Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de avaliación do plan dixital consiste nun proceso sistemático de recollida de información e análise para determinar o grao de cumprimento dos obxectivos e accións establecidos no plan.
A viabilidade e mellora do Plan Dixital de Centro depende do seu seguimento e avaliación.
Preténdese constatar se:
1. os obxectivos e as liñas de acción propostas se cumpren;
2. se a formación e os recursos dispoñibles no centro se empregan de forma axeitada e eficiente,
3. se as tarefas plantexadas son axeitadas;
4. o grao de satisfacción dos usuarios;
5. detectar fortalezas e debilidades;
6. analizar a coordinación e toma de decisións e realizar propostas de mellora.
O procedemento de seguimento e avaliación do Plan Dixital debe ser realista, flexible, periódico; e contar co alumnado, profesorado, equipo directivo e outro tipo de persoal implicado, en relación co grao de consecución de obxectivos nos seguintes contextos:
• que,
• cando,
• como e
• quen
e atendendo aos distintos tipos de avaliación: inicial, procesual e final.
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende estas perspectivas:
- Avaliación inicial: Realizarase durante o primeiro trimestre do curso 2023/24, na que se terá en conta o contexto, antecedentes, necesidades de formación, coordinación, estudo dos medios dispoñibles nos fogares e no centro, a partires do informe SELFIE realizado no curso 21/22, e un análise doutros proxectos do centro ou doutros centros. Estas accións realizaranas tanto o equipo directivo, como a persoa coordinadora do plan dixital.
- Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase una revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
- Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
Dentro do seguimento do Plan Dixital e a partires da avaliación procesual do mesmo, faremos un seguimento das accións realizadas durante o primeiro trimestre para saber o grao de consecución das mesmas, e no caso de non poder ser levadas a cabo, detectar por que e tomar decisións para poder acadalas máis adiante.
Para elo, empregaremos unha tabla coa escala de Likert dividida en 4 niveis de consecución:
1. Levouse a cabo con éxito.
2. Levouse a cabo con éxito pero con algunha modificación.
3. Levouse a cabo sen éxito.
4. Non se levou a cabo
• Observacións (modificación e motivos das mesmas ou propostas de mellora).
O01PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
AO1.1: Asignar horas ao coordinador TIC para a realización das tarefas atribuídas. Realizada.
AO1.2: Manter actualizado e/ou Inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro. Realizada.
AO1.3: Realizar una táboa na que se recolla algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación..., que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO. Realizada.
AO1.4: Manter actualizado e/ou Inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico. En proceso ao longo do curso.
O03PDDesenvolver e reforzar as competencias dixitais do profesorado na utilización efectiva das ferramentas do 'Polo Creativo' como parte integral da súa práctica educativa para mellorar a calidade do aprendizaxe e promover habilidades STEM e creativas no entorno educativo.
AO3.1. Formación: Participar no PFPP na liña de polos creativos. En proceso ao longo do curso.
AO3.2. Sesións de formación: Coñecer as diferentes ferramentas de Polos Creativos. En proceso ao longo do curso.
O04PD: Integrar o uso do panel dixital interactivo no currículo escolar, fomentando o aprendizaxe interactivo e mellorando a participación e comprensión do alumnado.
AO4.2. Seguridade e coidado do panel: Proporcionar instrucións claras sobre como manter e coidar o panel dixital interactivo, así como sobre as medidas de seguridade que deben seguirse ao usalo. En proceso ao longo do curso.
AO4.4. Implementación: Implementar o uso do panel na aula, comezando con actividades sinxelas e aumentando gradualmente a complexidade á medida que o alumnado se familiariza coa tecnoloxía. En proceso ao longo do curso.
Durante este tercerio trimestre acadáronse os obxectivos 1 e 4
Quedaron pendentes de finalizarse as accións do obxectivo 2 de aulas virtuais.
Quedou pendente da chagada de material da Consellería para Polos Creativos o obxectivo 3.
Avaliación
A través do PDC propoñemos unha serie de obxectivos que haberá que acadar nun tempo determinado durante o curso 2023/24.
