Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP Plurilingüe Cruceiro é un centro público que está asentado na parroquia de Vilalonga, pertencente ao Concello de Sanxenxo, provincia de Pontevedra. Atópase no lugar de O Revel e foi inaugurado no ano 2021. O colexio linda con outras instalacións públicas existentes na zona: o campo de fútbol municipal, a gardería municipal e o centro de saúde de Vilalonga. Dispón de amplas zonas de aparcamento nas inmediacións, así como zonas verdes para o lecer. O edificio no que se atopa o centro está composto por un semisoto, unha planta baixa e un andar. O centro foi deseñado e construído para albergar dúas liñas, pero durante este curso só hai dúas clases en 4º e 6º de primaria. A entrada principal do colexio leva a un amplo recibidor. Collendo á dereita accédese a un gran espazo de usos múltiples no que se localiza o comedor, un espazo para psicomotricidade do alumnado de infantil e un espazo versátil para diferentes usos, e cara a esquerda accédese ás instalacións da planta baixa: conserxería, dirección, secretaría, xefatura de estudos, sala de mestres, departamento de orientación, a biblioteca e tres amplas aulas de infantil. Estas últimas tamén teñen un acceso independente desde fora e contan con patio semicuberto propio. No primeiro andar están as aulas de primaria, a aula de música, a aula de inglés e un aula de matemáticas. O ximnasio atópase no semisoto contando con acceso interior dende o centro. Compleméntase cunhas pistas descubertas para a práctica de distintos deportes. O centro ten un patio exterior con dúas partes semicubertas para o tempo de recreo. Tamén un espazo verde onde os nenos poden xogar. Durante esta pandemia puidemos observar que non todas as familias podían acceder aos traballos propostos desde o colexio debido en moitos casos a carecer de conexión a internet, a compartir dita conexión entre varios irmáns en idade escolar, nalgúns casos a carecer de dispositivos cos que poder traballar. O centro participa do Proxecto Abalar e ofrece unha educación dixital par as aulas de 5º e 6º de educación primaria grazas á iniciativa de educación dixital E-dixgal. Este curso pasado e o anterior, profesorado do centro participou nun PFPP de Robótica e durante este curso 2021-22 o centro tamén participou do Programa Radio na Biblio.

Este Plan dixital está adaptado ao establecido na seguinte normativa: ¿ Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación ¿ Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022 ¿ Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022 ¿ Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implantación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Proceso de elaboración • Preparación do SELFIE. • Compartir enlaces co alumnado e profesorado para realizar o SELFIE. • Obter o informe de centro SELFIE. • Realización do informe grupal do test CDD. • Informe da análise DAFO. • Procura dos obxectivos do Plan de Acción • Realización de Plan Dixital

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos empregados de recollida de información para realizar a análise DAFO foron o Informe Selfie e o test CDD. A partir do informe Selfie, test CDD e outras fontes, o Centro xerou un análise DAFO que lle permite coñecer a realidade do Centro no eixo dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Familias con algunha carencia a nivel de conectividade pola zona xeográfica na que vive. Familias Non
Debilidade Non se conta con dispositivos individuais de traballo para o 1º ciclo. Infraestruturas Non
Debilidade Familias con algunha carencia a nivel de conectividade pola zona xeográfica na que vive. Outras Non
Debilidade Falta de tempo por carga de traballo para formación. Persoal docente Si
Fortaleza Alumnado motivado, participativo e con coñecementos medios/altos sobre informática Alumnado Si
Fortaleza Familias implicadas na comunidade educativa e dispostas a aprender e comunicarse con novas ferramentas Familias Non
Fortaleza O centro conta con infraestrutura tecnolóxica suficiente para o traballo e a organización dixital Infraestruturas Si
Fortaleza Familias implicadas na comunidade educativa e dispostas a aprender e comunicarse con novas ferramenta Outras Non
Fortaleza Persoal docente motivado para aprender a traballar con novas ferramentas tecnolóxicas. Persoal docente Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Análise

Unha vez feita a análise e analizado os factores internos e externos tomouse a decisión de comezar polos seguintes obxectivos para o presente curso 2022-23.

Inventariar os dispositivos dixitais do centro

Coñecer os perigos da navegación e o recoñecemento de dereitos de uso

Fomentar o uso da AV no centro por parte do alumnado

Desenvolver estratexias que permitan ao profesorado utilizar novos modelos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Inventariar os dispositivos dixitais do centro
O2PD Coñecer os perigos da navegación e o recoñecemento de dereitos de uso
O3PD Fomentar o uso da AV no centro por parte do alumnado
04PD Desenvolver estratexias que permitan ao profesorado utilizar novos modelos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos vai ser o seguinte:

- Xuntanzas de coordinación.

- Visita do Adix.

- Cumplimentar a ferramenta educalidade.

1º Trimestre

Obxectivo nº 1 Inventariar os dispositivos dixitais do centro

AO 1.1 Constituir un equipo de traballo. Realizada

Obxectivo nº 2 Coñecer os perigos da navegación e o recoñecemento de dereitos de uso

AO 1.2 Constituir un equipo de traballo. Realizada

Obxectivo nº 3  Fomentar o uso da AV no centro por parte do alumnado

AO 3.1 Constituir un equipo de traballo. Realizada

Obxectivo nº 4 Desenvolver estratexias que permitan ao profesorado utilizar novos modelos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.

AO 1.4 Constituir un equipo de traballo. Realizada

AO 4.2 Crear unha enquisa para coñecer as preferencias do profesorado relativas á formación en tecnoloxías dixitais. Realizada

AO 4.3 Analizar os resultados da enquisa e toma de decisións. Realizada

 

2º Trimestre

Obxectivo nº 1 Inventariar os dispositivos dixitais do centro

AO 1.2 Inventariar os dispositivos dixitais do centro. Realizada

Obxectivo nº 4 Desenvolver estratexias que permitan ao profesorado utilizar novos modelos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.

AO 4.4 Buscar e realizar formación adecuada aos resultados da enquisa. En proceso

 

3º Trimestre

Obxectivo nº 2 Coñecer os perigos da navegación e o recoñecemento de dereitos de uso

AO 2.2 Participar no programa Plan Director para a convivencia e mellora da seguridade nos Centros Educativos. Realizada

AO 2.3 Participar en actividades encamiñadas a coñecer os perigos da navegación e o recoñecemento de dereitos de uso. Realizada

AO 2.4 Creación dun banco de resursos libres de dereitos na AV.  Pendente

Obxectivo nº 3  Fomentar o uso da AV no centro por parte do alumnado

AO 3.2 Crear actividades para que o alumnado se familiarice coa aula virtual. Realizada

 

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos vai ser o seguinte:

– Reunións do equipo do Plan Dixital ao finalizar cada trimestre, para valorar o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

– Reunión do equipo do Plan Dixital, ao finalizar o curso para a valoración da consecución ou non dos obxectivos e para as propostas de mellora do Plan Dixital.

Valoración xeral

Os obxectivos plantexados para este primeiro ano de implantación do Plan Dixital foron acadados na súa totalidade, quedando unicamente unha acción pendente de realizar e outra que está en proceso.

Proposta de mellora

De cara a futuros cursos quédanos o continuar formándonos como docentes en novos modelos de ensino-aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este Plan Dixital unha vez aprobado polo Consello Escolar foi publicado na páxina web no CEIP Plurilingüe Cruceiro.

Este plan dixital foi aprobado en Consello Escolar despois de ser informado o Claustro de profesorado do centro o 30 de xuño de 2022.

O enderezo para acceder a el é o seguinte:

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipcruceiro/