Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Reunións mensuais de todo o claustro, nas que se fai alusión a todo aquilo relacionado co Plan Dixital e a Competencia Dixital.
Revisión pormenorizada do Plan Dixital atendendo ás liñas de acción que teñen prazo de execución neste trimestre.
Foron desenvoltas as seguintes accións:
OBX.1 : AO1.1 Informado o Claustro da actualización da AV (matriculación de alumnado e cursos creados)
OBX2. AO2.1 Charla da garda civil que organizan co centro cada 2 anos. Foi realizada o curso pasado.
AO2.2. Tratado o tema dos riscos en RRSS na reunión de inicio de curso coas familias. O alumnado de 6º de EP traballa esta temática nas sesións de libre configuración.
OBX3. AO3.1. A formación sobre uso de software libre é de carácter interno.
AO3.2. Dende este curso os diferentes equipos traballan conxuntamente, e ese éo marco donde se comparten recursos.
OBX4. Pendente de abordar.
OBX5. Pendente de elaborar e pasar enquisa inicial.
OBX7. Vínculado co PFPP e pendente da convocatoria de "Biblioteca creativa".
Ademáis de todo isto, establécese a ligazón na páxina web do centro, na que se establece publicación do Plan Dixital.
A maiores de todo isto salientar a necesidade de recursos, que axuden a desenvolver dito plan:
- Conectividade. A wifi é moi deficiente.
- Equipamento. Precísanse robots para a formación do PFPP e, en xeral, os dispositivos son obsoletos e están en mal estado, en canto a funcionamento. Isto agrávase por ser un centro con unha elevada matrícula.
No que concerne, as boas prácticas innovadoras, as novas tecnoloxías introdúcense este curso en Educación Infantil, nas sesións da mestra de apoio. Ademais, engadir que se planificou formación específica sobre a competencia dixital, como ben reflexa unha das liñas do PFPP do centro, cuio centro de interese, é a robótica educativa e a programación.
Revisión pormenorizada do Plan Dixital atendendo as liñas de acción que teñen prazo de execución neste segundo trimestre.
Foron desenvoltas as seguintes accións:
OBX.1: AO1.1 Iniciouse a creación de feramentas, por exemplo, o panel 25N para robótica.
AO1.3 De xeito individual, cada vez e maior o número de profesorado que emprega a aula virtual.
Participación dun elevado número de profesorado no PFPP.
OBX.2: AO2.1 e AO2.2 Accións xa realizadas.
AO2.3 Estase a elaborar a lista de consellos para evitar riscos, para o alumnado e para as familias.
OBX.3: AO3.1 A formación interna estáse a desenvolver en momentos puntuais por interese e necesidade do profesorado en determinadas actividades.
AO3.2 Continúase coa reunión mensual de todas as coordinacións para determinar as ferramentas a empregar no quefacer diario no centro e na que se propoñen as diferentes suxestións.
AO3. 3 Creado recopilatorio de recursos.
OBX4. Os dispositivos son tan obsoletos que non permiten a instalación de sistemas de seguridade, polo tanto as liñas de actuación non se poden desenvolver.
OBX5. Non se pasou a enquisa, pero valorouse que non hai necesidade de repartir dispositivos, e que sempre estarán dispoñibles no centro. O obxectivo dase por rematado.
OBX6. AO6.1 Realizadas as tomas de contacto con outros centros.
AO6.2 Acórdase que sexa o alumnado do 3º ciclo de Educación Primaria os que formen parte desa comisión.
AO6.3 Pendente.
OBX7. AO7.1 Na convocatoria de "Bibliotecas creativas", non fomos centro seleccionado.
AO7.2 Vinculado ao PFPP, con parte da dotación económica desta formación, foron adquiridos algúns dos recursos necesarios para constituir o recuncho creativo ou recuncho maker da biblioteca. En proceso, a formación do PFPP que ten como eixo a robótica.
AO7.3 En fase de deseño, pendente de realizar no 3º trimestre.
Revisión pormenorizada do Plan Dixital atendendo as liñas de acción que teñen prazo de execución neste terceiro trimestre.
Foron desenvoltas as seguintes accións:
OBX.1: Este obxectivo foi acadado cunha porcentaxe do 65%.
OBX.2: Este obxectivo foi acadado nun 90% do profesorado.
OBX.3: Este obxectivo foi acadado posto que un número elevado de profesorado está vinculado e amosa interese por esta iniciativa.
OBX.4: Non se pode desenvolver.
OBX.5: Finalizado sen execución de accións, despois de valorar a non necesidade de medios dixitais no domicilio por parte de ningún discente.
OBX.6: Acadado, con máis de 10 intercambios, entre docentes e alumnado de diferentes centros.
OBX.7: Acadado, creado o recuncho maker.
Reflexar que a aplicación educalidade non presenta nin presentou ningún tipo de problema. En canto a certificación da competencia dixital, o profesorado comeza a visualizar o proceso q seguir para acadar un determinado nivel. O EDIXGAL, ofertado en diferentes ocasións ao longo do curso, non foi solicitado, posto que o profesorado prefire prescindir deste recurso educativo.
Avaliación
Ao longo do curso, farase unha avaliación tanto continua como final, atendendo aos parámetros e obxectivos establecidos no Plan de Acción.
No referente á avaliación continua, a frecuencia da súa realización será cando menos unha vez ao trimestre, e os aspectos a valorar:
- O estado da execución das accións.
- A análise, valoración e modificacións das accións.
- Elaborar as propostas de mellora.
No contexto da avaliación final mediante os correspondentes instrumentos, a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano, e os aspectos fundamentais a valorar serán os relativos ao logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O proceso de implementación, ao ser un proceso vivo e modificable, poderá requerir o uso doutros instrumentos de avaliación se fose necesario.
En xeral, este Plan Dixital, foi ben acollido pola comunidade educativa, e a súa posta en práctica realizouse de xeito progresivo. Os obxectivos foron acadados en maior medida, a través de accións que estiveron ao alcance dos diferentes entes, profesorado e alumnado, e a través do cal se pretendeu avanzar na consecución da Competencia Dixital, tanto por parte dos docentes como dos discentes.
As propostas de mellora que se establecen son:
- Maior formación do profesorado no uso das TIC.
- Promover o uso da aula de informática de xeito máis frecuente e a introducción de novos recursos dixitais no quefacer diario do proceso de ensino-aprendizaxe.
- Supervisar e valorar o desenvolvemento do Plan Dixital no vindeiro curso académico.
- Actitude favorable do profesorado ante as TIC, a través dunha aplicación fácil, útil e eficiente.
- Xestionar a organización de espazos e recursos para favorecer o uso das tecnoloxías no centro nas condicións máis adecuadas.
- Asegurar a inclusión dixital de todo o alumnado e profesorado.
- Dar a coñecer ao centro as actividades relacionadas coas TIC.
- Establecer un recuncho do ordenador nas diferentes aulas para posibilitar o uso das tecnoloxías cando sexa preciso, introducindo as mesmas de xeito globalizado no proceso de ensino-aprendizaxe.
- Mellora da conexión a internet nas aulas.
Comunicación e difusión
A comunicación e difusión do Plan Dixital, levarase a cabo, a través da páxina web do centro: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipsilleda/taxonomy/term/198