Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Procedemento de seguimento do Plan Dixital
A frecuencia de seguimento da consecución dos obxectivos marcados será como mínimo unha vez ao trimestre. Cada obxectivo leva asociado:
- Un indicador de logro
- Accións a levar a cabo
Cada unha das accións propostas neste plan teñen indicadores específicos, que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas materialicen.
A continuación recóllese o seguimento trimestral do Plan Dixital.
O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )
ACCIÓNS
- AO1PD.2: Preinscripción nunha liña do PFPP axeitada as necesidades do profesorado - acadada
- AO1PD.3: Inscripción oficial na liña do PFPP - acadada
- AO1PD.4: Contactar co CFR para buscar poñentes que se axeiten as necesidades detectadas - acadada
O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC
ACCIÓNS
- AO2PD.1: Creación do grupo de deseño dos Proxectos - acadada
O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- AO3PD.1: Elaboración de documentación e solicitude da subvención - acadada
- AO3PD.2: Montaxe e posta a punto do equipamento concedido, actualización do inventario - acadada
- AO3PD.3: Elaboración da documentación xustificativa para o cobro da subvención.- acadada
O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- AO4PD.1: Presentación de documentación, nomeamento do Coordinador de Polos Creativos e do Equipo de Traballo. - acadada
O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)
ACCIÓNS
- AO5PD.1: Nomeamento do Coordinador de Redes Sociais e planificación da estratexia a seguir. - acadada
- AO5PD.2: Difusión da estratexia ao Profesorado - acadada
- AO5PD.3: Recopilación e envío regular de material - acadada
- AO5PD.4: Maquetación e publicación do material - acadada
O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )
ACCIÓNS
- (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre)
O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC
ACCIÓNS
- AO2PD.2: Elaboración das propostas de Proxecto interdisciplinar por ciclo (ESO/Primaria) - acadada
O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre)
O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- (Non hai ningunha acción indicada neste trimestre)
O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)
ACCIÓNS
- AO5PD.5: Comprobación das visitas as redes sociais - acadada
O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes )
ACCIÓNS
- AO1PD.5: Realización do PFPP e valoración final deste co fin de plantexar melloras para o próximo curso - efectuado
- AO1PD.6: Realización do test CDD para comprobar se houbo melloras na competencia dixital do profesorado - non se realiza o test (obtéñense os datos de centro en fprofe)
O2PD: Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC
ACCIÓNS
- AO2PD.3: Elaboración do Proxecto - efectuado (Ciencia Viajera)
- AO2PD.4: Reunión de verificación dos resultados dos Proxectos e difusión - efectuado
O3PD: Mellora da dotación de aulas dixitais (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- AO3PD.4: Formación específica do Profesorado - acadada
O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos)
ACCIÓNS
- AO4PD.2: Formación específica do Profesorado - acadada
- AO4PD.3: Recepción do equipamento - pendente ata o curso 2024/25
- AO4PD.4: Posta en marcha dos Proxectos - pendente ata o curso 2024/25
O5PD: Incrementar a presencia do Centro en redes sociais (Infraestructura e equipos)
ACCIÓNS
- AO5PD.5: Comprobación das visitas as redes sociais - acadada
Avaliación
Procedemento para a avaliación
Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados. A avaliación final realizaráse como mínimo unha vez ao ano.
Coa análise destes indicadores, elaboraráse un informe avaliativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.
O Plan Dixital é un recurso clave para a planificación da estratexia dixital do Centro. Persegue o desenvolvemento dun ecosistema educativo dixital de alto rendemento, impulsando as competencias do alumnado en materia de novas tecnoloxías.
A imprantación do Plan Dixital a partires do curso 2021/2022 fomentou a transformación dixital no centro, observándose unha notable mellora nas seguintes áreas:
- Liderado
- Colaboración e Redes
- Infraestruturas e equipos
- Desenvolvemento profesional continuo
- Pedagoxía: apoio e recursos
- Pedagoxía: implementación na aula
- Prácticas de Avaliación
- Competencias dixitais do alumnado
Durante o curso 2023-2024, acadáronse totalmente os 5 obxectivos plantexados .no Plan Dixital:
1) Mellora do nivel de competencia dixital docente do centro. ACADADO.
O centro acada un NIVEL CDD B1, por riba da media. Estáse a promover un Plan de Formación do Profesorado eficaz, atractivo e motivador para os docentes e axeitado para aplicar no proceso de ensino-aprendizaxe.
2) Renovar equipamento informático obsoleto (Infrastrutura e equipos). ACADADO.
