Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para a verificación ao longo do curso 2023 2024 seguiremos un procedemento de observación de evidencias e análise das mesmas mediante rúbricas ou listas de cotexto (como instrumentos de avaliación). Neste sentido, temos que destacar as seguintes situacións de avaliación que permitirán o seguimento das accións e obxectivos:
- Evidencias no entorno Agueiro (OBX 1, 2, 3, 6)
- Resolución de problemas en competencia dixital nun contexto dado (OBX 1, 2, 3, 4, 5, 6)
- Resolución de problemas metodolóxicos empregando unha ou diferentes ferramentas dixitais (OBX 1, 2, 4)
- Establecemento de debates sobre a temática (OBX 3, 4)
SEGUIMENTO DO OBXECTIVO 001 Fomar ao profesorado en competencias pedagóxicas docentes: ámbito 2 (recursos dixitais) e 3 (ensino aprendizaxe)
- Formación de 2 sesións nas que abordamos unha síntese que se acompaña na documentación anexa baixo o título "sesión 1" e "sesión 2".
- O resultado foi a creación de páxinas en agueiro e unha coleción individual. Nelas reflectía o profesorado a súa experiencia cos recursos dixitais que emprega habitualmente. A avaliación deste traballo baseouse nunha rúbrica na que a media obtida foi superior ao 8,5.
- Presentouse a nova actividade de obradoiro no entorno EVA para poder contribuir a través de metodoloxías activas a un maior coñecemento da competencia dixital.
SEGUIMENTO DO OBXECTIVO 002 Establecer entornos de colaboración en rede e intercambios de experiencias por ciclos e etapas
- Nas elaboracións de páxinas en agueiro facilitouse a proposta de contribuir en base a súa experiencia na etapa e no ciclo.
- O remate a este obxectivo chegará no terceiro trimestre cunha resolución adaptada a cada ciclo e nivel en forma de reflexión para a mellora da competencia dixital
O03PDDesenvolver a competencia dixital no alumnado ao longo das etapas (infantil e primaria): accións para o acadar con éxito a transición a educación secundaria
- A este aspecto no alumnado de sexto estase a traballar de xeito moi activo no ámbito dixital e dun xeito sincrónico e asincrónico en relación ao desenvolvemento de contidos. Esta proposta permite unha redución da fenda dixital no alumnado que amosa un maior desfase curricular.
- A fenda dixital do alumnado amosase como unha problematica que se está a traballar facendo fincapé na dispoñibilidade por parte do profesorado, de ordenadores portátiles que poden levar as súas casas.
- No caso de quinto podemos concluir que o uso de ordenadores vai encamiñandose cada vez máis.
- Queda pendiente centrar o proceso de transición de cuarto curso para o proximo ano.
O04PDPromover a longo do curso a competencia profesional docente nos 4 puntos: comunicación, reflexión, colaboración e desenvolvemento profesional
- O xeito de desenvolver propostas en agueiro, onde vaian incluir reflexións na avaliación por pares no segundo trimestre vai concluir o exposto neste trimestre.
O05PDActualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO
- Comunicouse ao profesorado a chegada deste proceso e a petición da súa colaboración para os seguintes meses
- Estableceuse unha primeira aproximación no grupo TIC sobre esta temática e achegamos a conclusión de empregar Google Forms.
O06PDIntegrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando o aprendizaxe interactivo e mellorando a participación e comprensión do alumnado
- Na formación do segundo día expúxose a forma de empregar estes novos paneis coas contas google creadas a tal fin. Deste xeito queremos reducir a implicación de datos persoais e contas persoiais nos paneis novos.
- Expúxose as posibilidades do emprego de aplicativos dentro da PDI e cómo poden axudarnos no día a día
- Observouse un gran aproveitamento do profesorado, destes recursos.
SEGUIMENTO DO OBXECTIVO 001 Fomar ao profesorado en competencias pedagóxicas docentes: ámbito 2 (recursos dixitais) e 3 (ensino aprendizaxe)
O desenvolvemento deste obxectivo foi derivado nunha actividade en EVA: un obradoiro onde temos que elaborar unha coleción en agueiro de 3 páxinas segundo a síntese acompañada neste enlace: https://1drv.ms/b/s!AijbfTg9v7xdh-dlO2QLF-ErOthTNA?e=epFKp6
SEGUIMENTO DO OBXECTIVO 002 Establecer entornos de colaboración en rede e intercambios de experiencias por ciclos e etapas
- Non se estableceu maior desenvolvemento desta proposta. Estamos a traballar nunha maior involucración cara o terceiro trimestre orientada a elaborar unha colaboración como síntese do curso 2023 2024 na contorna de agueiro, por ciclos.
