Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN COA NORMATIVA VIXENTE

Na Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022 establécese que a Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, regula diferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro, de acordo co establecido no artigo 111 bis, no que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe, utilizando os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado e faciliten o desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas. O artigo 132 da devandita Lei establece como competencias dos directores e directoras, entre outras, exercer a dirección pedagóxica, promover a innovación educativa e impulsar plans para a consecución dos fins do proxecto educativo do centro; e fomentar a cualificación e formación do equipo docente, así como a investigación, a experimentación e a innovación educativa no centro. En liña coas orientacións establecidas no Plan de Recuperación e Resiliencia da Unión Europea e no marco do Plan de Acción de Educación Dixital (2021-2027), a Consellería de Cultura, Educación e Universidade (en diante, a consellería) Pax 5 de 24 persegue a transformación dixital dos centros educativos de Galicia como organizacións a fin de que sexan dixitalmente competentes nos procesos de ensinoaprendizaxe, de xestión e de relación o que require de un proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital do Centro como organización. Na disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022 establécese que os centros docentes elaborarán no curso 2021/2022 o seu plan dixital de acordo coas instrucións que se diten.

 

CONTEXTUALIZACIÓN DO PD NO CENTRO E CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO

Unha das bases do noso proxecto educativo é que como centro queremos seguir avanzando no desenvolvemento das competencias clave de toda a comunidade educativa e especialmente da competencia dixital. Entre ditas competencias clave intégranse dende a óptica dun mundo dixital capacidades como o pensamento crítico e o traballo colaborativo no que dende este centro queremos facer fincapé. Queremos construír un centro educativo dixital seguindo a Estratexia de Galicia Dixital2030, no que se desenvolva a competencia dixital da comunidade, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe e a transformación dos centros en organización educativas dixitalmente competentes. Sinalar que o centro actualmente xa forma parte dos programas EDIXGAL, DIGICRAFT, ERASMUS+ rama STEAM así como a través da biblioteca participa en numerosos PFPP de índole dixital, por outra banda acabamos de solicitar o programa Polos Creativos; polo que consideramos fundamental que este Plan Dixital sexa o eixe vertebrador das nosas actuacións, que clarifique e especifique as nosas accións para o Curso 22-23.

 

PROCESO DE ELABORACIÓN

Ao longo do curso 2021-2022, elaboramos o documento do Plan Dixital para que sirva de referencia a toda a comunidade educativa, de xeito que no curso 2022-2023 a súa aplicación sexa efectiva. O procedemento a seguir foi:

1. Realizar a análise da situación do centro a través das ferramentas para a diagnose de situación SELFIE e Test de Competencia Dixital Docente. (Test CDD)

2. Realizar a diagnose de situación do centro sobre Debilidades, Ameazas, Fortalezas e Oportunidades (DAFO) que nos permitiu a análise de situación e a definición das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e actuacións.

3. Elaboración do Plan Dixital

4. No curso 2022-2023, o centro procederá a implementación efectiva do Plan que estará sometido a un proceso de avaliación e mellora continua.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Informe de resultados do SELFIE

