Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento será continuado, no final de cada trimestre establecemos unha reunión cos equipos docentes, facendo coincidir estas reunións coas xuntas de avaliación.
O último martes do mes de maio realizaremos a avaliación final.
Educación infantil: Por diferentes motivos non se puido levar a cabo a proposta de actividades neste trimestre.
1ºA e 1ºB:
Estado de execución das accións: iniciaron na presentación do pensamento computacional, segmentación e instruccións.
Análise e valoración dos resultados: Dificultade para determinar a lateralidade e discriminar xiros esquerda-dereita.
2ºA:
Estado de execución das accións: En proceso. Os obx máis conseguidos foron o 2 (iniciarse no uso de robots) e o 6 (identificar os buscadores no escritorio e ser quen de atopar a páxina indicada).
Análise e valoración dos resultados: Os obx acadados necesitan ser reforzados no seguinte trimestre. Precisáronse bastantes sesións para acadar o obx 3 (coñecer os elementos dun ordenador: rato, pantalla, auriculares, teclado e pantalla).
Posibles modificacións: Valorar a redución ou eliminación dalgúns obx.
2ºB:
Estado de execución das accións: En proceso. Os obx máis traballados foron o 2 e o 6.
Análise e valoración dos resultados: Os obx traballados necesitan ser reforzados. Precisáronse bastantes sesións para obx 3.
Posibles modificacións: Posible redución dalgun obxectivo proposto.
3º:
Estado da execución da acción: Partiuse de cero (creación dunha carpeta, mecanografía, ...) e continuouse co uso do procesador de textos.
Análise e valoración dos resultados:Bos resultados, xa teñen adquiridas as funcións básicas do procesador de textos (creaciónn de documentos, cambiar o formato, ...)
Posibles modificacións das accións: Seguir avanzando no manexo do procesador de textos abarcando novos contidos.
4º
Estado da execución da acción: Comezouse co uso do porcesador de textos realizando diferentes tarefas (contos, descricións, ...)
Análise e valoración dos resultados: Bos resultados, xa teñen soltura no manexo do procesador de textos.
Posibles modificacións das accións: Seguir traballando co procesador de textos e adentrarse na creación de presentacións dixitais.
5º
Estado da execución da acción: Manexo na aula virtual. Elaborar documentos de escritura de libreoffice. Pasar documentos a PDF. Facer entrega das tarefas na aula virtual.
Análise e valoración dos resultados: Evolución normal, seguiremos traballando documento de escritura. Na aula virtual non se manexan con autonomía.
Posibles modificacións das accións: Seguirase traballando na aula virtual como eixo central.
6º
Estado da execución da acción: Este curso temos ordenadores novos que nos permiten un traballo de calidade.
Análise e valoración dos resultados: Traballamos co procesador de textos e búsqueda de información para traballos diversos con resultados óptimos.
Posibles modificacións das accións: Implementar traballos con presentacións dixitais.
Educación Infantil: Neste trimestre, como no anterior, non puideron realizar as actividades previstas.
1º:
Estado de execución das accións: No 2º trimestre centraron o traballo no coñecemento e colocación de coordenadas.
Análise e valoración dos resultados: Ao tratarse dun grupo desestruturado resulta moi complexo realizar tarefas dinámicas, xa que teñen moitas dificultades para seguir instrucións.
2.A:
Estado de execución das accións: Continúan en proceso de execución das accións. Ampliáronse os obxectivos conseguidos.
Análise e valoración dos resultados: Continúanse reforzando os obxectivos traballados no 1º trimestre.
Posibles modificacións: Posible redución ou eliminación dalgún dos obxectivos propostos.
Propostas de mellora: dispor de tablets nas aulas.
2ºB
Estado de execución das accións: Continúan en proceso de execución das accións propostas; ampliáronse os obxectivos conseguidos.
Análise e valoración dos resultados: Continúanse reforzando os obxectivos do 1º trimestre.
Posibles modificacións: Posible eliminación dalgún dos obxectivos propostos.
Propostas de mellora: dispor de tablets nas aulas.
3º
Estado de execución das accións: Traballaron o manexo do procesador de textos e a búsqueda de información en internet.
