Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O centro O CEIP Balaídos ten máis de 43 anos de historia na súa andaina educativa. Comenzou a súa actividade alá polo 1980. Dende os seus inicios amosou un enfoque educativo innovador e activo. Dende sempre amosou o seu compromiso co desenvolvemento da competencia dixital do alumnado e o profesorado. Esto vese reflexado en diferentes aspectos e cultural de nivel medio. Moitos dos alumnos e alumnas son fillos e fillas dos traballadores e traballadoras de empresas situadas  situado nunha zona socioeconómica preto da escola como a fábrica Citröen e outros negocios situadosen diferentes polígonos.

- O papel da tecnoloxía no noso centro sempre tivo un papel moi relevante e así está reflexado no Proxecto Educativo, así como na  implantación de diferentes plans que se levaron a cabo nos últimos  anos:

+ No ano 2008 iniciouse a participación no proxecto Abalar por parte do centro no que se dixitalizaron as aulas do  alumnado de 5º e 6º de E.P. dotando de conectividade  inalámbrica, proxector e encerado dixital ás clases así como  a asignación dun portátil para cada alumno/a. Para ser  coherente con este proxecto foise equipando todas as aulas  con ordenador de aula e proxector, así como conectividade a internet de alta velocidade ata chegar a actualidade onde  todas as clases, tutorías e especialidades teñen equipos para acceder á rede.

+ No ano 2018 fíxose unha transición do proxecto Abalar ao Proxecto E-dixgal, onde supuso non so empregar ordenadores senón pasar dos libros de texto aos libros dixitais, e os ordenadores aos que tiñan acceso o alumnado de 5ºe 6º de Primaria pasaron a poder ser empregados tamén na casa, puidendo así compensar as desigualdades producidas pola fenda dixital.

+ No 2022 entramos dentro da rede de centros con Polos Creativos, dotándonos de equipamento tecnolóxico que nos permite levar a todo ao alumnado diferentes propostas dixitais e STEAM que favorecen o desenvolvemento da competencia dixital.

A referencia fundamental para que o noso centro desenvolva o seu potencial dixital a través deste Plan Dixital é o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes (DigCompOrg), desenvolvido polo Centro Común de Investigación (JRC, Joint Research Centre), da Comisión Europea. Este Marco é parte do estudio Furthering Innovative Education, posto en marcha pola Dirección Xeral de Educación Cultura da Comisión Europea e o Centro Común de Investigación–Instituto de Estudos de ProspectivaTecnolóxica (IPTS).

- Tendo en conta estes organismos, e tal  é como establece a Resolución do 3 de setembro de 2021 pola que se dictan instruccións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos de Galicia, curso 2021-2022 e necesario realizar este plan no noso centro para establecer o traballo da competencia dixital do noso alumnado atendendo a tres grandes dimensións: pedagóxica, tecnolóxica e organizativa. 

-Tamén é necesario atender a outros referentes lexislativos como:

+ Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

+ Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.

+ Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

+ Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolveo Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

+ Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

+ Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolveo Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do Plan Dixital do CEIP Balaídos, o equipo directivo e o coordinador TIC-Edixgal, coa colaboración dos membros do equipo TIC, levaron conxuntamente todas as accións necesarias para recompilar información sobre a situación do centro con respecto ao uso e concepción da tecnoloxía. Para iso involucraron a todo o profesorado do centro a través da elaboración do SELFIE e o Test de Competencia Dixital Docente (Test CDD) para posteriormente confeccionar o DAFO e así saber en que aspectos debía incidir o Plan nun primeiro momento. Unha vez realizado isto, deseñáronse os obxectivos que acadará este plan e as accións que se desenvolverán para acadalos.