Test CDD

Interno
79 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Necesidade de aprender a codificar ou programar Alumnado Si
Debilidade Outorgar máis recoñecemento ao traballo dos demais. Alumnado Non
Debilidade Necesidade de formación para resolver problemas técnicos.Non se verifica a calidade da información Alumnado Si
Debilidade Non existe un comportamento responsable nin seguro. Alumnado Non
Debilidade Non se considera axeitado que o alumnado traia o seu propio dispositivo. Alumnado Non
Debilidade Non se considera axeitado que o alumnado traia o seu propio dispositivo. Familias Non
Debilidade Baixa competencia dixital das familias. Familias Non
Debilidade Os nosos coñecementos sobre protección de datos son insuficientes. Infraestruturas Non
Debilidade O centro educativo non ten acceso a recursos dixitais en liña ben organizados Infraestruturas Si
Debilidade Necesidade de bibliotecas e repositorios en liña. Infraestruturas Si
Debilidade O apoio para abordar retos é escaso (fenda dixital) Organización de centro Non
Debilidade Non se considera axeitado que o alumnado traia o seu propio dispositivo. Organización de centro Non
Debilidade Mellorar a estratexia dixital de centro Organización de centro Si
Debilidade Necesidade de máis tempo para explorar a ensinanza dixital. Organización de centro Si
Debilidade Creación de bibliotecas e repositorios en liña Organización de centro Si
Debilidade Necesidade de formación para resolver problemas técnicos. Organización de centro Si
Debilidade Dificultade para realizar unha autorreflexión sobre a aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Dificultades para compartir entre alumnos o traballo. Persoal docente Si
Debilidade Necesidade de máis tempo para explorar a ensinanza dixital. Persoal docente Si
Debilidade Dificultades para avaliar as capacidades Persoal docente Non
Debilidade Escasa colaboración, actuacións individualistas. Persoal docente Non
Debilidade Dificultade para realizar unha retroalimentación adecuada. Persoal docente Non
Debilidade Dificultades para a avalición das capacidades desenvolvidasfora do centro Persoal docente Non
Debilidade Falta de experiencia no uso de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Si
Fortaleza Contamos con bos dispositivos dixitais para a aprendizaxe Alumnado Si
Fortaleza Unha boa parte do alumnado emprega a tecnoloxía fora do centros con fins de aprendizaxe. Alumnado Si
Fortaleza Habilidades dixitais para diferentes materias. Alumnado Si
Fortaleza O alumnado conta con dispositivos suficientes. Alumnado Si
Fortaleza A meirande parte do alumnado dispón dun dispositivo para traballar casa Alumnado Si
Fortaleza A maioría cando as leccións se imparten na casa son quen de conectarse aínda que sexa con axuda. Alumnado Non
Fortaleza A maioría do alumnado non ten problemas de conectividade Alumnado Non
Fortaleza Uso correcto da aplicación de Abalar Móbil Familias Non
Fortaleza Contamos coa infraestrutura axeitada Infraestruturas Si
Fortaleza Contamos con dispositivos dixitais suficientes para a ensinanza. Infraestruturas Non
Fortaleza A asistencia técnica é a axeitada. Infraestruturas Non
Fortaleza Contamos con bos dispositivos dixitais para a aprendizaxe Infraestruturas Non
Fortaleza O alumnado conta con dispositivos suficientes. Infraestruturas Non
Fortaleza Os espazos físicos son suficientes Infraestruturas Non
Fortaleza O acceso a internet é axeitado. Infraestruturas Si
Fortaleza Implementación de novas modalidades de ensinanza. Oferta Non
Fortaleza O centro educativo ten unha comunicación regular e ben organizada coa Admón. Organización de centro Non
Fortaleza A orientación e asesoramento interno é boa. Organización de centro Non
Fortaleza Falta de sinerxias para o aprendizaxe mixto Organización de centro Non
Fortaleza Contamos con medidas axeitadas para identificar retos(fenda dixital). Organización de centro Non
Fortaleza Emprego axeitado da avaliacióndixital. Organización de centro Non
Fortaleza Outras formacións internas consideráronse efectivas. Organización de centro Si
Fortaleza O centro emprega servizos dixitais educativos corporativos Organización de centro Non
Fortaleza Desenvolvemento da estratexiaco profesorado. Organización de centro Non
Fortaleza A asistencia técnica é a axeitada. Organización de centro Non
Fortaleza Os espazos físicos son suficientes Organización de centro Non
Fortaleza Correcta actualización da paxina web do centro. Organización de centro Si
Fortaleza Coñecementos suficientes para a creción de recursos dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza Alta implicación do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Correcto empleo de datos para mellorar a aprendizaxe. Persoal docente Non
Fortaleza Alta participación en DPC. Persoal docente Non
Fortaleza Alta colaboración do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Realización de proxectos interdisciplinares. Persoal docente Si
Fortaleza Promóvese a participación de profesorado en actividades formativas dentro do centro. Persoal docente Non
Fortaleza Intercambio de experiencias satisfactorio. Persoal docente Non
Fortaleza Valórase positivamente a participación en Programas acreditados Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado é quen de manexar con seguridade a tecnoloxía para a impartición de clases Persoal docente Non
Fortaleza Implementación de novas modalidades de ensinanza Persoal docente Non
Fortaleza Existencia de bos recursos educativos en liña. Persoal docente Non
Fortaleza Boa comunicación coa comunidade educativa Persoal docente Non
Fortaleza Existencia de recursos educativos abertos. Persoal docente Si
Fortaleza Programación adaptada ás necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Emprego axeitado da avaliación dixital Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado participa en programas de desenvolvemento profesional. Persoal docente Si
Fortaleza A orientación e asesoramento interno é boa. Persoal docente Non
Fortaleza Valórase positivamente as visitas de estudio. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado é quen de manexar con seguridade a tecnoloxía para a preparación de clases Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado emprega ao mesmo tempo que os seus compañeiros as tecnoloxías dixitais na súa meirande parte. Persoal docente Non
Fortaleza Interese e debate sobre o uso da tecnoloxía. Persoal docente Si
Fortaleza Bo manexo de entornos virtuaisde aprendizaxe. Persoal docente Non
Fortaleza Pedagoxía que fomenta a creatividade Persoal docente Non
Fortaleza Correcta documentación da aprendizaxe Persoal docente Non
Fortaleza Uso correcto da aplicación de AbalarMobil. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado é quen de manexar con seguridade a tecnoloxía para retroalimentación, apoio e comunicación. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado inviste boa partedo seu tempo na ensinanza dixital. Persoal docente Non
79 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Creación de bibliotecas e repositorios en liña. Administración educativa Si
Ameaza O profesorado carece de tempopara desenvolver material parao aprendizaxe. Administración educativa Non
Ameaza O apoio para abordar retos é escaso (fenda dixital). Contorna Non
Ameaza Descoñecemento de normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Ameaza Os nosos coñecementos sobre protección de datos son insuficientes. Lexislación Non
Ameaza Escasa colaboración, actuacións individualistas.Falta de sinerxias para o aprendizaxe mixto. Outras Non
Oportunidade Os espazos físicos son suficientes Administración educativa Non
Oportunidade O acceso a internet é axeitado. Administración educativa Non
Oportunidade Promóvese a participación de profesorado en actividades formativas dende a Administración Educativa. Administración educativa Si
Oportunidade Contamos coa infraestrutura axeitada. Administración educativa Non
Oportunidade Contamos con dispositivos dixitais suficientes para a ensinanza. Administración educativa Si
Oportunidade A asistencia técnica é a axeitada. Administración educativa Non
Oportunidade Contamos con medidas axeitadas para identificar retos(fenda dixital). Contorna Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e o test CDD e unha vez analizados os resultados que presentan ambas probas o Eaquipo de Dinamización do Plan Dixital e o Claustro, vendo as DEBILIDADES  e FORTALEZAS, as AMEAZAS e OPORTUNIDADES artellaráa través do obxectivos do Plan de Acción as priporidades para este centro educativo

