Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Para a elaboración do Plan dixital tivemos en conta a normativa vixente:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

O que motiva e xustifica que o noso Centro intente desenvolver o Plan dixital durante o curso 2022/23 baséase en dúas razóns peso:

1ª. O material co que conta a escola para o desenvolvemento da competencia dixital está moi desfasado ou deteriorado, xa que fai bastantes anos que dende a Consellería non se envían novos equipos nin se repoñen os estragados cando se lles solicita, non puidemos participar en programas como o Abalar porque as nosas instalacións non cumprían os requisitos precisos,… O centro fai todo o esforzo económico neste sentido, pero, por un lado a normativa vixente tampouco permite adquirir todo o que desexariamos e por outro temos outras necesidades que non nos permiten facelo polo escaso presuposto co que contamos.

2ª. Segundo a nosa estimación un 30% do alumnado non ten posibilidades de traballar a competencia dixital na súa casa, por non contar con equipos nin conexión a internet, tampouco ten facilidade para facelo, pola súa conta, en instalacións como a da Casa de Cultura do pobo ou a Biblioteca Municipal do Concello por quedarlle nalgúns casos a máis de 15 quilómetros do seu fogar.

O plan dixital de centro contribuirá o proxecto educativo ademáis do xa mencionado mellorando os coñecementos coas novas tecnoloxías no profesorado e alumnado.

En canto os recursos persoais, contamos con unha plantilla maioritariamente definitiva no centro que xa forman parte do mesmo dende fai uns anos, ademais caracterízanse por ser participativos, preocupados pola súa formación e dispostos a participar e colaborar en novos proxectos, o que axuda á consecución dos obxectivos especificados no noso plan dixital.

O plan dixital tamén contribuirá nos diferentes equipos docentes:

-Equipo de normalización da lingua galega que poderase levar a cabo mediante medios tecnolóxicos, como por exemplo realizar actividades nas PDIs, xogos interactivos nas tabletas do alumnado ou nos ordenadores/portátiles, investigación sobre poetas galegos ou traballos/exposicións relacionados coa nosa lingua.

-Equipo de actividades complementarias e extraescolares: o plan dixital permitiranos ter mais dispositivos e conectividade para o alumando favorecendo a realización de actividades complemenarias no centro, por exemplo mediante a utilización de recursos online relacionadas coas conmemoracións/celebracións propias de cada curso académico.

-Equipo de biblioteca: poderemos obtar de forma máis rápida e eficaz a bancos de recursos de libros ou mesmo ir incluíndo novos obxectivos de cara anos posteriores como adquirir ebooks para a nosa biblioteca escolar.

 

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do Plan dixital de centro seguimos os pasos que nos foron marcando o equipo Adix de Lalín, partindo dun selfie feito por todo o profesorado, alumnado e dirección do Centro.

Analizados os datos obtivos elaboramos un DAFO onde marcamos as nosas fortalezas e debilidades, tendo en conta isto definimos os obxectivos de acción que serán a base do noso Plan Dixtal para o vindeiro curso escolar.

Interno
52 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C13 Traer os medios dixitais da casa. Alumnado Non
Debilidade C10 Dispositivos dixitais para o alumnado (O Centro dispon de escasos medios para poder deixar o alumando con fenda dixital). Alumnado Si
Debilidade Formación dixital escasa nas familias o que impide axudar o alumnado. Familias Si
Debilidade C1 Infraestructura (Dispoñemos de equipos e pizarras pero moi antiguos , que non soportan actualizacions importantes.) Infraestruturas Non
Debilidade C14 Espacios físicos (Dispoñemos de aula de informática con ordenadores moi antigos) C15 Tecnoloxías asitenciais (O alumnado con NEE ten escaso acceso a dispositivos dixitais). Infraestruturas Si
Debilidade C16 Biliotecas/Acesorios en Liña (O Centro non dispon de Bilioteca con materiais para o aprendizaxe en liña) Infraestruturas Non
Debilidade C5 Asistencia técnica (Lenta por parte da Consellería, Informático privado mantementos). C10 Dispositivos para o alumnado (Dispoñemos de equipos para prestar ao alumnado pero insuficientes). Infraestruturas Non
Debilidade B1 Avaliación do proceso (Ofertamos poucas actividades dixitais para fomentar a avaliación) Oferta Si
Debilidade B4 Sinerxias para aprendizaxe Híbrida (Fomentamos poucas actividades entre Centros para traballar dixitalmente) Oferta Non
Debilidade A1 Estratexia dixital (No noso Centro non contamos cunha estratexia dixital). Oferta Non
Debilidade C5 Asistencia Técnica (O Centro recurre a informáticos externos para o arranxo dos equipos que resultan moitas veces insuficientes). Oferta Non
Debilidade C15 Tecnoloxias asistenciais (O Centro non dispón de un banco de recursos dixitais para nenos/as con NEE) Organización de centro Non
Debilidade G8 Documentación da aprendizaxe ( O profesorado non facilita o alumando recursos en línea para documentarse sobre o ensino aprendizaxe) Organización de centro Non
Debilidade F6 Proxectos interdisciplinares (Non participamos en proxectos interdisplinares) Persoal docente Si
Debilidade A4 Tempo para explorar o ensino dixital (Falta de tempo para indagar no ensino dixital). Persoal docente Non
Debilidade E2 Creación de recursos dixitais (A maios parte do profesorado non elabora os seus propios recursos dixitais). Persoal docente Non
Debilidade E3 Uso de contornos virtuais co alumando (O profesorado non emprega contornos virtuais co alumnado) Persoal docente Non
Debilidade G1 Avaliación de habilidades (O profesorado non emprega os recursos dixitais para avaliar as habilidades do alumnado.). Persoal docente Si
Debilidade G3 Retroalimentación (O profesorado non emprega as novas tecnoloxías para facer o Feedback co alumnado). Persoal docente Non
Debilidade B1 Avaliación do progreso (Pouco profesorado avalía através de recursos dixitais). Persoal docente Non
Debilidade G5 Autoreflexión sobre o aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade E2 Creación de recursos en rede (O noso alumnando non crea recursos en rede ca formación obtida) Persoal non docente Non
Fortaleza C8 Dispositos dixitais para o alumando (Temos ordenadores na bilioteca que poden ser empregados polo noso alumando cando precisen). Alumnado Non
Fortaleza Ratios pequenos por aula. Alumnado Non
Fortaleza A familia na biblio (As familias comparten experiencias ou contan contos a grupos no Centro) Familias Non
Fortaleza Participación das familias en todas actividades propostas polo Centro (Lambecazolas videos cociñando que se suben a WEB, Coñecendo Galicia fotos que nos trae o alumando para coñecer a nosa Terra Galicia) Familias Non
Fortaleza C2 Dispositivos dixitais para a ensinanza.(O Centro dispon de medios para traballar a ensinanza) Infraestruturas Non
Fortaleza C3 Acceso a Internet (Red wifi boa en todo o Centro). Infraestruturas Non
Fortaleza C7 Protección de datos. Infraestruturas Non
Fortaleza C8 Dispositivos dixitais para a aprendizaxe (Digicraf). Infraestruturas Non
Fortaleza A3 Apoio formación (O Centro oferta formación para os mestres PFPP). Oferta Non
Fortaleza A2 Desenvolvemento da estratexia dixital (Estamos a elaborar un plan dixital entre todo o profesorado). Oferta Non
Fortaleza A5 Respetamos dereitos de autor e licenzas de uso . Oferta Non
Fortaleza C11 Fenda dixital (O Centro a través dos titores detectamos as dificultades do noso alumando). Organización de centro Non
Fortaleza C12 Plan Fenda Dixital (No Centro contamos cun plan para abordar a fenda dixital). Organización de centro Non
Fortaleza D1 Necesidades de DPC (O profesorado e consciente da necesidade de formación en novas tecnoloxías). Persoal docente Non
Fortaleza D2 Participación no DPC (Todo o profesorado participa no PFPP do Centro) Persoal docente Non
Fortaleza F1 Adaptación ao alumnado (Adapatamos e seleccionamos recursos dixitais o noso alumnado). Persoal docente Si
Fortaleza A3 Novas modalidades de ensino (O Centro apoia e facilita a formación do profesorado). Persoal docente Non
Fortaleza B2 Debate sobre as novas tecnoloxías (Traballamos as vantaxes de desventaxas das novas tecnoloxías co alumnado). Persoal docente Non
