Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación:

A Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio de Educación [LOE], modificada pola Lei Orgánica 3/ 2020 de 29 de decembro [LOMLOE] establece no seu artigo 2. l) como un dos fins do sistema educativo a capacitación para garantir a plena inserción do alumnado na sociedade dixital.

No seu artigo 19, dispón como un dos seus principios pedagóxicos que sen perxuizo do seu tratamento específico nalgunhas áreas da etapa, a comprensión lectora, a expresión oral e escrita, a comunicación audiovisual, a competencia dixital, o fomento da creatividade, do espíritu científico e do emprendimento traballaranse en todas as áreas.

No artigo 102, con respecto a formación permanente, recolle que as Administracións Educativas promoverán a utilizacionn das TICs e a formación tanto en dixitalización coma en linguas extranxeiras de todo o profesorado, independentemente da súa especialidade, establecendo programas específicos de formación nestes ámbitos.

Finalmente, no artigo 111bis, establece diferentes aspectos sobre as TICs no proceso de ensino-aprendizaxe e no artigo 121 di que o Proxecto Educativo de Centro recollerá así mesmo a estratexia dixital do centro, de acordo co establecido no artigo 111 bis.5.

A disposición adicional quinta da Resolución de 17 de Xuño de 2021, así como a disposición adicional terceira da Resolución de 18 de Xuño da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, establecen que os centros docentes elaborarán no  curso 2021/2022 o seu Plan Dixital de acordo coas instrucións que se diten.

A Resolución de 3 de setembro de 2021 da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Contextualización e contribución:

A aposta pola innovación e as TICs é unha tónica xeral no Proxecto Educativo do Centro: cada ano desenvólvense diversos proxectos dixitais impulsados pola Xunta de Galicia así coma por outros organismos, empresas e institucións. Durante os cursos 20/21 e 21/22 o alumnado de EP participou no proxecto DigiCraft da Xunta para formación e reforzo das habilidades dixitais e das competencias asociadas a través do xogo e  experimentación.

Mediante a elaboración e implantación do Plan Dixital de Centro perséguense os seguintes obxectivos:

¿ Avaliar a situación do Centro con relación ao uso das TIC nos distintos elementos clave recollidos no Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes.

¿ Recoñecer o Plan Dixital de Centro como un recurso clave para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa.                                           

¿ Transformar o Centro educativo nunha organización que aprende, algo só posible sendo unha organización dixitalmente competente.                           

¿ Valorar as implicacións das organizacións escolares para desenvolver unha cultura dixital.

Proceso de elaboración:

Formación do equipo de dinamización: Constituíuse un equipo de dinamización que liderará a implantación do Plan Dixital

Diagnose da situación dixital do centro: Ferramenta de autoavaliación SELFIE, Test de Competencia Dixital Docente, Análise DAFO.

Elaboración do Plan de Acción: Para lograr os obxectivos debemos concretar accións que os desenvolvan, elixir os responsables das mesmas (áreas, departamentos, docentes…), acordar unha temporización (data de fin prevista), determinar os recursos necesarios, (materiais e humanos) e valorar o seu cumprimento facendo un seguimento do estado (realizada, pendente ou aprazada).

 

 

 

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A análise DAFO é unha ferramenta que estuda as características internas (debilidades e fortalezas) e externas (ameazas e oportunidades) que permitirán a análise da situación e a definición das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e actuacións. Para levalo a cabo, utilizouse a ferramenta de autoavaliación SELFIE así coma o Test de Competencia Dixital Docente (Test CDD). Ademáis da enquisa SELFIE e do test CDD,  a análise DAFO tivo en conta:

•    Análise dos recursos do alumnado.

•    Análise da infraestrutura, recursos e estado do centro.

•    Análise da situación actual.

Ferramenta de autoavaliación SELFIE (do 09/12/21 ao 21/12/21): SELFIE reúne, de forma anónima, as opinións do alumnado, profesorado e equipo directivo sobre o xeito en que se utiliza a tecnoloxía no centro. Para acadalo, efectúase unha enquisa onde se empregan preguntas e enunciados breves e unha escala sinxela de valoración. A ferramenta SELFIE propón unha análise do centro baseada en 7 elementos: Infraestrutura, Liderado e Gobernanza, Ensino e Aprendizaxe, Desenvolvemento Profesional, Avaliación, Contidos e Currículo, así como Redes de Apoio e Colaboración. Sobre a base desta información, a ferramenta xera un informe dos puntos fortes e débiles do centro educativo en relación co uso que realiza das tecnoloxías dixitais para a docencia e o aprendizaxe.

