Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Normativa referida ao Plan Dixital de Centro::

-Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación ¿ Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

-Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

-Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

O noso centro conta cunha longa traxectoria no eido dixital, así dende o curso 2012/2013 o C.E.P. Sequelo é un centro Abalar e dous cursos despois, pasaría a ser parte do Proxecto Experimental de Educación Dixital (E-Dixgal) no que inda hoxe nos atopamos integrados. O centro conta pois cunha ampla bagaxe na participación en proxectos anovadores:  "Nós tamén creamos",  "Digicraft", "Ponte nas ondas", "Aprendo Programando", "Robótica", "Legoleague", "Digicraft"...

Todo este bagaxe anterior fai que a presencia das novas tecnoloxías no traballo cotián nas aulas sexa unha constante o que potencia a Competencia Dixital dos nosos alumnos que dende os niveis intermedios fan uso das TIC na procura, selección e creación de información, acadando nos cursos superiores unha maior autonomía no proceso.

Outra cousa é a competencia dixital das familias que, a nivel xeral, é básica: saben navegar, utilizan asiduamente as redes sociais, utilizan emails para comunicarse co centro....Todo o anterior dende os seus dispositivos móbiles, pero vemos certas eivas no acceso e utilización tanto do Abalar Móbil como das Webs Dinámicas do centro. Carecen de estratexias básicas para acompañar aos seus fillos na nova cultura dixital e posúen un descoñecemento de uso seguro e responsable para desenvolverse na rede.

Todo o anterior agrávase polas precarias condiciones socio-económicas dalgunhas familias que non dispoñen de máis ferramentas TIC que o móbil, carecendo moitos deles de wifi.

É por todo isto que concibimos o PD do noso centro coma unha ferramenta de planificación integrada na nosa Programación Xeral Anual que busca o desenvolvemento do tratamento da información e competencia dixital e a integración das TIC como ferramenta didáctica nos procesos de ensino e aprendizaxe.

Neste momento é igual de necesario dominar as novas tecnoloxías, a lo menos de xeito básico, como saber ler, escribir ou contar. Para conseguir que a incorporación plena das TIC no centro sirva para mellorar o proceso de ensino e aprendizaxe, é necesario adoptar una serie de medidas que van máis aló da dotación de recursos e teñen que ir acompañadas da formación do profesorado e da elaboración de materiais, en distintos soportes, para desenvolver ao máximo as súas potencialidades. E así mesmo é polo que este plan vai dirixido a tódolos integrantes da nosa Comunidade Educativa: familias, alumnos e mestres. Dende esta concepción dun plan destinado a toda a Comunidade Educativa é que este plan se interrelaciona.

Durante o curso 2021-2022 procedeuse á redacción do Plan Dxital do centro, segundo o disposto nas Resolucións da Secretaría Xeral de Educación e Formación profesional. O devandito plan, presentado e aprobado polo claustro e consello escolar do centro, foi implementado ao longo do curso 2022-2023, presentando o informe de seguimento, grao de consecución de obxectivos, avaliación e propostas de mellora en sesións de claustro e consello escolar . Da traxectoria anterior deriva o Plan Dixital que agora se presenta e que pasa a integrarse no Proxecto Educativo do Centro, en conxunción co Plan TIC e o Edixgal, revisado anualmente e inserido nas correspondentes programacións xerais anuais de centro. Ao mesmo tempo, deberá integrar a Programación Xeral Anual correspondente ao presente curso, e ser tido en conta á hora da súa redacción.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e  reunións e entrevistas co claustro, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver

Interno
35 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Escasa integración da programación e codificación nas aprendizaxes. Alumnado Si
Debilidade Apenas se referencia o traballo doutras persoas que logo se reutiliza en producións propias. Alumnado Si
Debilidade Escasa plasticidade á hora de resolver problemas técnicos que xurden nas tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Debilidade O acceso ás tecnoloxías asistenciais é moi deficiente. Infraestruturas Si
Debilidade Incapacidade de xestionar o material que vai quedando obsoleto ou inoperativo.. Infraestruturas Si
Debilidade A asistencia técnica cando xorden problemas nos dispositivos de aula é insuficiente Infraestruturas Non
Debilidade Os sistemas de protección de datos ou non existen ou son débiles. Infraestruturas Si
Debilidade Carencia de tempo para implementar e explorar melloras na metodoloxía de ensino con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Debilidade Os problemas técnicos que xurden non se resolven coa presteza que requiren os profesores Organización de centro Si
Debilidade Tanto as tecnoloxías asistenciais para alumnos con n.e.e coma os repositorios que conteñen materiais de ensino son escasos Organización de centro Si
Debilidade Deficiente avaliación dos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Debilidade Escasa utilización das tecnoloxías na avaliación, retroalimentación e autoreflexión do proceso. Persoal docente Si
Debilidade Dificultade para adoptar novas formas metodolóxicas apoiadas na tecnoloxía. Persoal docente Si
Debilidade Necesidade de estructurar vías de intercambio de experiencias dentro da nosa comunidade escolar. Persoal docente Non
Debilidade Pouco fomento de actividades interdisciplinares que facilitan a colaboración e cooperación do alumnado Persoal docente Si
Debilidade Escaseza de material adaptado a nenos con nee Persoal non docente Non
Fortaleza Dispositivos dixitais propiedade do centro en abundancia que o alumno pode utilizar cando o necesita e pode levar á casa. Alumnado Non
Fortaleza Interiorización da importancia dun comportamento responsable e seguro en internet. Alumnado Si
Fortaleza Procura en distintas fontes para contraste de información. Alumnado Si
Fortaleza Produción de contidos dixitais, especialmente de carácter multimedia. Alumnado Si
Fortaleza Centro compoñente do Plan Abalar e logo do plan Edixgal Infraestruturas Si
Fortaleza Ampla gama de robots (Lego Wedo, Mbot, Clementine Doc, Beebots¿), acompañado de 11 tablets Android. Infraestruturas Si
Fortaleza Por ter pertencido ao proxecto Abalar cada alumno conta cun netbook do antigo proxecto Infraestruturas Si
Fortaleza Impresora 3D Infraestruturas Si
Fortaleza Abundante equipamento informático nas aulas Infraestruturas Si
Fortaleza Renovación constante dos ordenadores máis antigos, anovando os discos duros orixinais a discos duros sólidos. Infraestruturas Si
Fortaleza Internet de Fibra óptica Infraestruturas Si
Fortaleza A relación cos monitores do comedor e Plan Madruga é fluída, e os mesmos teñen acceso a certos dispositivos tecnolóxicos do centro: canón, ordenador portátil, cámara de vídeo¿, cos que desenvolven actividades cos alumnos. Oferta Non
Fortaleza Facilítase que o alumnado utilice técnicas dixitais para documentar a súa aprendizaxe. Organización de centro Si
Fortaleza Existe unha ampla participación do profesorado nas accións de FPP que se levan a cabo no relativo ao ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza Os métodos de ensino adáptanse as necesidades dos alumnos usando tecnoloxías dixitais que fomentan a súa creatividade. Persoal docente Si
Fortaleza Reflexión profunda e de antigo pola nosa pertenza a proxectos relacionados co dixital sobre as vantaxes e desvantaxes do devandito ensino. Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado do noso centro busca e crea recursos dixitais con asiduidade. Persoal docente Si
Fortaleza Utilizamos con frecuencia tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo (Páxina web, Aulas Virtuais, Abalar Móbil...). Persoal docente Si
Fortaleza Contamos cunha educadora que vén desenvolvendo un traballo exemplar con dous nenos con nee traballando en perfecta coordinación co profesorado. Persoal non docente Non
35 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Pouco tempo para explorar como mellorar a metodoloxía coas tecnoloxías dixitais. Administración educativa Si
Ameaza Estrutura organizativa do centro excesivamente ríxida Administración educativa Si
Ameaza Excesiva carga burocrática e administrativa Administración educativa Non
Ameaza Equipamento envellecido, especialmente os netbook Abalar con pouca posibilidade de renovación. Administración educativa Non
Ameaza Nivel de competencia das familias, en ocasións baixa. ANPA Si
Ameaza Maior número de familias con poucos recursos económicos e con situacións complicadas Contorna Non
Oportunidade O Covid fixo que as familias desterraran para sempre os receos que manifestaban ante a utilización de ferramentas dixitais no proceso educativo ANPA Non
Oportunidade Grande implicación da ANPA na vida escolar do noso centro. ANPA Non
Oportunidade Comunicación ANPA-Claustro moi fluída. ANPA Si
Oportunidade Difusión a través da web dinámica do colexio das actividades realizadas Contorna Si
Oportunidade O marco lexislativo focaliza a adquisición dun repertorio competencial diverso e amplo. Lexislación Si
Oportunidade . Participación na Liga Lego Jr. Outras Si
Oportunidade Participación en proxectos de entidades privadas: Voz Natura, Digicraft, Plan Proxecta Outras Si
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise
  • Análise cuantitativa do SELFIE: segundo a valoración obtida cun rango de 1 a 5.
  • Análise cualitativa do SELFIE: segundo unha referencia de calidade estimada polo equipo de dinamización do Plan Dixital.
  • Reflexión: segundo o análise de discrepancias nas valoracións dos distintos colectivos (dirección, profesorado, alumnado), referencias doutros centros de igual ou similar tipoloxía, da situación actual e normativa vixente.
  • Formación necesaria do profesorado: segundo as propostas do currículo actual e acreditacións propias do profesorado.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Promover a comunicación entre o centro educativo e as familias a través da web dinámica e Abalarmóbil
O02PD Dixitalizar e difundir vía páxina web tódolos documentos relevantes do centro, facéndoos accesibles á comunidade educativa, evitando na medida do posible o formato físico en papel.
O03PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital
O04PD Elaborar un inventario dos recursos TIC do centro
O05PD Potenciar o uso do servidor abalar do centro.
O06PD Promover o uso da Aula Virtual do centro por parte do alumnado
O07PD Promover a publicación de contidos para a web dinámica do centro
O08PD Adoptar metodoloxías activas promovidas polo uso das Tic (Aprendizaxe baseada en proxectos, aprendizaxe cooperativa, traballo colaborativo...).
O09PD Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso do teclado
O10PD Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso da aplicación LibreOffice
O11PD Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso de ferramentas de programación

