Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A elaboración do plan dixital cobra sentido si atendemos o que aparece no Art.111 bis da Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio de educación, que as contornas virtuais de aprendizaxe que se empreguen nos centros docentes facilitarán a aplicación de plan educativos específicos deseñados polos docentes para a consecución de obxectivos concretos do currículo. Por iso, deberán, permitir aos alumnos e alumnas o acceso, desde calquera sitio e en calquera momento, aos contornos de aprendizaxe. Así mesmo promoverán os principios de accesibilidade universal e deseño para todas as persoas, tanto formatos e contidos como nas ferramentas e contornas virtuais de aprendizaxe.

O CEE Vilagarcía de Arousa e o único centro específico público da comarca, polo que recibe alumnado de moitos concellos, como poden ser: Vilagarcía, A Estrada, Caldas de Reis, Cuntis, Valga, A Illa de Arousa, Sanxenxo, Boiro, A Pobra do Caramiñal... A disparidade de distancias entre os mesmo,s débese a oferta educativa e ó perfil de alumnado que escolarizamos.

Con respecto as familias do noso alumnado, destacar que proceden dun nivel socioeconómico e cultural medio-baixo, agás excepcións. Todas son de distintos ambientes sociais, maioritariamente traballadores por conta allea en diversos sectores (industria, agricultura, mar,…). Aproximadamente, un 10% destas familias, recibe seguimento por parte dos servizos sociais do seu concello. Tanto a mencionada diversidade socioeconómica, como a dispersión física, fan difícil o desenvolvemento de calquera iniciativa de colaboración entre pais e nais como poden ser as reunións de titorías, as reunións da ANPA ou a creación dunha escola de pais.

As características do alumnado do noso centro fai que sexa de gran importancia que a utilización dos dispositivos electrónicos sexan accesibles para todos, utilizando en algún caso aplicacións ou programas específicos para poder acadar con éxito os obxectivos propostos.

Tamén a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio de educación, regula ferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro.

Tendo en conta o exposto en relación a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio de educación, no centro elaboramos o plan dixital seguindo as directrices marcadas pola Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022, sempre atendendo as necesidades do centro e adecuándonos as características específicas do noso alumnado e facendo que o uso das TIC sexa accesible para a totalidade da comunidade educativa.

Para levar a cabo o proceso de elaboración, a dirección, en desenvolvemento da súa autonomía e en función das características e tipoloxía do centro, no noso caso un CEE, establecerá un equipo de dinamización do Plan Dixital. O equipo de dinamización do Plan Dixital está formado polo equipo directivo do centro, un mestre que actuará como coordinador e dúas mestras que colaborarán en todo o proceso. O coordinador do equipo de dinamización será o encargado de informar os demais membros do equipo das tarefas que hai que ir realizando, mantendo sempre o contacto coa mentora ADIX que nos servirá de guía neste proceso de elaboración. Estas tarefas realizaranse nas sesións de reunión nas que se xuntará o equipo de dinamización, nas cales se analizan os resultados das diferentes tarefas e se decidirá en conxunto sobre os obxectivos que nos marcamos para elaborar o plan dixital.

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentso de recollida de información que empregamos no nosos centro son o sseguintes:

- Autoavaliación SELFIE. Resultado das diferentes áreas do informe SELFIE. Resaltar que debido as características específicas do noso alumnado, non participou en dita autoavaliación.

- Test CDD. Información recollida nas táboas 1.3, 2.1 e 2.3. do informe grupal do TestCDD de centro. Volver a sinalar que o alumnado non participou debido o exposto con anterioridade.

- Outras fontes: Uso da Aula Virtual do centro baixo o entorno Moodle utilizando a ferramenta BOARD coas categorías do DAFO implementadas.

Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Resolver problemas técnicos. Alumnado Non
Debilidade Dificultades para a comunicación a través da aplicación abalar. Familias Si
Debilidade Biblioteca/repositorios en línea. Asistencia técnica. Infraestruturas Non
Debilidade Estratexia dixital. Oferta Non
Debilidade Avaliación do progreso. Documentación da aprendizaxe empregando tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe. Proxectos interdisciplinares empregando tecnoloxías dixitais. Avaliación das capacidades empregando as tecnoloxías dixitais. Retroalimentación axeitada. Persoal docente Si
Fortaleza Comportamento seguro. Comportamento responsable. Alumnado Non
Fortaleza Acceso a internet. Infraestrutura dixital Tecnoloxías asistenciais. Infraestruturas Non
Fortaleza Novas modalidades de ensinanza. Debate sobre o uso da tecnoloxía. Participación no desarrollo profesional continuo. Adaptación as necesidades do alumnado. Recurso en línea. Persoal docente Non
Fortaleza Recursos educativos en línea. Persoal non docente Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Baixa predisposición no traballo tecnolóxico do centro. ANPA Non
Ameaza Alumnado da contorna rural con dificultades de acceso a tecnoloxía. Contorna Non
Ameaza Fenda dixital: medidas para identificar as necesidades do alumnado e o seu contexto socioeconómica. Outras Non
Oportunidade Protección de datos. Administración educativa Non
Oportunidade Normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Oportunidade Comunicación a través de videoconferencias con diferentes asociacións e gabinetes. Intercambio de información con diversos centros de escolarización combinada. Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Instaurar a app abalar como medio de comunicación coas familias.
O02PD Achegar a aula virtual ao noso alumnado.
003PD Actualizar a páxina web do centro

Seguimento

Procedemento

No contexto da avaliación procesual levaremos a cabo nas reunións trimestrais da CCP, na que esta a totalidade do claustro, o seguimento das accións que se programaron nas táboas do plan de acción. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Para conseguir o obxectivo O01PD, comezamos ca configuración dos grupos en XADE. Xa que esta aplicación non está adaptada aos CEE, tivemos que axustar os grupos dun modo manual que non se corresponde ca realidade deste centro.

En relación co obxectivo O02PD, demos de alta o novo alumnado e configuramos as novas aulas para que poidan acceder os alumnos e alumnas a aula virtual.

Por último, no obxectivo O03PD, puxémonos en contacto con webs dinámicas e coa nosa asesora abalar para que nos habilitaran a páxina web en Drupal 9.

2º Trimestre

Cos obxectivos O01PD e O02PD, realizamos funcións de mantemento, solucionando calquera erro ou incidencia que poida xurdir para garantir a utilidade da aplicación AbalarMóbil e a aula virtual do centro.

En canto o obxectivo O03PD, mantivemos varias reunións coa asesora abalar do noso centro para ter unha orientación a hora de crear a nova páxina web. Nestas reunións falamos de como crear diferentes menús, lapelas e a visualización da páxina.

3º Trimestre

Cos obxectivos O01PD e O02PD, realizamos funcións de mantemento, solucionando calquera erro ou incidencia que poida xurdir para garantir a utilidade da aplicación AbalarMóbil e a aula virtual do centro.

No relaciondo co O03PD, puxémonos en contacto con webs dinámicas para cancelar a antiga páxina e facer visible a nova de drupal 9. A partires de ese momento xa fomos publicando e engadindo contido.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación de este documento levárase a cabo de dous xeitos:

- No contexto da avaliación final que terá lugar na reunión da CCP final de curso, valorando a consecución dos obxectivos plantexados, recollendo as propostas de mellora que se incluirán na memoria final do dito plan e servirán como punto de partida para a actualización do plan dixital no curso seguinte. Dita memoria será aprobada no claustro de final de curso.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Para dar a coñecer o noso plan dixital a comunidade educativa, farémolo a través de 3 vías:
- Mediante a páxina web do centro no apartado de documentos.
- Nun apartado dentro da PXA.
- Dispoñible para toda a comunidade unha copia de maneira física no taboleiro de anuncios e na dirección do centro.