Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
En cada ciclo anual:
- O Grupo TIC Institucional:
Elaborará unha memoria do seu avance nos obxectivos trienais, remitindo unha copia da mesma para a súa valoración ao Equipo de Titularidade.
Elaborará unha programación de obxectivos e resultados clave para o ano seguinte baseada na revisión dos seus obxectivos trienais, remitindo así mesmo unha copia da mesma para a súa revisión e aprobación por parte do Equipo de Titularidade.
- O Grupo TIC Local:
Elaborará unha memoria do seu avance nos obxectivos trienais reflectidos no Plan Dixital de Centro, remitindo unha copia da mesma ao Equipo Directivo para a súa valoración e inclusión na Memoria Anual do Centro. Esta memoria elaborarase conforme ao modelo proposto polo GTI, que tamén recibirá copia da mesma.
Elaborará unha Programación TIC Anual que incluirá obxectivos e resultados clave para o curso seguinte baseada na revisión dos seus obxectivos trienais, remitindo así mesmo unha copia da mesma para a súa revisión e aprobación por parte do Equipo de Titularidade. A programación elaborarase conforme ao modelo proposto polo GTI, que tamén recibirá copia da mesma.
Ao comezo de cada curso daranse a coñecer á Comunidade Educativa de cada centro os contidos máis relevantes tanto da Memoria como da Programación TIC do seguinte curso.
En cada ciclo trimestral:
- O Grupo TIC Institucional:
Recollerá a realimentación dos centros con relación ao cumprimento dos seus propios obxectivos e dos obxectivos institucionais.
Revisará os seus obxectivos anuais e trimestrais xunto á súa resultados clave asociados e a realimentación recolleito dos centros.
O GTI informará aos GTL da revisión realizada e das súas conclusións e recomendacións.
- O Grupo TIC Local:
Recollerá realimentación dos distintos estamentos da Comunidade Educativa que considere necesarios con relación ao cumprimento dos obxectivos do trimestre anterior.
Revisará os seus obxectivos anuais e trimestrais xunto á súa resultados clave asociados e a realimentación recolleito dos centros.
O GTI informará o Equipo Directivo da revisión realizada e das súas conclusións e recomendacións, que serán trasladadas posteriormente á Comunidade Educativa do Centro, é especial aos sectores máis implicados na consecución dos obxectivos establecidos.
O grupo TIC Institucional facilitará persoais para a fixación e seguimento destes obxectivos.
- Reunións co mentor ADIx O Grupo TIC Local:
O trimestre faránse como mínimo unha reunión co mentor ADIX para tratar o seguimento do plan TIC anual.
Obxectivos traballados este trimestre:
O01PD: En proceso. Formación en cascada ao profesorado.
- AO1.1: Conseguida. Decidiuse que sexa o grupo TIC no encargado da formación e mentorización ao resto de profesores.
- AO1.2: Conseguida. En pequenos grupos foise respondendo e guiando sobre as dúbidas de cada profesor.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O02PD: En proceso. Crear recursos dixitais para familias e alumnos.
- AO2.1: Conseguida. Continuarase creando recursos ao longo do curso.
- AO2.2: Conseguida. Cada profesor creou recursos para a formación, este proceso continuará ao longo do curso.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O04PD: En proceso. Comunicación entre titores e familias mediante ferramentas online.
- AO4.1: Conseguida. Revisáronse as diferentes alternativas e presentáronse a dirección (Classroom, Abalar, email, ... )
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O05PD: En proceso. Mellorar a rede local do centro
- AO5.1: Conseguida.Analizouse a situación actual do centro e valoráronse as posibles opcións para conseguir que a rede chegue a todas coa mellor velocidade posible.
- AO5.2: Conseguida. Precisáronse as necesidades de estender a rede fixa con 2 puntos por aula, así como tamén estender e revisar a rede wifi.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O06PD: En proceso. Resolver problemas de tempo en número de conexións na rede local
- AO6.1: Conseguida. Analizouse a situación actual do centro e resolveuse que o principal problema era a falta de capacidade do router para atender a tódalas peticións.
- AO6.2: Conseguida. Precisouse que a principal necesidade era sustituir o router por outro equipo que tivese a capacidade suficiente de resolver as peticións de IP nun tempo razonable.
