Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. Isto recollerase en cada unha das táboas dos obxectivos do Plan de Acción.
Durante o primeiro trimestre do 2023-2024 leváronse a cabo os seguintes cambios con respecto á versión do curso anterior.
- Mudouse a temporalización do primeiro indicador no primeiro obxectivo recollido no Plan Dixital do centro (ademais do primeiro trimestre tamén abrangue o segundo).
- No segundo obxectivo e relativo ao primeiro indicador, será o profesorado o encargado de impartir a formación ao alumnado.
- O terceiro obxectivo amplíase ata sexto de educación primaria.
- Suprímese o cuarto obxectivo por falta de equipamento.
Estes cambios producíronse, na maior parte, polo cambio significativo do claustro do centro. Deste xeito inténtanse adaptar os obxectivos ás necesidades e competencias do grupo de traballo.
O traballo realizado durante este primeiro trimestre centrouse, basicamente, en recibir a formación acordada polo grupo de traballo.
COMUNICACIÓN ÁS FAMILIAS (CORRIXIR E ACTUALIZAR)
Durante o segundo trimestre, o grupo de traballo centrouse en elaborar materiais para empregar nas aulas. Para iso utilizáronse as diferentes ferramentas vistas nas sesións de formación. Creáronse infografías, podcasts, montaxe de fotografías... que foron subidas á aula virtual e/ou páxina web do centro.
Tívose unha calendarización dos contidos da web, tentando que semanalmente se fora subindo aquelas actividades que se foron facendo no colexio e que puideran ser de interese para as familias.
Tendo en conta as modificacións realizadas durante o primeiro trimestre, durante este trimestre (segundo) cumpríronse as accións recollidas no Plan Dixital.
COMUNICACIÓN ÁS FAMILIAS (CORRIXIR E ACTUALIZAR)
Durante este trimestre continuouse a liña de traballo que se viña levando a cabo no trimestre anterior. Seguiuse traballando cos recursos da web, incluiuse ao centro na plataforma europea de ETWINNING e abordouse a posibilidade de preparase para un ERASMUS + futuro.
Ademais elaboráronse enquisas para o profesorado e alumnado coa finalidade de avaliar todo o traballo realizado e acordar propostas de mellora de cara o vindeiro curso.
Por último, recordouselle (a través da UAC) a falta do equipamento tecnolóxico (pantallas dixitais) nos cursos de quinto e sexto de primaria.
Avaliación
A frecuencia da avaliación final será como mínimo unha vez ao ano para a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora. Para isto recóllese a seguinte rúbrica na que o valor 1 corresponde coa valoración mínima e o 4 coa máxima.
1. O desenvolvemento do plan dixital responde á secuenciación e a temporalización previstas. 1 2 3 4
2. Analízanse e coméntanse co alumnado os aspectos máis significativos derivados do uso de recursos dixitais. 1 2 3 4
3. Fixación dunha estratexia metodolóxica dixital común para todo o centro. 1 2 3 4
4. Adecuación da secuencia de traballo co uso de recursos dixitais na aula. 1 2 3 4
5. Adecuación dos recursos dixitais utilizados. 1 2 3 4
6. Adecuación dos recursos dixitais para ao alumnado con NEAE. 1 2 3 4
7. Contribución do desenvolvemento do Plan Dixital aos outros Plans do centro. 1 2 3 4
O traballo realizado durante o presente curso 2023-2024 centrouse en poñer en práctica o Plan de Acción e continuar coa liña trazada o curso pasado.
Os obxectivos recollidos no Plan de Acción foron modificados tal e como se recolle no seguimento do 1º trimestre. Estes cambios producíronse na súa maior parte por dous motivos: a falta de equipamento e o cambio substancial que se produciu no claustro de profesorado.
Tendo en conta as reformulacións anteriores, os obxectivos fóronse conseguindo ao longo deste curso. Non obstante, é preciso indicar que xurdiron dificultades no camiño derivadas das ameazas e debilidades que no seu momento xa se recolleron no DAFO (excesiva burocracia que resta tempo, etc.).
Como consecuencia do anterior, no seguinte apartado recóllense as propostas de mellora para o vindeiro curso.
Tendo en conta a valoración xeral do presente curso; establécense as seguintes propostas de mellora para o vindeiro.
- Coñecer por parte do profesorado e do alumnado os riscos de Internet e fomentar o uso seguro do mesmo.
- Coñecer por parte do profesorado as distintas licenzas de uso.
- Asesorar ao profesorado na obtención do B1 dixital requerido para os vindeiros cursos pola Consellería de Educación.
- Asentar o uso de recursos TIC nas metodoloxías docentes.
- Continuar ca dinamización a páxina web e a aula virtual do centro.
- Insistir na falta de equipamento dixital (pizarras dixitais) para os cursos de quinto e sexto de primaria.
Comunicación e difusión
Para fomentar a difusión do Plan Dixital levaranse a cabo as seguintes accións: presentación ao claustro, aprobación por parte do Consello Escolar, publicación na páxina web (http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipvarelabuxan/plan-dixital) e disposición para consulta no centro.
Dispoñible a consulta a través de educalidade.