Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Centro de Formación DIVINO MAESTRO está situado no barrio de Teis (Vigo), cunha situación socioeconómica Baixa, que incrementou a súa poboación inmigrante, o que reflíctese nos alumnos e alumnas que acceden ao Centro.

Iniciou a súa actividade en Vigo, no ano 1947 e en Formación Profesional Específica no ano 1982, dende entón ininterrompidamente presta o servizo educativo ás familias desta localidade e da contorna.

Somos un Centro con Autorización Definitiva como Centro de Formación Profesional. OM do 4 de outubro de 1982 (DOG do 4 de outubro)

Dentro do ámbito das novas tecnoloxías da información e comunicación (TIC) o centro Divino Maestro de Vigo leva moitos anos implicado na divulgación e uso das mesmas tanto entre os séus alumnos/as como cos docentes.

Xa fai mais de 20 anos que no noso centro utilizamos, promovemos e facemos docencia das Tic, tanto dende os antigos plan FIP ata os actuáis AFD pasando polos ciclos de formación profesional e os programas de formación profesional básica.

Na actualidade o Centro conta coa súa propia plataforma dixital de traballo dende fai mais de dez anos ,un número aproximado (e variable cada ano) dúns 70 equipos informáticos utilizados polo alumnado no centro, e dunha rede cableada e varios puntos de aceso inalámbricos.

Breve xustificación do mesmo

A estratexia Europa 2020 recoñece a necesidade dunha transformación dos sistemas educativos e de formación que asegure a adquisición das competencias dixitais asociadas a sociedade actual. Ademais as organizacións educativas deben promover a innovación e a competencia nas tecnoloxías da información e comunicación, polo que debemos revisar as nosas estratexias para conquerir ditos obxectivos.

Polo presente plan preténdese:

Avaliar a situación do noso centro educativo con relación ao uso da innovación e as TIC nos distintos elementos crave que recolle o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes, para poder, a continuación, deseñar e emprender un proceso de transformación no centro.

Recoñecer o Plan anual dixital como un recurso crave para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa.

Do mesmo xeito a realización do Plan Dixital de Centro cubre o requerido na resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

Asimesmo tivemos en conta a lexislación aplicable :

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Para o proceso de elaboración do plan utilizamos as ferramentas executadas no Plan anterior (Selfie, Test CDD,etc...).

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Test de Competencia Dixital Docente

Informe Selfie de Centro

Colaboración do claustro

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O alumnado con necesidades educativas especiais non ten acceso a tecnoloxías asistenciais Alumnado Non
Debilidade Os nosos sistemas de protección de datos son moi mellorables Infraestruturas Si
Debilidade No noso centro non hai dispositivos específicos que os alumnos poidan levar a casa Infraestruturas Non
Debilidade No noso centro non utilizamos tecnoloxías dixitais con fins de orientación profesional Organización de centro Non
Debilidade No noso centro non dispoñemos dunha estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade Falta tempo para explorar melloras ao método de ensino a través das TIC Persoal docente Non
Fortaleza Os alumnos poden traer os seus propios dispositivos e usalos no centro Alumnado Non
Fortaleza No noso centro favorecemos o uso e aprendizaxe das TIC dos nosos alumnos Alumnado Non
Fortaleza Dispoñemos de dispositivos, conexión e infraestrutura Infraestruturas Non
Fortaleza Dispoñemos dunha plataforma dixital en uso na actualidade Infraestruturas Non
Fortaleza Apoio por parte da dirección para explorar novas posibilidades de ensino a través das TIC Organización de centro Non
Fortaleza Avaliamos e debatemos as vantaxes e desvantaxes do uso das TIC Organización de centro Non
Fortaleza Estabilidade laboral do persoal docente Persoal docente Non
Fortaleza A totalidade do profesorado atópase implicado no uso habitual das TIC Persoal docente Si
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Condicións socioeconómicas do contorno Contorna Non
Ameaza Seguridade dos datos insuficiente, posibles problemas Contorna Non
Ameaza Deficiente formación previa en TIC do alumnado Contorna Si
Ameaza Obsolescencia do equipamento tecnolóxico Contorna Non
Ameaza Lexislación educativa. (os continuos cambios) Lexislación Non
Ameaza Licenzas e dereitos de autor dos recursos Lexislación Non
Oportunidade Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Contorna Non
Oportunidade Oferta de actividades formativas e as condicións para a participación. Contorna Non
Oportunidade Colaboración con institucións alleas ao centro educativo. Outras Non
Oportunidade Existencia de proxectos externos. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

No noso plan de acción o ano pasado  plantexámonos cáles das debilidades que apareceron no estudo da matriz DAFO eran as que supoñían un maior problema a hora do traballo do alumnado nas aulas e do propio traballo docente. O noso maior problema nese sentido era garantir unha conexión de rede axeitada (estable e rápida) en todo o noso centro e evitar as caídas da rede que se estában a producir cando tiñamos un número de conexións elevado simultaneamente.

 

Polo tanto establecimos como área prioritario de traballo a de Infraestructura e equipamento e marcámonos un obxectivo fundamental, Mellorar a estabilidade da rede do Centro.Moitos destes obxectivos quedaron conseguidos co desenrolo do plan do 2022/23, pero algúns deles quedaron pendentes. No plan deste ano temos pensado rematar aqueles obxectivos que quedaron pospostos e a maiores pretendemos tamén mellorar  a utilización da nosa plataforma tanto por parte do alumnado como do profesorado e fomentar a comunicación a traves das ferramentas corporativas das que dispón a nosa fundación educativa (Google workspace).

As accións que nos quedaron pendentes foron:

AO1.4: Revisar, e arranxar se é necesario, todas as bocas de conexión cableadas do centro.

AO1.6:Comprar e sustitucir un switch 10/100 por un xigabyte no rack principal.

AO1.8:Cablear as tres aulas que na actualidade aínda teñen a conexión sen fíos.

Cada unha das accións terá un ou varios responsables, unha temporalización axeitada e unhos recursos que se detallan nas táboas adxuntas correspondentes o plan de acción.

Ademais engadiremos unha serie de accións conducentes a mellorar a utilización da nosa plataforma tanto por parte do alumnado como do profesorado e fomentar a comunicación a traves das ferramentas corporativas das que dispón a nosa fundación educativa (Google workspace).

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a estabilidade e a velocidade da rede do Centro.
002PD Potenciar o uso entre os docentes das ferramentas corporativas da nosa fundación educativa (google workspace)
003PD Potenciar o uso xenérico da nosa aula virtual por parte tanto de profesores como do alumnado

Seguimento

Procedemento

Realizaranse avaliacións trimestrais nos derradeiros 15 días do trimestre e unha avaliación final na derradeira semán de xuño. O obxectivo das avaliacións trimestrais será controlar a evolución do desenvolvemento das distintas accións mentres que a avaliación final avaliará o grao de consecución dos obxectivos fixados no plan dixital e as posibles accións de mellora do mesmo.

No documento anexo "Avaliación" detállase o procedemnto de avaliación do noso plan

1º Trimestre
  • Non nos resultou posible configurar o switch configurable debido a falta de tempo, ningún dos dous profes de informática do centro dispuxo de tempo que poidera usar para revisar a documentación do aparato e preparar a súa configuración, dado que ademais ten que facerse nún momento no que non se estea a usar Internet no centro.
  • A realización do manual está en proceso.
  • As outras dúas acción do primeiro trimestre están realizadas
2º Trimestre
  • Temos decicido deixar a acción de configurar o switch para xuño, cando non teñamos o alumnado nas clases e sexa menos problemático andar a trastear coa rede
  • O manual de aceso e uso da plataforma para os alumnos e profes xa está feito e distribuido
  • O manual de preparación de probas de avaliación na plataforma xa está tamén feito de distribuido entre os profesores
3º Trimestre

Neste terceiro trimestre quedanos por facer:dos obxectivos do plan dixital dúas cousas, a configuración do switch que precisa de ter rematado o curso e de poder cortar a conexion do centro unhas horas ( no mellor dos casos) e rematar a estructura de carpetas no noso espazo de traballo, xa temos o proxecto de como vai a ser pero aínda temos que traballalo mais.

Con respecto os demáis obxectivos do noso plan dixital, pensamos que están todos acadados

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Realizaranse avaliacións trimestrais nos derradeiros 15 días do trimestre e unha avaliación final na derradeira semán de xuño. O obxectivo das avaliacións trimestrais será controlar a evolución do desenvolvemento das distintas accións mentres que a avaliación final avaliará o grao de consecución dos obxectivos fixados no plan dixital e as posibles accións de mellora do mesmo.

Valoración xeral

Podemos asegurar que a meirande parte dos obxectivos que nos prupuximos no plan dixital foron cumplidos, agás aqueles que por demanda de tempo ou condicións espaciais non se poderon levar a cabo co curso funcionando e tentaremos rematalos en setembro antes da chegada do alumnado. Cumpre seguir mantendo o seguimento  sobre o uso por parte do profesorado dos medios que dispón no seu espazo de traballo a fundación e seguir animando a todos a manter un uso  axeitado e continuado dos medios tecnolóxicos dos que dispoñemos. Nese sentido  róndanos pola cabeza a idea de adicar o próximo plan dixital a seguridade tanto da rede do centro como dos equipos dos profesores

Proposta de mellora

Con respecto o propio plan non temos mais propostas que a necesidade de ter mais tempo asignado o desenrolo do mesmo e engadir o ano que ven un apartado para promover a formación de todo o personal do centro en seguridad básica.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Protocolo ou estratexia para a comunicación en xeral: recollemos os distintos protocolos de comunicación no anexo chamado Comunicación do Plan que se atopa no apartado anexos. 

Ademais do referido no anexo se utilizará como ferramenta de comunicación do noso Plan  a aplicación: https:// www.edu.xunta.gal/educalidade