- A06.3: Aprazada. Procederase a compra xunto coa mellora da rede local (obxectivo 5) nuns meses.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O07PD: En proceso. Completar o carro de tablets con 10 novos dispositivos
- AO7.1: Conseguida. Posta en marcha software das tabletas. Queda pendente unha solución que mellore a sua utilización completa das apps por parte dos alumnos.
- AO7.2: Conseguida. Etiquetáronse as tablets e engadíronse o carro co resto.
- A07.3: Aprazada paro o próximo trimestre. Procederase a formar o profesorado de cara a utilización correcta das mesmas así como para a sua reserva.
ANEXOS:
- Anexo Adix - 221124
- Anexo Adix - 221013
Obxectivos traballados este trimestre:
O02PD: En proceso. Crear recursos dixitais para familias e alumnos.
- AO2.3: Aprazada para o seguinte curso debido a imposición da formación de todo profesorado para a obtención da acreditación de nivel na competencia dixital docente (CDD).
- AO2.4: Conseguida. Cada profesor traballa cos alumnos en diferentes tarefas utilizando Google Drive, Google Classroom,...
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O04PD: En proceso. Comunicación entre titores e familias mediante ferramentas online.
- AO4.2: Conseguida. Presentáronse a dirección as conclusións obtidas da acción anterior. Decidíuse realizar a comunicación con familias a través de Abalar para notas e a través de email entre tutor e familias para comunicacións do centro.
- AO4.3: Conseguida. Formouse ao profesorado: no uso dos novos paneis dixitáis, na radio e podcast, en formacións específicas de editoriais, impresión 3D e demáis formacións continuas.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O05PD: En proceso. Mellorar a rede local do centro
- AO5.3: Conseguida. Contratouse a unha empresa para a mellora da rede.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O06PD: En proceso. Resolver problemas de tempo en número de conexións na rede local
- A06.3: Conseguida. Mercóuse un servidor que fará as funcións de reparto de IPs que antes realizaba o router da compañía telefónica.
- A06.4: Pendente de que ser finalece a instalación do servidor e de fixar datar para a formación.
- A06.5: Conseguida: A empresa que instalou a rede realizou probas para comprobar a capacidade da rede. O equipo TIC está pendente dos posibles erros que sucedan no futuro.
O07PD: Realizado. Completar o carro de tablets con 10 novos dispositivos
- A07.3: Conseguida. O profesorado sabe como utilizar e reservar as tabletas.
O08PD: En proceso. Catalogar recursos técnicos e realizar un informe de necesidades.
- AO8.1: Conseguida. Creouse un mapa cos espazos do centro.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes trimestres.
O09PD: En proceso. Colaborar en programas externos que desenvolvan compentecias dixitais.
- AO9.1: Conseguida. O centro inscribíuse en diferentes actividades. Por exemplo: Navega con rumbo, Situaciones de aprendizaje en plataforma de SM, paneis dixitáis TRAULUX, radio e podcast, charlas de identidade dixital de AMTEGA, charlas sobre os riscos de internet do Concello de Cangas, ...
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes anos.
ANEXOS:
- Anexo Adix - 230316
- Anexo Adix - 230126
Obxectivos traballados este trimestre:
O01PD: En proceso. Formación en cascada ao profesorado.
- AO1.3: Conseguida. Traballo desenvolvido ao longo do curso.
O02PD: Conseguido. Crear recursos dixitais para familias e alumnos.
- AO2.5: Conseguido. Ao longo do curso traballouse coas familias no emprego de diferentes ferranmentas dixitais (correo electrónico, classroom, videoconferencias...)
O03PD: Pendente. Crear un banco de recursos en liña por e para o profesorado.
- AO3.1: Conseguida. Profesores das diferentes etapas crean recursos dixitais dacordo co currículo de cada etapa.
- AO3.2: Conseguida. Publicaronse entre outros un blog para a etapa de infantil e primaria. Emprego de aplicacións como Plikers, Kahoot!, Genially...
- AO3.3: Aprazada para o seguinte curso.
O04PD: Acadado. Comunicación entre titores e familias mediante ferramentas online.