Test de Competencia Dixital Docente (11/03/22): O Informe Individual do test CDD permitirá ao centro educativo avanzar nas competencias profesionais docentes relacionadas co ámbito dixital, permitindo planificar unha formación persoal que atenda ao nivel de partida de cada docente. Así mesmo, o informe de centro permitirá planificar a liña de formación a través dos PFPP (programas de formación permanente do profesorado).

Consolidación da ferramenta  SELFIE (do 31/01/22 ao 13/02/22)

 

Interno
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C8 Os dispositivos dixitais para o aprendizaxe propios precisan renovación Infraestruturas Si
Debilidade A1 O centro non conta cunha estratexia dixital Organización de centro Si
Debilidade B1 No centro non se realiza unha avaliación do progreso en materia de ensino e aprendizaxe do profesorado con tecnoloxías dixitais Organización de centro Non
Debilidade A2 O equipo directivo non involucra ao profesorado no desenvolvemento da estratexia dixital do centro Organización de centro Si
Debilidade G6 O profesorado non usa tecnoloxías dixitais que permitan ao alumnado facer comentarios constructivos a outros alumnos sobre o seu traballo Persoal docente Non
Debilidade D3 O profesorado non participa do intercambio de experiencias sobre o ensino con tecnoloxías dixitais coa comunidade educativa Persoal docente Non
Fortaleza H1 a H6 O alumnado presenta unha boa competencia dixital nas distintas facetas (comunicación, comportamento, creación de contidos,...) Alumnado Non
Fortaleza C8 No centro existen dispositivos dixitais propios que o alumnado pode empregar para o aprendizaxe Alumnado Si
Fortaleza C3 No centro facilítase acceso a internet para o ensino e aprendizaxe Infraestruturas Si
Fortaleza C2 No centro existen suficientes dispositivos dixitais propios para o ensino na aula. Infraestruturas Si
Fortaleza C7 O centro fomenta a protección de datos Organización de centro Non
Fortaleza E1 O profesorado busca regularmente recursos educativos dixitais en internet para a labor docente Persoal docente Non
Fortaleza E2 O profesorado crea recursos dixitais propios para reforzar a labor docente Persoal docente Si
Fortaleza E4 O profesorado usa tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo coa comunidade Persoal docente Non
Fortaleza F3 O profesorado usa actividades de aprendizaxe dixitais que fomentan a creatividade do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza D2 O profesorado participa no Desenvolvemento Profesional Continuo mediante cursos formativos individuais cada ano. Persoal docente Si
Fortaleza E3 O profesorado emprega contornos virtuais/plataformas dixitais de aprendizaxe co alumnado Persoal docente Non
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de axudas económicas Administración educativa Si
Ameaza Excesiva burocracia que resta enerxías Lexislación Non
Ameaza C3 No centro non se empregan tecnoloxías dixitais para colaborar con outras organizacións Outras Non
Oportunidade Fomentar a transformación dixital do centro mediante o Plan Dixital Administración educativa Si
Oportunidade C7 Protección de datos Lexislación Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Conclusións DAFO

1.      O equipo directivo establecerá unha estratexia dixital, involucrando ao profesorado e promovendo  a súa implantación.

2.     Utilizar as ferramentas dixitais para mellorar a eficacia e a eficiencia dos procedimentos administrativos e relacionados coa comunicación.

3.     Fomentar o traballo colaborativo entre o alumnado a través das tecnoloxías para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.

4.     Fomentar a colaboración mediante tecnoloxías dixitais con outras organizacións.

5.     Avaliación do progreso no proceso de ensino-aprendizaxe mediante tecnoloxías dixitais.

6.     Utilizar programas e contornas que faciliten a aprendizaxe e favorezan potenciar a súa expresión e comunicación con outros compañeiros/as da súa contorna ou de fóra

7.     Renovación da infraestrutura tecnolóxica. Búsqueda de recursos económicos (ANPA, Subvencións, Axudas, Proxectos, Empresas…).