Todas as aulas do centro (15) son aulas dixitais con paneis interactivos. Incorporáronse 5 novas aulas dixitais con ordenador sobremesa e pantalla dixital táctil interactiva (75”)
3) Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC. ACADADO
Leváronse a cabo 4 proxectos interdisciplinares, co apoio das TIC, que involucraron a todas as etapas educativas do Centro (Infantil, Primaria e Secundaria). Nestes proxectos traballárronse contidos de diversas materias (Ciencias Naturais e Sociais, Tecnoloxía, Dixitalización, Lengua, Lingua, Bioloxía, Física e Química e Matemáticas).
- Radio Castro
- Ciencia Viajera
- Dicímoscho nós
- Olimpiada Teleco
4) Incrementar a presencia en redes sociais. ACADADO.
Acadouse unha notable mellora en Instagram: fixéronse 182 publicacións e lográronse 162 novos seguidores, o que implica unha media de 1 publicación e 1 seguidor diario ao longo do curso.
5) Polos Creativos. ACADADO.
Foi recibida a formación en materia Audiovisual (20 horas) polo Equipo de Traballo (13 profesores/as).
O deseño dos Proxectos enmarcados nos Polos Creativos está supeditado a recibir e ubicar a dotación técnica, e coñecer o equipamento dispoñible (previsión setembro de 2024). Desenvolveránse durante o vindeiro curso 2024-2025.
CONCLUSIÓNS
A consecución anual dos obxectivos plantexados (ambiciosos e realistas), motiva para seguir traballando nesta liña coa implicación do Equipo Directivo, o Profesorado e o Alumnado-Familias.
.
De cara ao curso 2024/2025, buscarase acadar totalmente o obxectivo O4PD: Participación en Polos Creativos (Infraestrutura e equipos) coa elaboración de Proxectos multidisciplinares.
Por outra banda, tras efectuar novamente un análise DAFO, plantéxanse unha serie de obxectivos e propostas de mellora para o vindeiro curso.
POSIBLES OBXECTIVOS CURSO 2024/2025
1 Mellora do nivel de competencia dixital docente do centro. B2
2 Deseño de proxectos interdisciplinares nos que interveñan as TIC. 6
3 Polos. Mellora da dotación técnica e Participación en proxectos
4 Mellora da web. Kit digital
5 Seguridade e almacenaxe na nube da documentación do Centro (Administración, Dirección, Profesorado). Empresa de protección de datos, Abalarbox
6 Usar ferramentas dixitais para mellorar a eficacia e eficiencia dos procedimentos administrativos e de comunicación (PROENS, EDUCALIDADE)
7 Licencias Microsoft Office codigi.es
8 Actualización do Inventario Dixital do Centro e Equipamento Digicraft
9 Renovación da Aula Taller (Polos: mobiliario e materiais)
10 Ferramenta de código de barras
11 Creación dun repositorio de recursos dixitais do Centro
12 Mellora do servizo de mantemento técnico do centro. Posta en marcha dunha ferramenta centralizada de mellora da asistencia técnica.
13 Facer unha revisión do DAFO en base á experiencia acumulada nos últimos 2 cursos (eliminar algún elemento e incorporar algún novo).
14 Propónse mellorar a difusión do plan dixital entre a comunidade educativa, coa finalidade de obter un feedback que permita seguir mellorando.
15 Fomentar a colaboración mediante tecnoloxías dixitais con outras organizacións.
16 Avaliación do progreso no proceso de ensino-aprendizaxe mediante tecnoloxías dixitais.
17 Emprego de rúbricas para a avaliación de traballos, facilitando a retroalimentación axeitada ao alumnado a través da plataforma dixital
18 Fomentar o traballo colaborativo entre o alumnado a través das TIC para enriquecer o proceso ensino-aprendizaxe.
19 Utilizar programas e contornas que faciliten o seu aprendizaxe e favorezan potenciar a súa expresión e comunicación con outros compañeiros e compañeiras da súa contorna ou de fóra da súa contorna próxima.
Comunicación e difusión
PLAN DIXITAL CURSO 2023-2024 (v3)
O Plan Dixital, aprobado anualmente polo Consello Escolar, é distribuido a comunidade educativa mediante un enlace a través da plataforma Educalidade:
- Plan Dixital El Castro - Educalidade Xunta (2023-2024)
En Educalidade pódense consultar os Obxectivos propostos, as Accións levadas a cabo para acadalos, a súa Temporalización e os Indicadores de logro estabrecidos.
Ademáis, nos Anexos incluidos no Plan Dixital pódense consultar os seguintes documentos:
O Plan Dixital e toda a documentación relacionada tamén están a disposición da comunidade educativa mediante a páxina web do centro:
- Plan Dixital El Castro (2023-2024)
HISTÓRICO PLAN DIXITAL
PLAN DIXITAL CURSO 2021-2022: Fase de formación + redacción Plan Dixital 21/22 (v1)
Nos Anexos incluidos no Plan Dixital, pódense consultar os seguintes documentos:
- Selfie
- DAFO
- Test CDD
PLAN DIXITAL CURSO 2022-2023 (v2)