Análise e valoración dos resultados: Os resultados foron bos. Iniciáronse na realización de peqienos traballos no procesador de textos a partir da búsqueda en internet, insertar imaxes, ...
Posibles modificacións: Adentrarse no uso de ferramentas TIC como plataformas para a creación de contos dixitais.
4º
Estado de execución das accións: Comezaron a traballar na creación de presentacións dixitais.
Análise e valoración dos resultados: Bos resultados. Por parellas crearon unha presentación na que foron incluíndo texto, imaxes, videos, animacións, ...
Posibles modificacións: Adentrarse no uso de ferramentas TIC como plataformas para a creación de contos dixitais.
5ºA
Estado de execución das accións:
- Traballo en documentos de texto: en evolución.
- Gardar arquivos: en evolución.
- Pasar documentos a PDF: en evolución.
- Autonomía na aula virtual e entrega de tarefas: en evolución.
Análise e valoración dos resultados: Os resultados, ata o de agora, son positivos.
Propostas de mellora:
- Os equipos que empregamos na aula están obsoletos e dificultan as actividades propostas.
- Na aula de inormática os equipos funcionan mellor, pero depende da tarefas que se propoña, son máis efectivos ou menos.
5ºB
Estado de execución das accións: Este trimestre apenas realizamos traballo dixital. Isto debeuse ao gran número de actividade que tivemos.
Análise e valoración dos resultados: A valoración das avtividades (búsdqueda de información, kahoot, documento de texto, ...) é positiva.
6º
Estado de execución das accións: Empregamos os ordenadores nas diferentes áreas para a búsqueda de información e realización de traballos.
Análise e valoración dos resultados: Realizáronse traballos empregando tanto o procesador de textos como as presentacións dixitais. Bos resultados.
Posibles modificacións: Realización de videos empregando o Croma.
Ao coincidir coa avaliación final, fixemos a valoración no aprtado seguinte.
Avaliación
Para avaliar o plan dixital establecemos unhas táboas baseadas nos obxectivos a lograr.
Avaliación procesual:
No final de cada trimestre establecemos unha reunión coas mestras e mestres implicados na que valoramos o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
O último martes do mes de maio realizaremos a avaliación final. Valoraremos o logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Na primeira acción de utilización das TICS, os obxectivos en xeral foron traballados, exceptuando en Educación Infantil, onde conviría que no inicio do curso próximo se valorara a execución da acción.
Na segunda acción, de uso da aula virtual, obtemos resultados moi desiguais. Conviría ter en conta no curso róximo as propostas de mellora para plantexar modificacións que permitan lograr a acción.
Rematando o curso, no último martes do mes de maio, realizamos a avaliación final, establecendo varias propostas de mellora:
A. Para continuar fomentando a hora de uno das TIC nos grupos:
1. Mellorar os equipos da aula de informática e os medios dixitais da aula (especialmente os ultraportátiles do 3º ciclo) para poder realizar proxectos máis ambiciosos co alumnado.
2. Reducir os obxectivos propostos xa que agora os nenos e as nenas están demasiado expostos ás novas tecnoloxías.
B. Para mellorar o uso da aula virtual do centro:
1. Establecer a entrega de traballos obrigatorios, e non só voluntarios, a través das aula virtual para mellorar o seu manexo por parte do alumnado.
2. Dar maior visibilidade á aula virtual e que o profesorado a empregue como medio de difusión por defecto.
3. Impartir formación ás familias para o uso da aula virtual.
Comunicación e difusión
Nos cursos anteriores elaboramos o plan dixital seguindo as directrices marcadas pola administración. Neste curso, seguindo as indicacións da consellería, fixemos as modificacións pertinentes e elaboramos o novo plan. Procedemos a continuación á comunicación e difusión do plan.
Para isto seguimos as seguintes indicacións:
- Informar/aprobar no claustro.
- Aprobar no consello escolar.
- Informar á comunidade educativa a través da aplicación Educalidade, pinchando na seguinte ligazón https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36015135
No mes de setembro reunímonos co claustro primeiro para explicar en xeral o funcionamento e cos equipos docentes a continuación para acordar os pasos precisos a seguir para implementar o noso plan. No mes de outubro informamos e, de ser o caso, apróbase o plan dixital.