Interno
56 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1- Habilidades dixitais: Aínda que o alumnado síntese competente nestes aspectos o profesorado considera que hai que profundizar máis en aprendizaxes relacionadas con esto, sobre todo no análise da información e comprobación das fontes. Alumnado Non
Debilidade 2- Traer o seu propio dispositivo: Debido as ferramentas das que dispón o centro, non consideramos necesario que o alumando traia o seu propio dispostivo, aspecto que pode facernos perder oportunidades de aprendizaxe. Alumnado Non
Debilidade 1- Traer o seu propio dispositivo: Debido as ferramentas das que dispón o centro, non consideramos necesario que o alumando traia o seu propio dispostivo, aspecto que pode facernos perder oportunidades de aprendizaxe. Ás veces, as familias teñen pouca competencia dixital o que fai que non poidan axudar e acompañar aos seus fillos/as no uso de ferramentas como a aula vitual do centro. Familias Non
Debilidade 1- Protección de datos: Falta formación no referido ao traballo de protección de datos por parte do profesorado á hora de empregar ferramentas non coorporativas. Infraestruturas Non
Debilidade 2- Biblioteca/ repositorios en liña: Con respecto aos repositorios en liña e bibliotecas, o equipo docente está comenzado a crealos, pero por agora limítanse a utilizar o xa existentes ou creados por editoriais. Infraestruturas Si
Debilidade 1- Novas modalidades de ensino Os servicios complementarios que oferta o centro non aplica ninguna nova modalidade de ensino. Oferta Non
Debilidade 3- Participación das empresas na estratexia: Non se levan a cabo colaboración con empresas educativas, perdendo así oportunidades de mellora. Organización de centro Si
Debilidade 4- Traer o dispositivo Debido as ferramentas das que dispón o centro, non consideramos necesario que o alumando traia os seu propio dispostivo, aspecto que poden facernos perder oportunidades de aprendizaxe. Organización de centro Non
Debilidade 1- Desenvolvemento do profesora da estratexia dixital: É variada xa que moitas veces a organización non depende de criterios pedagóxicos exclusivamente, senón de aspectos como a conveniencia docente, a antigüidade ou outros... o que dificulta unha mellor implantación da estratexia. Organización de centro Si
Debilidade 2- Tempo para explorar o ensino dixital Ademáis o exceso de traballo e falta de tempo que se pode adicar a exploración de novos recursos dixitais é moi reducido dentro da xornada laboral semanal. É necesario artellar momentos para a exploración grupal. Organización de centro Si
Debilidade 5- Habilidades dixitais para diferentes materias: Consideremos necesario reflexionar sobre as habilidades dixitais que se levan a cabo para diferentes materias, xa que consideramos que algunhas as inclúen pero outras non. Organización de centro Si
Debilidade 6- Tecnoloxía asistenciais Non se aproveitan co alumnado por descoñecemento do profesorado. Organización de centro Si
Debilidade 7-Bibliotecas/repertorios en liña: Hai moita disparidade segundo o profesorado. Organización de centro Non
Debilidade 8- Avaliación dixital non se levou a cabo un proceso de avaliación dixital para poder obter información e mellorar neste aspecto. Organización de centro Non
Debilidade 8- Avaliación dixital non se levou a cabo un proceso de avaliación dixital para poder obter información e mellorar neste aspecto. Organización de centro Non
Debilidade 7-Bibliotecas/repertorios en liña: Hai moita disparidade segundo o profesorado. Organización de centro Si
Debilidade 1- Debate sobre a tecnoloxía. No centro atopamos diferencias de criterio entre o profesorado e como enfocar o emprego da tecnoloxía. Persoal docente Si
Debilidade 8- Comentarios a outros alumnos: Non se adica o tempo suficiente a este aspecto Persoal docente Non
Debilidade 2- Tempo para explorar o ensino dixital: O exceso de traballo e falta de tempo que se pode adicar a exploración de novos recursos dixitais é moi reducido dentro da xornada laboral semanal. É necesario artellar momentos para a exploración grupal. Persoal docente Non
Debilidade 5- Proxectos interdisciplinaresTamén consideramos necesario fomentar a realización de máis proxectos interdisciplinares Persoal docente Si
Debilidade 7- Autorreflexión sobre a aprendizaxe: é necesario propiciar máis a autorreflexión sobre a aprendizaxe a través da avaliación, non só calificación. Persoal docente Si
Debilidade 3- Intercambio de experiencias O equipo considera que hai medios suficientes para a comunicación pero o profesorado non atopa o momento para poder coordinarse e facer unha labor conxunta e consensuada, así como para compartir experiencias. Persoal docente Si
Debilidade 4- Recursos educativos abertos: Consideremos que o profesorado non coñece os recursos educativos abertos, e non está explotando todas as posibilidades que ofrecen. Persoal docente Si
Debilidade 6- Colaboracións: É necesario fomentar máis colaboracións entre o profesorado de diferentes niveis e etapas. Persoal docente Si
