Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Municipio de Baiona. Parroquia Santa Cristina da Ramallosa

Dirección: Rúa Doutor Fariña, 26 (Sabarís)  36393

 

Colexio Público de Educación Primaria (CEP)

Etapas educativas: Primaria – 1 liña – 1º -6º

Correo Electrónico: cep.sabaris@edu.xunta.es

Páxina web: http://www.edu.xunta.gal/centros/cepsabaris/

O centro atópase nun entorno suburbán, onde as familias presentan un nivel socioeconómico e cultural medio, maioritariamente traballadores por conta allea e con postos de traballo no Miñor, Vigo e arredores. En contra do que se podría pensar, pola situación do centro na costa, apenas temos familias que vivan do mar.


Dacordo con esas necesidades e seguindo as normas da Unión Europea por conseguir uns obxectivos comúns en competencia dixital, non podemos deixar de incidir na Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

O Plan Dixital ten unha folla de ruta a seguir con datas establecidas marcadas pola Consellería. Todos e cada un dos documentos solicitados son subidos ao AV do Plan Dixital. Os prazos cúmprense.

Os pasos foron os seguintes:

  • XANEIRO: Consolidación do informe SELFIE , enquisa que realizamos equipo directivo, profesorado e alumnado de 5º e 6º.

  • FEBREIRO: Test de Competencia Dixital Docente (CDD) na que participa todo o profesorado do centro

  • FEBREIRO-MARZO: Elaboración do informe DAFO, que realiza o equipo de Dinamización do Plan Dixital coa axuda da mentora ADIX.

  • ABRIL: Creación do Plan de Acción polos EDPD e a axuda da mentora ADIX.

  • MAIO: Elaboración do Plan DIxital propiamente dito. EDPD e axuda da mentora ADIX.

 

Interno
32 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade (WIFI) Non conexión Infraestruturas Non
Debilidade Política de protección de datos Infraestruturas Si
Debilidade Incorporación por parte do profesorado de tecnoloxías dixitais para a avaliación Organización de centro Si
Debilidade Existencia dunha estratexia dixital Organización de centro Si
Debilidade Autorreflexión sobre a aprendizaxe Persoal docente Si
Debilidade Dinámicas para reflexionar sobre o uso de recursos dixitais Persoal docente Si
Debilidade Avaliación do progreso Persoal docente Si
Debilidade Avaliación das capacidades Persoal docente Si
Debilidade Retroalimentación axeitada Persoal docente Si
Fortaleza Comportamento seguro Alumnado Si
Fortaleza Compartamento responsable Alumnado Si
Fortaleza Verificar a calidade da información Alumnado Si
Fortaleza Creación de contidos dixitais Alumnado Si
Fortaleza Aprender a comunicarse Alumnado Si
Fortaleza Participación das familias Familias Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para o ensino Infraestruturas Non
Fortaleza Asistencia técnica Infraestruturas Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o aprendizaxe Infraestruturas Non
Fortaleza Novas tecnoloxías Oferta Non
Fortaleza Formación sobre novas modalidades de aprendizaxe do uso da tecnoloxía dixital Organización de centro Si
Fortaleza Intercambio de experiencias Persoal docente Si
Fortaleza Creación de recursos dixitais Persoal docente Non
Fortaleza Debate sobre o uso da tecnoloxía Persoal docente Non
Fortaleza Colaboracións Persoal docente Si
Fortaleza Participación DPC Persoal docente Non
Fortaleza Intercambio de experiencias Persoal docente Si
Fortaleza Recursos educativos en liña Persoal docente Si
Fortaleza Creación de recursos dixitais Persoal docente Non
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa Persoal docente Si
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza Inclusión do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza Estabilidade laboral de coidadora e persoal de manteñemento Persoal non docente Non
32 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Escasa dotación e actualización de dispositivos tecnolóxicos Administración educativa Si
Ameaza Alto contido burocrático (actuacións da administración educativo). Administración educativa Si
Ameaza Curriculum pouco creativo, extenso e repetitivo Lexislación Non
Oportunidade Achegas económicas que recibe o centro Administración educativa Non
Oportunidade Utilización de plataformas dixitais promovidas pola administración educativa. Administración educativa Si
Oportunidade Oferta de actividades formativas e as condicións para a participación. Administración educativa Si
Oportunidade Estabilidade laboral do persoal docente e non docente. Administración educativa Non
Oportunidade Participación das familias ANPA Non
Oportunidade Relación coa ANPA ANPA Non
Oportunidade Utilización de espacios físicos Contorna Non
Oportunidade Asociación veciñal Contorna Non
Oportunidade Biblioteca pública Contorna Non
Oportunidade Lexislación que impulsa o plan dixital. Lexislación Non
Oportunidade Lexislación que recoñece os diferentes tipos de licencias. Lexislación Non
Oportunidade Colaboración con institucións alleas ao Centro Educativo ou a Comunidade Educativa Outras Non
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tendo en conta a Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022, e máis concretamente onde di  Os centros educativos cumprirán as medidas que se establezan no Protocolo de adaptación ao contexto da COVID-19 nos centros de ensino nos universitarios de Galicia que estea vixente no curso 2021-22 co obxectivo de protexer e prever o máximo posible o risco de contaxio pola COVID-19, favoreceu   e  acelerou a aposta polo ensino dixital dos centros educativos.

