Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación do Plan Dixital en relación coa normativa vixente:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 34.1 doDECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

Contextualización do Plan Dixital de Centro e contribucion ao Proxecto Educativo:

A aposta pola innovación e as TICs é unha tónica xeral no Proxecto Educativo do Centro: cada ano desenvólvense diversos proxectos dixitais impulsados pola Xunta de Galicia así coma por outros organismos, empresas e institucións. Dende o curso 20/21 o alumnado de EP participa no proxecto DigiCraft da Xunta para formación e reforzo das habilidades dixitais e das competencias asociadas a través do xogo e a experimentación.

Mediante a elaboración e implantación do Plan Dixital de Centro perséguense os seguintes obxectivos:

  • Avaliar a situación do Centro con relación ao uso das TIC nos distintos elementos clave recollidos no Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes.
  • Recoñecer o Plan Dixital de Centro como un recurso clave para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa.                                           
  • Transformar o Centro educativo nunha organización que aprende, algo só posible sendo unha organización dixitalmente competente.                           
  • Valorar as implicacións das organizacións escolares para desenvolver unha cultura dixital.

 

Proceso de elaboración do Plan Dixital:

  • Formación do equipo de dinamización: constituíuse un equipo de dinamización que liderará a implantación do Plan Dixital
  • Diagnose da situación dixital do centro: mediante a ferramenta de autoavaliación SELFIE, o Test de Competencia Dixital Docente e a Análise DAFO.
  • Elaboración do Plan de Acción: para lograr os obxectivos débense concretar accións que os desenvolvan, elixir os responsables das mesmas (áreas, departamentos, docentes…), acordar unha temporización (data de fin prevista), determinar os recursos necesarios, (materiais e humanos) e valorar o seu cumprimento facendo un seguimento do estado (realizada, pendente ou aprazada).

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Instrumentos de recollida de información para DAFO

A análise DAFO é unha ferramenta que estuda as características internas (debilidades e fortalezas) e externas (ameazas e oportunidades) que permitirán a análise da situación e a definición das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e actuacións. Para levalo a cabo, utilizouse a ferramenta de autoavaliación SELFIE así coma o Test de Competencia Dixital Docente (Test CDD). Ademáis da enquisa SELFIE e do test CDD,  a análise DAFO tivo en conta:

•    Análise dos recursos do alumnado.

•    Análise da infraestrutura, recursos e estado do centro.

•    Análise da situación actual.

Ferramenta de autoavaliación SELFIE (do 09/12/21 ao 21/12/21): SELFIE reúne, de forma anónima, as opinións do alumnado, profesorado e equipo directivo sobre o xeito en que se utiliza a tecnoloxía no centro. Para acadalo, efectúase unha enquisa onde se empregan preguntas e enunciados breves e unha escala sinxela de valoración. A ferramenta SELFIE propón unha análise do centro baseada en 7 elementos: Infraestrutura, Liderado e Gobernanza, Ensino e Aprendizaxe, Desenvolvemento Profesional, Avaliación, Contidos e Currículo, así como Redes de Apoio e Colaboración. Sobre a base desta información, a ferramenta xera un informe dos puntos fortes e débiles do centro educativo en relación co uso que realiza das tecnoloxías dixitais para a docencia e o aprendizaxe.

Test de Competencia Dixital Docente (11/03/22): O Informe Individual do test CDD permitirá ao centro educativo avanzar nas competencias profesionais docentes relacionadas co ámbito dixital, permitindo planificar unha formación persoal que atenda ao nivel de partida de cada docente. Así mesmo, o informe de centro permitirá planificar a liña de formación a través dos PFPP (programas de formación permanente do profesorado).

