Xustificación do Plan Dixital en relación coa normativa vixente.
O plan dixital é o documento que desenvolve a estratexia dixital de centro que deberá estar contemplada no seu proxecto educativo, art. 121, recollendo a estratexia dixital do centro, dacordo co establecido no artigo 111.bis, sendo a labor do director promovelo e impulsalo como di o artigo 132 da LO 2/2006, do 3 de maio de Educación.
O obxectivo de que todos os centros educativos dispoñan dun plan dixital que estruture as estratexias organizativas e académicas, de maneira que se logre a transformación do centro nunha organización educativa dixitalmente competente, está recollido no Programa para a mellora da competencia dixital educativa ComDigEdu acordado pola Conferencia Sectorial do 21 de xullo de 2021.
Este plan será deseñado, elaborado e implementado nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia segundo a Resolución do 3 de setembro de 2021 da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional.
Ademais deberanse ter en conta tanto a disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP, o artigo 37.1do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro e o artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 nos que se ditan instrucións para o desenvolvemento da ESO e o artigo 35.1 do DECRETO 157/2022 do 15 de setembro e o artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022 do 15 de setembro nos que se ditan instricións para o desenvolvemento do Bacharelato, así coma a Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do plan dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia.
Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo.
O IES San Mamede está situado no concello de Maceda. Porén, a área de influencia do instituto abarca outros concellos, como Baños de Molgas, Xunqueira de Espadanedo, Vilar de Barrio, Esgos, Montederramo e, en menor medida, Paderne de Allariz e Parada do Sil.
Os concellos de Maceda, Baños de Molgas, Xunqueira de Espadanedo e Paderne de Allariz pertencen á comarca de Allariz-Maceda.
- O concello de Vilar de Barrio pertence á comarca da Limia.
- Os concellos de Montederramo e Parada do Sil pertencen á comarca de Terra de Caldelas.
- O concello de Esgos pertence á comarca de Ourense.
Proceso de elaboración.
A finalidade dun centro educativo é que o alumnado aprenda, pero, ao mesmo tempo, a propia organización aprende a través da súa práctica, da reflexión sobre a súa propia práctica e das relacións que establece coa súa contorna.
Un centro educativo é, por tanto, unha organización que aprende e pon ao servizo, tanto da aprendizaxe do alumnado como da súa propia aprendizaxe, a tecnoloxía. O Marco DigCompOrg axuda a poñer o foco nos distintos procesos que dan lugar a esas dúas aprendizaxes e axuda a deseñar o plan dixital de centro como principal instrumento para recoller as estratexias que un centro educativo debe poñer en marcha para a súa dixitalización.
Baseada no marco da Comisión Europea para organizacións educativas dixitalmente competentes, SELFIE pode poñer de relevo que é o que funciona, en que aspectos se necesita mellorar e cales deberían de ser as prioridades dun centro.
SELFIE reúne, de forma anónima, as opinións do alumnado, profesorado e equipo directivo sobre o modo en que se utiliza a tecnoloxía no centro. Para iso utilízanse preguntas e enunciados breves e unha escala simple de valoración do 1 ao 5. Os enunciados abarcan ámbitos como o liderado, as infraestruturas, a formación do profesorado e as competencias dixitais do alumnado.
Estes resultados poden axudar a entender en que punto se atopa o centro e, desde aí, iniciar un diálogo sobre o uso das tecnoloxías e desenvolver un plan de acción para o centro educativo. SELFIE pode utilizarse máis adiante para avaliar os avances realizados e axustar o plan de acción.
Como dicimos, o informe de centro SELFIE utilizouse como base para a reflexión e o diálogo no seo da comunidade educativa no seu conxunto.
Posto que a puntuación media nunha área determinada ou para un enunciado determinado é indicador do ben que o centro está a empregar as tecnoloxías dixitais para a aprendizaxe, os resultados poden utilizarse para identificar os puntos fortes e febles e incluílos nun plan de acción.