Fortaleza B3 Colaboracións (No Centro Colaboramos con outras organizacións atraves da novas tecnoloxías , Biblioteca, Radio na Biblio, Voznatura...). Persoal docente Si
Fortaleza D3 Intercambio de Experiencias (O profesorado axudámonos entre nós e intercambiamos as nosas experiencias en novas tecnoloxías) Persoal docente Non
Fortaleza E1 Recursos en liña (O noso profesorado busca recursos na rede para traballar co noso alumando) Persoal docente Non
Fortaleza E4 Comunicación ca Comunidade Educativa (O Centro emprega Abalar para transmitir información). Persoal docente Non
Fortaleza E5 Recursos abertos (O profesorado emprega recursos abertos co alumnado). Persoal docente Non
Fortaleza F3 Fomento da creatividade (Traballamos co proxecto Digicraft que potencia a creatividade ca novas tecnoloxías). Persoal docente Si
Fortaleza F5 Colaboración e Cooperación entre o alumndo (Fomentamos actividades dixitais en grupo onde colaboran entre eles...Digicraft, creación de videos para a Web..) Persoal docente Non
Fortaleza F4 Motivación alumnado (Motivamos o alumnado con recursos dixitais (Digicraft)). Persoal docente Si
Fortaleza F4 Motivación alumnado (O Centro busca formacións para motivar o alumando). Persoal non docente Si
Fortaleza D3 Itercambio de experiencias (Intercambio de experiencias con formación presencial através de cursos no Centro co alumando. (Radio, fotografía¿). Persoal non docente Non
Fortaleza E1 Recursos en liña (Visualización nas aulas de concertos didáctivos e teatro en Rede). Persoal non docente Non
Fortaleza F5 Colaboración entre o alumando o facer actividades dixitais. Persoal non docente Si
52 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C14 Espazos físicos (Aula informática con equipos moi antigos. O Centro ten ordenadores comprados polo Centro e excasos pola Consellería) Administración educativa Si
Ameaza As instalacións do Centro quedáronse anticuadas co paso dos anos e precisan una inversión por parte da Consellería e Concello Administración educativa Non
Ameaza C5 Asistencia Técnica (Asistencia técnica escasa pola Consellería e tardía, mantementos informático de fóra co custo que implica para o Centro) Administración educativa Non
Ameaza Cambio de Lei de Educación e a consecuente normativa Lexislación Non
Oportunidade C1 Infraestructuras (O Centro conta con infraestructura dixital dentro das aulas, ordenadores, pizarras¿) Administración educativa Non
Oportunidade C3 Acceso a internet (Boa conexión de wifi en todo o Centro). Administración educativa Non
Oportunidade C2 Dispositivos dixitais (O profesorado dispón de dispositivos dixitais en todas as aulas ) Administración educativa Non
Oportunidade O Centro que participa en varios Plans e programas con continuidade no tempo. Administración educativa Non
Oportunidade Difusión a través da WEB do Centro de todas as actividades que se realizan. Administración educativa Non
Oportunidade Gran apoio da Comunidade Educativa para levar acabo novos Proxectos: Anpa e Concello. ANPA Non
Oportunidade Colaboración en cursos de formación e actividades propostas polo Centro. (Este ano conseguiron unha formación ofertada para todo o alumando de primaria e para todas as familias). ANPA Non
Oportunidade C11 Medias para detectar a fenda dixital do alumando (O Centro dispón dun plan para detectar a fenda dixital do noso alumando) Contorna Non
Oportunidade C12 Fenda dixital (Oferta de formación do funcionamento da aula virtiual por parte do Centro para ás familias do noso alumando). Contorna Non
Oportunidade B3 Colaboracións (O Centro pode aproveitar as ofertas de Plans que ofrecen entidades privadas como Voz Natura, Digicraft (Vodafone) Outras Si
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
AO1 Intensificar a utilización das TIC e o emprego da aula de informática en momentos específicos para cada clase e cun número concreto de horas ao longo dos diferentes trimestres. (C14)
AO2 Realizar un curso de formación sobre a avaliación dixital na aula virtual. (G1)
AO3 Investigar diferentes bancos de recursos dixitais para todo o alumnado así como recursos específicos para o alumnado con NEE/NEAE que permitan mellorar o proceso de ensino aprendizaxe. (F6 y F1)
AO4 Realizar cursos de formación destinados ao alumnado e profesorado para fomentar o uso responsable das TIC e para coñecer novos recursos dixitais para poñer en práctica (B1, B3, H1)
AO5 Adquirir o hábito de planificar o currículo integrando o uso das TIC , propoñendo actividades formativas e facilitando recursos en liña ao alumnado tales coma o uso dos editores de texto, correo electrónico, navegación en internet, resolución de actividades na aula virtual permitindo que o alumnado cree recursos e desenvolva destrezas TIC. (H1,H5,H7)
AO6 Participar no proxecto interdisciplinar ¿polos creativos¿ que fomentan a utilización das novas tecnoloxías actuais e o emprego do ordenador como medio de investigación, para ampliar coñecementos e elaborar pequenos proxectos a nivel individual / colectivo, como medio de creación, integración, cooperación e expresión das ideas de cada un. (F3,F4,F5)

