Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Centro está situado no Val do Alvedosa, na estrada de Redondela-Fornelos, no Concello de Redondela. A súa poboación, con dous mil douscentos cincuenta e cinco habitantes (2.255), é de tipo disperso, de apreciable densidade, en torno aos 300 habitantes por quilómetro cadrado. A análise da pirámide de poboación deixa ver que mingua no pé, razón pola que nos atopamos no paso a unha poboación envellecida. O ámbito de actuación do centro abrangue as parroquias de Reboreda e Ventosela. A parroquia de Reboreda conta cos seguintes barrios: Santo Paio de Arriba, Santo Paio de Abaixo, Asnelle de Arriba, Asnelle de Abaixo, Quintana e Pousadouro.

Para levar a cabo este mal aplicouse a seguinte normativa 

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital conformado polos membros de Equipo de Dinamización TIC. En Novembro de 2023, a coordinadora do Plan Dixital xunto co ADIX (Ramón Allegue Barreiro), seguíu as instrucións e pasos indicados. Ao longo de todo o curso o centro participou no PFPP relacionado co ámbito STEAM onde se analizaron as necesidades e fortalezas do centro.

Interno
29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade - Equipos non adaptados ao software que se quere empregar. Infraestruturas Non
Debilidade - Resolución de incidencias moi lenta. Infraestruturas Si
Debilidade - As plataformas deberían ser máis intuitivas e faciliten o seu uso. Infraestruturas Si
Debilidade - Faltan equipos e moitos están obsoletos. Infraestruturas Non
Debilidade - A maioría dos docentes non utilizan tecnoloxias dixitais para a avaliación e autoavaliación. Oferta Si
Debilidade - Pouca colaboración entre os docentes a hora de compartir os seus coñecementos. Organización de centro Si
Debilidade - Falta de comunicación con outros centros. Organización de centro Si
Debilidade - Falta dun sistema de comunicación funcional. Organización de centro Si
Debilidade - Falta de tempo en horario escolar. Persoal docente Si
Debilidade - Falta de motivación e formación do profesorado nesta temática. Persoal docente Si
Debilidade - A maioría do profesorado é pouco reflexivo sobre a tecnoloxía que usa. Persoal docente Si
Debilidade - Non participan en redes colaborativas profesionais Persoal docente Non
Fortaleza - Adquire habilidades en todas as materias. Alumnado Si
Fortaleza - O terceiro ciclo iniciado en robótica (programación). Alumnado Si
Fortaleza - Os grupos e-dixgal detectan problemas técnicos e solicitan axuda. Alumnado Non
Fortaleza - O centro conta con equipamento suficiente para o alumnado Alumnado Si
Fortaleza Moitos docentes coñecen a normativa de dereitos de autor e protección de datos. Infraestruturas Non
Fortaleza - Facemos un bo uso das aulas virtuais. Infraestruturas Si
Fortaleza - O alumnado de 5º e 6º de Primaria participan e Edixgal. Oferta Non
Fortaleza - A adaptación das actividades en función da idade e da competencia dixital. Organización de centro Si
Fortaleza - Uso habitual dos recursos institucionais (web, aula virtual, edixgal, abalar...). Organización de centro Si
Fortaleza - Temos proxectos que implican a todo o alumnado. Persoal docente Si
Fortaleza - Os docentes crean os seus recursos dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza - A maioría do profesorado ten en conta os dereitos de autor e licenzas de uso. Persoal docente Si
Fortaleza - Ten práctica no uso de ferramentas dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza - Transversalidade do uso seguro das Novas Tecnolixías. Persoal docente Si
Fortaleza - Boa implicación nas modalidades de aprendizaxe. Persoal docente Si
Fortaleza - Búsqueda de formación para a ampliación de coñecementos e estratexias. Persoal docente Si
Fortaleza - Temos varias ferramentas con diferentes recursos. Persoal docente Si
29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza - O centro non recibe suficiente financiación. Administración educativa Non
Ameaza - Imposición de burocracia. Administración educativa Si
Ameaza - Atopámonos nunha contorna rural, polo que hai unha clara fenda dixital Contorna Si
Ameaza -Demasiados cambios normativos. Lexislación Non
Ameaza - Falta de tempo en horario escolar. Lexislación Si
Ameaza - Sobrecarga de accións e proxectos Lexislación Si
Oportunidade - Hai suficiente formación dispoñible para que os mestres aumenten a súa competencia dixital. Administración educativa Si
Oportunidade - A gran maioria do persoal docente e non docente deste centro e estable. Administración educativa Si
Oportunidade - Actividades formativas presenciais, por vídeo conferencia. ANPA Non
Oportunidade - Gran parte das familias colaboran activamente no centro. ANPA Si
Oportunidade - A ANPA participa activamente no centro. Contorna Si
Oportunidade - Colaborase frecuentemente con institución externas ao centro educativo. Outras Si
Oportunidade - O Concello facilita equipos, rede wifi... ao alumnado. Outras Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou a seguinte análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Consensuar e establecer un uso mínimo mensual das tecnoloxías nas aulas durante o curso 24 25.
O02PD Usar o espazo físico dedicado a dixitalización (Polos creativos) para os proxectos STEAM do centro.
O03PD Integrar as TICs no PDI do centro no curso 24 25
O04PD Promover o uso do software libre e das ferramentas corporativas entre o profesorado.

Seguimento

Procedemento

O seguimento do presente plan dixital farase a través de reunións trimestrais do equipo TIC xunto co equipo directivo para valorar o bo funcionamento do plan.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos realizarase da seguinte forma:

• No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Dependendo do tipo de obxectivo que se queira avaliar, valorarase a posibilidade de aumentar a frecuencia. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

• No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Sera unha avaliación na que participarán todos os implicados na consecución dos obxectivos propostos.

Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O presente plan dixital se comunicará á comunidade educativa mediante a publicación na páxina web do centro.