Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

DATOS BÁSICOS DEL CENTRO

Nome: Colexio Montecastelo

Dirección: Dr. Paz Pardo, 90. 36214. Vigo

Web: https://www.fomento.edu/montecastelo/

É un centro concertado multilingüe. 

Primaria e Secundaria.
Número de alumnos: 305
Número de profesores: 25

CONTEXTUALIZACIÓN

Montecastelo comezou a súa anda dura no curso 1966 67 co obxectivo de axudar a pais e nais na educación dos seus fillos, e ofrecer ás familias e á sociedade de Galicia unha educación de calidade, integral, creativa e innovadora. A maioría das familias do colexio son de nivel sociocultura l medio. Proceden de zonas residenciais de Vigo e de localidades próximas coma Pontevedra, Baiona, Marín e arredores.

O Plan Dixital pode ser un medio para seguir impulsando a incorporación de ferramentas tanto hardware como software no ámbito académico y por eso pasará a formar parte dos documentos importantes figurando no Proxecto Educativo do Centro para o curso 2023/24 xunto co resto dos documentos e plans da organización.

JUSTIFICACIÓN

O presente PLAN TIC do Centro toma como punto de partida a situación dunha sociedade en evolución, cada vez máis competente dixitalmente, e as diferentes leis educativas que tentan dar resposta a esta realidade.

Entre eles:

A Contextualización normativa do Plan Dixital do noso centro:

  *   Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  *    Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros  docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
  *   Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  *   Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  *   Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
  *    Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Test SELFIE, TEST CDD, DAFO e reunións coa mentora ADIX e o equipo do plan dixital

Interno
37 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Insuficiente comportamento seguro e responsable do alumnado. Alumnado Non
Debilidade insuficiente verificación da calidade da información por parte do alumnado. Alumnado Non
Debilidade Non existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñan materiais de ensino-aprendizaxe Infraestruturas Si
Debilidade Non existe de reflexión sobre TIC Oferta Si
Debilidade Non existe certificación en competencias dixitais. Oferta Si
Debilidade Non existe colaboración con outras entidades. Oferta Non
Debilidade Non existe colaboración con outros centros Oferta Non
Debilidade Canles de comunicación entre as diferentes etapas do centro. Oferta Si
Debilidade Insuficiente tempo para que os docentes podan explorar novas modalidades de ensino no ámbito dixital. Organización de centro Si
Debilidade O alumnado non é coñecedor das vantaxes do emprego de software libre no ámbito educativo e non dispón deste tipo de ferramentas no centro. Organización de centro Non
Debilidade Existen diferenzas notables no nivel de competencia dixital dun sector do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado aprende a codificar ou programar e a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Fortaleza alumnado aprende a crear contidos dixitais e a comunicarse usando tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Fortaleza alumnado aprende a comunicarse usando tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a comprobar si a información que atopa en internet é fiable e precisa. Alumnado Non
Fortaleza alumnado aprende a dar crédito ao traballo doutras persoas que atoparon en internet. Alumnado Non
Fortaleza O equipo directivo se asegura de que o alumnado desenvolva habilidades dixitais para diferentes materias. Alumnado Non
Fortaleza Suficiente experiencia no emprego de plataformas educativas e outros recursos dixitais por parte do alumnado e profesorado de xeito colaborativo Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Fortaleza Si están actualizados os equipamentos e as redes Infraestruturas Non
Fortaleza Si se contempla que o alumnado traia os seus propios dispositivos portátiles e poida utilizalos durante as clases Infraestruturas Non
Fortaleza Si existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñan materiais de ensino-aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza Asistencia técnica insuficiente Infraestruturas Non
Fortaleza Suficiente Política de protección de datos. Infraestruturas Non
Fortaleza Suficientes espazos físicos que faciliten o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Infraestruturas Non
Fortaleza Si existe cultura de traballo colaborativo en redes por parte do profesorado. Oferta Non
Fortaleza Si hai nas aulas do centro equipamento informático mercado polo propio centro Organización de centro Non
Fortaleza O profesorado no se considera como conservador na adopción da tecnoloxía para a docencia e a aprendizaxe. Organización de centro Non
Fortaleza Si se utilizan tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación axeitada ao alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Suficiente estratexias para facilitar a participación do alumnado en procesos de avaliación entre iguais Persoal docente Non
Fortaleza Si se utilizan tecnoloxía dixitais para que o alumnado poida realizar observacións construtivas sobre o traballo dos demais. Persoal docente Non
Fortaleza Si se usan contornos virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Si se utilizan tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Suficiente emprego de prácticas de avaliación facilitadas pola tecnoloxía, incluíndo in- formación e retroalimentación ao alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Si se fomenta a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Si se promove polo equipo directivo o uso das tecnoloxías dixitais con fins de avaliación. Persoal docente Non
Fortaleza Uso xeralizado de WorkSpace. Persoal docente Non
37 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Pouco nivel de financiación externa Administración educativa Si
Ameaza Obsolescencia tecnolóxica o que obriga a continuos investimentos. Administración educativa Si
Oportunidade Papel impulsor das autoridades educativas respecto do Plan dixital. Administración educativa Si
Oportunidade Plan de formación do profesorado ofertada. Administración educativa Si
Oportunidade Alto grao de implicación das familias na comunidade educativa ANPA Non
Oportunidade Colaboración coa Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades e o a Universidade de Vigo Contorna Non
Oportunidade Relación fluída coas Institucións Públicas Outras Non
Oportunidade Mellora dos recursos dixitais de editoriais. Outras Non
Oportunidade Plan director. Ministerio do Interior: Ciberacoso, Internet e RRSS Outras Non
Oportunidade Colaboración coa Axencia Espacial Europea para a realización de proxectos AstroPi, Cansat, Mission X. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