Seguimento

Procedemento

- Reunións mensuais ca cordinadora do equipo Adix de Lalín.

- Reunións mensuais co equipo Tics

1º Trimestre

OBXECTIVO 1:Intensificar a utilización das TIC e o emprego da aula de informática en momentos específicos para cada clase e cun número concreto de horas ao longo dos diferentes trimestres. (C14)

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Creación dun horario semanal onde cada mestre/a poida apuntar unha hora específica para levar ao seu alumnado á aula de informática (F)
  2. Obradoiro de recursos/xogos aloxados na aula virtual para traballar o alumnado cando vaia á aula de informática (F)
  3. Recollida de fichas/materiais onde se evidencia o tratamento de recursos/xogos realizados na aula de informática (EP)

OBXECTIVO 2: Realizar un curso de formación sobre a avaliación dixital na aula virtual. (G1

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Realizar a avaliación de algunhas actividades a través de recursos dixitais. (F)
  2. Reunións do equipo docente para compartir e adaptar actividades de avaliación (EP)
  3. Recollida de fichas/materiais onde se avalía ao alumnado(EP)

OBXECTIVO 3: Investigar diferentes bancos de recursos dixitais para todo o alumnado así como recursos específicos para o alumnado con NEE/NEAE que permitan mellorar o proceso de ensino aprendizaxe. (F6 y F1)

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Curso de formación sobre recursos específicos para NEE/NEAE onde participa un mínimo dun 25 porcento do claustro.(F)
  2. Creación dun repositorio entre todo o profesorado para acceder aos recursos(F)
  3. Reunión do departamento de orientación e resto de profesorado para compartir os recursos(F)

OBXECTIVO 4: Realizar cursos de formación destinados ao alumnado e profesorado para fomentar o uso responsable das TIC e para coñecer novos recursos dixitais para poñer en práctica (B1, B3, H1)

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Charla/curso para o alumnado sobre o uso responsable das TIC onde participa un 50% do alumnado de primaria(F)
  2. Curso de formación para profesorado/alumnado para coñecer novos recursos TIC(EP)
  3. Recollida de fichas/materiais onde se apliquen os contidos aprendidos nos cursos/charlas de formación(EP)

OBXECTIVO 5: Adquirir o hábito de planificar o currículo integrando o uso das TIC , propoñendo actividades formativas e facilitando recursos en liña ao alumnado tales coma o uso dos editores de texto, correo electrónico, navegación en internet, resolución de actividades na aula virtual permitindo que o alumnado cree recursos e desenvolva destrezas TIC. (H1,H5,H7)

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Creación de actividades dixitais relacionadas coas diferentes materias do currículo.(EP)
  2. Utilización de editores de texto ou outros programas específicos segundo a idade do alumnado(EP)
  3. Recollida de fichas/actividades/traballos de forma dixital por parte do alumnado(EP)

OBXECTIVO 6: Participar no proxecto interdisciplinar “polos creativos” que fomentan a utilización das novas tecnoloxías actuais e o emprego do ordenador como medio de investigación, para ampliar coñecementos e elaborar pequenos proxectos a nivel individual / colectivo, como medio de creación, integración, cooperación e expresión das ideas de cada un. (F3,F4,F5)

ACCIÓNS A DESENVOLVER

  1. Creación da aula para levar a cabo o proxecto “polos creativos” cunha implicación do 50% do Claustro.(N)

 

 

2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para a avaliación do plan dixital levaremos a cabo dous tipos de avaliación: a avaliación procesual e a avaliación final.

A avaliación procesual será realizada polo equipo de dinamización das TIC nas súas reunións mensuais, nas cales se irá facendo o seguimento do plan dixital, analizando o cumplimento dos obxectivos especificados no apartado 3.1 e cumplimentando a valoración de acción e o seu estado. Ademais incluiranse nas diferentes actas do equipo de dinamización as propostas de mellora para buscar o cumplimento do plan dixital de centro da forma máis satisfactoria posible.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan dixital realizarase de diversas formas, en primeiro lugar, será citado nun dos puntos do claustro final do curso 2021/22, para que todos teñan constancia do mesmo así como no claustro de inicio de curso 2022/23 para o profesorado que se incorpore novo no centro.

Ademais comentarase no último consello escolar para que os pais/nais e persoal non docente teñan coñecemento do mesmo e poidan informar ao resto das familias en que consiste e os lugares onde poderán ver as novidades no mesmo.
 

Estas novidades terán lugar na páxina web de centro, onde se creará un apartado específico co nome “ plan dixital” para que toda a Comunidade Educativa poida revísalo cando así o desexen.

Tamén poderemos crear un curso na propia aula virtual do centro onde quede rexistrada a información do plan dixital para compartir entre o profesorado do centro e poderase consultar na secretaria do Centro onde estará unha copia do mesmo.

Para calquera tipo de novidades relacionados ao longo do curso continuaremos empregando as aplicación corporativas que seguen a continuación:

- Espazo abalar

- Abalar mobil

- Correo corporativo da xunta

-Notificación/ circular do centro