Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.  Breve xustificación do mesmo

Este plan dixital se fai co obxectivo de planificar o traballo de mellora da competencia dixital da nosa organización educativa de acordo co seguinte lexislación

Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

1.2.  Proceso de elaboración

Para a elaboración deste plan constituíse o equipo de dinamización do plan dixital no centro,  formado polo director, Juan Carlos Pérez Mestre, e a coordinadora do plan dixital Verónica Sánchez Paz, contando co asesoramento do ADIX Diego Abarca Rodríguez. Este equipo utilizando os datos do cuestionario SELFIE e Test CDD, xunto coas coas aportacións dos representantes do profesorado no consello escolar, elaborou un DAFO da situación do centro e posteriormente un  plan de acción, que recolle os obxectivos para mellorar no traballo dixital do centro para mellorar o aprendizaxe do noso alumnado.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

O equipo de dinamización do plan dixital é o responsable da elaboración do presente Plan, sempre coa colaboración e as achegas e suxerencias da comunidade educativa, así coma os datos de partida do curso académico 2022/23. 

 - Na primeira xuntanza de traballo  o equipo de dinamización, e posteriores, se revisou o proceso xeral de manexo en Educalidade, así coma o procedemento de carga de datos

 - Se analizan en detalle os obxectivos plantexados para o Plan Dixital de Centro no curso académico 2022/23, así coma o estado dos mesmos

 - Se analizan as necesidades do centro e máis do equipo docente en materia de competencia dixital en busca de obxectivos para o presente curso académico 2023/24

 - Se revisa sucintamente o Inventario AMTEGA pilotado neste centro coa fin de coñecer en detalle as infraestruturas, materiais e equipos de que se dispón

Interno
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade - Insuficientes tecnoloxías asistenciais Infraestruturas Si
Debilidade - Falta de tempo para explorar o ensino dixital Persoal docente Si
Debilidade - Non hai debate sobre o uso da tecnoloxía Persoal docente Non
Debilidade - Pouca retroalimentación e coavaliación Persoal docente Non
Debilidade - Pouca avaliación do progreso Persoal docente Non
Fortaleza - Na ESO hai dispositivos dixitais para a ensinanza Infraestruturas Non
Fortaleza - Avaliación das capacidades dixitais Persoal docente Non
Fortaleza - Comunicación coa comunidade educativa Persoal docente Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Análise

Logo de revisar a información recollida mediante os instrumentos de información expostos anteriormente platéxase o seguinte, con respecto ó PD correspondente ó curso académico 2022/23:

 - Continuidade do OPD01 e máis OPD 02

 - Fusionar os OPD03 e OPD05 como Mellora da Competencia Dixital do Claustro

- Crear un novo Obxetivo para establecer un Protocolo de Extratexia Dixital

 - Créase o OPD05 relativo ó Inventariado do material TIC (AMTEGA)

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar os recursos de materiais dixitais para o alumnado (reforzo , convivencia e de titorias ) e o profesorado
O02PD Proporcionar dispositivos dixitais ó alumnado de bacharelato e mellorar os recursos do profesorado
O03PD Mellorar a competencia dixital do claustro
004PD Crear un protocolo de estratexia dixital
005PD Inventariar material TIC do centro na nova aplicación de AMTEGA

Seguimento

Procedemento

Ademais realizaranse tres reunións do equipo do plan dixital para realizar unha avaliación procesual, a frecuencia da súa realización, que será como mínimo unha vez ao trimestre e unha ó comezo de curso.  Nestas reunións  os aspectos a valorar, que serán, como mínimo:  o estado da execución das accións, preguntados os responsables das mesmas previamente, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

- Se realizaron 2 reunións cos titores de cada nivel, Xefatura de Estudos e Departamento de Orientación para analizar as necesidades de cada grupo e planificar as necesidades específicas de formación.

- Se crearon os cursos de titoría na Aula Virtual e se matricularon ós docentes nos Equipos de Coordinación tanto en E.S.O como en Bacharelato. Comezouse a traballar no foro de xeito colaborativo no relativo á información e aspectos relevantes de cada Grupo.