Seguimento

Procedemento

Tomaremos como referencia para o seguimento do plan as seguintes accións:

- Reunións de xeito mensual que levará a cabo o equipo TIC e o equipo de profesores de cada etapa.

-Valoración das reunións por videoconferencia que cunha periodicidade mensual se realizan co Asesor de Zona

-Valoración da execución do plan que poida realizar o Equipo Directivo

-Valoración da comunidade educativa (docentes, personal centro, familias, alumnado). Recolleranse as suxerencias aportadas por familias e alumnos no buzón do Centro.

-Cada dous cursos realizarase una encosta de valoración do Plan por parte dos diversos sectores: profesorado, familias e alumnado.

-Una vez avaliados positivamente os Plans de acción levados a cabo para subsanar os aspectos de mellora, modificaranse os apartados necesarios do Plan. Das devanditas modificacións informarase aos sectores da Comunidade Educativa que se vexan implicados

 

1º Trimestre

-Porcentaxe de participación da comunidade educativa na páxina web do centro e no Abalarmóbil,  Valor Inicial: 50%  Valor obxectivo: 60% 

-Dixitalizar e difundir vía páxina web tódolos documentos relevantes do centro, facéndoos accesibles á comunidade educativa, evitando na medida do posible o formato físico en papel. Porcentaxe de documentos dixitalizados: 50%      Valor Obxectivo:  60%    

-Número de colaboracións con outras entidades (Instrumento: Memoria anual)    Colaboracións: 1     Obxectivo: 5

-Elaborar un inventario dos recursos TIC do centro  Valor inicial: 90%  Valor Obxectivo:  95%   

-Porcentaxe de profesorado que emprega o servidor.  Valor inicial:  0%  Valor proposto: 50% .

-Porcentaxe de profesorado que adopta con frecuencia metodoloxías activas facilitadas polo uso das TIC Valor inicial: 40%  Valor obxectivo: 80 %

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso do teclado. Número de sesións realizadas (10-15 minutos de duración) Valor Inicial: 0 Valor obxectivo: 30

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso da aplicación LibreOffice Número de sesións realizadas Valor Inicial: 0  sesións  Valor obxectivo:  30 sesións

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso de ferramentas de programación Número de sesións traballadas Valor inicial: 0 Valor obxectivo:50

2º Trimestre

-Porcentaxe de participación da comunidade educativa na páxina web do centro e no Abalarmóbil,  Valor Inicial: 50%  Valor obxectivo: 60% 

-Dixitalizar e difundir vía páxina web tódolos documentos relevantes do centro, facéndoos accesibles á comunidade educativa, evitando na medida do posible o formato físico en papel. Porcentaxe de documentos dixitalizados: 50%      Valor Obxectivo:  65%    

-Número de colaboracións con outras entidades (Instrumento: Memoria anual)    Colaboracións: 6     Obxectivo: 5

-Elaborar un inventario dos recursos TIC do centro  Valor inicial: 90%  Valor Obxectivo:  97%   

-Porcentaxe de profesorado que emprega o servidor.  Valor inicial:  0%  Valor obxectivo: 0% .

-Porcentaxe de profesorado que adopta con frecuencia metodoloxías activas facilitadas polo uso das TIC Valor inicial: 40%  Valor obxectivo: 80 %

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso do teclado. Número de sesións realizadas (10-15 minutos de duración) Valor Inicial: 0 Valor obxectivo: 40

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso da aplicación LibreOffice Número de sesións realizadas Valor Inicial: 0  sesións  Valor obxectivo:  40 sesións

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso de ferramentas de programación Número de sesións traballadas Valor inicial: 0 Valor obxectivo:40

3º Trimestre

-Porcentaxe de participación da comunidade educativa na páxina web do centro e no Abalarmóbil,  Valor Inicial: 50%  Valor obxectivo: 65% 

-Dixitalizar e difundir vía páxina web tódolos documentos relevantes do centro, facéndoos accesibles á comunidade educativa, evitando na medida do posible o formato físico en papel. Porcentaxe de documentos dixitalizados: 50%      Valor Obxectivo:  70%    

-Número de colaboracións con outras entidades (Instrumento: Memoria anual)    Colaboracións: 10    Obxectivo: 5

-Elaborar un inventario dos recursos TIC do centro  Valor inicial: 90%  Valor Obxectivo:  98%   

-Porcentaxe de profesorado que emprega o servidor.  Valor inicial:  0%  Valor obxectivo: 0% .

-Porcentaxe de profesorado que adopta con frecuencia metodoloxías activas facilitadas polo uso das TIC Valor inicial: 40%  Valor obxectivo: 80 %

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso do teclado. Número de sesións realizadas (10-15 minutos de duración) Valor Inicial: 0 Valor obxectivo: 40

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso da aplicación LibreOffice Número de sesións realizadas Valor Inicial: 0  sesións  Valor obxectivo:  60 sesións

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso de ferramentas de programación Número de sesións traballadas Valor inicial: 0 Valor obxectivo:40

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Neste apartado establecemos criterios e recursos para revisar a consecución dos obxectivos co fin de actualizalos, xa que o noso PDC defínese aberto e suxeito a permanente revisión e actualización. O proxecto avaliarase do seguinte xeito:

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao mes. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Nas táboas de temporalización dos obxectivos fóronse sinalando os indicadores de logro. Estes indicadores revisaranse periódicamente para elaborar logo unha memoria final do PDC.

A partir dos resultados da avaliación do PDC realizaremos a actualización de aqueles obxectivos que non se cumpriron e tamén do resto de plans e proxectos do Centro que leven consigo o uso das TICs.

Valoración xeral

-Porcentaxe de participación da comunidade educativa na páxina web do centro e no Abalarmóbil,  Valor Inicial: 50%  Valor obxectivo: 80% Conseguido aínda que substituída a páxina web por unha rede social propia onde participan

-Dixitalizar e difundir vía páxina web tódolos documentos relevantes do centro, facéndoos accesibles á comunidade educativa, evitando na medida do posible o formato físico en papel. Porcentaxe de documentos dixitalizados: 60%      Valor Obxectivo:  80%. Amplamente conseguido .

-Número de colaboracións con outras entidades (Instrumento: Memoria anual)    Colaboracións: 10    Obxectivo: 4 O obxectivo foi moi pouco ambicioso.

-Elaborar un inventario dos recursos TIC do centro  Valor inicial: 90%  Valor Obxectivo:  98%  Vaise levando ao día, malia a constante chegada de material.

-Porcentaxe de profesorado que emprega o servidor.  Valor inicial:  0%  Valor proposto: 50%  Non se utiliza.

-Número de publicacións por cada mestre na Web Dinámica.  Valor Inicial: 5.  Valor proposto:  15 anuais.  A media das publicacións na Web Dinámica e nas distintas webs do colexio ronda o valor proposto, o que amosa a ampla participación das distintas aulas.

-Publicar e traballar cando menos unha actividade quincenalmente nalgún dos cursos correspondentes da aula virtual. Valor Inicial:  0.  Valor Proposto: 15 actividades. Conseguido o valor proposto e sobrepasado nalgúns cursos.

-Porcentaxe de profesorado que adopta con frecuencia metodoloxías activas facilitadas polo uso das TIC. Porcentaxe inicial: 40%.  Porcentaxe Proposto: 80%. Conseguido o valor proposto

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso do teclado. Número de sesións realizadas (10-15 minutos de duración)   Valor inicial: 0 sesións. Valor proposto: 30 sesións.  Seguido dun xeito moi diverso

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso da aplicación LibreOffice Número de sesións realizadas. Valor inicial:  0 sesións   Valor proposto: 15 sesións.  Amplamente conseguido especialmente nos cursos Edixgal

-Mellorar a competencia dixital do alumnado no uso de ferramentas de programación Número de sesións traballadas   Valor inicial:  0 sesións.  Valor proposto: 12 sesións trimestrais.Escasamente conseguido

Proposta de mellora

-Desbotar por non considerar interesante, por parte do profesorado, o uso do servidor Abalar de centro

-Ademais de manter actualizado o inventario, promover unha localización caracterizada dos distintos dispositivos cos que contamos

-Promover o coñecemento e traballo en linguaxe computacional.

-Potenciar en todo o centro a linguaxe de programación e a robótica

-Fomento de participación das familias en distintas charlas ao redor da  Educación e a Competencia Dixital

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

-A través de reunións informativas e pola súa publicación na web do centro o Equipo Tic, informará ao resto do Claustro dos aspectos máis relevantes do PDC.

-Os docentes informarán aos alumnos dos aspectos que máis se refiren a eles: ferramentas de programación, usos responsable Internet, Libre Office...

-Mediante charlas informativas e videotitoriais o equipo Tic, informará á Comunidade Educativa sobre as características do PDC, así como colaborará na súa formación nun uso axeitado das Redes Sociais

Ligazón: http://www.edu.xunta.gal/centros/cepsequelomarin/?q=system/files/PDC_0.pdf