Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación do Plan Dixital en relación coa normativa vixente

A Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, regula diferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro, de acordo co establecido no artigo 111 bis, no que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe, utilizando os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado e faciliten o desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas.

A disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional sinala que os centros docentes elaborarán no curso 2021-2022 o seu Plan Dixital e por último a Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, establece as medidas de actuación relativas ao deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital para o curso 2021-2022 nos centros sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia.

Contextualización do Plan Dixital no Centro e contribución ao Proxecto Educativo

O Plan Dixital do noso centro debe ser o instrumento que adapte e facilite o uso dos medios no proceso de ensino-aprendizaze, entendido desde  obxectivo de desenvolvemento do alumnado completo e integral.

É fundamental dar un enfoque de centro ao uso dos recursos pedagóxicos dixitais, aproveitando as posibilidades e recursos dispoñibles, para que se convirta nun proxecto compartido para os membros da comunidade educativa, que dé coherencia e guíe no uso das tecnoloxías. Será un instrumento que forme parte do Proxecto Educativo e a Programación Xeral Anual.

. Preténdese :

 

  •    Dar solución ás novas inquedanzas que ten o alumnado, desenvolvendo as súas capacidades creativas e de organización, e promovendo as súas competencias dixitais.
  • Fomentar accións que impliquen a participación de nais e pais xunto cos seus fillos e fillas en actividades tanto de formación como de creación no ámbio audiovisual e tecnolóxico.
  • Facilitar a aprendizaxe e a solución conxunta de proxectos coa participación de alumnado, profesorado e familias.
  •  Empregar a programación e a robótica educativa como medio para acceder aos contidos do currículo dun xeito diferente.

O mundo dixital é un novo hábitat no que a infancia e a mocidade viven cada vez máis, nel aprenden, relaciónanse, consumen, gozan do seu tempo libre. Co obxectivo de que o sistema educativo adopte o lugar que lle corresponde no cambio dixital, debemos traballar pola atención ao desenvolvemento da competencia dixital do alumnado das nosas etapas educativas.

Esta idea debe verse reflictida cada curso na Programación Xeral Anual e servir de referencia para promover e mellorar a nosa participación en programas e proxectos de innovación educativa :

Edixgal, Polos creativos....dando continuidade á traxectoria que comezamos hai catro cursos onde a meirande parte do profesorado partipa nas formacións en ferramentas dixitais,traballo colaborativo en rede a través de espazos virtuais,linguaxes de programación (robótica), ben sexa como asistente a cursos externos ou formando parte dos PFPP que se levan a cabo no centro.

Proceso de elaboración

O equipo de dinamización do Plan dixital constituíse coa maioría dos membros do equipo TIC  e como representante do equipo directico asumiu a participación o secretario do  centro.

Despois do establecemento dun primeiro contacto co centro educativo, a nosa mentora do equipo ADIX enviou á persoa coordinadora as instrucións  para formalizar o autorrexistro na aplicación informática e a partir de ahí elaboráronse os documentos secuencialmente.

En primer lugar, configurouse o cuestionario SELFIE pero non conseguimos unha participación mínima do alumnado, así que se repetíu o cuestionario engandindo unha serie de cuestións de carácter obrigatorio  que a Consellería ordenou a posteriori.

No segundo trimestre o profesorado voluntario realizou o test de Competencia Dixital Docente .

Asistimos á primeira formación online en marzo para elaborar o DAFO e a unha segunda formación en abril para definir os obxectivos do plan de Acción, tendo en conta os resultados do informe SELFIE e o DAFO.

Unha vez elaborada a táboa cos obxectivos do Plan de Acción nas diferentes áreas e seguindo un documento guía facilitado pola Consellería conseguiuse esta primera versión do noso PLAN DIXITAL

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Informe SELFIE
  • Test CDD
  • Reflexións do Claustro
Interno
30 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade No centro, o alumnado non utiliza moito a tecnoloxía nalgunhas materias. Alumnado Non
Debilidade A tecnoloxía no fogar, emprégase pouco para as tarefas escolares Familias Si
Debilidade A tecnoloxía no fogar emprégase fundamentalmente para actividades de lecer Familias Si
Debilidade A infraestrutrura dixital do centro é insuficiente. Infraestruturas Si
Debilidade Adopción da tecnoloxía. Normalmente o profesorado empeza a usar as tecnoloxías dixitais cando comenzan os compañeiros/as. Persoal docente Si
Debilidade O profesorado non dispón de tempo para explorar como mellorar o seu método de ensinanza con tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Debilidade No centro non dispoñemos de espazos físicos que faciliten o ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade No noso centro apenas evaluamos os nosos progresos en materia de ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Debilidade Noso profesorado non utiliza tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa su aprendizaxe . Persoal docente Si
Debilidade No noso centro non debatimos sobre as vantaxes e desvantaxes da ensinanza aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade No centro non dispoñemos de espazos físicos que faciliten o ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado non precisa empregar software de pago para a realización das actividades propostas desde o centro educativo. Alumnado Si
Fortaleza O alumnado pode facer un seguimento das tarefas a través da aula virtual do centro na maioría das materias Alumnado Si
Fortaleza O profesorado proponnos diferentes actividades que requiren o uso de tecnoloxías acordes as nosas necesidades. Alumnado Si
Fortaleza Utilizamos a tecnoloxía para traballar en grupo. Alumnado Si
Fortaleza Aprendemos a comprobar se a información que atopo e internet é fiable e precisa. Alumnado Non
Fortaleza Son coñecedor/a das vantaxes do emprego de software libre no ámbito educativo e dispoño e fago uso deste tipo de ferramentas no centro. Alumnado Non
Fortaleza O alumnado ten acceso a dispositivos dixitais fora do centro Alumnado Si
Fortaleza Dispoñemos de asistencia técnica. Alumnado Non
Fortaleza Aprendemos a actuar de xeito seguro e responsable en internet e respetando aos demais. Alumnado Non
Fortaleza As familias e o alumnado atopan a información que precisan na Web do centro Familias Non
Fortaleza Ó alumnado e ás familias chéganlles avisos e notificacións a través da aplicación AbalarMobil. Ademais pódense xustificar as faltas ou pedir titorías. Familias Si
Fortaleza O noso centro conta cunha estratexia dixital. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado emprega entornos virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado busca recursos educativos dixitais en liña e crea os seus propios recursos. Persoal docente Si
Fortaleza Debatimos co noso profesorado sobre as súas necesidades de D.Profesional continuo no relativo á ensinanza con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza O centro dispon de asistencia técnica cando xurden problemas coas tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Dende o centro educativo promóvese a participación do profesorado en actividades formativas individuais organizadas polasAdministración Educativa para a actualización das competencias dixitais do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza Nas aulas hai equipamento informátcio mercado polo propio centro. Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado utiliza as tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado Persoal docente Si
30 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza No centro, a infraestrutura dixital non respalda a ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Os recursos son insuficientes. Administración educativa Si
Oportunidade A administración posibilita a formación do profesorado a través dos PFPPs en centros e outras canles. Administración educativa Si
2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e do test CDD  e analizados os resultados que presentan os informes de ámbalas dúas probas xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do Plan dixital do Centro e o conxunto do Claustro, obsérvanse unhas FORTALEZAS e DEBILIDADES a nivel interno e unhas OPORTUNIDADES e AMEAZAS a nivel externo quede aparecen recollidas na presente análise DAFO, sinaladas a maior parte delas cunha puntuación en base a cal de xeito cuantitativo, establécense unhas prioridades que fixemos pasar tamén por un filtro cualitativo dando como resultado unha serie de prioridades ás que nos propoñemos atender en diferentes temporalizacións.

Aquelas que son máis urxentes, serán as que nos servirán de base para a elaboración do PLAN DE ACCIÓN, convertindo os items en obxectivos que trataremos de acadar ó longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes accións. Todo isto recollerasepa pestana " obxectivos "

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Promover a aplicación AbalarMobil para xustificar as faltas, pedir titorías e para facer avisos e notificacións xerais.
O2PD Promover o uso da aula virtual por parte do alumnado.
O3PD Asignar tempos que faciliten a creación e publicación de contidos dixitais para o traballo co alumnado nas aulas.
O4PD Fomentar o uso de ferramentas dixitais para levar a cabo prácticas de avaliación
O5PD Fomentar o emprego da aula virtual como espazo de aprendizaxe no fogar
O6PD Promover a incorporación a proxectos dixitais da consellería (Edixgal, polos creativos¿).

Seguimento

Procedemento

O equipo de dinamización do Plan Dixital realizará, a lo menos, unha xuntanza por trimestre para valaorar as evolucións deste plan.