Consolidación da ferramenta  SELFIE (do 31/01/22 ao 13/02/22)

 

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C8 Os dispositivos dixitais para o aprendizaxe propios precisan renovación Infraestruturas Si
Debilidade A1 O centro non conta cunha estratexia dixital Organización de centro Si
Debilidade A2 O equipo directivo non involucra ao profesorado no desenvolvemento da estratexia dixital do centro Organización de centro Si
Fortaleza C8 No centro existen dispositivos dixitais propios que o alumnado pode empregar para o aprendizaxe Alumnado Si
Fortaleza C3 No centro facilítase acceso a internet para o ensino e aprendizaxe Infraestruturas Si
Fortaleza C2 No centro existen suficientes dispositivos dixitais propios para o ensino na aula. Infraestruturas Si
Fortaleza E2 O profesorado crea recursos dixitais propios para reforzar a labor docente Persoal docente Si
Fortaleza F3 O profesorado usa actividades de aprendizaxe dixitais que fomentan a creatividade do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza D2 O profesorado participa no Desenvolvemento Profesional Continuo mediante cursos formativos individuais cada ano. Persoal docente Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de axudas económicas Administración educativa Si
Ameaza Excesiva burocracia que resta enerxías Lexislación Non
Ameaza C3 No centro non se empregan tecnoloxías dixitais para colaborar con outras organizacións Outras Si
Oportunidade Fomentar a transformación dixital do centro mediante o Plan Dixital Administración educativa Si
Oportunidade C7 Protección de datos Lexislación Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Conclusións DAFO

1.      O equipo directivo establecerá unha estratexia dixital, involucrando ao profesorado e promovendo  a súa implantación.

2.     Utilizar as ferramentas dixitais para mellorar a eficacia e a eficiencia dos procedimentos administrativos e relacionados coa comunicación.

3.     Fomentar o traballo colaborativo entre o alumnado a través das tecnoloxías para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.

4.     Fomentar a colaboración mediante tecnoloxías dixitais con outras organizacións.

5.     Avaliación do progreso no proceso de ensino-aprendizaxe mediante tecnoloxías dixitais.

6.     Utilizar programas e contornas que faciliten a aprendizaxe e favorezan potenciar a súa expresión e comunicación con outros compañeiros/as da súa contorna ou de fóra

7.     Renovación da infraestrutura tecnolóxica. Búsqueda de recursos económicos (ANPA, Subvencións, Axudas, Proxectos, Empresas…).

8.     Empleo de rede wifi para os dispositivos propios do alumnado.

9.     Dispor de asistencia técnica para resolver os problemas cos equipos dixitais do centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes ).
O2PD O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC
O3PD O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)
O4PD O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)
O5PD O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)

Seguimento

Procedemento

Procedemento de seguimento do Plan Dixital

A frecuencia de seguimento da consecución dos obxectivos marcados será como mínimo unha vez ao trimestre. Cada obxectivo leva asociado:

  • Un indicador de logro
  • Accións a levar a cabo

Cada unha das accións propostas neste plan teñen indicadores específicos, que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas materialicen.

A continuación recóllese o seguimento trimestral do Plan Dixital.

1º Trimestre

O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )

ACCIÓNS

  • AO1PD.2: Preinscripción nunha liña do PFPP axeitada as necesidades do profesorado - acadada
  • AO1PD.3: Inscripción oficial na liña do PFPP - acadada
  • AO1PD.4: Contactar co CFR para buscar poñentes que se axeiten as necesidades detectadas - acadada

 

O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC

ACCIÓNS

  • AO2PD.1: Creación do grupo de deseño dos Proxectos - acadada

 

O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO3PD.1: Elaboración de documentación e solicitude da subvención - acadada
  • AO3PD.2: Montaxe e posta a punto do equipamento concedido, actualización do inventario - acadada
  • AO3PD.3: Elaboración da documentación xustificativa para o cobro da subvención.- acadada

 

O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO4PD.1: Presentación de documentación, nomeamento do Coordinador de Polos Creativos e do Equipo de Traballo. - acadada

 

O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO5PD.1: Nomeamento do Coordinador de Redes Sociais e planificación da estratexia a seguir. - acadada
  • AO5PD.2: Difusión da estratexia ao Profesorado - acadada
  • AO5PD.3: Recopilación e envío regular de material - acadada
  • AO5PD.4: Maquetación e publicación do material - acadada
2º Trimestre