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Creación dunha biblioteca de recursos dixitais e repositoriios en liña
002PD Aprender a codificar ou programar para poder implementar os Polos Creativos con éxito no centro para todo o alumnado.
003PD Distribuir o tempo do horario de permanencia no centro para elaborar material para a aprendizaxe (recursos, dixitais, tarefas integradas...
004PD Organizar e utilizar todos os recursos dixitais creados no centro de maneira que garanta o acceso a toda acomunidade educativa.

Seguimento

Procedemento

O equipo de dinamización do PD reunírase con carácter xeral unha vez por trimestre para observar a evolución do mesmo.

A persoa mentora ADIX realizará, como mínimo, dúas visitas ao centro por trimestre para analizar xunto coa persona coordinadora do PD o desnvolvemento de proxecto.

A persona coordinadora do PD "terá acceso" á ferramenta EDUCALIDADE para rexistrar os avances e avaliacións deste plan baixo a supervisión da persona directora.

1º Trimestre

Dentro do obxectivo: Creación dunha biblioteca de recursos dixitais en liña acadáronse os obxectivos AO1.! e AO1.2 durante este trimestre.

Dentro do obxectivo 2: Aprender a codificar ou programar para poder implementar os Polos creativos con éxito cumprimos o AO2.1 e AO2.2

O obxectivo 3 cumpríuse íntrgarmente neste trimestre

O obxectivo 4: Organizar e utilizar todos os recursos dixitais creados no centro de maneira que garanta o acceso a toda comuniadde educativa cumpríuse neste trimestre

O obxectivo 5 Valorar a necesidade de formación  para resolver problemas técnicos ou de utilizaciión dos entrornos virtuais de aprendizaxe, cumpriuse neste trimestre

2º Trimestre

No obxectivo 1 a  AO1.3 atópase en proceso.

No obxrectivo 2 a AO2.3 atópase en proceso.

No obxectivo 4 a AO4.2 atópase en proceso.

3º Trimestre

No obxectivo 1 a  AO1.3 atópase en proceso.

No obxrectivo 2 a AO2.3 atópase en proceso.

No obxectivo 4 a AO4.2 atópase en proceso.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- Polo que se refire á avaliación procesual, a frecuencia da avaliación dependerá dos propios obxectivos establecidos no Plan Dixital, a maioría serán unha vez ao trimestrepero nalgúns casos moi concretos pode que se faga cada un ou dous meses, sempreindicando o grado de consecución dos mesmos.- No tocante á avaliación final os instrumentos da mesma virán definidos polos propiosobxectivos, como mínimo farase unha vez ao ano na que se incluirá a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

A nivel xeral sinalar que algún obxectivo pódese manter para a súa consecución o ano que ven, pero  estamos satisfeitos do desempeño desenvolto.

Debemos identicar mellor os intereses e áreas de mellora.

Proposta de mellora

Levar a cabo os obxectivos non conqueridos este ano

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este documento se atopa validado e aprobado polos órganos colexiados competentes, atopándose na web do centro na seginte dirección:

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipdalaxe/