Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O CEIP Igrexa-Candeán está situado nunha localidade das aforas da cidade de Vigo, sendo unha das parroquias máis grandes e diversas. Este barrio está situado na zona Nordeste do Concello, moi preto do aeroporto. Constitúe unha zona semi-urbana onde a poboación está bastante espallada en vivendas unifamiliares e con terreo.
A actividade económica da zona está baseada en pequenos negocios e tendas. A agricultura e gandería está moi pouco desenvolvida cunha produción fundamentalmente de autoconsumo (produtos de horta). Moitos habitantes da zona desprázanse diariamente a Vigo para traballar ben na industria como no sector servizos.

• O PD contribúe ao Proxecto Educativo a través da metodoloxía utilizada a nivel de centro: relación do profesorado coas familias a través da web, Abalar, blogs... Tamén ten relación coas metodoloxías na aula (actividades dixitais que se levan a cabo), relación coas actividades que se fan dende Plambe, dende o equipo TIC, dinamización da lingua
galega...
• A traxectoria no ámbito das novas tecnoloxías do noso centro é escasa, participamos na creación dun programa de radio e facemos actividades con tablets pero non participamos todavía en ningún programa de innovación educativa.
• De cara ao ano que vén, solicitamos a participación no programa Polos Creativos que contribuirá a incluir o PD na Programación Xeral Anual.


Breve xustificación do mesmo
O Plan Dixital de centro xustifícase a través da seguinte normativa:

  1. Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
  2. Lei orgánica 3/2020, do 29 de decembro, pola que se modifica a Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación
  3. Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
  4. Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
  5. Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  6. Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  7. ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se da continuidade ao programa de innovación educativa Polos creativos
  8. Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa

Proceso de elaboración
Para a elaboración do Plan Dixital o equipo de dinamización do PDrealizou no curso 21-22 o SELFIE, o DAFO, o Plan de Acción e o Plan Dixital. Á hora de levar a cabo o proceso de elaboración do PD o Equipo de Dinamización reuníuse en varias sesións para consensuar todos os puntos e facer unha valoración dos resultados obtidos por parte do profesorado e alumnado.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a recollida de información previa, e elaboración do análise DAFO, empregamos o informe de autoavaliación SELFIE e o Test CDD.

Interno
40 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H8 (D) En nuestro centro el alumnado no aprende al 100% a comunicarse utilizando tecnologías digitales Alumnado Si
Debilidade H7 (P) En nuestro centro el alumnado no aprende a crear contenidos digitales en general. Alumnado Si
Debilidade C8 (D) En nuestro centro hay dispositivos digitales que son propiedad del centro o están gestionados por él pero el alumnado no puede utilizar cuando los necesita (depende del profesorado) Alumnado Si
Debilidade C10 (D) En nuestro centro, no hay dispositivos portátiles administrados y propiedad de la centro que los alumnos pueden llevar a casa cuando sea necesario. Alumnado Si
Debilidade H6 (D) En nuestro centro el alumnado no aprende a dar crédito al trabajo de otras personas que ha encontrado en internet Alumnado Si
Debilidade C1 (D-P) En nuestro centro la infraestructura digital no respalda la enseñanza y el aprendizaje con tecnologías digitales Infraestruturas Si
Debilidade C2 (D-P)En nuestro centro no hay dispositivos digitales suficientes para su uso en la enseñanza Infraestruturas Si
Debilidade C7 (profes) En nuestro centro los sistemas de protección de datos se deben mejorar Infraestruturas Non
Debilidade C8 (profes) En nuestro centro hay dispositivos digitales que son propiedad del centro o están gestionados por él pero el alumnado no puede utilizar cuando los necesita (depende del profesorado) Infraestruturas Non
Debilidade C10 (Profes)En nuestro centro, no hay dispositivos portátiles administrados y propiedad de la centro que los alumnos pueden llevar a casa cuando sea necesario. Infraestruturas Non
Debilidade C15 (profes) En nuestro centro, el alumnado con necesidades educativas especiales no tiene acceso a tecnologías asistenciales Infraestruturas Non
Debilidade C15 (D) En nuestro centro, el alumnado con necesidades educativas especiales no tiene acceso a tecnologías asistenciales Organización de centro Non
Debilidade A1 (profes) En nuestro centro no contamos con una estrategia digital Organización de centro Si
Debilidade G8 (D) No todos los profesores facilitan que el alumnado utilice tecnologías digitales para documentar su aprendizaje Organización de centro Si
Debilidade B1 (P) En nuestro centro no evaluamos nuestros progresos en materia de enseñanza y aprendizaje con tecnologías digitales Organización de centro Si
Debilidade C5 (profe) En nuestro centro no se dispone de la asistencia técnica más adecuada cuando surgen problemas con las tecnologías digitales Organización de centro Si
Debilidade B1 (D) En nuestro centro no evaluamos nuestros progresos en materia de enseñanza y aprendizaje con tecnologías digitales Persoal docente Non
Debilidade B3 (D-P) En general no utilizamos tecnologías digitales al colaborar con otras organizaciones Persoal docente Si
Debilidade G5 (D-P)En general no utilizamos tecnologías digitales para que el alumnado reflexione sobre su aprendizaje Persoal docente Si
Debilidade G6 (D-P)En general no utiliza tecnologías digitales para que el alumnado pueda realizar observaciones constructivas sobre el trabajo de sus compañeros. Persoal docente Si
Debilidade F5 (P) No utilizamos todas tecnologías digitales que pudieramos para facilitar la colaboración entre el alumnado Persoal docente Si
Debilidade F6 (P) No fomentamos la participación del alumnado en proyectos interdisciplinares utilizando tecnologías digitales Persoal docente Si
Debilidade G1 (P) No utilizamos tecnologías digitales para evaluar las habilidades de los alumnos Persoal docente Si
Fortaleza H1 (A) En nuestro centro aprendo a actuar de manera segura en Internet Alumnado Non
Fortaleza H3 (A) En nuestro centro aprendo a actuar de manera responsable y a respetar a los demás cuando utilizo internet Alumnado Non
Fortaleza H4 (A) En nuestro centro aprendo a comprobar si la información que encuentro en internet es fiable y precisa Alumnado Si
Fortaleza C7 (D) En nuestro centro existen sistemas de protección de datos Infraestruturas Non
Fortaleza C8 (A) En nuestro centro hay ordenadores o tabletas que puedo utilizar Infraestruturas Si
Fortaleza C3 (A) En nuestro centro tengo acceso a internet para mis estudios Infraestruturas Si
Fortaleza C5 (A) En nuestro centro dispongo de asistencia técnica cuando tengo problemas con la tecnología Infraestruturas Non
Fortaleza F1 (D) Nuestro profesorado utiliza tecnologías digitales para adaptar su método de enseñanza a las necesidades individuales del alumnado Persoal docente Si
Fortaleza B2 (D) En nuestro centro debatimos sobre las ventajas y desventajas de la enseñanza y el aprendizaje con tecnologías digitales Persoal docente Si
Fortaleza D1 (D) (Debatimos) con nuestro profesorado sobre sus necesidades de DPC en lo relativo a la enseñanza con tecnologías digitales Persoal docente Non
Fortaleza D2 (D) Nuestro profesorado tiene acceso a posibilidades de DPC en lo relativo a la enseñanza y el aprendizaje con tecnologías digitales Persoal docente Si
Fortaleza E1 (D-P) El profesorado busca recursos educativos digitales en línea Persoal docente Si
Fortaleza E2 (D) Nuestro profesorado crea recursos digitales para reforzar su labor de enseñanza Persoal docente Si
Fortaleza E4 (D) Nuestro profesorado utiliza tecnologías digitales para la comunicación relativa al centro educativo Persoal docente Si
Fortaleza E5 (D) Nuestro profesorado utiliza recursos educativos abiertos Persoal docente Si
Fortaleza F4 (A) En nuestro centro participo más cuando utilizamos la tecnología Persoal docente Si
Fortaleza F5 (A) En nuestro centro utilizamos la tecnología para trabajar en grupo Persoal docente Si
40 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo Un elemento atopado.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Oportunidade A5 (D) En nuestro centro respetamos los derechos de autor y las licencias de uso al utilizar tecnologías digitales para la enseñanza y el aprendizaje Lexislación Non
Un elemento atopado.
Análise

Unha vez realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e do Test CDD e analizados os resultados que presentan os informes de ámbalas dúas probas xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do Plan Dixital do Centro e o conxunto de Claustro obsérvanse unhas FORTALEZAS e DEBILIDADES a nivel interno e unhas OPORTUNIDADES e AMEAZAS a nivel externo que aparecen recollidas na presente análise DAFO, sinaladas a maior parte delas cunha puntuación en base a cal de xeito cuantitativo establécense unhas prioridades que fixemos pasar tamén por un filtro cualitativo dando como resultado una serie de prioridades ás que nos propoñemos atender en diferentes temporalizacións. Aquelas que son de atención máis urxente serán as que nos servirán de base para a elaboración do PLAN DE ACCIÓN convertIndo os intems en obxetivos que trataremos de acadar ó longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes accións. Todo isto recollerase na pestana "Obxectivos".