Desde marzo de 2020, tivemos que realizar actuacións de emerxencia non planificada para resolver a grave situación de confinamento. Tras este periodo, a realidade é a que segue:

 

·         Aspectos positivos

o   Concienciación da necesidade da implantación de ferramentas dixitais para o entorno educativo

o   Mellora das competencias dixitais do profesorado e do alumnado

 

·         Aspectos negativos

o   Necesidade de formación dixital para o equipo directivo, o profesorado e o alumnado.

o   Falta de recursos dixitais no centro

o   Falta de recursos do profesorado e do alumnado

o   Necesidade dunha planificación previa ante posibles situacións de emerxencia e como unha liña máis de Formación e Ensino.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Fomentar e facilitar o uso de recursos dixitais por parte do profesorado.
O02PD Incorporar tecnoloxías dixitais para a avaliación
O03PD Coñecer e aplicar correctamente os dereitos de cita nos recursos creados e usados.
O04PD Aumentar a eficiencia no uso dos paneis dixitais e das apps educativas dentro da aula.
O05PD Involucrar ao profesorado na utilización da páxina web do centro como ferramenta de difusión na comunidade escolar.

Seguimento

Procedemento

O plan de acción está contemplado para que se vaia implantando ao longo do curso 2023-2024 segundo a prioridade de actuación que se requira,  partindo dunha avaliación previa das necesidades  observadas, como:

·         Melloras nos apoios e recursos dixitais, na infraestructura e equipos

·         Potenciar o desarrollo profesional continuo

·         Incorporar a tecnoloxía dixital na avaliación

·         Incrementar as competencias dixitais do profesorado e do alumnado.

1º Trimestre

Este trimestre comezamos traballando sobre o obxectivo 5, involucrando ao profesorado na utilización da páxina web do centro como ferramenta de difusión na comunidade escolar. Deste xeito cada mestre é quen de subir material dixital á páxina do centro despois de recibir formación a través dun grupo de traballo para a aprendizaxe entre iguais.

2º Trimestre

Seguimos traballando na consecución dos obxectivos.

3º Trimestre

 

O01PDFomentar e facilitar o uso de recursos dixitais por parte do profesorado.  ACADADO

 O02PDIncorporar tecnoloxías dixitais para a avaliación  NON ACADADO

 O03PDCoñecer e aplicar correctamente os dereitos de cita nos recursos creados e usados.  ACADADO

 O04PDAumentar a eficiencia no uso dos paneis dixitais e das apps educativas dentro da aula.  EN PROCESO. Recibimos unha formación inicial pero temos que seguir traballando e formándonos para levar as apps educativas ás aulas.

 O05PDInvolucrar ao profesorado na utilización da páxina web do centro como ferramenta de difusión na comunidade escolar. ACADADO

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

Os obxectivos adecuáronse ben ás necesidades do centro.

O profesorado implícase activamente para mellorar a súa competencia dixital.

Proposta de mellora

Retomar estes obxectivos do PD do curso anterior. 

O02PDIncorporar tecnoloxías dixitais para a avaliación  NON ACADADO

 O04PDAumentar a eficiencia no uso dos paneis dixitais e das apps educativas dentro da aula.  EN PROCESO.

Ademais queremos seguir recibindo formación para material recibido de Polos Creativos.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez presentado ante o Claustro e aprobado polo Consello Escolar, o Plan Dixital se difundirá a toda a comunidade escolar a través da plataforma e Educalidade e ademáis de:

  • Páxina web do colexio

  • Abalar móbil

  • Copia impresa na Secretaría do Centro para consulta da comunidade escolar

O Plan Dixital do CEP Sabarís estará visible públicamente, sen ter que loguearse, na plataforma Educalidade (www.edu.xunta.gal/educalidade/). No menú da esquerda picar en  Plans de Centro e escribir o código do Colexio: 36000302 ou ben picar neste enlance directo: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36000302