Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.    Breve xustificación do Plan Dixital
A elaboración do Plan Dixital do noso centro foi elaborada seguindo as indicacións e normativa vixentes:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2022-2023
- Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2023- 2024
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2023-2024


1.2.    Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O Colegio Vigo está situado en Rande, (Coto Coello, 7) unha pequena parroquia situada nos arredores do municipio de Redondela, vila da provincia de Pontevedra duns 52 Km2 de superficie e cunha poboación duns 30.000 habitantes.

En canto ao nivel socio-económico e cultural, podemos dicir que o feito de estar o centro situado nunha poboación basicamente rural, fai que os alumnos posúan unhas características peculiares que os distinguen dos que proceden de ámbitos urbanos. Por exemplo, son alumnos que permanecen en contacto directo cunha contorna natural que posibilita formas de entretemento ao aire libre e xeralmente atópanse máis apegados ao núcleo familiar, participando en tarefas domésticas (como o coidado de animais ou o traballo no campo), que son moi comúns a todos eles. A lingua máis usual é o castelán, pero con incidencia do galego na área máis rural. Os pais, en xeral, dentro das súas posibilidades, colaboran e interésanse pola educación dos seus fillos, asistindo ás reunións de aula, titorías e celebracións do Colexio: festas escolares, excursións, etc.
Debemos mencionar que, aínda que este sexa o tipo de alumnado maioritario, o feito de ofertar unha ampla gama de etapas educativas (desde Educación Infantil ata Bacharelatos), de haber tido nos seus comezos a súa orixe na cidade de Vigo e a facilidade de comunicación que posúe, grazas a un bo sistema de transporte, fai que ao centro acudan tamén alumnos de contorna urbana. O nivel de integración entre uns e outros é bo e esta diferente tipoloxía de alumnado axuda enormemente a que teñan máis dunha visión ou enfoque sobre a existencia de distintos tipos de vida e os diferentes modos de adaptarse a ela.

LIÑA METODOLÓXICA RELACIONADA COAS NOVAS TECNOLOXÍAS

- Dentro da liña metodolóxica do Centro recollida no Proxecto Educativo destaca o interese en ofertar actividades abertas cara aos cambios tecnolóxicos.
- O Profesorado asiste a cursos de formación tecnolóxica para mellorar a súa competencia.
- Os cursos de quinto e sexto de primaria participan no programa de innovación Digicraff.
Propoñemos como obxectivo xeral dentro da PXA  o fomento do uso das TICS na aula, como ferramenta de traballo de busca e investigación. Para lograr iso debemos ter en conta as  seguintes estratexias:
- Utilizar diversos programas educativos.
-Afondar na adquisición de habilidades para utilizar de forma autónoma as ferramentas informáticas.
- Estimular a creatividade e a imaxinación do alumnado utilizando estes medios de comunicación e expresión.
- Os docentes implicaranse para que o alumnado acade a competencia dixital  axeitada ao seu nivel e para iso marcáronse unha serie de obxectivos por curso desde a etapa de Infantil para ser traballados no vindeiro curso escolar.
- Formación para docentes e alumnado sobre a aula virtual MOODLE do centro.


1.3.    Proceso de elaboración
O plan dixital foi elaborado en consenso entre o Equipo de Dinamización do Plan Dixital , o equipo directivo e mestres das distintas etapas formativas.

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Fontes empregadas para a análise DAFO


Autoavaliación SELFIE: Preséntase o resumo das áreas do informe SELFIE de cada etapa educativa na seguinte táboa:
Areas    Grupos    Ensinanzas
        Primaria    ESO    Bacharelato    FP
A -Liderado    Equipo Direct.    3.6    3.8    3.7    3.7
    Profesorado    3.8    3.5    3.5    3.6
    Alumnado                
B- Colaboración e redes    
    Equipo Direct.    3.3    3.5    3.5    3.4
    Profesorado    3.6    3.5    3.2    3.4
    Alumnado    3.8    2.4    1.8    2.7
C- Infraestruturas e Equipos    
    Equipo Direct.    3.7    3.7    3.7    3.5
    Profesorado    3.3    3.4    3.2    3.5
    Alumnado    4.1    2.5    2.1    2.7
D- Desenvolvemento profesional continuo    
    Equipo Direct.    3.7    3.8    3.8    3.9
    Profesorado    3.3    3.4    3.1    3.9
    Alumnado                
E- Pedagoxía:Apoio e Recursos    
    Equipo Direct.    3.6    3.9    4    3.8
    Profesorado    4.1    3.9    4.1    4.1
    Alumnado        3.4    3.3    3.6
F- Pedagoxía:Implementación na aula    
    Equipo Direct.    3.8    3.8    4    3.9
    Profesorado    3.8    3.4    3.8    3.9
    Alumnado    4    2.7    2.6    2.9
G- Prácticas de avaliación    
    Equipo Direct.    3.5    3.5    3.6    3.4
    Profesorado    3.4    3.2    3.1    3.7
    Alumnado        2.3    1.8    2.7
H- Competencias dixitais do alumnado    
    Equipo Direct.    3.8    3.8    3.8    3.7
    Profesorado    3.8    3.7    3.5    3.9
    Alumnado    4    2.7    2.2    2.8


Test CDD: Incluímos a información recollida nas táboas 2.1, 2.2 e 2.3 do informe grupal do TestCDD de centro. Tamén o recollido na táboa 1.3. en relación co perfil do profesorado participante no TestCDD.

1.3. Participación segundo perfil do profesorado
    N.º profesorado que participa    N.º profesorado total    % participación
LS1 Substituto    1    3    33.3%
LS0 Laboral    36    42    85.7%

2.1. Puntuación e nivel de competencia do centro
Puntuación media do test (sobre 192)    Nivel de competencia    Puntuación media do test en Galicia (sobre 192)    Nivel de competencia en Galicia
79    Integrador/a (B1)     76,4     Integrador/a (B1)

2.2. Puntuación e nivel de competencia por etapas
    Puntuación media do test (sobre 192)    Nivel de competencia    Puntuación media do test en Galicia (sobre 192)    Nivel de competencia en Galicia
 Inf.    72.2    Integrador/a (B1)    68.2    Integrador/a (B1)
Pri.    67.9    Integrador/a (B1)    77    Integrador/a (B1)
ESO    75.5    Integrador/a (B1)    79.2    Integrador/a (B1)
BAC    74    Integrador/a (B1)    75.4    Integrador/a (B1)
F.P    86.2    Integrador/a (B1)    80.3    Integrador/a (B1)

2.3. Distribución do profesorado por niveis
    Total profesorado no nivel de competencia    % de profesorado participante neste nivel
A2    9    24,3%
B1    21    56,8%
B2    8    21,6%
TOTAL    38    102,7%


Outras fontes: Para realizar a análise DAFO realizouse tamén unha consulta o claustro de profesores para que tivesen a oportunidade de aportar as súas opinións.

 

 

 

Interno
38 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Falta de equipos para el uso del alumnado propios del centro Alumnado Si
Debilidade 3. Creación de contenidos digitales Alumnado Si
Debilidade 4. Aprender a codificar o a programar Alumnado Si
Debilidade 2. Falta de equipos propios de los alumnos que puedan usar en el centro Alumnado Si
Debilidade 5.Aprender a resolver problemas técnicos que surgen al utilizar tecnologías digitales Alumnado Si
Debilidade 1.Disponibilidad de dispositivos digitales en casa Familias Si
Debilidade 2.Condiciones socioeconómicas de las familias de nuestro centro, nivel medio-bajo Familias Si
Debilidade 1. Carencia de equipos actualizados para la enseñanza Infraestruturas Si
Debilidade 2. Carencia de equipos y programas actualizados para el aprendizaje Infraestruturas Si
Debilidade 1. Una única línea educativa en infantil, primaria, ESO y bachillerato Oferta Non
Debilidade 1. Fractura digital, apoyo para abordar dificultades Organización de centro Si
Debilidade 2. Fata documentación digital del aprendizaje Organización de centro Si
Debilidade 1. Falta de tiempo para explorar mejoras metodológicas con tecnologías digitales Persoal docente Si
Debilidade 2. Carencias en la adaptación a las necesidades del alumnado Persoal docente Si
Debilidade 3. Uso de tecnologías digitales para evaluar las habilidades de los alumnos Persoal docente Si
Debilidade 4. Uso de tecnologías digitales para facilitar retroalimentación al alumnado. Persoal docente Si
Debilidade 5. Evaluación de las habilidades digitales que el alumnado ha desarrollado fuera del centro educativo Persoal docente Si
Debilidade 1. Falta de recursos económicos para aumentar el personal no docente Persoal non docente Non
Debilidade 2. Sobrecarga de trabajo del personal no docente Persoal non docente Non
Fortaleza 1.En nuestro centro el alumnado aprende a actuar de manera segura en internet Alumnado Si
Fortaleza 2. Comunicación digital del alumnado Alumnado Si
Fortaleza 1. Comunicación digital con las familias Familias Si
Fortaleza 1. Disponibilidad de acceso a internet Infraestruturas Si
Fortaleza 2. Asistencia técnica Infraestruturas Si
Fortaleza 3.Sistemas de protección de datos Infraestruturas Si
Fortaleza 1. Amplia oferta educativa en el centro Oferta Non
Fortaleza 2. Disponibilidad en el centro de ciclos de instalaciones eléctricas, de comercio y de mecánica Oferta Non
Fortaleza 3.Buena disposición del centro para probar nuevas formas de enseñanza Oferta Si
Fortaleza 4. Clases de robótica en 4º y 6º de primaria Oferta Non
Fortaleza 1. Adquisición de habilidades digitales en diferentes materias Organización de centro Si
Fortaleza 2. Uso activo del aula virtual del centro en algunas asignaturas Organización de centro Si
Fortaleza 1.Apoyo de nuestro equipo directivo a la hora de probar nuevas formas de enseñanza con tecnologías digitales Persoal docente Si
Fortaleza 2.Posibilidades de DPC en lo relativo a la enseñanza y el aprendizaje con tecnologías digitales Persoal docente Si
Fortaleza 3. Búsqueda y creación de recursos educativos digitales en línea Persoal docente Si
Fortaleza 5.Ganas del profesorado por aprender y mejorar en sus capacidades digitales Persoal docente Si
Fortaleza 4. Comunicación digital relativa al centro educativo Persoal docente Si
Fortaleza 1. Disponibilidad de informático en el centro Persoal non docente Si
Fortaleza 2. Estabilidad, formación y capacidad laboral del personal no docente Persoal non docente Non
38 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Ayudas económicas insuficientes que recibe el centro Administración educativa Si
Ameaza 2. Dotación insuficiente o nula de equipamiento tecnológico Administración educativa Si
Ameaza 3. Falta de ayudas a los alumnos para adquisición de dispositivos digitales Administración educativa Si
Ameaza 4. GAP adaptación del curriculum - avance de las TIC Administración educativa Si
Ameaza 1. No disponemos de ANPA en el centro ANPA Non
Ameaza 1. Zona rural en la que con frecuencia existen problemas de conexión, (averías). Contorna Si
Ameaza 2. Zona sin cobertura de fibra y un 4G deficiente. Contorna Si
Ameaza 1. Exceso de documentación y burocracia a la hora de realizar cualquier trámite con la administración. Lexislación Si
Ameaza 2. Dificultad de planificación a largo plazo ante la inseguridad provocada por la tasa de variabilidad en el marco normativo docente. Lexislación Non
Oportunidade 1. Posibilidad de reflejar la situación actual del centro con respecto a las nuevas tecnologías. Administración educativa Si
Oportunidade 1. Programas de ayudas para alumnado y centro Lexislación Si
Oportunidade 2. Intento de adaptación de los currículos a las TIC Lexislación Non
Oportunidade 1. Participación en proyectos digitales de empresas privadas que nos prestan algún tipo de equipo. Outras Si
Oportunidade 2. Convenio con entidades TIC para la exploración y conocimiento de habilidades digitales. Outras Si
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Formar un equipo de traballo estable e participativo para o plan dixital do centro (A1)
O02PD Promover a comunicación entre os mestres e as familias mediante o uso de ferramentas dixitais (A2)
O03PD Participar en cursos de formación do profesorado relacionadas con ensinanza e tecnoloxías dixitais (D2)
O04PD Mellorar a infraestrutura e equipamento dixital do centro (C1)
O05PD Promover o uso da Aula Virtual do centro por parte do alumnado (E3)
O06PD Adaptar actividades e recursos ás necesidades do alumnado con ACI (F1)
O07PD Empregar probas para avaliación das capacidades na AV (G1)
O08PD Promover a comunicación entre os mestres e as familias mediante o uso de Abalarmóbil (A2)
O09PD O09PD Polos creativos