- AO4.4: Enquisa de convivencia realizada a través do portal da xunta.
O05PD: Acadado. Mellorar a rede local do centro
- AO5.4: Conseguida. Instalaronse dous puntos de acceso para cada clase do centro. Ademáis de tres switch autoxestionables.
- AO5.5: Conseguida. Realizaronse probas para comprobar o funcionamento.
O06PD: En proceso. Resolver problemas de tempo en número de conexións na rede local
- A06.4: Pendente de que ser finalece a instalación do servidor e de fixar datar para a formación.
O08PD: En proceso. Catalogar recursos técnicos e realizar un informe de necesidades.
- AO8.2: Pendente de actualizacón do mapa como consecuencia das modificacións nos recursos audiovisuais de cada aula e das melloras na rede do centro.
- AO8.3: Pendente do punto anterior.
O09PD: En proceso. Colaborar en programas externos que desenvolvan compentecias dixitais.
- AO9.2: Conseguida. Engadiuse a memoria anual a participación en cada un dos programas nos que se colaborou este curso.
- O resto das accións desenrólanse nos seguintes anos.
ANEXOS:
- Anexo Adix - 230427
- Anexo Adix - 230525
Avaliación
A avaliación do plan realizarase mediante o seguimento da resultados clave de cada un dos obxectivos, tanto os do presente plan, como aqueles obxectivos intermedios que puidesen establecerse para cada trimestre.
O proceso de avaliación e seguimento do plan realizarase anual e trimestralmente.
En cada ciclo anual:
- O Grupo TIC Institucional: Elaborará unha memoria do seu avance, remitindo unha copia da mesma para a súa valoración ao Equipo de Titularidade. Elaborará unha programación de obxectivos e resultados clave para o ano seguinte baseada na revisión dos seus obxectivos trienais, remitindo así mesmo unha copia da mesma para a súa revisión e aprobación por parte do Equipo de Titularidade.
- O Grupo TIC Local: Elaborará unha memoria do seu avance nos obxectivos reflectidos no Plan Dixital de Centro, remitindo unha copia da mesma ao Equipo Directivo para a súa valoración e inclusión na Memoria Anual do Centro. Esta memoria elaborarase conforme ao modelo proposto polo GTI, que tamén recibirá copia da mesma. Elaborará unha Programación TIC Anual que incluirá obxectivos e resultados clave para o curso seguinte baseada na revisión dos seus obxectivos, remitindo así mesmo unha copia da mesma para a súa revisión e aprobación por parte do Equipo de Titularidade. A programación elaborarase conforme ao modelo proposto polo GTI, que tamén recibirá copia da mesma. Ao comezo de cada curso daranse a coñecer á Comunidade Educativa de cada centro os contidos máis relevantes tanto da Memoria como da Programación TIC do seguinte curso.
En cada ciclo trimestral:
- O Grupo TIC Institucional: Recollerá a realimentación dos centros con relación ao cumprimento dos seus propios obxectivos e dos obxectivos institucionais. Revisará os seus obxectivos anuais e trimestrais xunto á súa resultados clave asociados e a realimentación recolleito dos centros. Así mesmo considerarase en caso necesario a creación de novos obxectivos que contribúan a facer realidade os obxectivos de nivel superior do proxecto. O GTI informará aos GTL da revisión realizada e das súas conclusións e recomendacións.
- O Grupo TIC Local: Recollerá realimentación dos distintos estamentos da Comunidade Educativa que considere necesarios con relación ao cumprimento dos obxectivos do trimestre anterior. Revisará os seus obxectivos anuais e trimestrais xunto á súa resultados clave asociados e a realimentación recolleito dos centros. Así mesmo considerarase en caso necesario a creación de novos obxectivos que contribúan a facer realidade os obxectivos de nivel superior do proxecto. O GTI informará o Equipo Directivo da revisión realizada e das súas conclusións e recomendacións, que serán trasladadas posteriormente á Comunidade Educativa do Centro, é especial aos sectores máis implicados na consecución dos obxectivos establecidos. O grupo TIC Institucional facilitará persoais para a fixación e seguimento destes obxectivos.
- Obxectivo 1: Favorecer a formación continua e en cascada do profesorado do centro.