Debilidade 9- Documentación da aprendizaxe O profesorado ten que acostumarse a documentar as aprendizaxes do seu alumnado. Persoal docente Si
Debilidade 10 Avaliación das capacidades desenvolvidas for a do centro: Isto non se está levando a cabo xa que o profesorado non ten moi claro que aspectos avaliar. Persoal docente Non
Fortaleza 1- Dispositivos dixitais de aprendizaxe: O alumnado ten a súa disposición difrentes dispositivos para levar a cabo as súas aprendizaxes. Dende un portátil persoal para cada uno, como dispostivos móbiles de uso común. Tamén contan con diferentes ferramentas STEAM tales como robots para desenvolver o pensamento computacional. Alumnado Si
Fortaleza 1- O nivel de participación das familias e implicación na educación dos seus fillos polo xeral é moi boa. Familias Si
Fortaleza 3- Acceso a internet: O centro goza dunha moi boa conexión a internet tanto no edificio de primaria, como no edificio de infantil. Infraestruturas Non
Fortaleza 1- Infraestructuras: As plataformas empregadas ofrecen ao alumnado todo o que necesitan, chegando a sustituir os libros de textos nos cursos superiores de primaria. O punto de Infrastructuras é un dos aspectos máis valorados por todos os participantes na enquisa. Infraestruturas Non
Fortaleza 2- Dispositivos digitales: Consideramos os medios tecnolóxicos que ten o centro como máis que suficientes para desenvolver as tarefas docentes e contribuir a potenciar a competencia dixital do alumnado. Infraestruturas Non
Fortaleza 4- Asistencia técnica: O centro conta cun equipo TIC moi resolutivo que axuda a resolver todas as incidencias que xorden e prestan unha moi boa asistencia técnica á comunidade educativa. Infraestruturas Non
Fortaleza 5- Dispositivos dixitais para o aprendizaxe: O centro conta con equipos para todo o alumnado de 5º e 6º, o que facilita o traballo da competencia dixital. Infraestruturas Si
Fortaleza 6- Espazos físicos: No centro temos un espazo con diferentes equipamentos adicado o traballo con Tecnoloxía (STEAM) que serve como laboratorio de aprendizaxes. Infraestruturas Non
Fortaleza 5- Fenda dixital: Apoios para abordar dificultades: O centro conta coas ferramentas e medidas para apoiar ao alumnado con necesidades e evitar así a fenda dixital. Organización de centro Si
Fortaleza 1- Novas modalidades de ensino: O nivel xeral da competencia dixital da comunidade educativa, xunto cos recursos tecnolóxicos son elementos moi positivos para a implantación de novas modalidades de ensino. Organización de centro Si
Fortaleza 6- Espazos físicos: No centro temos un espazo con diferentes equipamentos adicado o traballo con Tecnoloxía (STEAM) que serve como laboratorio de aprendizaxes. Organización de centro Non
Fortaleza 2- Desenvolvemento da estratexia dixital: O centro ten deseñada unha boa estratexia dixital, que está aínda no fase de primeira implantación. Organización de centro Non
Fortaleza 3- Asistencia técnica: O centro conta cun equipo TIC moi resolutivo que axuda a resolver todas as incidencias que xorden e prestan unha moi boa asistencia técnica á comunidade educativa. Organización de centro Non
Fortaleza 4- Fenda dixital: Medios de identificación de necesidades: O centro conta cun protocolo para identificar as necesidades dixitais do alumnado e, grazas a participación na iniciativa ¿Posto escolar na casa¿ pode Organización de centro Non
Fortaleza 3- Adaptación ás necesidades do alumando. No tocante ao uso das tecnoloxías dixitais para o aprendizaxe mediante a actualización e innovación das prácticas de ensinanza e aprendizaxe enfocada á satisfacción das necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza 7- Recursos educativos en liña Tanto o profesorado coma o equipo directivo admiten ter un bo dominio de recursos en liña e a importancia de empregalos. Persoal docente Non
Fortaleza 11- Avaliación das capacidades: As ferramentas tecnolóxicas son empregadas habitualmente para avaliar as capacidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza 1- Novas modalidades de ensino: O nivel xeral da competencia dixital do profesorado é moi boa, xunto cos recursos tecnolóxicos son elementos moi positivos para levar a cabo novas modalidades de ensino. Persoal docente Non
Fortaleza 12- Retroalimentación axeitada: Despois do proceso de avaliación, se realiza unha análise dos datos e se lle trasmite un feedback axeitado. Persoal docente Non
Fortaleza 2- D1 Necesidades de DPC: Todo o profesorado é consciente da necesidade de levar a cabo un desenvolvemento profesional continuo e Paticipación DPC participa nel. Persoal docente Non
Fortaleza 4- Fomento da creatividade: Lévanse a cabo propostas para o desenvolvemento da creatividade do alumando, Persoal docente Non
Fortaleza 5- Inclusión do alumnado. Búscase a inclusión do alumnado NEAE integrando a tecnoloxía coa metodoloxía DUA Persoal docente Non