A avaliación dos obxectivos propostos, farémolo do seguinte xeito e despois engadiremos as conclusións neste documento:
- Faremos unha táboa de avaliación e repetirémoa para cada obxectivo proposto. No noso caso, catro obxectivos (catro táboas).
- Cada táboa serve para avaliar todos os obxectivos propostos nesa liña estratéxica. Na táboa engadiremos o obxectivo e as accións relacionadas co mesmo e cos indicadores de logro según os seguintes niveis de consecución: Acadado, parcialmente ou pendente.
- Finalmente, iniciaremos o proceso de reflexión e poremos por escrito aquelas melloras que nos gustaría propoñer para os obxectivos que o requiran, do seguinte xeito:
- Que valoración global fai o profesorado da súa aplicación na aula? E o equipo directivo e os membros do equipo do plan dixital?
- Manterase o obxectivo?
- Coa súa implantación, convertéronse en novos obxectivos específicos ou derivados da mesma?
- É necesario engadir actuacións? Quitar? Modificar os existentes?
- É necesario concretar con máis detalle aspectos relativos aos responsables, temporalización ou avaliación?
- Tendo en conta o obxectivo proposto, parécenos oportuno presentar outros novos que completen e melloren a experiencia deste primeiro?
(*Estas preguntas u outras que poidan ir xurdindo nos dará as pautas para realizar unha avaliación máis reflexiva e concisa que poderemos reflectir posteriormente nunha rúbrica.)
Avaliarase tanto o proceso, como a consecución do obxectivo ao final do propio proceso. Polo tanto estableceranse dous tipos de avaliación:
- Avaliación procesual.- Realizarase ao final de cada trimestre e incluirán o estado da execución das accións, a análise e a valoración dos resultados. De ser o caso, tamén as posibles modificacións das accións (e os motivos) e as propostas de mellora.
- Avaliación final.- Realizarase a final de curso e incluirá a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O Plan Dixital foi proveitoso para o centro, pois repercutiu positivamente no desenvolvmento curricular.
A colaboración e apoio dos mentores, serviunos de guía durante todo o proceso e foi de gran axuda.
Queda pendente de retomar o obxectivo de aulas virtuais. Non foi posible implemetalo este ano.
Obxectivo 1.- Informar e formar ás familias novas do usa da ferramenta Abalar.
Acción 1: Crear un manual de uso de abalar que se traladará nas reunións de titoría.
Acción 2: entregrar o manual
Acción 3: formar e informar ás familias
Obxectivo 2: Retomar o obxectivo 2 do curso 2023-24. Este se levará a cabo na medida en que nos entreguen o material de Polos Creativos.
Retomar accións do curso pasado
Obxectivo 3: Institucionalizar o correo corporativo como ferramenta de comunicación dirección-claustro e claustro-dirección e dirección-consello escolar
Acción 1: informar e formar ao novo profesorado sobre a utilización das ferramentas corporativas.
Obxectivo 4: Iniciar no uso da aula virtual ao alumnado do 3º cilo durante o curso 24-25
Acción 1: matricular ao alumnado de 5º e 6º na aula virtual, 1º trimestre.
Acción 2: fomación do profesorado sobre o uso da aula virtual para subir material, 2º trimestre.
Acción 3: que cada titor/a suba un recurso ao longo do curso, 3º trimestre.
Comunicación e difusión
Publicación e divulgación.
O CEIP Plurilingüe Alexandre Bóveda publicará e divulgará este documento por diferentes medios a toda a comunidade educativa. O Equipo Directivo será o encargado de difundilo polas seguintes canles:
- Depósito de copias na Dirección e Secretaría a disposición de calquera interesado/a que forme parte da comunidade educativa ou outros organismos, segundo o criterio da Dirección do centro.
O plan dixital 23/24 poderá atoparse na plataforma Educalidade na seguinte ligazón: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36014881
Ademais, será publicado na páxina web do centro: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipalexandreboveda/
Tamén utilizaremos a rede AbalarMobil para compartir dito plan de xeito directo con todas as familias.