PRIM: puntuación media do test (sobre 192) 80 cun nivel de competencia medio

ESO: puntuación media do test (sobre 192) 90 cun nivel de competencia alto

BAC: puntuación media do test (sobre 192) 100 cun nivel de competencia alto

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
01PD Establecer obxectivos de Proceso Dixital Docente
02PD Planificación de adquisiciones
03PD Organización de seminarios de formación
04PD Desenvolver instrumentos de avaliación empregando ferramentas dixitais colaborativa
05PD Crear canles de comunicación e colaboración do profesorado do centro

Seguimento

Procedemento

Organizar obxectivos para levar a cabo ao longo do curso escolar

1º Trimestre

OBX1_AO1.1: Reunión inicial para establecer obxectivos ACADADO

OBX2_AO1.1: Elaborar un plan de adquisición de acordó co presuposto do centro ACADADO

OBX3_AO1.1: Elaborar o plan formativo ACADADO

OBX4_AO1.1: Creación dun grupo de traballo interdisciplinar para desenñar as rúbricas. ACADADO

OBX5_AO1.1: Creación dun grupo de traballo interdisciplinar para desenñar os canles de comunicación ACADADO

2º Trimestre

OBX1_AO1.2: Revisión das acción acordadas na reunión ACADADO

OBX2_AO1.2: Revisar a consecución do plan ACADADO

OBX3_AO1.2: Impartir a lo menos 2 sesións ACADADO

OBX4_AO1.2: Determinación de tarefas conxuntas/ interdisciplinarias que sexan avaliables mediante rúbricas. ACADADO

OBX5_AO1.2: Determinación de contados e comentarios compartibles a través deste canles. ACADADO

3º Trimestre

OBX1_A01.3: Revisión das acción acordadas na reunión ACADADO

OBX2_A01.3: Revisar a consecución do plan ACADADO

OBX3_A01.3: Impartir a lo menos 3 sesións ACADADO

OBX4_A01.3: Publicación e proba das rúbricas. Revisión se é o caso. ACADADO

OBX5_A01.3: Publicación e proba das rúbricas. Revisión se é o caso. EN PROCESO

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Observación da consecución dos obxectivos establecidos ao inicio do curso escolar. Establéncese os criterios "realizada", aprazada" e "pendente" para coñecer o estado dos obxectivos e a súa consecución.

Valoración xeral

O equipo de coordinación do Plan Dixital valora positivamente o desenvolvemento do mesmo. O claustro e a dirección do centro estiveron directamente implicados na súa consecución.

Proposta de mellora

Continuar na liña deste ano, coa mesma implicación e nivel de traballo.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

5. Difusión do plan
Darase a coñecer esta plan dixital a todas as familias e o profesorado.
entre toda a comunidade educativa (en relación co Plan de Comunicación do Centro, de ser o caso).