Fortaleza 6- Colaboración entre o alumnado: deséñanse propostas de colaboración entre todo o alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza 8- Creación de recursos dixitais: o profesorado do centro sabe crear os seus propios recursos dixitais,. Persoal docente Non
Fortaleza 9- Emprego de entornos virtuais: estos entornos virtuais son empregados en todos os niveis educativos. Persoal docente Non
Fortaleza 10- Comunicación coa comunidade educativa: Empréganse diferentes ferramentas de comunicación. Persoal docente Non
Fortaleza 4- Colaboración entre o alumado axudan a fomentar a colaboración entre o alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza 3- Inclusión do alumnado: Colaboran activamente co fin de favorecer a inclusión do alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza 1- Recursos educativos en liña: O persoal asistencial e auxiliar educativo colaborana creación de recursos en liña. Persoal non docente Si
Fortaleza 2- Creación de recursos dixitais: Participa na creación de contidos dixitais. Persoal non docente Si
56 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1- Tempo para explorar o ensino dixital O exceso de burocracia fai que o profesorado non se poida adicar a exploración de novos recursos dixitais é moi reducido dentro da xornada laboral semanal. É necesario artellar momentos para a exploración grupal. A administración educativa debería estar máis preto das necesidades dos centros, máis aló das dotacións económicas, dotando de material e liberación horaria para poder formarse e formar aos demáis compañeiros/as. Administración educativa Si
Ameaza 1- Protección de datos Falta formación por parte da Administración educativa no referido a lexislación de protección de datos por parte do profesorado á hora de empregar ferramentas non coorporativas, cun simple protocolo non é suficiente. Lexislación Si
Ameaza 1- Participación de empresas na estratexia. Aínda que temos grandes entidades preto do centro, non se establecen colaboración ou relacións de ningún tipo con ellas. Outras Non
Ameaza 2- Colaboracións: non se leva a cabo ninguna. Outras Si
Ameaza 3- sinerxias para o ensino e a aprendizaxe a distancia: non se fan. Outras Si
Oportunidade 1- Infraestructura. A administración oferta unhas plataformas educativas que poden ser moi aproveitables, chegando a ofrecer a posibilidade de sustituir os libros de textos nos cursos superiores de primaria. Administración educativa Si
Oportunidade 2- Dispositivos dixitais para o ensino Nos últimos anos aumentaron as dotacións económicas para os centros o que nos permitíu renovar grande cantidade de equipamento informático, mellorando os medios tecnolóxicos que ten o centro. Administración educativa Si
Oportunidade 3- Acceso a internet. A administración educativa mellorou a conexión a internet tanto no edificio de primaria, como no edificio de infantil. Administración educativa Si
Oportunidade 4- Asistencia técnica: Hai a disposición do centro diferentes servizos (Responsable abalar de zona, UAC, ou o Servizo Premium Edixgal) que axudan a resolver todas as incidencias técnicas que van xurdindo. Administración educativa Si
Oportunidade 5- Espazos físicos Grazas a diferentes plans da administración temos un espazo con diferentes equipamentos adicado o traballo con Tecnoloxía (STEAM) que serve como laboratorio de aprendizaxes. Administración educativa Si
Oportunidade 2- Fenda dixital, apoios ás dificultades: O centro conta con medios, grazas a participación na iniciativa ¿Posto escolar na casa¿ cos que apoiar ao alumnado con necesidades e evitar así a fenda dixital. contorna ofrece moitas oportunidades para enriquecer as aprendizaxes do alumnado e desenvolver a súas competencias. ANPA Non
Oportunidade 1- Fenda dixital medidas para identificar as necesidades: O nivel sociocultural e socioeconómico é medio. Para aquelas familias que o nivel e inferior e teñen dificultades o centro conta cun protocolo para identificar as necesidades dixitais ANPA Non
Oportunidade 1- Fenda dixital medidas para identificar as necesidades: O nivel sociocultural e socioeconómico é medio. Para aquelas familias que o nivel e inferior e teñen dificultades o centro conta cun protocolo para identificar as necesidades dixitais 2- Fenda dixital, apoios ásdificultades: O centro conta con medios, grazas a participación na iniciativa ¿Posto escolar na casa¿ cos que apoiar ao alumnado con necesidades e evitar así a fenda dixital. contorna ofrece moitas oportunidades para enriquecer as aprendizaxes do alumnado e desenvolver a súas competencias. Contorna Non
Oportunidade Os novos currículums recollerán a obrigatoriedade de ter en conta diferentes aspectos dixitais moi relevantes. Lexislación Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Desta información analizamos que en liñas xerais o Plan Dixital do CEIP Balaídos busca deseñar instrumentos que adecúen e faciliten o uso dos medios dixitais no proceso de ensinanza-aprendizaxe, entendido dende o obxectivo do desenvolvemento pleno e integral do alumnado.