A mentora Adix realizará, como mínimo, dúas visitas ó centro por trimestre para analizar xunto coa coordinadora do PD o desenvolvemento do proxecto.

A coordinadora do PD terá acceso á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións deste plan baixo a supervisión do director.

1º Trimestre

A continuación sinalo as accións realizadas respecto aos obxectivos do PD:

O01 PD Promover a aplicación AbalarMobil para xustificar as faltas, pedir titorías e  para facer avisos e notificacións xerais. Realizada AO1.1

 

O02 PD Promover o uso da aula virtual por parte do alumnado. AO2.1 e AO2.2  en proceso.

O03 PD Asignar tempos que faciliten a creación e publicación de contidos dixitais para o traballo co alumnado nas aulas. Realizada AO3.1

O04  PD Fomentar o uso de ferramentas dixitais para levar a cabo prácticas de avaliación. En proceso AO4.1

O05 PD Fomentar o emprego da aula virtual como espazo de aprendizaxe no fogar. AO5.1 en proceso.  AO5.2 en proceso. AO5.3 Realizado o cuestionario inicial.

O06 PD Promover a incorporación a proxectos dixitais da consellería (Edixgal, polos creativos…). Pendente AO6.1

 

 

 

 

2º Trimestre

A continuación sinalo as accións realizadas no 2º trimestre respecto aos obxectivos do PD:

O director, a coordinadora e persoas que conforman o equipo de Dinamización do PD así como a mentora ADIX valoramos positivamente o desenvolvemento do PD neste segundo trimestre.

O01 PD Promover a aplicación AbalarMobil para xustificar as faltas, pedir titorías e  para facer avisos e notificacións xerais. Realizada AO1.2 Obxectivo conseguido.

O02 PD Promover o uso da aula virtual por parte do alumnado. AO2.1 e AO2.2 en proceso.

O03 PD Asignar tempos que faciliten a creación e publicación de contidos dixitais para o traballo co alumnado nas aulas. AO3.2  Parte das docencias do PFPP leváronse a cabo nos meses de febreiro e marzo, polo tanto implementouse parte da teoría recibida nas distintas formacións ( Creación de contidos con ferramentas como Canva, Genially..) aínda así quedan pendentes actividades sobre prácticas de avaliación que serán abordadas en abril, por conseguinte esta acción queda pendente para o seguinte trimestre.

O04  PD Fomentar o uso de ferramentas dixitais para levar a cabo prácticas de avaliación. Realizada AO4.1

O05 PD Fomentar o emprego da aula virtual como espazo de aprendizaxe no fogar. En proceso ,AO5.1 e AO5.2 . 

O06 PD Promover a incorporación a proxectos dixitais da consellería (Edixgal, polos creativos…). Neste 2º trimestre, todas as accións do obxectivo 6 foron realizadas, non se acadou o valor previsto do indicador. Obxectivo aprazado para o curso 2023/2024.

3º Trimestre

A continuación sinalo as accións realizadas no 3º trimestre respecto aos obxectivos do PD:

O02 PD Promover o uso da aula virtual por parte do alumnado. AO2.1 e AO2.2 realizados .

O03 PD Asignar tempos que faciliten a creación e publicación de contidos dixitais para o traballo co alumnado nas aulas. AO3.2 Realizado

O04  PD Fomentar o uso de ferramentas dixitais para levar a cabo prácticas de avaliación. Realizada AO4.2 aínda que continuaremos co obxectivo para seguir ampliando os valores previstos.

O05 PD Fomentar o emprego da aula virtual como espazo de aprendizaxe no fogar. Continuaremos co obxectivo 5 xa que non se obtivo a porcentaxe de éxito desexada.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

Acadáronse os resultados desexados nos obxectivos 1,2,3 e 6 na súa totalidade e parcialmente o  4 e 5   que serán reformulados para o vindeiro curso. 

A proposta de incorporación ao proxecto Edixgal non foi aprobada polo claustro.

Proposta de mellora

Orientar os obxectivos do plan de acción do vindeiro curso cara os seguintes temas:

  1. Creación de contidos por e para o alumnado
  2. Seguridade e uso responsable das TIC

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

No último trimestre do curso 2021-2022, o Plan Dixital foi aprobado polo consello escolar, unha vez oído o claustro. Logo de ser aprobado publicouse na páxina Web do centro para que sexa coñecido por toda a Comunidade Educativa.