Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No centro hai un equipo de promoción do plan dixital que se reúne mensualmente.
O coordinador do plan realiza o seguimento do plan a través desta aplicación.
Este ano un equipo de ADIX, acude unha vez ao trimestre ao centro para a coordinación e seguimento e implantación do plan dixital.
Durante este primeiro trimestre, realizamos avances no desenvolvemento e implementación do noso Plan Dixital. A continuación, resúmense os puntos principais:
Reunións mensuais: Mantivemos unha serie de reunións mensuais para monitorizar o progreso do plan. Nestas reunións, tratamos temas relevantes e compartimos actualizacións sobre as diferentes iniciativas en curso.
Enquisa aos alumnos pendente: Elaboramos unha enquisa destinada a recoller feedback dos alumnos sobre as ferramentas e métodos dixitais utilizados. A súa distribución foi posposta ata xaneiro para evitar a coincidencia co período de exames e garantir unha maior participación.
Formación do profesorado con retraso: A formación prevista para o profesorado está a experimentar un retraso debido á planificación do PFPP. Estamos a traballar para resolver estes atrasos e asegurarnos de que o noso persoal docente reciba a formación axeitada no menor tempo posible.
Finalización do listado de ferramentas: Estamos a piques de completar o listado de ferramentas dixitais recomendadas. Este listado será un recurso valioso para orientar ao profesorado e aos alumnos na selección de ferramentas adecuadas para o seu traballo educativo.
Charla para familias realizada: Levamos a cabo unha sesión informativa para as familias, co fin de familiarizalas coas ferramentas educativas dixitais e fomentar unha maior colaboración entre o centro e os fogares dos nosos estudantes.
Próximos Pasos:
Distribución da enquisa aos alumnos en xaneiro.
Impulso das accións necesarias para acelerar a formación do profesorado.
Publicación e distribución do listado final de ferramentas dixitais.
Durante este segundo trimestre, continuamos avanzando no desenvolvemento e implementación do noso Plan Dixital. A seguir, resumíronse os puntos principais:
Reunións mensuais: Mantivemos unha serie de reunións mensuais para monitorizar o progreso do plan. Nestas reunións, abordáronse temas relevantes e compartíronse actualizacións sobre as diferentes iniciativas en curso.
Enquisa aos alumnos realizada: Elaborouse unha enquisa destinada a recoller retroalimentación dos alumnos sobre as ferramentas e métodos dixitais empregados. A enquisa realizouse en xaneiro, e elaborouse un informe baseado nos resultados obtidos.
Inicio da formación do profesorado: A formación para o profesorado xa comezou, e finalizará ao comezo do terceiro trimestre. Os docentes mostráronse moi satisfeitos coa formación recibida.
Listaxe de ferramentas: Completouse a listaxe de ferramentas adecuadas para o seu traballo, moitas delas baseadas en Intelixencia Artificial. Xa foi publicada nun curso dispoñible para todo o profesorado.
Próximos pasos:
Finalizar a formación.
Analizar os resultados da enquisa aos alumnos.
Continuar ampliando a listaxe de ferramentas dixitais.
Durante este terceiro trimestre, continuamos avanzando no desenvolvemento e implementación do noso Plan Dixital. A seguir, resumíronse os puntos principais:
Reunións mensuais: Mantivemos unha serie de reunións mensuais para monitorizar o progreso do plan. Nestas reunións, abordáronse temas relevantes e compartíronse actualizacións sobre as diferentes iniciativas en curso.
Enquisa aos alumnos realizada: Xa está rematada.
Formación do profesorado: A formación para o profesorado xa rematou. Os docentes mostráronse moi satisfeitos coa formación recibida.
Listaxe de ferramentas: Completouse a listaxe de ferramentas adecuadas para o seu traballo, moitas delas baseadas en Intelixencia Artificial. Xa foi publicada nun curso dispoñible para todo o profesorado.
Avaliación
O equipo de dinamización do Plan Dixital levará a cabo un seguimento e avaliación continua das actividades que están recollidas no plan de acción. Para iso, reunirase cunha frecuencia mensual onde se valorará o estado de execución das accións, análise e valoración de resultados e, de ser o caso, as modificacións que resulten oportunas das accións así como propostas de mellora.
Antes de final de curso o equipo reunirase para a valoración do logro dos obxectivos e realizar as propostas de mellora que se detectasen.
A infraestrutura tecnolóxica foi mellorada, permitindo un uso máis eficiente das ferramentas dixitais tanto por parte do alumnado como do profesorado. Conseguimos implementar un entorno virtual de aprendizaxe que facilita o acceso a recursos educativos en liña, mellorando a experiencia educativa.
Non obstante, aínda enfrontamos certos desafíos. É necesario aumentar a concienciación e formación do alumnado na creación de contidos dixitais e fomentar un maior intercambio de experiencias entre o profesorado para avaliar os progresos e mellorar as prácticas pedagóxicas.
En resumo, establecemos unha base sólida para o uso de ferramentas dixitais no noso centro, e continuaremos traballando para superar os desafíos e mellorar continuamente as nosas prácticas educativas dixitais.
Para seguir avanzando no noso Plan Dixital, propomos varias melloras clave. Primeiramente, é fundamental incrementar a formación do alumnado en creación de contidos dixitais. Isto incluiría cursos específicos sobre edición de vídeo, deseño gráfico e programación básica, para dotar aos estudantes de habilidades prácticas neste ámbito.
Tamén debemos fomentar o intercambio de experiencias entre docentes. Para iso, suxerimos crear espazos regulares onde o profesorado poida compartir recursos, metodoloxías e boas prácticas, facilitando así unha mellora continua nas súas técnicas de ensinanza dixital.
Outra área de mellora é ampliar a colaboración con institucións externas. Establecer convenios con máis empresas tecnolóxicas e institucións educativas pode proporcionar recursos adicionais, formación especializada e oportunidades de prácticas para os alumnos, enriquecendo así a súa formación.
Ademais, debemos garantir a inclusión dixital de todo o alumnado. Desenvolver programas que aseguren o acceso a dispositivos e conexións dixitais para todos os estudantes, independentemente das súas condicións socioeconómicas, é crucial para unha participación plena nas actividades educativas.
Finalmente, é importante integrar programas de apoio psicolóxico e emocional que aborden o impacto do uso das tecnoloxías dixitais na saúde mental dos alumnos. Isto garantirá un uso equilibrado e saudable das tecnoloxías no proceso educativo.
Estas propostas buscan non só manter o nivel actual de competencia dixital, senón tamén elevar os estándares e asegurar que todos os membros da comunidade educativa se beneficien plenamente das ferramentas dixitais dispoñibles.
Comunicación e difusión
O plan dixital de centro atópase actualmente actualizado e colgado na web do centro. Plan Dixital | IES Monte da Vila (xunta.gal) Do mesmo xeito xa se comunicou na pertinentes reunións da comisión de coordinación pedagóxica que se está migrando ao portal educalidade.