Conseguido: Decidiuse que sexa o grupo TIC no encargado da formación e mentorización ao resto de profesores.
Conseguido: En pequenos grupos foise respondendo e guiando sobre as dúbidas de cada profesor.
Pendente para o seguinte curso: crear un banco de recursos dixitais baseados en formularios Google e follas de cálculo, por departamentos, que permitan un fácil acceso e emprego práctico para todo o profesorado.
- Obxectivo 2: Crear recursos dixitais en liña para familias e alumnos.
Conseguido: Creáronse recursos dixitais en liña para familias e alumnos.
Conseguido: Cada profesor creou recursos para a formación, este proceso continuará ao longo do curso.
Conseguido: Cada profesor traballa cos alumnos en diferentes tarefas utilizando Google Drive, Google Classroom,...
Conseguido: Ao longo do curso traballouse coas familias no emprego de diferentes ferranmentas dixitais (correo electrónico, classroom, videoconferencias...)
Pendente para o seguinte curso: Publicar na rede os recursos en liña (píldoras formativas) adaptados ao currículo creados polo profesorado
- Obxectivo 3: Crear un banco de recursos en liña por e para o profesorado para empregar na práctica docente.
Conseguido: Profesores das diferentes etapas crean recursos dixitais dacordo co currículo de cada etapa.
Conseguido: Publicáronse entre outros un blog para a etapa de infantil e primaria. Emprego de aplicacións como Plikers, Kahoot!, Genially…
Pendente para o seguinte curso: Utilizar estes recursos para axudar a levar a cabo autoavaliacións e coevaluacións na práctica docente das diferentes etapas
- Obxectivo 4: Promover a comunicación entre os titores e as familias mediante o uso de ferramentas online.
Conseguido: Revisáronse as diferentes alternativas e presentáronse a dirección (Classroom, Abalar, email, ... )
Conseguido: Presentáronse a dirección as conclusións obtidas da acción anterior. Decidíuse realizar a comunicación con familias a través de Abalar para notas e a través de email entre tutor e familias para comunicacións do centro.
Conseguido: Realizóuse unha enquisa de convivencia a través do portal da xunta.
- Obxectivo 5: Mellorar a rede local do centro. (adiantóuse en datas, posto que estaba planificado para o curso 23-24)
Conseguido: Analizouse a situación actual do centro e valoráronse as posibles opcións para conseguir que a rede chegue a todas coa mellor velocidade posible.
Conseguido: Precisáronse as necesidades de estender a rede fixa con 2 puntos por aula, así como tamén estender e revisar a rede wifi.
Conseguido: Contratouse a unha empresa para a mellora e amplición da rede.
Conseguido: Instaláronse dous puntos de acceso para cada clase do centro. Ademáis de tres switch autoxestionables.
Conseguido: Realizáronse probas para comprobar o funcionamento.
- Obxectivo 6: Resolver os problemas de tempo e número de conexións na rede local do centro.
Conseguido: Analizouse a situación actual do centro e resolveuse que o principal problema era a falta de capacidade do router para atender a tódalas peticións.
Conseguido: Precisouse que a principal necesidade era sustituir o router por outro equipo que tivese a capacidade suficiente de resolver as peticións de IP nun tempo razonable.
Conseguido: A empresa que instalou a rede realizou probas para comprobar a capacidade da rede. O equipo TIC está pendente dos posibles erros que sucedan no futuro.
Pendente para o seguinte curso: que se finalice a instalación do servidor e de fixala data para a formación.
- Obxectivo 7: Completar o carro de tabletas con 10 novos dispositivos.
Conseguido: Posta en marcha software das tabletas. Queda pendente unha solución que mellore a sua utilización completa das apps por parte dos alumnos.
Conseguido: Etiquetáronse as tablets e engadíronse o carro co resto.
- Obxectivo 8: Elaborar un informe de necesidades de equipamento e catalogar tódolos recursos técnicos.
Conseguido: Creouse un mapa cos espazos do centro.
Pendente para o seguinte curso: Debido a reestructuración de videoproxectores, panéis dixitais, ordenadores, ... tívose que aprazar este obxectivo para o seguinte curso. Falla por etiquetar e agregar necesidades ao informe de cada un dos espazos, e presentar ó informe ao equipo de dirección.