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, será o seguinte:
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Para este comezo de curso tentamos completar os cursos de Infantil, Primaria, ESO e FPB que inda non contaban con paneis dixitais pero a subvención da Xunta da que dependiamos viunos denegada e non se puido afrontar esa mellora. Esperamos para o próximo curso poder levala a cabo.

O plan dixital foise levando de maneira correcta.

 
2º Trimestre

Neste segundo trimestre tivemos problemas coa conexión a Internet no centro pero foi solucionado, de todas formas estamos a intentar levar ata o centro conexión de fibra óptica pero non é sinxelo.

 
 
3º Trimestre

Nese trimestre seguimos a esperar polo material de polos creativos, finalizado o trimestre dixéronnos que seguramente chegará en Xullo, esperemos poder contar con todo o equipo para o próximo curso.

Os cursos de primaria estiveron a traballar coa plataforma Scratch, empregando o carro de equipos de Ciclos, para o próximo curso esperamos poder contar cunha aula móbil para primaria e a ESO, era un dos obxectivos deste curso pero non se puido levar a cabo.

En liñas xerais o plan dixital deste curso foi bastante satisfactorio, realizamos melloras no centro no tema da conexión a Internet, melloras en equipos e mellor emprego dos mesmos e na formación do profesorado en tecnoloxías dixitais.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

En lineas xerais  cumprironse gran parte dos obxectivos, a maioria dunha forma completa e outros parcialmente. Houbo melloras na infrastructura do centro, na formación do profesorado, no emprego da aula virtual e na conectrividade coas familias.

A valración xeral don Plan Dixital deste curso foi positiva.

Proposta de mellora

Como puntos de mellora para o próximo curso:

- Aula informática móbil para Primaria e ESO, completar aulas con paneis dixitais, conexión de Internet a través de fibra óptica, mellora do equipo de videoconferencias.

- Conseguir que maior número de profesores acaden o B2 en competencias dixitais.

- Explorar o uso de repositorios de materiais interactivos achegados pola Xunta.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital do centro será presentado ao claustro de profesores nunha reunión específica o final de curso, e con posterioridade será aprobado no consello escolar  e estará á disposición de todas a comunidade educativa.

Plan Dixital accesible dende a seguinte URL: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36018033