8.     Empleo de rede wifi para os dispositivos propios do alumnado.

9.     Dispor de asistencia técnica para resolver os problemas cos equipos dixitais do centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD O1PD: Mellorar o nivel de Competencia Dixital Docente do Centro (Colaboración e redes ).
O2PD O2PD: Por en marcha unha ferramenta centralizada para a mellora da asistencia técnica no Centro (Infraestructura e equipos)
O3PD O3PD: Renovar equipamento informático obsoleto (Infrastrutura e equipos)
O4PD O4PD: Fabricar carro de carga para 20 portátiles (Infrastrutura e equipos)
O5PD O5PD: Remodelación da Aula de Informática (Infraestructura e equipos)

Seguimento

Procedemento

Para poder avaliar o plan, sera¿ necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados. A frecuencia de seguimento da consecución dos obxectivos marcados será como mínimo unha vez ao trimestre.

Cada unha das accións propostas neste plan teñen uns indicadores específicos que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas materialicen.

A avaliación final realizaráse como mínimo unha vez ao ano. Coa análise destes indicadores, elaboraráse un informe avaliativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.

1º Trimestre

Reunións co Mentor do Plan Dixital (Raimundo Leirós Figueiras):

  • 24/11/22
  • 22/12/22

Cumplironse os Obxectivos 4 e 5:

  • Fabricar carro de carga para 20 portátiles.
  • Remodelación da Aula de Informática

 

2º Trimestre

Reunións co Mentor do Plan Dixital (Raimundo Leirós Figueiras):

  • 26/01/23
  • 09/03/23

Cumpliuse o obxectivo 3 mediante o Procedemento ED301K de axudas a centros concertados da Xunta de Galicia:

  • Renovar equipamento informático obsoleto.
3º Trimestre

Reunións co Mentor de Plan Dixital (Raimundo Leirós Figueiras):

  • 27/04/23
  • 08/06/23
  • 30/06/23

Cumpliuse o Obxectivo 2:

  • Por en marcha unha ferramenta centralizada para a mellora da asistencia técnica do centro

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados. A frecuencia de seguimento da consecución dos obxectivos marcados será como mínimo unha vez ao trimestre. Cada unha das accións propostas neste plan teñen uns indicadores específicos que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas materialicen. A avaliación final realizaráse como mínimo unha vez ao ano. Coa análise destes indicadores, elaboraráse un informe avaliativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.

Valoración xeral

Totalmente acadados 4 dos 5 obxectivos.

Parcialmente acadado 1 obxectivo. Elaboración de Test CDD no curso 2023/24

Proposta de mellora

Obxectivos futuros:

7. Promover unha estratexia dixital involucrando ao profesorado e facilitando a súa implantación.

8. Mellora do servizo de mantemento técnico do centro.

9. Usar ferramentas dixitais para mellorar a eficacia e eficiencia dos procedimentos administrativos e de comunicación.

10. Mantemento e mellora da comunicación virtual: páxina web e redes sociais como medio difusor de información relevante.

11. Fomentar a colaboración mediante tecnoloxías dixitais con outras organizacións.

12. Avaliación do progreso no proceso de ensino-aprendizaxe mediante tecnoloxías dixitais.

13. Fomentar o traballo colaborativo entre o alumnado a través das TIC para enriquecer o proceso ensino-aprendizaxe.

14. Utilizar programas e contornas que faciliten o seu aprendizaxe e favorezan potenciar a súa expresión e comunicación con outros compañeiros e compañeiras da súa contorna ou de fóra da súa contorna próxima.

15. Proporcionar ferramentas ao alumnado (EP, ESO) para saber analizar a fiabilidade da información obtida na rede.

16. Deseño de proxectos interdisciplinares nos que se empreguen as TICs.

17. Emprego de rúbricas para a avaliación de traballos, facilitando a retroalimentación axeitada ao alumnado a través da plataforma dixital.

18. Participación nos Polos Creativos (Chegada dos dispositivos, Montaxe espazo Polos Creativos, Formación específica do profesorado, Posta en marcha dos proxectos)

19. Procedemento ED301K para dotación de medios dixitais (Petición da subvención, Montaxe da material concedido na subvención, Formación específica do profesorado)

20. Kit Dixital

21. Ferramenta de control horario no traballo

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez aprobado o Plan Dixital, será distribuido a comunidade educativa mediante un enlace a través da páxina web do centro.

https://gecastrosanmiguel.com/wp-content/uploads/2022/10/Plan-Dixital-Web.pdf

 

O Plan Dixital está rexistrado na Plataforma Educalidade.

O Plan Dixital tamén será almacenado nos ordenadores da sala de profesores nunha carpeta denominada Plan Dixital 2022_2023.