O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )

ACCIÓNS

  • (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre)

 

O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC

ACCIÓNS

  • AO2PD.2: Elaboración das propostas de Proxecto interdisciplinar por ciclo (ESO/Primaria) - acadada

 

O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre)

 

O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre) 

 

O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO5PD.5: Comprobación das visitas as redes sociais - acadada
3º Trimestre

O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )

ACCIÓNS

  • AO1PD.5: Realización do PFPP e valoración final deste co fin de plantexar melloras para o próximo curso - efectuado
  • AO1PD.6: Realización do test CDD para comprobar se houbo melloras na competencia dixital do profesorado - non se realiza o test (obtéñense os datos de centro en fprofe)

 

O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC

ACCIÓNS

  • AO2PD.3: Elaboración do Proxecto - efectuado (Ciencia Viajera)
  • AO2PD.4: Reunión de verificación dos resultados dos Proxectos e difusión - efectuado

 

O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO3PD.4: Formación específica do Profesorado - acadada

 

O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO4PD.2: Formación específica do Profesorado - acadada
  • AO4PD.3: Recepción do equipamento - pendente ata o curso 2024/25
  • AO4PD.4: Posta en marcha dos Proxectos - pendente ata o curso 2024/25

 

O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)

ACCIÓNS

  • AO5PD.5: Comprobación das visitas as redes sociais - acadada

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Procedemento para a avaliación

Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados. A avaliación final realizaráse como mínimo unha vez ao ano.

Coa análise destes indicadores, elaboraráse un informe avaliativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.

Valoración xeral

O Plan Dixital é un recurso clave para a planificación da estratexia dixital do Centro. Persegue o desenvolvemento dun ecosistema educativo dixital de alto rendemento, impulsando as competencias do alumnado en materia de novas tecnoloxías.

A imprantación do Plan Dixital a partires do curso 2021/2022 fomentou a transformación dixital no centro, observándose unha notable mellora nas seguintes áreas:

  • Liderado
  • Colaboración e Redes
  • Infraestruturas e equipos
  • Desenvolvemento profesional continuo
  • Pedagoxía: apoio e recursos
  • Pedagoxía: implementación na aula
  • Prácticas de Avaliación
  • Competencias dixitais do alumnado

Durante o curso 2023-2024, acadáronse totalmente os 5 obxectivos plantexados .no Plan Dixital:

 

1) Mellora do nivel de competencia dixital docente do centro. ACADADO.

O centro acada un NIVEL CDD B1, por riba da media. Estáse a promover un Plan de Formación do Profesorado eficaz, atractivo e motivador para os docentes e axeitado para aplicar no proceso de ensino-aprendizaxe.

 

2) Renovar equipamento informático obsoleto (Infrastrutura e equipos). ACADADO.

Todas as aulas do centro (15) son aulas dixitais con paneis interactivos. Incorporáronse 5 novas aulas dixitais con ordenador sobremesa e pantalla dixital táctil interactiva (75”)

 

3) Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC. ACADADO

Leváronse a cabo 4 proxectos interdisciplinares, co apoio das TIC, que involucraron a todas as etapas educativas do Centro (Infantil, Primaria e Secundaria). Nestes proxectos traballárronse contidos de diversas materias (Ciencias Naturais e Sociais, Tecnoloxía, Dixitalización, Lengua, Lingua, Bioloxía, Física e Química e Matemáticas).

  • Radio Castro
  • Ciencia Viajera
  • Dicímoscho nós
  • Olimpiada Teleco

 

4) Incrementar a presencia en redes sociais. ACADADO.

Acadouse unha notable mellora en Instagram: fixéronse 182 publicacións e lográronse 162 novos seguidores, o que implica unha media de 1 publicación e 1 seguidor diario ao longo do curso.

