital en PISA 2025.)
- Desde a Xunta están a potenciar as probas de certificación de competencia dixital
- Chega novas dotacións para as clases (posible formación en centro)
- Hai novo contratos de libros edixgal e recursos libres cREAgal (posible formación en centro)
Comunicación e difusión
O Plan Dixital estará dispoñible na web do centro para a súa consulta pública, nesta ligazón. Aínda así, difundirse nos distintos colectivos que compoñen a comunidade educativa da seguinte forma:
Alumnado
Dar a coñecer nas primeiras sesións do curso:
- Normas de funcionamento e recursos técnicos que se atopan á súa disposición.
- Obxectivos e contidos que se traballarán para o desenvolvemento da competencia dixital: Integración do uso das TICs nas programacións das materias.
- Formación inicial para o uso das plataformas educativas nos cursos-niveis iniciais da ESO:
Profesorado
Dar a coñecer nas primeiras sesións do claustro:
- Normas de funcionamento e recursos técnicos que se atopan á súa disposición.
- Normas de uso de instalacións e recursos.
- Información de actualizacións nas plataformas dixitais.
- Información de modificacións do Plan dixital respecto ao curso anterior.
Familias
Das a coñecer nas primeiras reunións xerais de pais e nais:
- Normas de funcionamento e recursos técnicos que se atopan á disposición do alumnado.
- Obxectivos e contidos que se traballarán para o desenvolvemento da competencia dixital no proceso de ensino do alumnado.
- Ferramentas de comunicación co profesorado.
- Riscos e condutas de risco na internet.