1.1. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O Colexio comezou a súa labor educativa durante o curso 1977-78 agrupando ás escolas unitarias que había por diversas parroquias, como as de Dornelas,Cototorrón, Guizán, etc . Nos seus inicios estaba illado, e rodeado de monte e campos de cultivo.
O CEIP PLURILINGÜE “PENA DE FRANCIA” atópase no barrio de Igrexa na parroquia de Tameiga pertencente ó concello de Mos, poboación da área metropolitana de Vigo e que conta cunha poboación de máis de 15.000 habitantes. O seu habitat presenta numerosas células de poboación cunha tipoloxía de vivenda xeralmente unifamiliar. Os nosos alumnos e alumnas proceden sobre todo das parroquias de Tameiga, Guizán, Dornelas e Torroso, aínda que tamén temos algúns do concello de Porriño, Redondela e Vigo.
Dentro desta tipoloxía de poboamento, está ubicado nunha zona industrial con fábricas e almacéns, así como tamén do aeroporto de Peinador. A zona urbana consolidada máis cercana é Puxeiros que pertence a parroquia de Tameiga, a máis poboada do concello, e da que proceden a maior parte dos alumnos e alumnas do Centro.
As familias que forman parte da comunicade educativa do noso centro pertencen a un nivel socio-económico cultural medio-baixo.
Por sectores de actividade amosa superioridade a industria, seguido do sector servizos, a construción e por último a agricultura.
O plan dixital está concibido para mellorar aqueles aspectos nos que se observaron deficiencias e/ou necesidades tras a análise das enquisas realizadas polo profesorado e alumnado do centro e facilitar a actividade docente a nivel dixital.
No presente curso escolar o centro participa nos seguintes programas de innovación: E-Dixgal, Programa PLAMBE, Radio Escolar, Biblioteca Creativa, Proxecta (Aliméntate ben e proxecto de vida activa e deportiva ), Plurilingüismo (En toda a EP), Etwinning, Prensa na Escola e Voz Natura. Todos estes proxectos precisan dunha infraestrutura e equipamento dixitais axeitados para a súa posta en práctica.
Ademais destes proxectos de innovación, estanse a levar a cabo outros proxectos e actividades de grande interese para o alumnado nos que se precisa o emprego da tecnoloxía ben para desenvolvelos na súa integridade, ben para traballar nalgunha das súas fases a nivel investigación e/ou creación de modelos e formularios.
De cara á programación anual do curso 2024-2025 prevese iniciar a posta en marcha das accións que figuran no plan de acción do plan dixital para a consecución dos obxectivos propostos valorando ao final de curso o grao de consecución dos mesmos e as propostas para o seguinte curso académico.
1.2. Breve xustificación do mesmo
Para a elaboración deste plan partimos do marco lexislativo vixente:
- Lei orgánica 3/2020, do 29 de decembro, pola que se modifica a Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
- Resolución do 7 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se seleccionan, con carácter experimental, os centros docentes públicos que constituirán a Rede Galega de Educación Dixital, para o curso 2021-2022. O prazo de solicitude rematará o día 22 de setembro de 2021.
- A Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, publicou o pasado 17 de xuño as instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de educación infantil, educación primaria, educación secundaria obrigatoria e bacharelato que inclúen, na disposición adicional quinta, a necesidade de que os centros docentes elaboren no curso 2021/22 o seu plan dixital.
- Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Orde do 6 de outubro de 2023 polo que se da continuidade ao programa Polos creativos e se establecen instruccións para o seu desenroloen centros educativos dependentes desta consellería para os cursos 2023/24 e 2024/25.
1.3. Proceso de elaboración
Para a elaboración do plan dixital creouse, segundo o indicado na Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e aplicación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022, un Equipo de Dinamización do Plan Dixital integrado polas tres persoas que conforman o equipo directivo (directora, xefa de estudos e secretaria) e a coordinadora de dinamización TIC (que é a secretaria).
No curso 2020-21 tiñamos un grupo de traballo vinculado ás novas tecnoloxías e polo tanto continuamos no seguinte curso para elaborar o Plan Dixital do Centro. A coordinadora estaba matriculada no curso da aula virtual da Rede Galega de Educación Dixital (Adix Vigo 4) onde se establecían as distintas fases e tarefas a entregar, ademais de publicarse materiais explicativos e modelos para elaborar este documento.
O equipo contou coa colaboración do asesor asignado ao centro que resolveu as dúbidas e achegou materiais explicativos e modelos para desenvolver as distintas fases da elaboración do plan.
A análise inicial levouse a cabo tendo en conta os seguintes aspectos:
- Análise resultante das enquisas elaboradas polo profesorado, equipo directivo e alumnado coa ferramenta SELFIE.
- Análise resultante do test de competencia dixital docente elaborado polo profesorado.
- Análise dos resultados do informe DAFO.
- Análise dos recursos e infraestrutura existentes no centro.
- Análise das achegas de mellora recollidas polo equipo de dinamización TIC.