A análise DAFO indícanos o seguinte.

Factores Internos que debemos mellorar:

- Mellorar a insfraestructura dixital do centro, con dispositivos dixitais suficientes para o seu emprego na ensinanza.

- Mellorar os sistemas de protección de datos

- Dispor de dispositivos para que o alumnado poida levar a casa cando o precisen

- Dispor de tecnoloxías asistenciais para o alumnado con necesidades educativas especiais

- Mellorar o emprego das tecnoloxías dixitais na labor diaria docente (traballo persoal, colaboración con outros docentes, emprego directo na aula, avaliación...)

- Mellorar o traballo e competencia dixital do alumnado posibilitando o manexo de ferramentas dixitais pola súa parte

Factores externos que deberían mellorar:

- Non resulta ningún do análise DAFO

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Actualizar os dispositivos tecnolóxicos obsoletos que temos no centro.
O2PD Utilizar ferramentas tecnolóxicas para a aprendizaxe do alumnado.
O3PD Utilizar ferramentas dixitais para a avaliación do alumnado
O4PD Solicitar formación de Polos Creativos a nivel de centro (impartida polo CFR)
O5PD Ampliar o uso do material tecnolóxico do centro á biblioteca
O6PD Abrir o Polo Creativo á comunidade a través de obradoiros de costura coas familias
O7PD Solicitude de Edixgal

Seguimento

Procedemento

O procedemento que imos empregar para o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución dos obxectivos, parte das seguintes:
- En relación á avaliación procesual, esta realizarase unha vez ao trimestre. E valoraremos o estado de execución das accións propostas, a análise e valoración dos resultados acadados ata o momento e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- En relación á avaliación final, esta realizarase unha vez ao ano, coincidindo co final de curso. Valoraremos o logro dos obxectivos propostos e posibles modificacións e melloras para o vindeiro curso.

1º Trimestre

Durante o primeiro trimestre do curso completamos as accións establecidas acorde á temporalización proposta para cada obxectivo do Plan Dixital:

  • O1PD: Actualizar os dispositivos tecnolóxicos obsoletos que temos no centro

AO1.1: Solicitude de baixa dos dispositivos á UAC

Dispositivos dados de baixa a través da UAC e recollidos polo servizo pertinente.

AO1.2: Solicitude de reposición dos dispositivos á UAC

Avisada a UAC da necesidade de novos dispositivos, estamos á espera de noticias.

  •  O2PD: Utilizar ferramentas tecnolóxicas para a aprendizaxe do alumnado

AO2.1: Proposta de actividades TIC a nivel de centro

Estase a crear, nas pantallas das Tabletas, accesos directos a diferentes APPs referidas ás diferentes áreas impartidas ou que faciliten determinadas aprendizaxes no alumnado  e axuden ao profesorado na súa labor de ensinanza

  • O3PD:Utilizar ferramentas dixitais para a avaliación do alumnado

AO3.1: Proposta de actividades TIC  para a avaliación do alumnado

Emprego de programas de avalaiación tales como Plickers, kahoot ou Classdojo.

  • O4PD :Solicitar formación de Polos Creativos a nivel de centro (impartida polo CFR)

AO4.1: Solicitude da formación de maquinaria de Polos Creativos

Solicitado.

V2331034 - PFPP 2023/2024 36010137 - CEIP da Igrexa-Candeán

Dentro do cal temos V2305044 - PFPP V2331034 O Polo Creativo no CEIP da Igrexa-Candeán adicado á RADIO.

  • O5PD: Ampliar o uso do material tecnolóxico do centro á biblioteca

AO5.1: Creación dun espazo TIC na biblioteca

Creouse un espazo onde gardar 4 portátiles e 3 tabletas, así como  nun principo, a Radio.

  • O6PD: Abrir o Polo Creativo á comunidade a través de obradoiros de costura coas familias

AO6.1: Preparación do espazo e presentación da maquinaria

Estaba preparado para facerse no Entrodio, pero ao final creouse un taller de adornos de Nadal, onde unha nai ensinounos o manexo da máquina de coser.

2º Trimestre

AO2.1: Proposta de actividades TIC a nivel de centro

Estase a formar internamente tanto a profesorado como a alumnado no manexo de programas de creación e edición de video e audio, para a creación de Podcast e Curtometraxes.Este ano o noso  PDI está relacionado coa expresión oral e estamos a empregar estes medios para fomentar a motivación e creatividade do alumnado.