 

5) Polos Creativos. ACADADO.

Foi recibida a formación en materia Audiovisual (20 horas) polo Equipo de Traballo (13 profesores/as).

O deseño dos Proxectos enmarcados nos Polos Creativos está supeditado a recibir e ubicar a dotación técnica, e coñecer o equipamento dispoñible (previsión setembro de 2024). Desenvolveránse durante o vindeiro curso 2024-2025.

 

CONCLUSIÓNS

A consecución anual dos obxectivos plantexados (ambiciosos e realistas), motiva para seguir traballando nesta liña coa implicación do Equipo Directivo, o Profesorado e o Alumnado-Familias.

.

Proposta de mellora

De cara ao curso 2024/2025, buscarase acadar totalmente o obxectivo O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos) coa elaboración de Proxectos multidisciplinares.

Por outra banda, tras efectuar novamente un análise DAFO, plantéxanse unha serie de obxectivos e propostas de mellora para o vindeiro curso.

 

POSIBLES OBXECTIVOS CURSO 2024/2025

1 Mellora do nivel de competencia dixital docente do centro. B2

2 Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC.  6

3 Polos. Mellora da dotación técnica e Participación en proxectos

4 Mellora da web. Kit digital

5 Seguridade e almacenaxe na nube da documentación do Centro (Administración, Dirección, Profesorado). Empresa de protección de datos, Abalarbox

6 Usar ferramentas dixitais para mellorar a eficacia e eficiencia dos procedimentos administrativos e de comunicación (PROENS, EDUCALIDADE)

7 Licencias Microsoft Office codigi.es

8 Actualización do Inventario Dixital do Centro e Equipamento Digicraft

9 Renovación da Aula Taller (Polos: mobiliario e materiais)

10 Ferramenta de código de barras

11 Creación dun repositorio de recursos dixitais do Centro

12 Mellora do servizo de mantemento técnico do centro. Posta en marcha dunha ferramenta centralizada de mellora da asistencia técnica.

13 Facer unha revisión do DAFO en base á experiencia acumulada nos últimos 2 cursos (eliminar algún elemento e incorporar algún novo).

14 Propónse mellorar a difusión do plan dixital entre a comunidade educativa, coa finalidade de obter un feedback que permita seguir mellorando.

15 Fomentar a colaboración mediante tecnoloxías dixitais con outras organizacións.

16 Avaliación do progreso no proceso de ensino-aprendizaxe mediante tecnoloxías dixitais. 

17 Emprego de rúbricas para a avaliación de traballos, facilitando a retroalimentación axeitada ao alumnado a través da plataforma dixital

18 Fomentar o traballo colaborativo entre o alumnado a través das TIC para enriquecer o proceso ensino-aprendizaxe.

19 Utilizar programas e contornas que faciliten o seu aprendizaxe e favorezan potenciar a súa expresión e comunicación con outros compañeiros e compañeiras da súa contorna ou de fóra da súa contorna próxima.

 

 

 

 

 

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

PLAN DIXITAL CURSO 2023-2024 (v3)

O Plan Dixital, aprobado anualmente polo Consello Escolar, é distribuido a comunidade educativa mediante un enlace a través da plataforma Educalidade:

En Educalidade pódense consultar os Obxectivos propostos, as Accións levadas a cabo para acadalos, a súa Temporalización e os Indicadores de logro estabrecidos.

Ademáis, nos Anexos incluidos no Plan Dixital pódense consultar os seguintes documentos:

 

O Plan Dixital e toda a documentación relacionada tamén están a disposición da comunidade educativa mediante a páxina web do centro:

 

 

HISTÓRICO PLAN DIXITAL

PLAN DIXITAL CURSO 2021-2022: Fase de formación + redacción Plan Dixital 21/22 (v1)

Nos Anexos incluidos no Plan Dixital, pódense consultar os seguintes documentos:

  • Selfie
  • DAFO
  • Test CDD

 

PLAN DIXITAL CURSO 2022-2023 (v2)