- Realizouse a actividade formativa sobre materiais de apopio para alumnado con necesidades especiais por parte da Xefatura do Departamento de Orientación.

- Puxéronse en funcionamento actividades de titoría colaborativas entre os alumnos de 1º e 3º da E.S.O., realizando actividades conxuntas en dúas ocasións.

- Se creou un sistema de reserva de aulas con recursos específicos na Aula Virtual

- Se fixo unha enquisa de detección de necesidades formativas entre os integrantes do Claustro e se realizou a primeira Formación no Espazo de Polos Creativos en relación á gravación de vídeos e técnica CROMA.

- Inventariouse o 100% do material enviado por AMTEGA nos últimos 5 anos e localizouse todo a excepción de 2 ítems pendentes.

2º Trimestre

Realizouse o seguemento  trimestral de acordo co planificado e para poder analizar a evolución do plan dixital estudando a  execución das accións e valorando os indicadores dos obxectivos propostos.

Analiazamos que os obxectivos do PD correspondentes ao 1º e 2º trimestre  se desenvolven según o programado inicialmente no plan,  excepto os seguintes obxectivos:

 - O01PD, O02PD, O03PD e O05PD .

 

 

 
 
 
 
 
 
3º Trimestre

Realizouse o seguemento  trimestral de acordo co planificado e para poder analizar a evolución do plan dixital estudando a  execución das accións e valorando os indicadores dos obxectivos propostos.

Analiazamos que os obxectivos do PD correspondentes ao curso se desenvolven según o programado inicialmente no plan,  excepto as seguintes accións a data de 05/06/2024

O01PD, O02PD e O04PD 

A data 21/06/2024 se realiza o seguemento os obxectivos pendentes actualmente acadados.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento e avaliación do Plan Dixital  está explicitado nas táboas onde se ve o procedemento e indicadores , ou sexa como e cando se avaliarán os obxectivos.

Na memoria anual do centro se  detallarán os obxectivos conseguidos ou non, constituíndo a avaliación final do proxecto mediante os correspondentes instrumentos, a frecuencia da súa realización, que será como mínimo unha vez ao ano, e os aspectos a valorar, que serán, como mínimo, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Valoración xeral

Os obxectivos plantexados o presente curso académico foron menos ambiciosos que outros anos, mais permitiu acadalos todos e deixar as bases asentadas para un posterior enquiquecemento do plan dixital de centro.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Proposta de mellora

Considérase importante de cara ó vindeiro ano prestar atención ós seguintes aspectos:

- Poñer en práctica a actual estratexia dixital de centro, difundir o documento entre o claustro, realizar o seguemento do grao de cumpliemnto e atender ás propostas de mellora que xurdan.

- Facer unha revisión do formato e recursos da páxina web do centro.

- Actualmente se dispón duntotal de 20 convertibles a disposición do alumnado de Bacharelato, portátil xa que se atopan en carro de carga. Tendo en conta que se trata dun centro de 4 liñas resulta insuficiente atendendo a cantidade de actividades didácticas que esixen o uso de ordenadores portátiles, polo que se precisa mellorar esta dotación.

- Tendo en conta que se vai levar a cabo a instalación de paneis dixitais nas aulas os cales veñen complementados con ordenador portátil, existe a oportunidade de solicitar a retirada dos PC's dos departamentos completamente obsoletos e moitos inservibles e reubicar aqueles operativos que xa non serán precisos en aulas. Actualizar o inventario coas novas ubicacións dos equipamentos.

- Paltexar para o videiro curso académic a formación pedagóxica do profesorado no uso das novas tecnoloxías.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A estratexia para a publicidade e difusión do plan dixital entre toda a  comunidade educativa  inclúe:

  • Publicación na páxina web do centro.
  • Publicación do enlace da páxina web nas RRS do centro.
  • Difusión das anteriores polas canles de comunicación do centro: foros (profesorado e PAS), correo electrónico (alumnado) e mensaxes do espazo Abalar (persoas responsables).