  • O4PD :Solicitar formación de Polos Creativos a nivel de centro (impartida polo CFR)

Tras solicitude de formación por parte do CFR, foron concedidas as seguintes formacións:

- Docencia sobre a radio por parte do relator Javier Prado (31 de xaneiro)

-Docencia sobre a Edición de vídeo, compartida co centro CEIP Plurilingüe Porto Cabeiro, no CEIP da Igrexa-Candeán ( 7 e 14 de marzo)

AO4.3: Establecemento dun horario de asistencia ao Polo

Realización dun horario flexible e información sobre as instrucción para un bo manexo do material,normativa, orde e limpeza... para que cada grupo asista á aula de Polos e esta se manteña en boas condicións.

AO6.2: Realización dun obradoiro de disfraces

Como comentárase no seguimento do anterior trimestre, cambiouse esta actividade pola elabaraciónd e adornos de Nadal.Non foi realizada.

 

3º Trimestre

AO2.2: Implementación das tarefas TIC propostas

Actualmente o 50% do profesorado emprega ferramentas TIC no desenvolvemento das súas clases, tanto para explicacións coma para a creación de actividades (curtometraxes, radio..)

AO3.2: Implementación das tarefas TIC propostas para a avaliación do alumnado

As aplicación tales coma  Plickers, kahoot ou Classdojo segue a estar usada tan so polo 30% do profesorado, aínda que outra porcentaxe de mestres sí que emprega outro tipo de aplicación pero para a creación de avaliacións funxibles (fichas)

AO4.2: Asistencia á formación de maquinaria de Polos Creativos

No terceiro trimestre xa non tivemos máis formación de polos, pero si que seguimos traballando nelas a través do PFPP no que estabamos inscritos, tanto presencialmente no centro como formación individual na casa.

AO5.2: Formación do alumnado no emprego do novo recuncho de busca de información

Este obxectivo non foi conseguido xa que debido a difcultades de temporalización e organización, considerouse máis efectivo para este ano a ensinanza no manexo da radio (daque obtivemos formación no segundo trimestre) ,sobre todo no "clube de lectura" da biblioteca. Espera retomarse para o vindeiro ano este apartado.

AO6.3: Realización dun obradoiro de bandas de graduación

Este obxectivo non foi cumplido debido á falta de tempo. Para o vindeiro ano poderíase unificar o obradoiro de disfraces (que estaba plantexado no segundo trimestre) xunto con este.

 

 

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

Procedemento para avaliación

O procedemento que imos empregar para o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución dos obxectivos, parte das seguintes:
- En relación á avaliación procesual, esta realizarase unha vez ao trimestre. E valoraremos o estado de execución das accións propostas, a análise e valoración dos resultados acadados ata o momento e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- En relación á avaliación final, esta realizarase unha vez ao ano, coincidindo co final de curso. Valoraremos o logro dos obxectivos propostos e posibles modificacións e melloras para o vindeiro curso.

Valoración xeral

As espectativas postas este curso no referente ao Plan Dixital no foron cubertas, na súa maior parte, debido á falta de tempos e de persoal, xa que o Equipo de Tics, a pesar de estar formado por 3 persoas, so a cordinadora tivo tempo de non docencia para levar as cabo as tarefas, tendo en conta que tamén foi a coordinadora de Polos, co cal a distribción de tempos tivo que ser equitava.

En xeral queremos afondar nas novas tecnoloxías e estamos de acordo que hai que ir introducindo novidades, pero consideramos que tanto a carga de traballo como a fata de tempos impide o bo denvolvemento das tarefas que queremos plantexar

Proposta de mellora

Intentar ofrecer ao equipo Tic máis horas para a realización destas tarefas. De non ser posible, diminuir o número de obxectivos e pantexar outros máis realistas e efectivos.

Intentar buscar unha maior participación das familias.

Dotar ao profesorado de ferramentas que lle faciliten o manexo nas novas tecnoloxías e perdan os "medos" a afondar en novas propostas.

Crear un dossier onde se recopilen producións feitas polos diversos mestres: escaletas para radio, para curtometraxes, instrucións feitas para os nenos e nenas...

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital farase público a través da web do colexio despois de ser presentado no Claustro e Consello Escolar.
As actividades levadas a cabo dentro do Plan Dixital publicaranse a través do blog do centro e Instagram.