O03PDDesenvolver a competencia dixital no alumnado ao longo das etapas (infantil e primaria): accións para o acadar con éxito a transición a educación secundaria
- Desenvolveronse propostas para o traballo na transición metodolóxica e dixital do alumnado de cuarto para o curso de quinto (EVA)
O04PDPromover a longo do curso a competencia profesional docente nos 4 puntos: comunicación, reflexión, colaboración e desenvolvemento profesional
- Creación das colecións incorporando reflexións como pode observarse na demanda establecida.
- A avaliación por pares do profesorado no obradoiro EVA desenvolverase no terceiro trimestre
O05PDActualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO
- Creamos unha base en google forms para que o profesorado poda contribuir dende as aulas cando sexa o momento.
O06PDIntegrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando o aprendizaxe interactivo e mellorando a participación e comprensión do alumnado
- Observouse unha maior implicación do profesorado no uso da PDI para recursos dixitais. Acompañaremos das evidencias na memoria final e na memoria do PFPP
Listaxe de obxectivos
O01PDFomar ao profesorado en competencias pedagóxicas docentes: ámbito 2 (recursos dixitais) e 3 (ensino aprendizaxe). Interación nun obradoiro no que tiñan unha tarefa de reflexión e xestión de recursos dixitais para expoñer en paralelo, incorporar unha estrutura dun plan de ensino aprendizaxe e aplicar propostas orientadas a analise de metodoloxías activas e cómo se aplicarían nas súas aulas
O02PDEstablecer entornos de colaboración en rede e intercambios de experiencias por ciclos e etapas. O profesorado contribuiu creando contidos no repositorio h5p.
O03PDDesenvolver a competencia dixital no alumnado ao longo das etapas (infantil e primaria): accións para o acadar con éxito a transición a educación secundaria. Aplicación de recursos creados con h5p para aproveitamento e interación do alumnado. En segundo ciclo aplicando exercicios coas tablets e ordenadores de cesión do centro, para comprender a contorna de abalar SO
O04PDPromover a longo do curso a competencia profesional docente nos 4 puntos: comunicación, reflexión, colaboración e desenvolvemento profesional. Establecido a través da derradeira actividade formativa de avaliación por pares, análisis de metodoloxías e creación de recursos nun espazo común na aula virtual (contidos H5P Lumi)
O05PDActualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO : mantense a proposta de formulario xa creado, quedando a espera de instrucións sobre a aplicación do inventario.
O06PDIntegrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando o aprendizaxe interactivo e mellorando a participación e comprensión do alumnado. Incrementamos a utilización do mesmo e incorporamos aplicativos como multitimer para establecer controis temporais e de logros.
Avaliación
O presente plan dixital do CEIPP Quintela en Redondela, acadou unha velocidade moito maior e asumibel coas transformacións establecidas ao inicio do curso: redución a 6 obxectivos dos 13 inicialmente establecidos e a creación dun PFPP sobre ferramentas dixitais e metodoloxías activas.
Estos fitos, marcaron un cambio no plan de aplicación do profesorado e incrementaron as demandas formativas por conta propia polo interese das presentacións expostas. Diferentes mestres iniciaron a formación na acreditación da competencia dixital empregando varias das experiencias impartidas dende o curso pasado e facilitando a súa dedicación temporal a este respecto.
O alumnado respondeu con entusiasmo as propostas dixitais ofrecidas e as metodoloxías aplicadas, dun xeito experimental, acadaron unha percepción de éxito e interese na continuidade da súa aplicación.
Debemos mellorar os seguintes aspectos:
- profundizar na investigación en metodoloxías activas e a súa aplicación con ferramentas dixitais de uso puntual, como apoio, non como eixo.
- incrementar a aplicación de regulamentos en LOPD, pegada dixital e demáis elementos esenciais para o alumnado e os docentes
- manter o pfpp e as adicacións temporais establecidas para seguir mellorando o ritmo de transformación plantexado
Comunicación e difusión
O presente Plan Dixital de Centro é de obrigado cumprimento por parte de todos os membros da comunidade escolar deste centro. Realizaranse as revisións periódicas que se consideren oportunas para adaptalo as novas circunstancias ou a modificacións lexislativas. Estará sempre supeditado á lexislación vixente e terá unha vixencia anual, sendo susceptible de perfeccionamento ou mellora que o constitúan ou concorran algunhas das seguintes causas:
- Cambio de normativa legal na que se fundamenta.
Publicación e divulgación.
O CEIP Plurilingüe Quintela publicará e divulgará este documento por diferentes medios a toda a comunidade educativa.
O Equipo Directivo será o encargado de difundilo polas seguintes canles:
- Depósito de copias na Dirección e Secretaría a disposición de calquera interesado/a que forme parte da comunidade educativa ou outros organismos, segundo o criterio da Dirección do centro.
- Publicación na páxina web do centro.http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipquintela/ O presente Plan Dixital de Centro do CEIP Plurilingüe Quintela para o curso académico 2023/2024, foi presentado ao Claustro e Consello Escolar do CEIP Plurilingüe Quintela
- https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36018410