Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
En cada curso escolar farase un seguimento do desenvolvemento do Plan Dixital, así como da consecución dos seus obxectivos, dende dous contextos:
• Avaliación procesual: realizarase como mínimo unha vez por trimestre e nela avaliarase o estado de execución de cada acción, analizando e valorando os resultados e, de ser o caso, realizando posibles modificacións e/ou aportando propostas de mellora. Esta avaliación realizarase utilizando as mesmas táboas que recollen os obxectivos, que conteñen para tal efecto unha columna co título “Seguimento da acción”.
• Avaliación final: realizarase unha vez ao ano coincidindo co final do curso escolar. Nela realizarase a valoración do logro de cada obxectivo e faranse as propostas de mellora, se é o caso.
• Actas de reunión con mentor ADIX programadas trimestralmente.
O01PD Fomento do uso das ferramentas de xestión que ofrece a Consellería de Educación (rexistro de ausencias, cualificacións trimestrais, comunicación coas familias, citas de titoría, espazo de titoría..) a través de ABALAR e ABALAR PRO.
AO1.1: Formación das familias no emprego da ferramenta por niveis.
AO1.3: Potenciar o uso das ferramentas e das súas funcionalidades para o profesorado e familias.
O02PD Presenza dixital do centro e difusión dos logros acadados coa integración das tecnoloxías.A1,A2. Estado: parcialmente conseguido.
AO2.1: Formación do equipo de CM do centro que se responsabiliza da web do centro e da presenza nas redes sociais. Estado: acadado.
AO2.2: Establécense criterios e normas aplicables ás publicacións nas redes sociais do centro.
AO2.3: Actualización da web do centro e participación nas redes sociais case a diario publicando os logros do alumnado
O04PD Empregar os recursos da AV (cuestionarios, foros, tarefas,..) como instrumentos de avaliación
AO4.1: Formar ao profesorado do centro nos distintos recursos que existen en Moodle para avaliar.
AO4.2:Formar ao alumnado no uso dos recursos existentes en Moodle para a súa avaliación
O05PD Empregar o recurso obradoiro para a auto e co-avaliación na AV Moodle fomentando unha aprendizaxe competencial.
AO5.2: Formar ao profesorado no uso de prácticas de auto e co-avaliación e instrumentos de avaliación como Rúbricas ou listas de cotexo para fomentar mediante estas prácticas a aprendizaxe competencial.
OBXECTIVOS E ACCIÓNS PENDENTES:
O05PD Empregar o recurso obradoiro para a auto e co-avaliación na AV Moodle fomentando unha aprendizaxe competencial.
AO5.1: Formar ao profesorado no uso do recurso obradoiro que ofrece a AV Moodle para establecer auto-avaliación e co-avaliación
AO5.3: Formar ao alumnado no uso responsable de rúbricas e listas de cotexo para levar a cabo a auto e co-avaliación na AV Moodle.
O03PD Uso de REA (recursos educativos abertos) de elaboración propia ou obtidos desde repositorios oficiais.
AO3.1: Creación dun grupo de traballo que dea a coñecer ao profesorado do centro os respositorios oficiais de REA que garantan calidade.
AO3.2: Formación do profesorado do centro no manexo básico dos REA que se atopan en repositorios oficias para integralos nas AV.
AO3.3: Formación do profesorado do centro no manexo e uso de eXeLearning para a modificación ou elaboración de REA.
Avaliación
En cada curso escolar farase un seguimento do desenvolvemento do Plan Dixital, así como da consecución dos seus obxectivos, dende dous contextos:
• Avaliación procesual: realizarase como mínimo unha vez por trimestre e nela avaliarase o estado de execución de cada acción, analizando e valorando os resultados e, de ser o caso, realizando posibles modificacións e/ou aportando propostas de mellora. Esta avaliación realizarase utilizando as mesmas táboas que recollen os obxectivos, que conteñen para tal efecto unha columna co título “Seguimento da acción”.
• Avaliación final: realizarase unha vez ao ano coincidindo co final do curso escolar. Nela realizarase a valoración do logro de cada obxectivo e faranse as propostas de mellora, se é o caso.
• Actas de reunión con mentor ADIX programadas trimestralmente.
O PD desde curso académico recollía cinco obxectivos, dous de eles foron acadados completamente e un parcialmente:
1.-Fomento do uso das ferramentas de xestión que ofrece a Consellería de Educación (rexistro de ausencias, cualificacións trimestrais, comunicación coas familias, citas de titoría, espazo de titoría..) a través de ABALAR e ABALAR PRO. ACADADO
2.-Presenza dixital do centro e difusión dos logros acadados coa integración das tecnoloxías. ACADADO
3.-Empregar os recursos da AV (cuestionarios, foros, tarefas,..) como instrumentos de avaliación. ACADADO PARCIALMENTE.
Cabe destacar o obxectivo que fomenta o uso das ferramentas ABALAR e ABALAR PRO implicando a toda a comunidade educativa e mellorando a comunicación entre profesorado e familias. Durante este curso conseguimos que o 90% da comunidade educativa emprege estas ferramentas mellorando o proceso de ensino aprendizaxe do alumnado do centro.
Os outros dos obxectivos restantes que non foron acadados quedan pendentes para o próximo curso:
4.-Uso de REA (recursos educativos abertos) de elaboración propia ou obtidos desde repositorios oficiais.PENDENTE
5.-Empregar o recurso obradoiro para a auto e co-avaliación na AV Moodle fomentando unha aprendizaxe competencial.PENDENTE
A principio do próximo curso faremos unha valoración xeral con todo o profesorado do centro para analizar o interese nos obxectivos pendentes. O desenvolvemento do Plan Dixital necesita da participación do profesorado do centro, polo que é imprescindible unha análise conxunta das necesidades e inquietudes do profesorado referente a dixitalización do centro e da práctica docente.
Coincidindo coa posta en marcha do repositorio de REA cREAgal cobra máis importancia o obxectivo 4 para o próximo curso. Este obxectivo daría a coñecer o profesorado este banco de recursos abertos desenvolvido polo profesorado galego.
-Realizar unha enquisa o profesorado do centro o principio de curso para establecer os novos obxectivos do Plan Dixital. A finalidade desta enquisa é coñecer os intereses e inquietudes do profesorado para planificar as sesións de formación necesarias.
-Aumentar a participación activa do profesorado do centro é un factor clave para desenvolver o Plan Dixital.
-Participar no próximo curso no Plan director en 1º ESO fomentando o uso seguro nas redes sociais.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital do centro publicarase, unha vez aprobado, na páxina web do centro, informándose á comunidade educativa deste feito a través da aplicación ABALAR ou ben do correo corporativo da Consellería de Educación.