É fundamental dar un enfoque de centro ao uso dos recursos pedagóxicos dixitais, aproveitando as posibilidades e recursos disponibles, de modo que se convirta nun proyecto compartido para os membros da comunidad educativa, que dea coherencia e guíe o uso das tecnoloxías.

Este documento tamén ten coma obxectivo dar resposta ás necesidades que amosa a sociedade actual no referente ao uso responsable da tecnoloxía por parte do noso alumnado. Vivimos nun tempo no que alumnos e alumnas de moi curta idade teñen acceso a internet dende unha moi curta idade, sen ter desenvolvidas aínda as habilidades e capacidades para facer un uso adecuado de elas. Dende este documento, configuramos obxectivos cos que pretendemos configurar pautas para que o alumnado sexa capaz de sacar proveito das ferramentas ao seu alcance evitando todas aquelas conductas que poden ser perxudiciais para a saúde, tanto física como emocional. En relación a este punto tamén salientar a importancia de guiar ao alumnado na construcción da súa “identidade dixital”, e como a escola debe acompañar, a través deste documento, na configuración deste proceso.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O.01PD INFRAESTRUCTURAS: Mellorar páxina web do centro como medio de difusión das experiencias que se fan no centro.
O.02PD COMPETENCIAS DIXITAIS DO ALUMNADO: Fomentar o uso responsable das tecnoloxías por parte do alumnado.
O.03PD COMPETENCIAS DIXITAIS DO ALUMNADO: Ofrecer ás familias do centro formación acerca das ferramentas tecnolóxicas básicas que empregarán os seus fillos/as durante o curso.
O.04PD INFRAESTRUCTURAS: Dotar de equipamento informático (ordenadores e pantallas interactivas) actualizado en zonas comúns do centro coma biblioteca e aulas de especialidades
O.05PD - INFRAESTRUCTURAS E EQUIPOS: Empregar unicamente ferramentas coorporativas para compartir produccións nas que aparezan a imaxe do alumnado.
O.06PD - PEDAGOXÍA: APOIO E RECURSOS: Crear material didáctico adaptado a singularidade da aula por parte do profesorado.
O.07PD COMPETENCIAS DIXITAIS DO ALUMNADO:: Ofercer ao alumnado a participación en propostas STEAM
O.08PD PEDAGOXÍA: APOIO E RECURSOS: Empregar licenzas Creative Commons nos contidos creados polo profesorado.
O.09PD PEDAGOXÍA: APOIO E RECURSOS:Promover actividades que conleven pequenas investigacións na biblioteca do centro combinando recursos analóxicos e dixitais.
O.10PD PEDAGOXÍA: APOIO E RECURSOS: Facer un repositorio de actividades dixitais creadas polo profesorado no centro na páxina web

Seguimento

Procedemento

Ao longo do curso realizáronse xuntanzas do equipo do Plan Dixital para ir seguindo o desenvolvemento do Plan Dixital. As conclusións foron trasladas aos ciclos para poder tomar as medidas de corrección necesarias para acadar os obxectivos do plan dixital.

1º Trimestre

O primeiro trimestre serviunos para reflexionar sobre a implantación deste Plan o ano anterior e a elaboración deste neste curso 2023-2024.

Unha vez meditados todos estes aspectos, puidemos comezar a poñer en marcha o Plan Dixital deste ano.

Tentamos ir realizando un seguimento de todos os obxectivos propostos, centrándonos nas accións estipuladas a realizar este trimestre, conseguindo a maioría no tempo marcado.

Cómpre salientar que para facer conscientes a todo o profesorado do centro sobre a implementación do Plan Dixital realizouse unha formación/charla por parte do Equipo TIC o día 19 de decembro de 2023, quedando claros os obxectivos a acadar e as accións a cumprir no 2º e 3º trimestre por parte de todo o mundo.

2º Trimestre

Tentamos ir realizando un seguimento de todos os obxectivos propostos, centrándonos nas accións estipuladas a realizar este trimestre, conseguindo a maioría no tempo marcado.

 

3º Trimestre

Tentamos ir realizando un seguimento de todos os obxectivos propostos, centrándonos nas accións estipuladas a realizar este trimestre, conseguindo a maioría no tempo marcado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será realizado polos diferentes membros da comunidade educativa implicados en cada acción, e supervisado polo equipo do Plan Dixital e o equipo directivo:

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre a través das reunións de ciclo onde o profesorado compartirá a súa contribución á consecución dos diferentes obxectivos. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano e se realizará a través dun cuestionario onde se concreten as accións levadas a cabo por cada mestre/a e o grado de consecución dos obxectivos. Estes resultados serán comunicados ao claustro para debatir e que xurdan propostas de mellora.

Valoración xeral

Unha vez realizada a avaliación do Plan Dixital 23-24 chegamos á conclusión de que aínda que se empezaron a dar pasos para acadar os obxectivos, consideramos que gran parte están en estado de "pendentes" xa que a grande carga burocrática e o exceso de tarefas fixo que o centro non puidese levar a cabo grande cantidade das accións deseñadas para acadar os obxectivos.

Proposta de mellora

Unha vez superado o segundo ano do Plan Dixital do centro, e realizado seguemento dos obxectivos do ano pasado, propoñemos as seguintes propostas de mellora para o PD 24-25:

- Fomentar a comunicación dos membros do Equipo do Plan Dixital co resto de profesorado para transmitir máis información.

- Favorecer no centro o uso da ferramenta Agueiro para compartir a imaxe do alumnado coas familias.

- Presentar ao profesorado máis ferramentas para crear un contido adaptado ás características do seu alumnado.

- Seguir concienciando ao profesorado sobre a importancia de empregar licenzas creative commons nos materiais creados por eles.

- Proporemos máis actividades STEAM xa deseñadas para que todo o alumnado poida participar dende diferentes áreas e materias.

- Dinamizar a biblioteca de aula, e a do centro, para favorecer que todo o alumnado poida realizar investigacións enmarcadas en proxectos.

- Fomentar que o profesorado se siga a formar e deseñar un itinerario de actividades formativas adaptadas.

- Promocionaranse os recursos que hai na páxina web, e se fomentará que o profesorado comparta os da súa creación, para que poidan ser empregados por todo o alumnado e profesorado. 

- Proporase programar xuntanzas os martes pola tarde onde o profesorado poida reflexionar e marcar as directrices de como debe ser o emprego e a exposición á tecnoloxía do alumnado.

- Ofreceremos pequenas formacións ao profesorado Edixgal para fomentar a creacións de materiais didácticos por parte do alumnado.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Para acadar o correcto desenvolvemento do Plan Dixital será necesario implicar a todos os mebros posibles da comunidade educativa. Para iso será necesario definir diferentes medios polos que terá difusión este Plan:

- As futuras modificacións serán consensuadas tanto polo claustro así como por o Consello Escolar. Enviarase anteriormente por correo electrónico a todas e todos os membros destes órganos colexiados de goberno para que o coñezan e aporten a súas achegas o día da xuntanza.

- Unha vez aprobado se publicará na páxina web do centro, na que se fará un novo apartado adicado ao Plan Dixital, e que estará accesible para todas e todos os membros da comunidade educativa.

- Ao longo do desenvolvemento do Plan, compartiuse na páxina web do centro, e nas redes sociais do centro, aquelas accións que se van realizando co fin de acadar os obxectivos recollidos no citado plan.