- Obxectivo 9: Colaborar en programas externos para desenvolver as competencias dixitais.
Conseguido: O centro inscribíuse en diferentes actividades. Por exemplo: Navega con rumbo, Situaciones de aprendizaje en plataforma de SM, paneis dixitáis TRAULUX, radio e podcast, charlas de identidade dixital de AMTEGA, charlas sobre os riscos de internet do Concello de Cangas, …
Conseguido: Engadiuse a memoria anual a participación en cada un dos programas nos que se colaborou este curso.
Conseguido: Este obxectivo volverá a formar parte dos obxectivos do seguinte curso.
- Mellorar o equipamento tecnolóxico do centro para abarcar temario docente de electrónica, robótica: Para abarcar o temario docente de electrónica e robótica, é necesario mellorar o equipamento tecnolóxico do centro educativo. Adquirir dispositivos actualizados, kits de electrónica e robótica, e software especializado permitirá aos estudantes explorar e experimentar estes temas. As aulas deberían contar con sistemas de proxección e pizarras interactivas para facilitar a presentación dos conceptos técnicos. Tamén é esencial ofrecer formación ao profesorado para asegurar que teñan os coñecementos necesarios para impartir estas materias de forma efectiva. Mellorar o equipamento tecnolóxico do centro contribuirá a crear un ambiente educativo enriquecedor e a preparar os estudantes para os desafíos tecnolóxicos do século XXI.
- Retomar actividades pendentes do Plan Dixital: É crucial retomar as actividades pendentes do Plan Dixital para avanzar no uso da tecnoloxía na educación. Isto implica a implementación de proxectos e accións planificadas previamente, co obxectivo de alcanzar os obxectivos establecidos no plan.
- Completar o número de aulas dixitalizadas con panéis e ordenadores: É imprescindible completar o número de aulas dixitalizadas do centro educativo coa instalación de panéis táctiles e ordenadores, garantindo que todas as alumnas e alumnos poidan beneficiarse desta tecnoloxía. Isto permitirá unha educación máis dinámica, participativa e inclusiva, onde se promova o acceso igualitario ás ferramentas dixitais e se fomenten as habilidades tecnolóxicas necesarias para o século XXI.
- Formar aos integrantes TIC na consola de Google: É fundamental formar aos integrantes TIC na consola de Google. Esta formación permitirá aos profesionais adquirir as habilidades necesarias para xestionar eficientemente as ferramentas e os servizos de Google, optimizando así a integración e o uso da tecnoloxía na educación.
- Formación continua do profesorado: A formación continua do profesorado é esencial para asegurar unha educación de calidade. A través de cursos, talleres e actividades de desenvolvemento profesional, os docentes actualizan os seus coñecementos pedagóxicos e tecnolóxicos, adquirindo novas estratexias didácticas para ofrecer un ensino máis efectivo e adaptado ás necesidades dos estudantes.
- Mellorar e dinamizar a intranet do centro: Para mellorar e dinamizar a web de intranet do centro educativo, é fundamental realizar un redeseño visual moderno e responsivo. Tamén é importante organizar e estruturar a información de forma intuitiva, manter un contido actualizado e relevante, e incorporar recursos multimedia. Ademais, pódense agregar ferramentas interactivas, como enquisas ou foros, para fomentar a participación da comunidade educativa. Estas melloras permitirán crear unha web de intranet atractiva, fácil de usar e que se converta nunha ferramenta central para a comunicación e colaboración dentro do centro.
- Implementación de aulas dixitais: Equipar aulas seleccionadas con paneis táctiles interactivos, computadores, proxectores e outros dispositivos tecnolóxicos que promovan unha aprendizaxe máis dinámica e colaborativo.
Comunicación e difusión
A difusión do Plan Dixital de Centro entre toda a comunidade educativa entra dentro do punto avaliación e seguimento (Informes, notas, memorias, programacións) do protocolo de comunicacións do Plan de Comunicacións do colexio.
Ademais as actualizacións anuais do Plan Dixital serán revisadas polo claustro e presentadas e aprobadas polo do Consello Escolar de acordo a Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional.